PDA

Bekijk Volledige Versie : Petitie tegen geldverspilling EU



Cub
27-05-06, 17:48
Zoals velen bekend, bestaat binnen het Europees parlement een ingeburgerd gebruik als gevolg waarvan één maal per maand het voltallige Europese parlement met alle medewerkers en een bijna komplete kantoorinventaris voor enkele dagen verhuist van Brussel naar Straatsburg. De enige reden hierachter is dat Frankrijk dit zo graag wil. 99% van de rekening - op jaarbasis ongeveer 200 miljoen euro - wordt toch betaald door de andere aangesloten landen.

Thans hebben een aantal europarlementsleden van verschillende partijen en uit verschillende landen een actie op touw gezet om aan deze belachelijke geldverspilling een eind te maken. Zij hebben hiervoor één miljoen handtekeningen nodig zodat dit onderwerp op de agenda van de Europese commissie kan worden gezet.

Er zijn nu zo'n 200000 handtekeningen binnen maar dit moeten er dus één miljoen worden.

Surf daarom naar: http://www.oneseat.eu en zet je handtekening zodat we met zijn allen een eind maken aan deze waanzinnige geldverspilling.

Mijn commentaar: het is bizar dat dit gebruik nog steeds bestaat. Door de jaren heen zijn dus miljarden gewoon weggegooid. Frankrijk kan dus gewoon zijn wil opleggen en andere landen betalen braaf hiervoor. Ik heb niets tegen Frankrijk verder, maar dit gaat te ver. Dus laten we meehelpen dit te stoppen, zodat de EU haar geld kan besteden aan betere dingen.

Foxcave1
27-05-06, 18:10
Goed stukje Cub mijn stem staat er tussen, net als die van mijn vrouw.