PDA

Bekijk Volledige Versie : Klacht tegen "Vuile hetero"-campagne



Marsipulami
19-05-06, 09:12
Klacht tegen "Vuile hetero"-campagne

vr 19/05/06 - Een man uit Rekkem bij Menen heeft een klacht ingediend tegen het Centrum voor Gelijke Kansen en Racismebestrijding. Hij neemt het niet dat het Centrum uitpakt met een campagne onder de naam "Vuile hetero".
De campagne komt er naar aanleiding van de eerste dag van de homofobie en moet hetero's laten voelen hoe het is om beledigd te worden over je geaardheid.

"De man voelt zich persoonlijk beledigd door een tekst die is verschenen in Het Laatste Nieuws", zegt commissaris Bernard Vanoverberghe van de politie van Menen.

David
19-05-06, 09:17
Geplaatst door Marsipulami
Klacht tegen "Vuile hetero"-campagne

vr 19/05/06 - Een man uit Rekkem bij Menen heeft een klacht ingediend tegen het Centrum voor Gelijke Kansen en Racismebestrijding. Hij neemt het niet dat het Centrum uitpakt met een campagne onder de naam "Vuile hetero".
De campagne komt er naar aanleiding van de eerste dag van de homofobie en moet hetero's laten voelen hoe het is om beledigd te worden over je geaardheid.

"De man voelt zich persoonlijk beledigd door een tekst die is verschenen in Het Laatste Nieuws", zegt commissaris Bernard Vanoverberghe van de politie van Menen.


Mooi, de campagne werkt.

duende
19-05-06, 09:39
Geplaatst door David
Mooi, de campagne werkt. :lachu:

Het_Is_Lent
19-05-06, 10:04
Hetero's hebben het ook niet altijd even makkelijk :hihi:.

L@vita

Marsipulami
20-05-06, 22:00
Klacht tegen CGKR

20.05.2006 13.59u - Het moest er eens van komen. Het Centrum voor Gelijke Kansen en Racismebestrijding kreeg zopas zelf een klacht wegens discriminatie aan de broek. Aanleiding is de hier reeds eerder vermelde postkaartencampagne met de slogan “vuile hetero”. Jan Van Gucht stapte naar de politie van Menen.

“Ik ben zelf hetero, ik heb dat niet gekozen, ik ben zo geboren en wil daar bijgevolg niet voor uitgemaakt worden. Deze campagne zet aan tot nog meer onbegrip tussen beide groepen. Waar gaat het heen als aan antidiscriminatiecentrum met zulke ‘grapjes’ begint”, zegt de brave man.

Het Centrum staat met de billen bloot en wordt nu zčlf het slachtoffer van een klimaat waarin iedereen zowat iedereen kan beschuldigen van het ‘aanzetten tot discriminatie’ en waarin op de duur niets meer kan of mag gezegd worden. Wie een put graaft voor een ander, valt er vroeg of laat zelf in.

Directeur Jozef De Witte doet een poging om de klacht weg te lachen. “Ik meen te mogen zeggen dat ik hier enkele experts in dienst heb die weten wat discriminatie is. Stigmatiseren van een meerderheid hoort daar niet echt bij. Discriminatie is iets dat per definitie een minderheid overkomt.”

Lees het nog maar eens goed. Stigmatiseren van een meerderheid moet kunnen, zegt De Witte met andere woorden. Wat belet hem om 100.000 postkaarten te drukken met de slogan “vuile witte”? In sommige kringen, steden en wijken is die slogan trouwens al goed ingeburgerd geraakt… Omgekeerd racisme, waarvoor het CGKR in niet geringe mate medeverantwoordelijk is.

De Witte bevestigt met zijn standpunt het “weg met ons”-leidmotief van het beruchte CGKR. Racisme en discriminatie zijn in hun ogen alleen kwalijk en strafbaar als allochtonen of homo’s het slachtoffer zijn. Autochtonen of hetero’s moeten daar vooral niet te zwaar aan tillen. Zij moeten dat maar allemaal slikken. Goed dat De Witte het ook met zoveel woorden zegt. Dat weten we ook weeral.

http://www.vlaamsbelang.be/index.php?p=0&id=1904

~Panthera~
20-05-06, 22:02
Koekie van eigen deeg. :cola:

Tomas
20-05-06, 22:08
Mensen hebben te veel vrije tijd.

Juliette
20-05-06, 22:21
Geplaatst door David
Mooi, de campagne werkt.

Maar stellen dat homo's niet natuurlijk zijn of niet geschikt om kinderen op te voeden heet dan weer 'vrijheid van meningsuiting'. :moe:

Elie Hobeika
21-05-06, 01:49
Geplaatst door Tomas
Mensen hebben te veel vrije tijd.

Nogal

waterfiets
21-05-06, 07:27
Geplaatst door Marsipulami
Klacht tegen "Vuile hetero"-campagne


Wel begrijpelijk. Het is natuurlijk vreemd om discriminatie met discriminatie te bestrijden. Bijvoorbeeld een 'vuile jood' campagne om discriminatie van moslims aan de kaak te stellen daar zou binnen de kortste keren de joodse gemeenschap tegen protesteren. Daar zou men dus ook wel wat creatiever mee om kunnen gaan.

Bofko
21-05-06, 12:31
Hij heeft de regels van het spel niet begrepen. Je kunt nooit iemand uitschelden voor iets dat een kenmerk is van de dominante cultuur. Dat kan de toevoeging met het bijvoeglijke naamwoord ´vuile´, ´vieze´ of ´smerige´ niet echt verdoezelen.

"Homo! " kan in een bepaalde contekst een scheldwoord zijn; "Hetero! " kan dat nooit.

waterfiets
21-05-06, 12:34
Geplaatst door Bofko

"Homo! " kan in een bepaalde contekst een scheldwoord zijn; "Hetero! " kan dat nooit.

Nou dan ken je mij nog niet ... :)

Bofko
21-05-06, 12:38
Geplaatst door waterfiets
Nou dan ken je mij nog niet ... :)

:D
Jij kunt het als scheldwoord bedoelen, maar als niemans het als zodanig opvat dan sta je mooi voor paal. :jumping:

waterfiets
21-05-06, 12:42
Geplaatst door Bofko
:D
Jij kunt het als scheldwoord bedoelen, maar als niemans het als zodanig opvat dan sta je mooi voor paal. :jumping:

Oh als ze het mij horen uitspreken dan weten ze wel hoe ik het bedoel en heeft het ook wel een reden ... (bijvoorbeeld bij uitgesproken overdreven macho gedrag kan ik het wel eens over 'stomme hetero's' hebben).

Bofko
21-05-06, 12:45
Geplaatst door waterfiets
Oh als ze het mij horen uitspreken dan weten ze wel hoe ik het bedoel en heeft het ook wel een reden ... (bijvoorbeeld bij uitgesproken overdreven macho gedrag kan ik het wel eens over 'stomme hetero's' hebben).

Dan heb je dus wel de toevoeging van een bijvoeglijk naamwoord nodig. :fplet:

waterfiets
21-05-06, 12:50
Geplaatst door Bofko
Dan heb je dus wel de toevoeging van een bijvoeglijk naamwoord nodig. :fplet:

Op die fiets heb je gelijk.

David
21-05-06, 15:07
Ik weet het niet, die hetero's. Best wel aardig, wel okay en zo, maar toch. Ik blijf het raar volk vinden. Tikkeltje smakeloos, eigenlijk. En met vreemde humor.

Maar ja, het zal wel. Jullie zullen je nut wel heben. :verward:

Wide-O
21-05-06, 16:03
Geplaatst door David
Ik weet het niet, die hetero's. Best wel aardig, wel okay en zo, maar toch. Ik blijf het raar volk vinden. Tikkeltje smakeloos, eigenlijk. En met vreemde humor.

Maar ja, het zal wel. Jullie zullen je nut wel heben. :verward:

Hmmm, voor de reproductie eigenlijk al niet meer.

Wij zijn nutteloos :droef: Een overbodige meerderheid, da's nog erger dan een onderdrukte minderheid. BOEHOE !