PDA

Bekijk Volledige Versie : Toestand van de volksziel.



Column van de week
27-05-06, 17:12
Toestand van de volksziel.

Er was eens een land dat zichzelf Gidsland noemde. De mensen die daar woonden vonden van zichzelf dat ze wegens hun deugdzaam leven, hun orde en netheid en hun rijkdom een voorbeeld voor de hele wereld waren. De rest van de wereld geloofde dat ook, kwam kijken hoe de Gidsers het aanpakten, en dan werden er bewonderende, soms zelfs afgunstige artikelen geschreven. Toen kwam er een welbespraakte man die vertelde dat het in het Gidsland een grote rotzooi was, en dat hij als minister-president pas echt orde op zaken zou stellen. Hij werd vermoord. Daarna stemde bijna één derde van alle Gidsers op zijn partij. Er kwamen mensen aan de macht die uit de Driestuiversopera gerecruteerd waren. Die verdwenen weer. De nieuwe Akela van de Gidsers preekte normen en waarden. Daarna werd er meer gescholden, gevloekt, beledigd, gekwetst, gespuugd, geslagen dan ooit sinds misschien de Beeldenstorm. Dat is ons recht, riepen de Gidsers, die ervan overtuigd waren dat ze nu pas echt voor de vrijheid vochten. Een mevrouw die uit Afrika was gevlucht om in het oude Gidsland van de beroemde vrijheid te genieten, ontdekte dat er nog veel aan mankeerde. Ze maakte met een vooraanstaande vrijheidsvechter een filmpje om de moslimvrouwen uit hun onderdrukking te verlossen. Of deze vrouwen er mee zijn opgeschoten, weten we niet. Wel werd de cineast vermoord. Opnieuw volgde een jaar van groot tumult, en toen moest de mevrouw het Gidsland uit, omdat ze veertien jaar geleden uit Afrika komend, had gejokt. Weer tumult. De Gidsers maakten volop gebruik van hun vrijheid door nog meer te schelden, vloeken, beledigen, kwetsen, spugen en slaan. Intussen vond de mevrouw die de Afrikaanse eruit had gegooid, dat ze zich daarmee een ware Gids had getoond door haar rug recht te houden. Toen ze dat had gezegd, werd er nog veel meer gescholden, gevloekt, beledigd, gekwetst, gespuugd en geslagen. Met de vrijheid van meningsuiting leek het in het Gidsland in ieder geval weer dik in orde. Nadat het nieuwe tumult een beetje was weggeëbd, bleek dat de Afrikaanse toch mocht blijven. Volgens oud-gidsige gewoonte was er een mouw aangepast. Maar te laat, want de vrijheidsvechtster had al besloten, naar Amerika te vertrekken.
Vier jaar vaderlandse geschiedenis. Vorige week heb ik hier een paar verhalen van Belcampo genoemd. Hij is een van de weinige schrijvers die gezien heeft dat in onze volksziel behalve een arrogante gids, een gezellige burgermens en een nijvere werker ook een genadeloze gelijk-hebber woont. Krijgt hij niet waarop hij recht denkt te hebben, dan
verandert hij in een rancuneuze barbaar. Het poldermodel was, voor de tijd waarin het bloeide, een geniale constructie waarin iedereen zijn eigen gelijk genoot, zonder met andermans gelijk in botsing te komen. In die georganiseerde harmonie konden we ons gemakkelijk als Gidsland presenteren. Door de grote reorganisatie van de maatschappij waartoe ook de immigratie hoort, is daarin een radicale verandering gekomen. Daardoor zijn de voormalige Gidsers overrompeld en ze hebben er chaotisch op gereageerd.
Van het buitenland gezien is Nederland op het ogenblik een kluwen van vechtende en scheldende pummels. We worden hoofdschuddend, met een lichte ondertoon van leedvermaak bekeken. Het toegevoegde nadeel is, dat we dit zelf niet begrijpen. Het ontbreekt aan een zelfbeeld. Een begaafde historicus of een documentairemaker - in ieder geval niet iemand uit een denktank - zou door de regering of een mecenas in staat moeten worden gesteld om het voormalige, nu zwaar overspannen Gidsland van de afgelopen vier jaar te beschrijven of in beeld te brengen. Dat werk zou dan vóór de komende verkiezingen klaar moeten zijn. Maar misschien zijn de Nederlanders op het ogenblik niet meer in staat, afstand van zichzelf te nemen. Dan moet er een buitenlander komen. Vraag Michael Moore.

H.J.A. Hofland
Copyright NRC Handelsblad 26 mei 2006

tukkersterror
27-05-06, 17:36
Is het de bedoeling dat wij hier serieus op ingaan.

Wat een verkwanseling van kostbaar papier en inkt is dit stuk.
Had trouwens Hofland iets wijzer geacht, maar ook hij blijkt gevallen naar het niveau der malloten.

Wizdom
27-05-06, 17:54
Geplaatst door Column van de week
Toestand van de volksziel.

Er was eens een land dat zichzelf Gidsland noemde. De mensen die daar woonden vonden van zichzelf dat ze wegens hun deugdzaam leven, hun orde en netheid en hun rijkdom een voorbeeld voor de hele wereld waren. De rest van de wereld geloofde dat ook, kwam kijken hoe de Gidsers het aanpakten, en dan werden er bewonderende, soms zelfs afgunstige artikelen geschreven. Toen kwam er een welbespraakte man die vertelde dat het in het Gidsland een grote rotzooi was, en dat hij als minister-president pas echt orde op zaken zou stellen. Hij werd vermoord. Daarna stemde bijna één derde van alle Gidsers op zijn partij. Er kwamen mensen aan de macht die uit de Driestuiversopera gerecruteerd waren. Die verdwenen weer. De nieuwe Akela van de Gidsers preekte normen en waarden. Daarna werd er meer gescholden, gevloekt, beledigd, gekwetst, gespuugd, geslagen dan ooit sinds misschien de Beeldenstorm. Dat is ons recht, riepen de Gidsers, die ervan overtuigd waren dat ze nu pas echt voor de vrijheid vochten. Een mevrouw die uit Afrika was gevlucht om in het oude Gidsland van de beroemde vrijheid te genieten, ontdekte dat er nog veel aan mankeerde. Ze maakte met een vooraanstaande vrijheidsvechter een filmpje om de moslimvrouwen uit hun onderdrukking te verlossen. Of deze vrouwen er mee zijn opgeschoten, weten we niet. Wel werd de cineast vermoord. Opnieuw volgde een jaar van groot tumult, en toen moest de mevrouw het Gidsland uit, omdat ze veertien jaar geleden uit Afrika komend, had gejokt. Weer tumult. De Gidsers maakten volop gebruik van hun vrijheid door nog meer te schelden, vloeken, beledigen, kwetsen, spugen en slaan. Intussen vond de mevrouw die de Afrikaanse eruit had gegooid, dat ze zich daarmee een ware Gids had getoond door haar rug recht te houden. Toen ze dat had gezegd, werd er nog veel meer gescholden, gevloekt, beledigd, gekwetst, gespuugd en geslagen. Met de vrijheid van meningsuiting leek het in het Gidsland in ieder geval weer dik in orde. Nadat het nieuwe tumult een beetje was weggeëbd, bleek dat de Afrikaanse toch mocht blijven. Volgens oud-gidsige gewoonte was er een mouw aangepast. Maar te laat, want de vrijheidsvechtster had al besloten, naar Amerika te vertrekken.
Vier jaar vaderlandse geschiedenis. Vorige week heb ik hier een paar verhalen van Belcampo genoemd. Hij is een van de weinige schrijvers die gezien heeft dat in onze volksziel behalve een arrogante gids, een gezellige burgermens en een nijvere werker ook een genadeloze gelijk-hebber woont. Krijgt hij niet waarop hij recht denkt te hebben, dan
verandert hij in een rancuneuze barbaar. Het poldermodel was, voor de tijd waarin het bloeide, een geniale constructie waarin iedereen zijn eigen gelijk genoot, zonder met andermans gelijk in botsing te komen. In die georganiseerde harmonie konden we ons gemakkelijk als Gidsland presenteren. Door de grote reorganisatie van de maatschappij waartoe ook de immigratie hoort, is daarin een radicale verandering gekomen. Daardoor zijn de voormalige Gidsers overrompeld en ze hebben er chaotisch op gereageerd.
Van het buitenland gezien is Nederland op het ogenblik een kluwen van vechtende en scheldende pummels. We worden hoofdschuddend, met een lichte ondertoon van leedvermaak bekeken. Het toegevoegde nadeel is, dat we dit zelf niet begrijpen. Het ontbreekt aan een zelfbeeld. Een begaafde historicus of een documentairemaker - in ieder geval niet iemand uit een denktank - zou door de regering of een mecenas in staat moeten worden gesteld om het voormalige, nu zwaar overspannen Gidsland van de afgelopen vier jaar te beschrijven of in beeld te brengen. Dat werk zou dan vóór de komende verkiezingen klaar moeten zijn. Maar misschien zijn de Nederlanders op het ogenblik niet meer in staat, afstand van zichzelf te nemen. Dan moet er een buitenlander komen. Vraag Michael Moore.

H.J.A. Hofland
Copyright NRC Handelsblad 26 mei 2006

De nieuwe Erasmus regels (c.q. 10 geboden) volgens PIM en AYAAN:

1 - Het recht om te krenken...
2 - Het recht om niet te tolereren...
3 - Het recht om te dwingen...
4 - Het recht om te beledigen...
5 - Het recht om het vingertje te wijzen...
6 - Het recht om te onthouden...
7 - Het recht om te sanctioneren...
8 - Het recht op chauvinisme...
9 - Het recht om te classificeren...
10 - Het recht om te stigmatiseren...

De ingredienten voor een hechte samenleving... toch...?

sjaen
27-05-06, 18:06
Geplaatst door Wizdom
De nieuwe Erasmus regels (c.q. 10 geboden) volgens PIM en AYAAN:

1 - Het recht om te krenken...
2 - Het recht om niet te tolereren...
3 - Het recht om te dwingen...
4 - Het recht om te beledigen...
5 - Het recht om het vingertje te wijzen...
6 - Het recht om te onthouden...
7 - Het recht om te sanctioneren...
8 - Het recht op chauvinisme...
9 - Het recht om te classificeren...
10 - Het recht om te stigmatiseren...

De ingredienten voor een hechte samenleving... toch...?


Nogal scheef en eenzijdig, mag ik hieruit opmaken dat jij het normaal vindt dat zij al 2 jaar beveiligd moet worden?!!!!

Wizdom
27-05-06, 18:09
Geplaatst door sjaen
Nogal scheef en eenzijdig, mag ik hieruit opmaken dat jij het normaal vindt dat zij al 2 jaar beveiligd moet worden?!!!!

In principe heeft elke schizofrene associale mongool beveiliging nodig... Haar bereik was alleen groter dan dat van een normale hufter...

Cub
27-05-06, 18:10
Geplaatst door 151 Nobelprizes
Ik had 'm al gelezen, en hier gaat Hofland al finaal de mist in. Geen idee wie hij allemaal bedoelt, maar De Nederlander was nou niet bepaald bezig met hoe hun positie ten aanzien van de rest de wereld was. De overheid misschien. NL-ers zelf bemoeiden zich nauwelijks met elkaar, laat staan met de wereld :rolleyes:

Klopt gedeeltelijk. Ik heb de term Gidsland altijd gehaat. Waarom kan Nederland niet een NORMAAL land zijn, zoals ons omringende landen? Dring je als land niet zo op met je 'vooruitgang' etc, laat landen lekker zelf bepalen of, wanneer en hoe ze iets willen veranderen. Vreselijk heb ik dat altijd gevonden. Het opgeheven vingertje, zum kotzen.

Maar veel Nederlanders houden zich wel degelijk bezig met de wereld. Bijvoorbeeld: nergens anders wordt zoveel hulp aan de derde wereld gegeven, meen ik ergens ooit te hebben gelezen.

En dan is er het tegenovergestelde van de Gidsland-mentaliteit, dat juist door veel vaak linkse Nederlanders wordt omarmd: het Weg-Met-Ons-Syndroom. Dit komt neer op elkaar om de oren slaan met wat onze voorouders allemaal hebben misdaan, in Suriname, Indonesie, Tweede Wereldoorlog tov de joden, etc.

Dat is niet mals wat die voorouders hebben misdaan, dat is waar. Maar dat geldt voor zoveel landen. Frankrijk met Algerije en de nucleaire proeven in Polynesie; Belgie in Kongo, het afhakken van handen; Engeland in India; Spanje in Zuid-Amerika; Australie die de Aboriginals schandelijk heeft behandeld; Zweden die de Lappen (Sami) gedwongen steriliseerde, en niet te vergeten de good old US of A die Indianen afslachtte, vervolgens zwarten afgrijselijk behandelde (eerst als slaven en later als tweede klas-burgers), en die sinds de Tweede Wereldoorlog de wereld terrorisseert.

Zijn mensen uit deze landen elkaar om de oren aan het slaan hiermee? Nee, veel minder volgens mij. Het is typisch Nederlands. Ik ben vrij links en ik vind het ook vreselijk wat onze voorouders hebben gedaan, maar dat geldt ook voor de voorouders van de huidige Belgen, Fransen, Duitsers, Engelsen, Amerikanen, Canadezen, etc. Wat de Nederlanders hierin teveel hebben hebben de Amerikanen te weinig.

Zelfkritiek is goed, maar je kan er te ver in gaan. Het verleden is niet meer te beinvloeden, het heden en de toekomst wel. De Weg-Met-Ons mentaliteit is schadelijk voor de samenleving, want mensen gaan er alleen maar zich ellendig door voelen en het verhindert denk ik dat mensen ergens hun schouders onder willen zetten.

Bofko
27-05-06, 18:11
Een hele flutverhandeling om het WOORDJE gidsland gebouwd.

"We leven het het ik-tijdperk" zeggen de journalisten.
"We leven in het journalistentijdperk " zeg ik.

Met deze oude uitspraak van F. de Jonge kan ik me steeds beter vereenzelvigen.

Wizdom
27-05-06, 18:18
Geplaatst door sjaen
Nogal scheef en eenzijdig, mag ik hieruit opmaken dat jij het normaal vindt dat zij al 2 jaar beveiligd moet worden?!!!!

In beschaafde landen krijgt een hufter geen groot podium... In Nederland struikelen kwablijkelijk de hufters over elkaar heen...

Eerst PIM toen, van Gogh, vervolgens Ayaan en Wilders....

Wizdom
27-05-06, 18:26
Geplaatst door 151 Nobelprizes
Nou inderdaad. Wat zie die journalisten zoal niet allemaal zien. En dan hebben ze ook nog 's allemaal tegengestelde meningen en allemaal gelijk, vinden ze.

Ach, Hofland is gewoon zo'n fossiel, net als Marcel van Dam. Helemaal boos dat het door hen uitgestippelde en als ideaal aangemerkte model niet meer werkt. Het zijn oude mensen die de bakens niet willen verzetten danwel toegeven dat ze ook wel 's de plank missloegen. Het moet op hun manier en als dat niet lukt is iedereen stom, dom en de weg kwijt. *heh* Moraliteitsdemagogen.
Felix Rottenberg vind ik echt een van de weinigen die zijn visie heeft bijgesteld en toch de zuivere toon behoudt.

Dus je zegt dat de politiek op niveau opereert... Ik vind het een lachertje wanneer parlementariers massaal een loopje met de wet willen nemen omdat het even niet goed uitkomt (om maar eens een voorbeeld te noemen)...

Terwijl nog geen maand geleden het verfoeide artikel dagelijks in de praktijk werd genomen... Dat is toch niet meer geloofwaardig...

Hoe moeten de mensen in het land nu geloven dat parlementariers ten alle tijde naar geweten hun taak uitvoeren en niet naar de dagelijkse opportuniteit...

Het is een schande...

Bofko
27-05-06, 18:26
Geplaatst door 151 Nobelprizes

Felix Rottenberg vind ik echt een van de weinigen die zijn visie heeft bijgesteld en toch de zuivere toon behoudt.

Zijn oude PVDA-fietsmaatje, Jan Vreeman, nu onze burgemeester, heeft een beetje dezelfde koers gevolgd.

sjaen
27-05-06, 18:35
Geplaatst door Wizdom
In beschaafde landen krijgt een hufter geen groot podium... In Nederland struikelen kwablijkelijk de hufters over elkaar heen...

Eerst PIM toen, van Gogh, vervolgens Ayaan en Wilders....

Je antwoord maakt veel duidelijk, dood aan alle hufters met een podium!!!!
Ga zo door

Wizdom
27-05-06, 18:39
Geplaatst door 151 Nobelprizes
Nee dat zei ik niet en je doet nou net zo stom als Hofland. Je poneert een dwaze stelling en zeurt vervolgens gewoon door.

Ik geloof dat Hofland een punt heeft in zoverre dat Nederland (of in ieder geval de Nederlandse Politiek) in de jaren 70/80 op weg was naar een harmonieuse samenleving die zeer ambitieus was maar dat deze ambitie werd gesaboteerd op het hoogtepunt... Namelijk het moment dat iedereen materieel verzadigd was en men zocht naar iets anders... Om het even wat... Het ging niet om de inhoud maar om de richting... Als die links was... Moest die nu maar eens rechts... Als die tolerant was... Moest die maar eens intolerant.....

We hebben een Arabische uitdrukking die zegt dat waneer een MIER niet GELUKKIG is met ZIJN LOT dan geeft GOD hem VLEUGELS...

Op dat moment voelt hij zich verlost waarop de VOGEL hem als HEERLIJKE maal VERSLINDT...

Cub
27-05-06, 18:41
Geplaatst door 151 Nobelprizes
Soms stappen mensen nu eenmaal 's de deur uit. Rottenberg is de gevolgen van hun politieke koers gaan scannen, en inmiddels op zijn schreden teruggekeerd. Zoiets zou eigenlijk vaste prik moeten zijn, no? Maar ga na: er zijn een paar verdwaalde politici die de het door hen uitgezette beleid van nabij volgen en we vinden ze meteen een held *heh*

Rottenberg vind ik erg goed, jammer dat hij niet in de Kamer zit. Al weet ik zijn mening over de kwestie Ayaan niet. Ik vind zelf dat de Kamer goed heeft gehandeld, maar dat behalve Ayaan ook de Iraakse familie (gister in Netwerk) het Nederlanderschap moet terugkrijgen.

1. Ze zijn destijds toegelaten in Nederland, maar gaven voor de veiligheid van hun achtergebleven familie een valse naam op. Een zeer legitieme reden.

2. Noord-Irak is volgens mij sowieso te onveilig, of kan het snel worden. De toekomst van Irak is te onzeker om mensen terug te sturen, ook naar het ogenschijnlijk misschien iets veiliger Noorden.

Wizdom
27-05-06, 18:42
Geplaatst door sjaen
Je antwoord maakt veel duidelijk, dood aan alle hufters met een podium!!!!
Ga zo door

Heb jij last van een syndroom of zo...

sjaen
27-05-06, 18:43
Geplaatst door Wizdom
Heb jij last van een syndroom of zo...

Ja, het leef en laat leven syndroom!!

Wizdom
27-05-06, 18:45
Geplaatst door sjaen
Ja, het leef en laat leven syndroom!!

Daar zijn hufters het niet mee eens... Beetje contradictio...

Wizdom
27-05-06, 18:53
Geplaatst door 151 Nobelprizes
Je kunt een land dat in mum van tijd 2 miljoen immigranten heeft opgenomen, met de beste wil van de wereld niet intolerant noemen. En al helemaal niet als onder hen honderdduizenden ongeschoolde analfabeten zitten zonder job-perspectief. En al helemaal niet als die allen financieel worden onderhouden, geschoold, gehuisvest, van medische zorg voorzien en miljardenverslindende hulpprojecten krijgen. Plus als er onder hen ook nog 's dinosaurussen zitten die 'n publieke figuur ritueel afslachten in de naam van Allah, politici met de dood bedreigen uit dezelfde naam, vrouwen onderdrukken, homo's haten en wegpesten, joden in elkaar slaan.

Het zijn er zo'n 450.000 in pak hem beet 40 jaar... Overigens noem ik het land niet intolerant maar een aantal elementen die ik eerder hufters heb genoemd die de sfeer bederven... In een feestje worden hufters niet geapprecieerd... Zo ook niet in een land... Ze bederven altijd de sfeer...

sjaen
27-05-06, 19:03
Geplaatst door Wizdom
Het zijn er zo'n 450.000 in pak hem beet 40 jaar... Overigens noem ik het land niet intolerant maar een aantal elementen die ik eerder hufters heb genoemd die de sfeer bederven... In een feestje worden hufters niet geapprecieerd... Zo ook niet in een land... Ze bederven altijd de sfeer...

en mogen dan vervolgens met de dood bedreigd worden, hoezo hufter............!

Wizdom
27-05-06, 19:06
Geplaatst door sjaen
en mogen dan vervolgens met de dood bedreigd worden, hoezo hufter............!

Toch een doodsbedreiging syndroom... Zoek een dokter.

Wizdom
27-05-06, 19:11
Geplaatst door 151 Nobelprizes
Sinds 1995 al >510.000, dus ik weet niet waar jij je cijfers vandaan haalt. En ik heb je net keurig uitgelegd wat de tolerante sfeer heeft bedorven. Geen idee wat jij onder een feestje verstaat, maar Hollanders hebben daar andere opvattingen over.

Je haalt asielzoekers... 1e/2e/3e generatie arbeidsmigranten door elkaar...

Ik heb het alleen over de laatste... Deze krijgen het vaakst de negatieve aandacht....

De vergrijzing is in aantocht en er zijn heel veel handen nodig... Dus je moet over migratie niet zo negatief doen...

Zonder de laatste was Corus nooit groot geworden en noem al die Nederlandse Internationals meer...

Als het effe minder gaat moet er meteen geklaagd en gewezen worden... Ik ben net als vele 2e en 3e generatie migranten EEN GROTE MELKKOE... Net als de rest van de werkende Nederlandse bevolking overigens...

sjaen
27-05-06, 19:22
Geplaatst door Wizdom
Toch een doodsbedreiging syndroom... Zoek een dokter.


Mijn leven is mij lief, dus haast ik me te benadrukken dat het niet mijn bedoeling is moslims te kwetsen of de profeet te beledigen.

Als je begrijpt wat ik bedoel..........

Wizdom
27-05-06, 19:27
Geplaatst door sjaen
Mijn leven is mij lief, dus haast ik me te benadrukken dat het niet mijn bedoeling is moslims te kwetsen of de profeet te beledigen.

Als je begrijpt wat ik bedoel..........

Mijn leven is mij lief, dus haast ik me te benadrukken dat het niet mijn bedoeling is om mensen of hun moeders te beledigen....

Als je begrijpt wat ik bedoel....

Cub
27-05-06, 19:35
Geplaatst door Wizdom
De vergrijzing is in aantocht en er zijn heel veel handen nodig... Dus je moet over migratie niet zo negatief doen...



De vergrijzing is een kans om Nederland wat dunbevolkter te maken. Het land is veel te dichtbevolkt. Ik heb niets tegen moslims, in tegendeel, ik vind ze vaak beschaafder dan niet-moslims, maar ik ben niet zo enthousiast over de grootschalige immigratie van de afgelopen deccennia.

Ik wandel graag in de natuur, maar kom dan altijd mensen tegen. Ik wil ook eens helemaal opgaan in de natuur en niemand tegenkomen. Maar dat kan alleen in het buitenland. Door de overbevolking zijn we in Nederland iets belangrijks kwijtgeraakt: stilte, leegte, rust, op adem komen, en 's nachts totale donkerheid. Volgens mij is dat heel slecht voor een land. Ik maak me daar zorgen over.

Dat ligt niet alleen aan de immigratie. Nederlanders hebben in de 20e eeuw helaas gefokt als konijnen. Het is heel hard gegaan. Maar immigratie helpt niet de bevolking te verminderen, dus wat mij betreft liever niet teveel immigratie meer.

sjaen
27-05-06, 19:37
Geplaatst door Wizdom
Mijn leven is mij lief, dus haast ik me te benadrukken dat het niet mijn bedoeling is om mensen of hun moeders te beledigen....

Als je begrijpt wat ik bedoel....

Helaas wel

Wizdom
27-05-06, 19:49
Belediging is nooit een serieuze basis geweest voor dialoog... Belediging is de verkeerde uitgangspunt voortkomend uit een verkeerde intentie...

sjaen
27-05-06, 19:54
Geplaatst door Wizdom
Belediging is nooit een serieuze basis geweest voor dialoog... Belediging is de verkeerde uitgangspunt voortkomend uit een verkeerde intentie...

Laat maar, het is voor mij glashelder

Wizdom
27-05-06, 19:57
Geplaatst door sjaen
Laat maar, het is voor mij glashelder

Doe ik mijn AVATAR weer EER AAN...

sjaen
27-05-06, 20:06
Geplaatst door Wizdom
Doe ik mijn AVATAR weer EER AAN...

Alléén je avatar, ik vrees dat je indeze jezelf schromelijk onderschat....als je begrijpt wat ik bedoel

Orakel
27-05-06, 20:38
Geplaatst door Column van de week
Toestand van de volksziel.



Goed stuk. Nederland is als 'gids' inderdaad zelf hopeloos verdwaald. Want de huidige 'veramerikanisering' van de politiek is echt van de laatste 4 jaar.
Volgens mijn kwam je het daarvoor niet tegen dat politici elkaar op zo'n wijze bijnaaiden of mekaar in imbeciliteit probeerden voorbij te streven.
Ja ok, je had zo'n geplamuurd type met ze shuffle en daarna de mediageile Jeep the Hoep Skeffer, maar verders?
En de bevolking? Tsjah...

"De liefde maakt dwazen, het huwelijk bedrogen echtgenoten en de vaderlandsliefde schadelijke stomkoppen".

Wide-O
27-05-06, 21:49
Geplaatst door Orakel
En de bevolking? Tsjah...


Gooi je dan ook niet het kind met het badwater weg ?

mark61
27-05-06, 22:08
Geplaatst door Orakel
Goed stuk. Nederland is als 'gids' inderdaad zelf hopeloos verdwaald. Want de huidige 'veramerikanisering' van de politiek is echt van de laatste 4 jaar.

In de Amerikaanse politiek wordt volgens mij niet half zo veel gescholden en bedreigd en gemoord

Maja, wij hebben dan ook democratie. Iedereen mag brullen wat hem voor de mond komt. Dat krijg je als de elite niet meer het alleenvertoningsrecht heeft. Dilemma...

gh.wille
27-05-06, 22:24
Geplaatst door Cub
Klopt gedeeltelijk. Ik heb de term Gidsland altijd gehaat. Waarom kan Nederland niet een NORMAAL land zijn, zoals ons omringende landen? Dring je als land niet zo op met je 'vooruitgang' etc, laat landen lekker zelf bepalen of, wanneer en hoe ze iets willen veranderen. Vreselijk heb ik dat altijd gevonden. Het opgeheven vingertje, zum kotzen.

Maar veel Nederlanders houden zich wel degelijk bezig met de wereld. Bijvoorbeeld: nergens anders wordt zoveel hulp aan de derde wereld gegeven, meen ik ergens ooit te hebben gelezen.

En dan is er het tegenovergestelde van de Gidsland-mentaliteit, dat juist door veel vaak linkse Nederlanders wordt omarmd: het Weg-Met-Ons-Syndroom. Dit komt neer op elkaar om de oren slaan met wat onze voorouders allemaal hebben misdaan, in Suriname, Indonesie, Tweede Wereldoorlog tov de joden, etc.

Dat is niet mals wat die voorouders hebben misdaan, dat is waar. Maar dat geldt voor zoveel landen. Frankrijk met Algerije en de nucleaire proeven in Polynesie; Belgie in Kongo, het afhakken van handen; Engeland in India; Spanje in Zuid-Amerika; Australie die de Aboriginals schandelijk heeft behandeld; Zweden die de Lappen (Sami) gedwongen steriliseerde, en niet te vergeten de good old US of A die Indianen afslachtte, vervolgens zwarten afgrijselijk behandelde (eerst als slaven en later als tweede klas-burgers), en die sinds de Tweede Wereldoorlog de wereld terrorisseert.

Zijn mensen uit deze landen elkaar om de oren aan het slaan hiermee? Nee, veel minder volgens mij. Het is typisch Nederlands. Ik ben vrij links en ik vind het ook vreselijk wat onze voorouders hebben gedaan, maar dat geldt ook voor de voorouders van de huidige Belgen, Fransen, Duitsers, Engelsen, Amerikanen, Canadezen, etc. Wat de Nederlanders hierin teveel hebben hebben de Amerikanen te weinig.

Zelfkritiek is goed, maar je kan er te ver in gaan. Het verleden is niet meer te beinvloeden, het heden en de toekomst wel. De Weg-Met-Ons mentaliteit is schadelijk voor de samenleving, want mensen gaan er alleen maar zich ellendig door voelen en het verhindert denk ik dat mensen ergens hun schouders onder willen zetten.


Ben je er niet een paar vergeten?
Bij de door jou geplaatste onderstaande zin.

Zijn mensen uit deze landen elkaar om de oren aan het slaan hiermee? Nee, veel minder volgens mij. Het is typisch Nederlands. Ik ben vrij links en ik vind het ook vreselijk wat onze voorouders hebben gedaan, maar dat geldt ook voor de voorouders van de huidige Belgen, Fransen, Duitsers, Engelsen, Amerikanen, Canadezen, etc. Wat de Nederlanders hierin teveel hebben hebben de Amerikanen te weinig.

Ben zo vrij het rijtje ff aan te vullen met :

De Russen ,Chinezen , Jappen en niet te vergeten de Turken die jaren lang het hele M.O en een groot deel van Europa hebben uitgezogen ,daarvoor hadden we dan nog de Romeinen de Noormannen enz enz .

Dwaalspoor
27-05-06, 23:14
Het zijn voortekenen dat Nederland haar beste dagen heeft gehad. Het is allemaal onzekerheid naar de toekomst toe. Landen zoals China komen op en dat maakt de toekomst alleen maar onzekerder.

knuppeltje
28-05-06, 07:29
Geplaatst door Dwaalspoor
Het zijn voortekenen dat Nederland haar beste dagen heeft gehad. Het is allemaal onzekerheid naar de toekomst toe. Landen zoals China komen op en dat maakt de toekomst alleen maar onzekerder.


Een ding is slechts zeker, niets is zeke, las ik ooit ergens.

Orakel
28-05-06, 10:38
Geplaatst door Wide-O
Gooi je dan ook niet het kind met het badwater weg ?

Tuulijk, maar ik heb een nieuw toetsenbord en daar zit geen nuancemodus op. Zat normaal onder F13.

Maar je heb gelijk. Doelde eigenlijk op het 'algemeines volksempfinden', maar zelfs dat is een generalisatie. Volgens mij hebben we voor het eerst te maken met een kabinet-media-symbiose die een publieke opinie construeert, welke bij slechts bij een klein deel van het volk gehoor vindt.
Helaas hoor je het overige deel niet of te weinig.

Cub
28-05-06, 14:07
Geplaatst door gh.wille
Ben je er niet een paar vergeten?
Bij de door jou geplaatste onderstaande zin.

Zijn mensen uit deze landen elkaar om de oren aan het slaan hiermee? Nee, veel minder volgens mij. Het is typisch Nederlands. Ik ben vrij links en ik vind het ook vreselijk wat onze voorouders hebben gedaan, maar dat geldt ook voor de voorouders van de huidige Belgen, Fransen, Duitsers, Engelsen, Amerikanen, Canadezen, etc. Wat de Nederlanders hierin teveel hebben hebben de Amerikanen te weinig.

Ben zo vrij het rijtje ff aan te vullen met :

De Russen ,Chinezen , Jappen en niet te vergeten de Turken die jaren lang het hele M.O en een groot deel van Europa hebben uitgezogen ,daarvoor hadden we dan nog de Romeinen de Noormannen enz enz .

Daar heb je gelijk in, maar wat ik echt totally evil vind zijn volken die naar geheel andere continenten gingen/gaan en daar de plaatselijke bevolking uit hun vaak idyllische bestaan rukten, hun cultuur afnamen, plunderden en hen afgrijselijk behandelden. Echte arrogantie ten top dus. Daar waren de koloniale mogendheden heel 'goed' in. Bovendien gebeurde het op grotere schaal. En ik heb Hiroshima en de holocaust nog niet eens genoemd.

Bovendien gaat het nu nog door, in de vorm van de globalisering. Indianen in Ecuador dreigen hun leefgebied te verliezen aan oliewinning door Burlington, in Nigeria is Shell lekker bezig, etc.

gh.wille
28-05-06, 15:33
Geplaatst door Cub
Daar heb je gelijk in, maar wat ik echt totally evil vind zijn volken die naar geheel andere continenten gingen/gaan en daar de plaatselijke bevolking uit hun vaak idyllische bestaan rukten, hun cultuur afnamen, plunderden en hen afgrijselijk behandelden. Echte arrogantie ten top dus. Daar waren de koloniale mogendheden heel 'goed' in. Bovendien gebeurde het op grotere schaal. En ik heb Hiroshima en de holocaust nog niet eens genoemd.

Bovendien gaat het nu nog door, in de vorm van de globalisering. Indianen in Ecuador dreigen hun leefgebied te verliezen aan oliewinning door Burlington, in Nigeria is Shell lekker bezig, etc.

HET IS DE EVOLUTIE VAN DE MENS !
Die tot gevolg had het onderzoeken en ontdekken van vreemde gebieden al dan niet bewoond ;ook de polen zijn onderzocht en de hoogste bergtoppen zijn bedwongen .
De geschiedenis heeft al vaak genoeg bewezen dat alleen als er wat te "halen " viel het pas echt interressant werd ,overigens waren het wel
de meest Ondernemende,Bekwame en Nieuwsgierige mensen die de beste resultaten boekten , de volkeren die gekolonialiseerd werden waren vaak de volkeren die elkaar al onderling HEVIG bevochten zoals de eiland bewoners in Indonesie , de bewoners van AFRIKA en niet te vergeten de INDIANEN die elkaar uitmoorden ,kinderroof pleegden en vrouwen jacht ,het zelfde gold ook voor de stammen in Afrika !
Waarom zijn landen als CHINA en JAPAN nooit onderworpen ???
SIMPEL WEG OMDAT ZE OVER HET ALGEMEEN AL EEN HOMOGENE NATIE VORMDEN !
En voor dat er iemand weer over Amerika begint wil ik er wel ff op wijzen dat: Geen enkel land bestaat uit ALLE lagen en soorten van de bevolking der AARDE zoals de U.S.A elke natie en elk ras is er vertegen woordigd elk Geloof ook , deze smeltkroes der mensheid vormt sinds de oprichting er van nog steeds een van de MACHTIGSTE landen ter wereld .zou DAT dan toch komen om de bovengenoemde redenen?
En waarom valt een groote mogendheid als de voormalige USSR uit elkaar ?

Niet ter zake doende maar zelf zou ik er voor geen prijs willen wonen ,ik geef slechts weer wat gewoon een Feit is !

H.P.Pas
28-05-06, 19:39
Geplaatst door Cub

en daar de plaatselijke bevolking uit hun vaak idyllische bestaan rukten, .. :wtf:

Cub
28-05-06, 19:57
Geplaatst door H.P.Pas
:wtf:

De Aboriginals in Australie, de Indianen (iig die in Zuid-Amerika), de volken in de Stille Zuidzee, waar de Franse schilder Gauguin besefte hoe goed deze mensen het hadden, de Bosjesmannen, de San (Afrikaans volk), de Toeareg, de Inuit op de Noordpool, etc, etc.

Al deze volken zijn/waren nomaden en jagers-verzamelaars, staan veel dichter bij de natuur dan wij, hebben een vrij zorgeloos bestaan, met misschien af en toe wat vechtpartijen met andere stammen maar veel stelt dat niet voor. Deze volken waren/zijn gelukkiger dan mensen in het westen, dat is voor mij een feit.

Maar eigenlijk vind ik dit niet eens zo'n interessante discussie, voor mij staat dit vast. Ik heb er boeken over gelezen, documentaires over gezien. Als dat voor jou niet vaststaat, prima, maar ik ga je niet proberen te overtuigen.

Noem me een romantische dwaas, maar zo kijk ik er tegenaan.

mark61
28-05-06, 20:13
Geplaatst door H.P.Pas
:wtf:

:boer:

Bofko
29-05-06, 00:44
In 1755 stelt Rousseau dat de mens van nature, dus in primitieve staat, en voorafgaand aan enige opvoeding, zoals een ‘edele wilde’ of 'nobele wilde' (‘bon sauvage’) goed is en alleen door ervaringen in de maatschappij gecorrumpeerd wordt. De onbedorven natuurstaat is verdwenen door het in eigendom nemen van land, bronnen, mensen, en dergelijke, de oorzaak van ongelijkheid en uitbuiting. De huidige staat is een schepping van de machtigen uit eigenbelang.

wikipedia

mark61
29-05-06, 00:46
Geplaatst door Bofko
In 1755 stelt Rousseau dat de mens van nature, dus in primitieve staat, en voorafgaand aan enige opvoeding, zoals een ‘edele wilde’ of 'nobele wilde' (‘bon sauvage’) goed is en alleen door ervaringen in de maatschappij gecorrumpeerd wordt. De onbedorven natuurstaat is verdwenen door het in eigendom nemen van land, bronnen, mensen, en dergelijke, de oorzaak van ongelijkheid en uitbuiting. De huidige staat is een schepping van de machtigen uit eigenbelang.

wikipedia

Zo is dat. Een mooie droom om mee te gaan slapen.

H.P.Pas
29-05-06, 09:53
Geplaatst door Cub

Maar eigenlijk vind ik dit niet eens zo'n interessante discussie, voor mij staat dit vast. Ik heb er boeken over gelezen, documentaires over gezien. Als dat voor jou niet vaststaat, prima, maar ik ga je niet proberen te overtuigen.


Twijfel is ongemakkelijk, zekerheid is absurd.

Jouw keuze.

gh.wille
30-05-06, 01:45
Geplaatst door Wizdom
De nieuwe Erasmus regels (c.q. 10 geboden) volgens PIM en AYAAN:

1 - Het recht om te krenken...
2 - Het recht om niet te tolereren...
3 - Het recht om te dwingen...
4 - Het recht om te beledigen...
5 - Het recht om het vingertje te wijzen...
6 - Het recht om te onthouden...
7 - Het recht om te sanctioneren...
8 - Het recht op chauvinisme...
9 - Het recht om te classificeren...
10 - Het recht om te stigmatiseren...

De ingredienten voor een hechte samenleving... toch...?

KIJK ff iets verder dan je neus krom is !

IK KAN HET NOG AANVULLEN MET :

11 - Het recht om HOMO,S op te knopen ....
12 - Het recht om andere te bespotten ...,
13 - Het recht om te liegen .....
14- Het recht om vrouwen als mindere te beschouwen ....
15 - Het recht om vrouwen te slaan.....
16 - Het recht om anderen te dwingen ....
17 - HET recht om de boel te belazeren .....
18 - HET RECHT VAN GEWELD ......

Denk er maar ff over na daarna mag je weer terug komen !
:)

Nori78
30-05-06, 13:14
Geplaatst door gh.wille
KIJK ff iets verder dan je neus krom is !

IK KAN HET NOG AANVULLEN MET :

11 - Het recht om HOMO,S op te knopen ....
12 - Het recht om andere te bespotten ...,
13 - Het recht om te liegen .....
14- Het recht om vrouwen als mindere te beschouwen ....
15 - Het recht om vrouwen te slaan.....
16 - Het recht om anderen te dwingen ....
17 - HET recht om de boel te belazeren .....
18 - HET RECHT VAN GEWELD ......

Denk er maar ff over na daarna mag je weer terug komen !
:)

Yeah so? Kun je wat duidelijker zijn voor wie je denkt dat deze regels van toepassing zijn? Wizdom heeft het duidelijk over de regels volgens Pim en Ayaan. Hij noemt dus namen, wil jij dat ook even doen?

Ohhhhh, ik begrijp het al. Je vult datgene wat Wizdom aan regels is vergeten nog even voor hem aan? Aangezien Ayaan voor een denktank gaat werken die voor deze regels staan.

gh.wille
30-05-06, 17:28
Geplaatst door Nori78
Yeah so? Kun je wat duidelijker zijn voor wie je denkt dat deze regels van toepassing zijn? Wizdom heeft het duidelijk over de regels volgens Pim en Ayaan. Hij noemt dus namen, wil jij dat ook even doen?

Ohhhhh, ik begrijp het al. Je vult datgene wat Wizdom aan regels is vergeten nog even voor hem aan? Aangezien Ayaan voor een denktank gaat werken die voor deze regels staan.

Ja natuurlijk en goed verstaande heeft maar een half woord nodig !
Had ik het toch goed dat hij (Wizdom ) het had over de vermoorde P.Fortuyn en Ayaan Hisi Ali (H).
Blijkbaar bezit jij niet die gave ,of je bent van natuure zo stom !
Wie dacht je dat ik er nu mee bedoelde ?
Heeft P.Fortuyn / of A.H.A(H)de wetten gemaakt die ik aanvulde ?????
Hebben zij mensen(kinderen) laten vermoorden ?
Hebben zij WETTEN GEMAAKT DIE DISCRIMINEREN????
Nee en trouwens die andere hebben HUN(P.F en A.H.A.) ook niet gemaakt die zijn ff ter plekke verzonnen,door een haatdragend persoon nl WIZDOM

IK was trouwens de belangrijkste bijna vergeten :

HET RECHT OM TE HATEN !!!!

doei :zwaai:

David
30-05-06, 17:48
Wat is dat eigenlijk, een Volksziel?

mark61
30-05-06, 17:50
Geplaatst door David
Wat is dat eigenlijk, een Volksziel?

Das wat je ruikt als de dop van de benzinetank van een Kever afschroeft.

Kheb geen idee.

David
30-05-06, 17:55
Geplaatst door Wizdom
De nieuwe Erasmus regels (c.q. 10 geboden) volgens PIM en AYAAN:

1 - Het recht om te krenken...
2 - Het recht om niet te tolereren...
3 - Het recht om te dwingen...
4 - Het recht om te beledigen...
5 - Het recht om het vingertje te wijzen...
6 - Het recht om te onthouden...
7 - Het recht om te sanctioneren...
8 - Het recht op chauvinisme...
9 - Het recht om te classificeren...
10 - Het recht om te stigmatiseren...

De ingredienten voor een hechte samenleving... toch...?


Jij leeft ze in ieder geval strikt na.

gh.wille
30-05-06, 18:10
Geplaatst door David
Jij leeft ze in ieder geval strikt na.

:hihi: :duim:

Nori78
30-05-06, 18:32
Geplaatst door gh.wille
Ja natuurlijk en goed verstaande heeft maar een half woord nodig !
Had ik het toch goed dat hij (Wizdom ) het had over de vermoorde P.Fortuyn en Ayaan Hisi Ali (H).
Blijkbaar bezit jij niet die gave ,of je bent van natuure zo stom !
Wie dacht je dat ik er nu mee bedoelde ?
Heeft P.Fortuyn / of A.H.A(H)de wetten gemaakt die ik aanvulde ?????
Hebben zij mensen(kinderen) laten vermoorden ?
Hebben zij WETTEN GEMAAKT DIE DISCRIMINEREN????
Nee en trouwens die andere hebben HUN ook niet gemaakt die zijn ff ter plekke verzonnen,door een haatdragend persoon nl WIZDOM

IK was trouwens de belangrijkste bijna vergeten :

HET RECHT OM TE HATEN !!!!

doei :zwaai:

Wat een agressiviteit toch in je tekst. Zo zie je maar he, dat agressiviteit niet alleen voorbehouden is aan moslims.
Ik zal maar niet ingaan op je persoonlijke aanvallen, dat ik van 'natuure' zo stom ben. He! Hunnie?

Ik weet eigenlijk ook niet of ik op je reacties moet ingaan, zoals je ziet 'kom ik net kijken' en misschien ben jij wel de plaatselijke 'forumgek'. En zijn er nu mensen hoofdschuddend hun medelijden aan het betuigen, omdat ik op je waanzin en vooroordelen inga.

Daar waar Wizdom twee mensen noemt en niet de hele Nederlandse samenleving op een hoop neemt (dat zou hij ook best kunnen doen, gezien jouw hatelijke en insinuerende opmerkingen), noem jij de godsdienst en iedereen dit het aanhangt als 1 pot nat. Das niet netjes he? Weet je wat stom is Willy? Dat je geen onderscheid kunt maken in de verscheidenheid van mensen en opvattingen. Dat noemen ze bekrompenheid.

Go get a social life and mingle en blijf niet hangen bij je 'eigen soort(meningen)' om vervolgens je vooroordelen op deze site te komen spuwen. Missschien dat het je leert om je eigen haat een plaats te geven.

gh.wille
30-05-06, 19:33
Geplaatst door Nori78
Wat een agressiviteit toch in je tekst. Zo zie je maar he, dat agressiviteit niet alleen voorbehouden is aan moslims.
Ik zal maar niet ingaan op je persoonlijke aanvallen, dat ik van 'natuure' zo stom ben. He! Hunnie?

Ik weet eigenlijk ook niet of ik op je reacties moet ingaan, zoals je ziet 'kom ik net kijken' en misschien ben jij wel de plaatselijke 'forumgek'. En zijn er nu mensen hoofdschuddend hun medelijden aan het betuigen, omdat ik op je waanzin en vooroordelen inga.

Daar waar Wizdom twee mensen noemt en niet de hele Nederlandse samenleving op een hoop neemt (dat zou hij ook best kunnen doen, gezien jouw hatelijke en insinuerende opmerkingen), noem jij de godsdienst en iedereen dit het aanhangt als 1 pot nat. Das niet netjes he? Weet je wat stom is Willy? Dat je geen onderscheid kunt maken in de verscheidenheid van mensen en opvattingen. Dat noemen ze bekrompenheid.

Go get a social life and mingle en blijf niet hangen bij je 'eigen soort(meningen)' om vervolgens je vooroordelen op deze site te komen spuwen. Missschien dat het je leert om je eigen haat een plaats te geven.

In het verdraaien van de feiten zijn bepaalde personen ware meesters ,de kunst heb je blijkbaar goed afgekeken ,IK NEEM HET OP VOOR DEGENE DIE VALS BESCHULDIGD WORDEN ,en bespot worden waarvan een zelfs niet meer leeft ! over (hatelijke en insinuerende opmerkingen) gesproken !!!!
Dit is juist de reden waarom ik reageer ,maar dat snapt je blijkbaar niet !
ik citeer je nog maar even : Daar waar Wizdom twee mensen noemt!!
Waarvan een al zo wie zo niet meer in staat is om zich zelf te verdedigen
heb ik het maar bij deze gedaan !
Ook bij jou druipt de geindoctrineerde haat er al van af !
Jammer maar gezien je leeftijd ,komt het misschien ooit nog wel goed .
Verder geef ik jou de raad om maar eens goed wat andere topic,s te lezen waar ik altijd onpartijdig blijf ,wel sleur ik alles uit de kast als het Onwaarheden en verdraaiingen van de ware feiten betreft en steek vaak genoeg ook de hand in( eigen boezem ) INDIEN het de waarheid betreft ,en dat kan je van het eenzijdige gerichte insinuerende opmerkingen t.o.v van bepaalde MENSEN niet zeggen hier volgen er een paar :
OP 1 met stip ...de JODEN ongeacht hoe oud ze zij ook al liggen ze in de wieg (waar kennen we dat ook weer van )?
2 De AMERIKANEN doet er niet toe blank of zwart of ze het eens zijn met BUSH of niet !
3 Alle Rooms-Katholieken -mensen en met name alle Pausen die er waren
er deugd er geen een !
4 En dan de personen die het gedaan hebben ik noem er ff een paar: WILDERS, VERDONK,A.H.A (H) P.FORTUYM , T v GOGH en alle leden van het huidige en evt toekomstige kabinet alsmede bijna alle NEDERLANDERS die zoals ik het wagen om een weerwoord te geven !
Verder kan ik uit jou Profiel NIET OF NOUWLIJKS UIT MAKEN MET WIE IK TE DOEN HEB ,DAT KUN JE VAN MIJ NIET ZEGGEN !

Stof tot nadenken genoeg nu voor je !
p.s heb jij soms een bijbel in huis ?
IK WEL EEN KORAN ! als het muntje valt laat me het dan nog ff weten.

:zwaai:

Nori78
30-05-06, 20:07
Geplaatst door gh.wille
In het verdraaien van de feiten zijn bepaalde personen ware meesters ,de kunst heb je blijkbaar goed afgekeken ,IK NEEM HET OP VOOR DEGENE DIE VALS BESCHULDIGD WORDEN ,en bespot worden waarvan een zelfs niet meer leeft ! over (hatelijke en insinuerende opmerkingen) gesproken !!!!
Dit is juist de reden waarom ik reageer ,maar dat snapt je blijkbaar niet !
ik citeer je nog maar even :Daar waar Wizdom twee mensen noemt!!
Waarvan een al zo wie zo niet meer in staat is om zich zelf te verdedigen
heb ik het maar bij deze gedaan !
Ook bij jou druipt de geindoctrineerde haat er al van af !
Jammer maar gezien je leeftijd ,kompt het misschieenooit nog wel goed .
Verde geef ik jou deraad om maar eens goed wat andere topic,s te lezen waar ik altijd onpartijdig blijf ,wel sleur ik allea uit de kast als het Onwaarheden en verdraaiingen van de ware feiten betreft en steek vaak genoeg ook de hand in( eigen boezem ) INDIEN het de waarheid betreft ,en dat kan je van het eenzijdige gerichte insinuerende opmerkingen t.o.v van bepaalde MENSENniet zeggen hier volgen er eeen paar :

Ik kan er eigenlijk geen knoop aan vastvinden willy, maar ik reageer op de manier waarop ik je wartaal begrijp. :maf2:

Je kent mij niet Willy, dus beperk je vooroordelen tot deze site en trek het niet verder. Het gaat harstikke goed met mij, en ik durf te wedden dat ik geintegreerder ben dan jij en dat mijn vriendengroep uit gevarieerdere individuen bestaat, waardoor ik goed het evenwicht kan zien en houden. Ik durf zelfs te wedden dat ik in mijn denken een stuk liberaler en minder bevooroordeeld ben als dat jij bent. Mijn maatschappelijke en sociale positie is uitstekend te noemen. Ik vraag mij dus af met wie het daadwerkelijk niet goed gaat komen, met jou of met mij.

Je hebt het recht om het voor ze op te nemen, maar waar slaan de geadditioneerde wetten en regels van jou dan op? Blablabla, opknopen homos, blablabla slaan van vrouwen? Als Wizdom dat toch vindt van AHM en Pim, dan mag hij dat toch vinden? Als de profeet uitgemaakt wordt voor weet ik veel allemaal, en er iets van gezegd wordt omdat hij zich niet kan verdedigen, dan worden moslims toch ook uitgemaakt voor mensen die lange tenen hebben en er maar tegen moeten kunnen? Je reactie is daarom een beetje kinderachtig.

Mag ik trouwens aan jou vragen waaruit jij in mijn tekst kan opmaken dat ik haatdragend ben?? Wie is er hier nu geindoctrineerd?

Nori78
30-05-06, 20:31
Geplaatst door gh.wille
!

Stof tot nadenken genoeg nu voor je !
p.s heb jij soms een bijbel in huis ?
IK WEL EEN KORAN ! als het muntje valt laat me het dan nog ff weten.

:zwaai:

Oh, je wilt tegen elkaar opbieden? Fine by me.
Dat heb ik Willy een bijbel in huis, ik heb zelfs tweemaal gedurende een lange periode in een christen-moslim dialoog gezeten en dat ging harstikke goed. Zie je dat je vooroordelen niet altijd opgaan?

Je wilt weten met wie je te maken hebt? Mag hoor, ik heb niks te verbergen. Met een echte westlandse moslima, op een rooms-katholieke basisschool gezeten en vervolgens op een protestantse middelbare school. Mijn vriend(inn)en zijn een mix van verschillende achtergronden, voorkeuren en geloofsovertuigingen.

Ik geloof niet in het opknopen van homo's, slaan van vrouwen, het recht om vrouwen als mindere te beschouwen, het recht om te discrimineren, om te dwingen en al die andere rare blabla's waar je het over hebt.

Ik weet, je had graag geloofd dat je met een extremistische moslim te maken had. Je dacht zeker er bijna 1 te pakken te hebben gehad.

Stof tot nadenken, Willy?

gh.wille
30-05-06, 23:10
Geplaatst door Nori78
Oh, je wilt tegen elkaar opbieden? Fine by me.
Dat heb ik Willy een bijbel in huis, ik heb zelfs tweemaal gedurende een lange periode in een christen-moslim dialoog gezeten en dat ging harstikke goed. Zie je dat je vooroordelen niet altijd opgaan?

Je wilt weten met wie je te maken hebt? Mag hoor, ik heb niks te verbergen. Met een echte westlandse moslima, op een rooms-katholieke basisschool gezeten en vervolgens op een protestantse middelbare school. Mijn vriend(inn)en zijn een mix van verschillende achtergronden, voorkeuren en geloofsovertuigingen.

Ik geloof niet in het opknopen van homo's, slaan van vrouwen, het recht om vrouwen als mindere te beschouwen, het recht om te discrimineren, om te dwingen en al die andere rare blabla's waar je het over hebt.

Stof tot nadenken, Willy?

Op de eerste plaats bedankt dat je vast een topje van de sluier hebt opgelicht !
Zet het meteen ff in jou profiel ,dan heeft iedereen er wat aan .
En VOOROORDELEN die heb jij ! neem alleen deze zin maar als voorbeeld :
(Ik weet, je had graag geloofd dat je met een extremistische moslim te maken had. Je dacht zeker er bijna 1 te pakken te hebben gehad).
Belachelijk !!!!
En als jij de feiten niet onder ogen wil zien dat er landen zijn waar de vrouwen op z,n zacht gezegd ACHTERGESTELD worden en waar Homo,s opgeknoopt worden o.a in IRAN en helaas nog vele anderen landen.

En als ik reageer op totaal nergens opslaande zgn.top10 ** (van Wizard )en deze ff aanvul met wel bestaande( wetten )die bovendien REGELMATIG ten uitvoer worden gebracht, is dat gewoon een feit .

FEIT is ook dat jou, mijn inziens FURIEUZE reactie het gevolg is dat het toch wel ergens op slaat !! En bij jou zeer zeker ik weet je ook nog te vertellen waar nl : Op je " ZEERE "plek .

Verder wil ik je erop wijzen dat WILLE mijn echte achternaam is mijn voornaam is George *
Blijkbaar heb je de moeite niet eens genomen om een ander zijn profiel goed te lezen !

* geen Familie van "Bush " dit grapje is al eens gemaakt vandaar.

En mijn vraag of je een bijbel** in huis hebt ,was enkel bedoeld omdat er over het algemeen maar weinig mensen zijn die de moeite willen nemen om op z,n minst zich enigzins in een ander zijn geloof te verdiepen .

**wees blij dat je hier woont er zijn nl landen waar het in het bezit hebben van een Bijbel wel eens een "Probleempje "kan op leveren!

** *Endan nog ff dit waarom moest zo nodig speciaal en met nadruk de naam ERASMUS (10 nieuwe Wetten ) worden gebruikt ???

Weet jij het niet ??
NOU IK DENK HET WEL !
Het gehate RK moest ook zo nodig een''opdonder "hebben !
Erasmus was nl RK en had als tegen stander LUTHER! VALT JE MUNTJE ALWEER????
Want alles wat anti RK is dat is goed ,gemakshalve word ff vergeten dat Luther zelf nog ROOMSER als de paus zelf was !

Ga lekker terug naar af of te wel op je POEF !
Want ik sop het hele dek af met je indien nodig !
Wel recht door zeeblijven .

Dag Jonge Dame .

gh.wille
31-05-06, 02:13
Geplaatst door Nori78
Yeah so? Kun je wat duidelijker zijn voor wie je denkt dat deze regels van toepassing zijn? Wizdom heeft het duidelijk over de regels volgens Pim en Ayaan. *Hij noemt dus namen, wil jij dat ook even doen?

Ohhhhh, ik begrijp het al. Je vult datgene wat Wizdom aan regels is vergeten nog even voor hem aan? Aangezien Ayaan voor een denktank gaat werken die voor deze regels staan.


* zie mijn antwoord in voorgaande topic.

Nori78
31-05-06, 12:50
Wat een tirade zeg weer. Je neemt geeneens meer de moeite om je zinnen een beetje normaal op te schrijven. Ik zie je al met je adrenaline gevulde rode wangetjes stevig op het toetsenbord typen. Hou je het nog een beetje heel?

[QUOTE
Op de eerste plaats bedankt dat je vast een topje van de sluier hebt opgelicht !
Zet het meteen ff in jou profiel ,dan heeft iedereen er wat aan .

Ik heb geen reden waarom ik het in mijn profiel zou moeten zetten, zie de agressiviteit die hier op de site alom vertegenwoordigd is. De hardste roepers van het onrecht van bedreiging schromen meestal zelf niet om het 1 en ander uit te halen. Zie aanhangers Pim.
De rest van mijn spreekwoordelijke sluier hou ik dus maar even op. Jammer he, Willy?

[QUOTE
En VOOROORDELEN die heb jij ! neem alleen deze zin maar als voorbeeld :
(Ik weet, je had graag geloofd dat je met een extremistische moslim te maken had. Je dacht zeker er bijna 1 te pakken te hebben gehad).
Belachelijk !!!!
En als jij de feiten niet onder ogen wil zien dat er landen zijn waar de vrouwen op z,n zacht gezegd ACHTERGESTELD worden en waar Homo,s opgeknoopt worden o.a in IRAN en helaas nog vele anderen landen.

We wonen niet in Iran, we wonen in Nederland. Vandaar dus ook de Ayaan en Pim's top 10 van regels. Dus waarom je jouw top 10 hier op dit forum zet, is mij een raadsel. Jij wilt je zogenaamde feiten op ieder moment (ook al heeft het onderwerp er niets mee te maken) tentoon stellen. Komt een beetje schizofreen over.

[QUOTE
En als ik reageer op totaal nergens opslaande zgn.top10 ** (van Wizard )en deze ff aanvul met wel bestaande( wetten )die bovendien REGELMATIG ten uitvoer worden gebracht, is dat gewoon een feit

Zie reactie hierboven. Onderschat en bagatelisseer de gevoelens van anderen nooit. Ik ervaar de toegepaste wetten van Ayaan en Pim destijds, die Wizdom heeft opgenoemd, ook nog steeds als 'regelmatig' ten uitvoer gebracht.

[QUOTE
FEIT is ook dat jou, mijn inziens FURIEUZE reactie het gevolg is dat het toch wel ergens op slaat !! En bij jou zeer zeker ik weet je ook nog te vertellen waar nl : Op je " ZEERE "plek ..

Gezien jouw reactie op die van Wizdom, ook op jouw zere plek.

Overigens ik ben niet furieus, zie jij mij met hoofdletters schrijven? Volgens mij wil jij je eigen frustraties op anderen afschrijven. Ik wilde je er alleen op wijzen dat jouw top 10 echt kant nog wal slaat. Het is een kinderachtige reactie en een na-aap reactie op een statement van Wizdom waar jij niet tegen kan. Dus kom je met Iran praktijken aanzetten(dat ene muntje dat ik nu armer ben is reeds vanaf het begin gevallen, daarom dus mijn reactie op jou!), waar wij 1 niet vandaan komen, 2 ik daar nooit ben geweest om te zien hoe het daar aan toe gaat, 3 ik niet van dezelfde islamitische stroming ben 4, ik niet bij machte ben om daar vanuit Nederland iets er tegen te kunnen doen en 5, last but certainly not least, ik hoef mij daarom dus niet te verantwoorden op iets wat in Iran of in menig ander land gebeurd!

Mijn stelling dat jij iedere moslim dus maar 1 pot nat vindt, klopt dus. Je valt iedereen aan die zich moslim noemt. Waarom ben je dan zo verontwaardigd?

[QUOTE
Verder wil ik je erop wijzen dat WILLE mijn echte achternaam is mijn voornaam is George *
Blijkbaar heb je de moeite niet eens genomen om een ander zijn profiel goed te lezen !

Ik ben blij dat ik in Nederland woon, dat geeft mij het recht om je Willy te noemen, omdat ik dat gewoon leuk vind. 1 van de Integratievoorwaarden van Nederland is namelijk: verdraaiing van realiteit en werkelijkheid en vervolgens niet luisteren, gewoon omdat het leuk is.

[QUOTE
* geen Familie van "Bush " dit grapje is al eens gemaakt vandaar

Ik vind dit geen leuk grapje.

[QUOTE
En mijn vraag of je een bijbel** in huis hebt ,was enkel bedoeld omdat er over het algemeen maar weinig mensen zijn die de moeite willen nemen om op z,n minst zich enigzins in een ander zijn geloof te verdiepen .

Ook niet iedereen heeft een Koran in huis. Ik verdiep mij en heb een Bijbel in huis omdat ik oprecht geinteresseerd ben, en niet om er zaken uit z'n context te halen om andersgelovigen onderuit te halen.

[QUOTE
**wees blij dat je hier woont er zijn nl landen waar het in het bezit hebben van een Bijbel wel eens een "Probleempje "kan op leveren.

Das net zoiets als dat ik tegen jou zou zeggen, wees blij dat je niet als Afrikaan in Antwerpen had gewoond, grote kans dat je nu door een racist was neergeknald.

[QUOTE
Weet jij het niet ??
NOU IK DENK HET WEL !
Het gehate RK moest ook zo nodig een''opdonder "hebben !
Erasmus was nl RK en had als tegen stander LUTHER! VALT JE MUNTJE ALWEER????
Want alles wat anti RK is dat is goed ,gemakshalve word ff vergeten dat Luther zelf nog ROOMSER als de paus zelf was !!

Ik laat geen muntjes meer vallen, straks raak ik nog blut.

[/QUOTE
Ga lekker terug naar af of te wel op je POEF !
Want ik sop het hele dek af met je indien nodig !
Wel recht door zeeblijven .

Blijf maar lekker het dek afsoppen, waarschijnlijk ben je als zeeman nooit aan wal geweest. Ik vind het namelijk knap van mijzelf dat ik uit je wartaal nog een verhaal kan opmaken. Ik zie dat velen de discussie niet met je aangaan en je links laten liggen. Maarja zoals gezegd, ik kom net kijken.

Doei Willy

Rourchid
31-05-06, 13:27
Geplaatst door gh.wille

IK was trouwens de belangrijkste bijna vergeten :

HET RECHT OM TE HATEN !!!!

doei :zwaai:
Mattheüs 5:43 Gij hebt gehoord, dat er gezegd is: Gij zult uw naaste liefhebben, en uw vijand zult gij haten.
Mattheüs 5:44 Maar Ik zeg u: Hebt uw vijanden lief; zegent ze, die u vervloeken; doet wel dengenen, die u haten en bidt voor degenen, die u geweld doen, en die u vervolgen;
Mattheüs 6:24 Niemand kan twee heren dienen; want of hij zal den enen haten en den anderen liefhebben, of hij zal den enen aanhangen en den anderen verachten; gij kunt niet God dienen en den Mammon.
Mattheüs 24:10 En dan zullen er velen geergerd worden, en zullen elkander overleveren, en ekander haten.
Lukas 1:71 Namelijk een verlossing van onze vijanden, en van de hand al dergenen, die ons haten.
Lukas 6:22 Zalig zijt gij, wanneer u de mensen haten en wanneer zij u afscheiden, en smaden, en uw naam als kwaad verwerpen, om des Zoons des mensen wil.
Lukas 6:27 Maar Ik zeg ulieden, die dit hoort: Hebt uw vijanden lief; doet wel dengenen, die u haten.
Lukas 16:13 Geen huisknecht kan twee heren dienen; want of hij zal den enen haten en den anderen liefhebben, of hij zal den enen aanhangen, en den anderen verachten; gij kunt God niet dienen en den Mammon.
Johannes 7:7 De wereld kan ulieden niet haten, maar Mij haat zij, omdat Ik van dezelve getuig, dat haar werken boos zijn.

gh.wille
31-05-06, 15:20
Geplaatst door Rourchid
Mattheüs 5:43 Gij hebt gehoord, dat er gezegd is: Gij zult uw naaste liefhebben, en uw vijand zult gij haten.
Mattheüs 5:44 Maar Ik zeg u: Hebt uw vijanden lief; zegent ze, die u vervloeken; doet wel dengenen, die u haten en bidt voor degenen, die u geweld doen, en die u vervolgen;
Mattheüs 6:24 Niemand kan twee heren dienen; want of hij zal den enen haten en den anderen liefhebben, of hij zal den enen aanhangen en den anderen verachten; gij kunt niet God dienen en den Mammon.
Mattheüs 24:10 En dan zullen er velen geergerd worden, en zullen elkander overleveren, en ekander haten.
Lukas 1:71 Namelijk een verlossing van onze vijanden, en van de hand al dergenen, die ons haten.
Lukas 6:22 Zalig zijt gij, wanneer u de mensen haten en wanneer zij u afscheiden, en smaden, en uw naam als kwaad verwerpen, om des Zoons des mensen wil.
Lukas 6:27 Maar Ik zeg ulieden, die dit hoort: Hebt uw vijanden lief; doet wel dengenen, die u haten.
Lukas 16:13 Geen huisknecht kan twee heren dienen; want of hij zal den enen haten en den anderen liefhebben, of hij zal den enen aanhangen, en den anderen verachten; gij kunt God niet dienen en den Mammon.
Johannes 7:7 De wereld kan ulieden niet haten, maar Mij haat zij, omdat Ik van dezelve getuig, dat haar werken boos zijn.

:duim: Precies wat ik trachtte duidelijk te maken !

gh.wille
31-05-06, 15:41
Geplaatst door Nori78
Wat een tirade zeg weer. Je neemt geeneens meer de moeite om je zinnen een beetje normaal op te schrijven. Ik zie je al met je adrenaline gevulde rode wangetjes stevig op het toetsenbord typen. Hou je het nog een beetje heel?

[QUOTE
Op de eerste plaats bedankt dat je vast een topje van de sluier hebt opgelicht !
Zet het meteen ff in jou profiel ,dan heeft iedereen er wat aan .

Ik heb geen reden waarom ik het in mijn profiel zou moeten zetten, zie de agressiviteit die hier op de site alom vertegenwoordigd is. De hardste roepers van het onrecht van bedreiging schromen meestal zelf niet om het 1 en ander uit te halen. Zie aanhangers Pim.
De rest van mijn spreekwoordelijke sluier hou ik dus maar even op. Jammer he, Willy?

[QUOTE
En VOOROORDELEN die heb jij ! neem alleen deze zin maar als voorbeeld :
(Ik weet, je had graag geloofd dat je met een extremistische moslim te maken had. Je dacht zeker er bijna 1 te pakken te hebben gehad).
Belachelijk !!!!
En als jij de feiten niet onder ogen wil zien dat er landen zijn waar de vrouwen op z,n zacht gezegd ACHTERGESTELD worden en waar Homo,s opgeknoopt worden o.a in IRAN en helaas nog vele anderen landen. [/COULOR) !

We wonen niet in Iran, we wonen in Nederland. Vandaar dus ook de Ayaan en Pim's top 10 van regels. Dus waarom je jouw top 10 hier op dit forum zet, is mij een raadsel. Jij wilt je zogenaamde feiten op ieder moment (ook al heeft het onderwerp er niets mee te maken) tentoon stellen. Komt een beetje schizofreen over.

[COLOR=blue][QUOTE
En als ik reageer op totaal nergens opslaande zgn.top10 ** (van Wizard )en deze ff aanvul met wel bestaande( wetten )die bovendien REGELMATIG ten uitvoer worden gebracht, is dat gewoon een feit

Zie reactie hierboven. Onderschat en bagatelisseer de gevoelens van anderen nooit. Ik ervaar de toegepaste wetten van Ayaan en Pim destijds, die Wizdom heeft opgenoemd, ook nog steeds als 'regelmatig' ten uitvoer gebracht.

[QUOTE
FEIT is ook dat jou, mijn inziens FURIEUZE reactie het gevolg is dat het toch wel ergens op slaat !! En bij jou zeer zeker ik weet je ook nog te vertellen waar nl : Op je " ZEERE "plek ..

Gezien jouw reactie op die van Wizdom, ook op jouw zere plek. *(2

Overigens ik ben niet furieus, zie jij mij met hoofdletters schrijven? Volgens mij wil jij je eigen frustraties op anderen afschrijven. Ik wilde je er alleen op wijzen dat jouw top 10 echt kant nog wal slaat. Het is een kinderachtige reactie en een na-aap reactie op een statement van Wizdom waar jij niet tegen kan. Dus kom je met Iran praktijken aanzetten(dat ene muntje dat ik nu armer ben is reeds vanaf het begin gevallen, daarom dus mijn reactie op jou!), waar wij 1 niet vandaan komen, 2 ik daar nooit ben geweest om te zien hoe het daar aan toe gaat, 3 ik niet van dezelfde islamitische stroming ben 4, ik niet bij machte ben om daar vanuit Nederland iets er tegen te kunnen doen en 5, last but certainly not least, ik hoef mij daarom dus niet te verantwoorden op iets wat in Iran of in menig ander land gebeurd!

Mijn stelling dat jij iedere moslim dus maar 1 pot nat vindt, klopt dus. Je valt iedereen aan die zich moslim noemt. Waarom ben je dan zo verontwaardigd?*(4

[QUOTE
Verder wil ik je erop wijzen dat WILLE mijn echte achternaam is mijn voornaam is George *
Blijkbaar heb je de moeite niet eens genomen om een ander zijn profiel goed te lezen !

Ik ben blij dat ik in Nederland woon, dat geeft mij het recht om je Willy te noemen, omdat ik dat gewoon leuk vind. 1 van de Integratievoorwaarden van Nederland is namelijk: verdraaiing van realiteit en werkelijkheid en vervolgens niet luisteren, gewoon omdat het leuk is. *

[QUOTE
* geen Familie van "Bush " dit grapje is al eens gemaakt vandaar

Ik vind dit geen leuk grapje.

[QUOTE
En mijn vraag of je een bijbel** in huis hebt ,was enkel bedoeld omdat er over het algemeen maar weinig mensen zijn die de moeite willen nemen om op z,n minst zich enigzins in een ander zijn geloof te verdiepen .

Ook niet iedereen heeft een Koran in huis. Ik verdiep mij en heb een Bijbel in huis omdat ik oprecht geinteresseerd ben, en niet om er zaken uit z'n context te halen om andersgelovigen onderuit te halen.

[QUOTE
**wees blij dat je hier woont er zijn nl landen waar het in het bezit hebben van een Bijbel wel eens een "Probleempje "kan op leveren.

Das net zoiets als dat ik tegen jou zou zeggen, wees blij dat je niet als Afrikaan in Antwerpen had gewoond,****** grote kans dat je nu door een racist was neergeknald.

[QUOTE
Weet jij het niet ??
NOU IK DENK HET WEL !
Het gehate RK moest ook zo nodig een''opdonder "hebben !
Erasmus was nl RK en had als tegen stander LUTHER! VALT JE MUNTJE ALWEER????
Want alles wat anti RK is dat is goed ,gemakshalve word ff vergeten dat Luther zelf nog ROOMSER als de paus zelf was !!

Ik laat geen muntjes meer vallen, straks raak ik nog blut.

[/QUOTE
Ga lekker terug naar af of te wel op je POEF !
Want ik sop het hele dek af met je indien nodig !
Wel recht door zeeblijven .

Blijf maar lekker het dek afsoppen, waarschijnlijk ben je als zeeman nooit aan wal geweest. Ik vind het namelijk knap van mijzelf *(1dat ik uit je wartaal nog een verhaal kan opmaken. Ik zie dat velen de discussie niet met je aangaan en je links laten liggen. Maarja zoals gezegd, ik kom net kijken.

Doei Willy

*(1 Laat ik beginnen met en goed verstaander heeft maar een half woord nodig .

*(2 Dit klopt anders had ik beslist niet gereageerd! op het eenzijdige willens en wetens bespottelijk maken van personen en hun bovendien dingen in de mond leggen die ze zelf niet hebben gezegd ! Afgezien dat zij zelf niet kunnen reageren ! Deze vorm van ONRECHTVAARDIGHEID is jou blijkbaar onbekend (geeft niet hoor je kunt het nog leren)!

*(3 Ook jij begint je ''lesje ''al aardig te leren, niet slecht voor iemand ''die pas komt kijken '' ( waarvan akte ) !

*(4 Verder verwijt jij mij het accentueren (kijk ff eerst naar je bijna volledig in helle kleur uitgebrachte reactie ) .dit ff ter zijde .
Als jij beweert dat ik een MOSLIM HATER ben dan zit je echt op het verkeerde pad !
Kijk al mijn topic,s maar na , wel ga ik in tegen onredigheid ,onrecht en vooroordelen ,het zijn juist die mensen die andere zo haten die constant deze ook aan vallen en als dat goede MOSLIM,s zijn volgens jou ,dan ga je maar lekker voortaan mee zitten brallen.
Verder ben je volgens eigen zeggen zo benauwd om ook maar iets in jou profiel te zetten ! snap niet wat er an mankeerd om b.v simple feiten als opleiding ,intresses woonomgeving en geboorteland weerte geven ,kunje nagaan hoe verziekt je al bent om daar zelfs bang voor te zijn ! Het spreekwoord luid niet voor niets : "Zoals de waard is vertrouwd hij zijn gasten" !
Nou kind ,van mij heb je niks te vrezen ik kan en durf iedereen onder de ogen te komen en heb zelfs in het begin mijn tel nr in mijn profiel gezet gezet ! deze werd door Maroc verwijderd ! wist ik veel ?,en dat kan ik van de meeste hier niet zeggen.
En zeker personen die zoals jij in alle ANONIEMTEIT hun gal spuien op mensen die ze niet eens persoonlijk kennen of in sommige gevallen ; erger nog al overleden zijn .

Verder geef jij al je vooroordelen af door mij op alle manieren af te kraken ,logisch als je geen behoorlijk weerwoord kan of wil geven ,en van ellende het er op gaat gooien dat ik wartaal spreek en mij af te schilderen als een Moslim HATER !

Het ga je goed kind .
:zwaai:


*****Ironie van het lot ik kreeg onlangs een hoog op lopende ruzie om dat ik na een begravenis de Moslims juist verdedigde omdat ze over EEN kam geschoren werden ,hetgeen mij niet bepaald in dank werd af genomen ,gezien de ZEEMANS EIGEN manier waarop ik iemand ongezouten de oren was !

En dan nog ff dit ;vele posters hier weten dat ik gruwlijk verbrand ben geweest geweest ,en ik de rest van m,n leven het met een" rooie raap "zal moeten doen.
Er van uit gaande dat jij dat niet wist gezien je onderstaande reactie !

Ik zie je al met je adrenaline gevulde rode wangetjes stevig op het toetsenbord typen. Hou je het nog een beetje heel?

Wide-O
31-05-06, 16:14
Geplaatst door Orakel
Tuulijk, maar ik heb een nieuw toetsenbord en daar zit geen nuancemodus op. Zat normaal onder F13.

Maar je heb gelijk. Doelde eigenlijk op het 'algemeines volksempfinden', maar zelfs dat is een generalisatie. Volgens mij hebben we voor het eerst te maken met een kabinet-media-symbiose die een publieke opinie construeert, welke bij slechts bij een klein deel van het volk gehoor vindt.
Helaas hoor je het overige deel niet of te weinig.

Hier ben'k weer :hihi:

Het was half een throwaway comment en half ook niet. Ik zit hier de laatste weken beheurlijk over te piekeren, zeker ook met die moordpartijen in Antwerpen.

Heel veel dingen zijn "perceptie" en ik vraag me af of dat ook niet geldt voor de "perceptie" die we hebben over das publicum.

Is er echt wel zoveel puur "racisme" ? Of hebben we te maken met een mix van factoren, waardoor we racisme ook maar als een stopwoord gaan gebruiken. (we zouden het zowiezo beter over xenofobie hebben trouwens, woordjes zijn belangrijk, maggoed).

Mensen zijn denk ik over het algemeen bang.

. bang van de technologische vooruitgang: het internet, het hele gen-gebeuren ... blijf maar 's bij hoor, als meneer of mevrouw modaal
. bang van de afbraak van de sociale zekerheid: misschien is die nou net het enige dat Europa (zeg maar even) wat "beschaafder" maakt dan de rest van de wereld
. bang voor werkloosheid: jaja, China, India, "lageloonlanden", Polen, de stroom berichten hierover is enorm. Blijf maar's rechtop staan als gewone boerenlul
. bang voor de "catastrophes": opwarming van de aarde meneertje, jaja. OK, dat het nu FF vriest in juni is daar ook aan te weiten uiteraard. Maar het is allemaal JOUW SCHULD. Jij mot zo nodig werken, rijden, barbequeen, je huis verwarmen, dus MAAK JIJ DE AARDE KAPOT
. bang voor de globalisering: het gaat heel snel, en heel hard
. bang voor criminaliteit: we weten eigenlijk niet ECHT of er nu meer criminaliteit is dan 30 jaar geleden, maar we percipiëren het wel zo. Zijn vast ook vooral die rot-buitenlanders
. bang voor de verstrikking in het consumentenfundamentalisme: hoezo heb jij nog geen DVD recorder aan je plasma hangen ? Man man wat loop je achter. En alles kost beheurlijk wat geld, en alles gaat sneller kapot dan je voor mogelijk acht.

Enfin, ik kan nog wel FF doorgaan, maar alvorens dit Maartensiaanse proporties aanneemt hou ik wel even op.

Ik denk dat ik wil zeggen dat mensen bang, verwend, en moe zijn, en dat dat niet noodzakelijk een "wezenskenmerk" van "de Nederlander" of "de Belg" is. En dat niet noodzakelijk iedereen zich daar door laat meeslepen.

Nori78
31-05-06, 18:52
Ik vind je toon nog steeds een beetje agressief, maar misschien is het wel een kwestie van wennen!

[QUOTE]
[B]*(1 Laat ik beginnen met en goed verstaander heeft maar een half woord nodig .

*(2 Dit klopt anders had ik beslist niet gereageerd! op het eenzijdige willens en wetens bespottelijk maken van personen en hun bovendien dingen in de mond leggen die ze zelf niet hebben gezegd ! Afgezien dat zij zelf niet kunnen reageren ! Deze vorm van ONRECHTVAARDIGHEID is jou blijkbaar onbekend (geeft niet hoor je kunt het nog leren)!

Als zij 'normale' personen waren geweest die verder niets in te brengen hebben, dan had ik inderdaad met je meegevoeld. Ik kan dat bij deze personen helaas niet. Ze hebben gevaarlijk veel mensen achter zich staan om medelijden voor te hebben. Zij zijn politiek publieke personen, dus mag je kritiek hebben op hun manier van presentatie en woordkeuze. Ze hebben wel degelijk het 1 en ander gezegd. Als je dat als zogenaamde voorvechter van onrechtvaardigheid niet in de gaten hebt, maar direct smijt met een eigen spottende discussie zinloze 10, dan heeft het geen zin om je dit proberen duidelijk te maken. Onbegonnen werk.

*(3 Ook jij begint je ''lesje ''al aardig te leren, niet slecht voor iemand ''die pas komt kijken '' ( waarvan akte ) !COLOR]
?

[COLOR=blue](4 Verder verwijt jij mij het accentueren (kijk ff eerst naar je bijna volledig in helle kleur uitgebrachte reactie ) .dit ff ter zijde .
Als jij beweert dat ik een MOSLIM HATER ben dan zit je echt op het verkeerde pad !
Kijk al mijn topic,s maar na , wel ga ik in tegen onredigheid ,onrecht en vooroordelen ,het zijn juist die mensen die andere zo haten die constant deze ook aan vallen en als dat goede MOSLIM,s zijn volgens jou ,dan ga je maar lekker voortaan mee zitten brallen.

Ik beweer niet dat je een Moslimhater bent, ik beweer dat je op slinkse wijze je vooroordelen ventileert. Ik weet niet wat je in je vrije tijd doet, hoe je het voor wie opneemt, het enige wat ik zie is dat wat je hier op het forum verteld. Je gaat er teveel van uit dat moslims wel geen bijbel in huis hebben, homo's haten en vrouwen onderdrukken, zelfs als we niet uit Iran komen. :p Om maar 'ns een paar voorbeelden te noemen. Je noemt een rijtje op alsof het de tien moslimgeboden zijn. Je hebt daarbij niet duidelijk gezegd wie je daarmee bedoelt, al heb ik je de kans gegeven om namen te noemen, wie je precies denkt zich aan jouw 10 regeltjes te houden. Kan ik dus niet omheen dat je mij daar o.a. ook mee bedoelt. En weet je, daar wringt het 'm nou juist. Vind je het van jezelf dus ook niet een beetje onrechtvaardig en te kort door de bocht om de hele moslimgemeenschap van jouw rijtje te betichten?

Verder ben je volgens eigen zeggen zo benauwd om ook maar iets in jou profiel te zetten ! snap niet wat er an mankeerd om b.v simple feiten als opleiding ,intresses woonomgeving en geboorteland weerte geven ,kunje nagaan hoe verziekt je al bent om daar zelfs bang voor te zijn ! Het spreekwoord luid niet voor niets : "Zoals de waard is vertrouwd hij zijn gasten" !
Nou kind ,van mij heb je niks te vrezen ik kan en durf iedereen onder de ogen te komen en heb zelfs in het begin mijn tel nr in mijn profiel gezet gezet ! deze werd door Maroc verwijderd ! wist ik veel ?,en dat kan ik van de meeste hier niet zeggen.
En zeker personen die zoals jij in alle ANONIEMTEIT hun gal spuien op mensen die ze niet eens persoonlijk kennen of in sommige gevallen ; erger nog al overleden zijn .

Om niets in mijn profiel te zetten heeft eerlijk gezegd niet eens een reden. Mijn reden van daarnet is meer om een punt duidelijk te maken.
OOOOO, je bent benieuwd naar m'n geboorteland(das 1)....wel Nederland, woonomgeving(das 2) heb ik je al eerder vermeld. Ziet, als je het me vraagt ben ik open en eerlijk.
Dat ik dus blij moet zijn dat ik in Nederland woon(zie eerdere post), zeg je maar tegen een asielzoeker(with all do respect), bijvoorbeeld AHM.
Weet je, het zijn die subtiele opmerkingen van je, die je verraden en bij een ervaringsdeskundige van dit soort typische opmerkingen zo door de mand valt.

Verder geef jij al je vooroordelen af door mij op alle manieren af te kraken ,logisch als je geen behoorlijk weerwoord kan of wil geven ,en van ellende het er op gaat gooien dat ik wartaal spreek en mij af te schilderen als een Moslim HATER !

Mijn weerwoord heb ik al gegeven. En dat is begonnen met jouw 10 regeltjes. Ik heb je duidelijk gemaakt wat ik ervan vind. Kort gezegd, ik wil niet op jouw hoop gegooid worden.

Probeer jezelf niet als lieverdje af te schilderen en lees je eigen posts eerst eens goed door. Ik speel het op de man omdat ik jouw zogenaamd goede rechtvaardige intenties betwijfel.

Pardon me, mijn indruk.

Het ga je goed kind .
:zwaai:

Jou ook!



En dan nog ff dit ;vele posters hier weten dat ik gruwlijk verbrand ben geweest geweest ,en ik de rest van m,n leven het met een" rooie raap "zal moeten doen.
Er van uit gaande dat jij dat niet wist gezien je onderstaande reactie !

Ik zie je al met je adrenaline gevulde rode wangetjes stevig op het toetsenbord typen. Hou je het nog een beetje heel?

Zoals ik al zei, ik kom net kijken. Excuses voor deze opmerking.

delankmoedige
31-05-06, 18:54
Wartaal jongens

Get back on track !

:handbang:

gh.wille
31-05-06, 19:35
Geplaatst door Nori78
Ik vind je toon nog steeds een beetje agressief, maar misschien is het wel een kwestie van wennen!

[QUOTE]
[B]*(1 Laat ik beginnen met en goed verstaander heeft maar een half woord nodig .

*(2 Dit klopt anders had ik beslist niet gereageerd! op het eenzijdige willens en wetens bespottelijk maken van personen en hun bovendien dingen in de mond leggen die ze zelf niet hebben gezegd ! Afgezien dat zij zelf niet kunnen reageren ! Deze vorm van ONRECHTVAARDIGHEID is jou blijkbaar onbekend (geeft niet hoor je kunt het nog leren)!

Als zij 'normale' personen waren geweest die verder niets in te brengen hebben, dan had ik inderdaad met je meegevoeld. Ik kan dat bij deze personen helaas niet. Ze hebben gevaarlijk veel mensen achter zich staan om medelijden voor te hebben. Zij zijn politiek publieke personen, dus mag je kritiek hebben op hun manier van presentatie en woordkeuze. Ze hebben wel degelijk het 1 en ander gezegd. Als je dat als zogenaamde voorvechter van onrechtvaardigheid niet in de gaten hebt, maar direct smijt met een eigen spottende discussie zinloze 10, dan heeft het geen zin om je dit proberen duidelijk te maken. Onbegonnen werk.

*(3 Ook jij begint je ''lesje ''al aardig te leren, niet slecht voor iemand ''die pas komt kijken '' ( waarvan akte ) !COLOR]
?

[COLOR=blue](4 Verder verwijt jij mij het accentueren (kijk ff eerst naar je bijna volledig in helle kleur uitgebrachte reactie ) .dit ff ter zijde .
Als jij beweert dat ik een MOSLIM HATER ben dan zit je echt op het verkeerde pad !
Kijk al mijn topic,s maar na , wel ga ik in tegen onredigheid ,onrecht en vooroordelen ,het zijn juist die mensen die andere zo haten die constant deze ook aan vallen en als dat goede MOSLIM,s zijn volgens jou ,dan ga je maar lekker voortaan mee zitten brallen.

Ik beweer niet dat je een Moslimhater bent, ik beweer dat je op slinkse wijze je vooroordelen ventileert. Ik weet niet wat je in je vrije tijd doet, hoe je het voor wie opneemt, het enige wat ik zie is dat wat je hier op het forum verteld. Je gaat er teveel van uit dat moslims wel geen bijbel in huis hebben, homo's haten en vrouwen onderdrukken, zelfs als we niet uit Iran komen. :p Om maar 'ns een paar voorbeelden te noemen. Je noemt een rijtje op alsof het de tien moslimgeboden zijn. Je hebt daarbij niet duidelijk gezegd wie je daarmee bedoelt, al heb ik je de kans gegeven om namen te noemen, wie je precies denkt zich aan jouw 10 regeltjes te houden. Kan ik dus niet omheen dat je mij daar o.a. ook mee bedoelt. En weet je, daar wringt het 'm nou juist. Vind je het van jezelf dus ook niet een beetje onrechtvaardig en te kort door de bocht om de hele moslimgemeenschap van jouw rijtje te betichten?

Verder ben je volgens eigen zeggen zo benauwd om ook maar iets in jou profiel te zetten ! snap niet wat er an mankeerd om b.v simple feiten als opleiding ,intresses woonomgeving en geboorteland weerte geven ,kunje nagaan hoe verziekt je al bent om daar zelfs bang voor te zijn ! Het spreekwoord luid niet voor niets : "Zoals de waard is vertrouwd hij zijn gasten" !
Nou kind ,van mij heb je niks te vrezen ik kan en durf iedereen onder de ogen te komen en heb zelfs in het begin mijn tel nr in mijn profiel gezet gezet ! deze werd door Maroc verwijderd ! wist ik veel ?,en dat kan ik van de meeste hier niet zeggen.
En zeker personen die zoals jij in alle ANONIEMTEIT hun gal spuien op mensen die ze niet eens persoonlijk kennen of in sommige gevallen ; erger nog al overleden zijn .

Om niets in mijn profiel te zetten heeft eerlijk gezegd niet eens een reden. Mijn reden van daarnet is meer om een punt duidelijk te maken.
OOOOO, je bent benieuwd naar m'n geboorteland(das 1)....wel Nederland, woonomgeving(das 2) heb ik je al eerder vermeld. Ziet, als je het me vraagt ben ik open en eerlijk.
Dat ik dus blij moet zijn dat ik in Nederland woon(zie eerdere post), zeg je maar tegen een asielzoeker(with all do respect), bijvoorbeeld AHM.
Weet je, het zijn die subtiele opmerkingen van je, die je verraden en bij een ervaringsdeskundige van dit soort typische opmerkingen zo door de mand valt.

Verder geef jij al je vooroordelen af door mij op alle manieren af te kraken ,logisch als je geen behoorlijk weerwoord kan of wil geven ,en van ellende het er op gaat gooien dat ik wartaal spreek en mij af te schilderen als een Moslim HATER !

Mijn weerwoord heb ik al gegeven. En dat is begonnen met jouw 10 regeltjes. Ik heb je duidelijk gemaakt wat ik ervan vind. Kort gezegd, ik wil niet op jouw hoop gegooid worden.

Probeer jezelf niet als lieverdje af te schilderen en lees je eigen posts eerst eens goed door. Ik speel het op de man omdat ik jouw zogenaamd goede rechtvaardige intenties betwijfel.

Pardon me, mijn indruk.

Het ga je goed kind .
:zwaai:

Jou ook!



En dan nog ff dit ;vele posters hier weten dat ik gruwlijk verbrand ben geweest geweest ,en ik de rest van m,n leven het met een" rooie raap "zal moeten doen.
Er van uit gaande dat jij dat niet wist gezien je onderstaande reactie !

Ik zie je al met je adrenaline gevulde rode wangetjes stevig op het toetsenbord typen. Hou je het nog een beetje heel?

Zoals ik al zei, ik kom net kijken. Excuses voor deze opmerking.

Dat bedoel ik jou " non intresse" in de persoon die je te hooi en te gras ergens van beschuldigd en wat je niet waar kunt maken .
Ik weet haast wel zeker dat je niet eens de moeite hebt genomen om mijn eerste posten te lezen ,iets wat ik bij jou niet eens hoef te doen je bent er immers pas en heb je visite -kaartje op jouw inziens(Indrukwekkende ) wijze met verdraaien van de feiten al neer gezet !

En wat het ''profiel'' betreft het is indd geen ''must " maar ik vond het van het begin af aan wel een heel goed idee om een impact te geven met wie je te doen hebt ,en vind het nog steeds een compliment voor de degene die deze side gemaakt heeft ,dat er helaas geen gebruik van wordt gemaakt ligt aan de angst blijkbaar om vooral niets van je zelf te vertellen (je weet immers maar nooit ) .

Verder ben je absoluut geen ''partij "voor me en ben ook niet van plan om deze vorm van( "condoomlogie " = gelul zonder tot en vruchtbaar gesprek te komen ) nog langer voort te zetten over DIT onderwerp!

Sluit me aan wat onze topic deelnemer " delankmoedige "
adviseerd :Get back on track .