PDA

Bekijk Volledige Versie : Wraaklustige jaloerse Pastors drijft spot met 1ste turkse wethouder Orhan Kaya



Dwaalspoor
20-05-06, 16:01
Pastors drijft spot met wethouder Kaya

ROTTERDAM - De nieuwe integratie-wethouder Orhan Kaya (GroenLinks) was donderdag tijdens zijn benoeming het mikpunt van spot en hoon van Leefbaar Rotterdam.

http://www.ad.nl/multimedia/archive/00077/kaya_77304h.jpg
De nieuwe wethouder Orhan Kaya (midden op de foto) was door Leefbaar-voorman Marco Pastors meermalen omschreven als het 'kleine lid van het college'. FOTO JAAP ROZEMA

Burgemeester Opstelten moest er aan te pas komen om Marco Pastors een halt toe te roepen. De Leefbaar-voorman betitelde Kaya, zonder hem bij naam te noemen, in zijn toespraak meerdere malen als ’het kleine lid van het college’.

,,Dit lidje,’’ aldus Pastors, ,,moet er nu voor zorgen dat meer immigranten mee gaan doen, aan het werk gaan en de taal spreken. En dat allemaal op een door u wanhopig omarmde toon. Een klein lid zijn is al erg, een zacht klein lid is helemaal vreselijk. Heb ik van horen zeggen, natuurlijk.’’

De Leefbaren kunnen het slecht verkroppen dat juist integratie, door Pastors hèt vraagstuk van de stad genoemd, is weggeven aan Kaya. Deze verweet Leefbaar in een interview tijdens de verkiezingscampagne ’racistisch’ en ’xenofoob’ te zijn en is daarmee volgens Pastors de slechtste kandidaat om de kloof in de stad te dichten.

PvdA-fractievoorzitter Peter van Heemst deed een oproep aan iedereen om ’een streep onder het verleden te zetten’.

Leefbaar legde die oproep naast zich neer. De motie van wantrouwen die zij hadden aangekondigd werd gisteren niet ingediend omdat daar geen ruimte voor was. Ronald Sørensen beloofde echter de eerstvolgende keer dat het kan, alsnog met de motie te komen.

Burgemeester Opstelten gaf na afloop toe de toon van Pastors ’niet passend’ te vinden. ,,Ik hoop dat het nu voorbij is. We hoeven hier niet lief voor elkaar zijn, maar het moet dan wel om de inhoud gaan.’’

Ook erkende Opstelten dat hij eerder had moeten ingrijpen. ,,Ik dacht bij de eerste keer nu gaat hij te ver, maar hier blijft het bij. Toen nog een keer... En ik hou eigenlijk niet van ingrijpen,’’ aldus de burgemeester in een reactie.

De eerste dolkstoten van Leefbaar richting Kaya konden op weinig bijval rekenen op het stadhuis. Wethouder Kaya zelf hoopt ’dat het heetst van de strijd nu is gepasseerd’.

http://www.ad.nl/rotterdam/article349223.ece

waterfiets
20-05-06, 16:11
Wat een ordinair ventje die Pastors. Dat soort sexueel beladen taal bezig je toch niet tegen een wethouder !

Dwaalspoor
20-05-06, 16:22
Geplaatst door waterfiets
Wat een ordinair ventje die Pastors. Dat soort sexueel beladen taal bezig je toch niet tegen een wethouder !

''Een klein lid zijn is al erg, een zacht klein lid is helemaal vreselijk. Heb ik van horen zeggen, natuurlijk .’’

Met de nadruk op van horen zeggen..ja ja ..:hihi:

Gerard074
20-05-06, 16:33
Past precies bij de 4 jaar haatzaaierij, dus niets nieuws.

De echte lafaards vind ik de PVDA. Zij hebben 4 jaar de mond vol gehad over het beleid (volkomen terecht). Nu conformeren ze zich als een judas voor een gedeelte aan het ingezette beleid om maar te kunnen besturen met CDA en VVD en dan nog GL de wethouder van integratie te laten leveren.

observer
20-05-06, 17:45
even te nuanceren

van heemst had een ander soort college beloofd waarin niet meer op harde toon en beledigend zou worden gesproken

nog voor hij was aangesteld had kaya LR rascistisch en xenofoob (en indirect hun kiezers)genoemd, daarmee dus al over van heemst plan heen pissend

enige verschil is ipv islam bashen kaya aan blankbashen doet

reason
20-05-06, 18:52
Tja, Kaya had er toch wel om gevraagd.
Hij is degene die met modder gooide. Pastors reageerde daar op, en minder grof dan Kaya was geweest.

TonH
21-05-06, 00:15
Wees er saampies dan maar blij mee NOG eens vier jaar van gemeentepolitiek van dit puttenallooi te mogen genieten. Met een beetje massel is dat dorp straks zover gezonken dat die 2e Maasvlakte gewoon op de Coolsingel aangelegd kan worden.

Bart.NL
21-05-06, 15:35
Geplaatst door observer
even te nuanceren

van heemst had een ander soort college beloofd waarin niet meer op harde toon en beledigend zou worden gesproken

nog voor hij was aangesteld had kaya LR rascistisch en xenofoob (en indirect hun kiezers)genoemd, daarmee dus al over van heemst plan heen pissend

enige verschil is ipv islam bashen kaya aan blankbashen doet

De PvdA gaat natuurlijk niet over uitspraken van GroenLinksers tijdens de verkiezingscampagne. Dat zou wat al te bar zijn.

Daar komt nog bij dat Pastors wel het een en ander heeft gezegd, wat de uitspraken van Kaya begrijpelijk maakt.

Nu blijkt toch wel dat Pastors niet helemaal spoort.

sater
21-05-06, 16:06
Geplaatst door Dwaalspoor
''Een klein lid zijn is al erg, een zacht klein lid is helemaal vreselijk. Heb ik van horen zeggen, natuurlijk .��

Met de nadruk op van horen zeggen..ja ja ..:hihi:


:vingers: een slap lid laat het kopje hangen.

observer
21-05-06, 16:08
Geplaatst door Bart.NL
De PvdA gaat natuurlijk niet over uitspraken van GroenLinksers tijdens de verkiezingscampagne. Dat zou wat al te bar zijn.

Daar komt nog bij dat Pastors wel het een en ander heeft gezegd, wat de uitspraken van Kaya begrijpelijk maakt.

Nu blijkt toch wel dat Pastors niet helemaal spoort. van heemst is de architect van het college en de man die de lijnen heeft uitgezet

1 van de punten was dat dit college niet zo confronterend zou zijn als het vorige

dat blijkt maar

Dwaalspoor
21-05-06, 16:41
Geplaatst door observer
van heemst is de architect van het college en de man die de lijnen heeft uitgezet

1 van de punten was dat dit college niet zo confronterend zou zijn als het vorige

dat blijkt maar

En pastors is de sukkel die niet mee wilde doen maar verkoos om de confrontatie te verscherpen en de tweedeling in stand te houden. Hij kiest liever voor zijn carriere dan voor de leefbaar Rotterdam kiezers en de stad Rotterdam.

nard
21-05-06, 21:09
Geplaatst door Dwaalspoor
En pastors is de sukkel die niet mee wilde doen maar verkoos om de confrontatie te verscherpen en de tweedeling in stand te houden. Hij kiest liever voor zijn carriere dan voor de leefbaar Rotterdam kiezers en de stad Rotterdam.

Ten eerste is hij opponent.
Ten tweede. Gek, maar ik ben bij Pastors nou helemaal niet bang dat hij die dertig % stemmen vergeet te vertegenwoordigen.
Ten derde reageert hij (en Sorensen) op de confrontatie die GL en PvdA zelf ingedoken zijn, in weerwil van hun eigen voornemen.

Moeilijk is het allemaal niet.

Dwaalspoor
21-05-06, 21:31
Geplaatst door nard
Ten eerste is hij opponent.
Ten tweede. Gek, maar ik ben bij Pastors nou helemaal niet bang dat hij die dertig % stemmen vergeet te vertegenwoordigen.
Ten derde reageert hij (en Sorensen) op de confrontatie die GL en PvdA zelf ingedoken zijn, in weerwil van hun eigen voornemen.

Moeilijk is het allemaal niet.

De hele Leefbaar politiek is op de confrontatie gericht terwijl Rotterdam bij samenwerking is gebaat. Meer als een tweedeling tussen de rotterdammers hebben ze niet bereikt.

Dwaalspoor
21-05-06, 21:49
Geplaatst door 151 Nobelprizes
Dat is inderdaad een spijtige ontwikkeling, daar jouw hele ziel en zaligheid is gericht op samenwerking. Het heeft je vast pijn gedaan.

Ga knikkeren of zo. Die schaap heeft je wel een erge trauma bezorgd dat je niets anders kunt dan ruzie zoeken.

Orakel
21-05-06, 22:02
Hey, kijk es wie we daar hebben. :wink: Ik wist dat het nieuwe zorgstelsel knudde was, maar dat zelfs de verzorgingshuizen er door leeglopen? Jij, Maarten, Nobelien...
Komt JaJa ook weer trug? If so, dan wil ik dat getikte mens ook weer trug, hoe heet ze toch? Die kunstenares uit Amsterdam...


Geplaatst door nard
[B]Ten eerste is hij opponent.
Zelf voor gekozen, want hij kon in een coalitie met het PvdA. Hij kreeg echter landelijke ambities.


Ten tweede. Gek, maar ik ben bij Pastors nou helemaal niet bang dat hij die dertig % stemmen vergeet te vertegenwoordigen.

Believe me, de enige die Pastors vertegenwoordigt, is ze eigen.
Die Sorensen wil nog wel, die is docent op het mbo geweest, heeft een hoop ellende gezien en is oprecht gedreven.


Ten derde reageert hij (en Sorensen) op de confrontatie die GL en PvdA zelf ingedoken zijn, in weerwil van hun eigen voornemen.

Had ie toen moeten doen. Mag nu ook, maar dan toch niet zo? Doe mij dan maar weer die oude garde, die toonden zich in ieder geval nog betamelijk.

observer
21-05-06, 22:11
Geplaatst door Dwaalspoor
En pastors is de sukkel die niet mee wilde doen maar verkoos om de confrontatie te verscherpen en de tweedeling in stand te houden. Hij kiest liever voor zijn carriere dan voor de leefbaar Rotterdam kiezers en de stad Rotterdam. hij koos ervoor zijn belofte niet met de pvda te gaan werken te houden


De hele Leefbaar politiek is op de confrontatie gericht terwijl Rotterdam bij samenwerking is gebaat. Meer als een tweedeling tussen de rotterdammers hebben ze niet bereikt. welk deel samenwerking had kaya in gedachten toen hij zijn uitspraken deed?

Dwaalspoor
21-05-06, 22:13
Geplaatst door 151 Nobelprizes
Het is DAT schaap.
En ik zou inderdaad voor wat betreft vredelievend samenleven nog wat van jou kunnen opstelen.

Oeps. Steken, niet stelen. Slip of the tongue.

Ben je weer gedumpt en kom je je hier afreageren? Zit je zo erg om aandacht verlegen?

Dwaalspoor
21-05-06, 22:17
Geplaatst door observer
hij koos ervoor zijn belofte niet met de pvda te gaan werken te houden

welk deel samenwerking had kaya in gedachten toen hij zijn uitspraken deed?

Elke politicus weet dat het dom is om van te voren al te zeggen met wie je wel of niet wilt samenwerken.

Orhan heeft groot gelijk om het beestje bij de naam te noemen. Verder heeft groen-links maar 1 zetel en bepalen zij niet de coalitievorming. Het is van Heemst die het met Leefbaar samen hadden kunnen bepalen maar Pastors kiest voor zijn (landelijke) carriere in plaats van Rotterdam opbouwen.

Dwaalspoor
21-05-06, 22:23
Geplaatst door 151 Nobelprizes
Jij snapt het. Ik stoot in de geperverteerde westerse wereld overal mijn neus, dus kom voor medemenselijkheid back to basics, de mocro's.

Je bent ziek in je hoofd, zoek hulp.

Dwaalspoor
21-05-06, 22:27
Geplaatst door 151 Nobelprizes
Te laat.

Hoe zit het met de ziekte in je papieren? Word je nou nog uit dit vervloekte land vervoerd op mijn kosten, richting je paradijsje waar nooit iemand ruzie maakt, of hoe zit het? Heb je alweer pech?

Zoek hulp voor je Schaaptrauma.

nard
21-05-06, 22:43
Geplaatst door Orakel
[B]Hey, kijk es wie we daar hebben. :wink: Ik wist dat het nieuwe zorgstelsel knudde was, maar dat zelfs de verzorgingshuizen er door leeglopen? Jij, Maarten, Nobelien...
Komt JaJa ook weer trug? If so, dan wil ik dat getikte mens ook weer trug, hoe heet ze toch? Die kunstenares uit Amsterdam...


Hmja... mijn zorgafhankelijkheidsscore lag te ver onder de lat. Ben eruit gekikt. Kon nog zelfstandig naar buiten lopen, was voldoende. Zeiden ze.
En wat is er dan nuttigers te doen dan hier een beetje triggeren?

Maar bedankt dat je me gemist hebt.




Zelf voor gekozen, want hij kon in een coalitie met het PvdA. Hij kreeg echter landelijke ambities.


Das waar. Maar omdat'ie zelf voor oppositie gekozen heeft, mag ie niet reageren?
Ik zie het verband niet.



Believe me, de enige die Pastors vertegenwoordigt, is ze eigen.
Die Sorensen wil nog wel, die is docent op het mbo geweest, heeft een hoop ellende gezien en is oprecht gedreven.


Jij schijnt m beter te kennen dat ik, schijnt.
Hij komt, in de vele malen dat ik'm gehoord en gezien heb, mijlenmeer integer over dan de mensen die voor'm geweest zijn en die nu het roer weer in handen hebben.
En een politicus blijft 't. Dat heb ik verdisconteerd.



Had ie toen moeten doen. Mag nu ook, maar dan toch niet zo? Doe mij dan maar weer die oude garde, die toonden zich in ieder geval nog betamelijk.

Hmhm. Beschaafd en beschaafd. Maar één ding blijft wat mij betreft wel; hij reageert op een confrontatie die scherper was dan zijn eigen reactie nu.

Dwaalspoor
21-05-06, 23:14
Geplaatst door 151 Nobelprizes
Dat specifieke trauma kan makkelijk verholpen worden als je me blij maakt met je verhaal dat je geen verblijfsvergunning hebt gekregen.
Kom op, wees een goed moslim (voor het eerst) en zeg me dat je op een goed moment Nederland uit wordt gesodemieterd. Omdat je dit land toch al vervloekt, en omdat je dan eindelijk kan verpozen in dat idyllische dorpje van je waar nooit iemand ruzie maakt. Kom op nou, maak jezelf blij, en mij ook.

Ik wil je trauma niet nog groter te laten worden.

mark61
21-05-06, 23:35
Ach, je hebt masochisme big time. En zielig doen over eentaligheid. En maar niet over dat eindeloze materialisme beginnen, dat de enige reden is en was om ooit naar dat vervloekte hoelanda te verhuizen.

Pastors is een smeerlap en je hoeft m maar ff te volgen om dat te weten. Geen greintje integriteit of wat dan ook. S. zo mogelijk nog erger. Waar vinden ze zulke lui?

Dwaalspoor
21-05-06, 23:38
Geplaatst door mark61
Ach, je hebt masochisme big time. En zielig doen over eentaligheid. En maar niet over dat eindeloze materialisme beginnen, dat de enige reden is en was om ooit naar dat vervloekte hoelanda te verhuizen.


Heb je het tegen mij ?

Dwaalspoor
21-05-06, 23:40
Geplaatst door 151 Nobelprizes
En ikke de jouwe ook niet :Iluvu:

Want omdat jij dit land vol homo-pedo's en verrot volk vervloekt, en dat heerlijke dorpje waar je vandaan komt adoreert, begrijp ik dat je binnenkort terug opzout naar je paradijske?

Of ben je gewoon écht haat-verslaafd en wil je hier blijven?

Je bent oud en versleten en het wordt alleen maar erger wat je ook erbij probeert te halen je trauma gaat niet weg.

mark61
21-05-06, 23:45
Geplaatst door 151 Nobelprizes
Maar niemand is toch genetisch eentalig? Je kunt andere talen leren. Ook je eigen taal. Piece of cake. En dan terugkeren. Eindeloos geluk... Het uit je hoofd stampen van een rijtje woordjes lijkt mij een marginale inspanning om te ontsnappen aan de pedoseksuele/geperverteerde hel.

Oops... ik zei het woord 'inspanning'. Ik zal het nooit meer doen.

Psies. Andere talen leren kan niet. Al heb je in Marokko 4 talen nodig om echt te kunnen functioneren. Lastig.

Uit het hoofd leren is overigens een obsceniteit tegenwoordig. Je moet het lef maar hebben.

Dwaalspoor
21-05-06, 23:50
Geplaatst door 151 Nobelprizes
Dat hoeft toch niet te betekenen dat jij hier ook oud en versleten hoeft te raken? :)

Grijp je geluk! Verlaat dit land dat jij haat tot in elke vezel! Jij bent nog strak en jong en prachtig en hebt nog je hele toekomst voor je tussen mensen die nooit ruziemaken!

Ik betaal je ticket. Deal.

Ik moet het niet van mijn lichaam hebben om gezelschap te scoren. Ik ga hier pas weg als mijn opdracht is vervuld. En aangezien je me zo graag weg wilt hebben ben ik van plan om nog een lange tijd hier te blijven.

Gebruik dat geld maar om gezelschap te kopen die je zo hard nodig hebt.

Dwaalspoor
21-05-06, 23:55
Geplaatst door 151 Nobelprizes
Ah, waar een wil is.

Bovendien, als ik dagelijks belaagd zou worden door zwaar gemankeerde pedoseksuelen en onderdrukt zou worden en bepist door Tokkies, en er wachtte mij zo'n florissant nestje als in dat heerlijke plekje waar geen rimpeling de rust verstoorde, nou, ik zou het wel weten. Sterker nog, als er iemand was die ook nog 's mijn ticket betaalde.

We moeten Schaap tóch 's vragen waarom hij zo graag hier wil blijven.

Jullie geven me teveel eer door zoveel tijd te besteden aan Schaap. Wie had ooit kunnen vermoeden dat ik zo een indruk op jullie zou achterlaten. Zelfs onze miezerige mark61 zit er nog zwaar mee in zijn koppie. :hihi:

Dwaalspoor
21-05-06, 23:56
Geplaatst door 151 Nobelprizes
Aaaaaaaah.. en nu moeten wij natuurlijk vragen wat jouw opdracht is, waarop jij weer zegt dat het beslist onze zaak niet is.

*hehe* Fuggedaboudid.

Het Schaap hep een opdracht. Iets volkomen uit de lucht gegrepen zodat hij zijn ongewenste bestaan in Holland op onverklaarbare wijze kan voortzetten.

PS: Je hebt geen opdracht, en dat weten we allemaal. Je bent gewoon een lui, dom, slap varken dat in Hoelanda wil blijven omdat je weet dat het in je paradijselijke dorpje kut toeven is.

Zolang schaap na maanden van je afwezigheid in je hoofd blijft rondtollen is mijn opdracht geslaagd. :hihi:

Het eerste waar je na maanden mee komt binnenvallen is schaap :haha:

Dat had ik dus echt niet verwacht.

Dwaalspoor
22-05-06, 00:00
Geplaatst door 151 Nobelprizes
Onze, nou ja dan, mijn (!), enige vraag is waarom jij hier in Nederland wil blijven.
Niemand vind je leuk en je bent een boerenlul uit de Rif. Je draagt niks bij en je bent een nul. Zoniet in je perfecte dorpje. Ga, is de logische conclusie. Maar nu opeens zuig je een opdracht uit je lel van een duim.

Ik ben hier om jouw plaaggeest te zijn en je mond te snoeren in inhoudelijke discussies. Zoek maar een leuke discussie uit en probeer inhoudelijk op de zaak in te gaan. Je wilt me toch niet vertellen datje me als een trouwe hond blijft achtervolgen?

Dat zielige gedoe jegens mijn persoon begint me nu te vervelen. :handbang:

Dwaalspoor
22-05-06, 00:06
Geplaatst door 151 Nobelprizes
Tsja, ik ben Europeaan, en ik ben anders gewend.
Jij loopt al jaren te zeiken en af te geven op Nederland, en dan kom ik hier weer 's binnen en zie tot mijn verbazing dat jij er na je dramatisch aangekondige afscheid én weer bent, én dat je nog steeds in Nederland zit.
Dat slappe, dat weke, dat ruggegraatloze: het verbaast me.

Ik ben wereldburger ik leg mezelf geen grenzen op. Welke dramaitische afscheid? Dat ruggegraatloze kun je terugvinden in je reakties. Nog steeds heb je je trauma niet verwerkt in discussies met mij. Je wilt me maar al te graag weg hebben omdat je me niet aankunt. Zolang maroc.nl zal bestaan zul je mij hier aantreffen. Bereid je maar voor op een lange aanwezigheid van mijn persoon hier op maroc.nl.

Dwaalspoor
22-05-06, 00:07
Geplaatst door 151 Nobelprizes
Mij de mond snoeren lukt niet echt. Alhoewel dat ook niet de makkelijkste opdracht is. Maar niks lukt je, eigenlijk. Schaap wordt gewoon oud en slijt in Nederland en sterft af, en komt erachter dat hij zijn leven lang heeft zitten jammeren op een forum. Whoa!
Of hij moet er voortijdig uitgeknikkerd worden natuurlijk, dat er - mocrostyle - iemand anders is die de beslissingen voor hem neemt.

Voorlopig durf je geen inhoudelijke discussie met mij aan en zit je alleen maar mijn persoon achterna met allerlei herhalingen. You are boring.

Dwaalspoor
22-05-06, 00:29
Geplaatst door 151 Nobelprizes
Je dramatische afscheid. Je bent het zelf alweer vergeten *heh* Alzheimer.

Gefeliciteerd met je wereldhamburgerschap. Lullig dat je Holland hebt gekozen om op het halve kadetje te gaan liggen.
Dat betekent dat Nederland weer een stomme immigrant rijker is: alweer zo'n misogyne, homofobe, anti-semitische racistische fundamentalist. We leggen er een augurkje op en spuiten er een lel tomatensaus overheen. Holland begint eraan te wennen met 8ste-eeuwse boerenpummels te leven.

Je blijft alleen maar je zielige praatjes herhalen en komt met niets nieuws. Zoek een discussie uit en probeer inhoudelijk met mij te discusseren. Je stalkt me nu al minstens 2 jaar met dezelfde praatjes je toont er alleen maar je waanzin mee aan.

super ick
22-05-06, 07:32
Geplaatst door Dwaalspoor
Je blijft alleen maar je zielige praatjes herhalen en komt met niets nieuws. Zoek een discussie uit en probeer inhoudelijk met mij te discusseren. Je stalkt me nu al minstens 2 jaar met dezelfde praatjes je toont er alleen maar je waanzin mee aan.

Dwaalspoor
22-05-06, 08:10
Kom je hier ook janken?