PDA

Bekijk Volledige Versie : Stompzinnige gelovigen in Polen aanbidden hun paus/god



Mark
27-05-06, 20:37
Tijdelijk geen condooms in Polen

Gepost door Joop (Athlon_2o0o) - Bron: AD
Gepubliceerd: zaterdag 27 mei 2006 @ 15:43
Tijdens het vierdaagse bezoek van paus Benedictus XVI in Polen, dat donderdag is begonnen, zijn condooms niet toegestaan. Ze worden niet meer verkocht. Ook blootscènes in reclamefilmpjes zijn niet te zien.

De paus zal onder andere een gebed brengen in het vernietigingskamp Auschwitz. Hij zal in het Duits bidden, maar voor de rest spreekt hij geen Duits in Polen. De paus zei na zijn aankomst dat hij Auschwitz "niet als Duitser, maar als katholiek" bezoekt.

Eni
27-05-06, 21:22
Geplaatst door Dorinthe
De Katholiban van PapaRazi XVI en van zijn voorganger is inmiddels berucht, vooral in Polen. Andersdenkenden worden gemolesteerd met toestemming van de kerk.

Dorinthe

Wat heb jij gezopen?

sjaen
27-05-06, 21:32
Geplaatst door Mark
Tijdelijk geen condooms in Polen

Gepost door Joop (Athlon_2o0o) - Bron: AD
Gepubliceerd: zaterdag 27 mei 2006 @ 15:43
Tijdens het vierdaagse bezoek van paus Benedictus XVI in Polen, dat donderdag is begonnen, zijn condooms niet toegestaan. Ze worden niet meer verkocht. Ook blootscènes in reclamefilmpjes zijn niet te zien.

De paus zal onder andere een gebed brengen in het vernietigingskamp Auschwitz. Hij zal in het Duits bidden, maar voor de rest spreekt hij geen Duits in Polen. De paus zei na zijn aankomst dat hij Auschwitz "niet als Duitser, maar als katholiek" bezoekt.

Mark kijk maar uit, zodadelijk wordt er nog een stompzinnige fatpauswah over je uitgesproken.

gh.wille
27-05-06, 21:56
Geplaatst door Dorinthe
De Katholiban van PapaRazi XVI en van zijn voorganger is inmiddels berucht, vooral in Polen. Andersdenkenden worden gemolesteerd met toestemming van de kerk. Er heerst een toestand van Homofobie, Anti-Semitisme, nationalisme en discriminatie in Polen. Ze hebben al een waarschuwing gehad van de EU.

Anti-Semitisme en nationalisme hebben al een zeer lange traditie in Polen, al ver voor dat de Nazi's in Duitsland aan de macht kwamen.

Dorinthe

Tuurlijk afgeven op een ander geloof ,die mensen slopen elkaar ten minste niet om het lopen in een te korte broek en HOMO,S laten ze ook in leven ,allen NONNEN die worden meteen vermoord die lijken te veel op die MALOTEN (vrouwen ) in IRAN , die zich aan melden voor ZELFDISTRUCTIE ! is het zo goed ???

mark61
27-05-06, 22:10
Geplaatst door Dorinthe
Niks, hoezo? Kijk je nooit geen nieuws of zoiets? Kasia, een goeie vriendin van me uit Warchau, vertelt me ook nog wel eens wat.

Doe die katholieke oogkleppen nou eens af, of neem eens een nieuwe bril, zodat je de werkelijkheid wat scherper ziet. Radio Madonna is zelfs zo erg dat de Papa Razi er zelfs kritiek op heeft.

Dorinthe

Radio Marija. Matoch.

Marsipulami
27-05-06, 22:14
starttijd=00:00:00&speelduur=00:00:00

Carin de Rooy
28-05-06, 10:14
Geplaatst door Mark
Tijdelijk geen condooms in Polen

Gepost door Joop (Athlon_2o0o) - Bron: AD
Gepubliceerd: zaterdag 27 mei 2006 @ 15:43
Tijdens het vierdaagse bezoek van paus Benedictus XVI in Polen, dat donderdag is begonnen, zijn condooms niet toegestaan. Ze worden niet meer verkocht. Ook blootscènes in reclamefilmpjes zijn niet te zien.

De paus zal onder andere een gebed brengen in het vernietigingskamp Auschwitz. Hij zal in het Duits bidden, maar voor de rest spreekt hij geen Duits in Polen. De paus zei na zijn aankomst dat hij Auschwitz "niet als Duitser, maar als katholiek" bezoekt.


Wat een zielige poppenkast.

waterfiets
28-05-06, 12:24
Geplaatst door Mark

De paus zal onder andere een gebed brengen in het vernietigingskamp Auschwitz.

Hij durft wel. Misschien kan hij beter juist wel als Duitser gaan want hij heeft immers zelf ook tot het laatst gevochten voor het nazi regime en mag wel eens wat aan boetdoening doen. Nogal ongeloofwaardig om dan nu te zeggen dat hij "als katholiek" naar Auschwitz gaat (nog afgezien van het feit dat Hitler ook katholiek was en de katholieke kerk in Duitsland samenwerkte met het regime).

Enfin, wie zonder zonde is werpe de eerste steen ...

Dwaalspoor
28-05-06, 12:29
Kunnen de homo's en ongelovigen onze christelijke broeders niet met rust laten? Wat is dit nou? Wordt een beetje moe van dat gezeik en zielig gedoe van de homootjes en ongelovige tuig..

David
28-05-06, 12:30
Geplaatst door Dwaalspoor
Kunnen de homo's en ongelovigen onze christelijke broeders niet met rust laten? Wat is dit nou? Wordt een beetje moe van dat gezeik en zielig gedoe van de homootjes en ongelovige tuig..


Als je deze nonsens omdraait, slaat het nog ergens op.

Dwaalspoor
28-05-06, 12:34
Geplaatst door David
Als je deze nonsens omdraait, slaat het nog ergens op.

Het slaat ook op leugenachtige roddeltantes.

Dwaalspoor
28-05-06, 15:55
Geplaatst door Dorinthe
@Dwaalspoor,

wat ben jij een zielige gelovige met je oogkleppen op en je bekrompen geest. Laten eerst de heterogelovigen, zoals jij, eens ophouden zich te bemoeien met mijn sexleven en dat van andere homosexuelen, dan praten we verder. Blijkbaar brengen homosexuelen moslims en christenen bij elkaar. Wat God nooit gelukt is, doen de homosexuelen toch maar weer.

Over leugenachtige roddeltantes gesproken, je lijkt wel een oud wijf, met je zeurverhalen.

Dorinthe.

Ik heb me nooit bemoeit met je sexleven. Gatsiederie, moet er niet aan denken.

Als de homosexuelen nu eens minder met die uithangbord liepen van dat ze hun geslachtsorganen in het verkeerde gat stoppen of tegen een verkeerde orgaan plempen krijgen ze ook minder commentaar, maar nee ze kunnen niet zonder relletjes uit te lokken.

En hou eens op om je te bemoeien met mijn akkefietje met roddeltante david, bemoeizuchtige (pis)pot.

gh.wille
28-05-06, 16:07
Geplaatst door waterfiets
Hij durft wel. Misschien kan hij beter juist wel als Duitser gaan want hij heeft immers zelf ook tot het laatst gevochten voor het nazi regime en mag wel eens wat aan boetdoening doen. Nogal ongeloofwaardig om dan nu te zeggen dat hij "als katholiek" naar Auschwitz gaat (nog afgezien van het feit dat Hitler ook katholiek was en de katholieke kerk in Duitsland samenwerkte met het regime).

Enfin, wie zonder zonde is werpe de eerste steen ...

Op je POEF ;of te wel de pekel in met je meer dan schofterige Dekzwabberige beweringen!
opde eerste plaats was HITLER een Renegaat en haatte elk geloof (behalve dan zijn nieuw in te voeren GERMANISME ) , duizenden R.K priesters en nonnen zijn omgekomen in de kampen der NAZIE,s en deze MAN (de Paus )heeft niet voor de NAZIE,S gevochten ! dit berust op een door jou verzonnen grove leugen .
Ik dweil het hele dek met je aan als het moet .
:gniffel:

tukkersterror
28-05-06, 16:11
Geplaatst door Dorinthe

Wat God nooit gelukt is, doen de homosexuelen toch maar weer.
Dorinthe.

Wrong!!!
En gestoort, ik begin bij zulke uitspraken de mensen in Polen en Rusland te begrijpen!!!

Al Sawt
28-05-06, 16:12
Geplaatst door gh.wille
Tuurlijk afgeven op een ander geloof ,die mensen slopen elkaar ten minste niet om het lopen in een te korte broek en HOMO,S laten ze ook in leven ,allen NONNEN die worden meteen vermoord die lijken te veel op die MALOTEN (vrouwen ) in IRAN , die zich aan melden voor ZELFDISTRUCTIE ! is het zo goed ??? Je hebt gelijk.

Maar zonder Katholisiscme heeft het antisemitisme nooit zo zwaar geaard als in Europa. Heeft het geen bakermat gevormd voor tal van intolerante en bloeddorstige ideologieen.

Voor rest is Katholieke geloof een zee van tolerantie.

~Panthera~
28-05-06, 16:15
Geplaatst door tukkersterror
Wrong!!!
En gestoort, ik begin bij zulke uitspraken de mensen in Polen en Rusland te begrijpen!!!


:fplet: WOOOOOOOOH............effe gas terug, wil je ?? :confused:

David
28-05-06, 16:22
Geplaatst door Dwaalspoor
mijn akkefietje met David


Kijk, zo komen nou de roddels de wereld in!

Marsipulami
28-05-06, 17:07
starttijd=00:00:00&speelduur=00:00:00

tukkersterror
28-05-06, 17:33
Geplaatst door Dorinthe
Wat homo's en lesbiennes te verduren hebben in Polen en Rusland aan schandelijke scheldkannonades en geweldadigheden van religeuzen en facsisten is ten hemel schreiend. Het zal de liefde van God wel zijn, God is toch liefde, of is God ook een facsist? Als je sommige religieuzen ziet, zou het haast zeggen, dat het zo is.

Dorinthe.

Wat daar gebeurd in deze landen is ver van normaal, maar daarin tegen kun je deze landen vergelijken met de begin jaren 60, hier in Nederland.
Toen was het homo of lesbo zijn ook hier nog een taboe.
Na jaren van onderdrukking door het communisme beleven ze daar een geweldige cultuur shock, alles wat vroeger niet bestond (volgens de overheid) zoals drugs, aids, homosexualiteit, etc. etc. blijkt ineens te bestaan en wat bestond zoals zekerheid van werk en inkomen is ineens te komen vervallen.

Maar waar ik jou eigelijk opaan viel was jou stelling ten opzichte van God en dit is een beetje gevoelig:)

Mark
28-05-06, 17:35
Ironisch dat de Paus zielig gaat lopen doen in Auschwitz terwijl zijn anti-condoom campagne een nieuwe holocaust in Afrika veroorzaakt :)

gh.wille
28-05-06, 17:39
Geplaatst door Al Sawt
Je hebt gelijk.

Maar zonder Katholisiscme heeft het antisemitisme nooit zo zwaar geaard als in Europa. Heeft het geen bakermat gevormd voor tal van intolerante en bloeddorstige ideologieen.

Voor rest is Katholieke geloof een zee van tolerantie.

Dat was wederzijds ,met dit verschil dat het R.K op een gegeven moment het grootste geloof was in Europa tot de afscheidingen o.a Rusland ,Griekenland en Engeland *en de Onderlinge afscheidingen oa Luther,Calvijn en andere protestantse groeperingen alle hadden wel iets tegen de Joden (waren tenslotte de CHRISTEN verlogenaars in hun ogen ! ) het is dus fout om alleen ROME daar voor aansprakelijk te stellen .

* deze landen erkenden ROME niet.

~Panthera~
28-05-06, 18:36
Geplaatst door Mark
Ironisch dat de Paus zielig gaat lopen doen in Auschwitz terwijl zijn anti-condoom campagne een nieuwe holocaust in Afrika veroorzaakt :)


Zeer ironisch, ja. :moe:

gh.wille
28-05-06, 18:58
Geplaatst door Marsipulami
starttijd=00:00:00&speelduur=00:00:00

Kun je me ook vertellen hoeveel doden er al gevallen zijn ??

gh.wille
28-05-06, 19:09
Geplaatst door Carin de Rooy
Wat een zielige poppenkast.

JA klopt vergeleken met MEKKA is dit indd popppenkast !
Ooit iemand uit het Vaticaan gehoord die er ''smalende "opmerkingen over maakten ??
laat iedereen toch in zijn /haar waarde ,dacht je soms dat die Katholieken het niet gek vinden dat DUIZENDEN mensen uit alle delen van de wereld naar MEKKA komen om rond (in hun ogen een grote zwarte steen ) te lopen ,om dan nog maar niet te spreken van het ''stenigings ritueel " dat daar op volgt !
Afgezien dan van de enkele HONDERDEN DODEN die er gewoonte getrouw ook nog bij te betreuren zijn .

Stof tot nadenken dunkt mij genoeg !

gh.wille
28-05-06, 19:20
Geplaatst door ~Panthera~
Zeer ironisch, ja. :moe:

Daar hoef je niet moe van te worden het is een questie van zijn (de paus *) zijn inzien en maakt onderdeel uit van het /hun geloof .
Trouwens het is geen verplichting als je NEUKEN WIL MET CONDOOM dan doe je dat gewoon je krijgt er echt geen DOODSTRAF voor.**
Die kans loop je wel als je zonder condoom wipt !

* overigens neemt hij niet alleen de beslissing alle KARDINALEN brengen ok hun stem uit

** Ik ben zelf het met dat "advies " niet eens maar dat is strikt mijn persoonlijke mening !

~Panthera~
28-05-06, 19:23
Geplaatst door gh.wille
Daar hoef je niet moe van te worden het is een questie van zijn (de paus *) zijn inzien en maakt onderdeel uit van het /hun geloof .
Trouwens het is geen verplichting als je NEUKEN WIL MET CONDOOM dan doe je gewoon je krijgt er echt geen DOODSTRAF voor.**
Die kans loop je wel als je zonder condoom wipt !

* overigens neemt hij niet alleen de beslissing alle KARDINALEN brengen ok hun stem uit

** Ik ben zelf het met dat "advies " niet eens maar dat is strikt mijn persoonlijke mening !



Nee, je krijgt er geen doodstraf VOOR, Wille, maar in deze tijd ga je er WEL dood AAN.
En dat WETEN ze.
Dus is het wel raar standpunt : ga maar zonder neu.....shoorntjes vangen, en dat we weten dat je er dood aan kunt gaan, intresseert ons geen hout ??
Dan ben je in mijn ogen medeplichtig.

Al Sawt
28-05-06, 19:28
Geplaatst door gh.wille
Dat was wederzijds ,met dit verschil dat het R.K op een gegeven moment het grootste geloof was in Europa tot de afscheidingen o.a Rusland ,Griekenland en Engeland *en de Onderlinge afscheidingen oa Luther,Calvijn en andere protestantse groeperingen alle hadden wel iets tegen de Joden (waren tenslotte de CHRISTEN verlogenaars in hun ogen ! ) het is dus fout om alleen ROME daar voor aansprakelijk te stellen .

* deze landen erkenden ROME niet. Het is inderdaad stom om Rome daarvoor aansprakkelijk te stellen.

Want de Paus zetelde ook in Avignon.

Je kan niet ontkennen dat Katholieke kerk veel meer invloed had op de Europese politiek en samenleving. Omdat KK een instituut was en niet onder de hierachie viel van een bepaalde land of monarch.

gh.wille
28-05-06, 19:43
Geplaatst door ~Panthera~
Nee, je krijgt er geen doodstraf VOOR, Wille, maar in deze tijd ga je er WEL dood AAN.
En dat WETEN ze.
Dus is het wel raar standpunt : ga maar zonder neu.....shoorntjes vangen, en dat we weten dat je er dood aan kunt gaan, intresseert ons geen hout ??
Dan ben je in mijn ogen medeplichtig.*

Die kans loop je wel als je zonder condoom wipt !

Meen dat ik met bovenstaande zin al genoeg gezegd heb,nogmaals het is bij de RK geen verplichting het is het standpunt dat door '''Het Vaticaan " word ingenomen (zieltjes winnen >???>grote gezinnen )en dacht je nu echt dat hier in Nederland er nog R.K zijn die er zich iets van aantrekken ?

* Vergeet niet dat bij de R.K het huwlijk als een Heilige verbintenis word beschouwd het is dus gebaseerd op het HUWLIJK en niet op de vrijage vooraf WANT DAT WORD OOK WEER AFGEKEURD !

Zelf ben ik RK opgevoed ,maar zo lang ik hier ben heb ik al verteld dat ik een noem het maar RENEGAAT ben houd niet in dat ik onjuist heden ongeacht welk onderwerp dan ook recht probeer te zetten , en verdedig .

~Panthera~
28-05-06, 19:47
Geplaatst door gh.wille
Die kans loop je wel als je zonder condoom wipt !

Meen dat ik met bovenstaande zin al genoeg gezegd heb,nogmaals het is bij de RK geen verplichting het is het standpunt dat door '''Het Vaticaan " word ingenomen (zieltjes winnen >???>grote gezinnen )en dacht je nu echt dat hier in Nederland er nog R.K zijn die er zich iets van aantrekken ?



Hier in Nederland niet, maar in Afrika sterven er miljoenen door DAT standpunt van de Kerk.

knuppeltje
28-05-06, 19:48
Geplaatst door Al Sawt
Het is inderdaad stom om Rome daarvoor aansprakkelijk te stellen.

Want de Paus zetelde ook in Avignon.

Je kan niet ontkennen dat Katholieke kerk veel meer invloed had op de Europese politiek en samenleving. Omdat KK een instituut was en niet onder de hierachie viel van een bepaalde land of monarch.

Moet je toch eens nagaan hoe dat schisma in die kerk ontstond, en welke staatshoofden daar allemaal een rol in speelden-en waarom, en welke scheidslijnen er tussen staten getrokken werden, zou je nog raar opkijken.

Tip, Barbara Tuchman.

gh.wille
28-05-06, 19:51
Geplaatst door Al Sawt
Het is inderdaad stom om Rome daarvoor aansprakkelijk te stellen.

Want de Paus zetelde ook in Avignon.

Je kan niet ontkennen dat Katholieke kerk veel meer invloed had op de Europese politiek en samenleving. Omdat KK een instituut was en niet onder de hierachie viel van een bepaalde land of monarch. *

Als je goed had gelezen heb ik dat zelfs beaamd !
Dat er twee pausen waren (paus =kerkvorst ) in Engeland* werd een vorst ook meteen hoofd van de Kerk maakte de boel nog onoverzichtelijker en de onderlinge meningsverschillen waren enorm FEIT blijft wel dat de JODEN altijd waar en hoe dan ook de pineut waren en in feite is dit nog zo ! of niet soms ? sla anders maar ff fgewoon hier een paar willekeurige topic,s er op na dan kom je er wel achter .

duende
28-05-06, 20:01
Geplaatst door Dorinthe
Wat homo's en lesbiennes te verduren hebben in Polen en Rusland aan schandelijke scheldkannonades en geweldadigheden van religeuzen en fascisten is ten hemel schreiend. Het zal de liefde van God wel zijn, God is toch liefde, of is God ook een fascist? Als je sommige religieuzen ziet, zou het haast zeggen, dat het zo is.

Dorinthe.

Als er een gott is dan is het zeker een fascist..een debiele, sadistisch, kinderlijke rotzak. :D Zo eentje die spinnen de pootjes uitrukt of katten in de brand steekt. Gelukkig is er geen gott er zijn slechts gelovigen en dat is al erg genoeg.

gh.wille
28-05-06, 20:03
Geplaatst door ~Panthera~
Hier in Nederland niet, maar in Afrika sterven er miljoenen door DAT standpunt van de Kerk.

Dit is een niet bewezen feit denk eerder dat het komt door de vele verkrachtingen en dat de VROUW in dat soort landen slechts (vrouw ) is en niet meer als een object om de lusten te bevredigen ,dus hou op met dat de RK daarvoor verantwoordelijk is het ""advies geld NOGMAALS VOOR GEHUWDEN !

Kijk er zijn genoeg punten waar ik het als ex RK niet mee eens ben ,maar dit is stomweg iets in hun schoenen schuiven waar zij weinig aan toe voegen ( dat half Afrika buiten de pot pist )dat kan" Popy Jopie " ZELFS NIET VERHINDEREN!

waterfiets
28-05-06, 20:16
Geplaatst door Dwaalspoor
Kunnen de homo's en ongelovigen onze christelijke broeders niet met rust laten? Wat is dit nou? Wordt een beetje moe van dat gezeik en zielig gedoe van de homootjes en ongelovige tuig..

Ga toch je geit verwennen ...

duende
28-05-06, 20:18
Geplaatst door waterfiets
Ga toch je geit verwennen ...
Die heeft hoofdpijn.

Marsipulami
28-05-06, 20:21
starttijd=00:00:00&speelduur=00:00:00

tukkersterror
28-05-06, 20:24
Ik snap niet dat mensen nog steeds de paus verantwoordelijk houden voor de aids gevallen in afrika, het is dom en stom.
Ten eerste zijn in de landen waar aids heerst Somalie, Sudan etc. het christelijk geloof ver in de minderheid en is sex niet de grootste boosdoener geweest.
De grootste boosdoeners zijn geweest de vuile niet schone scheermessen waar besnijdenissen werden gedaan onder de bevolking.
Eind jaren 70 begin 80 jaren is er een grote campaine geweest om deze messen te desinfecteren, waardoor het aantal hiv besmettingen afnamen, later is er weer een explosie van hiv besmettingen geweest inderdaad door gemeenschap.
Er is jaren lang een grote campaine geweest voor condoom gebruik en deze worden ook nog steeds gratis verstrekt in deze landen.

Alleen het nadeel is dat in deze landen de geslachts gemeenschap niet gebeurd voor de fun, maar waarvoor het bedoeld is en dat is voor de voortplanting, want immers kinderen zijn hun oudedag verzekering, tja en dan kun je condooms niet gebruiken.

En voor de personen die nog steeds de paus verantwoordelijk willen stellen hieronder een lijstje van het geloof in Afrika, helaas geschreven in het zuidafrikaans

Islam i Afrika

Islam i Afrika teller ca 285 millioner tilhengere (40% av befolkningen). Religionen er særlig utbredt i det nordlige Afrika, der betegnelsen "araberland" sier noe om hvilken ekstern region som har vært mest innflytelsesrik. I land som Egypt, Libya, Tunisia, Algerie, Marokko, Mauretania, og Somalia, er mer enn 85-95% av innbyggerne muslimer. For det belte av land som ligger syd for disse (Sudan, Tchad, Niger, Mali, Senegal, Gambia, etc) teller tilhengere av islam 50-90%.

Syd for ekvator er islam langt mindre innflytelsesrik.

waterfiets
28-05-06, 20:28
Geplaatst door gh.wille
Op je POEF ;of te wel de pekel in met je meer dan schofterige Dekzwabberige beweringen!
opde eerste plaats was HITLER een Renegaat en haatte elk geloof (behalve dan zijn nieuw in te voeren GERMANISME ) , duizenden R.K priesters en nonnen zijn omgekomen in de kampen der NAZIE,s en deze MAN (de Paus )heeft niet voor de NAZIE,S gevochten ! dit berust op een door jou verzonnen grove leugen .
Ik dweil het hele dek met je aan als het moet .
:gniffel:

Nou waarschijnlijk woon je in de Efteling want het is allemaal wel waar wat ik beweer. Hitler heeft tot zijn dood contributie aan de Katholieke kerk betaald en er zijn vele citaten van hem waaruit blijkt dat het een gelovig man is en dat hij de uitroeiing van de joden als een goddelijke opdracht ziet. Dat doe je niet als je afvallige bent.

De Paus heeft wel degelijk voor de nazi's gevochten. Hij zou zogenaamd gedeserteerd zijn op 1 mei 1945 maar het duitse leger gaf zich een week later over dus een heldendaad lijkt mij dat niet. Hier kan je hem zien in Duits legeruniform:

http://www.cbsnews.com/images/2005/04/19/image689474x.jpg

Ratzinger was tijdens WOII lid van de Duitse Hitlerjeugd en diende ook bij de Wehrmacht. Ratzinger was zes jaar oud toen Hitler aan de macht kwam in 1933. Toen in 1941 het lidmaatschap tot de Hitlerjeugd werd verplicht werd hij 14-jarige leeftijd lid. Volgens zijn biograaf John Allen duurde dat niet lang, daar hij een uitzondering kreeg vanwege zijn opleiding aan het seminarie. Bewaakte fabriek met slavenarbeiders.
Twee jaar later werd hij lid van een luchtafweereenheid waarmee hij instond voor de bescherming van een BMW-fabriek die vliegtuigmotoren maakte. In de fabriek werkten slaven van het concentratiekamp Dachau.
Hij zegt nadrukkelijk dat hij nooit heeft deelgenomen aan een gevecht of een schot heeft afgevuurd. Zijn wapen zou zelfs niet geladen zijn geweest omwille van een geïnfecteerde vinger. Hij werd overgeplaatst naar Hongarije, waar hij vallen voor tanks optrok. Hij zag er hoe joden naar de vernietigingskampen werden gevoerd. In april 1944 deserteerde hij en verbleef een aantal weken in een krijgsgevangenkamp. Een verplichting of een keuze?
Volgens Ratzinger en zijn oudere broer Georg was het onmogelijk om weerstand te bieden aan de nazi's. De nu 84-jarige Elizabeth Lohner, inwoonster van het dorp Traunstein waar de Ratzingers in 1937 gingen wonen, vertelt een ander verhaal. Volgens haar was het wel mogelijk om weerstand te bieden en maakten Ratzingers indertijd een bewuste keuze.

tukkersterror
28-05-06, 21:27
Geplaatst door Dorinthe
Tt, dit is geen Afrikaans maar Deens. Graag gedaan.

Dorinthe.

Ik dank u voor deze informatie, het was zogauw het enigste wat ik kon vinden over het geloof in Afrika op google.
Ik vond de taal een beetje lijken op Nederlands en dacht Afrika, dan moet het wel haast zuidafrikaans zijn, maar je hebt gelijk denk ik want het is een noorse site dus kan goed deens wezen

gh.wille
28-05-06, 21:49
Geplaatst door waterfiets
Nou waarschijnlijk woon je in de Efteling want het is allemaal wel waar wat ik beweer. Hitler heeft tot zijn dood *contributie aan de Katholieke kerk betaald en er zijn vele citaten van hem waaruit blijkt dat het een gelovig man is en dat hij de uitroeiing van de joden als een goddelijke opdracht ziet. Dat doe je niet als je afvallige bent.

De Paus heeft wel degelijk voor de nazi's gevochten. Hij zou zogenaamd gedeserteerd zijn op 1 mei 1945 maar het duitse leger gaf zich een week later over dus een heldendaad lijkt mij dat niet. Hier kan je hem zien in Duits legeruniform:**

http://www.cbsnews.com/images/2005/04/19/image689474x.jpg

Ratzinger was tijdens WOII lid van de Duitse Hitlerjeugd en diende ook bij de Wehrmacht. Ratzinger was zes jaar oud toen Hitler aan de macht kwam in 1933. Toen in 1941 het lidmaatschap tot de Hitlerjeugd werd verplicht werd hij 14-jarige leeftijd lid. Volgens zijn biograaf John Allen duurde dat niet lang, daar hij een uitzondering kreeg vanwege zijn opleiding aan het seminarie. Bewaakte fabriek met slavenarbeiders.
Twee jaar later werd hij lid van een luchtafweereenheid waarmee hij instond voor de bescherming van een BMW-fabriek die vliegtuigmotoren maakte. In de fabriek werkten slaven van het concentratiekamp Dachau.
Hij zegt nadrukkelijk dat hij nooit heeft deelgenomen aan een gevecht of een schot heeft afgevuurd. Zijn wapen zou zelfs niet geladen zijn geweest omwille van een geïnfecteerde vinger. Hij werd overgeplaatst naar Hongarije, waar hij vallen voor tanks optrok. Hij zag er hoe joden naar de vernietigingskampen werden gevoerd. In april 1944 deserteerde hij en verbleef een aantal weken in een krijgsgevangenkamp. Een verplichting of een keuze?
Volgens Ratzinger en zijn oudere broer Georg was het onmogelijk om weerstand te bieden aan de nazi's. De nu 84-jarige Elizabeth Lohner, inwoonster van het dorp Traunstein waar de Ratzingers in 1937 gingen wonen, vertelt een ander verhaal. Volgens haar was het wel mogelijk om weerstand te bieden en maakten Ratzingers indertijd een bewuste keuze.

*Als HITLER al contributie betaalde ??( nog nooit van gehoord je betaalde in de kerk als je die al bezocht ) dan nog was het uit politiek oogpunt in 1933 waren er nog zat gelovige Duitsers dat had hem te veel stemmen gekost en dat beetje GELD ZAT HIJ NIET OM TE SPRINGEN !
Dat kon ie makkelijk betalen van de poen die die jatte van de JODEN .

** wat een misselijk makende vergelijking het is het (uniform ) van de HITLER JUGEND ! (kinderen tot 15 jaar ) pas als 16 jarige kreeg je het Weermacht uniform dat JEUKTE minder want het was niet van NETEL DOEK gemaakt !
Als het zelfde jongentje nu in de Guantanamo Bay gevangenis had gezeten had je MOORD en BRAND gekrijst !!!!!

Verder hadden de DUITSERS in die tijd al niet veel in te brengen ! je KIND moest in dienst!! bij weigering volgden van zelf represailles .*
Verder had HITLER schijt aan de RK!!!
Zijn doelstelling is bekend EIN VOLCH ! EIN REICH ! EIN FUHRER!
En zijn DUIZEND JARIGE rijk niet te vergeten ,dat zou bestaan uit Edelgermanen.met maar een geloof het GERMANISME !!!
verder was het voor een kind van nog geen 15 jaar wel een moedige beslissing om te deserteren ! tot het laast toe werden deserteurs onherroepelijk afgeschoten of vermoord als het ff kon nog eerst lekker gemarteld in de laatste uren was daar geen tijd meer voor maar vele kindsoldaten die in hun WANHOOP zich wilden overgeven werden vaak zelfs nog door hun tot in de (AFGROND GEINDOCTRINEERDE )mede kindsoldaten dood geschoten !!

Honderden van deze STUMPERS zijn in de laatste uren nog gestorven in de smeulende puinhopen ,voor een GEK die zelf zijn consequentie,s niet dorst te trekken en voor zelfmoord koos ,zich niet bekommerend om zijn(( LAFFE )bevolking !
En verder kan je van mijn part er bij halen wat je wilt! je bent niet alleen al verziekt maar ook al net zo VERROT als de destijds geindoctrineerde kinderen ,maar die konden niet anders JIJ nog wel .!!!

*Deze bestonden o.a uit minder voedsel geen medische hulp als het direct nodig was enz enz enz en...de GESTAPO die je constant in de gaten hield
DAT is de WAARHEID en niet zoals in jou door en door Verziekte brein weergegeven word !

Dwaalspoor
28-05-06, 22:16
Geplaatst door waterfiets
Ga toch je geit verwennen ...

Ik doe niet aan vulgariteiten zoals homo- en dierensex.

Dwaalspoor
28-05-06, 22:18
Geplaatst door tukkersterror
Ik snap niet dat mensen nog steeds de paus verantwoordelijk houden voor de aids gevallen in afrika, het is dom en stom.
Ten eerste zijn in de landen waar aids heerst Somalie, Sudan etc. het christelijk geloof ver in de minderheid en is sex niet de grootste boosdoener geweest.
De grootste boosdoeners zijn geweest de vuile niet schone scheermessen waar besnijdenissen werden gedaan onder de bevolking.
Eind jaren 70 begin 80 jaren is er een grote campaine geweest om deze messen te desinfecteren, waardoor het aantal hiv besmettingen afnamen, later is er weer een explosie van hiv besmettingen geweest inderdaad door gemeenschap.
Er is jaren lang een grote campaine geweest voor condoom gebruik en deze worden ook nog steeds gratis verstrekt in deze landen.

Alleen het nadeel is dat in deze landen de geslachts gemeenschap niet gebeurd voor de fun, maar waarvoor het bedoeld is en dat is voor de voortplanting, want immers kinderen zijn hun oudedag verzekering, tja en dan kun je condooms niet gebruiken.

En voor de personen die nog steeds de paus verantwoordelijk willen stellen hieronder een lijstje van het geloof in Afrika, helaas geschreven in het zuidafrikaans

Islam i Afrika

Islam i Afrika teller ca 285 millioner tilhengere (40% av befolkningen). Religionen er særlig utbredt i det nordlige Afrika, der betegnelsen "araberland" sier noe om hvilken ekstern region som har vært mest innflytelsesrik. I land som Egypt, Libya, Tunisia, Algerie, Marokko, Mauretania, og Somalia, er mer enn 85-95% av innbyggerne muslimer. For det belte av land som ligger syd for disse (Sudan, Tchad, Niger, Mali, Senegal, Gambia, etc) teller tilhengere av islam 50-90%.

Syd for ekvator er islam langt mindre innflytelsesrik.

Beetje dom gozer, AIDS komt juist het meest voor waar de Islam het minst voorkomt.

gh.wille
28-05-06, 22:38
Geplaatst door Marsipulami
starttijd=00:00:00&speelduur=00:00:00

Wat het laatste betreft : De wens is de vader van de gedachte !

Althans dat :denk: ik.

waterfiets
28-05-06, 23:05
Geplaatst door gh.wille

DAT is de WAARHEID en niet zoals in jou door en door Verziekte brein weergegeven word !

Ja ja je mag hoog en laag springen maar je hebt niks weerlegt wat ik schreef. De Paus heeft in zijn duitse uniform een fabriek verdedigd waar slaven uit Dachau werkten (hetgeen natuurlijk niet past bij het imago van een herder van een kudde gelovigen) en Hitler was een gelovig man en getuigde daar regelmatig in speeches van. Een dorpsgenoot van Ratzinger die in het verzet zat is gemarteld in Dachau. Ik neem de Paus niks kwalijk hoor ... hij deed niks anders dan veel jeugdigen in Duitsland deden en weinigen hadden de kracht en moed iets anders te doen. Zij die het wel deden konden het vaak niet navertellen. Zijn dorpsgenoor Braxenthaler die in het verzet zat heeft ook het eind van de oorlog niet gehaald. Hij koos voor zijn verzetswerk en is daar ook na gemarteld te zijn in Dachau mee doorgegaan. Ratzinger maakte een andere keuze.
Maar ik reageerde vooral op zijn uitlating dat hij niet als duitser maar als katholiek Auschwitz wil bezoeken. Ik begrijp die uitlating niet. Maar ik zal er nog eens over nadenken .

Marsipulami
28-05-06, 23:19
Geplaatst door Dorinthe
Hoezo, ander geloof? Ik geloof helemaal niet. Met flessen en stenen gooien naar homo's en lesbo's en het in elkaar slaan met honkbalknuppels, is heel gewoon in Polen.

De ultra-conservatieve katholieke "Młodzież Wszechpolska" (All Polish Youth) is daar heel sterk in. Anti-semitisme, vreemdelingenhaat, homohaat en vrouwenonderdrukking zijn de uitgangspunten van deze misdadige club, en dat allemaal in naam van God!!! Ze hebben ook alle steun van de ultra-rechtse regering van Polen. De Pis- partij is daar de grootste.
Die partij en de premier zijn idd PIS.

@Dwaalspoor,

wat ben jij een zielige gelovige met je oogkleppen op en je bekrompen geest. Laten eerst de heterogelovigen, zoals jij, eens ophouden zich te bemoeien met mijn sexleven en dat van andere homosexuelen, dan praten we verder. Blijkbaar brengen homosexuelen moslims en christenen bij elkaar. Wat God nooit gelukt is, doen de homosexuelen toch maar weer.

Over leugenachtige roddeltantes gesproken, je lijkt wel een oud wijf, met je zeurverhalen.

Dorinthe.

Het Nazisme was een ideologie die bedacht werd door mensen die net zoals jij bomvol haat zaten jegens andersgelovigen.

tukkersterror
28-05-06, 23:27
Geplaatst door Dwaalspoor
Beetje dom gozer, AIDS komt juist het meest voor waar de Islam het minst voorkomt.

Lees het verhaal nog eens.

mark61
28-05-06, 23:32
Geplaatst door tukkersterror
Lees het verhaal nog eens.

Die lap waanzin die hij van je citeert? Man man, wat een gelul kan je toch bij elkaar verzinnen :hihi:

Das trouwens geen Afrikaans, maar Zweeds ofzo. Sjeezes.

Geloof ome Schaap nou maar, in isl. landen het minste aids. Het zwaartepunt ligt in Zuidelijk Afrika. Zuid-Afrika met name, waar elke 15 seconden een vrouw wordt verkracht. Goede tweede is Botswana met 40% hiv rate.

gh.wille
29-05-06, 00:00
Geplaatst door waterfiets
Ja ja je mag hoog en laag springen maar je hebt niks weerlegt wat ik schreef. De Paus heeft in zijn duitse uniform een fabriek verdedigd waar slaven uit Dachau werkten (hetgeen natuurlijk niet past bij het imago van een herder van een kudde gelovigen) en Hitler was een gelovig man en getuigde daar regelmatig in speeches van. Een dorpsgenoot van Ratzinger die in het verzet zat is gemarteld in Dachau. Ik neem de Paus niks kwalijk hoor ... hij deed niks anders dan veel jeugdigen in Duitsland deden en weinigen hadden de kracht en moed iets anders te doen. Zij die het wel deden konden het vaak niet navertellen. Zijn dorpsgenoor Braxenthaler die in het verzet zat heeft ook het eind van de oorlog niet gehaald. Hij koos voor zijn verzetswerk en is daar ook na gemarteld te zijn in Dachau mee doorgegaan. Ratzinger maakte een andere keuze.
Maar ik reageerde vooral op zijn uitlating dat hij niet als duitser maar als katholiek Auschwitz wil bezoeken. Ik begrijp die uitlating niet. Maar ik zal er nog eens over nadenken .

Ik citeer je nog even :
De Paus heeft in zijn duitse uniform !!!!
Dat ''Uniform '' was de kleding welke gedragen VERPLICHT gedragen werd, het was gemaakt van NETELDOEK bij gebrek aan beter het jeukte zo erg en was bovendien vaak niet kompleet ,de broek was er niet maar dat gaf geen moer als je het petje maar op had !

Verder citeer je :Zijn dorpsgenoot Braxenthaler die in het verzet zat heeft ook het eind van de oorlog niet gehaald !!
O. ZAT DIE IN HET VERZET ??????????????????
Nou dat zou best kunnen maar dan kan ik je wel vertellen dat het DUITSE VERZET bestond uit in ieder geval uit Volwassen en ZORGVULDIG nageplozen mensen !! DIE ZATEN ECHT NIET TE WACHTEN OP EEN KIND van amper 15 jaar !
dat was LEVENSGEVAARLIJK!!!

Verder schrijf je : Ratzinger maakte een andere keuze , KLOPT hij wou Priester worden en geen MOORDENAAR !!!
Ik weet niet hoe het zit maar dar schijnt een roeping te zijn ,overigens in elk geloof ,denk dat je ook bewust kiest om IMAM te worden en deze mensen hebben nu eenmaal andere ideen als een HITLER !

EN DAN DEZE NOG ! Maar ik reageerde vooral op zijn uitlating dat hij niet als duitser maar als katholiek Auschwitz wil bezoeken. Ik begrijp die uitlating niet. Maar ik zal er nog eens over nadenken .

Wat zou en IMAM doen vooropgesteld dat die een VERNIETIGINGS KAMP ZOU BEZOEKEN ??
Zou die zeggen ik kom hier als speciaal afgevaardigde van pakweg
TURKIJE of SAUDIE -ARABIE, maar niet als MOSLIM !
Vergeet dan ook nog ff niet dat de PAUS een KERKVORST is en zijn vorstendom heet "HET VATICAAN ".
En in die hoedanigheid benadrukte hij nogmaals zijn functie om vooral misverstanden te voorkomen het lijkt MIJ LOGISCH ,want de AASGIEREN
ZOALS JIJ LOEREN OP ELK FOUTJE !

waterfiets
29-05-06, 07:51
Geplaatst door gh.wille
[B]Verder schrijf je : Ratzinger maakte een andere keuze , KLOPT hij wou Priester worden en geen MOORDENAAR !!!

Ik zou niet weten of die dorpsgenoot die in het verzet zat ouder was. Maar ik zou zeggen als je bij de Hitler jugend en de Wehrmacht kan dienen en een afweergeschut kan bedienen dan kan je ook bij het verzet. Alleen dat geïnfecteerde vingertje waarachter hij zich verschuilt .... Maar nogmaals ... ik neem hem niks kwalijk.


Wat zou en IMAM doen vooropgesteld dat die een VERNIETIGINGS KAMP ZOU BEZOEKEN ??
Zou die zeggen ik kom hier als speciaal afgevaardigde van pakweg
TURKIJE of SAUDIE -ARABIE, maar niet als MOSLIM !

Nee maar feit blijft dat hij als duitser een fabriek verdedigd heeft waarin slaven uit Dachau tewerkgesteld werden. Dat was niet als "katholiek". Maar nu hij zo'n kamp bezoekt is het opeens wél als katholiek. Dus waarom dat dan opeens wegpoetsen? Hij kan dan opeens wel zijn functie benadrukken maar voor mij maakt het zijn daad juist ongeloofwaardiger. Ik heb n.l. niet respect om iemand zijn functie maar om wie hij is. Als hij Auschwitz bezoekt laat hij dan juist benadrukken dat ooit een duitser was die meewerkte aan het systeem dat dit heeft mogelijk gemaakt. Dat is eerlijker.

duende
29-05-06, 11:12
Geplaatst door Marsipulami
Het Nazisme was een ideologie die bedacht werd door mensen die net zoals jij bomvol haat zaten jegens andersgelovigen.
Katholieken?

reason
29-05-06, 13:48
Wat wordt er weer eens een hoop onzin uitgekraamd.

Zoals de belachelijke beschuldigingen richting paus over zijn lidmaatschap van de Hitlerjugend in de oorlog. Alsof dat een vrije keuze was. Er wordt geheel aan voorbij gegaan dat alle kinderen daar toen aan deel moesten nemen.
Verder wordt hem – een kind toe nog – verweten dat hij niet in het verzet zat. Terecht heeft iemand er op gewezen dat het (piepkleine) Duitse verzet niet zat te wachten op een toestroom van kinderen of pubers.
Als Ratzinger een jaar voor het einde van de oorlog deserteerde, heeft hij meer dan voldoende duidelijk gemaakt dat hij geen nazi was.

Ook zeer discutabel is de beschuldiging dat de rk kerk schuld heeft aan de verspreiding van aids in Afrika.
De kerk is - in meerderheid – weliswaar tegen het gebruik van condooms, maar dat is maar een stukje van het verhaal.
Immers, de kerk stelt dat er buiten het huwelijk geen sex mag worden gepraktiseerd.
Indien gehuwden alleen met elkaar sex hebben, hoeven zij in principe niet bang te zijn voor aids.
Indien een van de gehuwden toch besmet raakt, mogen zij van de kerk wel met een condoom sex hebben. Dat is dan niet bedoeld als anti-conceptie, maar als beveiliging van de niet-besmette partner.

Deze opvatting van de rk kerk is consequent, wat je er ook van vindt.
En het leidt niet tot de verspreiding van aids.
Katholieken die buiten het huwelijk sex hebben, zijn volgens de kerk ‘in overtreding’. Die katholiek trekt zich dus even niets van de leer van de kerk aan. Hij of zij zal er dan ook weinig moeite mee hebben om een condoom te gebruiken.

Verder wordt gedaan alsof juist in katholieke landen veel aids voorkomt. Dat is niet juist. Landen als Oeganda en Zuid-Afrika, waar aids erg veel voorkomt, zijn in meerderheid niet-katholiek.

De werkelijke oorzaak van de aids-epidemie, is de buitengewoon losse sexuele moraal in veel afrikaanse landen.
Dat gaat gepaard met een zeer grote slordigheid ten aanzien van het gebruik van condooms.

Helaas, zeg ik erbij, want ik zou graag zien dat er wel op grote schaal condooms zouden worden gebruikt.
Tegelijk zie ik dat het onzin is om de rk kerk (mede) de schuld te geven van de aids-catastrofe. Als mensen de kerkelijke leer zouden volgen, zou dat juist een enorme bestrijding van aids betekenen.
Graag waarheid en leugens, oorzaak en gevolg, uit elkaar houden!

bowie
29-05-06, 14:15
Geplaatst door Mark
Tijdelijk geen condooms in Polen

Gepost door Joop (Athlon_2o0o) - Bron: AD
Gepubliceerd: zaterdag 27 mei 2006 @ 15:43
Tijdens het vierdaagse bezoek van paus Benedictus XVI in Polen, dat donderdag is begonnen, zijn condooms niet toegestaan. Ze worden niet meer verkocht. Ook blootscènes in reclamefilmpjes zijn niet te zien.

De paus zal onder andere een gebed brengen in het vernietigingskamp Auschwitz. Hij zal in het Duits bidden, maar voor de rest spreekt hij geen Duits in Polen. De paus zei na zijn aankomst dat hij Auschwitz "niet als Duitser, maar als katholiek" bezoekt. deze paus zou naar de film ...amen moeten kijken....een waar gebeurd verhaal.
de katholieke kerk heeft niets gedaan voor de joden en de kampers en nog anderen....niets hellemaal niets.
ze wisten ervan....en deden niets.
en durven nu naar auschwitz te gaan....huigelaar die paus
en om condooms te verbieden belachelijk

duende
29-05-06, 14:19
Geplaatst door reason
Wat wordt er weer eens een hoop onzin uitgekraamd.

Zoals de belachelijke beschuldigingen richting paus over zijn lidmaatschap van de Hitlerjugend in de oorlog. Alsof dat een vrije keuze was. Er wordt geheel aan voorbij gegaan dat alle kinderen daar toen aan deel moesten nemen.
Verder wordt hem – een kind toe nog – verweten dat hij niet in het verzet zat. Terecht heeft iemand er op gewezen dat het (piepkleine) Duitse verzet niet zat te wachten op een toestroom van kinderen of pubers.
Als Ratzinger een jaar voor het einde van de oorlog deserteerde, heeft hij meer dan voldoende duidelijk gemaakt dat hij geen nazi was.

Ook zeer discutabel is de beschuldiging dat de rk kerk schuld heeft aan de verspreiding van aids in Afrika.
De kerk is - in meerderheid – weliswaar tegen het gebruik van condooms, maar dat is maar een stukje van het verhaal.
Immers, de kerk stelt dat er buiten het huwelijk geen sex mag worden gepraktiseerd.
Indien gehuwden alleen met elkaar sex hebben, hoeven zij in principe niet bang te zijn voor aids.
Indien een van de gehuwden toch besmet raakt, mogen zij van de kerk wel met een condoom sex hebben. Dat is dan niet bedoeld als anti-conceptie, maar als beveiliging van de niet-besmette partner.

Deze opvatting van de rk kerk is consequent, wat je er ook van vindt.
En het leidt niet tot de verspreiding van aids.
Katholieken die buiten het huwelijk sex hebben, zijn volgens de kerk ‘in overtreding’. Die katholiek trekt zich dus even niets van de leer van de kerk aan. Hij of zij zal er dan ook weinig moeite mee hebben om een condoom te gebruiken.

Verder wordt gedaan alsof juist in katholieke landen veel aids voorkomt. Dat is niet juist. Landen als Oeganda en Zuid-Afrika, waar aids erg veel voorkomt, zijn in meerderheid niet-katholiek.

De werkelijke oorzaak van de aids-epidemie, is de buitengewoon losse sexuele moraal in veel afrikaanse landen.
Dat gaat gepaard met een zeer grote slordigheid ten aanzien van het gebruik van condooms.

Helaas, zeg ik erbij, want ik zou graag zien dat er wel op grote schaal condooms zouden worden gebruikt.
Tegelijk zie ik dat het onzin is om de rk kerk (mede) de schuld te geven van de aids-catastrofe. Als mensen de kerkelijke leer zouden volgen, zou dat juist een enorme bestrijding van aids betekenen.
Graag waarheid en leugens, oorzaak en gevolg, uit elkaar houden!
Ik ben het met je eens dat je het joch niet kan aanrekenen dat hij een whermacht uniformpje moest aantrekken.
Wel kan je de rk kerk medeschuldig achten aan de verspreiding van aids.
Je kan mensen niet vanuit een bijgeloof (het rooms katholieke) wijsmaken dat ze puur moeten leven. Het is momenteel de realiteit in Afrika dat er nou eenmaal op los geneukt wordt. So what? Condooms dus. En de pharmaceutische industrie is ook mede schuldig...voldoende aids remmers naar dat contnent verschepen en zorgen dat er goede verspreiding van die medicijnen plaatsvind.
En waarheid en leugen...tsja de r.k. kerk is één leugen dus misschien dat de bevolking ergens diep van binnen wel voelen dat je niet naar zo een zwart gejurkte bidlip moet luisteren omdat daar toch alleen maar onzin leugens en bedrog door verspreid wordt.

Marsipulami
29-05-06, 14:49
Geplaatst door duende
...
Wel kan je de rk kerk medeschuldig achten aan de verspreiding van aids.
Je kan mensen niet vanuit een bijgeloof (het rooms katholieke) wijsmaken dat ze puur moeten leven. Het is momenteel de realiteit in Afrika dat er nou eenmaal op los geneukt wordt. So what? Condooms dus.
....

En waarheid en leugen...tsja de r.k. kerk is één leugen dus misschien dat de bevolking ergens diep van binnen wel voelen dat je niet naar zo een zwart gejurkte bidlip moet luisteren omdat daar toch alleen maar onzin leugens en bedrog door verspreid wordt.


AIDS: de paus als zondebok?

Was Johannes Paulus II verantwoordelijk voor de miljoenen doden van de Afrikaanse Aids-slachtoffers omdat hij weigerde gebruik van condooms toe te staan?

Geplaatst op 6/6 '05 om 18:10u
Door Eric Masseus (Bron: Mercatornet.com)


Paus Johannes Paulus II omhelst een vijfjarig Aids-patiëntje.
SYDNEY (RKnieuws.net) – Slechts een maand na de dood van zijn voorganger, kondigde de nieuwe paus, Benedictus XVI, aan dat hij het proces heeft gestart dat uiteindelijk zal leiden naar een nieuwe katholieke heilige. Het Vaticaan handelt in deze zaken normaalgesproken erg langzaam, dus bevestigt deze niet eerder vertoonde snelheid datgene wat de meeste mensen vinden van paus Johannes-Paulus II – dat hij een buitengewoon ‘goeie vent’ was. Maar… voordat de gelovigen te opgewonden raken, moet er iets worden rechtgezet: het kleinigheidje of Karol Wojtyla al dan niet de grootste massamoordenaar is van de twintigste eeuw. Als dat zo zou zijn, dan is een heiligverklaring niet zo’n goed idee. Een bijdrage voor RKnieuws.net van de Australische journalist Michael Cook.

Dit is wat de advocaat van duivel zou zeggen.

Nicholas Kristof van de New York Times, beweert dat het verbod van het Vaticaan op het gebruik van condooms het leven heeft gekost van honderdduizenden levens en dat hiermee “een van de meest tragische fouten is gemaakt in de eerste twee millennia van haar bestaan.” (1) Het invloedrijke blad New Statesman in Londen publiceerde kort na de dood van de paus een coververhaal waarin het beweert dat hij “waarschijnlijk meer heeft bijgedragen aan de verspreiding van de ziekte dan de transportbedrijven en prostitutie bij elkaar.” (2)

Rosemary Neill van de Australian in Sydney stelde dat het onbuigzame Vaticaan “uiteindelijk zal worden beschuldigd van misdaden tegen de menselijkheid.” (3) Polly Toynbee van de Britse krant Guardian, die iets van een duidelijk matige kwaliteit schreef in die ochtendkrant, vergeleek JP2 met Lenin: “beiden stelden een extreme ideologie boven het menselijke leven en geluk, ten koste van een onvoorstelbare prijs aan mensenlevens.” (4) Zelfs de artsen floten een deuntje mee. ’s Werelds toonaangevende medisch wetenschappelijk tijdschrift The Lancet, beschuldigde een onwetende en onbuigzame paus van het opwerpen van “onoverkomelijke obstakels voor de preventie van de ziekte.” (5)

Ik ben mij er niet van bewust of elk van deze auteurs ooit net zoals Johannes Paulus II Aids-hospices heeft bezocht, of net zo hard als Johannes Paulus II hebben gewerkt om internationale steun te verkrijgen voor de behandeling van Aids. Meestal zijn zij dezelfde mensen die tegen alles schoppen wat hij heeft gedaan. Maar zij hebben hun uitlatingen gedaan en deze verdienen een gehoor. Maar houden hun beweringen stand?

Angstaanjagende statistieken

Zonder twijfel is de Aids in Afrika angstaanjagend. Het laatste Aids-onderzoek geeft aan dat de prevalentie in Swaziland, een piepklein koninkrijk met 2 miljoen inwoners, omsloten door Zuid-Afrika, gestegen is tot 42,6 procent, het hoogste van de wereld. En het neemt nog steeds toe. Drie jaar geleden, in 2002, was het 38,6 procent. “Swaziland zal worden weggevaagd,” gaf een wanhopige Aids-activist aan. (6) De cijfers voor andere landen in Afrika zijn nagenoeg even grimmig.

Volgens het Joint United Nations Programme on HIV/AIDS (UNAIDS), leeft tweederde van de mensen met HIV/AIDS ten zuiden van de Sahara. Aan het einde van 2004 waren 25,4 miljoen mensen geïnfecteerd en elk jaar komen daar 3 miljoen nieuwe geïnfecteerden bij. In negen landen is de levensverwachting voor pasgeborenen gedaald tot onder 40 jaar: Botswana, Centraal Afrikaanse Republiek, Lesotho, Malawi, Mozambique, Rwanda, Swaziland, Zambia en Zimbabwe. In 1990 bedroeg de levensverwachting in Zimbabwe nog 52 jaar, in 2003 was dit nog maar 34 jaar. (7)

Afschuwelijk. Ongelofelijk, hartverscheurend vreselijk.

Maar het is absurd en middeleeuws om de paus tot zondebok te maken, alsof het wolkendek zal openbreken en de zon zal schijnen als we maar genoeg spelden in een JP2 voodoopop prikken. Om een man de schuld te geven van de Afrikaanse Aids-tragedie, is een van die ideeën die, met de woorden van George Orwell, “zo stom zijn dat alleen intellectuelen die kunnen geloven.”


HIV-prevalentie in 2001 (UNFPA)

De rol van het katholicisme

Er spelen bij deze kritieken twee ideeën. De eerste is: Afrikaanse katholieken zijn zo devoot dat als zij seks hebben buiten het huwelijk, stoeien met prostituees of een derde vrouw nemen, dat zij er dan vroom van afzien condooms te gebruiken, omdat hen dat gezegd is door de Grote Witte Pater. Mevrouw Toynbee voegt hieraan somber toe: “de grote macht van het Vaticaan ... haar persoonlijke gezag op 1,3 miljard gelovigen, die het sterkst is op de armsten, merendeels hulpeloze dwepers.”

Maar zij kan niet op twee manieren gelijk hebben: deze achterlijke donkergetinte katholieken kunnen niet én zo deugdelijk zijn om condooms te gebruiken als én zo slecht om de verleiding te weerstaan. De journalist Brendan O’Neill – die zichzelf als een ex-katholiek beschouwd en de katholieke leer over de seksuele moraal overboord heeft gegooid – somt zijn argumenten op in het online journal Spiked: “De enige manier waarop je geloof kunt hechten aan het ongelofelijk simplistische idee dat het Vaticaanse gebod gelijk is aan Aids in Afrika, is als je de Afrikanen beschouwd als robots ... die doen zoals hen gezegd wordt.” (8)

Het over elkaar leggen van de prevalentiekaarten voor Aids en die van het katholicisme is voldoende om het oorzakelijke verband tussen de Rooms-katholieke Kerk en Aids te ontzenuwen. In het hospitium wat Swaziland tegenwoordig is, is slechts 5 procent van de bevolking katholiek. In Botswana, waar 37 procent van de volwassen bevolking met HIV is geïnfecteerd, is slechts 4 procent van de mensen katholiek. In Zuid-Afrika is 22 procent van de mensen met HIV geïnfecteerd, maar slechts 6 procent van de bevolking is katholiek. In Oeganda daarentegen is 43 procent van de bevolking katholiek, maar het percentage volwassenen dat met HIV is geïnfecteerd bedraagt 4 procent. (9)

Feitelijk zou de situatie zonder de Katholieke Kerk veel slechter kunnen zijn. De Aids-ramp drukte zwaar op de paus. Tien jaar geleden deed hij een beroep op “de wetenschappers en politieke leiders over de gehele wereld, bewogen door de liefde en het respect vanwege elke menselijke persoon, om elk beschikbaar middel te gebruiken om een eind te maken aan deze plaag.” (10) En de katholieken hebben zijn oproep beantwoord.

Ongeveer 27 procent van de gezondheidszorg ten behoeve van HIV/Aids-slachtoffers wordt ter beschikking gesteld door de organisaties van de Kerk en katholieke niet-gouvernementele organisaties (NGO), zoals zelfs The Lancet erkende. (11) Zij vormen een kolossaal netwerk van klinieken die zelfs de armsten en meest verwaarloosde mensen bereiken in de meest afgelegen gebieden van Afrika.

Deze statistieken suggereren dat het werkelijke verhaal geheel het tegenovergestelde is dan het deuntje dat gezongen wordt door de media, namelijk dat het in acht nemen van de katholieke leer in werkelijkheid de beste profylaxe is.

Hoe effectief zijn condooms nu eigenlijk?

De tweede aanname is dat condooms essentieel zijn in de preventie van Aids in Afrika. In de woorden van de onderzoekers van de London School of Hygiene and Tropical Medicine , “Het condoom is een levensreddend middel: het is zeer effectief in de preventie van HIV-besmetting indien het op de juiste wijze en consistent wordt gebruikt. Het is op dit moment het best beschikbare middel tegen HIV-besmetting voor hen die seksueel actief zijn en een risico lopen.” (12)

Merk echter op dat dit dogma wordt ingeperkt door twee significante kwalificaties: “indien het op de juiste wijze en consistent wordt gebruikt.” Hoe vaak mogen we verwachten dat dit gebeurt in zuidelijk Afrika? Als de experts door het aanbevelen van condooms nog niet eens in staat zijn geweest zijn om Aids te stoppen in San Francisco en Sydney, wat motiveert hen dan om te denken dat zij wel succes zullen hebben in Afrika?

Het is verbazingwekkend dat, ondanks de dogmatische volharding waarmee men de verspreiding van condooms ziet als enige middel om Aids een halt toe te roepen, er zeer weinig onderzoeken zijn die dat bewijzen. In een artikel vorig jaar in het Bulletin van de Wereldgezondheidsorganisatie werd aangegeven dat er zeer weinig onderzoek is gedaan naar de impact van het condoom-promotieprogramma op de werkelijke incidentie van HIV-infecties. (13)

Bovendien, zelfs als condooms ‘doeltreffend’ zijn – dat wil zeggen ze breken niet en ze lekken niet – dan zal volgens de wet van Murphy er toch vaak iets mis gaan. Volgens Family Health International, een Amerikaanse organisatie die initiatieven ondersteunt op het gebied van de reproductieve gezondheidszorg en met kracht het gebruik van condooms aanmoedigt, moeten “condooms op een juiste manier en consistent worden gebruikt om effectief te zijn”; “het juiste gebruik is moeilijker dan het lijkt, omdat er vele mogelijkheden zijn om fouten te maken”; en “sommige gebruikers zullen problemen hebben om condooms succesvol te gebruiken en zullen regelmatig te maken krijgen met scheuren.” (14)

In een chaotische sociale omgeving zoals die in vele Afrikaanse landen, waar armoede endemisch is, vrouwen regelmatig worden misbruikt en polygamie wijd verspreid is, is consistent gebruik van condooms door mannen onwaarschijnlijk. Of zoals de Oegandese president Museveni opmerkte, “In landen zoals die van ons, waar een moeder vaak 30 km moet lopen om een aspirine te halen voor haar zieke kind of 8 km loopt om water te halen, zou het probleem van een constante aanvoer van condooms wel eens nooit kunnen worden opgelost.” (15)

Een recent onderzoek over het gebruik van condooms in het tijdschrift Studies in Family Planning vat de situatie samen in kritiserende woorden: “Er is nog geen enkel duidelijk voorbeeld komen bovendrijven van een land dat deze alomtegenwoordige epidemie heeft doen keren door het hoofdzakelijk stimuleren van condoomgebruik.” (16) Dit is het duidelijkst zichtbaar in zuidelijk Afrika. De besmettingsgraad blijft hoog ondanks het toegenomen gebruik van condooms. In Botswana, zegt professor Norman Hearst van de Universiteit van Californië in San Francisco, is de condoomverkoop gestegen van 1 miljoen in 1993 tot 3 miljoen in 2001, terwijl de HIV-prevalentie onder zwangere vrouwen in de steden steeg van 27 naar 45 procent. In Kameroen steeg de verkoop van 6 miljoen naar 15 miljoen, terwijl de HIV-prevalentie steeg van 3 procent naar 9 procent.

Het voorbeeld van Oeganda

In werkelijkheid ondersteunen de gebeurtenissen in Oeganda de mening van de Kerk dat onthouding en trouw binnen het huwelijk de beste methode is om Aids te bestrijden. In 1991 was de besmettingsgraad in Oeganda 21 procent. Nu, na jaren uitvoering van een eenvoudige en goedkope zogenaamde ABC-programma is dat gedaald tot 6 procent.

ABC staat voor onthouding (Abstain), trouw binnen het huwelijk (Be faithfull), of gebruik Condooms als A en B niet worden gebezigd. De Oegandese president Yoweri Museveni predikt het ABC van Aids met de vurigheid van een evangelist. “Ik ben geen voorstander van condooms in het basisonderwijs en zelfs niet in het voortgezet onderwijs ... laat de condooms een laatste redmiddel zijn,” zei hij onlangs op een internationale Aids-conferentie in zijn hoofdstad Kampala. “Ik heb volwassen kinderen en mijn strategie was hen bang te maken voor vrije seks. Ik sprak met hen hierover vanaf hun 13de jaar, zei hun zich te concentreren op hun studie en dat hun tijd voor seks later wel zou komen.” (17)

Mevrouw Toynbee beweerde in haar hekelschrift in de Guardian dat “Abstinentie en celibaat een niet-menselijke staat is.” Maar Museveni – geen onschuldige wat dat betreft – is een andere mening toegedaan. “We hebben er de hoogste prioriteit van gemaakt om de mensen te overtuigen terug te keren naar de traditionele waarden van kuisheid en trouw of, indien ze daar niet in slagen, condooms te gebruiken,” vertelde hij een aantal jaren geleden aan een aantal Amerikaanse farmaceutische vertegenwoordigers. “Het alternatief betekent uitroeiing.” (18)

Achter de campagne

De campagne om de naam van Johannes Paulus II zwart te maken door de Afrikaanse doden is zo ongelofelijk en verbijsterend stom, dat het in afdoende mate de stelling van Orwell bewijst. Wat kan hier toch achter zitten?

Er is een politiek antwoord. Verbitterde katholieken zijn al jarenlang bezig met een gladde campagne om de paus en de traditionele leer van de Kerk in diskrediet te brengen. Een pro-abortusgroep genaamd Catholics for a Free Choice (CFC) lanceerde in december 2002 een internationale PR-actie ter promotie van hun visie dat “goede katholieken condooms gebruiken.” Advertenties in de Verenigde Staten, Mexico, de Filippijnen, Zuid-Afrika, Kenia, Chili en Zimbabwe markeerden “de eerste fase in een poging om het beleid van het Vaticaan te wijzigen en hun agressieve lobby tegen de beschikbaarheid en toegang tot condooms uit te dagen in de wereld die het meest gevaar loopt. (19) De daaropvolgende media-aandacht weerspiegelde, in elk geval in het Verenigd Koninkrijk, de hoofdthema’s van de CFC-ideologie.

Maar op een dieper niveau botst het katholieke geloof met wat Johannes Paulus II “pathologie van de geest” noemt. Een voorbeeld hiervan is de bewering van Polly Toynbee dat “contraceptie de echte redding van de vrouw is.” De paus richtte zich op een andere redder. Hij wist dat de technologie niet de gewonde menselijke staat kan genezen. Het kan geen zelfbeheersing injecteren; het kan geen respect voor anderen transfunderen; het kan geen verantwoordelijkheidsbesef maken. De enige duurzame redding komt niet van een pil of een rubberen kokertje, maar van een bekering van het hart. Een technisch lapmiddel zal Afrika’s problemen over geslachtsongelijkheid, armoede, analfabetisme en sociale wanorde niet oplossen. Als deze niet eerst wordt weggenomen, dan zal met zekerheid het Aids-probleem toenemen.

Maar het is echter overduidelijk dat een zondebok voor Aids in Afrika voldoet aan een primaire behoefte voor een eenvoudige oplossing bij de confrontatie met deze catastrofe.

Terwijl Britse journalisten zich bezighouden met het fulmineren tegen de schrikbarend slechte gezondheidszorg in Afrika, spant de Britse overheid samen om dit te verergeren. Volgens een recente uitgave van The Lancet, zwermt ziekenhuispersoneel uit de landen ten zuiden van de Sahara uit naar het Verenigd Koninkrijk, de gezondheidszorg in hun eigen land in een schokkende staat achterlatend. (20) Bijvoorbeeld geschat wordt dat 60 procent van de in de tachtiger jaren in Ghana opgeleide artsen het land hebben verlaten. Initiatieven om Aids te bestrijden, zoals het doel van de Wereldgezondheidsorganisatie om levenslang een antivirale behandeling ter beschikking te stellen, gefrustreerd worden door een tekort aan artsen.

Totdat artsen en verpleegkundigen thuis blijven, in plaats van betere salarissen op te strijken in Groot-Brittannië, zullen vele, vele met HIV geïnfecteerde mensen sterven.

Slechts een man kan dit schandaal een halt toe roepen: de Britse eerste minister. Misschien dat het probleem zich oplost als Polly Toynbee spelden prikt in een voodoopop van Tony Blair. Flauw? Akkoord. Maar dat is zinvoller dan het prikken met spelden in de overleden paus.



Dit artikel werd eerder gepubliceerd op Mercatornet.com onder de titel “In search of a scapegoat”. Vertaald uit het Engels. (em).

Referenties

1. Nicholas D. Kristof. “The Pope and AIDS”. New York Times. 8 mei 2005.
2. Michela Wong. “Blood of innocents on his hands”. New Stateman. 11 april 2005.
3. Rosemary Neill. “A Catholic culture of death”. Australian. 7 mei 2005
4. Polly Toynbee. “Not in my name”. Guardian. 8 april 2005.
5. “The Pope’s grievous errors”. The Lancet. 12 maart 2005.
6. “Devastating setback in Africa.” Globe and Mail (Toronto). 24 mei 2005.
7. UNAIDS. “AIDS epidemic update 2004.”
8. Brendan O’Neill. “Did the Pope spread AIDS in Africa?” Spiked. 8 april 2005.
9. World Health Organization, Epidemiological Fact Sheets and The Hierarchy of the Catholic Church
10. Ecclesia in Africa. 14 september 1995.
11. Javier Cardinal Lozano Barragán .“Message for World AIDS Day.” 1 december 2004
“The Pope’s grievous errors”. The Lancet. 12 maart 2005.
12. Anna Foss, Peter Vickerman, Charlotte Watts. “The Ban That Kills”. Conscience. Voorjaar 2005.
13. King K. Holmes, Ruth Levine, Marcia Weaver. “Effectiveness of condoms in preventing sexually transmitted infections”. Bulletin of the World Health Organization, juni 2004, 82 (6).
14. “The Latex Condom: Recent Advances, Future Direction”. Family Health International
15. Cited in Norman Hearst and Sanny Chen. “Condom Promotion for AIDS Prevention in the Developing World: Is It Working?”. Studies in Family Planning. Maart 2004.
16. Norman Hearst and Sanny Chen. “Condom Promotion for AIDS Prevention in the Developing World: Is It Working?”. Studies in Family Planning. Maart 2004.
17. "Museveni Opposes Condoms in Schools”, AllAfrica.com, 30 november 2004.
18. Cited in Joseph Loconte, “The White House Initiative to Combat AIDS: Learning from Uganda”, Heritage Foundation, Executive Summary #1692, 30 september 2003.
19. www.condoms4life.org.
20. “Loss of health professionals from sub-Saharan Africa: the pivotal role of the UK”. The Lancet. 28 mei 2005.

waterfiets
29-05-06, 15:04
Geplaatst door reason
Als Ratzinger een jaar voor het einde van de oorlog deserteerde, heeft hij meer dan voldoende duidelijk gemaakt dat hij geen nazi was.


Hij deserteerde in mei 1945 enkele weken voor het duitse leger zich overgaf. En dan waarschijnlijk vooral om niet in handen van het rode leger te vallen maar liever in handen van de amerikanen.
http://www.religionfacts.com/christianity/people/benedict_xvi.htm

reason
29-05-06, 15:50
Geplaatst door bowie
deze paus zou naar de film ...amen moeten kijken....een waar gebeurd verhaal.
de katholieke kerk heeft niets gedaan voor de joden en de kampers en nog anderen....niets hellemaal niets.
ze wisten ervan....en deden niets.
en durven nu naar auschwitz te gaan....huigelaar die paus

Je bent slecht geïnformeerd.
Er is geen andere beroepsgroep die zo zwaar heeft geleden onder de nazi's als de katholieke religieuzen.


[i]en om condooms te verbieden belachelijk [/B]

zie mijn bijdrage juist voor de jouwe...
Het is niet belachelijk, het is een visie. En die visie leidt NIET tot aids-doden.

reason
29-05-06, 15:52
Geplaatst door Dorinthe
"Zoals de belachelijke beschuldigingen richting paus over zijn lidmaatschap van de Hitlerjugend in de oorlog. Alsof dat een vrije keuze was."

Als nu alle gelovigen nu ook eens van het principe uitgingen dat homosexualiteit ook geen keuze is, dan zou de wereld er een stuk beter aan toe zijn.
http://i30.photobucket.com/albums/c335/Dunkelengel/Sotellme.jpg

Dorinthe.

Mee eens.
Maar daarover ging mijn bijdrage niet.

gh.wille
29-05-06, 17:52
Geplaatst door waterfiets
Ik zou niet weten of die dorpsgenoot die in het verzet zat ouder was. Maar ik zou zeggen als je bij de Hitler jugend en de Wehrmacht kan dienen en een afweergeschut kan bedienen dan kan je ook bij het verzet. Alleen dat geïnfecteerde vingertje waarachter hij zich verschuilt .... Maar nogmaals ... ik neem hem niks kwalijk.



Nee maar feit blijft dat hij als duitser een fabriek verdedigd heeft waarin slaven uit Dachau tewerkgesteld werden. Dat was niet als "katholiek". dat danMaar nu hij zo'n kamp bezoekt is het opeens wél als katholiek. Dus ewaarom opeens wegpoetsn? Hij kan dan opeens wel zijn functie benadrukken maar voor mij maakt het zijn daad juist ongeloofwaardiger. Ik heb n.l. niet respect om iemand zijn functie maar om wie hij is. Als hij Auschwitz bezoekt laat hij dan juist benadrukken dat ooit een duitser was die meewerkte aan het systeem dat dit heeft mogelijk gemaakt. Dat is eerlijker.

Jou citaat :
Maar ik zou zeggen als je bij de Hitler jugend en de Wehrmacht kan dienen en een afweergeschut kan bedienen dan kan je ook bij het verzet !




Al weer zo iets WALGELIJKS !! Deze kinderen werden in gedeeld waar de NAZIES het nodig achten ! GEDWONGEN om mee te helpen hun (werk ) bestond als regel uit het vErzorgen en aanvoeren van proviant ,de toilet emmers legen etc en ook wel munutie .

Dus waar praat je over zot!!!! LEER JE LES !!
Het DUITSE verzet bestond hoofdzakelijk uit HOGE OFFICIEREN !!!!
Dacht je nou echt dat ze op een kind in DOODSANGST (want daar leefden 90% onder ) zaten te wachten die bij het eerste de beste verhoor door zou slaan ??
BEN JE NOU ECHT ZO DOM of al zo erg verblind net zo als de rest (10% ) van de HITLER-JUGEND dat als regel bestond uit zoontjes van de fanatieke NAZIES.

En dan nog zoiets :Maar nu hij zo'n kamp bezoekt is het opeens wél als katholiek. Dus waarom opeens wegpoetsn?

Deze vieze opmerking heb ik je al eerder uitgelegd !!
BLIJKBAAR KUN JE HET NIET BEVATTEN MAAR HET IS TER VOORKOMING DAT AASGIEREN zoals jij de boel verdraaien want als hij had gezegd ik kom als DUITSER dan had hij de RK kerk weer verlogend !!
En zo weten HUFTERTJES ZOALS JIJ overal een punt aan te breien !

gh.wille
29-05-06, 18:30
Geplaatst door Dorinthe
Een riotgun leidt ook niet tot doden, zolang je er maar met je tengels van afblijft. Wat een drogreden om te zeggen dat een visie niet leidt tot doden. In dit geval leidt het wel tot doden, het gaat er niet alleen om wat er gezegd wordt maar ook wie het zegt.

Een invloedrijke kerkleider als Papa Razi XVI, zou toch beter moeten nadenken over de draagwijdte van zijn uitspraken. Hij zit daar echter niet mee, omdat hij zo overtuigd is van zijn eigen gelijk en zijn onfeilbaarheid. Geen mens is onfeilbaar, dus hij of de kerk als instituut ook niet.

Sommige priesters en kardinalen in Afrika gaan zover dat ze zeggen dat condooms juist AIDS bevorderen. Het is gewoon misdadig, anders niet.

De kerk houdt zich in Afrika wel in stand. De visie van Papa Razi en zijn kardinalen zorgen voor veel AIDS-patienten, die dan weer liefderijk worden opgevangen door de nonnetjes. Het is zelfvoorziening in OPTIMA FORMA.

Dorinthe.

Over minachting gesproken !!!! je geeft iemand al bij voorbaat een spotnaam (welke je bovendien nog kopelt met een hint aan de pers )dit is een algemeen gebruik bij LOZERS !!!!
Die het met de gewone namen niet af kunnen , hetzelfde geld voor (HOERSCHI) ALI en Min VERDONK ,BALKENENDE en zelfs de KONINGIN de laatste kan en mag zich zelf niet verdedigen ,dat zou de Regering moeten doen (Majesteitschennis ) en die doen dat ook zelden of nooit !
Bah om te :kotsen:
Maar o wee als er iemand hetzelfde zou doen met b.v De Profeet Mohammed , dan zou de WERELD bijkans in brand staan !

En dan nog ff het volgende De Paus heeft het niet alleen voor het zeggen een dergelijk (advies ) word pas gegeven na een meerderheid der stemmen van de Kardinaals , net zo als bij ons de Koningin geeft er zijn /haar goedkeuring aan (ook al is hij / zij het er soms diep in hun hart er niet mee eens .

reason
29-05-06, 18:53
Geplaatst door Dorinthe
Een riotgun leidt ook niet tot doden, zolang je er maar met je tengels van afblijft. Wat een drogreden om te zeggen dat een visie niet leidt tot doden. In dit geval leidt het wel tot doden, het gaat er niet alleen om wat er gezegd wordt maar ook wie het zegt.


..zucht, nog maar 's:
De kerk is - in meerderheid – weliswaar tegen het gebruik van condooms, maar dat is maar een stukje van het verhaal.
Immers, de kerk stelt dat er buiten het huwelijk geen sex mag worden gepraktiseerd.
Indien gehuwden alleen met elkaar sex hebben, hoeven zij in principe niet bang te zijn voor aids.
Indien een van de gehuwden toch besmet raakt, mogen zij van de kerk wel met een condoom sex hebben. Dat is dan niet bedoeld als anti-conceptie, maar als beveiliging van de niet-besmette partner.

Deze opvatting van de rk kerk is consequent, wat je er ook van vindt.
En het leidt niet tot de verspreiding van aids.
Katholieken die buiten het huwelijk sex hebben, zijn volgens de kerk ‘in overtreding’. Die katholiek trekt zich dus even niets van de leer van de kerk aan. Hij of zij zal er dan ook weinig moeite mee hebben om een condoom te gebruiken.

Verder wordt gedaan alsof juist in katholieke landen veel aids voorkomt. Dat is niet juist. Landen als Botswana en Zuid-Afrika, waar aids erg veel voorkomt, zijn in meerderheid niet-katholiek.

De werkelijke oorzaak van de aids-epidemie, is de buitengewoon losse sexuele moraal in veel afrikaanse landen.
Dat gaat gepaard met een zeer grote slordigheid ten aanzien van het gebruik van condooms.

Helaas, zeg ik erbij, want ik zou graag zien dat er wel op grote schaal condooms zouden worden gebruikt.
Tegelijk zie ik dat het onzin is om de rk kerk (mede) de schuld te geven van de aids-catastrofe.
Als mensen de kerkelijke leer zouden volgen, zou dat juist een enorme bestrijding van aids betekenen.

Graag waarheid en leugens, en oorzaak en gevolg, uit elkaar houden!

waterfiets
29-05-06, 19:46
Geplaatst door gh.wille
[B]Al weer zo iets WALGELIJKS !! Deze kinderen werden in gedeeld waar de NAZIES het nodig achten ! GEDWONGEN om mee te helpen hun (werk ) bestond als regel uit het vErzorgen en aanvoeren van proviant ,de toilet emmers legen etc en ook wel munutie .

Ja dat werk gebeurde ook bij het verzet. Kinderen vielen wat minder op dus waren goed in te zetten.


want als hij had gezegd ik kom als DUITSER dan had hij de RK kerk weer verlogend !!

O ja dus het gaat om het imago van de RK kerk? Nou die indruk had ik toch al. Laat hij dan liever wegblijven. Allemaal poppekast.

Verder moet je je niet zo opwinden. Helemaal niet goed voor je hart. En dat gescheld levert zo weinig argumenten op.

knuppeltje
29-05-06, 19:47
Geplaatst door reason
..zucht, nog maar 's:
De kerk is - in meerderheid – weliswaar tegen het gebruik van condooms, maar dat is maar een stukje van het verhaal.
Immers, de kerk stelt dat er buiten het huwelijk geen sex mag worden gepraktiseerd.
Indien gehuwden alleen met elkaar sex hebben, hoeven zij in principe niet bang te zijn voor aids.
Indien een van de gehuwden toch besmet raakt, mogen zij van de kerk wel met een condoom sex hebben. Dat is dan niet bedoeld als anti-conceptie, maar als beveiliging van de niet-besmette partner.

Deze opvatting van de rk kerk is consequent, wat je er ook van vindt.
En het leidt niet tot de verspreiding van aids.
Katholieken die buiten het huwelijk sex hebben, zijn volgens de kerk ‘in overtreding’. Die katholiek trekt zich dus even niets van de leer van de kerk aan. Hij of zij zal er dan ook weinig moeite mee hebben om een condoom te gebruiken.

Verder wordt gedaan alsof juist in katholieke landen veel aids voorkomt. Dat is niet juist. Landen als Botswana en Zuid-Afrika, waar aids erg veel voorkomt, zijn in meerderheid niet-katholiek.

De werkelijke oorzaak van de aids-epidemie, is de buitengewoon losse sexuele moraal in veel afrikaanse landen.
Dat gaat gepaard met een zeer grote slordigheid ten aanzien van het gebruik van condooms.

Helaas, zeg ik erbij, want ik zou graag zien dat er wel op grote schaal condooms zouden worden gebruikt.
Tegelijk zie ik dat het onzin is om de rk kerk (mede) de schuld te geven van de aids-catastrofe.
Als mensen de kerkelijke leer zouden volgen, zou dat juist een enorme bestrijding van aids betekenen.

Graag waarheid en leugens, en oorzaak en gevolg, uit elkaar houden!

Als de kerk zijn waarheid en de haalbaarheid daarvan nu ook eens uit elkaar houdt, dan zou dat ook een heel stuk schelen.

gh.wille
29-05-06, 19:58
Geplaatst door reason
Wat wordt er weer eens een hoop onzin uitgekraamd.

Zoals de belachelijke beschuldigingen richting paus over zijn lidmaatschap van de Hitlerjugend in de oorlog. Alsof dat een vrije keuze was. Er wordt geheel aan voorbij gegaan dat alle kinderen daar toen aan deel moesten nemen.
Verder wordt hem – een kind toe nog – verweten dat hij niet in het verzet zat. Terecht heeft iemand er op gewezen dat het (piepkleine) Duitse verzet niet zat te wachten op een toestroom van kinderen of pubers.
Als Ratzinger een jaar voor het einde van de oorlog deserteerde, heeft hij meer dan voldoende duidelijk gemaakt dat hij geen nazi was.

Ook zeer discutabel is de beschuldiging dat de rk kerk schuld heeft aan de verspreiding van aids in Afrika.
De kerk is - in meerderheid – weliswaar tegen het gebruik van condooms, maar dat is maar een stukje van het verhaal.
Immers, de kerk stelt dat er buiten het huwelijk geen sex mag worden gepraktiseerd.
Indien gehuwden alleen met elkaar sex hebben, hoeven zij in principe niet bang te zijn voor aids.
Indien een van de gehuwden toch besmet raakt, mogen zij van de kerk wel met een condoom sex hebben. Dat is dan niet bedoeld als anti-conceptie, maar als beveiliging van de niet-besmette partner.

Deze opvatting van de rk kerk is consequent, wat je er ook van vindt.
En het leidt niet tot de verspreiding van aids.
Katholieken die buiten het huwelijk sex hebben, zijn volgens de kerk ‘in overtreding’. Die katholiek trekt zich dus even niets van de leer van de kerk aan. Hij of zij zal er dan ook weinig moeite mee hebben om een condoom te gebruiken.

Verder wordt gedaan alsof juist in katholieke landen veel aids voorkomt. Dat is niet juist. Landen als Oeganda en Zuid-Afrika, waar aids erg veel voorkomt, zijn in meerderheid niet-katholiek.

De werkelijke oorzaak van de aids-epidemie, is de buitengewoon losse sexuele moraal in veel afrikaanse landen.
Dat gaat gepaard met een zeer grote slordigheid ten aanzien van het gebruik van condooms.

Helaas, zeg ik erbij, want ik zou graag zien dat er wel op grote schaal condooms zouden worden gebruikt.
Tegelijk zie ik dat het onzin is om de rk kerk (mede) de schuld te geven van de aids-catastrofe. Als mensen de kerkelijke leer zouden volgen, zou dat juist een enorme bestrijding van aids betekenen.
Graag waarheid en leugens, oorzaak en gevolg, uit elkaar houden!

Je beschrijft precies het zelfde als ik ook bedoel ! :duim:

gh.wille
29-05-06, 20:25
Geplaatst door duende
Katholieken?

O.a indd de KATHOLIEKEN ,maar ook de MOSLIM,S kon hij wel schieten !
Tijdens de de nacht van de "NEURENBERGER -WETTEN "op 15 sept 1935 werden in de misdadige NAZIE gedachten die het Germaanse bloed en DUITSE eer moesten beschermen ook het vraagstuk aanverwante van de JODEN en voor de NAZIE,S hoog gevaarlijke Gelovigen genoemd dat waren ........ De MOSLIMS die er mee bedoeld werden !!!!
Duizenden Katholieken priesters zijn de MARTEL -DOOD gestorven omdat zij de GEBODEN van hun geloof niet wilden overtreden !!!
Die geboden waren o.a het in bescherming nemen en opkomen voor ONDERDRUKTEN ongeacht hun geloof of afkomst !!
Dat hield in dat als er bij een Klooster werd aangeklopt voor onderdak (door in doodsangst gedreven JODEN ) deze zonder aanziens van de persoon geholpen werden ,dat heeft vele kloosterlingen PRIESTERS dus en ook NONNEN het leven gekost .
Dat is andere koek he !

gh.wille
29-05-06, 20:47
Geplaatst door bowie
deze paus zou naar de film ...amen moeten kijken....een waar gebeurd verhaal.
de katholieke kerk heeft niets gedaan voor de joden en de kampers en nog anderen....niets hellemaal niets.
ze wisten ervan....en deden niets.
en durven nu naar auschwitz te gaan....huigelaar die paus
en om condooms te verbieden belachelijk


ZOUT OP MAN !!!
Op de eerste plaats laat je ,je aangeleerde minachting al blijken om niet eens een hoofdletter te gebruiken ( dit ff ter zijde maar zelf zal ik nooit zoiets doen uit respect voor een ander zijn geloof ) zo steek die eerst maar ff in je zak !!
JOUW smerige verdraaieng van de feiten is absoluut niet waar !
Ze konden niet veel meer doen ,het VATICAAN zat omsloten door haat en vijandigen in het hartje van ITALIE de bondgenoot van de NAZIES !
Wat had het met HELLEBAARDEN uitgeruste piep kleine legertje van de PAUS moeten doen ?????
Alle radio berichten werden gecontroleerd ze hadden geen ene MALLE MOEER in te brengen !
Bovendien zaten ze tussen twee vuren in het was erg moeilijk om partijdig te zijn ,er zaten ook nog RK in de door DUITSLAND bezette gebieden en zelfs nog onder de DUITSERS waren R.K !!
Kijk wat dat betreft maar liever eens om je heen !!!!!!
Naar de vrouwen die zich aanmelden om elders zich evt op te blazen ,en daar zoveel mogelijk mensen uit te moorden OOK MOEDERS MET KINDEREN .

Dan kun je beter nog (ook al ben ik het daar niet mee eens ) een KAPOTJE (verbieden als ADVIES ! ) dunkt mij .

Gegroet nu jij en dan ik weer , ga voorlopig maar ff :op je POEF .
:zwaai:

Ongelovelijk
29-05-06, 21:30
Geplaatst door reason
Indien gehuwden alleen met elkaar sex hebben, hoeven zij in principe niet bang te zijn voor aids.
Indien een van de gehuwden toch besmet raakt, mogen zij van de kerk wel met een condoom sex hebben. Dat is dan niet bedoeld als anti-conceptie, maar als beveiliging van de niet-besmette partner.


Hoe zit het nou met die ongehuwde katholieken?

gh.wille
29-05-06, 22:12
Geplaatst door Ongelovelijk
Hoe zit het nou met die ongehuwde katholieken?

Net zo als bij de MOSLIMS !
Geslachtsgemeenschap is in ongehuwde staat zelfs een zonde .
Erg simpel dus he ,vind je nu ook niet de R.K kerk heeft altijd alleen periodiek onthouding toegestaan ! (dat het vaak mis ging was uiteraard de bedoeling ,hoe meer zieltjes hoe meer RK .tjes ).
Vandaar dat ik al dat "gewouwel" aan vecht in de vorm van :De R.K is de schuld van x aantal aidspatienten!
Als iedereen gewoon het bij zijn eigen vrouw houd is er niks aan de weg , maar ja tegen verkrachtingen en gedwongen sex (uit honger gedreven de hoer spelen ) kan zelfs POPY JOPY* niks uit richten .

* deze naam is niet scheldend bedoeld ,gewoon gejat van een programma ( de toenmalige PAUS heeft er zelfs destijds smakelijk om gelachen ).

Ongelovelijk
29-05-06, 23:21
Geplaatst door gh.wille
Als iedereen gewoon het bij zijn eigen vrouw houd is er niks aan de weg , maar ja tegen verkrachtingen en gedwongen sex (uit honger gedreven de hoer spelen ) kan zelfs POPY JOPY* niks uit richten .

* deze naam is niet scheldend bedoeld ,gewoon gejat van een programma ( de toenmalige PAUS heeft er zelfs destijds smakelijk om gelachen ).

Zeg, hoe zit het nou met al die katholieke afrikanen die niet de hoer (m/v) spelen en toch aids krijgen. Hadden die niet beschermt moeten worden tegen de door hun god gegeven prikkelingen in tijden dat de TV het niet doet :watte?: In europa is het zo dat de meeste baby's verwekt worden tijdens stroomuitvallen. Hoe zou dat in Afrika zijn?

Marsipulami
30-05-06, 00:49
De doornee Nederlandse atheïst slaagt er blijkbaar niet in om zich los te maken van een eeuwenoude traditie van protestantse katholiekenhaat. Op hogergeplaatst artikel inzake katholicisme en aidsepidemie kwam -zoals verwacht- geen enkele zinnige tegenargumentatie. Het zelfverklaarde gidsland inzake integratie en diversiteit blijkt in de praktijk -eens te meer- een kudde hersenloze bekrompen meedraaiers met de wind te zijn. Pim Fortuyn werd volkomen terecht uitgeroepen door het Nederlandse volk als "grootste Nederlander aller tijden". Een volk krijgt de leiders dat het verdient. Arm Nederland. :(

gh.wille
30-05-06, 01:03
Geplaatst door Ongelovelijk
Zeg, hoe zit het nou met al die katholieke afrikanen die niet de hoer (m/v) spelen en toch aids krijgen. Hadden die niet beschermt moeten worden tegen de door hun god gegeven prikkelingen in tijden dat de TV het niet doet :watte?: In europa is het zo dat de meeste baby's verwekt worden tijdens stroomuitvallen. Hoe zou dat in Afrika zijn?

Geen idee ik weet niet beter als dat het in AFRIKA altijd "donker "is !
:nijn:

gh.wille
30-05-06, 01:08
Geplaatst door Marsipulami
De doornee Nederlandse atheïst slaagt er blijkbaar niet in om zich los te maken van een eeuwenoude traditie van protestantse katholiekenhaat. Op hogergeplaatst artikel inzake katholicisme en aidsepidemie kwam -zoals verwacht- geen enkele zinnige tegenargumentatie. Het zelfverklaarde gidsland inzake integratie en diversiteit blijkt in de praktijk -eens te meer- een kudde hersenloze bekrompen meedraaiers met de wind te zijn. Pim Fortuyn werd volkomen terecht uitgeroepen door het Nederlandse volk als "grootste Nederlander aller tijden". Een volk krijgt de leiders dat het verdient. Arm Nederland. :(

Is dit een zgn "tussendoortje " snap niet wat je hier mee wil zeggen MARS , sorry.

duende
30-05-06, 07:15
Geplaatst door Marsipulami
De doornee Nederlandse atheïst slaagt er blijkbaar niet in om zich los te maken van een eeuwenoude traditie van protestantse katholiekenhaat. Op hogergeplaatst artikel inzake katholicisme en aidsepidemie kwam -zoals verwacht- geen enkele zinnige tegenargumentatie. Het zelfverklaarde gidsland inzake integratie en diversiteit blijkt in de praktijk -eens te meer- een kudde hersenloze bekrompen meedraaiers met de wind te zijn. Pim Fortuyn werd volkomen terecht uitgeroepen door het Nederlandse volk als "grootste Nederlander aller tijden". Een volk krijgt de leiders dat het verdient. Arm Nederland. :(
Zo is het jongen....zegt de naam Fhilip de Winter je iets. En Fortuyn was ook een toffelemoon.

waterfiets
30-05-06, 08:30
Geplaatst door Marsipulami
Op hogergeplaatst artikel inzake katholicisme en aidsepidemie kwam -zoals verwacht- geen enkele zinnige tegenargumentatie.

Oh die discussie heb ik hier al zo vaak met je gevoerd en ik kan wel iedere keer opnieuw mijn argumenten van stal halen maar je kan ook gewoon teruglezen wat toen geschreven is. Voor mij is duidelijk dat de katholieke kerk in de AIDS problematiek een hele negatieve rol speelt en miljoenen doden veroorzaakt heeft. Dat neemt niet weg dat ze daarnaast op lokaal niveau een hele positieve rol kan spelen in dezelfde problematiek.

reason
30-05-06, 09:06
Geplaatst door waterfiets
Voor mij is duidelijk dat de katholieke kerk in de AIDS problematiek een hele negatieve rol speelt en miljoenen doden veroorzaakt heeft.

Dat is onzin, zoals hierboven helder is beargumenteerd.
Jij hebt daar niets tegen ik kunnen brengen.

waterfiets
30-05-06, 10:41
Geplaatst door reason
Dat is onzin, zoals hierboven helder is beargumenteerd.
Jij hebt daar niets tegen ik kunnen brengen.

raadpleeg het archief zou ik zeggen ...