PDA

Bekijk Volledige Versie : Hirsi Ali geeft brieven vrij over veiligheidsrisico



Wide-O
27-05-06, 14:20
zaterdag 27 mei 2006 | Bron: BELGA

Taco van der Eb

DEN HAAG - Ayaan Hirsi Ali heeft persoonlijke brieven van haar zusje en vader geopenbaard waaruit blijkt welke risico's zij liep toen ze in 1992 vluchtte voor een gearrangeerd huwelijk met een verre neef.

Ze gaf de brieven eerder deze week aan de Amerikaanse New York Times, zo bevestigde de woordvoerster van Hirsi Ali zaterdag. Hirsi Ali wil zich daarmee verweren tegen de aantijgingen dat ze indertijd geen risico's zou hebben gelopen, aldus de woordvoerster.

In 1992, in een Nederlands asielzoekerscentrum, kreeg Hirsi Ali een brief van haar zusje Haweya. Die waarschuwde ervoor dat de beoogde huwelijkspartner, een neef van Hirsi Ali, met andere clanleden in Duitsland naar haar op zoek was. ,,De zoektocht wordt gecoördineerd door vader hier'', schrijft zusje Haweya vanuit Kenia.

Ook haar vader, Hirsi Magan Isse, schreef een brief aan Hirsi Ali. ,,Geachte bedrieglijke vos'', schrijft hij, ,,jij hebt mij niet nodig en ik jou niet. Ik heb Allah opgeroepen je te schande te maken, zoals je mij te schande hebt gemaakt''. Ook meldt hij dat hij geen contact meer wil: ,,Ga naar de hel. En de duivel zal met je zijn. Moge Allah je straffen voor je bedrog'', klinkt het nog.

mark61
27-05-06, 14:28
Klinkt helemaal niet dreigend.

mulan
27-05-06, 14:33
Geplaatst door mark61
Klinkt helemaal niet dreigend.

Die woorden van die pa? Vind ik ook niet nee.

Victory
27-05-06, 14:36
Dit zijn standaard teksten die uit de mond van elke moslim kunnen vallen. Helemaal geen dreigementen. Haar image is behoorlijk beschadigd in de V.S. en daarom wilt ze dat goedmaken door dit soort shit te verspreiden.

Kal-El B.V
27-05-06, 14:51
Wat maakt het allemal ook uit, wat dan nog als ze wel bedreigd werd ?

Dat gaat het niet om, het gaat om de hypocrisie van de VVD en haar ministers. Het gaat hier om de dubbele standaard die wordt gehanteerd door de VVD ten overstaan van mensen met soortgelijke verhalen en vaak nog wel ergere verhalen dan die van Hirsi MAgan. Die anderen mogen niet blijven en moeten er uit en Hirsi MAgan mag wel blijven.

Dit is gewoon een retorische truuk. De VVD is niet bezig de hypocrisie te weerleggen, dat kunnen ze namelijk niet. Maar ze blijven terugkeren nar het wel of niet waar zijn van het vluchtverhaal van Hirsi Ali. Terwijl het duidelijk is dat ze gelogen heeft over zaken waar anderen het land voor zijn uitgezet, liegen over naam en geboortedatum.

Maar in het politieke debat is er niemand die haar vluchtverhaal betwijfelt, behalve dan die paar Hirsi Magan tegenstanders op de fora.

Hoe betwist je mensen die je van een leugen beschuldigen ? Heel simpel, je ontkent een leugen waar je niet van beschuldigt wordt en gaat daar dan bewijs voor aandragen.

Gewoon een simpele retorische truuk. En iedereen trapt erin.

Wide-O
27-05-06, 15:11
Geplaatst door mark61
Klinkt helemaal niet dreigend.

Ik dacht eerst dat ik een stuk was vergeten te kopiëren :verward:

MaRiaH
27-05-06, 15:16
Geplaatst door Victory
Dit zijn standaard teksten die uit de mond van elke moslim kunnen vallen. Helemaal geen dreigementen.

excuse me?

misschien in jouw familie...
Als je dit als normaal accepteert begrijp ik steeds meer jouw gebrek aan grenzen.

MaRiaH
27-05-06, 15:17
Geplaatst door mulan
Die woorden van die pa? Vind ik ook niet nee.

Nou normaal is het ook niet.
je zult zo n vader hebben. :fuckit2:

mulan
27-05-06, 15:26
Geplaatst door MaRiaH
Nou normaal is het ook niet.
je zult zo n vader hebben. :fuckit2:

Bij de meeste Marokkanen wensen de ouders de kinderen de meest gezellige dingen toe....best grappig hoe ze aan die combi's van verwensingen komen. Cultuurverschilletje.

Tomas
27-05-06, 15:35
Nederlandse ouders kunnen heel sarcastisch wezen.

Schijnt.

Couscousje
27-05-06, 15:35
Geplaatst door mulan
Bij de meeste Marokkanen wensen de ouders de kinderen de meest gezellige dingen toe....best grappig hoe ze aan die combi's van verwensingen komen. Cultuurverschilletje.

Eensch.

Cc

Bofko
27-05-06, 15:39
Geplaatst door mulan
Bij de meeste Marokkanen wensen de ouders de kinderen de meest gezellige dingen toe....best grappig hoe ze aan die combi's van verwensingen komen. Cultuurverschilletje.

Wat zijn dan échte scheldwoorden en bedreigingen ?

Coolassprov MC
27-05-06, 15:52
Geplaatst door Bofko
Wat zijn dan échte scheldwoorden en bedreigingen ?

Zij is enige die sinds haar komst in Nederland mensen heeft bedreigd;

..te beginnen met de parodie die ze gemaakt heeft van oprechte asielzoekers die daadwerkelijk, met gevaar voor eigen leven, huis en haard hebben moeten verlaten en terecht claim hebben op de internationale wetten en verdragen die sinds 1949 gelden als direct gevolg van de Holocaust op 6 miljoen joden.

Wide-O
27-05-06, 15:54
Geplaatst door Bofko
Wat zijn dan échte scheldwoorden en bedreigingen ?

Yo mamma ! :hihi:

Of

Behold, thou shalt be swallowed by a whale with excessively bad breath, O ye plaything of Beelzebub!

Of

Thou burly-boned malmsey-nosed maggot-pie!

Victory
27-05-06, 15:55
Het meest hypocriete is dat ze zelf Afrikanen aanviel omdat zij volgens haar hebben gelogen om asiel te krijgen in Nederland. Volgens Hoershi moest Nederland geen medelijden hebben met deze mensen en hen het land uitgooien.

Bofko
27-05-06, 16:02
Geplaatst door Coolassprov MC
Zij is enige die sinds haar komst in Nederland mensen heeft bedreigd;

..te beginnen met de parodie die ze gemaakt heeft van oprechte asielzoekers die daadwerkelijk, met gevaar voor eigen leven, huis en haard hebben moeten verlaten en terecht claim hebben op de internationale wetten en verdragen die sinds 1949 gelden als direct gevolg van de Holocaust op 6 miljoen joden.

Huh ?

Man, wat ben jij ééndimensionaal.

AHM, imperialisme en miljoenen doden door het westen vult driekwart van je universum niet ?

Bofko
27-05-06, 16:03
Geplaatst door Wide-O
Yo mamma ! :hihi:

Of

Behold, thou shalt be swallowed by a whale with excessively bad breath, O ye plaything of Beelzebub!

Of

Thou burly-boned malmsey-nosed maggot-pie!

Schoolhoofd !

Wide-O
27-05-06, 16:09
Geplaatst door Bofko
Schoolhoofd !

Pissflaps !

waterfiets
27-05-06, 16:31
Geplaatst door Victory
Dit zijn standaard teksten die uit de mond van elke moslim kunnen vallen. Helemaal geen dreigementen.

"Ga naar de hel. En de duivel zal met je zijn. Moge Allah je straffen voor je bedrog''


Nou dat weten we dan ook weer Victory.

Witte78
27-05-06, 16:56
Geplaatst door Victory
Dit zijn standaard teksten die uit de mond van elke moslim kunnen vallen. Helemaal geen dreigementen. Haar image is behoorlijk beschadigd in de V.S. en daarom wilt ze dat goedmaken door dit soort shit te verspreiden.

In feite beweer je hier mee dat de islam dus helemaal geen vredelievend geloof is. Iets dat mij toch herhaaldelijk is verteld.

MaRiaH
27-05-06, 17:06
Geplaatst door waterfiets
"Ga naar de hel. En de duivel zal met je zijn. Moge Allah je straffen voor je bedrog''


Nou dat weten we dan ook weer Victory.

Kan me voorstellen dat ZIJN ouders dat dagelijks tegen hem zeggen...
Die arme mensen weten ook niet wat ze met hem aan moeten.. :zozo:

Wizdom
27-05-06, 18:07
Geplaatst door Witte78
In feite beweer je hier mee dat de islam dus helemaal geen vredelievend geloof is. Iets dat mij toch herhaaldelijk is verteld.

Het heeft in ieder geval 1400 jaar de vrede kunnen bewaren in de Islamitische landen... Kan ik moeilijk zeggen van Europa en de VS...

knuppeltje
27-05-06, 18:35
Geplaatst door Wizdom
Het heeft in ieder geval 1400 jaar de vrede kunnen bewaren in de Islamitische landen... Kan ik moeilijk zeggen van Europa en de VS...

Koop eens een geschiedenisboek.

knuppeltje
27-05-06, 18:58
Geplaatst door 151 Nobelprizes
Er bestaan duidelijk uiteenlopende opvattingen over wat vrede nou eigenlijk inhoudt :)

Voor sommige is dat ook een moeilijk begrip.

Witte78
27-05-06, 19:59
Geplaatst door Wizdom
Het heeft in ieder geval 1400 jaar de vrede kunnen bewaren in de Islamitische landen... Kan ik moeilijk zeggen van Europa en de VS...

Het zijn dan ook je eigen woorden die anders doen geloven. I constateer alleen wat jij zegt.

contradictio
27-05-06, 20:08
Geplaatst door Wide-O
zaterdag 27 mei 2006 | Bron: BELGA

Taco van der Eb

DEN HAAG - Ayaan Hirsi Ali heeft persoonlijke brieven van haar zusje en vader geopenbaard waaruit blijkt welke risico's zij liep toen ze in 1992 vluchtte voor een gearrangeerd huwelijk met een verre neef.

Ze gaf de brieven eerder deze week aan de Amerikaanse New York Times, zo bevestigde de woordvoerster van Hirsi Ali zaterdag. Hirsi Ali wil zich daarmee verweren tegen de aantijgingen dat ze indertijd geen risico's zou hebben gelopen, aldus de woordvoerster.

In 1992, in een Nederlands asielzoekerscentrum, kreeg Hirsi Ali een brief van haar zusje Haweya. Die waarschuwde ervoor dat de beoogde huwelijkspartner, een neef van Hirsi Ali, met andere clanleden in Duitsland naar haar op zoek was. ,,De zoektocht wordt gecoördineerd door vader hier'', schrijft zusje Haweya vanuit Kenia.

Ook haar vader, Hirsi Magan Isse, schreef een brief aan Hirsi Ali. ,,Geachte bedrieglijke vos'', schrijft hij, ,,jij hebt mij niet nodig en ik jou niet. Ik heb Allah opgeroepen je te schande te maken, zoals je mij te schande hebt gemaakt''. Ook meldt hij dat hij geen contact meer wil: ,,Ga naar de hel. En de duivel zal met je zijn. Moge Allah je straffen voor je bedrog'', klinkt het nog.

welke moslim noemt zijn dochter in godsnaam Haweya.... of is dat ook weer een verzonnen versie...

Orakel
27-05-06, 20:30
:vreemd: errmm...
ze wil hier in NL iets duidelijk maken en stuurt de brieven naar de NY-Times?
Of zij heeft een TomTom nodig of ik heb d'r een nodig.

Victory
27-05-06, 20:31
Dit is precies de reactie die je zou kunnen verwachten van elke moslim vader die zich diep gekwetst en verraadt voelt door zijn dochter.

Als je de gedeeltelijk gepubliceerde brief van haar vader leest, zie je dat hij zich diep gekwetst voelt dat zijn dochter zoveel over hem en zijn familie heeft gelogen.

Zijn reactie is zoiets van, je doet maar, ga door met wat je bezig bent, en moge God (swt) je geven wat je wilt hebben en de daarbij behorende straf. Ik zal ervoor bidden.

Dat is wat hij als het ware zegt.

Joesoef
27-05-06, 20:38
Nu drie keer raden waarom de brieven wel aan de Amerikaanse pers zijn gegeven en niet aan de Nederlandse.

Of zit ze er al en kwam ze na al die jaren de brieven bij het uitpakken plots tegen?

Mark
27-05-06, 20:49
Geplaatst door Victory
Dit zijn standaard teksten die uit de mond van elke moslim kunnen vallen.

:hihi:

Victory
27-05-06, 20:54
Geplaatst door Mark
:hihi:
Niet dom doen Mark. Van jou verwacht ik meer dan wat andere losers hier. :)

We komen van een andere culturele achtergrond, en dit soort dingen moet je in zijn culturele context proberen te begrijpen.

Ik kan je een voorbeeld geven. "Lanat beshi bache", wat letterlijk vertaald betekent: "Vervloekt zij jij jongen". In Iran zeggen sommigen dit als grap. Het is heel grappig, maar een Nederlander zou het helemaal niet begrijpen, en zou denken dat je hem dood wilt hebben.

Mark
27-05-06, 20:57
Geplaatst door Victory
Niet dom doen Mark. Van jou verwacht ik meer dan wat andere losers hier. :)

je kent me goed genoeg dat ik zo'n zin moet inkoppen :gsm:



soms zeggen nederlanders ook dingen die dan weer door allochtonen verkeerd worden opgevat :p

Coolassprov MC
28-05-06, 13:44
Geplaatst door Victory
Het meest hypocriete is dat ze zelf Afrikanen aanviel omdat zij volgens haar hebben gelogen om asiel te krijgen in Nederland. Volgens Hoershi moest Nederland geen medelijden hebben met deze mensen en hen het land uitgooien.

Wat vele malen erger is, is het feit dat zij hiermee een parodie heeft gemaakt van oprechte vluchtelingen.

Wide-O
28-05-06, 16:07
Geplaatst door Coolassprov MC
Wat vele malen erger is, is het feit dat zij hiermee een parodie heeft gemaakt van oprechte vluchtelingen.

Niet alleen zij ben ik bang.

mark61
28-05-06, 16:25
Geplaatst door Coolassprov MC
Wat vele malen erger is, is het feit dat zij hiermee een parodie heeft gemaakt van oprechte vluchtelingen.

Die zijn niet hier.

Coolassprov MC
28-05-06, 17:20
Geplaatst door mark61
Die zijn niet hier.


Geplaatst door Wide-O
Niet alleen zij ben ik bang.

Misschien wel; misschien niet.

Wide-O
28-05-06, 18:18
Geplaatst door Coolassprov MC
Misschien wel; misschien niet.

Ik heb toch erg aandachtig gelezen hier.

mark61
28-05-06, 21:21
En ik meen te weten dat serieuze vluchtelingen het zelden halen tot in Europa.

Coolassprov MC
29-05-06, 17:45
Geplaatst door mark61
En ik meen te weten dat serieuze vluchtelingen het zelden halen tot in Europa.

Onschuldig aan hekserij indien verzopen?

Coolassprov MC
29-05-06, 17:46
Geplaatst door Wide-O
Ik heb toch erg aandachtig gelezen hier.

Ook binnen de regels lezen, he?