PDA

Bekijk Volledige Versie : Jaak Gabriëls (VLD) wil Belgisch paspoort voor Hirsi Ali



Wide-O
20-05-06, 08:53
BRUSSEL - Mocht Ayaan Hirsi Ali alsnog het Nederlandse staatsburgerschap kwijtraken, dan wil Vlaams parlementslid Jaak Gabriëls (VLD) zich ervoor inzetten dat de Nederlandse politica een Belgisch paspoort kan krijgen. Hij bevestigt daarvoor de steun te hebben van de partijtop.

Gabriëls ziet Hirsi Ali als een voorbeeld van een perfect geïntegreerde Afrikaanse vrouw die als rolmodel kan dienen voor haar lotgenoten. Hij prijst haar strijd tegen het extremisme en tegen elke discriminatie. ,,Zulke mensen lopen niet bij bosjes rond. Het zou heel triest zijn mocht men haar op die manier behandelen’’, aldus de VLD’er, die zegt achter de schermen al contact te hebben gezocht met diverse instanties. Hij wijst erop dat er in het verleden zware inspanningen werden geleverd om voetballers te naturaliseren. ,,Ik zou er nu zeker werk van maken’’, aldus de burgemeester van Bree. ,,Zo iemand laten ontsnappen aan het Nederlandse taalgebied zou zonde zijn.’’

Gabriëls verwijst ook naar het feit dat Hirsi Ali indertijd bij haar asielaanvraag heeft gelogen over haar naam. ,,Een naam doet voor mij niet ter zake. De persoon en de verwezenlijkingen zijn veel belangrijker’’, aldus nog het Vlaams parlementslid. Hij beseft wel dat de zaak, door de ontwikkelingen van de laatste dagen in het dossier, wellicht niet meer aan de orde is.

VLD-woordvoerder Tom Ongena bevestigt intussen dat het voorstel van Gabriëls eens ter sprake is gekomen in de marge van een partijbureau en dat het wel kon rekenen op de instemming van andere VLD’ers.

:maf:

David
20-05-06, 09:01
Hij dacht, kom, ik zeg ook iets. Enfin, hij staat in de krant.

Juliette
20-05-06, 12:14
Geplaatst door David
Hij dacht

:fplet:

Gabriëls? Denken?