PDA

Bekijk Volledige Versie : Paradijs



Bofko
19-05-06, 00:17
Zo, back home again. Twee weken op een paradijselijk eiland gezeten. Groene vlaktes , vruchtbaar land, druiven, wijn , honing, melk, kabbelende beekjes. prachtige vergezichten, heerlijke temperatuur. Alleen de maagden ontbraken. Dat eiland heet Madeira, uitgesproken in het Portugees als Madaira. Ik denk dat alleen een paar Pacific-eilanden dezelfde paradijselijkheid hebben.

Heerlijk. Maar 2 weken was wél genoeg. Ik moet er niet aan denken om daar na mijn dood nog enkele duizenden jaren te moeten vertoeven. :cool:

vlegeltje
19-05-06, 00:24
Geplaatst door Bofko
Madaira.

Ik heb nog een half flesje staan.
Voor in de saus.

mark61
19-05-06, 00:27
We hebben een portie AHA voor je bewaard om te aarden.

Bofko
19-05-06, 00:30
Geplaatst door vlegeltje
Ik heb nog een half flesje staan.
Voor in de saus.

Jaja. :corcky:

Bofko
19-05-06, 00:32
Geplaatst door mark61
We hebben een portie AHA voor je bewaard om te aarden.

Ik heb het een en ander , maar niet alles meegekregen.

De emotie is weer terug in de politiek, toch ?
:moeilijk:

sienia
19-05-06, 00:34
Geplaatst door Bofko
Ik heb het een en ander , maar niet alles meegekregen.

De emotie is weer terug in de politiek, toch ?
:moeilijk:

Jah man, aandoenlijk die krokodilletranen. Zowel link als rechts als recht door zee.

Bofko
19-05-06, 00:37
Geplaatst door sienia
Jah man, aandoenlijk die krokodilletranen. Zowel link als rechts als recht door zee.

En de kijkertjes hier op maroc ook niet te vergeten.

~Panthera~
19-05-06, 00:37
Geplaatst door Bofko
Ik moet er niet aan denken om daar na mijn dood nog enkele duizenden jaren te moeten vertoeven. :cool:


Nou, anytime hoor. :roker:

Bofko
19-05-06, 00:41
Geplaatst door ~Panthera~
Nou, anytime hoor. :roker:

Met zonnebank, koelkast, natuurposters aan de wand en Christine voor de deur kom je ook aardig in de buurt hoor. Zelfs in Schalkwijk.

mark61
19-05-06, 00:42
Geplaatst door Bofko
Ik heb het een en ander , maar niet alles meegekregen.

De emotie is weer terug in de politiek, toch ?
:moeilijk:

Yep. De waanzin. En geen pillen in zicht.

~Panthera~
19-05-06, 00:45
Geplaatst door Bofko
Met zonnebank, koelkast, natuurposters aan de wand en Christine voor de deur kom je ook aardig in de buurt hoor. Zelfs in Schalkwijk.


:fplet: :hihi: :ego:

Bofko
19-05-06, 00:53
Geplaatst door ~Panthera~
:fplet: :hihi: :ego:

Tsjah, er gaat toch niks boven thuis. :)

~Panthera~
19-05-06, 00:54
Geplaatst door Bofko
Tsjah, er gaat toch niks boven thuis. :)


Indeed, Steed. ;)

Wide-O
19-05-06, 06:38
Geplaatst door Bofko
Zo, back home again. Twee weken op een paradijselijk eiland gezeten. Groene vlaktes , vruchtbaar land, druiven, wijn , honing, melk, kabbelende beekjes. prachtige vergezichten, heerlijke temperatuur. Alleen de maagden ontbraken. Dat eiland heet Madeira, uitgesproken in het Portugees als Madaira. Ik denk dat alleen een paar Pacific-eilanden dezelfde paradijselijkheid hebben.

Heerlijk. Maar 2 weken was wél genoeg. Ik moet er niet aan denken om daar na mijn dood nog enkele duizenden jaren te moeten vertoeven. :cool:

Prachtig is het daar hé.

Ook bovenop de berg geweest ?

plexus
19-05-06, 09:22
Geplaatst door Bofko
Zo, back home again. Twee weken op een paradijselijk eiland gezeten. Groene vlaktes , vruchtbaar land, druiven, wijn , honing, melk, kabbelende beekjes. prachtige vergezichten, heerlijke temperatuur. Alleen de maagden ontbraken. Dat eiland heet Madeira, uitgesproken in het Portugees als Madaira. Ik denk dat alleen een paar Pacific-eilanden dezelfde paradijselijkheid hebben.

Heerlijk. Maar 2 weken was wél genoeg. Ik moet er niet aan denken om daar na mijn dood nog enkele duizenden jaren te moeten vertoeven. :cool:

hoe was het nachtleven..? :roker:

Wide-O
19-05-06, 09:24
Geplaatst door plexus
hoe was het nachtleven..? :roker:

Geweldig als je van Engelse bejaarden houdt :D

Joesoef
19-05-06, 09:24
Geplaatst door plexus
hoe was het nachtleven..? :roker:


viespeuk :ego:

Bofko
19-05-06, 11:37
Geplaatst door Wide-O
Prachtig is het daar hé.

Ook bovenop de berg geweest ?

Yep. Bekend toeristisch hoogtepunt, vooral ´s morgens als de mist nog niet gekomen is. Lijkt trouwens de mont Ventoux wel ! File-lopen naar de top en dringen op de top.Volgeladen bussen die 6 keer moeten steken om elkaar te kunnen passeren op een smal bergweggetje. :D

duende
19-05-06, 11:39
Geplaatst door Wide-O
Geweldig als je van Engelse bejaarden houdt :D
Paaldansen krijgt zo een nieuwe dimensie. :handbang:

Wide-O
19-05-06, 11:43
Geplaatst door Bofko
Yep. Bekend toeristisch hoogtepunt, vooral ´s morgens als de mist nog niet gekomen is. Lijkt trouwens de mont Ventoux wel ! File-lopen naar de top en dringen op de top.Volgeladen bussen die 6 keer moeten steken om elkaar te kunnen passeren op een smal bergweggetje. :D

:D

Ik herinner me net dat op dat maanlandschap vlak voor de top een hoop zwarte schapen liepen. Waren die er nog ?

Ik ben er geweest met de eindejaarsfeesten een paar jaar geleden. 20°C was het er toen :blowen: Op de top van de berg lag er dan weer sneeuw. Strand - bergtop was 20 minuten rijden.

Oh ja, en dat klifje aan zee was ook errug indrukwekkend. Hoe ver kijk je naar beneden, 500 meter ?

Bofko
19-05-06, 11:44
Geplaatst door plexus
hoe was het nachtleven..? :roker:

Verborgen.

Er is een avondleven met volksdansen en zo. :wink:

Bofko
19-05-06, 11:49
Geplaatst door Wide-O
:D

Ik herinner me net dat op dat maanlandschap vlak voor de top een hoop zwarte schapen liepen. Waren die er nog ?


Nee, die waren er niet meer. Ik denk dat ze een dwaalspoor gevolgd hebben.


Geplaatst door Wide-O

Oh ja, en dat klifje aan zee was ook errug indrukwekkend. Hoe ver kijk je naar beneden, 500 meter ?

Cabo Girao ,580 meter loodrecht naar beneden.

btw Madeira heeft met Europees geld zijn wegenstructuur ingrijpend verbeterd de laatste jaren. De snelweg is verlengd en er zijn tientallen tunnels aangelegd. Alleen het uiterste westen is nog niet helemaal ontsloten.

Wide-O
19-05-06, 11:50
http://z.about.com/d/cruises/1/0/k/Z/1/133-3339_IMG.JPG

Tweedehoogste ter wereld blijkbaar.

Wide-O
19-05-06, 11:54
Geplaatst door Bofko
btw Madeira heeft met Europees geld zijn wegenstructuur ingrijpend berbeterd de laatste jaren. De snelweg is verlengd en er zijn tientallen tunnels aangelegd. Alleen het uiterste westen is nog niet helemaal ontsloten.

Ben even gaan opzoeken, ben er geweest in 1996... toen was zelfs de trip vanaf de luchthaven nog een behoorlijk avontuur...

Net zoals de landingsbaan van Funchal zelf :schok: Maar die is nu ook verlengd heb ik begrepen.

Blijft voor mij het wonderlijkste wat ik al gezien heb. Je zit op het ene moment in Spanje, hoekje om waan je je in Schotland, dan weer Tenerife, dan weer in de tropen... en allemaal op een eiland dat een zakdoek groot is.

Bofko
19-05-06, 12:09
Geplaatst door Wide-O
Ben even gaan opzoeken, ben er geweest in 1996... toen was zelfs de trip vanaf de luchthaven nog een behoorlijk avontuur...

Net zoals de landingsbaan van Funchal zelf :schok: Maar die is nu ook verlengd heb ik begrepen.

Blijft voor mij het wonderlijkste wat ik al gezien heb. Je zit op het ene moment in Spanje, hoekje om waan je je in Schotland, dan weer Tenerife, dan weer in de tropen... en allemaal op een eiland dat een zakdoek groot is.

Yep. Boven op de hoogvlakte Paul da Serra heb je het idee dat je in het westen van de VS bent. Alleen de horizon is wat dichterbij.

Madeira is net zo groot als de provincie Utrecht maar vroegah duurde het een hele dag om met de auto van het vliegveld naar Porto Moniz in het noordwesten te komen. Dat gaat nu in 1,5 uur.

De snelweg is wel wennen. Meeste stukken zijn 80 km, sommige 100. Je schiet van de ene tunnel de andere in. Zeer korte invoegstroken. Dus velen staan daar stil. Wel hoogteverschillen dus volgeladen vrachtwagens rijden soms met 30 op de rechterbaan. Kortom hele grote snelheidverschillen....

Wide-O
19-05-06, 12:19
http://www.travel-images.com/madeira47.jpg

Wij hebben er toen 4 uur over gedaan om van Funchal naar Porto Moniz te raken. Wel af en toe voorzichtig door de watervallen die gewoon op de weg kletteren :nerveus:

Bofko
19-05-06, 12:26
Geplaatst door Wide-O
http://www.travel-images.com/madeira47.jpg

Wij hebben er toen 4 uur over gedaan om van Funchal naar Porto Moniz te raken. Wel af en toe voorzichtig door de watervallen die gewoon op de weg kletteren :nerveus:

*ha*
Die weg langs de noordkust ja. Hebben ze toen 16 jaar lang over gedaan om 19 km weg met de hand langs de bergrand te plakken. Kletterende watervallen op de auto en prachtig uitzicht. Ligt nu een mooie tunnel naast...