PDA

Bekijk Volledige Versie : 34 burgerdoden bij luchtaanval Afghanistan



Dwaalspoor
27-05-06, 02:03
'Meer burgerdoden bij luchtaanval Afghanistan'

ANP

KANDAHAR - Bij de Amerikaanse luchtaanval deze week op het Zuid-Afghaanse dorp Azizi zijn zo'n 34 burgers omgekomen - twee keer zoveel als de schatting van de Afghaanse autoriteiten. Dat heeft de Afghaanse Onafhankelijke Mensenrechtencommissie vrijdag laten weten. De Commissie baseert zich op getuigenissen van gevluchte dorpelingen. Ook zouden elf dorpelingen gewond zijn geraakt en zo'n 35 strijders zijn omgekomen.

President Hamid Karzai, die een onderzoek heeft gelast naar de luchtaanval, en de gouverneur van de provincie Kandahar zeiden eerder dat zestien burgers waren omgekomen. De Verenigde Staten hebben zich bij die schatting aangesloten. Een dorpeling zei eerder dat er 26 burgers waren begraven.


http://www.volkskrant.nl/buitenland/article331427.ece/Meer_burgerdoden_bij_luchtaanval_Afghanistan

mark61
27-05-06, 02:05
De redenering was toch: 'dan moet je die Talibaan maar niet op je dak laten zitten'?

Dwaalspoor
27-05-06, 02:22
Geplaatst door mark61
De redenering was toch: 'dan moet je die Talibaan maar niet op je dak laten zitten'?

In een column van J.A.A. van Doorn van vandaag in de Trouw:

Bij een aanval van Amerikaanse gevechtsvliegtuigen kwamen deze week in Kandahar tientallen strijders om het leven maar ook burgers werden het slachtoffer omdat de woningen waarin de verzetslieden wegvluchtten, werden gebombardeerd. Een afschuwelijk verhaal dus, maar gouverneur Khalid van Kandahar wist er onbedoeld een komische draai aan te geven met zijn wijze raad: ,,Ik wil mensen ten sterkste afraden onderdak te geven aan de Taliban. Dan gebeuren er ’ongelukken’.’’

mark61
27-05-06, 02:30
Geplaatst door Dwaalspoor
In een column van J.A.A. van Doorn van vandaag in de Trouw:

Bij een aanval van Amerikaanse gevechtsvliegtuigen kwamen deze week in Kandahar tientallen strijders om het leven maar ook burgers werden het slachtoffer omdat de woningen waarin de verzetslieden wegvluchtten, werden gebombardeerd. Een afschuwelijk verhaal dus, maar gouverneur Khalid van Kandahar wist er onbedoeld een komische draai aan te geven met zijn wijze raad: ,,Ik wil mensen ten sterkste afraden onderdak te geven aan de Taliban. Dan gebeuren er ’ongelukken’.’’

Zeg ik. Van de week al van dorpelingen gehoord op de BBC.

Dwaalspoor
27-05-06, 02:41
Geplaatst door mark61
Zeg ik. Van de week al van dorpelingen gehoord op de BBC.

Jij bent toch niet de gouverneur van Kandahar?

mark61
27-05-06, 02:49
Geplaatst door Dwaalspoor
Jij bent toch niet de gouverneur van Kandahar?

Wat denk je zelf? Waar heb je het eigenlijk over? Je denkt dat van Doorn bij de goeverneur op de thee is geweest?