PDA

Bekijk Volledige Versie : Wisten jullie dat...



Ins
28-05-06, 08:32
de gemiddelde chassidisch joodse vrouw tot 17 kinderen krijgt?

:eek:

Getver!

David
28-05-06, 08:42
Dan krijgt ze veel cadeautjes op moederdag! :)

Joesoef
28-05-06, 09:17
En van die chassidisch joodse vrouwen zijn er maar 2 op de hele wereld........

Aicha1976
28-05-06, 09:44
Geplaatst door Ins
de gemiddelde chassidisch joodse vrouw tot 17 kinderen krijgt?

:eek:

Getver!


En dus een baarmoeder heeft als een Schotse doedelzak :argwaan:

Ins
28-05-06, 10:29
Geplaatst door Joesoef
En van die chassidisch joodse vrouwen zijn er maar 2 op de hele wereld........

Al in België geweest? Kom je daar in de jodenwijk, moet je toch eens goed rondkijken. Of je gaat naar een park. Dan staan daar zo'n drie moeders en een park vol kinderen, denk je: alsjemenou? :argwaan:

mark61
28-05-06, 11:54
Geplaatst door Ins
tot 17

Wat betekent deze mysterieuze nietszeggende reclamekreet toch? Moet je laten zien hoe je gehersenspoeld bent?

'Tot 17' bestaat niet. Das net zo iets als 2,2 kinderen krijgen.

sjaakie
28-05-06, 13:50
Geplaatst door Ins
Al in België geweest? Kom je daar in de jodenwijk, moet je toch eens goed rondkijken. Of je gaat naar een park. Dan staan daar zo'n drie moeders en een park vol kinderen, denk je: alsjemenou? :argwaan:

Mischien werken ze wel voor een kinder creche :bril:

MaRiaH
28-05-06, 14:02
Geplaatst door Ins
de gemiddelde chassidisch joodse vrouw tot 17 kinderen krijgt?

:eek:

Getver!

??

weet je dat arabische vrouwen ook veel kinderen krijgen? en afrikaanse vrouwen..? etc.

en nog niet zo heel lang geleden kreeg de Nederlande vrouw ook gemiddeld 8-10 kinderen..

het schijnt hoe hoger de welvaart, hoe minder kinderen.
Datzelfde zie je terug in de geboortecijfers van de 2e genereatie allochtonen in Nederland.

En nu? wat is nu je punt?
(behalve dat ongenuanceerde "getver")

:moe:

tukkersterror
28-05-06, 15:07
Geplaatst door Ins
de gemiddelde chassidisch joodse vrouw tot 17 kinderen krijgt?

:eek:

Getver!

17 kinderen???

Een vrouw is in goede gezondheid ongeveer 40 jaar vruchtbaar, dus komt neer op iedere 2,4 jaar een kind dan moet zij bij de eerste menstruatie zwanger raken (13 jaar) en als zij 53 is haar laatste kind baren, in de theorie is dit goed mogelijk, in de pratijk zijn er twee bekent die meer dan 15 kinderen hebben, eentje in Arabie en eentje in Italie.

sjaakie
28-05-06, 15:57
Geplaatst door Ins
de gemiddelde chassidisch joodse vrouw tot 17 kinderen krijgt?

:eek:

Getver!

Nou kom op dan als niemand het vraagt dan doe ik het wel : BRON ????

sjaakie
29-05-06, 20:55
Geplaatst door sjaakie
Nou kom op dan als niemand het vraagt dan doe ik het wel : BRON ????


Alstublieft dan ??

Couscousje
29-05-06, 20:59
:dood:

Cc

barfly
29-05-06, 21:03
Geplaatst door tukkersterror
17 kinderen???

Een vrouw is in goede gezondheid ongeveer 40 jaar vruchtbaar, dus komt neer op iedere 2,4 jaar een kind dan moet zij bij de eerste menstruatie zwanger raken (13 jaar) en als zij 53 is haar laatste kind baren, in de theorie is dit goed mogelijk, in de pratijk zijn er twee bekent die meer dan 15 kinderen hebben, eentje in Arabie en eentje in Italie.

Mijn vader komt uit een gezin met 16 kinderen. Zo heel ongewoon was dat vroeger niet. Met name de invloeden van de kerk en het gebrek aan anticonceptie was daar de oorzaak van.

Joesoef
29-05-06, 21:15
Geplaatst door sjaakie
Nou kom op dan als niemand het vraagt dan doe ik het wel : BRON ????

De baarmoeder is de bron van het leven.

sjaakie
29-05-06, 21:25
Geplaatst door Joesoef
De baarmoeder is de bron van het leven.

Maar bij anderen de Duim :student:

Joesoef
29-05-06, 21:26
Geplaatst door sjaakie
Maar bij anderen de Duim :student:


Als je lollig wilt zijn moet je beter je best doen.

tukkersterror
29-05-06, 22:01
Geplaatst door barfly
Mijn vader komt uit een gezin met 16 kinderen. Zo heel ongewoon was dat vroeger niet. Met name de invloeden van de kerk en het gebrek aan anticonceptie was daar de oorzaak van.

Mijn moeder komt ook uit een gezin van 12 kinderen, maar wel van twee verschillende vrouwen, ik weet niet of je vader het zelfde is overkomen, maar vroeger gingen vrouwen heel vaak dood door verzwakking van het zware werk en de vele kinderen die ze had gebaard en trouwde de man vaak voor de tweede of derde keer.
Maar inderdaad gezinnen met 6 - 8 kinderen waren eerder de gewoonte, dan een uitzondering.

sjaakie
29-05-06, 22:21
Geplaatst door Joesoef
Als je lollig wilt zijn moet je beter je best doen.

Heeft niks met lollig te maken : :moeilijk:

Gezegden


Iets uit zijn duim zuigen.

Iets verzinnen.

Vroeger dachten sommige mensen dat je allerlei dingen te weten
kon komen door één of meerdere vingers in je mond te steken.
Misschien dachten ze dat er kennis in de duim zat. Nu is dit
bijgeloof verdwenen. Wie nu iets verzint, zuigt het uit zijn duim!

gezegden (http://www.iselinge.nl/Scholenplein/pabolessen/02032aspreekgezegden/eduwebsite/inhoud4.htm#Mensen)

gh.wille
29-05-06, 22:49
De bedoeling van deze topic is natuurlijk om aan te tonen hoe verdervelijk die Joodse vrouwen zijn heb overigens nog nooit van deze "sekte " gehoord.
Maar gemiddeld 17 kids is wel erg veel ,stel dat er een echtpaar is dat (maar ) 7 kinderen heeft dat houd in dat de andere dan nog ff meer hun best moeten doen dan kom je al gauw op een 20 kinderen uit !!
Nou m,n ouders kwamen ook uit grote gezinnen destijds (1890-1910) was het heel normaal als een gezin uit 14 of 15 personen bestond .
Afgezien dat die vrouwen Krokodillen eileiders gehad moeten hebben ,was het ook vaak de KERK die dat toejuichte * gek genoeg kwam mijn vader uit een niet Rooms gezin (15) en mijn moeder uit een(13) RK gezin .

* zie topic elders overantie conseptie .

barfly
29-05-06, 23:17
Geplaatst door tukkersterror
Mijn moeder komt ook uit een gezin van 12 kinderen, maar wel van twee verschillende vrouwen, ik weet niet of je vader het zelfde is overkomen, maar vroeger gingen vrouwen heel vaak dood door verzwakking van het zware werk en de vele kinderen die ze had gebaard en trouwde de man vaak voor de tweede of derde keer.
Maar inderdaad gezinnen met 6 - 8 kinderen waren eerder de gewoonte, dan een uitzondering.

Al die kinderen kwamen uit hetzelfde huwelijk.

tukkersterror
30-05-06, 00:19
Geplaatst door barfly
Al die kinderen kwamen uit hetzelfde huwelijk.

Dat is veel, maar wel donders gezellig lijkt me.