PDA

Bekijk Volledige Versie : 'Nederwiet' wordt niet verboden



Divine_70
22-05-06, 18:24
De zogenaamde nederwiet wordt niet verboden. De sterkere wiet van de laatste jaren heeft weliswaar sterkere effecten op de gebruiker, maar deze zijn niet zo ernstig dat het middel als hard drug moet worden beschouwd. Dat schrijft de Nederlandse minister van Volksgezondheid Hoogervorst maandag aan de Tweede Kamer.

Hij had eerder aangekondigd dat nederwiet verboden zou worden als het een groot gevaar voor de gezondheid zou blijken te zijn. Uit onderzoek van het Nederlandse Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu (RIVM) blijkt dit wel mee te vallen.

THC-gehalte fors omhoog
In 1999 lag het gehalte van de werkzame stof THC in nederwiet nog beneden de 10 procent, maar de laatste jaren ging de concentratie snel omhoog. In 2005 lag het op 17,5 procent, na een piek op 20 procent in 2003.

Omdat over de werkzaamheid van de sterke wiet nog niets bekend was, liet het ministerie van Volksgezondheid het RIVM onderzoek doen onder 24 mannen. Dit wees uit dat de hartslag sterker stijgt, de bloeddruk daalt en de hersenen minder goed gaan werken. Daardoor reageert een nederwietroker trager, is zijn concentratie minder en heeft hij minder controle over zijn spieren. Deze effecten worden erger naarmate het THC-gehalte hoger is.

Meer hulpvragen
Minister Hoogervorst kondigt aan de resultaten van het onderzoek, dat overigens niets zegt over verslaving op langere termijn, mee te nemen in een nieuwe voorlichtingscampagne dit najaar.

Acute gezondheidsproblemen na het gebruik van cannabis, waardoor opname in een ziekenhuis nodig is, komen relatief weinig voor in vergelijking met bijvoorbeeld alcoholgebruik. Wel is er een duidelijk stijgende trend te zien in het aantal hulpvragen voor verslavingszorg door cannabiscliënten.

Volgens de minister is het moeilijk vast te stellen of dit komt door het hogere THC-gehalte. Ook andere factoren, zoals het verbeterde hulpaanbod en de aandacht voor cannabisproblemen in de media en voorlichtingscampagnes, spelen volgens hem een rol.

22/05/06 18u22

Spoetnik
22-05-06, 19:21
Dat mag wel waar zijn, maar ik moet hier continu uitleggen dat ik geen drugdealer ben; dat kan best vermoeiend zijn.

~Panthera~
22-05-06, 19:22
Mooi. http://www.mainzelahr.de/smile/cool/joint.gif

delirious
22-05-06, 19:24
Geplaatst door ~Panthera~
Mooi. http://www.mainzelahr.de/smile/cool/joint.gif

:hihi:
Ai Re man.

~Panthera~
22-05-06, 19:25
Geplaatst door delirious
:hihi:
Ai Re man.

hehe, Swa. :hihi:

Wide-O
22-05-06, 19:37
Hoorde gisteren op VRT dat heel veel van de kweek nu in België gedaan wordt. Men zoekt verarmde boeren en doet hen dan "een voorstel".

~Panthera~
22-05-06, 19:42
Me boer.
Me bad. :roker:


:hihi:

tukkersterror
22-05-06, 21:20
Och, Hengelo is een gemeente met aan antie soft-drugs beleid.
Maar ze hebben zo weinig verstand van deze zaken, dat vorig jaar in de bloembakken van de gemeente canabisplanten stonden :hihi:
Jongelui hadden op een nacht de verse aanplant vervangen voor canabis en niemand die het in de gaten had, tot dat de krant werd ingelicht.
Ik hoor Frank (onze burgemeester) nog donderen in de hallen van het stadhuis :lol:

barfly
22-05-06, 21:38
Geplaatst door Wide-O
Hoorde gisteren op VRT dat heel veel van de kweek nu in België gedaan wordt. Men zoekt verarmde boeren en doet hen dan "een voorstel".

Verarmde boeren? In België? Haha.

En de werkelijke reden is? De politie in België heeft geen animo en capaciteit om echt op zoek te gaan.

barfly
22-05-06, 21:39
Een tevreden roker is geen onruststoker. :wijs:

tukkersterror
22-05-06, 22:00
Geplaatst door barfly
Een tevreden roker is geen onruststoker. :wijs:

:duim:

Wide-O
23-05-06, 07:27
Geplaatst door barfly
Verarmde boeren? In België? Haha.

En de werkelijke reden is? De politie in België heeft geen animo en capaciteit om echt op zoek te gaan.

Zal ik het twee keer zeggen ? :D

Wat ik dus zei: verarmde boeren. Kleine hoeves (en die zijn er nog massaal) die niet zijn kunnen meegaan met de hormonen/industriële veeteelt ratrace. Ook heel veel fruitboeren met serres die niet eens meer de verwarming kunnen betalen, omdat het ingevoerde fruit goedkoper is. Rij maar's rond in de grensstreek...

Animo ? Het is een prioriteit geworden op het moment, er worden nu dagelijks invallen gedaan en over bericht in de kranten.

Capaciteit is blijkbaar altijd een probleem hier.

Ik vind het verder onzin: verkoop legaliseren of gedogen, maar kweek keihard aanpakken. Does not add up. De enige growshop in Antwerpen is na 5 razzia's gesloten, en uitbaatster "Oma", een vrouw van in de 50, zit in de gevangenis :cheefbek:

Joesoef
23-05-06, 07:43
Ooit eens verdwaalt op de ring van carlois. Afslag genomen om om te keren en dat kon dus niet. Joesoefje met toen nog een ouwe BX rondtuffen. Wegvragen en meteen 'zakelijke' voorstellen gekregen bij een garage waar wel 5 dutrou's rondliepen.
Toen had ik zo iets van België, nooit.

Tijdje terug verkeerde film uit de nieuwsgroepen gehaald. Was een leuke oude 'hoeve', lekker rustig, rustiek, buitengevoel. Ok, het was een xxx film dus ik kan in een iets te positieve stemming zijn geweest maar toch, ik had zo iets van ja toch wel.

Maar als je dan 'dat' soort buren krijgt gaat het weer een stuk minder worden. Crimineel landje dat België. Alleen al die tol die ze daar willen gaan heffen voor iets wat ze snelweg noemen.....

Wide-O
23-05-06, 08:01
Geplaatst door Joesoef
Ooit eens verdwaalt op de ring van carlois. Afslag genomen om om te keren en dat kon dus niet. Joesoefje met toen nog een ouwe BX rondtuffen. Wegvragen en meteen 'zakelijke' voorstellen gekregen bij een garage waar wel 5 dutrou's rondliepen.
Toen had ik zo iets van België, nooit.


Je hebt ook wel de streek uitgekozen zeg :D Charleroi en omstreken is een kleine ramp. Eens het centrum van zowel staal als metaalindustrie, en dat is allemaal weg/gesloten/dicht. Torenhoge werklooshied. Politieke corruptie is een way of life. Old style mafia bendes & andere georganiseerde misdaad.



Maar als je dan 'dat' soort buren krijgt gaat het weer een stuk minder worden. Crimineel landje dat België. Alleen al die tol die ze daar willen gaan heffen voor iets wat ze snelweg noemen.....

Toen ik hier in het lieflijke dorpje van 1.000 inwoners een week woonde, kwam het plots in het nieuws: groot XTC lab opgerold 2 straten verder :hihi:

Die snelwegen, ach. 30 jaar geleden was de situatie hier ongeveer 10 keer beter dan in NL. Daarna heeft men het wegennet grotendeels laten verkommeren. Met een staatsschuld van 130 % van het BNP krijg je dat soort dingen ja :cheefbek: En de eeuwige compensatie van "daar een stukkie weg in Vlaanderen, dan ook in Wallonië!" (of omgekeerd) heeft er ook geen goed aan gedaan.

Joesoef
23-05-06, 08:26
Geplaatst door Wide-O
Met een staatsschuld van 130 % van het BNP krijg je dat soort dingen ja :cheefbek: En de eeuwige compensatie van "daar een stukkie weg in Vlaanderen, dan ook in Wallonië!" (of omgekeerd) heeft er ook geen goed aan gedaan.


Ze moeten België gewoon op delen, stukje voor Nederland, stukje naar Frankrijk.

In Nederland heeft ooit een partij mee gedaan met als doelstelling liquidatie van Nederland :vreemd: .... Nederland verkopen en de opbrengst daarvan verdelen onder de Nederlanders die met dat geld een ander onderkomen konden aanschaffen. Een leuk boerderijtje in Frankrijk of een hoeve in het lommerrijke België.... :blowen:

Wide-O
23-05-06, 09:32
Geplaatst door Joesoef
Ze moeten België gewoon op delen, stukje voor Nederland, stukje naar Frankrijk.



Dus als ik het goed begrijp wil je mij uitleveren aan Verdonk of aan Chirac ? :schok:

Pah !

mark61
23-05-06, 09:36
Geplaatst door Wide-O
Die snelwegen, ach. 30 jaar geleden was de situatie hier ongeveer 10 keer beter dan in NL.

Kom kom, die betonplaten met randen zijn in NL in 1946 al afgeschaft. En dat gillende-banden-gedoe met die overlangse rillen (?) ook.

Maar de E42 is toch prachtig (& verlaten)? :ego: De E313 ook prima. Hoogstens dood wegens verveling & kaarsrecht.

Wide-O
23-05-06, 09:42
Geplaatst door mark61
Kom kom, die betonplaten met randen zijn in NL in 1946 al afgeschaft. En dat gillende-banden-gedoe met die overlangse rillen (?) ook.

Maar de E42 is toch prachtig (& verlaten)? :ego: De E313 ook prima. Hoogstens dood wegens verveling & kaarsrecht.

Ja, er wordt wel erg gefocust op het stuk Eindhoven/Antwerpen. E19 is op zich ook niks mis mee. (behalve te smal tussen Antwerpen & Breda)

Ik herinner me een tochtje naar Amsterdam in een tot sportwagen omgebouwde Panhard, en het ding deed toch echt z'n naam alle eer aan :ego:

mark61
23-05-06, 09:48
Geplaatst door Wide-O
Ja, er wordt wel erg gefocust op het stuk Eindhoven/Antwerpen. E19 is op zich ook niks mis mee. (behalve te smal tussen Antwerpen & Breda)

Ik herinner me een tochtje naar Amsterdam in een tot sportwagen omgebouwde Panhard, en het ding deed toch echt z'n naam alle eer aan :ego:

Panhard! Die luchtgekoelde semi-citroënshit...ach zo lief

http://panhard-levassor.nl/downloads/images/thumb/DSC00042.JPG

mark61
23-05-06, 09:50
http://gallery.zoom.nl/gallery/5662/preview/4wJ0WM.jpg

:hihi:

Wide-O
23-05-06, 09:55
Geplaatst door mark61
http://gallery.zoom.nl/gallery/5662/preview/4wJ0WM.jpg

:hihi:

:D

Was een zonderling die een sloopbedrijf had. Had de hele bovenkant eraf gehaald en een polyester shell gemaakt in de vorm van een Porsche 957. Maar de achterkant was dan weer wel herkenbaar Panhard. Haalde wel maximaal 110 km u :D