PDA

Bekijk Volledige Versie : Agenten lopen mee op roze zaterdag



Gerard074
23-05-06, 10:16
In de parade voor Roze Zaterdag, op 24 juni aanstaande in Zwolle, zullen verschillende homoseksuele agenten meelopen. Voor de gelegenheid zullen ze gewoon hun politie-uniform aantrekken. De agenten willen hiermee laten zien dat iedereen welkom is bij de politie en dat zaken als een homoseksuele geaardheid geen probleem zijn.

Het nieuws werd vandaag door het Landelijk Homonetwerk Politie (LHP) bekendgemaakt. Het LHP is een onderdeel van het Landelijk ExpertiseCentrum Diversiteit (LECD), dat als doel heeft meer diversiteit in het Nederlandse politiecorps te krijgen. Volgens het LECD leiden homo's bij de politie vaak een onzichtbaar bestaan.

De Raad van Hoofdcommissarissen heeft de agenten overigens toestemming gegeven om in uniform mee te lopen in de parade. Dit jaar is het voor het eerst dat deelnemers aan de parade in politie-uniform ook daadwerkelijk agenten zijn.

~Panthera~
23-05-06, 10:17
Schitterend. :duim:

Gerard074
23-05-06, 10:21
Geplaatst door ~Panthera~
Schitterend. :duim:

op zich vind ik de emancipatie binnen de politie een goede zaak. Ik heb alleen hier een beetje moeite mee omdat ik vind dat mensen in een politieuniform geen uiting mogen geven aan hun politieke-, religieuze en sexuele voorkeur.

Op het moment dat mensen in een politieuniform deel nemen aan een politieke manifestatie of een moslima bij haar uniform een hoofddoekje op doet heb je de poppen aan het dansen.

mark61
23-05-06, 10:32
Geplaatst door Gerard074
op zich vind ik de emancipatie binnen de politie een goede zaak. Ik heb alleen hier een beetje moeite mee omdat ik vind dat mensen in een politieuniform geen uiting mogen geven aan hun politieke-, religieuze en sexuele voorkeur.

Op het moment dat mensen in een politieuniform deel nemen aan een politieke manifestatie of een moslima bij haar uniform een hoofddoekje op doet heb je de poppen aan het dansen.

Je bent bang voor heterodiscriminatie?

Bij de Engelse politie dragen sikhbobbies gewoon een tulband en niemand die erover zeurt.

~Panthera~
23-05-06, 10:37
Geplaatst door Gerard074
op zich vind ik de emancipatie binnen de politie een goede zaak. Ik heb alleen hier een beetje moeite mee omdat ik vind dat mensen in een politieuniform geen uiting mogen geven aan hun politieke-, religieuze en sexuele voorkeur.

Op het moment dat mensen in een politieuniform deel nemen aan een politieke manifestatie of een moslima bij haar uniform een hoofddoekje op doet heb je de poppen aan het dansen.


Aan dit soort kleinzerigheid gaat Nederland naar de kloten.

Gerard074
23-05-06, 11:02
Geplaatst door ~Panthera~
Aan dit soort kleinzerigheid gaat Nederland naar de kloten.

Wat is er volgens jou kleinzerig aan?

~Panthera~
23-05-06, 11:03
Geplaatst door Gerard074
Wat is er volgens jou kleinzerig aan?


Je druk maken over wie wat waar aantrekt.
Al dat soort shit.
Unbelieveble. :moe:

Gerard074
23-05-06, 11:04
Geplaatst door mark61
Je bent bang voor heterodiscriminatie?



Nee.

David
23-05-06, 11:23
Geplaatst door Gerard074
Nee.


Naief :stout:

Victory
23-05-06, 11:29
Als moslim vrouw haar hijab draagt omdat het verplicht is in haar geloof, dan moet ze dat thuis laten want het is persoonlijk.

Als een homo agent mijn zijn uniform en al in een homo parade wilt lopen, dan is het schitterend.

Homo's moeten hun b/s thuis laten.

Gerard074
23-05-06, 11:33
Geplaatst door Victory

Homo's moeten hun b/s thuis laten.

wat is b/s???

Rourchid
23-05-06, 11:44
Geplaatst door Victory
Als moslim vrouw haar hijab draagt omdat het verplicht is in haar geloof, dan moet ze dat thuis laten want het is persoonlijk.

Als een homo agent mijn zijn uniform en al in een homo parade wilt lopen, dan is het schitterend.

Homo's moeten hun b/s thuis laten.
Homo's én Moslima's dienen in te zien dat de vijanden van Aisja (ra) de vijanden van Hoesain (ra) zijn.

~Panthera~
23-05-06, 11:48
Geplaatst door Victory
Als moslim vrouw haar hijab draagt omdat het verplicht is in haar geloof, dan moet ze dat thuis laten want het is persoonlijk.

Als een homo agent mijn zijn uniform en al in een homo parade wilt lopen, dan is het schitterend.

Homo's moeten hun b/s thuis laten.

:fplet: Wil je mijn "schitterend" even niet aanhalen ? :ego:

Mij intresseert het nl geen hol wat iemand aanheeft, wie dan ook.

duende
23-05-06, 11:57
Niet mee eens....
Een agent moet neutraal zijn. Ze mogen meelopen in de parade maar niet in uniform.... Geen religie en geen andere uitingen in openbare beroepen.

H.P.Pas
23-05-06, 12:01
Geplaatst door ~Panthera~
:Mij intresseert het nl geen hol wat iemand aanheeft, wie dan ook.

Toch wel. Anders kun je het niet schitterend vinden.

mark61
23-05-06, 12:06
Geplaatst door Victory
Als moslim vrouw haar hijab draagt omdat het verplicht is in haar geloof, dan moet ze dat thuis laten want het is persoonlijk.

Als een homo agent mijn zijn uniform en al in een homo parade wilt lopen, dan is het schitterend.

Homo's moeten hun b/s thuis laten.

Hoe laat je je sexualiteit thuis? Of je dacht dat ze nu in rok op werk verschijnen?

Of bedoel je dat je uniformen eigenlijk zelf wel sexy vindt? :vreemd:

Dwaalspoor
23-05-06, 12:09
Geplaatst door mark61
Hoe laat je je sexualiteit thuis? Of je dacht dat ze nu in rok op werk verschijnen?

Of bedoel je dat je uniformen eigenlijk zelf wel sexy vindt? :vreemd:

Hij zegt niet dat homo's niet als politieagent mogen werken.

~Panthera~
23-05-06, 12:16
Geplaatst door H.P.Pas
Toch wel. Anders kun je het niet schitterend vinden.


Schitterend dat ze er "normaal" naar toe gaan.
Gewoon een keer geen gezeik over wel pakkie aan of niet. :hihi:

mark61
23-05-06, 12:37
Geplaatst door Dwaalspoor
Hij zegt niet dat homo's niet als politieagent mogen werken.

Wat is dan de b/s die ze thuis moeten laten?

H.P.Pas
23-05-06, 12:53
Geplaatst door ~Panthera~
Schitterend dat ze er "normaal" naar toe gaan.
Gewoon een keer geen gezeik over wel pakkie aan of niet. :hihi:

Ze gaan er niet 'normaal' naar toe.
In hun vrije tijd dragen ze geen uniform.

Bofko
23-05-06, 12:55
Geplaatst door H.P.Pas

In hun vrije tijd dragen ze geen uniform.

Dat is nog maar de vraag. :stout:

David
23-05-06, 12:55
Geplaatst door H.P.Pas
Ze gaan er niet 'normaal' naar toe.
In hun vrije tijd dragen ze geen uniform.


Dat weet je maar nooit met die nichten...... :knipoog:

~Panthera~
23-05-06, 12:56
Geplaatst door H.P.Pas
Ze gaan er niet 'normaal' naar toe.
In hun vrije tijd dragen ze geen uniform.


Nee, als politie, so what ? :hihi:
Neem aan dat de rest die komt er ook in zijn vrije tijd anders bijloopt.
Who cares ?

~Panthera~
23-05-06, 12:57
Geplaatst door David
Dat weet je maar nooit met die nichten...... :knipoog:


:melig:

H.P.Pas
23-05-06, 13:00
Geplaatst door ~Panthera~

Who cares ?
Jij. Je vindt het schitterend.

~Panthera~
23-05-06, 13:02
Geplaatst door H.P.Pas
Jij. Je vindt het schitterend.


Yep, maar dat intresseert anderen weer geen hol, dus zijn we weer terug bij af. ;)

H.P.Pas
23-05-06, 13:07
Geplaatst door ~Panthera~
Yep, maar dat intresseert anderen weer geen hol, dus zijn we weer terug bij af. ;)

Ik heb een heel bizar belangstellings-patroon..
Zou je het bij een demonstratie ook OK vinden ?
Of hangt dat ervan af, of je het met de demonstranten eens bent ?

~Panthera~
23-05-06, 13:08
Geplaatst door H.P.Pas
Ik heb een heel bizar belangstellings-patroon..
Zou je het bij een demonstratie ook OK vinden ?
Of hangt dat ervan af, of je het met de demonstranten eens bent ?

Hoe bedoel je ?

Dat iedereen dan aan heeft wat ie zelf wil ?

H.P.Pas
23-05-06, 13:13
Geplaatst door ~Panthera~
Hoe bedoel je ?

Dat iedereen dan aan heeft wat ie zelf wil ?

Nee, dat agenten in uniform meelopen.

~Panthera~
23-05-06, 13:20
Geplaatst door H.P.Pas
Nee, dat agenten in uniform meelopen.


Je probeert me een kant op te sturen, die hier niets mee te maken heeft.
Heb je wel door. :lachu:

Dwaalspoor
23-05-06, 14:34
Geplaatst door mark61
Wat is dan de b/s die ze thuis moeten laten?

Zoals homos hun b/s niet thuis kunnen laten zo kunnen moslima's hun overtuiging van de verplichting van het dragen van een hijaab niet thuis laten.

mark61
23-05-06, 14:36
Geplaatst door Dwaalspoor
Zoals homos hun b/s niet thuis kunnen laten zo kunnen moslima's hun overtuiging van de verplichting van het dragen van een hijaab niet thuis laten.

Wat is die b/s dan precies? Dat wil ik nou al de hele tijd weten. Zie verder boven.

David
23-05-06, 14:38
Ik weet nog steeds niet wat b/s is.

mark61
23-05-06, 14:45

mark61
23-05-06, 14:46
nou ja, tis bullshit. Kweet alleen niet wat dat met nichten te maken heeft. Fikkie des te beter, maar hij wil het niet zeggen. Hoewel, Schaap schijnt het ook te begrijpen, maar die wil het ook niet zeggen. Ik begrijp alleen dat geaardheid net zoiets is als godsdienst.

David
23-05-06, 14:47
Geplaatst door Dwaalspoor
Zoals homos hun b/s niet thuis kunnen laten zo kunnen moslima's hun overtuiging van de verplichting van het dragen van een hijaab niet thuis laten.


Die moslima's mogen gewoon in hun hijaab meelopen op roze zaterdag. Dus wat lul je nou?

Dwaalspoor
23-05-06, 14:51
Geplaatst door David
Die moslima's mogen gewoon in hun hijaab meelopen op roze zaterdag. Dus wat lul je nou?

Mijn reaktie gaat over werk meneer de homo.

Dwaalspoor
23-05-06, 14:52
Geplaatst door mark61
Wat is die b/s dan precies? Dat wil ik nou al de hele tijd weten. Zie verder boven.

Ik lees het als bi/sexualiteit

David
23-05-06, 14:58
Geplaatst door Dwaalspoor
Ik lees het als bi/sexualiteit


Het zal ook weer eens niet.

~Panthera~
23-05-06, 14:59
Geplaatst door David
Het zal ook weer eens niet.


ZEN, Broeder. :roker:

David
23-05-06, 15:03
Geplaatst door ~Panthera~
ZEN, Broeder. :roker:


:haha:

Met of zonder uniform?

~Panthera~
23-05-06, 15:04
Geplaatst door mark61
Ik begrijp alleen dat geaardheid net zoiets is als godsdienst.


das nieuw. :verward:

~Panthera~
23-05-06, 15:05
Geplaatst door David
:haha:

Met of zonder uniform?


MET schat, dat weet je toch ? :stout:

:haha:

waterfiets
23-05-06, 15:28
Geplaatst door Victory
Als moslim vrouw haar hijab draagt omdat het verplicht is in haar geloof, dan moet ze dat thuis laten want het is persoonlijk.

Als een homo agent mijn zijn uniform en al in een homo parade wilt lopen, dan is het schitterend.

Homo's moeten hun b/s thuis laten.

Volgens mij gaat de vergelijking niet helemaal op. Als een agent vanuit zijn werk bijvoorbeeld bij een verkeersongeluk verschijnt is het niet de bedoeling dat hij een roze droehoek draagt om uiting aan zijn geaardheid te geven of een kepeltje draagt om uit te dragen dat hij joods is. Daar zit niemand op te wachten.
Maar bij een demonstratie? Op dat moment werken ze toch niet?

Dwaalspoor
23-05-06, 15:32
Geplaatst door waterfiets
Volgens mij gaat de vergelijking niet helemaal op. Als een agent vanuit zijn werk bijvoorbeeld bij een verkeersongeluk verschijnt is het niet de bedoeling dat hij een roze droehoek draagt om uiting aan zijn geaardheid te geven of een kepeltje draagt om uit te dragen dat hij joods is. Daar zit niemand op te wachten.
Maar bij een demonstratie? Op dat moment werken ze toch niet?

Een hijaab draag je vanwege de overtuiging dat het verplicht is gesteld door Allah.

H.P.Pas
23-05-06, 15:36
Geplaatst door ~Panthera~
Je probeert me een kant op te sturen, die hier niets mee te maken heeft.
Ik vraag wanneer volgens jou een agent wèl en wanneer hij hij niet in uniform mag optreden. Daar is best een antwoord op mogelijk. Ik stuur je nergens heen.

waterfiets
23-05-06, 15:37
Geplaatst door Dwaalspoor
Een hijaab draag je vanwege de overtuiging dat het verplicht is gesteld door Allah.

Ja dat soort hogere gebod redenering ken ik maar dat wil niet zeggen dat die in een seculiere samenleving waar een ruime meerderheid aangeeft niet gelovig te zijn altijd gehonoreerd wordt in een functie waar je een neutrale partij moet zijn vanuit je beroep. In Engeland heb je geloof ik wel Sikhs die hun tulband mogen dragen als agent op religieuze gronden. Maar op school moet weer iedereen exact hetzelfde aan bij wijze van gelijkvormigheid. Zo heeft ieder land zo zijn regels.

~Panthera~
23-05-06, 15:38
Geplaatst door H.P.Pas
Ik vraag wanneer volgens jou een agent wèl en wanneer hij hij niet in uniform mag optreden. Daar is best een antwoord op mogelijk. Ik stuur je nergens heen.

Van mij mag ie doen wat ie wil.
Dat zei ik al.

Dwaalspoor
23-05-06, 15:54
Geplaatst door waterfiets
Ja dat soort hogere gebod redenering ken ik maar dat wil niet zeggen dat die in een seculiere samenleving waar een ruime meerderheid aangeeft niet gelovig te zijn altijd gehonoreerd wordt in een functie waar je een neutrale partij moet zijn vanuit je beroep. In Engeland heb je geloof ik wel Sikhs die hun tulband mogen dragen als agent op religieuze gronden. Maar op school moet weer iedereen exact hetzelfde aan bij wijze van gelijkvormigheid. Zo heeft ieder land zo zijn regels.

Uiterlijke neutraliteit is geen werkelijke neutraliteit. De werkelijke neutraliteit dient zich te manifesteren in het optreden. Het is een verouderde uitgangspunt dat dringend nodig gewijzigd moet worden om zich aan te passen aan de nieuwe gewijzigde omstandigheden.

H.P.Pas
23-05-06, 22:23
Geplaatst door ~Panthera~
Van mij mag ie doen wat ie wil.
Dat zei ik al.

There's a hole in the bucket.

~Panthera~
23-05-06, 22:40
Geplaatst door H.P.Pas
There's a hole in the bucket.

Not in my bucket. :fpuh:

Rhizlen
24-05-06, 01:37
de politiemensen die meelopen met de demo op roze zaterdag hebben speciaal toestemming gekregen om dat in hun uniform te doen.
Dit is absoluut uniek. Normaliter mag dat namelijk absoluut niet! Je mag als politiefunctionaris niet demonstreren in uniform, wel als mens maar niet als vertegenwoordiger van het politieapparaat.

Het feit dat hier uitdrukkelijk, speciaal en als uitzondering toestemming voor is gegeven heeft dus duidelijk een diepere betekenis.
Dit is het jaar van de diversiteit, transparantie en ontwikkeling binnen de politie in Nederland.
Het is niet zoals ik vandaag op tv las: dat de roze politieagenten in uniform lopen om homosexuelen te laten zien dat ze er ook voor hen zijn. Daar moest ik erg om lachen.
Nee, het gaat om een demonstratie van de diversiteit en de openheid en tolerantie binnen de politie. Zoals er overal homosexuele mensen rondlopen, lopen die er ook bij de politie rond, dat is niet iets dat je verborgen moet houden, dat je moet verzwijgen. Het is gewoon een feit, zonder dat dat nou verder van zo grote invloed is op de werkzaamheden by the way.
Het is de ultieme emancipatie van de andersgeaarde medemens binnen het politie apparaat. En het betekent niet meer dan, wij zijn er, accepteer ons zoals we zijn, respecteer ons, discrimineer ons niet en stomme homograppen kunnen niet meer een onderdeel zijn van de politiecultuur.

Wat ik in een ander item ook al aangaf, de politie is van oorsprong een zeer witte masculiene en gesloten gemeenschap, dat is al lang niet meer van deze tijd. Vrouwen hebben zich een plek verworven, Homosexuelen verwerven zich langzaam een plek en zogenaamde allochtonen zullen zich op dezelfde wijze een plek gaan verwerven.
En dat is een goede zaak!

H.P.Pas
24-05-06, 10:27
Geplaatst door ~Panthera~
:fpuh: :zozo: