PDA

Bekijk Volledige Versie : AHA. Eerst heb ik julle voorgelogen, nu ga ik julle een poot uitdraaien.



Joesoef
22-05-06, 17:27
Hirsi: kosten VS lijfwacht bij kabinet

Door onze redacteur

Het voormalige Kamerlid Ayaan Hirsi Ali (VVD) vindt dat de Nederlandse overheid verantwoordelijk blijft voor haar beveiliging in de Verenigde Staten. De Nederlandse beveiliging dient ofwel mee te gaan naar de VS of de Nederlandse staat moet (mee)betalen aan de kosten van beveiliging aldaar.

Dat blijkt uit correspondentie tussen de zaakwaarnemer van Hirsi Ali, Peter Voortman, en Arjan Jonge Vos van de NCTb (Nationaal Coördinator Terrorismebestrijding), die in het bezit is van deze krant. Een woordvoerder van de NCTb zei vanmiddag dat beveiliging in de VS geen verantwoordelijkheid is van Nederland en verwijst naar de Amerikaanse overheid en naar Hirsi Ali’s nieuwe werkgever, het American Enterprise Institute. Hirsi Ali maakte vorige week bekend dat ze de Tweede Kamer én Nederland verlaat, omdat ze haar huis uitgezet dreigt te worden en omdat minister Verdonk (Vreemdelingenbeleid, VVD) een onderzoek begon naar haar naturalisatie.

Verdonk zei vrijdag dat Hirsi Ali hoe dan ook de Nederlandse nationaliteit zou houden of krijgen. Voortman vindt dat mede daarom de Nederlandse staat verantwoordelijk blijft. Voortman zegt dat Hirsi Ali is toegezegd dat zij beveiligd blijft onder verantwoordelijkheid van de Nederlandse staat, ongeacht de plaats waar zij verblijft.

Minister Donner (Justitie, CDA) zei in het Kamerdebat afgelopen dinsdag, dat „zo zij naar de Verenigde Staten verhuist, zij een verantwoordelijkheid wordt van de Amerikaans autoriteiten en er overleg plaatsvindt over de manier waarop de overgang kan worden verzekerd.”

Volgens Voortman is voorgesteld de beveiliging door een particulier beveiligingsbedrijf te laten doen. Jonge Vos noemt het „zoals het nu in het voorstel is vormgegeven volstrekt onbespreekbaar” dat de Nederlandse overheid zou bijdragen aan dergelijke kosten.

delirious
22-05-06, 17:49
Groot gelijk Ayaano.
Als ze je aanbidden, horen ze ook te schokken.

Joesoef
22-05-06, 18:32
Ayaan : Anders blijf ik hoor !

Spoetnik
22-05-06, 18:35
:duim:

:fpetaf:

Coolassprov MC
22-05-06, 18:43
Geplaatst door Joesoef
Ayaan : Anders blijf ik hoor !

Mag of moet Ayaan Maggaan nu gaan?

http://www.greut.nl/images/pb/2003/030128_ayaan.jpg