PDA

Bekijk Volledige Versie : Koninklijk parkeren in Amsterdam



waterfiets
23-05-06, 20:36
Amsterdamse prinsen kunnen overal parkeren

De zonen van prinses Margriet mogen door een speciale regeling overal in Amsterdam parkeren.

Echtgenotes
De RVD bevestigt een artikel hierover in HP/De Tijd en Weekend. Daarin staat dat Maurits, Pieter-Christiaan, Bernhard jr en Floris een zogenaamde hulpverlenersvergunning hebben. Ook de echtgenotes van de vier prinsen, de prinsessen Marilène, Anita, Annette en Aimée, hebben zo'n vergunning.

Veiligheidsoverwegingen
De zonen en schoondochters van prinses Margriet zijn weliswaar geen hulpverlener, maar Amsterdam verstrekt de ontheffingen uit veiligheidsoverwegingen. Overigens wordt er gewoon voor betaald. Ze kosten 40 euro per maand.

Handelingen beperkt
Met de vergunning kunnen alle Amsterdamse leden van het Koninklijk Huis snel overal in Amsterdam parkeren. Daarmee blijft het aantal handelingen dat zij op straat verrichten beperkt en het veiligheidsrisico zo laag mogelijk", zegt de RVD.

VVD
De VVD gaat vragen stellen over de kwestie aan het college van B&W. Fractievoorzitter Van der Burg voelt meer voor aparte parkeerplekken. De vergunningverlening steekt hem des te meer omdat hulpverleners als artsen en verloskundigen volgens hem maar met moeite aan zo'n ontheffing kunnen komen en aan allerlei strikte voorwaarden moeten voldoen.

© RTLNieuws.nl

Joesoef
23-05-06, 22:15
Er klopt iets niet aan deze bewering. Al heb je die verguning je moet wel een parkeerplekje hebben. En als je dat plekje hebt dan kan je gewoon een kaartje kopen, je breekt namelijk bijna je nek over die dingen, de afstand daartoe kan geen bezwaar zijn.
Zo een verguning is echter wel handig als je de auto op een niet reguliere plek wilt parkeren of buiten het vergunning gebied. Makkelijk als je gaat eten in the grand of de kas. Of als je moet sjoppen in de pc. Dan kan je de auto namelijk gewoon op een invalideplek neerzetten.

Prins op de ert oid.

TonH
24-05-06, 22:02
Geplaatst door waterfiets
Daarmee blijft het aantal handelingen dat zij op straat verrichten beperkt en het veiligheidsrisico zo laag mogelijk", zegt de RVD.

En hier begint het grote gelul... Ik zie de heren regelmatig op straat lopen. Een zelfs een keer op blote voeten in de buurt van zijn huis. Hoezo 'veiligheid' terwijl iedereen weet waar ze wonen?

Doet u mij maar een republiek...

waterfiets
25-05-06, 07:34
Geplaatst door TonH
En hier begint het grote gelul... Ik zie de heren regelmatig op straat lopen. Een zelfs een keer op blote voeten in de buurt van zijn huis. Hoezo 'veiligheid' terwijl iedereen weet waar ze wonen?

Doet u mij maar een republiek...

Ja er is ook een prins die de papperazi regelmatig een fotomoment biedt bij net geworpen kroost dus het adres is algemeen bekend. Ik betwijfel ook of dit met veiligheid te maken heeft.