PDA

Bekijk Volledige Versie : gaat het economisch beter met nederland?



haninogwat
25-05-06, 18:47
vertel het me, want merk er niks van :D

Denken jullie dat het economisch slechter zal gaan met nederland of juist beter?

Ben benieuwd naar jullie bevindingen...

waterfiets
25-05-06, 19:00
Beter ... de cijfers liegen niet.

Max Stirner
25-05-06, 19:06
Ik denk dat mensen de komende decennia steeds meer beoordeeld/beloond gaan worden op basis van hun kwaliteiten en prestaties, niet op basis van het feit dat ze toevallig in een rijk land geboren zijn.

Wat dat betreft zie ik het voor veel NL'ers somber in, maar ik ben blij voor de Indiers en Chinezen.

Viva de globalisatie... :)

haninogwat
25-05-06, 19:07
Geplaatst door waterfiets
Beter ... de cijfers liegen niet.

Merk je er persoonlijk of in je omgeving wat van?

Zie de werkgevers nog niet echt springen om mij :D

haninogwat
25-05-06, 19:10
Geplaatst door Max Stirner
Ik denk dat mensen de komende decennia steeds meer beoordeeld/beloond gaan worden op basis van hun kwaliteiten en prestaties, niet op basis van het feit dat ze toevallig in een rijk land geboren zijn.

Wat dat betreft zie ik het voor veel NL'ers somber in, maar ik ben blij voor de Indiers en Chinezen.

Viva de globalisatie... :)

Inderdaad, de contracten voor onbepaalde tijd etc verdwijnen langzamerhand uit de picture...presteren, presteren en nog eens presteren...

India groeit, groeit en blijft maar groeien! Heb vandaag gehoord dat ABN heel wat divisies naar India gaat verhuizen....en ABN is niet de enige he?

Viva de globalisatie absoluut, maar morte voor mij :p heb niet goed opgelet bij de talen :D

waterfiets
25-05-06, 19:20
Geplaatst door haninogwat
Merk je er persoonlijk of in je omgeving wat van?

Zie de werkgevers nog niet echt springen om mij :D

Ja ik weet niet wat je competenties zijn maar ik denk dat er de komende jaren wel meer vraag is naar personeel. Taal is altijd van belang.

MaRiaH
25-05-06, 21:39
Het gaat overduidelijk beter

De arbeidsmarkt is een goede graadmeter.. veel meer vacatures dan een half jaar geleden.

Witte78
25-05-06, 22:32
Ging het slechter dan? Heb ik niks van gemerkt.

rja2
25-05-06, 22:40
Geplaatst door haninogwat
Inderdaad, de contracten voor onbepaalde tijd etc verdwijnen langzamerhand uit de picture...presteren, presteren en nog eens presteren...

India groeit, groeit en blijft maar groeien! Heb vandaag gehoord dat ABN heel wat divisies naar India gaat verhuizen....en ABN is niet de enige he?

Misschien de backoffice zoals de IT.

Maar outsourcen naar India is ook niet alles, daar ze zijn ze niet gewend hun mening te geven, wat een Nederlandse werknemer wel doet, die trek z'n mond gewoon open, ook al is het management hier niet altijd blij mee, wij zijn veel zelfstandiger, als veel werknemers in de rest van de Wereld. Maar we vergaderen ook meer, als in de rest van de Wereld, met onze overleg cultuur.

ABN Amro zal haar frontoffice niet uit Nederland weghalen, het blijf toch een Nederlands bedrijf, die veel van haar geld verdiend in Nederland, ABN Amro schiet zichzelf in de voet, als ze niet meer als een Nederlandse bank wordt beschouwd.