PDA

Bekijk Volledige Versie : Islamstudies baren zorgen



super ick
20-05-06, 09:36
Volgens een artikel in het AD gaan steeds meer jongeren op zoek naar de zgn 'zuivere Islam'.
Steeds vaker reizen ze hiervoor naar landen als Saudi Arabie en Pakistan.
Bij terugkomst wil de AIVD deze jongeren nauwlettend in de gaten houden.

Ik vraag mij af of dat terrecht is en als blijkt dat deze jongeren radicaliseren of verregaande maatregelen (b.v. paspoort innemen en terugreizen onmogelijk maken) gerechtvaardigd zijn.

De manier zoals de Islam beleden wordt in landen als Pakistan en Saudi Arabie lijkt mij mijlenver afstaan van de Nederlandse samenleving.
Het is toch niet de wens van het grootste deel van de Moslims in Nederland om een bestel te creeeren naar S.A. of Pakistaans voorbeeld?

amOer
20-05-06, 12:27
Geplaatst door superdick
Volgens een artikel in het AD gaan steeds meer jongeren op zoek naar de zgn 'zuivere Islam'.
Steeds vaker reizen ze hiervoor naar landen als Saudi Arabie en Pakistan.
Bij terugkomst wil de AIVD deze jongeren nauwlettend in de gaten houden.

Ik vraag mij af of dat terrecht is en als blijkt dat deze jongeren radicaliseren of verregaande maatregelen (b.v. paspoort innemen en terugreizen onmogelijk maken) gerechtvaardigd zijn.

De manier zoals de Islam beleden wordt in landen als Pakistan en Saudi Arabie lijkt mij mijlenver afstaan van de Nederlandse samenleving.
Het is toch niet de wens van het grootste deel van de Moslims in Nederland om een bestel te creeeren naar S.A. of Pakistaans voorbeeld?

ik weet niet hoe het in pakistaan is .. maar, echt jongens, stop nou eens met het kijken met één oog!
5 terroristen die onder de Islaam schuilen kunnen het voor 10 000 normale moslims verpesten! en het erge is dat iedereen naar die 5 kijkt!!

saudiers zijn echt normale mensen.. zoals jij en ik .. ik heb ze meegemaakt .. simpel en leuk .. en ze kennen liefde .. zijn vrijgevig .. lachen in je gezicht.. helpen je als je in nood bent .. gaan elk weekend wat leuks doen .. voetballen .. naar het strand of zwembad .. en bidden 5 keer per dag!

en dat is het echt! en dat is ook de zuivere islam! en ja, als ik een kans kreeg om naar Saudie Arabie te gaan dan pak ik die zeker !

Elie Hobeika
20-05-06, 12:40
Geplaatst door amOer


en dat is het echt! en dat is ook de zuivere islam! en ja, als ik een kans kreeg om naar Saudie Arabie te gaan dan pak ik die zeker !

You damn right!

Couscousje
20-05-06, 12:52
Geplaatst door amOer
ik weet niet hoe het in pakistaan is .. maar, echt jongens, stop nou eens met het kijken met één oog!
5 terroristen die onder de Islaam schuilen kunnen het voor 10 000 normale moslims verpesten! en het erge is dat iedereen naar die 5 kijkt!!

saudiers zijn echt normale mensen.. zoals jij en ik .. ik heb ze meegemaakt .. simpel en leuk .. en ze kennen liefde .. zijn vrijgevig .. lachen in je gezicht.. helpen je als je in nood bent .. gaan elk weekend wat leuks doen .. voetballen .. naar het strand of zwembad .. en bidden 5 keer per dag!

en dat is het echt! en dat is ook de zuivere islam! en ja, als ik een kans kreeg om naar Saudie Arabie te gaan dan pak ik die zeker !

18 was je toch, he?

Of 17?

Cc

tr_imparator
20-05-06, 12:54
Geplaatst door superdick

De manier zoals de Islam beleden wordt in landen als Pakistan en Saudi Arabie lijkt mij mijlenver afstaan van de Nederlandse samenleving.



Vraag: hoe wordt de Islam volgens jou beleden in landen als Pakistan en Saudi Arabie?

En ten tweede, hoezo lijkt het volgens jou mijlenver afstaan van de 'Nederlandse samenleving' (wat moet ik me hierbij voorstellen?)?



Het is toch niet de wens van het grootste deel van de Moslims in Nederland om een bestel te creeeren naar S.A. of Pakistaans voorbeeld?


Niet helemaal, met een paar wijzigingkjes zeg maar. :roken:


:haha:

amOer
20-05-06, 12:59
Geplaatst door Couscousje
18 was je toch, he?

Of 17?

Cc

19 ..

maar ik heb daar nog veel vrienden en kennisen .. en ook familie .. en je hoort verhalen .. en je ziet filmpjes en foto's .. etc ;)

Olive Yao
20-05-06, 15:22
Kan iemand "de zuivere islam" goed omschrijven?

observer
20-05-06, 17:51
Geplaatst door Olive Yao
Kan iemand "de zuivere islam" goed omschrijven? nee

wat ik dan nog gek vind als je in SA ofzo de zuivere islam gevonden hebt, waarom dan terugkomen naar die hel op aarde die nederland is

vol met verleidingen, onzedelijkheid, ongelovigen etcetc

als ik mijn perfecte plaats gevonden had (gek genoeg redelijk gelijk aan die hel op aarde alleen met beter weer) zou ik nooit meer weg gaan

amOer
20-05-06, 18:12
Geplaatst door observer
nee

wat ik dan nog gek vind als je in SA ofzo de zuivere islam gevonden hebt, waarom dan terugkomen naar die hel op aarde die nederland is

vol met verleidingen, onzedelijkheid, ongelovigen etcetc

als ik mijn perfecte plaats gevonden had (gek genoeg redelijk gelijk aan die hel op aarde alleen met beter weer) zou ik nooit meer weg gaan

observer ... teneerste, het is : een echte kafir en niet koefar
tentweede, je hebt gelijk, theoretisch tenminste, maar er spelen ook andere dingen in het leven.. zoals studie, geld en inkomen, werk etc etc.

GiovanniHN
20-05-06, 18:31
Geplaatst door superdick
Volgens een artikel in het AD gaan steeds meer jongeren op zoek naar de zgn 'zuivere Islam'.
Steeds vaker reizen ze hiervoor naar landen als Saudi Arabie en Pakistan.
Bij terugkomst wil de AIVD deze jongeren nauwlettend in de gaten houden.

Ik vraag mij af of dat terrecht is en als blijkt dat deze jongeren radicaliseren of verregaande maatregelen (b.v. paspoort innemen en terugreizen onmogelijk maken) gerechtvaardigd zijn.

De manier zoals de Islam beleden wordt in landen als Pakistan en Saudi Arabie lijkt mij mijlenver afstaan van de Nederlandse samenleving.
Het is toch niet de wens van het grootste deel van de Moslims in Nederland om een bestel te creeeren naar S.A. of Pakistaans voorbeeld?


Je samenvatting van het nieuws klopt totaal niet.

Uit het artikel van het AD.

"Nee, in de soennitische Taibah-moskee van Mohammed Junas Gaffar doen ze dat anders. ,,Wij sturen elk jaar twee, drie, van onze beste jongens naar Pakistan. Daar kunnen ze in een koranschool, in een madrassah, doctorandus in de islam worden. Het kennisniveau is daar heel erg hoog.’’ Het is niet de enige moskee waar jongeren popelen om in het buitenland de ware islam te ontdekken. Neem de Goudse Nour-moskee."

Het gaat dus niet om zomaar wat jongeren. Het zijn jongeren die de Islam bestuderen en ook nog eens een heel klein aantal, verbonden aan een moskee zelf.

Ook een stuk uit het artikel.

"Ze hongeren naar kennis die in Nederland niet is te vinden, zeggen de jongeren zelf. Met het gevaar dat ze radicaliseren en worden geconfronteerd met ‘politiek-radicale indoctrinatie’, zegt de AIVD."

Daarom houdt de AIVD ze ook in de gaten. Het kan voorkomen dat ze in aanraking komen met de verkeerde mensen. Maar zoiets is geen zekerheid. Dus wordt een onderzoekje gedaan, dat is standaardprocedure. Het betekent daarom ook niet zo heel veel dat die jongeren onderzocht worden door de AIVD.

Ansari
20-05-06, 23:11
Geplaatst door superdick
Volgens een artikel in het AD gaan steeds meer jongeren op zoek naar de zgn 'zuivere Islam'.
Steeds vaker reizen ze hiervoor naar landen als Saudi Arabie en Pakistan.
Bij terugkomst wil de AIVD deze jongeren nauwlettend in de gaten houden.

Wat zij in madrassa's in landen als Pakistan, Syrie en dergelijke, leren is precies hetzelfde wat je leert in het westen. Ook in het westen (engeland, canada etc.) zijn er zulke scholen (darul ulooms) en zij wijken totaal niet af van de leer dat gegeven wordt in andere landen. Zij allen gaan uit van het eeuwenoude dars ul nizami systeem.

H.P.Pas
21-05-06, 09:05
Geplaatst door Ansari
Wat zij in madrassa's in landen als Pakistan, Syrie en dergelijke, leren is precies hetzelfde wat je leert in het westen.

Taliban zijn toch absolventen van Pakistaanse madrassa's ?

Wide-O
21-05-06, 09:47
Geplaatst door H.P.Pas
Taliban zijn toch absolventen van Pakistaanse madrassa's ?

Ik denk dat dat wat te simpel is: een paar decennia oorlog heeft de regio nu niet bepaald stabieler gemaakt. Pakistan is zowiezo een "afterthought" geweest van de Britten.

Het kan zo zijn dat de Taliban ook op koranscholen zijn geweest, maar een koranschool maakt niet per definitie een Taliban van je. CIA trainingskampen misschien wat meer.

Er zullen vast wel scholen zijn waar opgeroepen wordt tot radicalisme, maar het zou wel eens kunnen zijn dat veel van die scholen puur doen wat ze geacht worden te doen: Islam-onderwijs.

Het radicale zit niet in dat onderwijs, maar in de politieke situatie van de regio, dat wil ik eigenlijk zeggen.

super ick
21-05-06, 10:23
Geplaatst door amOer
ik weet niet hoe het in pakistaan is .. maar, echt jongens, stop nou eens met het kijken met één oog!
5 terroristen die onder de Islaam schuilen kunnen het voor 10 000 normale moslims verpesten! en het erge is dat iedereen naar die 5 kijkt!!

saudiers zijn echt normale mensen.. zoals jij en ik .. ik heb ze meegemaakt .. simpel en leuk .. en ze kennen liefde .. zijn vrijgevig .. lachen in je gezicht.. helpen je als je in nood bent .. gaan elk weekend wat leuks doen .. voetballen .. naar het strand of zwembad .. en bidden 5 keer per dag!

en dat is het echt! en dat is ook de zuivere islam! en ja, als ik een kans kreeg om naar Saudie Arabie te gaan dan pak ik die zeker !

Ik zeg toch niet dat alle Moslims radicaliseren? Dat het allemaal terroristen zijn?
Echter 5 mogelijke terroristen, en die zijn wel altijd moslim, kunnen veel schade aanbrengen, helemaal aan de Moslims. Het lijkt mij dus wel redelijk om e.e.a. in de gaten houden.

Ik weet dat S.A.-ers normale mensen zijn die werken slapen en vrijtijdsbesteding hebben buiten hun geloof.

Dat je dat beschrijft als zuivere Islam daar begrijp ik dan weer niks van?

Als we nu terugkijken op jongeren die geradicaliseerd zijn en zijn over gegaan tot geweld dan hoor je toch dat vaak hetzelfde gebeurt.
Ineens geven ze vrouwen geen hand meer, proberen bier het buurthuis uit te krijgen, etc.
Het begint daar vaak wel. Dat bedoel ik ook met de manier van belijden van je geloof die ver af staat van de Nederlandse samenleving.
Begrijp me goed als het daar bij blijft en ze gaan niet over tot geweld dan overtreden ze de wet niet en zijn ze niet strafbaar.
Of ze hun plaats dan hier kunnen vinden m.b.t. werk, scholing, inkomen, vraag ik mij af.
Ik kan me de vraag die een stukje verderop geoppert wordt dan ook goed voorstellen. Als je in het land van je religieuze dromen bent en daar inderdaad je geloof op de, voor jou ideale manier kunt ondergaan dan lijkt het mij sterk dat je terug keert naar een maatschappij van vrije sex, homofilie, alcoholgebruik, etc.

Als ik dan als antwoord lees dat dat om het geld is dan ben ik geneigt die zuivere Islam en de hele discussie met grote korrel zout te nemen. Het muntje is belangrijker dan het geloof. Kies je voor het muntje wees dan ook niet schijnheilig en probeer je niet voor te doen als een vroom Moslim op zoek naar zijn/haar geloof.

Elie Hobeika
21-05-06, 10:26
Er is niets mis met ''zuivere'' Islam.

Zo alleen kan men Islam ''juist'' uitoefenen.

contradictio
21-05-06, 10:34
Geplaatst door superdick
Volgens een artikel in het AD gaan steeds meer jongeren op zoek naar de zgn 'zuivere Islam'.
Steeds vaker reizen ze hiervoor naar landen als Saudi Arabie en Pakistan.
Bij terugkomst wil de AIVD deze jongeren nauwlettend in de gaten houden.

Ik vraag mij af of dat terrecht is en als blijkt dat deze jongeren radicaliseren of verregaande maatregelen (b.v. paspoort innemen en terugreizen onmogelijk maken) gerechtvaardigd zijn.

De manier zoals de Islam beleden wordt in landen als Pakistan en Saudi Arabie lijkt mij mijlenver afstaan van de Nederlandse samenleving.
Het is toch niet de wens van het grootste deel van de Moslims in Nederland om een bestel te creeeren naar S.A. of Pakistaans voorbeeld?

als je Chinees in Nederland leert, denk je dan dat je het op dezelfde wijze zult beheersen (met de nuances en culturelen aspecten) als dat je het in China gedoceert krijgt en het daar in praktijk kan brengen?

Beteknt het dan dat je eenmaal terug in Nederland (laten we aannemen binnen de Chineze gemeenschap) het Chinees op dezelfde wijze zult "belijden"/doceren als dat je het daar gedoceert hebt gekregen en in praktijk hebt gebracht..Zul je een "bestel" creeren naar China maatstaven... of zul je die aspecten benutten die (binnen de Chineze gezelschap) in Nederland van toepassing zijn...


'k weet niet hoor... zomaar een gedachte

contradictio
21-05-06, 10:37
Geplaatst door amOer


en dat is het echt! en dat is ook de zuivere islam! en ja, als ik een kans kreeg om naar Saudie Arabie te gaan dan pak ik die zeker ! [/B]



de zuivere Islam is de Islam van ALLE Profeten vzmh , zolas zij die hebben beleden in verschillende tijdperken en onder verschillende (cultrrele) omstandigheden..

tukkersterror
21-05-06, 10:53
Leuke discussie en ik zal misschien als leek wel weer de wolf tussen de schapen loslaten, want het is leuk voor jongeren om reisjes te maken naar hun idee de oorsprong van hun geloof, in princiepe is daar ook niets mis mee.
Kom ik in Rusland, bezoek ik ook mijn moeder kerk, ga ik naar Israel wip ik ook altijd even langs de heilige plaatsen uit onze bijbel.
Het is een stukje erkenning en tastbaarheid van het geloof.

Maar zoals sommigen hier omschrijven en zoals deze topic begon, dat ze daar heen gaan om het geloof te leren die extreme is dan het moslim geloof hier is ten eerste een kwalijke zaak omdat het de Islam en de rest van de bevolking nog verder uit elkaar zal drijven, ten tweede is het raar, Je komt uit voor een geloof hier in Nederland, je zegt moslim te zijn, je bezoekt de moskeeen je bid tot God, maar aan de andere kant zeggen jullie, dit geloof klopt niet, dit is niet mijn geloof, ik ga opzoek naar mijn geloof.

En wat is het zuivere geloof wat jullie zoeken, het ophangen van homo's, het stenigen van ontrouwe vrouwen, het verplichten van onze samenleving om nog meer te schikken naar het moslim geloof de Islam.
Ik denk dat dan veel jongeren en ouderen zullen denken, wat ik nu zeg "Donder op, je mag je geloof beleiden, zolang wij er maar geen last van hebben, en als je extreem het geloof wilt beleiden doe het dan in Godsnaam in de landen die daar geschikt voor zijn, maar niet in Nederland of een ander Europees land die een vrije opvatting hebben voor gelovigen"

Wat mij betreft mag er onmiddelijk een verbod komen op zulke reizen indien het aantoont dat het gevaar kan opleveren in de toekomst van onze samenleving!!!
Want als de AIVD deze jongeren in de gaten houd is er echt iets aan de hand.

super ick
21-05-06, 10:56
Geplaatst door contradictio
als je Chinees in Nederland leert, denk je dan dat je het op dezelfde wijze zult beheersen (met de nuances en culturelen aspecten) als dat je het in China gedoceert krijgt en het daar in praktijk kan brengen?

Beteknt het dan dat je eenmaal terug in Nederland (laten we aannemen binnen de Chineze gemeenschap) het Chinees op dezelfde wijze zult "belijden"/doceren als dat je het daar gedoceert hebt gekregen en in praktijk hebt gebracht..Zul je een "bestel" creeren naar China maatstaven... of zul je die aspecten benutten die (binnen de Chineze gezelschap) in Nederland van toepassing zijn...


'k weet niet hoor... zomaar een gedachte

Met dat verschil dat er in het Chinese boekje niet zal staan dat allen die het Chinees niet spreken zullen branden in de hel.

Een nuance welliswaar, maar toch...

Elie Hobeika
21-05-06, 10:58
Geplaatst door tukkersterror
Leuke discussie en ik zal misschien als leek wel weer de wolf tussen de schapen loslaten, want het is leuk voor jongeren om reisjes te maken naar hun idee de oorsprong van hun geloof, in princiepe is daar ook niets mis mee.
Kom ik in Rusland, bezoek ik ook mijn moeder kerk, ga ik naar Israel wip ik ook altijd even langs de heilige plaatsen uit onze bijbel.
Het is een stukje erkenning en tastbaarheid van het geloof.

Maar zoals sommigen hier omschrijven en zoals deze topic begon, dat ze daar heen gaan om het geloof te leren die extreme is dan het moslim geloof hier is ten eerste een kwalijke zaak omdat het de Islam en de rest van de bevolking nog verder uit elkaar zal drijven, ten tweede is het raar, Je komt uit voor een geloof hier in Nederland, je zegt moslim te zijn, je bezoekt de moskeeen je bid tot God, maar aan de andere kant zeggen jullie, dit geloof klopt niet, dit is niet mijn geloof, ik ga opzoek naar mijn geloof.



Bullcrap!

Als men scheve kanten ziet van het cultuur en het aan Islam draagt dan komen er automatisch wel een paar vragen naar boven waar een ''gemiddeld'' moslim indien het hem werkelijk kan schelen er ook op onderzoek gaat en er achter komt dat het ''Marokkaanse'' of enig ander ''Islamitisch'' cultuur niet zo Islamitisch blijkt te zijn.

Elie Hobeika
21-05-06, 11:00
Geplaatst door contradictio
de zuivere Islam is de Islam van ALLE Profeten vzmh , zolas zij die hebben beleden in verschillende tijdperken en onder verschillende (cultrrele) omstandigheden..

Het is de Islam die onze Profeet vrede zij met hem heeft gebr8..

De 9or'an en de Sunnah..

tukkersterror
21-05-06, 11:00
Geplaatst door contradictio
als je Chinees in Nederland leert, denk je dan dat je het op dezelfde wijze zult beheersen (met de nuances en culturelen aspecten) als dat je het in China gedoceert krijgt en het daar in praktijk kan brengen?

Beteknt het dan dat je eenmaal terug in Nederland (laten we aannemen binnen de Chineze gemeenschap) het Chinees op dezelfde wijze zult "belijden"/doceren als dat je het daar gedoceert hebt gekregen en in praktijk hebt gebracht..Zul je een "bestel" creeren naar China maatstaven... of zul je die aspecten benutten die (binnen de Chineze gezelschap) in Nederland van toepassing zijn...


'k weet niet hoor... zomaar een gedachte

Je wilt een studie talen toch niet gaan vergelijken met een studie die je leven gaat beheersen?

super ick
21-05-06, 11:12
Geplaatst door Elie Hobeika
Bullcrap!

Als men scheve kanten ziet van het cultuur en het aan Islam draagt dan komen er automatisch wel een paar vragen naar boven waar een ''gemiddeld'' moslim indien het hem werkelijk kan schelen er ook op onderzoek gaat en er achter komt dat het ''Marokkaanse'' of enig ander ''Islamitisch'' cultuur niet zo Islamitisch blijkt te zijn.

En de gemiddelde Moslim die er middenin zit en al jaren kennis heeft moet nog op onderzoek uit om er achter te komen.

Maar als Jan de Kaaskop door de bomen het bos niet meer ziet dan is hij een klootzak?
Wat verwacht je nou van onwetenden als de gelovigen de plank keer op keer misslaan en de verkeerde signalen uitzenden?

contradictio
21-05-06, 11:19
Geplaatst door Elie Hobeika
Het is de Islam die onze Profeet vrede zij met hem heeft gebr8..

De 9or'an en de Sunnah..

42.13 Hij schreef u dezelfde godsdienst voor, die Hij aan Noach oplegden en die Wij bovendien aan u openbaren en die Wij Abraham, Mozes en Jezus oplegden: "Bevestigt deze godsdienst en weest er niet in verdeeld ." Voor de afgodendienarenis dat moeilijk waartoe gij hen roept. Allah kiest voor Zich wie Hij wil en leidt hem die zich (in berouw) tot Hem wendt.


3: 52. Toen Jezus hun (der Israëlieten) ongeloof bemerkte, zeide hij: "Wie zullen mijn helpers zijn terwille van Allah?" De discipelen antwoordden: "Wij zijn de helpers van Allah. Wij geloven in Allah. En getuigt gij dat wij Moslims zijn."

3:67. Abraham was noch een Jood, noch een Christen, maar hij was een oprecht Moslim. En hij behoorde niet tot de afgodendienaren.

3: 85. En wie een andere godsdienst zoekt dan de Islam, het zal van hem niet worden aanvaard en hij zal in het Hiernamaals onder de verliezers zijn.



aan de rest van het gejank (Superdick, Trukkersterror etc):

"branden in de hel" "studie die je leven gaat behreesen" etc... aannames aannames en nog eens aannames...
en ook nog eens generaliserend... alsof ik als ik me in de Islam wil verdiepen en een studie in het buitenland ga volgen gelijk een heel andere persoon ben die opeens van allerlei dingen (waar jullie zo bang voor zijn ) ga opleggen... en alsof dit ook geldt voor de hele moslim wereld...

Elie Hobeika
21-05-06, 11:20
Geplaatst door contradictio
42.13 Hij schreef u dezelfde godsdienst voor, die Hij aan Noach oplegden en die Wij bovendien aan u openbaren en die Wij Abraham, Mozes en Jezus oplegden: "Bevestigt deze godsdienst en weest er niet in verdeeld ." Voor de afgodendienarenis dat moeilijk waartoe gij hen roept. Allah kiest voor Zich wie Hij wil en leidt hem die zich (in berouw) tot Hem wendt.


3: 52. Toen Jezus hun (der Israëlieten) ongeloof bemerkte, zeide hij: "Wie zullen mijn helpers zijn terwille van Allah?" De discipelen antwoordden: "Wij zijn de helpers van Allah. Wij geloven in Allah. En getuigt gij dat wij Moslims zijn."

3:67. Abraham was noch een Jood, noch een Christen, maar hij was een oprecht Moslim. En hij behoorde niet tot de afgodendienaren.

3: 85. En wie een andere godsdienst zoekt dan de Islam, het zal van hem niet worden aanvaard en hij zal in het Hiernamaals onder de verliezers zijn.





Welke Sunnah sunshine?

contradictio
21-05-06, 11:22
Geplaatst door Elie Hobeika
Welke Sunnah sunshine?

waar heb je het over? cq wat bedoel je te vragen?

Elie Hobeika
21-05-06, 11:25
Geplaatst door contradictio
waar heb je het over? cq wat bedoel je te vragen?

Dat ons geloof samenhangt met de Sunnah van onze Profeet vrede zij met hem die wij dienen te volgen

contradictio
21-05-06, 11:28
Geplaatst door Elie Hobeika
Dat ons geloof samenhangt met de Sunnah van onze Profeet vrede zij met hem die wij dienen te volgen

dat was niet waar het gesprek over ging, het ging over de term zuivere Islam... wat de zuivere Islaam is staat genoemd in de Koran... dat is dus de Islam zoals alle Profeten vzmh hem beleden.. wat het precies inhoudt onder welke omstandigheden staat verspreid vermeld over de hele Koran.


trouwens, lief van je om me sunshine te noemen... meestal word ik als donderwolk getypeerd :D

super ick
21-05-06, 11:28
Geplaatst door superdick
En de gemiddelde Moslim die er middenin zit en al jaren kennis heeft moet nog op onderzoek uit om er achter te komen.

Maar als Jan de Kaaskop door de bomen het bos niet meer ziet dan is hij een klootzak?
Wat verwacht je nou van onwetenden als de gelovigen de plank keer op keer misslaan en de verkeerde signalen uitzenden?

Zou wel graag een antwoord willen.

Elie Hobeika
21-05-06, 11:38
Geplaatst door contradictio
dat was niet waar het gesprek over ging, het ging over de term zuivere Islam... wat de zuivere Islaam is staat genoemd in de Koran... dat is dus de Islam zoals alle Profeten vzmh hem beleden.. wat het precies inhoudt onder welke omstandigheden staat verspreid vermeld over de hele Koran.


trouwens, lief van je om me sunshine te noemen... meestal word ik als donderwolk getypeerd :D

Zuivere islam gaat gepaard met de Sunnah..

:moe:.. fungas

Elie Hobeika
21-05-06, 11:40
Geplaatst door superdick
Zou wel graag een antwoord willen.

:hihi:..

Simpel

Iedereen moet kennis opdoen

Helaas zijn vele moslims daar te lui voor.

tukkersterror
21-05-06, 12:19
Geplaatst door Elie Hobeika
Bullcrap!

Als men scheve kanten ziet van het cultuur en het aan Islam draagt dan komen er automatisch wel een paar vragen naar boven waar een ''gemiddeld'' moslim indien het hem werkelijk kan schelen er ook op onderzoek gaat en er achter komt dat het ''Marokkaanse'' of enig ander ''Islamitisch'' cultuur niet zo Islamitisch blijkt te zijn.

Dat is dan ook de misunderstanding, de Islam en de cultuur zijn met elkaar verweven, terwijl de cultuur voorgaat in de techniek en de mensen meer en meer informatie geven en een beter leven, blijft de Islam achter.
Ik denk dat het dan ook belangrijk is voor de moslims om cultuur en geloof los van elkaar te zien en over tegaan naar een evolutie om zo gelijk te staan in de wereld en wat belangrijker is de wereld begrijpen.

super ick
21-05-06, 13:31
Geplaatst door Elie Hobeika
:hihi:..

Simpel

Iedereen moet kennis opdoen

Helaas zijn vele moslims daar te lui voor.

Dan is mijn conclusie toch gerechtvaardigd?
Als heel veel Moslims hun geloof niet correct interpreteren en daardoor verkeerde signalen afgeven dan kan je degene die die verkeerde signalen oppikken toch niet alleen de schuld geven?

Wat ligt er dan meer voor de hand?

1. Die betreffende Moslims moeten hun eigen geloof beter gaan begrijpen en uitdragen zodat verkeerde signalen uitblijven

of

2. Buitenstaanders moeten zich zover in de Islam gaan verdiepen dat zij weten dat die betreffende Moslims verkeerd bezig zijn en zodoende eigenlijk de Islam beter zouden kennen dan die betreffende Moslims maar wel tegelijk hun mond houden omdat die betreffende Molims hen toch als buitenstaander blijven zien en het zelf allemaal beter weten.

Is het nog een beetje te volgen? :loog: :loog: :loog:

Elie Hobeika
21-05-06, 13:42
Geplaatst door superdick
Dan is mijn conclusie toch gerechtvaardigd?
Als heel veel Moslims hun geloof niet correct interpreteren en daardoor verkeerde signalen afgeven dan kan je degene die die verkeerde signalen oppikken toch niet alleen de schuld geven?

Wat ligt er dan meer voor de hand?

1. Die betreffende Moslims moeten hun eigen geloof beter gaan begrijpen en uitdragen zodat verkeerde signalen uitblijven

of

2. Buitenstaanders moeten zich zover in de Islam gaan verdiepen dat zij weten dat die betreffende Moslims verkeerd bezig zijn en zodoende eigenlijk de Islam beter zouden kennen dan die betreffende Moslims maar wel tegelijk hun mond houden omdat die betreffende Molims hen toch als buitenstaander blijven zien en het zelf allemaal beter weten.

Is het nog een beetje te volgen? :loog: :loog: :loog:

1 Klopt

2 Ze moeten gewoon niet de hele tijd lopen kankeren :D..


Dus tis 1

super ick
21-05-06, 13:56
Geplaatst door Elie Hobeika

1 Klopt

2 Ze moeten gewoon niet de hele tijd lopen kankeren :D..


Dus tis 1

Dan is de conclusie dat het verkeerde beeld dat veel buitenstaanders van de Islam hebben (groten?)deels te danken is aan de Moslims zelf. Dat eerst de hand in eigen boezem moet en niet altijd klagend naar anderen gewezen dient te worden als anti-Islam of belediger van de Islam? Die term komt dan ook die eerder besproken groep Moslims toe. Pak die dan eerst maar eens aan. Zelfreinigend vermogen noemt men dat.

Juliette
21-05-06, 14:07
Geplaatst door superdick
Dan is de conclusie dat het verkeerde beeld dat veel buitenstaanders van de Islam hebben (groten?)deels te danken is aan de Moslims zelf. Dat eerst de hand in eigen boezem moet en niet altijd klagend naar anderen gewezen dient te worden als anti-Islam of belediger van de Islam?

Verkeerde beeld komt vooral door een gebrek aan kennis en, misschien belangrijker nog, interesse van niet moslims in de islam.

Dat zou al kunnen voorkomen dat bij het minste geringste er ge islambashed wordt. En dan moeten moslims niet bij het minste islambashen zich verantwoorden. Waarop ze nog het verwijt krijgen zich teveel in een slachtofferrol te wentelen.

Je hebt het over 'zelfreinigend vermogen', maar legt het bij de ander. Niet bij jezelf.

Elie Hobeika
21-05-06, 14:17
Geplaatst door superdick
Dan is de conclusie dat het verkeerde beeld dat veel buitenstaanders van de Islam hebben (groten?)deels te danken is aan de Moslims zelf. Dat eerst de hand in eigen boezem moet en niet altijd klagend naar anderen gewezen dient te worden als anti-Islam of belediger van de Islam? Die term komt dan ook die eerder besproken groep Moslims toe. Pak die dan eerst maar eens aan. Zelfreinigend vermogen noemt men dat.

Deels!

En het altijd eeuwig gaande gekanker over Islam.

super ick
21-05-06, 14:26
Geplaatst door Juliette
Verkeerde beeld komt vooral door een gebrek aan kennis en, misschien belangrijker nog, interesse van niet moslims in de islam.

Dat zou al kunnen voorkomen dat bij het minste geringste er ge islambashed wordt. En dan moeten moslims niet bij het minste islambashen zich verantwoorden. Waarop ze nog het verwijt krijgen zich teveel in een slachtofferrol te wentelen.

Je hebt het over 'zelfreinigend vermogen', maar legt het bij de ander. Niet bij jezelf.

Ja dat vind ik nu verkeerd. Toch weer de nadruk leggen op het gebrek aan interesse van de niet Moslim. Dat is de wereld op zijn kop.

Veel Moslims geven de verkeerde signalen af zodat niet Moslims een verkeerd beeld krijgen van de Islam dat ze vervolgens maar dienen bij te stellen door de Islam te gaan bestuderen :fplet:

Die Moslims die het verkeerde signaal afgeven moeten gecorrigeerd en overroepen worden door de goedwillende Moslims. Dat zou toch het grootste deel zijn? Als we de handen met dat deel ineen zouden kunnen slaan dan kunnen we pas echt progressie boeken. Samenwerking omdat je een gezamelijk doel hebt i.p.v. samenklonteren op basis van afkomst of godsdienst. Een vreedzame samenleving waarin je je kinderen op wilt laten groeien.

Kunnen we die handreiking nu voorlopig wel vergeten omdat ook die Moslims zich gegriefd voelen door figuren als Ayaan, Fortuyn, Wilders, Nawijn, Verdonk? Misschien moeten deze goedwillenden er een beetje aan wennen dat deze politici niet synoniem staan voor alle Nederlanders en er best kritiek op je geleverd kan worden zonder dat mensen direct 'anti' zijn. Het aantal aanhangers van extreem rechts in Nederland is toch marginaal te noemen? En jaren van linkse politiek heeft kennelijk ook niet geholpen. Teveel Moslims zijn onder linkse kabinetten in verpauperde wijken belandt.

Vergeet die politiek en dat links/rechts gelul en stel eerst eens gezamenlijke prioriteiten. Vreedzaamheid en veiligheid en van daaruit ruimte voor ieder die die grondrechten respecteerd. Zo moeilijk kan het niet zijn en zover zitten we daar toch niet vanaf?
Soms lijkt het net of we met zijn allen in de hel moeten leven en er geen reet meer aan is.

(en nu ga ik weer elders iemand tegen de haren in strijken want anders is wordt het wel erg saai hier) :jeweetog:

observer
21-05-06, 16:09
Geplaatst door amOer
observer ... teneerste, het is : een echte kafir en niet koefar
tentweede, je hebt gelijk, theoretisch tenminste, maar er spelen ook andere dingen in het leven.. zoals studie, geld en inkomen, werk etc etc. die dingen kunnen nooit tippen aan het ware geloof toch

super ick
21-05-06, 22:50
Geplaatst door observer
die dingen kunnen nooit tippen aan het ware geloof toch

Dat heb ik al zo vaak aangehaald. Als je je zaligmakende geloof gevonden hebt ga je het toch niet inwisselen voor een paar muntjes?

Of geef je hoog op maar als het puntje bij paaltje komt toch maar niet?
Doe je dan niet beter voor dan je bent.

observer
22-05-06, 09:33
Geplaatst door superdick
Dat heb ik al zo vaak aangehaald. Als je je zaligmakende geloof gevonden hebt ga je het toch niet inwisselen voor een paar muntjes?

Of geef je hoog op maar als het puntje bij paaltje komt toch maar niet?
Doe je dan niet beter voor dan je bent. precies dan heb ik meer respect voor een of andere kale boedistische monnik die zijn plekje vind op een koude kei in de de himalaya en daar gewoon blijft ondanks dat je ook boedist in thailand in de zon kan zijn

super ick
22-05-06, 16:15
Geplaatst door observer
precies dan heb ik meer respect voor een of andere kale boedistische monnik die zijn plekje vind op een koude kei in de de himalaya en daar gewoon blijft ondanks dat je ook boedist in thailand in de zon kan zijn

Ik erger me de pleuris aan die zgn. supervromen die het land van de homo's en bandeloze sex hun klauw komen ophouden.

Juliette
22-05-06, 18:42
Geplaatst door superdick
Ik erger me

De belangrijkste 3 woordjes uit deze zin.

tukkersterror
22-05-06, 22:14
Geplaatst door Juliette
Verkeerde beeld komt vooral door een gebrek aan kennis en, misschien belangrijker nog, interesse van niet moslims in de islam.
Ik denk juist andersom, het verkeerde beeld word opgedrongen door steeds de zelfde antwoorden, in de trant van bemoei je er niet mee want je heb er geen verstand van want je bent geen moslim.
Over possitieve zaken mogen we mee praten, maar als er iets negatiefs word gezegt , word het direct zij en wij.


Dat zou al kunnen voorkomen dat bij het minste geringste er ge islambashed wordt. En dan moeten moslims niet bij het minste islambashen zich verantwoorden. Waarop ze nog het verwijt krijgen zich teveel in een slachtofferrol te wentelen.
Wat is Islambashed en wanneer bash je de Islam waar ligt het criterium.



Je hebt het over 'zelfreinigend vermogen', maar legt het bij de ander. Niet bij jezelf.

:droef: Gaan we weer, een andere heeft het weer gedaan, waar blijft dan het zelfreinigend vermogen?

super ick
23-05-06, 07:12
Geplaatst door Juliette
De belangrijkste 3 woordjes uit deze zin.

Wat is er mis mee?
Vooral als je keer op keer vanuit allerlei dogma's het verwijt krijgt hypocriet te zijn. Dan wil ik ook wel eens een vinger op de zere plek leggen.
Ben je echt zo supervroom? Dan handel je er niet naar.

super ick
23-05-06, 07:15
Geplaatst door tukkersterror
Ik denk juist andersom, het verkeerde beeld word opgedrongen door steeds de zelfde antwoorden, in de trant van bemoei je er niet mee want je heb er geen verstand van want je bent geen moslim.
Over possitieve zaken mogen we mee praten, maar als er iets negatiefs word gezegt , word het direct zij en wij.

JANKEN OVER ANTI-ISLAM DAT IS WAT JE 9 VD 10 KEER TERUG KRIJGT.

Wat is Islambashed en wanneer bash je de Islam waar ligt het criterium.

GEWOON ALS JE KRITIEK HEBT.

:droef: Gaan we weer, een andere heeft het weer gedaan, waar blijft dan het zelfreinigend vermogen?

BIJ JEZELF TE RADE GAAN STAAT GELIJK AAN ZWAKTE. ALLES WAT ZICH AFSPEELT WORDT AAN DE ISLAM TOEGEREKEND. DAAROM KAN JE ER GEEN KRITIEK OP HEBBEN. HET IS HEILIG.

tukkersterror
23-05-06, 07:27
Geplaatst door superdick
BIJ JEZELF TE RADE GAAN STAAT GELIJK AAN ZWAKTE. ALLES WAT ZICH AFSPEELT WORDT AAN DE ISLAM TOEGEREKEND. DAAROM KAN JE ER GEEN KRITIEK OP HEBBEN. HET IS HEILIG.

Oooo, dus als er een gek zichzelf opblaast met tientallen anderen erbij en direct daarna eist een andere gek het op in de naam van Allah of de Islam dan is het niet zo???

Ik heb al een keer eerder geschreven als de Islam volwaardig en geloofwaardig wilt zijn en blijven moeten zij van binnenuit eens possitief naar buiten komen, niet gaan roepen dat er wraak moet worden genomen, niet de aanslagen goedkeuren, enz. enz. enz.
Dat is de enigste krietiek die ik heb op de islam en met mij vele moslims, alleen een stel herrie schoppers verknallen het voor deze grote groep.
Niet wij niet ik, maar zijzelf moeten aktie ondernemen om deze wantoestanden een halt toe te roepen en gaan leven in de maatschappij waar zij wonen.

super ick
23-05-06, 14:51
Geplaatst door tukkersterror
Oooo, dus als er een gek zichzelf opblaast met tientallen anderen erbij en direct daarna eist een andere gek het op in de naam van Allah of de Islam dan is het niet zo???

Ik heb al een keer eerder geschreven als de Islam volwaardig en geloofwaardig wilt zijn en blijven moeten zij van binnenuit eens possitief naar buiten komen, niet gaan roepen dat er wraak moet worden genomen, niet de aanslagen goedkeuren, enz. enz. enz.
Dat is de enigste krietiek die ik heb op de islam en met mij vele moslims, alleen een stel herrie schoppers verknallen het voor deze grote groep.
Niet wij niet ik, maar zijzelf moeten aktie ondernemen om deze wantoestanden een halt toe te roepen en gaan leven in de maatschappij waar zij wonen.

Nee dat zie je verkeerd.
Islam is Islam en mensen erom heen moeten zich maar aanpassen en zich erin verdiepen zodat ze de zaken die aan Islam toegeschreven worden door Moslims die daar niet thuis horen kunnen ontdekken.

Zij moeten leren het onderscheid te maken dat veel moslims zelf niet kunnen maken. Maar ver wel hun bek houden anders zijn ze IslamBashers of anti Islam.

tukkersterror
23-05-06, 16:04
Geplaatst door superdick
Nee dat zie je verkeerd.
Islam is Islam en mensen erom heen moeten zich maar aanpassen en zich erin verdiepen zodat ze de zaken die aan Islam toegeschreven worden door Moslims die daar niet thuis horen kunnen ontdekken.

Zij moeten leren het onderscheid te maken dat veel moslims zelf niet kunnen maken. Maar ver wel hun bek houden anders zijn ze IslamBashers of anti Islam.

Dus mooi niet, ik neem aan dat veel mensen de grond beginselen van de Islam kennen en dat is genoeg voor mij, verder vind ik het wel intressant om meer de achtergronden van de Islam te kennen.
Hoe is het ontstaan, waar komt de oorsprong vandaan en hoe is de opsplitsing ontstaan in groepen binnen de Islam.
Verder zou het intressant wezen om het woord Islam te ontleden, waar het woord vandaan komt en hoe dit woord is ontstaan.
Dus meer het wetenschappelijk deel en daar wil ik ook wel wat moeite voor doen.

Maar ik hoef van hun niet te leren wanneer ik mij mond moet houden over de Islam omdat volgens hen het mijn geloof niet is, dat is absurt.

Kijk als iemand mij een lul noemt kan ik kwaad worden op die persoon en daar mijn maatregelen tegen nemen dat het niet weer gebeurd.
En als ik iemand beledig kan ik ook maatregelen verwachten, maar om mij te laten verbieden om mee te praten over iets, never, nooit.

super ick
24-05-06, 07:54
Geplaatst door tukkersterror
Dus mooi niet, ik neem aan dat veel mensen de grond beginselen van de Islam kennen en dat is genoeg voor mij, verder vind ik het wel intressant om meer de achtergronden van de Islam te kennen.
Hoe is het ontstaan, waar komt de oorsprong vandaan en hoe is de opsplitsing ontstaan in groepen binnen de Islam.
Verder zou het intressant wezen om het woord Islam te ontleden, waar het woord vandaan komt en hoe dit woord is ontstaan.
Dus meer het wetenschappelijk deel en daar wil ik ook wel wat moeite voor doen.

Maar ik hoef van hun niet te leren wanneer ik mij mond moet houden over de Islam omdat volgens hen het mijn geloof niet is, dat is absurt.

Kijk als iemand mij een lul noemt kan ik kwaad worden op die persoon en daar mijn maatregelen tegen nemen dat het niet weer gebeurd.
En als ik iemand beledig kan ik ook maatregelen verwachten, maar om mij te laten verbieden om mee te praten over iets, never, nooit.

Leuk voor je Tukkie,

Maar je wordt toch niet geacepteerd. Iedere vorm van onderzoek naar de Islam, behalve door de geestelijke huidige macht wordt bij voorbaat de kop ingedrukt.

Dat je intussen meer weet dan de gemiddelde Moslim doet niet ter zake. Op het gebied van zijn geloof zal hij/zij zich niets laten zeggen door een ongelovige.

Nelis70
24-05-06, 09:40
Geplaatst door tukkersterror
Leuke discussie en ik zal misschien als leek wel weer de wolf tussen de schapen loslaten, want het is leuk voor jongeren om reisjes te maken naar hun idee de oorsprong van hun geloof, in princiepe is daar ook niets mis mee.
Kom ik in Rusland, bezoek ik ook mijn moeder kerk, ga ik naar Israel wip ik ook altijd even langs de heilige plaatsen uit onze bijbel.
Het is een stukje erkenning en tastbaarheid van het geloof.

Maar zoals sommigen hier omschrijven en zoals deze topic begon, dat ze daar heen gaan om het geloof te leren die extreme is dan het moslim geloof hier is ten eerste een kwalijke zaak omdat het de Islam en de rest van de bevolking nog verder uit elkaar zal drijven, ten tweede is het raar, Je komt uit voor een geloof hier in Nederland, je zegt moslim te zijn, je bezoekt de moskeeen je bid tot God, maar aan de andere kant zeggen jullie, dit geloof klopt niet, dit is niet mijn geloof, ik ga opzoek naar mijn geloof.

En wat is het zuivere geloof wat jullie zoeken, het ophangen van homo's, het stenigen van ontrouwe vrouwen, het verplichten van onze samenleving om nog meer te schikken naar het moslim geloof de Islam. Ik denk dat dan veel jongeren en ouderen zullen denken, wat ik nu zeg "Donder op, je mag je geloof beleiden, zolang wij er maar geen last van hebben, en als je extreem het geloof wilt beleiden doe het dan in Godsnaam in de landen die daar geschikt voor zijn, maar niet in Nederland of een ander Europees land die een vrije opvatting hebben voor gelovigen"

Wat mij betreft mag er onmiddelijk een verbod komen op zulke reizen indien het aantoont dat het gevaar kan opleveren in de toekomst van onze samenleving!!!

Als je alles wat gevaar kan opleveren moet verbieden, schiet om te beginnen jezelf dan maar eerst overhoop.


Want als de AIVD deze jongeren in de gaten houd is er echt iets aan de hand.
Mwaah, beetje kort door de bocht.

Nelis70
24-05-06, 10:08
Geplaatst door tukkersterror
Dat is dan ook de misunderstanding, de Islam en de cultuur zijn met elkaar verweven, terwijl de cultuur voorgaat in de techniek en de mensen meer en meer informatie geven en een beter leven

met meer techniek een beter leven? Dat is nieuw voor mij. Met meer techniek meer mogelijkheden, en met een hogere moraal een betere toepassing van die mogelijkheden.


, blijft de Islam achter.
Ik denk dat het dan ook belangrijk is voor de moslims om cultuur en geloof los van elkaar te zien en over tegaan naar een evolutie om zo gelijk te staan in de wereld en wat belangrijker is de wereld begrijpen.

super ick
24-05-06, 17:12
Geplaatst door Nelis70
Als je alles wat gevaar kan opleveren moet verbieden, schiet om te beginnen jezelf dan maar eerst overhoop.

Mwaah, beetje kort door de bocht.

Heb het al vaker gehoord. Op zoek naar de zuivere Islam. Des te zuiverder ze zichzelf noemen des te gewelddadiger.
Het leidt overal tot ordinaire onderdrukking en moord op / van anderdenkenden. De vreedzame staat waar de zuivere Islam heerst en alle Moslims gelukkig en in vrede leven is een utopie en zal altijd een utopie blijven.

tukkersterror
24-05-06, 19:58
Geplaatst door Nelis70
met meer techniek een beter leven? Dat is nieuw voor mij. Met meer techniek meer mogelijkheden, en met een hogere moraal een betere toepassing van die mogelijkheden.

Wou jij ontkennen dan dan we door de techniek die we nu hebben geen beter leven hebben, kijk alleen maar eens naar de machines die ons het zware werk uit de handen neemt.
Misschien hangen sommigen nog in een cultuurshock en zijn ze deze welvaart niet gewend of zijn ze bang om er aan deel te nemen?

Ik weet dat ik iedere dag weer geniet van de techniek en welvaart die wij hier hebben.

Nelis70
24-05-06, 23:57
Geplaatst door tukkersterror
Wou jij ontkennen dan dan we door de techniek die we nu hebben geen beter leven hebben, kijk alleen maar eens naar de machines die ons het zware werk uit de handen neemt.

Ja, ik wil ontkennen dat we door de techniek geen beter leven hebben, maar waarschijnlijk bedoelde je die dubbele ontkenning niet.
Denk bijvoorbeeld aan de efficiente gasovens van Hitler, de slimme logistiek van Stalin en de prachtig efficiente bommen op Hirosjima, denk aan de makkelijk - zelfs door een kind(soldaat) - te bedienen volautomatische geweren, die Afrika overspoelen, of denk aan de superefficiënte produktiemethoden van tomaten, waardoor die geheel smakeloos zijn geworden, of van vlees. En zo kan ik nog wel even doorgaan. Of iets goed is of niet hangt van de intenties af waarmee het ingezet wordt, of, iets pragmatischer, aan het effect ervan, en dat hangt ook af van de moraal van de gebruiker. Techniek an sich is dus zonder waarden, waardenvrij.


Misschien hangen sommigen nog in een cultuurshock en zijn ze deze welvaart niet gewend of zijn ze bang om er aan deel te nemen?
Ik weet dat ik iedere dag weer geniet van de techniek en welvaart die wij hier hebben.

Ik voel me iedere dag weer verdeeld door de enorme tegenstellingen: de luxe en de mogelijkheden hier, en de armoe en gebrek aan mogelijkheden daar.

bowie
25-05-06, 10:14
Geplaatst door tukkersterror
Leuke discussie en ik zal misschien als leek wel weer de wolf tussen de schapen loslaten, want het is leuk voor jongeren om reisjes te maken naar hun idee de oorsprong van hun geloof, in princiepe is daar ook niets mis mee.
Kom ik in Rusland, bezoek ik ook mijn moeder kerk, ga ik naar Israel wip ik ook altijd even langs de heilige plaatsen uit onze bijbel.
Het is een stukje erkenning en tastbaarheid van het geloof.

Maar zoals sommigen hier omschrijven en zoals deze topic begon, dat ze daar heen gaan om het geloof te leren die extreme is dan het moslim geloof hier is ten eerste een kwalijke zaak omdat het de Islam en de rest van de bevolking nog verder uit elkaar zal drijven, ten tweede is het raar, Je komt uit voor een geloof hier in Nederland, je zegt moslim te zijn, je bezoekt de moskeeen je bid tot God, maar aan de andere kant zeggen jullie, dit geloof klopt niet, dit is niet mijn geloof, ik ga opzoek naar mijn geloof.

En wat is het zuivere geloof wat jullie zoeken, het ophangen van homo's, het stenigen van ontrouwe vrouwen, het verplichten van onze samenleving om nog meer te schikken naar het moslim geloof de Islam.
Ik denk dat dan veel jongeren en ouderen zullen denken, wat ik nu zeg "Donder op, je mag je geloof beleiden, zolang wij er maar geen last van hebben, en als je extreem het geloof wilt beleiden doe het dan in Godsnaam in de landen die daar geschikt voor zijn, maar niet in Nederland of een ander Europees land die een vrije opvatting hebben voor gelovigen"

Wat mij betreft mag er onmiddelijk een verbod komen op zulke reizen indien het aantoont dat het gevaar kan opleveren in de toekomst van onze samenleving!!!
Want als de AIVD deze jongeren in de gaten houd is er echt iets aan de hand. kijk naar de pelgrim fahters...die vonden nederland ook niet goed voor hun geloof....en zijn vertrokken naar het vrije land amerika

tukkersterror
25-05-06, 13:58
Geplaatst door Nelis70
Ja, ik wil ontkennen dat we door de techniek geen beter leven hebben, maar waarschijnlijk bedoelde je die dubbele ontkenning niet.
Denk bijvoorbeeld aan de efficiente gasovens van Hitler, de slimme logistiek van Stalin en de prachtig efficiente bommen op Hirosjima, denk aan de makkelijk - zelfs door een kind(soldaat) - te bedienen volautomatische geweren, die Afrika overspoelen, of denk aan de superefficiënte produktiemethoden van tomaten, waardoor die geheel smakeloos zijn geworden, of van vlees. En zo kan ik nog wel even doorgaan. Of iets goed is of niet hangt van de intenties af waarmee het ingezet wordt, of, iets pragmatischer, aan het effect ervan, en dat hangt ook af van de moraal van de gebruiker. Techniek an sich is dus zonder waarden, waardenvrij.

Dit is niet de schuld van de techniek, maar de schuld van de mens die deze technieken verkeerd gebruiken.
Helaas zullen er altijd wel van deze gestoorde mensen zijn die even welk techniek verkeerd gebruiken.
In iedergeval is in eerste instantie techniek bedoeld om mensen te helpen, helaas is vaak nieuwere technieken nodig om deze zelfde mens te beschermen tegen misbruik van technologie.
Een klein voorbeeldje, in de jaren 80 kwam Fend Farmers met een totaal automatisch systeem voor boeren en tuinders, die iedere handeling kopieeerde en zelfstandig kon uitvoeren.
Perfect systeem die boeren en tuinders hun arbeid met 50% verminderde.
Militair word nu het systeem ingezet voor onbemande verkennings eenheden.
Aan de andere kant zijn uitvindingen voor militair gebruik ten gunste gekeerd voor humanitair gebruik, het beste voorbeeld hiervan is wel het Internet.



Ik voel me iedere dag weer verdeeld door de enorme tegenstellingen: de luxe en de mogelijkheden hier, en de armoe en gebrek aan mogelijkheden daar.

Dat gevoel heb ik ook al jaren en met mij een heel team van vrijwilligers die zich inzetten om armoede te bestrijden.
Alleen het is practische on mogelijk.
Wij liggen momenteel wederom in een strijd met diverse landen.
Wij sturen al jaren het overschot aan zaden en pootaardappelen naar derde wereld landen om ze uit te delen aan de arme bevolking aldaar.
Tot onze grote verbazing komen deze produkten nooit aan bij de bevolking maar worden deze gewoon verkocht in de winkels.
Tot nu toe heeft 1 land gereageerd op onze klacht en deze onder regerings controle laten vallen.
13 andere landen geven geen respons of weten niets te doen tegen dit probleem.
Wat nu te doen door ons?
De levering stop zetten aan deze landen met het gevolg dat de mensen die nu deze zaken verkopen ook in de armoede vallen.
Soms loopt bij ons de fustratie er af en weten we geen oplossing.
En op deze site hoef je deze problemen niet te plaatsen, want dan krijg je alleen maar zinloze antwoorden van kritiek.
Dus kom maar met een oplossing....................

super ick
26-05-06, 10:59
Geplaatst door tukkersterror




Dat gevoel heb ik ook al jaren en met mij een heel team van vrijwilligers die zich inzetten om armoede te bestrijden.
Alleen het is practische on mogelijk.
Wij liggen momenteel wederom in een strijd met diverse landen.
Wij sturen al jaren het overschot aan zaden en pootaardappelen naar derde wereld landen om ze uit te delen aan de arme bevolking aldaar.
Tot onze grote verbazing komen deze produkten nooit aan bij de bevolking maar worden deze gewoon verkocht in de winkels.
Tot nu toe heeft 1 land gereageerd op onze klacht en deze onder regerings controle laten vallen.
13 andere landen geven geen respons of weten niets te doen tegen dit probleem.
Wat nu te doen door ons?
De levering stop zetten aan deze landen met het gevolg dat de mensen die nu deze zaken verkopen ook in de armoede vallen.
Soms loopt bij ons de fustratie er af en weten we geen oplossing.
En op deze site hoef je deze problemen niet te plaatsen, want dan krijg je alleen maar zinloze antwoorden van kritiek.
Dus kom maar met een oplossing....................

Tukkie het is heel simpel,

Een eenvoudige berekening geeft de uitkomst.
Als alle landen zich hetzelfde verbruikerspatroon als de VS gaan aanmeten dan moet de aarde 6 maal zo groot zijn.
Hetzelfde gaat, in iets mindere mate voor Europa op.
Zolang de ene mens zijn 2 auto of wintersportvakantie niet wil opgeven ten gunste van de ander, zo lang rolt de ander in zijn eigen stront rond.
Ik zie je op de piste volgend jaar?

Juliette
26-05-06, 12:08
Geplaatst door superdick
Wat is er mis mee?
Vooral als je keer op keer vanuit allerlei dogma's het verwijt krijgt hypocriet te zijn. Dan wil ik ook wel eens een vinger op de zere plek leggen.
Ben je echt zo supervroom? Dan handel je er niet naar.

Als jij je aan iets ergert is het aan jou om daar iets aan te doen. Niet aan het onderwerp van jouw ergernis.

Wat is daar vroom aan?

super ick
26-05-06, 12:43
Geplaatst door Juliette
Als jij je aan iets ergert is het aan jou om daar iets aan te doen. Niet aan het onderwerp van jouw ergernis.

Wat is daar vroom aan?

Om jou vraag beantwoord te krijgen moet je de hele topic maar lezen.

Aan jou psychologische advies heb ik bitter weinig. De hand moet altijd in eigen boezem. Typisch Nederlands, maar nu even niet.

tukkersterror
26-05-06, 13:08
Geplaatst door superdick
Tukkie het is heel simpel,
Een eenvoudige berekening geeft de uitkomst.
Als alle landen zich hetzelfde verbruikerspatroon als de VS gaan aanmeten dan moet de aarde 6 maal zo groot zijn.
Hetzelfde gaat, in iets mindere mate voor Europa op.
Zolang de ene mens zijn 2 auto of wintersportvakantie niet wil opgeven ten gunste van de ander, zo lang rolt de ander in zijn eigen stront rond.

Word dit bovenstaande niet berijkt met keihard werken soms wel 80 uur in de week?
Ik denk dan ook dat daar het probleem niet ligt, maar de oorzaak meer moet worden gezocht in de organisaties die omgaan met de gelden die wij beschikbaar stellen.
Zo heeft Rusland vorige week alle goede doelen onder regerings toezicht geplaatst.
Normaal zou mij de haren rechtovereind gaan staan, maar na een gesprek in den Haag met de Russische consul generaal, kon ik hen niet meer dan gelijk geven.
De corruptie is zo groot in Rusland dat zelfs goederen niet meer aankomen bij de bevolking die het nodig heeft en 80% van de gelden verdwijnen in zakken van de organisaties.
Nu is alles ondergebracht bij het ministerie waar alle hulpgoederen moeten worden gemeld en worden ze verspreid door de militairen, opzich een belangen verstrengeling, maar ook het minst kwade.


Ik zie je op de piste volgend jaar?

Januari/februari zit ik weer lekker in Rusland te skien, dus ik begrijp dat je een vakantie hebt geboekt naar Sosnovo ten noorden van St. Petersburg.:hihi:

Nelis70
27-05-06, 00:39
Geplaatst door tukkersterror
Dit is niet de schuld van de techniek, maar de schuld van de mens die deze technieken verkeerd gebruiken.

Precies, en dat formuleerde jij in het begin niet nauwkeurig, daarom verbeterde ik je.


Helaas zullen er altijd wel van deze gestoorde mensen zijn die even welk techniek verkeerd gebruiken.
In iedergeval is in eerste instantie techniek bedoeld om mensen te helpen, helaas is vaak nieuwere technieken nodig om deze zelfde mens te beschermen tegen misbruik van technologie.
Een klein voorbeeldje, in de jaren 80 kwam Fend Farmers met een totaal automatisch systeem voor boeren en tuinders, die iedere handeling kopieeerde en zelfstandig kon uitvoeren.
Perfect systeem die boeren en tuinders hun arbeid met 50% verminderde.
Militair word nu het systeem ingezet voor onbemande verkennings eenheden.
Aan de andere kant zijn uitvindingen voor militair gebruik ten gunste gekeerd voor humanitair gebruik, het beste voorbeeld hiervan is wel het Internet.




Dat gevoel heb ik ook al jaren en met mij een heel team van vrijwilligers die zich inzetten om armoede te bestrijden.
Alleen het is practische on mogelijk.
Wij liggen momenteel wederom in een strijd met diverse landen.
Wij sturen al jaren het overschot aan zaden en pootaardappelen naar derde wereld landen om ze uit te delen aan de arme bevolking aldaar.
Tot onze grote verbazing komen deze produkten nooit aan bij de bevolking maar worden deze gewoon verkocht in de winkels.
Tot nu toe heeft 1 land gereageerd op onze klacht en deze onder regerings controle laten vallen.
13 andere landen geven geen respons of weten niets te doen tegen dit probleem.
Wat nu te doen door ons?
De levering stop zetten aan deze landen met het gevolg dat de mensen die nu deze zaken verkopen ook in de armoede vallen.
Soms loopt bij ons de fustratie er af en weten we geen oplossing.
En op deze site hoef je deze problemen niet te plaatsen, want dan krijg je alleen maar zinloze antwoorden van kritiek.
Dus kom maar met een oplossing....................

Er is geen totaaloplossing die gegarandeert nu een betere wereld op levert. Het kan hooguit een beetje beter, maar dan houdt het wel op.

tukkersterror
27-05-06, 11:44
Geplaatst door Nelis70
Precies, en dat formuleerde jij in het begin niet nauwkeurig, daarom verbeterde ik je.


Er is geen totaaloplossing die gegarandeert nu een betere wereld op levert. Het kan hooguit een beetje beter, maar dan houdt het wel op.

Hier ben ik het met je eens, maar denk eens in dat er totaal geen techniek zou wezen, dan zaten wij hier ook honger te lijden en kou in een hutje op de hei.

Ik weet nog dat we in 1978 terug kwamen vanuit amerika en daar voor het eerst een lichtkrant hadden gezien, een techniek die wij hier nog niet eens voorhanden hadden en we een wonder vonden teksten en afbeeldingen in licht toen was voor ons het gevoel van het ultime.
Nu zijn we al zover dat het zelfde bedrijf computers ontwikkeld voor de ruimtevaart en denken we dat de litiumchip het maximale is.
Ik zit alweer te wachten op de volgende doorbraak.
En denk dat over 20 jaar we de mogelijkheid hebben om naast tekst, geluid en afbeeldingen ook matrieele stof naar elkaar kunnen toezenden.

Alles bestaat uit moleculen dus moet dit mogelijk wezen :denk: Pilsje enter weg pilsje:hihi:

Nelis70
27-05-06, 21:45
Geplaatst door tukkersterror
Hier ben ik het met je eens, maar denk eens in dat er totaal geen techniek zou wezen, dan zaten wij hier ook honger te lijden en kou in een hutje op de hei.

ik vind je te lyrisch bent over de wonderen van de techniek. In een hutje op de hei hoeft geen honger te betekenen. Gewoon met een stuk hout een hert naar de eeuwige jachtvelden knuppelen, paar bessen erbij, heerlijk. :)


Ik weet nog dat we in 1978 terug kwamen vanuit amerika en daar voor het eerst een lichtkrant hadden gezien, een techniek die wij hier nog niet eens voorhanden hadden en we een wonder vonden teksten en afbeeldingen in licht toen was voor ons het gevoel van het ultime.
Nu zijn we al zover dat het zelfde bedrijf computers ontwikkeld voor de ruimtevaart en denken we dat de litiumchip het maximale is.
Ik zit alweer te wachten op de volgende doorbraak.
En denk dat over 20 jaar we de mogelijkheid hebben om naast tekst, geluid en afbeeldingen ook matrieele stof naar elkaar kunnen toezenden.

Alles bestaat uit moleculen dus moet dit mogelijk wezen :denk: Pilsje enter weg pilsje:hihi:
Nee hoor, niet alles bestaat uit molekulen. :rolleyes: