PDA

Bekijk Volledige Versie : Paul de Leeuw shockeert buitenland



waterfiets
23-05-06, 14:18
Paul de Leeuw shockeert buitenland
door onze redactie

AMSTERDAM - Niet Treble, maar Paul de Leeuw heeft Nederland op de kaart gezet tijdens het 51ste Eurovisie Songfestival. Tijdens de puntenverdeling heeft de presentator met zijn 'eigen' manier van punten geven veel stof doen opwaaien. Zijn zeer enthousiaste 'Helloooooooo Greece', 'kalisperma', ' en het sarcastische 'nice blouse' stuitten veel kijkers tegen de borst.

De presentatoren in Athene, Sakis Rouvas en Maria Menounos, vergeleek hij met Will and Grace uit de gelijknamige serie. Vooral Sakis moest het ontgelden. Zijn naam was voor Paul een mooie aanleiding om de Griekse menukaart op te noemen. Verder stelde De Leeuw voor om telefoonnummers uit te wisselen. Waarop de Griek gevat antwoorde: "Jouw nummer is zeker 696969...."

BBC's commentator Terry Wogan kon niet lachen om de uitspraken van De Leeuw. "Who ordered this idiot we just saw with his stupid gay jokes. This is so pathetic and a disgrace to the Eurovison Songcontest. Good God... what an idiot."

Wogan is niet de enige die fel heeft uitgehaald naar de presentator, ook in het buitenland is Pauls optreden niet onopgemerkt voorbijgegaan. Ook de internetsite http://www.youtube.com besteedt aandacht aan onze 'omstreden' presentator.

bron: de Telegraaf

mark61
23-05-06, 14:25
Tsja, die Nederlandse cultuur hè, die moet je dan ook wel uitdragen.

waterfiets
23-05-06, 14:32
Geplaatst door mark61
Tsja, die Nederlandse cultuur hè, die moet je dan ook wel uitdragen.

tja ik vond het ook wel een beetje maf gedrag van Paul maar aan de andere kant is dat hele songfestival dermate belachelijk dat je weer denkt ... maar even stampen als een olifant in de porseleinkast. Dat Paul de Leeuw zelfs bij de meest infantiele kleuter humor denkt dat hij grappig is dat is wel een groeiend probleem van hem. Een soort aftakeling denk ik.

~Panthera~
23-05-06, 14:44
Kun je nagaan hoeveel we hier in Nederland gewend zijn.
Wij kijken er niet eens van op.
En das dan weer leuk. :D

mark61
23-05-06, 14:48
Geplaatst door waterfiets
groeiend probleem van hem. Een soort aftakeling denk ik.

Naar mijn voorzichtige oordeel was hij altijd al beneden elk niveau.

Als ie dat songfestival belachelijk vindt moet ie niet mee doen. NL pleefiguur. Magoed.

waterfiets
23-05-06, 15:21
Geplaatst door mark61
Als ie dat songfestival belachelijk vindt moet ie niet mee doen. NL pleefiguur. Magoed.

Ja in bepaalde kringen heet dat 'camp' ...

Camp is een verzamelnaam voor cultuuruitingen die bewust gebruik maken van kitscherige elementen. Camp is hiermee het omarmen van massacultuur met artistieke bijbedoelingen.
In ruimere zin wordt ook kitsch die met ironisch enthousiasme door een incrowd wordt bejubeld, camp genoemd. In dat geval is niet de bewuste kunstuiting camp, maar is het degene die het als zodanig prijst die met camp bezig is. Een alledaags voorbeeld hiervan is het overdreven prijzen van soap-opera's of het Eurovisiesongfestival door lieden die duidelijk niet tot de doelgroep van deze programma's behoren. Ook Nederlandse artiesten als de Zangeres zonder naam en Willeke Alberti mochten zich verheugen in de belangstelling van een publiek dat zichzelf camp vond.
bron: wikipedia

Wortel
23-05-06, 16:07
NL pleefiguur.

Het net doen of je zingt terwijl er achter je een band loopt is ook uitgevonden door Hollanders: Pleebekken. Daar is onze Paul een sprekend adept van...

Julien
23-05-06, 17:18
Nederlanders hebben sowieso een aso- imago in het buitenland. Vraag maar aan de willekeurige Fransman hoe hij over een Nederlander denkt; een gierige krent die alleen 'Engels' praat en op de camping dagelijks om 18.00 stamppot eet. Manier hebben ze niet, als hen iets niet bevalt, schreeuwen ze en je hoort ze overal bovenuit praten. Totaal geen manieren.

Paul de Leeuw is hier het exponent van.

Couscousje
23-05-06, 17:31
Ik vond Paul de Leeuw erg grappig.

Die puntentelling is mijns inziens erg stoffig.

Een beetje frisse wind kan geen kwaad.

Cc

Julien
23-05-06, 17:36
filmpje staat hier trouwens:

http://www.youtube.com/watch?v=6fZNh9OJHGA&feature=Views&page=1&t=t&f=b

Wide-O
23-05-06, 17:37
Geplaatst door Julien
Nederlanders hebben sowieso een aso- imago in het buitenland. Vraag maar aan de willekeurige Fransman hoe hij over een Nederlander denkt; een gierige krent die alleen 'Engels' praat en op de camping dagelijks om 18.00 stamppot eet. Manier hebben ze niet, als hen iets niet bevalt, schreeuwen ze en je hoort ze overal bovenuit praten. Totaal geen manieren.

Paul de Leeuw is hier het exponent van.

Nou ja, de exponent dan.

Wide-O
23-05-06, 17:44
Geplaatst door mark61
Naar mijn voorzichtige oordeel was hij altijd al beneden elk niveau.

Als ie dat songfestival belachelijk vindt moet ie niet mee doen. NL pleefiguur. Magoed.

Niet mee eens, in die zin dat ie soms heel komisch is, soms ongelofelijk platvloers.

Z'n uitzending met K3 en - hoe heet ie ook weer - Robbie Williams was adembenemende televisie. (zeg ik dit nu :eek: ? )

Ja, camp, maar dat is op zich ook een kunstvorm. Grafitti stoort soms ook gigantisch, soms is het wondermooi en creatief.

Humor was geweest als die Griek 'm op zijn beurt Kale Nichta had genoemd.

Het is wel heel Hollands, en het choqueert vaak. Een soort TvG sans moslimbashen. Kijk mamma zonder handen.

Er zit een dreinerigheid, platvloersheid, camp in die ik voor een stuk ook weer kan appreciëren, terwijl ik ook vaak denk "ach man, get a fucking life".

Kitch kan mooi zijn als je er oog voor hebt en er voor in de stemming bent.

Enneuh... vind je het dan wel normaal dat Terry Wogan - DE Terry Wogan - andere mensen geschuldigd van "camp" ? Of zie je daar ook de ironie van in ?

mark61
23-05-06, 17:44
Geplaatst door Wide-O
Nou ja, de exponent dan.

het exponent. Kwestie van verzet tegen NL.

Seif
23-05-06, 18:18
Mensen die naar het Eurovisie Songfestival kijken, neem ik per definitie niet serieus. :ego:

Divine_70
23-05-06, 18:26
Ik ben nu wel heel benieuwd wat de reactie van Nederland zelf hier op zal zijn.
Als je iemand als de Leeuw inzet kun je dit verwachten. :hihi:

Couscousje
23-05-06, 18:38
Geplaatst door Seif
Mensen die naar het Eurovisie Songfestival kijken, neem ik per definitie niet serieus. :ego:

Ik moest van mijn baas. :nerveus:

Cc

HINDUSTAN
23-05-06, 19:54
Geplaatst door Julien
Nederlanders hebben sowieso een aso- imago in het buitenland. Vraag maar aan de willekeurige Fransman hoe hij over een Nederlander denkt; een gierige krent die alleen 'Engels' praat en op de camping dagelijks om 18.00 stamppot eet. Manier hebben ze niet, als hen iets niet bevalt, schreeuwen ze en je hoort ze overal bovenuit praten. Totaal geen manieren.

Paul de Leeuw is hier het exponent van.

Ach. Dat klopt wel.
Maar vraag aan een willekeurige Oostblokker waar ze een hekel aan hebben en ze noemen de Duitsers.
Vraag op de Canarische Eilanden wie ze liever niet willen zien en ze noemen de Engelsen.
Vraag aan iedere inboorling van een vakantieland wie de grootste dieven zijn en overal ter wereld antwoord men "Italianen".

En probeer maar eens een Fransman tegen te komen die je in het Engels wat wilt uitleggen.
Toch een van de meest bekende voertalen van de wereld, samen met Spaans.
Meestal vertikken ze het gewoon en gaan ze onbeschoft in het Frans tegen je ratelen met een toon dat je maar pech hebt als je het niet kan verstaan.

En maar hautain doen, ronduit asociaal zelfs voor toeristen, en de prijzen voor maar opvoeren...net als Spanje trouwens.
Jammer voor ze dat Turkije nu populairder en goedkoper is.
En het loopt storm daar. Allemaal gemiste inkomsten voor het Mediterrane land.
Nu lopen ze te smeken om Hollandse toeristen.
Maar die kunnen hun Euro's wel beter besteden...

Dus ik (en een heleboel anderen met mij) kan me echt niet druk maken wat iemand uit Frankrijk van ons Nederlanders denkt.
En dan ben ik geeneens een autochtoon.

Zo heeft iedereen zijn meug.

Divine_70
23-05-06, 20:00
Geplaatst door HINDUSTAN
Ach. Dat klopt wel.
Maar vraag aan een willekeurige Oostblokker waar ze een hekel aan hebben en ze noemen de Duitsers.
Vraag op de Canarische Eilanden wie ze liever niet willen zien en ze noemen de Engelsen.
Vraag aan iedere inboorling van een vakantieland wie de grootste dieven zijn en overal ter wereld antwoord men "Italianen".

En probeer maar eens een Fransman tegen te komen die je in het Engels wat wilt uitleggen.
Toch een van de meest bekende voertalen van de wereld, samen met Spaans.
Meestal vertikken ze het gewoon en gaan ze onbeschoft in het Frans tegen je ratelen met een toon dat je maar pech hebt als je het niet kan verstaan.

En maar hautain doen, ronduit asociaal zelfs voor toeristen, en de prijzen voor maar opvoeren...net als Spanje trouwens.
Jammer voor ze dat Turkije nu populairder en goedkoper is.
En het loopt storm daar. Allemaal gemiste inkomsten voor het Mediterrane land.
Nu lopen ze te smeken om Hollandse toeristen.
Maar die kunnen hun Euro's wel beter besteden...

Dus ik (en een heleboel anderen met mij) kan me echt niet druk maken wat iemand uit Frankrijk van ons Nederlanders denkt.
En dan ben ik geeneens een autochtoon.

Zo heeft iedereen zijn meug.

:duim:

Pytaghoras
23-05-06, 20:44
Er kan van alles gezegd worden over ons leeuwtje, maar grappig blijft hij wel. Als je hem ergens inzet, dan moet je niet verbaasd kijken dat hij zich soms belachelijk gedraagt. Dat hoort eenmaal bij de Leeuw

Karin.N
23-05-06, 20:56
Geplaatst door Julien
Nederlanders hebben sowieso een aso- imago in het buitenland. Vraag maar aan de willekeurige Fransman hoe hij over een Nederlander denkt; een gierige krent die alleen 'Engels' praat en op de camping dagelijks om 18.00 stamppot eet. Manier hebben ze niet, als hen iets niet bevalt, schreeuwen ze en je hoort ze overal bovenuit praten. Totaal geen manieren.

Paul de Leeuw is hier het exponent van.


Frankrijk is een mooi land, enige minpuntje is dat er Fransen wonen.


:engel:

tr_imparator
23-05-06, 20:58
Geplaatst door Couscousje
Ik moest van mijn baas. :nerveus:

Cc


...ehhh hoezo dat nou weer?

David
23-05-06, 20:59
Geplaatst door tr_imparator
...ehhh hoezo dat nou weer?


Ze werkt voor mij. :D

tr_imparator
23-05-06, 21:01
Geplaatst door David
Ze werkt voor mij. :D


dat verklaart alles... :confused:


:lachu:

David
23-05-06, 21:02
Geplaatst door tr_imparator
dat verklaart alles... :confused:


:lachu:


Ze was gewoon op bezoek.

tr_imparator
23-05-06, 21:06
Geplaatst door David
Ze was gewoon op bezoek.


Ze moest gewoon meekijken? anders werd ze ontslagen ofzo.. :p

barfly
23-05-06, 21:14
Geplaatst door waterfiets
Paul de Leeuw shockeert buitenland
door onze redactie

AMSTERDAM - Niet Treble, maar Paul de Leeuw heeft Nederland op de kaart gezet tijdens het 51ste Eurovisie Songfestival. Tijdens de puntenverdeling heeft de presentator met zijn 'eigen' manier van punten geven veel stof doen opwaaien. Zijn zeer enthousiaste 'Helloooooooo Greece', 'kalisperma', ' en het sarcastische 'nice blouse' stuitten veel kijkers tegen de borst.

De presentatoren in Athene, Sakis Rouvas en Maria Menounos, vergeleek hij met Will and Grace uit de gelijknamige serie. Vooral Sakis moest het ontgelden. Zijn naam was voor Paul een mooie aanleiding om de Griekse menukaart op te noemen. Verder stelde De Leeuw voor om telefoonnummers uit te wisselen. Waarop de Griek gevat antwoorde: "Jouw nummer is zeker 696969...."

BBC's commentator Terry Wogan kon niet lachen om de uitspraken van De Leeuw. "Who ordered this idiot we just saw with his stupid gay jokes. This is so pathetic and a disgrace to the Eurovison Songcontest. Good God... what an idiot."

Wogan is niet de enige die fel heeft uitgehaald naar de presentator, ook in het buitenland is Pauls optreden niet onopgemerkt voorbijgegaan. Ook de internetsite http://www.youtube.com besteedt aandacht aan onze 'omstreden' presentator.

bron: de Telegraaf

Ik heb de Heer zij geprezen het songfestival niet gekeken en zal dat zeker zo houden, maar het filmpje van de Leeuw, die ik normaal niet erg kan waarderen, blonk inderdaad uit qua platvloerse humor. ik kan dat dan wel weer waarderen :D

"696969"? I'm not a Frenchman! :haha: