PDA

Bekijk Volledige Versie : Griffith opvolger Ayaan ?



waterfiets
19-05-06, 12:21
Griffith beraadt zich over terugkeer Den Haag

AMSTERDAM - Het Amsterdamse VVD-fractielid Laetitia Griffith beraadt zich op een terugkeer in de Tweede Kamer als opvolger van de opgestapte Ayaan Hirsi Ali. Fractievoorzitter Willibrord van Beek heeft een dringend beroep op haar gedaan, zo liet Griffith donderdag weten.

Als zij de blauwe zetel zou accepteren, wil ze haar lidmaatschap van de Kamer combineren met dat van de gemeenteraad in Amsterdam.

Griffith vertrok vorig jaar uit de Kamer om wethouder van financiën en economische zaken te worden in de hoofdstad. Die post kwam vrij, toen haar partijgenoot Frits Huffnagel het veld moest ruimen. De VVD kwam na de gemeenteraadsverkiezingen niet meer in het college terug.

Griffith, in 1965 in Suriname geboren, kwam in 2003 in de Tweede Kamer, waar ze woordvoerder van haar fractie voor justitie werd. In 2004 werd ze uitgeroepen tot politiek talent van het jaar. Bij de gemeenteraadsverkiezingen in maart was zij lijsttrekker van haar partij in Amsterdam.

mark61
19-05-06, 12:22
Ff paspoort checken.

nard
19-05-06, 13:11
En dat gáát maar door, dat gehop en gesjop van de ene poot van de Trias naar de andere............

Hoezo scheiding der machten..........

waterfiets
19-05-06, 14:25
Griffith volgt Hirsi Ali op

Uitgegeven: 19 mei 2006 14:13
Laatst gewijzigd: 19 mei 2006 14:55

DEN HAAG - Het Amsterdamse VVD-fractielid Laetitia Griffith keert terug naar de Tweede Kamer. Daar neemt zij per 1 juni de plaats in van de opgestapte Ayaan Hirsi Ali. Ze verlaat de gemeenteraad van Amsterdam. Dat heeft een VVD-woordvoerder vrijdag gezegd.

Aanvankelijk had ze het plan om haar lidmaatschap van de Kamer te combineren met dat van de gemeenteraad in de hoofdstad. Frank de Grave, voorzitter van de Amsterdamse VVD, vindt het echter niet acceptabel dat een Kamerlid tevens als raadslid functioneert.


"Het is al heel lang bestendig beleid van de VVD Amsterdam dat politieke dubbelmandaten niet worden geaccepteerd", aldus De Grave. "Er moet dus een keuze worden gemaakt. Het bestuur van de VVD Amsterdam begrijpt en respecteert de keuze van Laetitia voor Den Haag. Wat het zwaarst is, moet het zwaarst wegen."

TENACH
19-05-06, 14:47
Hmm, wat zijn de overeenkomsten van die 2.

Beiden zijn negers.
Beiden zijn misselijkmakend en walgelijk.
Daarnaast komt bij de gedropte politicus natuurlijk de loyaliteitsvraag aan de orde. Waar ligt die loyaliteit in de eerste plaats?
Bij Amsterdam, de landelijke partij of bij de eigen politieke carrière? Zij moest eerst Amsterdam op haar CV hebben om in een volgende kabinetsperiode eventueel minister of staatssecretaris te kunnen worden.
Ze heeft in ieder geval geen kaas gegeten van haar portefeuille bij haar aantreden. Dat verklaart meteen waarom zij in haar agenda amper tijd heeft voor verkiezingsdebatten en interviews.

Ze kwam Nederland binnen om rechten te studeren, en zou terug gaan naar Suriname. Vervolgens bleef ze hier vastklampen. Later kwam haar moeder haar ook bezoeken, en die bleef ook. Waarom en hoe???
Het wachten is op de volgende Zembla doc over Griffith.

Wat mij betreft kan Griffith ook opzouten. :zwaai:

waterfiets
19-05-06, 14:50
Geplaatst door TENACH

Wat mij betreft kan Griffith ook opzouten. :zwaai:

Ik vind haar erg goed dus verwacht dat het een aanwinst zal zijn!

Overigens zegt Ayaan van Arabieren af te stammen dus ik weet niet of je haar een 'neger' kan noemen.

TENACH
19-05-06, 15:03
Geplaatst door waterfiets
Ik vind haar erg goed dus verwacht dat het een aanwinst zal zijn!

Overigens zegt Ayaan van Arabieren af te stammen dus ik weet niet of je haar een 'neger' kan noemen.

Och dom van me, er zijn geen arabische negers.
Net zoiets als "zwarte joden bestaan niet". :wohaa:

reason
19-05-06, 15:22
Geplaatst door TENACH
Beiden zijn misselijkmakend en walgelijk.


Je vergist je met de ervaring die je had toen je in de spiegel keek.

Mark
19-05-06, 16:48
Geplaatst door TENACH
Hmm, wat zijn de overeenkomsten van die 2.

Beiden zijn negers.
Beiden zijn misselijkmakend en walgelijk.
Daarnaast komt bij de gedropte politicus natuurlijk de loyaliteitsvraag aan de orde. Waar ligt die loyaliteit in de eerste plaats?
Bij Amsterdam, de landelijke partij of bij de eigen politieke carrière? Zij moest eerst Amsterdam op haar CV hebben om in een volgende kabinetsperiode eventueel minister of staatssecretaris te kunnen worden.
Ze heeft in ieder geval geen kaas gegeten van haar portefeuille bij haar aantreden. Dat verklaart meteen waarom zij in haar agenda amper tijd heeft voor verkiezingsdebatten en interviews.

Ze kwam Nederland binnen om rechten te studeren, en zou terug gaan naar Suriname. Vervolgens bleef ze hier vastklampen. Later kwam haar moeder haar ook bezoeken, en die bleef ook. Waarom en hoe???
Het wachten is op de volgende Zembla doc over Griffith.

Wat mij betreft kan Griffith ook opzouten. :zwaai:

Als er een ding wat wel gebleken is de afgelopen jaren dan is het wel de onbetrouwbaarheid van allochtone politici.

Een wijze les zou zijn politiek weer aan autochtonen over te laten.

Maar we moeten optimistisch blijven: misschien dat ze over een paar generaties er wel rijp voor zijn :)