PDA

Bekijk Volledige Versie : Hoe wordt men een Rascist!



tukkersterror
26-05-06, 12:36
Hoe word men rascist?

Ten eerste maakt het niet uit of je nu allochtoon of autochtoon bent, iedereen kan op den duur rascistische neigingen krijgen als wij met zijn allen maar lang genoeg door blijven gaan met langs elkaar heen te leven en elkaar niet te willen begrijpen.
Onderstaande zaken zullen dit gevoel alleen maar versterken en versnellen in een neergaande spiraal van onmacht en geweld.

Iedere dag lees, hoor en ziet men wantoestanden tussen de bevolkings groepen hier in Nederland, volwassenen en kinderen die worden aangevallen op hun geloof, kleur of geaardheid en zie je de tolerantie afnemen.

Iedere dag zie je, hoor je of lees je wel ergens dat er iets gebeurd is en staan groepen jongeren elkaar uit te lachen.
Neem de aanslagen in Amerika, hoe stonden toen jongeren hier in Nederland te dansen en te juichen op straat, de grote agressor was aangevallen, niet in het besef dat meer dan 3000 onschuldige mensen het slachtoffer zijn.
Neem de aanslag op Theo van Gogh, wat hebben jongeren toen wel niet geroepen, dat hij het verdiende omdat hij een film heeft gemaakt die de koran beledigde.
Neem de aanslag afgelopen week op het jongetje dat ze dreigde te verdrinken en de antwoorden hierop dat het een spel was.

Hier zie je de normen degraderen tot het nulpunt iets wat wij in Nederland niet gewend zijn of waren.

Kijk wat er momenteel leeft onder de jongeren;

De autochtone jongeren, vinden dat de allochtone jongeren niet zo moeten zeuren, zich normaal moeten gedragen en niet moeten provoceren.
De allochtone jongeren, vinden Nederland een kloten land, vinden de samenleving een gevaar voor hun geloof en hun normen en waarden.
Iedere kritiek word gezien als een aanval op hun zelf.

Iedere misstap door een groep word dan ook meestal direct (verbaal) uitgevochten en breed uitgemeten in de media.

Een jaar terug riep de regering wij gaan het "zero tolerantie" beleid invoeren, nou dit hadden ze niet hoeven te doen want die is er al bij de jongeren, zij gunnen elkaar het licht in de ogen niet meer.
Over en weer schuiven zij elkaar de schuld in de schoenen en dag in en dag uit verwijderen deze groepen zich meer en meer van elkaar.

Wat is de oorzaak van deze verwijdering, is het de maatschappij die verruwd zoals Dwaal Spoor laatst zo goed weergaf "om te overleven moet ik deze taal gebruiken", zijn het de oorlogen en de bemoeizucht van het westen met deze oorlogen?
Is het de opvoeding van ouders dat deze de grip op de jongeren verliezen, is de sociale controlle te klein, of is het inderdaad een vorm van haat tussen groeperingen hier in Nederland.

Natuurlijk krijgen we dan de hamvraag, hoe lossen we dit op.

Moeten we wachten op ingrijpen van de overheid, met nieuwe wetten, zodat onze vrijheid word beperkt.
Laten we de boel de boel, zodat groepen totaal buiten de samenleving valt.
Of gaan we met zijn allen werken aan een betere toekomst voor een ieder hier in Nederland.

Volgende week heb ik een discussie avond over Nederland in Europa en zullen deze zaken aan de orde komen.
Na aanleiding van het onderzoek en deze discussie avond zal er een rapport worden uit gebracht naar het ministerie van binnenlandse zaken.
Het onderzoek is nu afgerond en ik had al een gedeelte van dit onderzoek geplaatst in een topic met de link naar het hele rapport.
Helaas kreeg ik toen geen reactie van onze prikkers op maroc.nl.
Misschien dat er nu onder u personen zijn die serieus een reactie willen geven waar ik wat aan heb en deze mee kan nemen in de discussie op 1 juni as waar onderanderen Atzo Nicolai aan deel zal nemen.

Orakel
26-05-06, 13:09
Geplaatst door tukkersterror
[B]
Hoe word men rascist?

Moeten we wachten op ingrijpen van de overheid, met nieuwe wetten, zodat onze vrijheid word beperkt.

Te laat.

AMSTERDAM, Netherlands — The Dutch parliament approved new anti-terrorism measures Tuesday that make it easier to arrest suspects without strong evidence and hold them longer without charge. (http://www.chron.com/disp/story.mpl/ap/world/3883442.html)

tukkersterror
26-05-06, 13:48
Geplaatst door Orakel
Te laat.

AMSTERDAM, Netherlands — The Dutch parliament approved new anti-terrorism measures Tuesday that make it easier to arrest suspects without strong evidence and hold them longer without charge. (http://www.chron.com/disp/story.mpl/ap/world/3883442.html)

Wat jij hier bedoeld is het Terrorisme beleid, daar heb ik weinig of niet mee te maken.
Zij hebben mij vorig jaar weer eens gestrikt om deel te nemen aan een commisie Nederland in Europa, omdat ik al jaren zit in de comisie "Veiligheid en Uitgaan".
In dit laatste hebben wij twee jaar geleden uitvoerig aandacht besteed aan de verhoudingen tussen groepen jongeren onderling.
Deze raporten en het afwijzen van de Europese wetgeving zijn de basis geweest voor deze nieuwe discussie, omdat het gevaar groot was dat Europa zou afglijden naar een onaceptabel niveau waar jongeren tussen wal en schip zouden belanden.
Maar de onderzoeken van de laatste twee jaar geven aan dat het probleem vele malen groter is dan wij dachten.
De verhoudingen tussen groepen jongeren zijn in die mate scheef getrokken dat het een gevaar kan opleveren voor de democratie.

In eerste instantie was het meestal tussen allochtoon en autochtoon, maar de laatste jaren is er vaker misverstanden tussen groepen allochtonen onderling dan met autochtonen.
Tussen alloch en autoch zien we een afname van geweld onderling en toenadering tot elkaar, maar tussen allochtonen onderling een toename van geweld.
Vermoedelijk heeft dit te maken dat groepen niet accepteren dat andere groepen toenadering zoeken tot elkander, waardoor een andere groep zich zwakker gaat voelen.
Deze zwakkere groepen gaan dan over tot meer geweld, wat jaren geleden bleef tot schelden met elkaar, is nu geworden tot moord en doodslag en meer wapen geweld.

Enkele maanden geleden hebben we een massale onderzoek gehad naar wapen gebruik in het uitgaans leven, wat leide tot schokkende cijfers, 69% van de jongeren liep met een wapen op zak, varieerend van een schroevendraaier tot een pistool.
Iets meer dan 90% gaf aan deze bij zich te hebben omdat zij zich onveilig voelden.
Hier ligt dus nog veel werk voor de overheid, het is in iedergeval een spiraal die doorbroken moet worden, goedschiks of kwaadschiks.

In het rapport wat nu klaar ligt worden enkele mogelijkheden aangeven, zoals, meer controlle, vroegere sluitingstijden van horeca, verhoging van leeftijdsgrens, het verplicht stellen van pasjes voor toegang in bepaalde gelegenheden etc. etc.

Ik denk zelf persoonlijk dat we daar niet op zitten te wachten en we de verantwoordelijkheid moeten leggen bij de jeugd door voorlichting op scholen.

Voor mij heeft het 1 voordeel, ik ga morgen avond uit op kosten van de staat :hihi: