PDA

Bekijk Volledige Versie : racisten dreigen jongen(11) te verdrinken



observer
23-05-06, 12:07
De Haagse politie is op zoek naar een groep van vijf Turkse jongeren (van circa 13 tot 17 jaar) die vorige week maandag een 11-jarig Surinaams jochie in het water van een singel hingen. Het slachtoffer, dat niet kan zwemmen, was bang dat hij zou verdrinken.

De daders eisten dat de 11-jarige Mohammed zou zeggen dat Turken helden zijn. Even daarvoor hadden de knapen al laten weten dat ze ''die bruine'' te grazen wilden nemen. Toen ze hem te pakken hadden, sleepten ze hem het water in en dreigden hem te laten verdrinken tenzij hij luidkeels ''Turken zijn helden'' zou roepen. Mohammed weigerde dat eerst, maar toen hij tot zijn kin in het water hing, gaf hij gehoor aan die eis. Daarna smeten ze hem hardhandig op straat en 'trakteerden' hem op een klap. Uiteindelijk verjoeg een blanke man met een Duits accent de jongens. De politie zoekt die man nog om hem als getuige te kunnen horen.

De 33-jarige vader van het jochie, Mohammed Faizel Abdoelradjak, is woedend over de gebeurtenis. Hij heeft tegen de voortvluchtige Turken aangifte gedaan van poging tot doodslag, mishandeling en discriminatie. Hij overweegt te verhuizen uit de Schilderswijk: ''Een straat verderop vond een 14-jarige jongen onlangs de dood door een ongeluk met een pistool, en nu is mijn zoon de klos. Ik voel me hier niet meer veilig.''. echte helden

Divine_70
23-05-06, 12:48
Geplaatst door observer
echte helden

Dus zelfs onder de allochtonen onderling heerst racisme.
Strak plan dan, als je een groot woord hebt over autochtonen die zich er schuldig aan zouden maken. :moe:

tr_imparator
23-05-06, 15:39
Dit soort spelletjes/gedrag tolereren wij niet. Die jongens zijn oud genoeg om te weten dat het niet goed is wat ze hebben gedaan. Taakstraffen met wat ethische lessen ertussen is hier wel op zn plaats. De stok van de moeder mag er ook wel bij. :hihi:

Dwaalspoor
23-05-06, 15:50
Uiteindelijk verjoeg een blanke man met een Duits accent de jongens.

Wat heeft eigenlijk deze toevoeging voor nut? Dat blanken de ware helden zijn? Zijn Turken dan geen blanken?

De toevoeging duitse accent snap ik al helemaal niet.

tukkersterror
23-05-06, 16:15
Geplaatst door Dwaalspoor
Wat heeft eigenlijk deze toevoeging voor nut? Dat blanken de ware helden zijn? Zijn Turken dan geen blanken?

De toevoeging duitse accent snap ik al helemaal niet.

Was gewoon iemand die in 45 de trein had gemist en dacht dat de turken joden waren, anders had hij ook wel zijn mond gehouden.

Maar al met al een kloten streek waar ze wat mij betrefd deze gasten een jaartje of 5 mogen opsluiten, niks geen taakstraffen, keihard de bak in!!!
Een kind van 11 jaar, waar halen ze het gore lef vandaan!!!

tr_imparator
23-05-06, 16:30
Geplaatst door Dwaalspoor
Wat heeft eigenlijk deze toevoeging voor nut? Dat blanken de ware helden zijn? Zijn Turken dan geen blanken?

De toevoeging duitse accent snap ik al helemaal niet.

Een blanke met een duits accent is wel stereotypisch voor een racist,..misschien willen ze dat beeld een beetje verdoezelen... :confused:

tr_imparator
23-05-06, 16:33
Geplaatst door tukkersterror
Was gewoon iemand die in 45 de trein had gemist en dacht dat de turken joden waren, anders had hij ook wel zijn mond gehouden.

Maar al met al een kloten streek waar ze wat mij betrefd deze gasten een jaartje of 5 mogen opsluiten, niks geen taakstraffen, keihard de bak in!!!
Een kind van 11 jaar, waar halen ze het gore lef vandaan!!!


5 jaar is niet echt congruent met de straffen die in Nederland wordt gegeven.

H.P.Pas
23-05-06, 16:50
Geplaatst door Dwaalspoor
Wat heeft eigenlijk deze toevoeging voor nut? Dat blanken de ware helden zijn? Zijn Turken dan geen blanken?

De toevoeging duitse accent snap ik al helemaal niet.

Niet moeilijk.

De politie zoekt die man nog om hem als getuige te kunnen horen.

Met het eigelijke bericht geen problemen, dat snap je wel ?
Dat snap ik dan weer niet.

Divine_70
23-05-06, 17:35
Geplaatst door Dwaalspoor
Wat heeft eigenlijk deze toevoeging voor nut? Dat blanken de ware helden zijn? Zijn Turken dan geen blanken?

De toevoeging duitse accent snap ik al helemaal niet.

Ja ach, misschien om het verhaal van al die rassen compleet en overzichtelijker te maken ? :hihi:

Julien
23-05-06, 17:35
Geplaatst door Divine_70
Dus zelfs onder de allochtonen onderling heerst racisme.
Strak plan dan, als je een groot woord hebt over autochtonen die zich er schuldig aan zouden maken. :moe:

Racisme is net zo 'gewoon' onder allochtonen als onder autochtonen. Wat me trouwens opvalt is dat veel Turken en vooral (lichtgetinte) Marokkanen vaak heel racistisch praten over negers. Zo is het bijvoorbeeld bij veel families een schande als je dochter met een zwarte wil trouwen. Puur racisme.

Divine_70
23-05-06, 17:37
Geplaatst door Julien
Racisme is net zo 'gewoon' onder allochtonen als onder autochtonen. Wat me trouwens opvalt is dat veel Turken en vooral (lichtgetinte) Marokkanen vaak heel racistisch praten over negers. Zo is het bijvoorbeeld bij veel families een schande als je dochter met een zwarte wil trouwen. Puur racisme.

Dat begrijp ik allemaal wel, maar wat ik dan niet begrijp is dat atijd de kaaskoppies op racisme worden afgerekend terwijl het onderling evengoed gebeurt ipv elkaar dan te steunen als het allemaal zo erg is als sommigen ons willen doen geloven.

fatima1999
23-05-06, 19:33
Salamou Alaikoum
De Groep jongens Zijn vrienden ...turken en de surinamer, de jongens zitten allen op de Johan de wit College,En de leeftijd ...ong 11,12,13...eerste en tweede bruge klas. MEDIA is weer bezig van een MUG een OLIFANT te maken.
wat kan je het noemen WILD STOEIEN? UIT DE HAND GELOPEN GRAP? ZOIETS ....MAAR RACISTEN,MISHANDELING,MOORDSLAG....KOM OP..DAT GAAT TE VER.
:confused:

mark61
23-05-06, 19:35
Geplaatst door fatima1999
Salamou Alaikoum
De Groep jongens Zijn vrienden ...turken en de surinamer, de jongens zitten allen op de Johan de wit College,En de leeftijd ...ong 11,12,13...eerste en tweede bruge klas. MEDIA is weer bezig van een MUG een OLIFANT te maken.
wat kan je het noemen WILD STOEIEN? UIT DE HAND GELOPEN GRAP? ZOIETS ....MAAR RACISTEN,MISHANDELING,MOORDSLAG....KOM OP..DAT GAAT TE VER.
:confused:

Leuke vrienden / grap. Moet ff mijn woordenboek bijwerken.

Divine_70
23-05-06, 19:36
Geplaatst door fatima1999
Salamou Alaikoum
De Groep jongens Zijn vrienden ...turken en de surinamer, de jongens zitten allen op de Johan de wit College,En de leeftijd ...ong 11,12,13...eerste en tweede bruge klas. MEDIA is weer bezig van een MUG een OLIFANT te maken.
wat kan je het noemen WILD STOEIEN? UIT DE HAND GELOPEN GRAP? ZOIETS ....MAAR RACISTEN,MISHANDELING,MOORDSLAG....KOM OP..DAT GAAT TE VER.
:confused:

En wat als de daders witte kaaskoppies geweest waren ?

fatima1999
23-05-06, 19:39
Ik zeg niet dat ik het goed vindt. Maar we hebben het over een groep kinderen . CURSUS OPVOEDEN DOE JE ZO ..aan de ouders , zou meer helpen dan gevangenis straf aan de kids, ZO DENK IK. :huil:

fatima1999
23-05-06, 19:41
Geplaatst door Divine_70
En wat als de daders witte kaaskoppies geweest waren ?

Dan waren het nog steeds KINDEREN.

S@deeQ
23-05-06, 19:43
Geplaatst door Divine_70
En wat als de daders witte kaaskoppies geweest waren ?

Dan waren het opeens AlQaida terroristen en geen racisten :nerd:

tukkersterror
23-05-06, 19:44
Geplaatst door fatima1999
Salamou Alaikoum
De Groep jongens Zijn vrienden ...turken en de surinamer, de jongens zitten allen op de Johan de wit College,En de leeftijd ...ong 11,12,13...eerste en tweede bruge klas. MEDIA is weer bezig van een MUG een OLIFANT te maken.
wat kan je het noemen WILD STOEIEN? UIT DE HAND GELOPEN GRAP? ZOIETS ....MAAR RACISTEN,MISHANDELING,MOORDSLAG....KOM OP..DAT GAAT TE VER.
:confused:

Een mug een olifant !!!!

Fuck you, hier is een kind bedreigd door een groep andere kinderen, stelletje egotrippers, niks een mug een olifant, ophangen die troep.
Stoeien, jaja.....
Nee miss Fatima dit is mishandeling niet meer en niet minder!!!

Divine_70
23-05-06, 19:44
Geplaatst door S@deeQ
Dan waren het opeens AlQaida terroristen en geen racisten :nerd:

Zoiets ja. :hihi:

Divine_70
23-05-06, 19:46
Geplaatst door fatima1999
Dan waren het nog steeds KINDEREN.

Dat weet jij en dat weet ik, en vast nog wel een hele serie, maar ze zouden evengoed door sommigen keihard worden afgerekend, alleen omdat het blanke kinderen zouden zijn geweest die een gekleurd medemensje te pakken hadden genomen.

S@deeQ
23-05-06, 19:48
Geplaatst door tukkersterror
Een mug een olifant !!!!

Fuck you, hier is een kind bedreigd door een groep andere kinderen, stelletje egotrippers, niks een mug een olifant, ophangen die troep.
Stoeien, jaja.....
Nee miss Fatima dit is mishandeling niet meer en niet minder!!!

flikker op man. krijg die jongen gratis zwemles is het weer niet goed !!

fatima1999
23-05-06, 19:55
Geplaatst door tukkersterror
Een mug een olifant !!!!

Fuck you, hier is een kind bedreigd door een groep andere kinderen, stelletje egotrippers, niks een mug een olifant, ophangen die troep.
Stoeien, jaja.....
Nee miss Fatima dit is mishandeling niet meer en niet minder!!!

ophangen die troep?
dat het mishandeling was ..spreek ik je niet tegen. maar goed je moet zelf een ouder zijn om het te kunnen begrijpen.

Divine_70
23-05-06, 19:59
Geplaatst door fatima1999
maar goed je moet zelf een ouder zijn om het te kunnen begrijpen.

Dit mag je nooit begrijpen, en al helemaal niet als ouder.

tukkersterror
23-05-06, 20:28
Geplaatst door fatima1999
ophangen die troep?
dat het mishandeling was ..spreek ik je niet tegen. maar goed je moet zelf een ouder zijn om het te kunnen begrijpen.

Ik ben zelf een ouder van twee boys van 13 en 15, maar geloof mij als zij zoiets zouden flikken dat ik ze persoonlijk aflever in een ziekenhuis en dat ze de eerste 2 maanden niet meer kunnen lopen.

Norm vervaging is dit zoals jij het beschrijft, wat is de volgende stap wat wij moeten accepteren, bedreiging met vuurwapen, een overval, gewoon uit de gein gewoon voor de lol???

Misschien is mijn opvoeding ouderwets en hard, maar wel correct naar de maatschappij toe.

tukkersterror
23-05-06, 20:30
Geplaatst door S@deeQ
flikker op man. krijg die jongen gratis zwemles is het weer niet goed !!

Kom naar Hengelo dan zal ik je gratis zwemles geven in het twentekanaal, vetklep!!!

tr_imparator
23-05-06, 20:41
Geplaatst door tukkersterror
Ik ben zelf een ouder van twee boys van 13 en 15, maar geloof mij als zij zoiets zouden flikken dat ik ze persoonlijk aflever in een ziekenhuis en dat ze de eerste 2 maanden niet meer kunnen lopen.



Jij bent niet veel anders dan die pubers zo te lezen.

tr_imparator
23-05-06, 20:42
Geplaatst door tukkersterror

Misschien is mijn opvoeding ouderwets en hard, maar wel correct naar de maatschappij toe.


Ouderwets en allang van de tafel geveegd. Zelf een corrigerende tik wordt nu al streng afgeraden. :loens:

tukkersterror
23-05-06, 21:14
Geplaatst door tr_imparator
Ouderwets en allang van de tafel geveegd. Zelf een corrigerende tik wordt nu al streng afgeraden. :loens:

Het is zelfs verboden, maar ik heb mijn kinderen dan ook nooit hoeven te slaan, het is een kwestie om ze vanaf zeer jonge leeftijd respect bij te brengen voor alles wat leeft, groeit en bloeit, met een sausje van mijn en dein..... ;)

fatima1999
23-05-06, 21:23
Geplaatst door tukkersterror
Het is zelfs verboden, maar ik heb mijn kinderen dan ook nooit hoeven te slaan, het is een kwestie om ze vanaf zeer jonge leeftijd respect bij te brengen voor alles wat leeft, groeit en bloeit, met een sausje van mijn en dein..... ;)

Mee eens, zo heb ik het ook gedaan :duim:

tukkersterror
23-05-06, 23:04
Geplaatst door fatima1999
Mee eens, zo heb ik het ook gedaan :duim:

:hihi: je wist het wel :hihi:

Soms snap ik niet hoe sommige jongeren zo kunnen ontsporen en overgaan naar zulk grof geweld.

Vind het trouwens knap dat deze buitenstaander heeft ingegrepen, want de meesten lopen er met een boog omheen.