PDA

Bekijk Volledige Versie : Goudvissen hebben ook gevoelens



Divine_70
28-05-06, 14:02
Met honden en katten moet je als baasje voorzichtig omgaan, dat weten we allemaal. Maar vissen...dat zijn maar vissen en die hebben toch geen gevoelens. Fout zeggen dierenartsen in de Sunday Times.

Uw goudvis verdient aandacht, want anders voelt hij zich ook niet goed. Volgens kenners zoals de Australische dokter Richmond Low, is de opvatting dat het geheugen van vissen niet verder terug reikt dan de voorgaande drie seconden onjuist.

Integendeel, tijdens een congres dat vorige week in Tasmanië werd gehouden, werd gesteld dat vissen ondanks hun verre van omvangrijke hersenen bepaalde situaties vermijden. Dat geeft aan dat ze zich zaken langer kunnen herinneren dan de beruchte drie seconden.

Ook werd de stelling herhaald dat ze wel degelijk pijn kunnen voelen. Sommige onderzoekers geloven zelfs dat een goudvis het baasje echt kan missen als die niet thuis is.

28/05/06 13u20

http://www.hln.be/hlns/FOTO/artikels/large_151825.jpg

Seif
28-05-06, 14:07
Geplaatst door Divine_70
Integendeel, tijdens een congres dat vorige week in Tasmanië werd gehouden, werd gesteld dat vissen ondanks hun verre van omvangrijke hersenen bepaalde situaties vermijden. Dat geeft aan dat ze zich zaken langer kunnen herinneren dan de beruchte drie seconden.

Dat is geen geheugen, maar simpele conditionering. En natuurlijk kennen goudvissen 'pijn'. Vrijwel alles wat leeft kent pijn. Stel je voor dat ze het fijn zouden vinden als ze gewond raken. :maf2:

Divine_70
28-05-06, 14:09
Geplaatst door Seif
Dat is geen geheugen, maar simpele conditionering. En natuurlijk kennen goudvissen 'pijn'. Vrijwel alles wat leeft kent pijn. Stel je voor dat ze het fijn zouden vinden als ze gewond raken. :maf2:

Ze zijn er die beweren dat een visje het niet voelt als je ze aan de haak slaat tijdens het vissen. :jammer:

~Panthera~
28-05-06, 14:48
Geplaatst door Divine_70
Ze zijn er die beweren dat een visje het niet voelt als je ze aan de haak slaat tijdens het vissen. :jammer:

gelul. :blowen:

Is, geloof ik, ook al eens bewezen, maar iedereen Google'd zelf maar, het is zondag. :hihi:

MaRiaH
28-05-06, 15:12
Ehm...
ik heb met snel even het aquarium schoongemaakt en voorzien van schoon water...
en even tegen de visjes gepraat...
:hihi:

Victory
28-05-06, 15:44
Daarom ben ik tegen het hebben van huisdieren. Ik heb er al veel ruzie over gehad met mijn familie, ik wil niet dat iemand huisdieren heeft als ze niet de volledige aandacht krijgen die ze verdienen.

Alle dieren horen in het wild.

mark61
28-05-06, 15:49
Geplaatst door Victory
Daarom ben ik tegen het hebben van huisdieren. Ik heb er al veel ruzie over gehad met mijn familie, ik wil niet dat iemand huisdieren heeft als ze niet de volledige aandacht krijgen die ze verdienen.

Alle dieren horen in het wild.

Vele horen op mijn bord.:chef:

~Panthera~
28-05-06, 15:58
Geplaatst door mark61
Vele horen op mijn bord.:chef:


:fplet: :hihi: Fransoos.

Divine_70
28-05-06, 16:01
Geplaatst door Victory
Daarom ben ik tegen het hebben van huisdieren. Ik heb er al veel ruzie over gehad met mijn familie, ik wil niet dat iemand huisdieren heeft als ze niet de volledige aandacht krijgen die ze verdienen.

Alle dieren horen in het wild.

Krijg nou wat, jij komt uit Almelo ? :schok:
Das practisch om de hoek :nerveus:

gh.wille
28-05-06, 16:05
Geplaatst door Divine_70
Ze zijn er die beweren dat een visje het niet voelt als je ze aan de haak slaat tijdens het vissen. :jammer:

Het is wel een gegeven dat een (goede ) "sportvisser " met een haakje vist zonder weerhaak bij het snel aanslaan zal het visje er nauwlijks iets van voelen omdat het in zijn hoornaachtige onderkaak zit .helaas is dat geen regel maar meestal een uitzondering ,over de stressmaar niet te spreken !
IK WIL NIET HYPOCRIET ZIJN en moet bekennen dat ik zelf ook gevist heb (zowel op zee ) als het zetten van een fuik ,maar meestal kocht ik de paling die ik zelf rookte (rookklaar ) d.w.z al schoongemaakt .
Het is en blijft altijd beter er maar niet al te veel bij stil te staan ,of je moet vegetarier gaan worden .
We eten bijna allemaal wel een eitje ,dat eigenlijk zo,n snoezig kuikentje had moeten worden wat dan in een later stadium weer de kip aan "het spit wordt "' !!
Wij mensen consumeren en aan ons is het dan ook de taak om de te slachten dieren op een zo humaan mogelijke manier te slachten .
Dat elk dier zijn gevoelens heeft dat staat ook voor mij buiten kijf !

Divine_70
28-05-06, 16:08
Geplaatst door gh.wille
Het is wel een gegeven dat een (goede ) "sportvisser " met een haakje vist zonder weerhaak bij het snel aanslaan zal het visje er nauwlijks iets van voelen omdat het in zijn hoornaachtige onderkaak zit .helaas is dat geen regel maar meestal een uitzondering ,over de stressmaar niet te spreken !


Dus dat hele gewicht van het visje aan zijn lippie hangt, daar voelt ie niks van ? :wtf: Geloof er niks van. :ego:

Wide-O
28-05-06, 16:42
Geplaatst door Seif
Dat is geen geheugen, maar simpele conditionering.

En jij noemt jezelf natuurwetenschapper ?

Blijkbaar toch de lektuur van de laatste 70 jaar niet helemaal gevolgd.

mark61
28-05-06, 16:44
Geplaatst door Wide-O
En jij noemt jezelf natuurwetenschapper ?

Blijkbaar toch de lektuur van de laatste 70 jaar niet helemaal gevolgd.


doie natuur, that is.

Seif
28-05-06, 16:46
Geplaatst door Wide-O
En jij noemt jezelf natuurwetenschapper ?

Blijkbaar toch de lektuur van de laatste 70 jaar niet helemaal gevolgd.

Voor zover ik weet kunnen goudvissen geen geheugen hebben. Maar ik laat me graag overtuigen van het tegendeel.

Wide-O
28-05-06, 16:49
Geplaatst door Divine_70
Dus dat hele gewicht van het visje aan zijn lippie hangt, daar voelt ie niks van ? :wtf: Geloof er niks van. :ego:

De hele discussie is wat complexer, en draait om centrale zenuwstelsels en dat soort dingen.

Dat ze "iets" voelen in hun bek moge duidelijk zijn: ze happen zowel steentjes als voedsel op, maar die steentjes weten ze perfect weer uit te spuwen.

Sommige vissen die bijvoorbeeld de gatenziekte hebben, of een vin kwijt zijn, of hun ogen, kunnen na een tijd perfect weer genezen/vrolijk rondzwemmen. Ook hun regeneratievermogen is soms spectaculair.

Wat wel absoluut zeker is is dat het gevangen worden een traumatische ervaring (niet de juiste terminologie, maggoed) is voor een vis, en dat de gevolgen daarvan nog erg lang te zien kunnen zijn.

Zelf af & toe naar beesten kijken helpt om door alle bullshit die op het internet staat te waden.

gh.wille
28-05-06, 16:53
Geplaatst door MaRiaH
Ehm...
ik heb met snel even het aquarium schoongemaakt en voorzien van schoon water...
en even tegen de visjes gepraat...
:hihi:

Goh ik was al bang ,omdat ik tegen m,n hondjes loop te lullen en zelfs m,n planten worden aangsproken met :zal ik jullie ff lekker water geven ? heb overigens nog nooit antwoord gekregen ,ben wel benieuwd hoe dat zit bij jou en je goudvissen .
:wink:

Divine_70
28-05-06, 16:53
Geplaatst door Wide-O


Zelf af & toe naar beesten kijken helpt om door alle bullshit die op het internet staat te waden.

Ik weet wat je bedoeld, we hebben jaren een vijver gehad, en de vissen eten uiteindelijk uit je hand.
Of een vis het nu wel of niet voelt, qua pijn, ik weet het niet, maar blijf het onterend vinden.
Wist je dat de vissers in Duitsland hun vangst niet terug moesten zetten als ze eenmaal aan de haak gehongen hadden ?
Ik weet niet of dat nog steeds zo is, maar dat werpt dan weer een heel ander licht op sportvissen.

Wide-O
28-05-06, 16:55
Geplaatst door Seif
Voor zover ik weet kunnen goudvissen geen geheugen hebben. Maar ik laat me graag overtuigen van het tegendeel.

Het begrip "conditionering" is sinds een jaar of 50 volledig passé. Dat hebben (veel van jouw landgenoten!) de ethologen wel duidelijk gemaakt. Gedrag is een bijzonder complex geheel van aangeboren, aangeleerde en situationele factoren die elkaar onderling ook nog eens beïnvloeden. Skinner is echt al lang begraven.

Heb jij wel 's een "goudvis" (bestaat niet eens echt als soort, het is gewoon een karperachtige, net zoals goudwindes, "koi" etc) geobserveerd, zeg, gedurende 8 jaar ? En ook meerdere ? Ook geprotocolleerd ? Experimenten gedaan ? Reken maar dat hun gedrag behoorlijk wat complexer is dan "ze onthouden niets en ze voelen niets".

Los van dat je ze niet mag houden van Vic natuurlijk :ego: Maar ja, als je je vrouwen al als huisdier beschouwt...

Seif
28-05-06, 17:21
Geplaatst door Wide-O
Het begrip "conditionering" is sinds een jaar of 50 volledig passé. Dat hebben (veel van jouw landgenoten!) de ethologen wel duidelijk gemaakt. Gedrag is een bijzonder complex geheel van aangeboren, aangeleerde en situationele factoren die elkaar onderling ook nog eens beïnvloeden. Skinner is echt al lang begraven.

We hebben het hier niet over gedrag in het algemeen, maar over dat ze "bepaalde situaties vermijden". Het lijkt me dat in dit specifieke geval weldegelijk sprake is van conditionering. Natuurlijk spelen ook andere, door jouw genoemde factoren mee. Maar conditionering lijkt me in kunsmatige situaties voor goudvissen de enige optie. Simpelweg omdat ze de benodigde hogere hersenfuncties missen voor zoiets als een echt geheugen.


Heb jij wel 's een "goudvis" (bestaat niet eens echt als soort, het is gewoon een karperachtige, net zoals goudwindes, "koi" etc) geobserveerd, zeg, gedurende 8 jaar ? En ook meerdere ? Ook geprotocolleerd ? Experimenten gedaan ? Reken maar dat hun gedrag behoorlijk wat complexer is dan "ze onthouden niets en ze voelen niets".

Nee, maar mijn reactie ging er nou juist vanuit dat deze wetenschappers iets dergelijks hebben gedaan. Ze beweren dat goudvissen bepaalde situaties vermijden, en concluderen daaruit dat ze daarom bepaalde zaken kunnen herinneren. Het lijkt me dat ze dit experimenteel hebben getoetst. Want zomaar zeggen dat ze een geheugen hebben omdat ze een roofvis ontwijken lijkt me onzinnig. Dit kan gewoon puur instinct zijn. Dus als zo'n vis na verloop van tijd bepaalde kunstmatige situaties gaat vermijden, dan is dat weldegelijk conditionering.

Wide-O
28-05-06, 17:31
Geplaatst door Seif
Dit kan gewoon puur instinct zijn.

Zonder er een wedstrijdje van te willen maken, of per sé te willen tegenspreken: het woord "instinct" is echt al jaren onbruikbaar. Trust me.

Ik weet weinig van natuurwetenschappen, maar relatief bijzonder veel van ethologie. Nou ja, zeg maar (door toeval) een hoop.

Na Konrad Lorenz (toch ook geen debiel) heeft geen enkele wetenschapper dat begrip nog gebruikt (ja, gekke Ami's). Omdat het geen wetenschappelijk begrip is of kan zijn.

Op zich is het woord "geheugen" al een *enorm* antropomorphisme. Jij begrijpen dat ja ?

mark61
28-05-06, 17:36
Geplaatst door Wide-O
Op zich is het woord "geheugen" al een *enorm* antropomorphisme. Jij begrijpen dat ja ?

'Pijn' is ook een antropomorfisme. Eigenlijk alles wat je over dieren beweert, anders dan biochemische processen. Toch?

Linke soep, uitspraken over dieren doen. Vooral omdat 'dier' geen wetenschappelijke categorie is. Eigenlijk. Leerde ik geloof ik bij filosofie. Ihkv wijsgerige :hihi: antropologie.

Seif
28-05-06, 17:42
Geplaatst door Wide-O
Op zich is het woord "geheugen" al een *enorm* antropomorphisme. Jij begrijpen dat ja ?

Yep. Maar toch zie je bij bepaalde dieren weldegelijk gedrag dat je als geheugen zou kunnen bestempelen. Of iets wat daar in de buurt komt.

Mijn kat herinnerd zich bijvoorbeeld uitstekend het piepende geluidje van de kastdeur waarachter het kattenvoer staat. Eerst zie je 'm niet, en in een mum van tijd staat ie voor je neus. :)

Wide-O
28-05-06, 17:54
Geplaatst door mark61
'Pijn' is ook een antropomorfisme. Eigenlijk alles wat je over dieren beweert, anders dan biochemische processen. Toch?


Niet helemaal. Ethologen gaan er van uit dat je dieren (en daar rekenen ze ook mensen toe) kunt observeren, protocolleren, en later met die "meetgegevens" eventueel bepaalde theorieën kunt staven danwel tegenspreken.

Ethologen hebben de "dierenpsychologie" vaarwel gezegd, en houden zich zo ver mogelijk van alles wat naar antropomorfisme kan ruiken. Verder drukken ze er ook op dat je organismen zo mogelijk alleen mag observeren in hun natuurlijke habitat.

Ze hebben kunnen aannemelijk maken dat de interactie tussen "cultuur & natuur" bijzonder complex is. En ja, ze steunen wel degeijk op de evolutietheorie, dat moge duidelijk zijn.

Of vissen "pijn" danwel "stress" kennen (het modewoord dat je bijvoorbeeld vaak in koi-boekkies terugvind) is op zich totaal niet relevant. Wat je wel kunt meten is hoe het gedrag van zo'n beest verandert nadat het zo'n haak in z'n bek heeft gekregen.

Neem maar van mij aan als amateur-etholoog met vijver dat "goudvissen" bijvoorbeeld mensen kunnen "herkennen", en "van streek zijn" dagen nadat de reiger een lotgenoot heeft meegenomen.



Linke soep, uitspraken over dieren doen. Vooral omdat 'dier' geen wetenschappelijke categorie is. Eigenlijk. Leerde ik geloof ik bij filosofie. Ihkv wijsgerige :hihi: antropologie.

"Dier" is inderdaad geen categorie, maar eerder een woord dat gebruikt wordt door mensen die per sé het verschil tussen "mens & dier" willen maken, of de verschillen ertussen willen quantificeren.

"Ja, maar het dier gebruikt geen werktuigen"

Oops, doen ze wel. Bugger.

"Dieren gebruiken geen taal"

Bzzt. Sorry, try again.

"Ja, maar met die taal kunnen ze niet kunstig omspringen"

Bzzt again. Washoe...

"Ja, maar het dier heeft nooit een Formule 1 auto uitgevonden."

Oh, in dat geval mogen wij vele mensen als dieren cq beesten beschouwen. En eventueel ook in kooien opsluiten.

Wide-O
28-05-06, 18:03
Geplaatst door Seif
Yep. Maar toch zie je bij bepaalde dieren weldegelijk gedrag dat je als geheugen zou kunnen bestempelen. Of iets wat daar in de buurt komt.

Mijn kat herinnerd zich bijvoorbeeld uitstekend het piepende geluidje van de kastdeur waarachter het kattenvoer staat. Eerst zie je 'm niet, en in een mum van tijd staat ie voor je neus. :)

En dat is nu precies wat mijn goudvissen ook doen. Ze kennen het geluid van voetstappen, en weten of ik het ben of iemand anders. Of je dat dan "conditionering" of "reflexen" wilt noemen is mij volslagen worst.

Katten wel geheugen en vissen niet ?

http://tvd.telenet.be/images/suckfish.jpg

Conditionering ?

Seif
28-05-06, 18:08
Geplaatst door Wide-O
Conditionering ?

Tuurlijk is dat conditionering. Dat voorbeeld van mijn kat gaf ik alleen maar als frappante parallel met Pavlov. En dat wij dieren te snel menselijke eigenschappen toedichten.

Ik denk dat je van geheugen kan spreken als een organisme dingen al na een enkele keer kan herinneren. Bij conditionering moet het gebeuren zich keer op keer herhalen voordat het effect heeft.

Maar ik ben maar een leek...

Victory
28-05-06, 18:11
Vissen zijn hele lieve en gevoelige wezens, die meer begrijpen dan je denkt. Het was ooit eens mijn hobby en ik heb er heel veel geld aan uit gegeven.

Ik zal je eens vertellen over mijn haaien. Ik had twee haaien, en door een domme fout van mij ging er eentje dood. Na zijn (of haar) dood, weigerde de andere haai wat dan ook te eten totdat die ook dood ging. :tranen: Aan het gedrag van de andere haai kon ik zien dat hij depressief was geworden en gewoon dood wilde gaan.

gh.wille
28-05-06, 18:12
Geplaatst door Divine_70
Dus dat hele gewicht van het visje aan zijn lippie hangt, daar voelt ie niks van ? :wtf: Geloof er niks van. :ego:

Bekijk de structuur maar van de kaak ,het is hoornachtig zoals bij ons nagels en eelt overigens kan de vis zijn eigen gewicht makkelijk dragen !
Ooit wel eens van "PEUREN " gehoord ? dat is paling vangen m.b.v een kluwen wormen die aan een garen zijn geregen de paling bijt in de kluwen en verdomd het om los te laten dus draagd zijn eigen gewicht met zijn kaken tot boven het water oppervlak met gevolg zijn gevangenschap ,trouwens mijn hondje kan dat ook die sleur ik omhoog als ie zich vastbijt in een ouwesok .

Seif
28-05-06, 18:15
Geplaatst door Victory
Vissen zijn hele lieve en gevoelige wezens, die meer begrijpen dan je denkt. Het was ooit eens mijn hobby en ik heb er heel veel geld aan uit gegeven.

Ik zal je eens vertellen over mijn haaien. Ik had twee haaien, en door een domme fout van mij ging er eentje dood. Na zijn (of haar) dood, weigerde de andere haai wat dan ook te eten totdat die ook dood ging. :tranen: Aan het gedrag van de andere haai kon ik zien dat hij depressief was geworden en gewoon dood wilde gaan.

Eerder verklaarde je nog dat alle dieren vrij in de natuur behoren te leven. Maar nu vertel je ons dat je fokking haaien heb gehouwen. :zegniets:

Orakel
28-05-06, 18:16
Geplaatst door Wide-O
Het begrip "conditionering" is sinds een jaar of 50 volledig passé. Dat hebben (veel van jouw landgenoten!) de ethologen wel duidelijk gemaakt. Gedrag is een bijzonder complex geheel van aangeboren, aangeleerde en situationele factoren die elkaar onderling ook nog eens beïnvloeden. Skinner is echt al lang begraven.


Hmmm, interessant. En food for thought, thnx.
Kreeg Skinner & Bandura, het klassieke conditioneren en de operante leertheorie 10 jaar geleden nog onderwezen.
Zal es uitzoeken of dat nog steeds gebeurt.

mark61
28-05-06, 18:18
Geplaatst door Wide-O
Niet helemaal. Ethologen gaan er van uit dat je dieren (en daar rekenen ze ook mensen toe) kunt observeren, protocolleren, en later met die "meetgegevens" eventueel bepaalde theorieën kunt staven danwel tegenspreken. ....

Neem maar van mij aan als amateur-etholoog met vijver dat "goudvissen" bijvoorbeeld mensen kunnen "herkennen", en "van streek zijn" dagen nadat de reiger een lotgenoot heeft meegenomen.

Ik neem het zo van je aan. Toch vrees ik dat wetenschap nooit een antwoord kan geven op in essentie antropomorfe vragen als: heeft een goudvis pijn?


"Dier" is inderdaad geen categorie, maar eerder een woord dat gebruikt wordt door mensen die per sé het verschil tussen "mens & dier" willen maken, of de verschillen ertussen willen quantificeren.

Het antwoord van mijn lesje was geloof ik: de mens heeft rede. Of bewustzijn. Of allebei. Met de aantekening dat beide eigenlijk een vermoeden zijn.

gh.wille
28-05-06, 18:19
Geplaatst door Victory
Vissen zijn hele lieve en gevoelige wezens, die meer begrijpen dan je denkt. Het was ooit eens mijn hobby en ik heb er heel veel geld aan uit gegeven.

Ik zal je eens vertellen over mijn haaien. Ik had twee haaien, en door een domme fout van mij ging er eentje dood. Na zijn (of haar) dood, weigerde de andere haai wat dan ook te eten totdat die ook dood ging. :tranen: Aan het gedrag van de andere haai kon ik zien dat hij depressief was geworden en gewoon dood wilde gaan.

Dit kan heel goed kloppen ,mijn zus had twee jonge steuren in de vijver deze kwamen als je op de rand tikte uit je hand eten , ze werden te groot helaas en hebben ze in overleg met een deskundige vrij gelaten in het riviertje de GEUL .

mark61
28-05-06, 18:20
Geplaatst door Seif
Maar nu vertel je ons dat je fokking haaien heb gehouwen. :zegniets:

Twaren anti-zionistische commando's in opleiding.

Sorry Vic. :)

Orakel
28-05-06, 18:22
Geplaatst door Seif
Yep. Maar toch zie je bij bepaalde dieren weldegelijk gedrag dat je als geheugen zou kunnen bestempelen. Of iets wat daar in de buurt komt.

Mijn kat herinnerd zich bijvoorbeeld uitstekend het piepende geluidje van de kastdeur waarachter het kattenvoer staat. Eerst zie je 'm niet, en in een mum van tijd staat ie voor je neus. :)

Volgens de oude theoriën (m.n. Pavlov) is dat geen geheugen, maar juist conditioneren.
Trek maar es om het even welk blik groentevoer open en je kat associeert het met eten.
Werkt bij mensen net zo. Draai een bandje van Geert Wilders af en half Nederland krijgt rooie vlekken in ze nek.

Seif
28-05-06, 18:24
Geplaatst door mark61
Ik neem het zo van je aan. Toch vrees ik dat wetenschap nooit een antwoord kan geven op in essentie antropomorfe vragen als: heeft een goudvis pijn?

Zelf meen ik van wel. Simpelweg omdat pijn bij mens en dier dezelfde functie vervult. Een soort waarschuwingsmechanisme voor schade aan het lichaam. En dit moet per definitie een onaangenaam gevoel zijn. Pijn dus.

mark61
28-05-06, 18:25
Kan iemand me ff uitleggen wat het verschil is tussen conditionering en geheugen? Lijkt me een fantastisch woordspel worden. Of moet je het een opvatten als 'onbewust geheugen'?

Dwaalspoor
28-05-06, 18:27
Geplaatst door ~Panthera~
:fplet: :hihi: Fransoos.

Je bent gewoon een schijnheilige racist. Altijd doe je alsof je zo open en tolerant bent en eindelijk ben je nu betrapt. Geef het maar gewoon toe.

Dwaalspoor
28-05-06, 18:36
Geplaatst door 151 Nobelprizes
Conditioneren heeft meer betrekking op de zintuigen/instincten. A la recherche du temps perdu en zo. Je ruikt iets smerigs en je denkt "Hey! Een Schaap!" Je kunt hetzelfde via je geheugen oproepen als je je tussen neus en lippen wat van zijn teksten herinnert.

Moet je geen grote haakneus hebben die naar beneden wijst zoals jij die hebt, anders ruik je een penetrante vislucht terwijl er geen vis in de buurt is.

http://www.lordbonkers.com/gonzo.jpg

Dwaalspoor
28-05-06, 18:56
Geplaatst door 151 Nobelprizes
Zijn er berberstammen die zich op die manier onderscheiden dan?

Gelukkig niet, het schijnt dat je in israel meer kans hebt om lotgenoten tegen te komen.

Victory
28-05-06, 18:58
Geplaatst door Seif
Eerder verklaarde je nog dat alle dieren vrij in de natuur behoren te leven. Maar nu vertel je ons dat je fokking haaien heb gehouwen. :zegniets:
Ik heb nooit gezegd dat ik nooit huisdieren heb gehad.

Dwaalspoor
28-05-06, 19:03
Geplaatst door Seif
Eerder verklaarde je nog dat alle dieren vrij in de natuur behoren te leven. Maar nu vertel je ons dat je fokking haaien heb gehouwen. :zegniets:

Je moet je tegenstanders toch op een biologische verantwoorde wijze kunnen opruimen.

Divine_70
28-05-06, 19:13
Geplaatst door gh.wille
Bekijk de structuur maar van de kaak ,het is hoornachtig zoals bij ons nagels en eelt overigens kan de vis zijn eigen gewicht makkelijk dragen !
Ooit wel eens van "PEUREN " gehoord ? dat is paling vangen m.b.v een kluwen wormen die aan een garen zijn geregen de paling bijt in de kluwen en verdomd het om los te laten dus draagd zijn eigen gewicht met zijn kaken tot boven het water oppervlak met gevolg zijn gevangenschap ,trouwens mijn hondje kan dat ook die sleur ik omhoog als ie zich vastbijt in een ouwesok .

Je gewicht dragen met je kaken/tanden of met je bovenlip, daar zit nog al een beetje verschil in.
Ik kan me er gewoon niks bij voorstellen dan een vis het niet voelt, en al voelt ie het niet, dan zit er naderhand wel zo`n groot gat in z`n lip dat het eten linea recta zijn mondje weer voolaat door zijn bovenlip. :cheefbek:
Kortom, vissen is beestachtig. :ego:

Wide-O
28-05-06, 19:20
Geplaatst door Dwaalspoor
Je bent gewoon een schijnheilige racist. Altijd doe je alsof je zo open en tolerant bent en eindelijk ben je nu betrapt. Geef het maar gewoon toe.

Ik hoop bij Allah dat je nu bezopen bent.

Dwaalspoor
28-05-06, 19:25
Geplaatst door Wide-O
Ik hoop bij Allah dat je nu bezopen bent.

Ik kwam net onder de douche vandaan.

read this oekeloen:

http://www.maroc.nl/nieuws/forums/showthread.php?s=&postid=2835811#post2835811

Wide-O
28-05-06, 19:26
Geplaatst door Orakel
Hmmm, interessant. En food for thought, thnx.
Kreeg Skinner & Bandura, het klassieke conditioneren en de operante leertheorie 10 jaar geleden nog onderwezen.
Zal es uitzoeken of dat nog steeds gebeurt.

Los van dat de discussie alweer hopeloos is... Ik ben er van overtuigd dat het onderwijs gigantisch achterloopt op de (vaak genuanceerde) wetenschap.

Ik heb dat ook geleerd hoor. Actie=Reactie. Skinner. Ratten. Doolhof.

Totdat je dan bijvoorbeeld wat meer leest. Dan blijkt daar geen ruk van over te blijven.

Dat was best schokkend.

Leestlijstje zou zijn: Maarten 't Hart (De Kritische Afstand), Nico Tinbergen, Baerends, Sevenster, en nog wat van die lui. Eventueel uitstapje naar de sociobiologen, maar die zijn dan ook vaak alweer te zeer "politiek" bezig (of worden zo geïnterpreteerd)

Zowel mensen als dieren zijn wat complexer dan wat vokking genen en wat conditionering als toefje. Tfoe.

Wide-O
28-05-06, 19:29
Geplaatst door Dwaalspoor
Ik kwam net onder de douche vandaan.

read this oekeloen:

http://www.maroc.nl/nieuws/forums/showthread.php?s=&postid=2835811#post2835811

Sorry gozer: het is niet omdat jij blijkbaar zo'n van nature giechelend onecht wijf bent dat ik me nog langer met je bezig wil houden.

Blijkbaar ben je zo nichterig van nature. Nou ja, dat valt voor. Blijkbaar meende je dus ECHT dat dit prikbord voor jou slechts een spelletje was, en dat je niets au serieux nam.

'ghi chi chi chi'

Ik doe nu FF een executive summary.

Ga van mijn erf bitch. :p

~Panthera~
28-05-06, 19:32
Geplaatst door Dwaalspoor
Je bent gewoon een schijnheilige racist. Altijd doe je alsof je zo open en tolerant bent en eindelijk ben je nu betrapt. Geef het maar gewoon toe.



Wat heb jij nu plots ? :verward:

Grapje is ook ineens moeilijk te vatten ? :moe:

Wide-O
28-05-06, 19:34
Geplaatst door Seif
Tuurlijk is dat conditionering. Dat voorbeeld van mijn kat gaf ik alleen maar als frappante parallel met Pavlov. En dat wij dieren te snel menselijke eigenschappen toedichten.

Ik denk dat je van geheugen kan spreken als een organisme dingen al na een enkele keer kan herinneren. Bij conditionering moet het gebeuren zich keer op keer herhalen voordat het effect heeft.

Maar ik ben maar een leek...

Ik hoop dat jouw potentiële kinderen alles onthouden na één keer zeggen :hihi:

Wide-O
28-05-06, 19:35
Geplaatst door ~Panthera~
Wat heb jij nu plots ? :verward:

Grapje is ook ineens moeilijk te vatten ? :moe:

Laat 'm maar. Hij is niet helemaal evenwichtig.

Dwaalspoor
28-05-06, 19:36
Geplaatst door Wide-O
Sorry gozer: het is niet omdat jij blijkbaar zo'n van nature giechelend onecht wijf bent dat ik me nog langer met je bezig wil houden.

Blijkbaar ben je zo nichterig van nature. Nou ja, dat valt voor. Blijkbaar meende je dus ECHT dat dit prikbord voor jou slechts een spelletje was, en dat je niets au serieux nam.

'ghi chi chi chi'

Ik doe nu FF een executive summary.

Ga van mijn erf bitch. :p

Doe niet zo haaibaaierig tuinnicht. Als je niet tegen sarcasme kunt. -------> is daar de achteruitgang ( . ) waar je binnengekropen bent.

Dwaalspoor
28-05-06, 19:38
Geplaatst door ~Panthera~
Wat heb jij nu plots ? :verward:

Grapje is ook ineens moeilijk te vatten ? :moe:

Ja jammer dat jullie mijn grapje niet kunnen vatten.

Tjonge jonge zeg ! Wat een mutsen ook !

Aicha1976
28-05-06, 19:42
Geplaatst door Victory
Vissen zijn hele lieve en gevoelige wezens, die meer begrijpen dan je denkt. Het was ooit eens mijn hobby en ik heb er heel veel geld aan uit gegeven.

Ik zal je eens vertellen over mijn haaien. Ik had twee haaien, en door een domme fout van mij ging er eentje dood. Na zijn (of haar) dood, weigerde de andere haai wat dan ook te eten totdat die ook dood ging. :tranen: Aan het gedrag van de andere haai kon ik zien dat hij depressief was geworden en gewoon dood wilde gaan.


:schreeuw:


Ik heb hier nog een homofiele ooievaar Fikkie, zou dat niets voor jou zijn ? :nerveus:

Seif
28-05-06, 19:44
Geplaatst door Victory
Ik heb nooit gezegd dat ik nooit huisdieren heb gehad.

Eh, nee. Maar als er één vissoort ongeschikt is om in gevangenschap te houden, dan zijn het wel haaien.

Tot zover onze dierenvriend...

~Panthera~
28-05-06, 19:52
Geplaatst door Dwaalspoor
Ja jammer dat jullie mijn grapje niet kunnen vatten.

Tjonge jonge zeg ! Wat een mutsen ook !


lach mijn uit mijn broek. :moe:

Victory
28-05-06, 19:52
Geplaatst door Seif
Eh, nee. Maar als er één vissoort ongeschikt is om in gevangenschap te houden, dan zijn het wel haaien.

Tot zover onze dierenvriend...
Misschien wel, maar ik was een verwend kind. Ik heb ook een aap gehad, maar mijn vader gaf hem weg aan een of ander zwerver omdat hij mij beet.

Dwaalspoor
28-05-06, 19:54
Geplaatst door ~Panthera~
lach mijn voorbinddildo uit mijn broek. :moe:

Tjah.......smaken verschillen.

Seif
28-05-06, 19:59
Geplaatst door ~Panthera~
http://www.hazelnet.org/icon/xxx/penis.gif

Wou dat ik zo'n op afstand bestuurbare had.

Dan was ik helemaal populair bij de vrouwtjes. :love:

~Panthera~
28-05-06, 20:01
Geplaatst door Seif
Wou dat ik zo'n op afstand bestuurbare had.

Dan was ik helemaal populair bij de vrouwtjes. :love:


Misschien heeft DS nog een voorbind voor je. :hihi:

Wide-O
28-05-06, 20:01
Geplaatst door Dwaalspoor
Doe niet zo haaibaaierig tuinnicht. Als je niet tegen sarcasme kunt. -------> is daar de achteruitgang ( . ) waar je binnengekropen bent.

Nooit dingen zeggen die je in een real life ontmoeting niet zou durven zeggen. Of is het daarom dat je te scheiterig bent om mensen IRL te ontmoeten ? Bang dat je stoere imago door het putje wordt weggespoeld ?

Maggoed, je giegelt dus blijkbaar altijd als een idioot als je nuchter bent ? :verward:

(en deze strijd ben jij begonnen makker, ik wacht nog steeds op je welgemeende excuses, zoals gevraagd via PM. (ooh, hij antwoordt, nou, klik ik maar op "negeer ontvangst")

Jeannet.

Als ik genoeg tijd heb, ga je nog een hele kluif aan me hebben "gringo" :hihi: Ook al likt koelereet nog 5 decennia je hol.

Wide-O
28-05-06, 20:03
Geplaatst door Victory
Misschien wel, maar ik was een verwend kind. Ik heb ook een aap gehad, maar mijn vader gaf hem weg aan een of ander zwerver omdat hij mij beet.

Krijgt de hele HIV/AIDS complottheorie toch nog een verrassende wending.

Dwaalspoor
28-05-06, 20:07
Geplaatst door Wide-O
Nooit dingen zeggen die je in een real life ontmoeting niet zou durven zeggen. Of is het daarom dat je te scheiterig bent om mensen IRL te ontmoeten ? Bang dat je stoere imago door het putje wordt weggespoeld ?

Maggoed, je giegelt dus blijkbaar altijd als een idioot als je nuchter bent ? :verward:

(en deze strijd ben jij begonnen makker, ik wacht nog steeds op je welgemeende excuses, zoals gevraagd via PM. (ooh, hij antwoordt, nou, klik ik maar op "negeer ontvangst")

Jeannet.

Als ik genoeg tijd heb, ga je nog een hele kluif aan me hebben "gringo" :hihi: Ook al likt koelereet nog 5 decennia je hol.

Ga je weer dreigen? Wat ben jij een domme oetlul zeg. Dat jij mijn humor niet snapt alla maar dat hele gezeik eromheen en huilerige praatjes maakt het toch tot een zielig geval.

Ja ik heb het goed gezien dat ik jullie niet wil ontmoeten, dat geroddel allemaal is niets voor mij. En wie mij een lesje wil leren, mijn adres en telefoonnummer hebben jullie.

And now shut the fuck off. Stelletje zielige nitwits.

Dwaalspoor
28-05-06, 20:09
Geplaatst door ~Panthera~
Misschien heeft DS nog een voorbind voor je. :hihi:

DS heeft een echte van moeder natuur gekregen en die leen ik niet uit.

Divine_70
28-05-06, 20:15
Dat het van de goudvissen overging op een voorbinddildo is niet mijn schuld. http://www.cosgan.de/images/more/bigs/g150.gif

Wide-O
28-05-06, 20:16
Geplaatst door Dwaalspoor
Ga je weer dreigen? Wat ben jij een domme oetlul zeg. Dat jij mijn humor niet snapt alla maar dat hele gezeik eromheen en huilerige praatjes maakt het toch tot een zielig geval.

Ja ik heb het goed gezien dat ik jullie niet wil ontmoeten, dat geroddel allemaal is niets voor mij. En wie mij een lesje wil leren, mijn adres en telefoonnummer hebben jullie.

And now shut the fuck off. Stelletje zielige nitwits.

Je bent gewoon een scheiterd makker. En mijn eis tot rectificatie blijft overeind.

En wat was nou je humor ? Somehow it went past me.

Jij beschuldigt me. Publiek. Dan jij hard maken. Kan zelfs voor een juridische idioot niet zo moeilijk zijn.

Was je nou nuchter eigenlijk ? Ik niet, maar dat was al duidelijk.

Jij wel dus ?

:)

~Panthera~
28-05-06, 20:16
Geplaatst door Divine_70
Dat het van de goudvissen overging op een voorbinddildo is niet mijn schuld. http://www.cosgan.de/images/more/bigs/g150.gif


Jawel. :haha:

Divine_70
28-05-06, 20:18
Geplaatst door ~Panthera~
Jawel. :haha:


http://www.cosgan.de/images/smilie/konfus/g010.gif :hihi:

~Panthera~
28-05-06, 20:19
Geplaatst door Divine_70
http://www.cosgan.de/images/smilie/konfus/g010.gif :hihi:

problemos ? :stout:

:giechel:

gh.wille
28-05-06, 20:28
Geplaatst door Seif
Eh, nee. Maar als er één vissoort ongeschikt is om in gevangenschap te houden, dan zijn het wel haaien.

Tot zover onze dierenvriend...

In dit geval wil ik je er wijzen dat het houden van POTVISSEN ook niet bepaald aan te bevelen is !
:jeweetog:

Dwaalspoor
28-05-06, 20:29
Geplaatst door Wide-O
Je bent gewoon een scheiterd makker. En mijn eis tot rectificatie blijft overeind.

En wat was nou je humor ? Somehow it went past me.

Jij beschuldigt me. Publiek. Dan jij hard maken. Kan zelfs voor een juridische idioot niet zo moeilijk zijn.

Was je nou nuchter eigenlijk ? Ik niet, maar dat was al duidelijk.

Jij wel dus ?

:)

Welke eis tot rectificatie? Dat ik je de vraag stelde of jij over mij verteld had dat ik dronken was? Dan moet je maar eens gauw gaan leren wat het verschil is tussen een vraag en een beschuldiging.

http://www.maroc.nl/nieuws/forums/showthread.php?s=&postid=2835941#post2835941

Ik heb alle recht om je die vraag te stellen omdat jij de enige bent met wie ik prive gesproken had en vond het gewoon bizar dat er verhalen verteld worden dat ik dronken zou zijn terwijl ik geen slok alcohol drink.

Mijn humor is dat Julien meteen op je dak zit als je fransoos of Frankrijk erbij haalt. Nu speelde ik alsof ik julien was. Dat jij dat niet door hebt oke, maar hou op met dat zielige gedoe.

En ja ik ben een juridische idioot dat heb ik je prive verteld maar ik zal nooit iets over je prive vertellen wat jij mij verteld hebt of dat jij wel of niet in een beschonken toestand zou zijn. Zo zit ik niet inelkaar.

Divine_70
28-05-06, 20:31
Geplaatst door ~Panthera~
problemos ? :stout:

:giechel:


Welnee. http://www.cosgan.de/images/smilie/konfus/p030.gif :melig:

Wide-O
28-05-06, 20:33
Geplaatst door Dwaalspoor
Welke eis tot rectificatie? Dat ik je de vraag stelde of jij over mij verteld had dat ik dronken was? Dan moet je maar eens gauw gaan leren wat het verschil is tussen een vraag en een beschuldiging.

http://www.maroc.nl/nieuws/forums/showthread.php?s=&postid=2835941#post2835941

Ik heb alle recht om je die vraag te stellen omdat jij de enige bent met wie ik prive gesproken had en vond het gewoon bizar dat er verhalen verteld worden dat ik dronken zou zijn terwijl ik geen slok alcohol drink.

Mijn humor is dat Julien meteen op je dak zit als je fransoos of Frankrijk erbij haalt. Nu speelde ik alsof ik julien was. Dat jij dat niet door hebt oke, maar hou op met dat zielige gedoe.

En ja ik ben een juridische idioot dat heb ik je prive verteld maar ik zal nooit iets over je prive vertellen wat jij mij verteld hebt. Zo zit ik niet inelkaar.

Je kunt ook gewoon "sorry, Wide-O zeggen. Your dick wouldn't shrink you know. :)

~Panthera~
28-05-06, 20:40
Geplaatst door Divine_70
Welnee. http://www.cosgan.de/images/smilie/konfus/p030.gif :melig:


http://www.hazelnet.org/icon/emote/happy/littleman2.gif

Wide-O
28-05-06, 20:43
Geplaatst door Dwaalspoor
[B]Welke eis tot rectificatie? Dat ik je de vraag stelde of jij over mij verteld had dat ik dronken was? Dan moet je maar eens gauw gaan leren wat het verschil is tussen een vraag en een beschuldiging.


Je zou ongelofelijk goed passen in Rumsfeld z'n administratie.



Mijn humor is dat Julien meteen op je dak zit als je fransoos of Frankrijk erbij haalt. Nu speelde ik alsof ik julien was. Dat jij dat niet door hebt oke, maar hou op met dat zielige gedoe.


Misschien ben je weer bezopen, maar ik heb het niet over Julien gehad. Zoals Ton een Griek is, zo is Julien een Fransman, en ben jij een Riffie. Total bollix :)



En ja ik ben een juridische idioot dat heb ik je prive verteld maar ik zal nooit iets over je prive vertellen wat jij mij verteld hebt of dat jij wel of niet in een beschonken toestand zou zijn. Zo zit ik niet inelkaar.

Ik heb om te beginnen mijn naam verteld. Dat is meer dan wat ik van jou kan zeggen. "Chi chi chi, NEE DAT ZEG IK NIET" Mevrouw Magan rings a bell ?

:p

You opened up a can of worms, now deal with it.

Wide-O
28-05-06, 20:55
Yo Dwaal ?

Je was vanmorgen ook al zo "afwezig".

Nu weer.

Beetje hypocriet, zou ik zeggen :lachu:

Come on, buddy, honey, pal. Je beschuldigt me en publique. Ga nu vooral door. Of verontschuldig je. Zo werkt dat bij mij.

Meneer van Daele wacht op antwoord.

Divine_70
28-05-06, 21:00
Geplaatst door ~Panthera~
http://www.hazelnet.org/icon/emote/happy/littleman2.gif

:hihi: :knipoog:

Dwaalspoor
28-05-06, 21:02
Geplaatst door Wide-O
Yo Dwaal ?

Je was vanmorgen ook al zo "afwezig".

Nu weer.

Beetje hypocriet, zou ik zeggen :lachu:

Come on, buddy, honey, pal. Je beschuldigt me en publique. Ga nu vooral door. Of verontschuldig je. Zo werkt dat bij mij.

Meneer van Daele wacht op antwoord.

Ik ben uitgepraat gozer. Er valt geen zinnig gesprek met jou te voeren.

Wide-O
28-05-06, 21:02
Goed, m"n eigen PM dan maar:



Onderwerp: "Moet dat nou ?"

Voor de goede orde: ik heb het nog nooit over jou gehad tegen Cc. En ik vind het bijzonder akelig om in dit soort privé oorlogjes te worden betrokken.

Verder heb ik ook helemaal niets negatiefs over je verteld, integendeel.

Graag je beschuldiging terugtrekken.

Theo



Gestuurd: vanmorgen 10u41.

Ontvangst door jou ontkend.

:strik:

Wide-O
28-05-06, 21:03
Geplaatst door Dwaalspoor
Ik ben uitgepraat gozer. Er valt geen zinnig gesprek met jou te voeren.

Ik vind je verder wel lief hoor, if not a tad sad :)

Wide-O
28-05-06, 21:13
Stil dat het dan wordt man :droef:

Yo, cuntflaps: excuses, bitte !

Aicha1976
28-05-06, 21:20
Geplaatst door Wide-O
Stil dat het dan wordt man :droef:

Yo, cuntflaps: excuses, bitte !



Haha, ik heb wel mee zitten lezen hoor en ik ben geloof ik niet de enige. :zegniets:

Wat ik erover kwijt wil, is, is dat ik het me heel goed kan voorstellen dat je pissig wordt als je dingen die je iemand buiten PB om hebt verteld op PB terecht komen en dan nog wel geplaatst door een derde partij :vreemd:

De roddels over DS en zijn vermeende dronkenschap hadden Curacao al for crying out loud al bereikt :hihi:

Wat ik dan niet begrijp is dat degene die je over je gesprek met DS hebt verteld helemaal buiten schot blijft want als ik het goed begrijp, heeft die er een sappig verhaal van gemaakt :argwaan:

mark61
28-05-06, 21:22
Geplaatst door Seif
Zelf meen ik van wel. Simpelweg omdat pijn bij mens en dier dezelfde functie vervult. Een soort waarschuwingsmechanisme voor schade aan het lichaam. En dit moet per definitie een onaangenaam gevoel zijn. Pijn dus.

Na, je hebt de meetbare component. Maar de rest is veronderstelling, toch? Niet dat ik je redenering niet plausibel vindt. Nog afgezien van de gradaties tussen lichtelijk onaangenaam en helse pijn. Dat ligt bij verschillende mensen al heel anders.

Divine_70
28-05-06, 21:24
Geplaatst door Aicha1976
Haha, ik heb wel mee zitten lezen hoor en ik ben geloof ik niet de enige. :zegniets:

Wat ik erover kwijt wil, is, is dat ik het me heel goed kan voorstellen dat je pissig wordt als je dingen die je iemand buiten PB om hebt verteld op PB terecht komen en dan nog wel geplaatst door een derde partij :vreemd:

De roddels over DS en zijn vermeende dronkenschap hadden Curacao al for crying out loud al bereikt :hihi:

Wat ik dan niet begrijp is dat degene die je over je gesprek met DS hebt verteld helemaal buiten schot blijft want als ik het goed begrijp, heeft die er een sappig verhaal van gemaakt :argwaan:

En dan te bedenken dat "de derde partij" volledig van het toneel is verdwenen. :vreemd:
Wat geroddel al niet tewerk kan stellen. :moe:

mark61
28-05-06, 21:26
Geplaatst door ~Panthera~
Wat heb jij nu plots ? :verward:

Grapje is ook ineens moeilijk te vatten ? :moe:

Joh, tis humor.

~Panthera~
28-05-06, 21:27
Geplaatst door mark61
Joh, tis humor.

dick still hanging.

Wide-O
28-05-06, 21:30
Geplaatst door Aicha1976
Haha, ik heb wel mee zitten lezen hoor en ik ben geloof ik niet de enige. :zegniets:

Wat ik erover kwijt wil, is, is dat ik het me heel goed kan voorstellen dat je pissig wordt als je dingen die je iemand buiten PB om hebt verteld op PB terecht komen en dan nog wel geplaatst door een derde partij :vreemd:

De roddels over DS en zijn vermeende dronkenschap hadden Curacao al for crying out loud al bereikt :hihi:

Wat ik dan niet begrijp is dat degene die je over je gesprek met DS hebt verteld helemaal buiten schot blijft want als ik het goed begrijp, heeft die er een sappig verhaal van gemaakt :argwaan:

Aicha, ik moest plots denken aan het hele begrip "téléphone Arabe"...

Denk jij nou echt dat ik "geroddeld" heb over DS ? :moe:

Maggoed, dit ging over goudvissen.

Wide-O
28-05-06, 21:31
Geplaatst door mark61
Na, je hebt de meetbare component. Maar de rest is veronderstelling, toch? Niet dat ik je redenering niet plausibel vindt. Nog afgezien van de gradaties tussen lichtelijk onaangenaam en helse pijn. Dat ligt bij verschillende mensen al heel anders.

Nogmaals: nee. Ethologie.

Aicha1976
28-05-06, 21:31
Geplaatst door Divine_70
En dan te bedenken dat "de derde partij" volledig van het toneel is verdwenen. :vreemd:
Wat geroddel al niet tewerk kan stellen. :moe:



Altijd hetzelfde verhaal. :jammer:


Het blijft een risico off the record met een PBer te babbelen lijkt wel. Wel een risico die ik zal blijven nemen, djees, we zijn toch allemaal mensen onder mekaar :strik:

Aicha1976
28-05-06, 21:33
Geplaatst door Wide-O
Aicha, ik moest plots denken aan het hele begrip "téléphone Arabe"...

Denk jij nou echt dat ik "geroddeld" heb over DS ? :moe:

Maggoed, dit ging over goudvissen.


Dat is de 2e keer deze week dat ik me naar jou toe niet goed uitdruk :eek:

Dat denk ik helemaal niet, vandaar dat ik me afvraag waar dit gezeik over DS en zijn liefde voor booze dan vandaan komt :argwaan:

Divine_70
28-05-06, 21:34
:student: Ik stel een wapenstilstand voor tot partij 3 zich heeft gemeld en eerlijk verteld wat ie al dan niet verzonnen heeft.

Maar goed, wie ben ik. :zegniets:

mark61
28-05-06, 21:36
Geplaatst door Aicha1976
Altijd hetzelfde verhaal. :jammer:


Het blijft een risico off the record met een PBer te babbelen lijkt wel. Wel een risico die ik zal blijven nemen, djees, we zijn toch allemaal mensen onder mekaar :strik:

Roddelkonten onder mekaar. ;)

mark61
28-05-06, 21:37
Geplaatst door Aicha1976
Dat denk ik helemaal niet, vandaar dat ik me afvraag waar dit gezeik over DS en zijn liefde voor booze dan vandaan komt :argwaan:

Waar roddels wel vaker vandaan komen.

Divine_70
28-05-06, 21:37
Geplaatst door Aicha1976
Altijd hetzelfde verhaal. :jammer:


Het blijft een risico off the record met een PBer te babbelen lijkt wel. Wel een risico die ik zal blijven nemen, djees, we zijn toch allemaal mensen onder mekaar :strik:

Dat moet kunnen ook, als het goed is weet je wie je echte vrienden zijn.
Dat zijn in ieder geval niet de mensen die doorpraten wat je ze in vertrouwen hebt verteld.
Dit gaat ook lekker uit de hand lopen, alleen door #3 die blijkbaar toch niet zo`n vriend was al hij of zij beweert heeft. :jammer:

Aicha1976
28-05-06, 21:37
Geplaatst door Divine_70
:student: Ik stel een wapenstilstand voor tot partij 3 zich heeft gemeld en eerlijk verteld wat ie al dan niet verzonnen heeft.

Maar goed, wie ben ik. :zegniets:


Ik heb de schurft aan goudvissen :verveeld:

mark61
28-05-06, 21:38
Geplaatst door Wide-O
Nogmaals: nee. Ethologie.

Jawel. Gedragsleer. Maar de 'emoties' erachter blijven projectie. Niet? Gedrag lijkt mij alleen te interpreteren door de parallel met menselijk gedrag vast te stellen. Gevolgd door de emotie die bij mensen bij dat gedrag hoort.

Maar lamaar. We hebben hier een ander ethologisch probleempje zien ik.

~Panthera~
28-05-06, 21:38
Men moet eens leren zijn laadbak dicht te houden. :moe:

Tsum :kotsen:

Wide-O
28-05-06, 21:41
Geplaatst door ~Panthera~
Men moet eens leren zijn laadbak dicht te houden. :moe:

Tsum :kotsen:

Je zult geen last meer van me hebben hier :)

Aicha1976
28-05-06, 21:42
Geplaatst door ~Panthera~
Men moet eens leren zijn laadbak dicht te houden. :moe:

Tsum :kotsen:

Helemaal waar, het barst hier tenslotte van de beerputten :knipoog:


Ik heb gisteren JLO gezien, dat is wel wat anders dan een goudvis :hihi:

Seif
28-05-06, 21:42
Geplaatst door ~Panthera~
Men moet eens leren zijn laadbak dicht te houden. :moe:

Dat lijkt me onmogelijk. Vrouwen hebben een speciaal hersengebiedje dat ze aanspoort tot roddel en achterklap. :hardlach:

Divine_70
28-05-06, 21:44
Geplaatst door Wide-O
Je zult geen last meer van me hebben hier :)

Uhm..... sorry dat ik me ermee bemoei, maar lijkt het je geen beter idee om eerst eens #3 ter verantwoording te roepen alvorens je van het toneel verdwijnt ?
Als je het mijn vraagt berust veel van het moddergooien van beide kanten op een misverstand, nog steeds veroorzaakt door #3. :vreemd:

Aicha1976
28-05-06, 21:46
Geplaatst door Seif
Dat lijkt me onmogelijk. Vrouwen hebben een speciaal hersengebiedje dat ze aanspoort tot roddel en achterklap. :hardlach:



Aha, hoe weet jij dat het een vrouw is :o

~Panthera~
28-05-06, 21:46
Geplaatst door Wide-O
Je zult geen last meer van me hebben hier :)

Dacht niet dat ik het persoonlijk tegen jou had. ;)

Seif
28-05-06, 21:46
Geplaatst door mark61
Na, je hebt de meetbare component. Maar de rest is veronderstelling, toch? Niet dat ik je redenering niet plausibel vindt. Nog afgezien van de gradaties tussen lichtelijk onaangenaam en helse pijn. Dat ligt bij verschillende mensen al heel anders.

Volgens mij is het vrij universeel dat een scherp voorwerp door je lip auw doet. Je hebt inderdaad gradaties. Bij mensen is het bijvoorbeeld zo dat roodharigen een lagere pijndrempel hebben. Maar volgens mij zijn dit soort variaties doorgaans te verwaarlozen. Welbeschouwd is het evolutionair onvermijdelijk dat grote schade aan het lichaam, ook grote pijn teweegbrengt.

~Panthera~
28-05-06, 21:48
Geplaatst door Seif
Dat lijkt me onmogelijk. Vrouwen hebben een speciaal hersengebiedje dat ze aanspoort tot roddel en achterklap. :hardlach:


gelul.

Seif
28-05-06, 21:48
Geplaatst door Aicha1976
Aha, hoe weet jij dat het een vrouw is :o

Dat weet ik niet.

Maar ik sprak meer in het algemeen dat het voor vrouwen onmogelijk is om de "laadbak dicht te houden". :)

Divine_70
28-05-06, 21:49
Geplaatst door Seif
Dat weet ik niet.

Maar ik sprak meer in het algemeen dat het voor vrouwen onmogelijk is om de "laadbak dicht te houden". :)

Tjonge, wat een afknapper. :moe:

Seif
28-05-06, 21:52
Geplaatst door Divine_70
Tjonge, wat een afknapper. :moe:

Zet eens een groep vrouwen bij elkaar, en zie wat er gebeurt. :D

Aicha1976
28-05-06, 21:53
Geplaatst door Seif
Zet eens een groep vrouwen bij elkaar, en zie wat er gebeurt. :D



Volgens mij zijn Wide O en ZS allebei mannen dus daar gaat je theorie :rolleyes:

Seif
28-05-06, 21:55
Geplaatst door Aicha1976
Volgens mij zijn Wide O en ZS allebei mannen dus daar gaat je theorie :rolleyes:

Mannen kunnen d'r ook wat van ja. Zelf houd ik ook wel van een potje roddelen. :)

Divine_70
28-05-06, 21:58
Geplaatst door Seif
Zet eens een groep vrouwen bij elkaar, en zie wat er gebeurt. :D

Alsof mannen anders zijn. :kotsen:
Punt is dat het hele gezeik hier tussen Wide en Ds veroorzaakt is door derden, en dan blijft het zeer de vraag of het een hij of een zij was, met de kans dat diezelfde persoon zich nu zit te verkneukelen van plezier dat hij of zij het zover heeft weten te krijgen. :moe:

~Panthera~
28-05-06, 21:59
Geplaatst door Seif
Zelf houd ik ook wel van een potje roddelen. :)


:moe:

Seif
28-05-06, 22:00
Geplaatst door Divine_70
Alsof mannen anders zijn. :kotsen:
Punt is dat het hele gezeik hier tussen Wide en Ds veroorzaakt is door derden, en dan blijft het zeer de vraag of het een hij of een zij was, met de kans dat diezelfde persoon zich nu zit te verkneukelen van plezier dat hij of zij het zover heeft weten te krijgen. :moe:

Iedereen keurt het af, en iedereen doet er aan mee.

Het is eigenlijk voer voor sociologen. Maar roddelen zal vast wel een functie hebben. Ik zie het probleem niet. Zolang het maar niet kwaadaardig wordt.

MaRiaH
28-05-06, 22:01
Wat een gelul...

afijn, er zal wel niemand benieuwd zijn naar mijn mening over de kwestie DS en W-O.. :p

Divine_70
28-05-06, 22:06
Geplaatst door Seif
Iedereen keurt het af, en iedereen doet er aan mee.

Het is eigenlijk voer voor sociologen. Maar roddelen zal vast wel een functie hebben. Ik zie het probleem niet. Zolang het maar niet kwaadaardig wordt.

Bull-shit, roddelen maken we ons allemaal wel eens schuldig aan, maar als het goed is weet je bij wie je het wel en niet kunt doen.
Als je mensen iets gaat toevertrouwen die je niet vertrouwd, levert het gegarandeerd hommeles op, met dit als gevolg.
Wie ben ik om te zeggen dat Wide heeft geroddeld, of dat Ds het zit te verzinnen, feit is dat er waarscheinlijk iets gezegd is door Wide en de woorden zijn verdraaid met alle gevolgen van dien.
Ik zou er in dit geval ook bovenop springen als mijn vertrouwen beschaamd zou worden.
Dat ze dat nu op elkaar afreageren is alleen maar jammer.
Bovendien, om aan de reacties van Ds op te gaan hangen dat ie had gedronken is onzin, als dat zo zijn hangt ie alleen maar laveloos achter de pc gezien zijn manier van prikken, hij is fel, met of zonder drank.
Lijkt me geen bewijs

Aicha1976
28-05-06, 22:10
Geplaatst door Seif
Iedereen keurt het af, en iedereen doet er aan mee.

Het is eigenlijk voer voor sociologen. Maar roddelen zal vast wel een functie hebben. Ik zie het probleem niet. Zolang het maar niet kwaadaardig wordt.

Een psycholoog (een ja niet mijn want ik heb er geen) zei laatst dat roddelen heel gezond is. Gaat pas mis als er van alles bij verzonnen wordt geloof ik :strik:

MaRiaH
28-05-06, 22:13
Geplaatst door Aicha1976
Een psycholoog (een ja niet mijn want ik heb er geen) zei laatst dat roddelen heel gezond is. Gaat pas mis als er van alles bij verzonnen wordt geloof ik :strik:

Volgens sociologen heeft roddelen wel degeljk een functie.
Het is een bindmiddel (cohesie binnen een bepaalde groep) en UITlaadklep voor spanningen. Daarnaast regelt het de sociale controle..

Wat jij zegt is waar: het moet een "gezonde" manier van roddelen blijven. Zo niet kan het mensen ernstig schaden en uitstoting van de groep tot gevolg hebben. :maf2:

Aicha1976
28-05-06, 22:17
Geplaatst door Divine_70
Bull-shit, roddelen maken we ons allemaal wel eens schuldig aan, maar als het goed is weet je bij wie je het wel en niet kunt doen.
Als je mensen iets gaat toevertrouwen die je niet vertrouwd, levert het gegarandeerd hommeles op, met dit als gevolg.
Wie ben ik om te zeggen dat Wide heeft geroddeld, of dat Ds het zit te verzinnen, feit is dat er waarscheinlijk iets gezegd is door Wide en de woorden zijn verdraaid met alle gevolgen van dien.
Ik zou er in dit geval ook bovenop springen als mijn vertrouwen beschaamd zou worden.
Dat ze dat nu op elkaar afreageren is alleen maar jammer.
Bovendien, om aan de reacties van Ds op te gaan hangen dat ie had gedronken is onzin, als dat zo zijn hangt ie alleen maar laveloos achter de pc gezien zijn manier van prikken, hij is fel, met of zonder drank.
Lijkt me geen bewijs

Hm, als ik met DS zou babbelen zou ik het ook wel aan iemand vertellen, ik zou het heel vervelend vinden als ik dat verhaal dan weer vervormd op PB zou teruglezen. Wat de vermeende drankmisbruik betreft, helemaal zeker kunnen we daar nooit van zijn, iemand kan wel altijd gewoon lallend en slap ouwehoerend door het leven gaan en volgens mij wordt er veel afgezopen zo tijdens het prikken door :hihi:

Divine_70
28-05-06, 22:20
Geplaatst door Aicha1976
Hm, als ik met DS zou babbelen zou ik het ook wel aan iemand vertellen, ik zou het heel vervelend vinden als ik dat verhaal dan weer vervormd op PB zou teruglezen. Wat de vermeende drankmisbruik betreft, helemaal zeker kunnen we daar nooit van zijn, iemand kan wel altijd gewoon lallend en slap ouwehoerend door het leven gaan en volgens mij wordt er veel afgezopen zo tijdens het prikken door :hihi:

Dan ga ik er van uit dat je verstandig genoeg bent om de juisten in vertrouwen te nemen, in dat geval zal er geen gezeik uit roddelen onstaan.

Off-topic inmiddels : Begon het niet ooit ergens in deze topic over goudvisjes? :hihi:

Aicha1976
28-05-06, 22:21
Geplaatst door MaRiaH
Volgens sociologen heeft roddelen wel degeljk een functie.
Het is een bindmiddel (cohesie binnen een bepaalde groep) en UITlaadklep voor spanningen. Daarnaast regelt het de sociale controle..

Wat jij zegt is waar: het moet een "gezonde" manier van roddelen blijven. Zo niet kan het mensen ernstig schaden en uitstoting van de groep tot gevolg hebben. :maf2:

Dat was precies wat die spiegeloog zei ja :eek:


Jij bent gooehooed :knipoog:

Aicha1976
28-05-06, 22:26
Geplaatst door Divine_70
Dan ga ik er van uit dat je verstandig genoeg bent om de juisten in vertrouwen te nemen, in dat geval zal er geen gezeik uit roddelen onstaan.

Off-topic inmiddels : Begon het niet ooit ergens in deze topic over goudvisjes? :hihi:


Zelfs de kont van JLO werd compleet genegeerd :moe:


En wat jouw opmerking betreft, ik heb ook wel eens mensen in vertrouwen genomen die mijn vertrouwen niet verdienden, part of life :nerd:

Divine_70
28-05-06, 22:30
Geplaatst door Aicha1976
Zelfs de kont van JLO werd compleet genegeerd :moe:


En wat jouw opmerking betreft, ik heb ook wel eens mensen in vertrouwen genomen die mijn vertrouwen niet verdienden, part of life :nerd:

Gebeurt je dan bij diezelfde persoon ook geen tweede keer, dat is dan weer het voordeel. :hihi:

MaRiaH
28-05-06, 22:30
Geplaatst door Aicha1976
Dat was precies wat die spiegeloog zei ja :eek:


Jij bent gooehooed :knipoog:

:ego:

sociologie was one of my favourites :knipoog:

MaRiaH
28-05-06, 22:32
Geplaatst door Aicha1976
Hm, als ik met DS zou babbelen zou ik het ook wel aan iemand vertellen, ik zou het heel vervelend vinden als ik dat verhaal dan weer vervormd op PB zou teruglezen. Wat de vermeende drankmisbruik betreft, helemaal zeker kunnen we daar nooit van zijn, iemand kan wel altijd gewoon lallend en slap ouwehoerend door het leven gaan en volgens mij wordt er veel afgezopen zo tijdens het prikken door :hihi:

ja shit happens...
tis alleen jammer dat het dan zo n rel wordt tussen die twee..
Uiteindelijk gaat het nergens over..
Of over dingen die anderen erbij gedacht hebben..
:jammer:

Aicha1976
28-05-06, 22:44
Geplaatst door MaRiaH
ja shit happens...
tis alleen jammer dat het dan zo n rel wordt tussen die twee..
Uiteindelijk gaat het nergens over..
Of over dingen die anderen erbij gedacht hebben..
:jammer:


Ja weer een levensles :moe:

Maar uh die goudvissen :nerveus:

MaRiaH
28-05-06, 22:45
Geplaatst door Aicha1976
Ja weer een levensles :moe:

Maar uh die goudvissen :nerveus:

blub blub :zozo:

Divine_70
28-05-06, 22:46
Geplaatst door Aicha1976
Ja weer een levensles :moe:

Maar uh die goudvissen :nerveus:

Hoeveel wilde je er hebben ?
http://www.iselinge.nl/Scholenplein/pabolessen/99002dhuisdieren/plaatjegv.gif

Aicha1976
28-05-06, 22:51
Geplaatst door Divine_70
Hoeveel wilde je er hebben ?
http://www.iselinge.nl/Scholenplein/pabolessen/99002dhuisdieren/plaatjegv.gif



Ik hou niet van transparante diertjes ensjo :dood:

Seif
28-05-06, 23:07
Vind het alleen jammer dat er meer over mij, dan met mij geroddeld wordt. Ik ben altijd de laatste die al die sappige roddels hoort. :droef:

Divine_70
28-05-06, 23:10
Geplaatst door Seif
Vind het alleen jammer dat er meer over mij, dan met mij geroddeld wordt. Ik ben altijd de laatste die al die sappige roddels hoort. :droef:

:hihi: Dat is de kunst dan ook van het roddelen.

Aicha1976
28-05-06, 23:13
Geplaatst door Seif
Vind het alleen jammer dat er meer over mij, dan met mij geroddeld wordt. Ik ben altijd de laatste die al die sappige roddels hoort. :droef:


Dat je er al vanuit gaat dat er uberhaupt over je geroddeld wordt, pff :ego:

Seif
28-05-06, 23:18
Geplaatst door Aicha1976
Dat je er al vanuit gaat dat er uberhaupt over je geroddeld wordt, pff :ego:

Een mens mag toch hopen? :tik:

Dwaalspoor
28-05-06, 23:32
Geplaatst door MaRiaH
ja shit happens...
tis alleen jammer dat het dan zo n rel wordt tussen die twee..
Uiteindelijk gaat het nergens over..
Of over dingen die anderen erbij gedacht hebben..
:jammer:

Voor alle duidelijkheid er is geen rel vanwege mijn vermeende dronkenschap, dat is maar een afleiding. Wido wilde zogenaamd opkomen voor Panthera omdat ik een grapje maakte vanwege haar opmerking van fransoos. Daarbij haalde meneer het feit aan dat ik ''weer'' dronken zou zijn.

Ik vind hem gewoon net als een valse nicht optreden doordat leugen weer aan te halen en zogenaamd mijn excuses te eisen omdat hij mijn vraag naar duidelijkheid zag als een beschuldiging aan zijn adres.

Ik lig er niet wakker van wat mensen over mij denken of vertellen, ik ken mijzelf veelste goed om daar wakker van te liggen.

DS is tegen drugs, drank en schijnheiligheid, heel simpel.

Aicha1976
28-05-06, 23:49
Geplaatst door Seif
Een mens mag toch hopen? :tik:


Nee, jij wilt te graag :ego:

MaRiaH
28-05-06, 23:57
Geplaatst door Dwaalspoor
Voor alle duidelijkheid er is geen rel vanwege mijn vermeende dronkenschap, dat is maar een afleiding. Wido wilde zogenaamd opkomen voor Panthera omdat ik een grapje maakte vanwege haar opmerking van fransoos. Daarbij haalde meneer het feit aan dat ik ''weer'' dronken zou zijn.

Ik vind hem gewoon net als een valse nicht optreden doordat leugen weer aan te halen en zogenaamd mijn excuses te eisen omdat hij mijn vraag naar duidelijkheid zag als een beschuldiging aan zijn adres.

Ik lig er niet wakker van wat mensen over mij denken of vertellen, ik ken mijzelf veelste goed om daar wakker van te liggen.

DS is tegen drugs, drank en schijnheiligheid, heel simpel.


Met alle respect, maar ik vind dat jullie alletwee 'the issue' erger hebben gemaakt.

maar goed, dat is niet aan mij.
Door de manier waarop jullie daarover communiceren haal je het misverstand ook niet uit de wereld.

Mijn visie erover?

jij vroeg of hij dat zo gezegd had
hij zegt nee..en wijst de vinger naar zichzelf.

volgens mij was het daarmee over.

Wat er verder gezegd of gebeurd is weet ik niet, maar het ging nergens meer over. vind ik.

mark61
29-05-06, 00:01
Afijn, die goudvissen dus. Ze hebben niet de hele nacht.

Dwaalspoor
29-05-06, 00:02
Geplaatst door MaRiaH
Met alle respect, maar ik vind dat jullie alletwee 'the issue' erger hebben gemaakt.

maar goed, dat is niet aan mij.
Door de manier waarop jullie daarover communiceren haal je het misverstand ook niet uit de wereld.

Mijn visie erover?

jij vroeg of hij dat zo gezegd had
hij zegt nee..en wijst de vinger naar zichzelf.

volgens mij was het daarmee over.

Wat er verder45 gezegd of gebeurd is weet ik niet, maar het ging nergens meer over. vind ik.

Voor mij was de zaak al afgedaan nadat ik doorhad dat david diegene was die er een eigen draai aan had gegeven. Maar door dat ene grapje tegen Panthera voelde meneer zich geroepen om het weer aan te halen en het weer te hebben over het feit dat ik laf zou zijn omdat ik niet mee wil doen aan de groepsontmoetingen.

MaRiaH
29-05-06, 00:03
Geplaatst door mark61
Afijn, die goudvissen dus. Ze hebben niet de hele nacht.

Je hebt gelijk.

Het moge duidelijk zijn dat ik me er verder niet inhoudelijk mee ga/wil bemoeien.

Die goudvissen.. die zwemmen nog.. :wohaa:

MaRiaH
29-05-06, 00:05
Geplaatst door Dwaalspoor
Voor mij was de zaak al afgedaan nadat ik doorhad dat david diegene was die er een eigen draai aan had gegeven. Maar door dat ene grapje tegen Panthera voelde meneer zich geroepen om het weer aan te halen en het weer te hebben over het feit dat ik laf zou zijn omdat ik niet mee wil doen aan de groepsontmoetingen.

Laat gaan die banaan.
miscommunicatie kun je beter per PM oplossen.

mark61
29-05-06, 00:06
Geplaatst door MaRiaH
Je hebt gelijk.

Het moge duidelijk zijn dat ik me er verder niet inhoudelijk mee ga/wil bemoeien.

Die goudvissen.. die zwemmen nog.. :wohaa:

Dat dacht jij. Door al dat geleuter liggen ze nu gegrild op mijn bord op een bedje van sjalotjes. :chef:

MaRiaH
29-05-06, 00:08
Geplaatst door mark61
Dat dacht jij. Door al dat geleuter liggen ze nu gegrild op mijn bord op een bedje van sjalotjes. :chef:

OeH lekker..

ehm.. :denk:

delen? :D

mark61
29-05-06, 00:12
Geplaatst door MaRiaH
OeH lekker..

ehm.. :denk:

delen? :D

Dierenbeul!

MaRiaH
29-05-06, 00:13
Geplaatst door mark61
Dierenbeul!

Jij hebt ze gegrild..
ik eet alleen maar mee.. :roken:

mark61
29-05-06, 00:17
Geplaatst door MaRiaH
Jij hebt ze gegrild..
ik eet alleen maar mee.. :roken:

Hypocriete opportuniste. Ik had het kunnen weten.

MaRiaH
29-05-06, 00:20
Geplaatst door mark61
Hypocriete opportuniste. Ik had het kunnen weten.

Tsss.. nee jij dan..

de verantwoording op mij afschuiven.. :jammer:

mark61
29-05-06, 00:23
Geplaatst door MaRiaH
Tsss.. nee jij dan..

de verantwoording op mij afschuiven.. :jammer:

Ik neem mijn verantwoording. :ego: Viel me alleen van jou zo tegen.

MaRiaH
29-05-06, 00:25
Geplaatst door mark61
Ik neem mijn verantwoording. :ego: Viel me alleen van jou zo tegen.

Ik neem de mijne ook..

Zo nu dat de wereld uit is..
kom maar op met die Big Catch.. :hihi:

~Panthera~
29-05-06, 00:28
Geplaatst door Dwaalspoor


Ik lig er niet wakker van wat mensen over mij denken of vertellen, ik ken mijzelf veelste goed om daar wakker van te liggen.

schijnheil


Vandaar dat je meteen begon te gillen ? :moe:

http://www.maroc.nl/forums/showthread.php?s=&threadid=188727


:zwaai:

mark61
29-05-06, 00:34
Geplaatst door ~Panthera~
:zwaai:

Meid, wees blij dat je opkomst en abortering van fikkie niet heb meegemaakt.

MaRiaH
29-05-06, 00:37
Geplaatst door mark61
Meid, wees blij dat je opkomst en abortering van fikkie niet heb meegemaakt.

Yup die heeft nu ook 2 weken vakantie.
about time..

Dwaalspoor
29-05-06, 00:40
Geplaatst door ~Panthera~
Vandaar dat je meteen begon te gillen ? :moe:

http://www.maroc.nl/forums/showthread.php?s=&threadid=188727


:zwaai:

Dat heet geen gillen dat is een vraag stellen. Om te weten hoe de zaken in elkaar steken en wie ik wel of niet kan vertrouwen. Die vraag heb ik maar 1 keer gesteld. Gillen is als een bezetene om je heen slaan en hysterisch doen, zoals jullie reageren op dat ene simpele grapje van mij en het nog steeds niet kunnen loslaten.

~Panthera~
29-05-06, 00:46
Geplaatst door Dwaalspoor
Dat heet geen gillen dat is een vraag stellen. Om te weten hoe de zaken in elkaar steken en wie ik wel of niet kan vertrouwen. Die vraag heb ik maar 1 keer gesteld. Gillen si als een bezetene om je heen slaan en hysterisch doen, zoals jullie reageren op ene simpele grapje van mij en het nog steeds niet kunnen loslaten.


Geplaatst door Dwaalspoor


Ik lig er niet wakker van wat mensen over mij denken of vertellen, ik ken mijzelf veelste goed om daar wakker van te liggen.

Nogmaals : Die had je niet hoeven stellen, als het je geen ruk intresseerde, zoals je zelf zegt.

Dwaalspoor
29-05-06, 01:47
Geplaatst door ~Panthera~
Geplaatst door Dwaalspoor


Ik lig er niet wakker van wat mensen over mij denken of vertellen, ik ken mijzelf veelste goed om daar wakker van te liggen.

Nogmaals : Die had je niet hoeven stellen, als het je geen ruk intresseerde, zoals je zelf zegt.


Wat ze zeggen intresseert mij niet zoveel maar wel wie het zegt.

David
29-05-06, 10:00
Geplaatst door Wide-O
Ik heb het helemaal niet "in het openbaar" over je gehad man. Ik heb met één iemand privé gesproken en gezegd dat het gesprek best grappig was, en dat ik zelf behoorlijk beneveld was, en jij ook heel vrolijk was. En ook dat ik gezegd heb dat je maar 's naar een meeting moest komen, en dat je daar over zo nadenken. That's it. De persoon waarvan sprake kan dit bevestigen.



Mea Culpa.

Klopt. Zoals hierboven staat beschreven, zo heb je het ook in grote lijnen aan mij verteld. En ik heb het doorverteld, dat klopt ook. Wat niet hoort. En ja, ik heb "ook heel vrolijk" in "ook dronken" vertaald. Da's ook lullig van me. Roddelen over het ettertje van de klas is verleidelijk, maar het is natuurlijk niet netjes. En het kan vervelende gevolgen hebben, zoals ik heb gezien en gelezen. Yep: David de Roddeltante. Het is niet fraai, maar het is niet anders in dit geval.

Dat ik nu pas reageer komt omdat ik het topic dat Schaap er over had geopend (waar bovenstaande quote uit komt) heb gemist, en het goudvis-topic las ik zojuist pas. Vandaar.

Mijn excuus, Wide-O. Ik moet inderdaad eens leren mijn klep te houden.

Dwaalspoor
29-05-06, 10:40
Geplaatst door David
Mea Culpa.

Klopt. Zoals hierboven staat beschreven, zo heb je het ook in grote lijnen aan mij verteld. En ik heb het doorverteld, dat klopt ook. Wat niet hoort. En ja, ik heb "ook heel vrolijk" in "ook dronken" vertaald. Da's ook lullig van me. Roddelen over het ettertje van de klas is verleidelijk, maar het is natuurlijk niet netjes. En het kan vervelende gevolgen hebben, zoals ik heb gezien en gelezen. Yep: David de Roddeltante. Het is niet fraai, maar het is niet anders in dit geval.

Dat ik nu pas reageer komt omdat ik het topic dat Schaap er over had geopend (waar bovenstaande quote uit komt) heb gemist, en het goudvis-topic las ik zojuist pas. Vandaar.

Mijn excuus, Wide-O. Ik moet inderdaad eens leren mijn klep te houden.

:hihi:

Muts!

Het is je vergeven.

David
29-05-06, 11:02
Geplaatst door Dwaalspoor
:hihi:

Muts!

Het is je vergeven.


Thanx.

H.P.Pas
29-05-06, 11:02
Diudelijk is in ieder geval geworden, dat niet alleen goudvissen gevoelens hebben.

Tomas
29-05-06, 12:12
Geplaatst door H.P.Pas
Diudelijk is in ieder geval geworden, dat niet alleen goudvissen gevoelens hebben.

Of dat ze ook kunnen prikken.

H.P.Pas
29-05-06, 13:19
Geplaatst door Tomas
Of dat ze ook kunnen prikken.

A Fish Did Not Write This Essay (http://www.infidels.org/library/modern/richard_carrier/fish.html)

Een klassieker.

Juliette
29-05-06, 14:34
Geplaatst door David
Mea Culpa.

Klopt. Zoals hierboven staat beschreven, zo heb je het ook in grote lijnen aan mij verteld. En ik heb het doorverteld, dat klopt ook. Wat niet hoort. En ja, ik heb "ook heel vrolijk" in "ook dronken" vertaald. Da's ook lullig van me. Roddelen over het ettertje van de klas is verleidelijk, maar het is natuurlijk niet netjes. En het kan vervelende gevolgen hebben, zoals ik heb gezien en gelezen. Yep: David de Roddeltante. Het is niet fraai, maar het is niet anders in dit geval.

Dat ik nu pas reageer komt omdat ik het topic dat Schaap er over had geopend (waar bovenstaande quote uit komt) heb gemist, en het goudvis-topic las ik zojuist pas. Vandaar.

Mijn excuus, Wide-O. Ik moet inderdaad eens leren mijn klep te houden.

:duim:

Respect David. Fouten maken we allemaal. Nix aan. Ze toegeven en je verontschuldigingen aanbieden is veel moeilijker.

Divine_70
29-05-06, 14:39
Geplaatst door Juliette
:duim:

Respect David. Fouten maken we allemaal. Nix aan. Ze toegeven en je verontschuldigingen aanbieden is veel moeilijker.

Helemaal mee eens.
Ook mijn complimenten naar David toe. :duim:

Aicha1976
29-05-06, 17:54
Geplaatst door Divine_70
Helemaal mee eens.
Ook mijn complimenten naar David toe. :duim:



Same here :fpetaf:

Tomas
29-05-06, 17:56
zwak om schuld te bekennen.

Spoetnik
29-05-06, 18:09
Ik merk dat de goudvis topic volledig offtopic is gegaan :jammer:

Orakel
29-05-06, 18:31
Getver, wat een kleenxtopic is dit geworden. Alles weer pais en vree, iedereen is trots op mekaar en ze heb allemaal een enorm Tros-gevoel.
Kleffe bende.

Kejje nagaan wat d'r gebeurt als vissen ook gevoel krijgen. Dat wordt lastig feng-shui-en in zo'n kommetje.
En als mannetjesvis zeggen dat je in de file stond, heb ook geen zin.