PDA

Bekijk Volledige Versie : 'Geloofsafval in islam wel toegestaan'



Amenzu
21-05-06, 02:25
http://www.telegraaf.nl/

AMSTERDAM - Het is in de islam wel toegestaan om van het geloof af te vallen. Dat is de conclusie van ongeveer vijftien imams van de religieuze organisatie Milli Görüs Noord-Nederland na een brainstormsessie. Oud-directeur Haci Karacaer maakte dat zaterdag bekend in een verklaring op de website van de Volkskrant.


Daarin schrijft hij dat de imams onder zijn leiding iedere maand een brainstormsessie hielden. De laatste keer ging die over geloofsafval. In sommige islamitische landen staat daarop de doodstraf. Karacaer had de uitkomst door het „gedoe met onze Duitse broeders” nog niet naar buiten kunnen uitdragen. „Nu ben ik benieuwd of de nieuwe voorzitter dit standpunt openlijk durft te verdedigen.”

Vorige week kwam naar buiten dat het als conservatief bekendstaande Europese centrum van Milli Görüs het bestuur van de tot dan toe autonome afdeling Noord-Nederland had vervangen. Karacaer waarschuwt dat dit zich ook elders in Europa kan voordoen en dat daardoor de banden met de lokale democratische gemeenschappen op de tocht kunnen komen te staan.

Volgens Karacaer ligt de kern van het conflict binnen Milli Görüs in het feit dat 'Amsterdam' definitief heeft besloten om tot de hoofdstroom van de Nederlandse samenleving te willen horen. Hij spreekt van een waterscheiding tussen mensen die Turkije als hun kompas blijven zien en mensen die hun eigen toekomst in Nederland willen bepalen.

De oud-directeur roept het nieuwe bestuur op om de samenleving uit te leggen waar het conflict over gaat. „Het is niet erg geloofwaardig als Milli Görüs Duitsland het oude bestuur weg heeft gestuurd omdat er geen draagvlak zou zijn voor mijn beleid, terwijl het nieuwe bestuur blijft herhalen dat het mijn beleid voort wil zetten.”

„Dit conflict brengt velen in verwarring. Het ingrijpen van 'Keulen' wordt door de één niet als een coup ervaren of een ruk naar rechts, terwijl de ander er het eind in ziet van een zinderende omgang met de rest van de Nederlandse samenleving.”

waterfiets
21-05-06, 06:59
Treurige ontwikkeling bij Milli Gürüs maar ik vraag mij af waarom ze het accepteren vanuit Keulen bestuurd te worden. En in de media verschijnen berichten dat de timing opmerkelijk is. Immers Milli Gürüs heeft zich midden in de samenleving willen plaatsen en heeft mede daarom toestemming gekregen een enorme moskee in amsterdam west neer te zetten en nu de vergunningen rond zijn vind een coup plaats vanuit het buitenland. Cohen heb ik er nog niet over gehoord.

Elie Hobeika
21-05-06, 10:35
Bullcrap

contradictio
21-05-06, 10:42
Geplaatst door Amenzu
http://www.telegraaf.nl/

AMSTERDAM - Het is in de islam wel toegestaan om van het geloof af te vallen. Dat is de conclusie van ongeveer vijftien imams van de religieuze organisatie Milli Görüs Noord-Nederland na een brainstormsessie. Oud-directeur Haci Karacaer maakte dat zaterdag bekend in een verklaring op de website van de Volkskrant.


Daarin schrijft hij dat de imams onder zijn leiding iedere maand een brainstormsessie hielden. De laatste keer ging die over geloofsafval. In sommige islamitische landen staat daarop de doodstraf. Karacaer had de uitkomst door het „gedoe met onze Duitse broeders” nog niet naar buiten kunnen uitdragen. „Nu ben ik benieuwd of de nieuwe voorzitter dit standpunt openlijk durft te verdedigen.”

Vorige week kwam naar buiten dat het als conservatief bekendstaande Europese centrum van Milli Görüs het bestuur van de tot dan toe autonome afdeling Noord-Nederland had vervangen. Karacaer waarschuwt dat dit zich ook elders in Europa kan voordoen en dat daardoor de banden met de lokale democratische gemeenschappen op de tocht kunnen komen te staan.

Volgens Karacaer ligt de kern van het conflict binnen Milli Görüs in het feit dat 'Amsterdam' definitief heeft besloten om tot de hoofdstroom van de Nederlandse samenleving te willen horen. Hij spreekt van een waterscheiding tussen mensen die Turkije als hun kompas blijven zien en mensen die hun eigen toekomst in Nederland willen bepalen.

De oud-directeur roept het nieuwe bestuur op om de samenleving uit te leggen waar het conflict over gaat. „Het is niet erg geloofwaardig als Milli Görüs Duitsland het oude bestuur weg heeft gestuurd omdat er geen draagvlak zou zijn voor mijn beleid, terwijl het nieuwe bestuur blijft herhalen dat het mijn beleid voort wil zetten.”

„Dit conflict brengt velen in verwarring. Het ingrijpen van 'Keulen' wordt door de één niet als een coup ervaren of een ruk naar rechts, terwijl de ander er het eind in ziet van een zinderende omgang met de rest van de Nederlandse samenleving.”


de verwarring zit hem in het feit dat IEDEREEN als moslim wordt geboren en dat een niet gelovige dus ook een afvallige is maar dat dat niet wil zeggen dat ie daarom moet worden afgemaakt...Dat hele gedoe over afvallige is in mijn ogen alleen van toepassing als iemand zich bewust (volwassen leeftijd) en zonder dwang openlijk tot de islaam bekeert om vervolgens publiekelijk deze later weer af te vallen.

maar goed... wie ben ik..

tukkersterror
21-05-06, 11:16
Dus de 1500 moslimas die in het blijf van mijn lijf huis zitten omdat zij het huis zijn ontvlucht voor hun geloof en daardoor hun leven gevaar liepen, kunnen nu weer gewoon de straat op zonder begeleiding en jullie garanderen ons dat zij geen gevaar meer lopen!!!

Kom nou zeg, denk je dat daar ieder weldenkend mens intrapt.

Rooksignaal
21-05-06, 11:19
Dus de 1500 moslimas die in het blijf van mijn lijf huis zitten omdat zij het huis zijn ontvlucht voor hun geloof en daardoor hun leven gevaar liepen, kunnen nu weer gewoon de straat op zonder begeleiding en jullie garanderen ons dat zij geen gevaar meer lopen!!!


Bewijs maar eens dat ze hun geloof zijn ontvlucht!

contradictio
21-05-06, 11:30
Geplaatst door Rooksignaal
Bewijs maar eens dat ze hun geloof zijn ontvlucht!


idd... als ie ook maar iets van het geloof afwist dan wist ie ook wel dat ze de cultuur en onderdrukking ontvluchten (of op economische gewin uit zijn en voortrekkerij op gebied van wonen etc want die heb je er okk tussen)...

tukkersterror
21-05-06, 11:39
Ik had het over 1500 van de meer dan 10.000 vrouwen die verblijven in deze te huizen, deze hebben duidelijk aan gegeven dat hun leven word bedreigd omdat zij het geloof niet wilden beleiden zoals hun familie het doet.
Bewijzen, twee maand geleden werd een vrouw op straat neergeschoten toen zij een geheim adres verliet, stond in alle kranten.
Ander verhaal wat in de krant stond, een groep mannen valt tehuis binnen om zusje weg te halen.
Ander bewijs, kijk eens rond op maroc . nl hoe sommige mannen vrouwen uitschelden die afstand hebben genomen van het geloof.

Open je ogen en je hebt bewijs genoeg!!!

Dwaalspoor
21-05-06, 11:59
Geplaatst door tukkersterror
Ik had het over 1500 van de meer dan 10.000 vrouwen die verblijven in deze te huizen, deze hebben duidelijk aan gegeven dat hun leven word bedreigd omdat zij het geloof niet wilden beleiden zoals hun familie het doet.
Bewijzen, twee maand geleden werd een vrouw op straat neergeschoten toen zij een geheim adres verliet, stond in alle kranten.
Ander verhaal wat in de krant stond, een groep mannen valt tehuis binnen om zusje weg te halen.
Ander bewijs, kijk eens rond op maroc . nl hoe sommige mannen vrouwen uitschelden die afstand hebben genomen van het geloof.

Open je ogen en je hebt bewijs genoeg!!!

Volgens mij ben jij een beetje dom en zit je gewoon uit je nek te lullen. Toon maar eerst de bronnen van je cijfers.

waterfiets
21-05-06, 12:40
Geplaatst door tukkersterror
Dus de 1500 moslimas die in het blijf van mijn lijf huis zitten omdat zij het huis zijn ontvlucht voor hun geloof en daardoor hun leven gevaar liepen, kunnen nu weer gewoon de straat op zonder begeleiding en jullie garanderen ons dat zij geen gevaar meer lopen!!!



Wie zijn 'jullie' in je verhaal? Als imams aangeven dat de vrijheid bestaat om je tot een geloof te bekeren net zo goed als er de vrijheid er is om je van een geloof af te keren dan gaat daar een voorbeeldfunctie vanuit en kunnen gelovigen zich daaraan spiegelen. Lijkt mij alleen maar positief.

Seif
21-05-06, 12:43
Dat zogenaamde "er is geen dwang in religie" is een dode letter. Wie van de moslims hier zou het accepteren dat zijn zus zou weglopen van de Islam?

Elie Hobeika
21-05-06, 12:47
Geplaatst door Seif
Dat zogenaamde "er is geen dwang in religie" is een dode letter. Wie van de moslims hier zou het accepteren dat zijn zus zou weglopen van de Islam?

Ik niet in iedergeval..

waterfiets
21-05-06, 12:52
Geplaatst door Elie Hobeika
Ik niet in iedergeval..

Tja dan ben je tegen de vrijheid van godsdienst en dus in wezen onislamitisch. Ik kan het niet anders zien.

Elie Hobeika
21-05-06, 12:54
Geplaatst door waterfiets
Tja dan ben je tegen de vrijheid van godsdienst en dus in wezen onislamitisch. Ik kan het niet anders zien.


Moge God mij vergeven als ik fout zit..

Bofko
21-05-06, 12:58
Geplaatst door Elie Hobeika
Moge God mij vergeven als ik fout zit..

Als je dan toch zo twijfelt......Het lijkt me dan veel beter dat je je zus de vrijheid geeft en vervolgens ook deze verzuchting slaakt.

Cherry Bo
21-05-06, 13:22
Geplaatst door Bofko
Als je dan toch zo twijfelt......Het lijkt me dan veel beter dat je je zus de vrijheid geeft en vervolgens ook deze verzuchting slaakt.

:duim:

Elie Hobeika
21-05-06, 13:47
Geplaatst door Bofko
Als je dan toch zo twijfelt......Het lijkt me dan veel beter dat je je zus de vrijheid geeft en vervolgens ook deze verzuchting slaakt.

Een mens is niet feilloos..

Zodoende dat ik mezelf nederig bied tegenover mijn Schepper en God's forgiveness vraag indien ik fout kan zitten..

Dat houdt niet in dat ik twijfel.

Cherry Bo
21-05-06, 14:00
Geplaatst door waterfiets
Treurige ontwikkeling bij Milli Gürüs maar ik vraag mij af waarom ze het accepteren vanuit Keulen bestuurd te worden. En in de media verschijnen berichten dat de timing opmerkelijk is. Immers Milli Gürüs heeft zich midden in de samenleving willen plaatsen en heeft mede daarom toestemming gekregen een enorme moskee in amsterdam west neer te zetten en nu de vergunningen rond zijn vind een coup plaats vanuit het buitenland. Cohen heb ik er nog niet over gehoord.

Hier dan:


Geplaatst door Amenzu
http://www.telegraaf.nl/

De oud-directeur roept het nieuwe bestuur op om de samenleving uit te leggen waar het conflict over gaat. „Het is niet erg geloofwaardig als Milli Görüs Duitsland het oude bestuur weg heeft gestuurd omdat er geen draagvlak zou zijn voor mijn beleid, terwijl het nieuwe bestuur blijft herhalen dat het mijn beleid voort wil zetten.”


Iets zegt me dat hier een weldoordachte strategie achter schuilgaat.

Onder liberale ex-directeur Karacaer groeide Milli Görüs in Nederland uit tot een legitieme gesprekspartner voor de overheid. Het kreeg na vijftien jaar lobbyen een grote moskee in het Amsterdamse stadsdeel De Baarsjes.
Om de vergunningen voor de bouw van de moskee met de Gemeente Amsterdam rond te krijgen was een 'liberale' opstelling van de kant van Milli Görüs gewenst.
Nu, na 15 jaar lobbyen, de vergunningen een feit zijn, vindt er een (gedwongen) machtswisseling plaats. De liberale oud-directeur moet plaatsmaken voor een nieuwe directeur, die desondanks (o.a. in een indervieuw met AT5) beweert op de oude wijze verder te willen gaan.
Wat de reden van de machtswisseling dan wél zou kunnen zijn, daar wordt door de nieuwe directeur nogal vaag over gedaan.

Het Amsterdamse Centrum voor Buitenlanders (ACB) zette de subsidie aan Milli Görüs stop uit protest tegen, wat zij noemen, de fundamentalistische machtsovername.
De nieuwe directeur beweert in het intervieuw met AT5 echter geen weet te hebben van het hoe & waarom van deze subsidiestop: "Ze zullen ongetwijfeld wel een reden hebben, maar welke, dat weet ik niet."

Ten slotte is in overleg met het stadsdeel besloten dat de moskee de "Westermoskee" gaat heten.
Maar de Turken onderling hebben het al over de "Aya Sofia" moskee.
Het ontwerp is nl. ontworpen naar voorbeeld van de Aya Sofia moskee in Instanboel.
De directeur ontkende deze 'naamsverandering', hij zei dat er binnen de moskee wél sprake zou zijn van een 'Aya Sofia debatcentrum'.
Later versprak hij zich echter en had hij het opeens over 'de bouw van onze nieuwe Aya Sofia moskee'.

Hier gaan we vast nog heel veel van horen.

knuppeltje
21-05-06, 14:09
Geplaatst door Elie Hobeika
Ik niet in iedergeval..

En wie geeft jou dat recht?

Cherry Bo
21-05-06, 14:15
Geplaatst door knuppeltje
En wie geeft jou dat recht?

Zijn pik.

Elie Hobeika
21-05-06, 14:18
Geplaatst door Cherry Bo
Zijn pik.

:D

knuppeltje
21-05-06, 14:25
Geplaatst door Cherry Bo
Zijn pik.

Hoeft zij toch niet te pikken.

tukkersterror
21-05-06, 15:36
Geplaatst door Dwaalspoor
Volgens mij ben jij een beetje dom en zit je gewoon uit je nek te lullen. Toon maar eerst de bronnen van je cijfers.

Ik ben een luie hollander, dus je denkt toch niet dat ik me nog laat verleiden om op internet cijfers en bronnen op te halen, als de moslim gemeenschap al niet meer de stukken in de kranten van een paar maanden geleden kunnen herinderen.
Een tip ga naar google en type daar blijf van mij lijf Islam en je krijgt meer gegevens dan je lief is.

Dwaalspoor
21-05-06, 19:37
Geplaatst door tukkersterror
Ik ben een luie hollander, dus je denkt toch niet dat ik me nog laat verleiden om op internet cijfers en bronnen op te halen, als de moslim gemeenschap al niet meer de stukken in de kranten van een paar maanden geleden kunnen herinderen.
Een tip ga naar google en type daar blijf van mij lijf Islam en je krijgt meer gegevens dan je lief is.

Kortom je liegt en zuigt de cijfers uit de duim. Dat is te verwachten van een dom figuur. Zovaak beweer je dingen die niet waar zijn.

tukkersterror
21-05-06, 19:44
Geplaatst door Dwaalspoor
Kortom je liegt en zuigt de cijfers uit de duim. Dat is te verwachten van een dom figuur. Zovaak beweer je dingen die niet waar zijn.

Klopt daar zijn Europeanen en Amerikanen een kei in in verhouding met afrikaanse en aziatische landen.
En ik heb je al vaker gezegt jij mag mij dom vinden.
Want jij bent niets van mij, geen familie, geen vriend, geen personeel, dus het is niet iets om mij druk om over te maken.
Zal er geen cent minder om verdienen en geen boterham minder erom eten.
Maar discussies met jou ga ik niet uit de weg, want holle vaten klinken het hards :hihi:

Dwaalspoor
21-05-06, 20:03
Geplaatst door tukkersterror
Klopt daar zijn Europeanen en Amerikanen een kei in in verhouding met afrikaanse en aziatische landen.
En ik heb je al vaker gezegt jij mag mij dom vinden.
Want jij bent niets van mij, geen familie, geen vriend, geen personeel, dus het is niet iets om mij druk om over te maken.
Zal er geen cent minder om verdienen en geen boterham minder erom eten.
Maar discussies met jou ga ik niet uit de weg, want holle vaten klinken het hards :hihi:

Gewoon simpel houden kun je je bewering staven met bewijzen of zuig je het uit de duim? Vooralsnog zuig je het uit de duim want je kunt de cijfers niet overleggen.

Je gaat de discussie uit de weg door weg te lopen en allerlei zaken erbij te halen die er niet toe doen.

Ik daag je nogmaals uit om de cijfers te overleggen die noemt.

tukkersterror
21-05-06, 20:43
Geplaatst door Dwaalspoor
Gewoon simpel houden kun je je bewering staven met bewijzen of zuig je het uit de duim? Vooralsnog zuig je het uit de duim want je kunt de cijfers niet overleggen.

Je gaat de discussie uit de weg door weg te lopen en allerlei zaken erbij te halen die er niet toe doen.

Ik daag je nogmaals uit om de cijfers te overleggen die noemt.

Ook een eikeltje zoals jij weet dat deze gegevens over het blijf van mijn lijf huizen geheim zijn net als de plaatsen van deze huizen.
Dus publikaties zijn moeilijk weer te geven.
Maar ik wil voor jou morgen op de redactie wel even kijken of ik deze oude gegevens nog ergens kan vinden en vermeld morgen wel even de bron, ben jij ook blij!!!

Dwaalspoor
21-05-06, 21:23
Geplaatst door tukkersterror
Ook een eikeltje zoals jij weet dat deze gegevens over het blijf van mijn lijf huizen geheim zijn net als de plaatsen van deze huizen.
Dus publikaties zijn moeilijk weer te geven.
Maar ik wil voor jou morgen op de redactie wel even kijken of ik deze oude gegevens nog ergens kan vinden en vermeld morgen wel even de bron, ben jij ook blij!!!

Hoe kom jij dan aan je getallen als ze geheim zijn? Je hebt ze dus uit je dikke duim gezogen.

Voor deze keer zal ik je even de les lezen en aantonen dat je er geen kaas van hebt gegeten.

http://www.maroc.nl/nieuws/forums/showthread.php?s=&postid=2454634#post2454634

En nu lezen sukkel voordat je weer met allerlei luegens aan komt huppelen.

tukkersterror
21-05-06, 21:56
Geplaatst door Dwaalspoor
Hoe kom jij dan aan je getallen als ze geheim zijn? Je hebt ze dus uit je dikke duim gezogen.

Voor deze keer zal ik je even de les lezen en aantonen dat je er geen kaas van hebt gegeten.

http://www.maroc.nl/nieuws/forums/showthread.php?s=&postid=2454634#post2454634

En nu lezen sukkel voordat je weer met allerlei luegens aan komt huppelen.

Dus jij wilt dat ik citeer uit cijfers van zwarte schaap die deze cijfers heeft uit een andere topic van maroc.nl.
Dan vertrouw ik liever op mijn duim, die trouwens ook nog lekkerde smaakt.
De gegevens waaruit ik citeerde komt uit een onderzoek waar TV-Oost binnenkort een programma over begint en hoogstwaarschijnlijk ook wordt uitgezonden door SBS 6 en nee ik werk niet voor deze omroepen.

Dwaalspoor
21-05-06, 22:03
Geplaatst door tukkersterror
Dus jij wilt dat ik citeer uit cijfers van zwarte schaap die deze cijfers heeft uit een andere topic van maroc.nl.
Dan vertrouw ik liever op mijn duim, die trouwens ook nog lekkerde smaakt.
De gegevens waaruit ik citeerde komt uit een onderzoek waar TV-Oost binnenkort een programma over begint en hoogstwaarschijnlijk ook wordt uitgezonden door SBS 6 en nee ik werk niet voor deze omroepen.

Als je goed leest zie je dat ze van een originele onderzoek komen. Wederom heb je jezelf en je duim gedegradeerd