PDA

Bekijk Volledige Versie : Seksuele gelijkheid tussen man en vrouw is een feit



Divine_70
28-05-06, 13:04
De seksuele gelijkheid tussen mannen en vrouwen is, zo'n veertig jaar na het losbarsten van de seksuele revolutie, een feit. Dat meldt de Sunday Times op basis van een omvangrijk Amerikaans onderzoek naar de manier waarop vrouwen de jongste 50 jaar met seks omgaan.

Baas in eigen buik
Het was de pil die in de jaren '60 vrouwen baas maakte in eigen buik en verloste van de relatie tussen seksuele betrekkingen en zwangerschap. En dat heeft geleidelijk geleid tot een situatie waarin de houding van vrouwen tegenover seks ingrijpend is veranderd, terwijl die van de doorsnee man onveranderd is gebleven. Dat zijn de conclusies van een groot Amerikaans onderzoek, geleid door de Amerikaanse psychologe Jean Twenge. Met haar ploeg analyseerde ze 530 studies uit de periode 1945-1999 over seksueel gedrag, onderzoeken waaraan 270.000 mensen deelnamen.

Kloof gedicht
Volgens professor Twenge blijkt daaruit dat mannen en vrouwen in de jaren '50 en '60 heel anders dachten over en omgingen met seksuele relaties dan nu. Sindsdien is die kloof langzaam maar zeker gedicht. De jaren '60 mogen dan de geschiedenis zijn ingegaan als de "seksuele revolutie", maar in werkelijkheid vormden zij slechts het begin.

Maagdelijkheid
De Amerikaanse vorsers ontdekten onder meer dat in de 'fifties' slechts 13 procent van de tienermeisjes toegaven dat ze seksueel actief waren, tegenover 60 procent van de jongens.
Tegen het einde van de vorige eeuw zei 47 procent van de meisjes zonder complexen dat ze seksuele betrekkingen hadden, terwijl het percentage bij hun mannelijke leeftijdsgenoten licht was gedaald.

Dat meisjes 'het' vroeger doen dan voorheen wordt ook bevestigd door het feit dat een halve eeuw geleden meisjes gemiddeld 19 jaar waren voordat ze hun maagdelijkheid verloren. Bij de jongens gebeurde dat toen een jaar vroeger. Nu is die leeftijd voor jongens én meisjes gedaald tot 15 jaar.

Geen schuldgevoelens
Met de schuldgevoelens is er ook het een en ander veranderd - zeker wat seks voor het huwelijk betreft en vooral, alweer, bij vrouwen. In 1958 zei slechts een op de drie vrouwen dat goed te keuren, terwijl 54 procent van de mannen daar wel voor te vinden was. In 1987, het laatste jaar waarover gelijkaardige cijfers bekend zijn, had 91 procent van de vrouwen daar geen probleem mee en lag dat cijfer bij mannen op 84 procent.

Vrouwen blijven trouw
Een andere opvallende conclusies is dat, hoewel meisjes en vrouwen veel liberaler tegenover seks staan dan twee generaties geleden, het aantal seksuele partners niet of nauwelijks is veranderd. Dat geeft aan dat de ervaring is toegenomen, maar niet de promiscuïteit.

De groeiende gelijkheid tussen mannen en vrouwen heeft ook een keerzijde, zoals vorig jaar nog bleek uit een rapport van het Britse Royal College of Physicians. Die studie sprak van een 'tijdbom' wegens de toename van drankmisbruik en geweld bij (jonge) vrouwen. En op een even belangrijk als praktisch vlak blijft de m/v-kloof nog altijd bestaan: kijk maar naar het loonbriefje.

28/05/06 13u07

MaRiaH
28-05-06, 13:07
Geplaatst door Divine_70
De seksuele gelijkheid tussen mannen en vrouwen is, zo'n veertig jaar na het losbarsten van de seksuele revolutie, een feit.

Vrouwen blijven trouw
Een andere opvallende conclusies is dat, hoewel meisjes en vrouwen veel liberaler tegenover seks staan dan twee generaties geleden, het aantal seksuele partners niet of nauwelijks is veranderd. Dat geeft aan dat de ervaring is toegenomen, maar niet de promiscuïteit.




Zie je? vrouwen hebben zichzelf 'vééél beter in de hand..:hihi:

Divine_70
28-05-06, 13:10
Geplaatst door MaRiaH
Zie je? vrouwen hebben zichzelf 'vééél beter in de hand..:hihi:

Dat weet iedereen, slechts nog een kwestie van tijd dat ook de mannen het toegeven. :ego: :stout:

Seif
28-05-06, 13:17
Helaas gaat een toenemende emancipering gepaard met een toenemende knechting van de man. Deze toenemende deformatie van de man heeft als gevolg dat hij niet meer volgens zijn natuur kan leven. Alles wat overblijft is een verwijfd hoopje ellende.

MaRiaH
28-05-06, 13:28
Geplaatst door Seif
Helaas gaat een toenemende emancipering gepaard met een toenemende knechting van de man. Deze toenemende deformatie van de man heeft als gevolg dat hij niet meer volgens zijn natuur kan leven. Alles wat overblijft is een verwijfd hoopje ellende.

Heb je het nu over jezelf? :roker:


:lachu:

~Panthera~
28-05-06, 13:34
Geplaatst door MaRiaH
Heb je het nu over jezelf? :roker:


:lachu:


Wicked. :roker:

:giechel:

Seif
28-05-06, 13:36
Geplaatst door MaRiaH
Heb je het nu over jezelf? :roker:


:lachu:

Nah, ik heb het tij weten te keren. :D

~Panthera~
28-05-06, 13:39
Geplaatst door Seif
Nah, ik heb het tij weten te keren. :D

Bron ? Foto ? :ego:

:hihi:

Divine_70
28-05-06, 13:39
Geplaatst door Seif
Nah, ik heb het tij weten te keren. :D

Hold that tought. :hihi:

Couscousje
28-05-06, 14:08
Geplaatst door Seif
Helaas gaat een toenemende emancipering gepaard met een toenemende knechting van de man. Deze toenemende deformatie van de man heeft als gevolg dat hij niet meer volgens zijn natuur kan leven. Alles wat overblijft is een verwijfd hoopje ellende.

Waar baseer je dit op?

Cc

Seif
28-05-06, 14:30
Geplaatst door Couscousje
Waar baseer je dit op?

Cc

Het is zondag, dan zit ik altijd slap te lullen. :moeilijk:

Couscousje
28-05-06, 14:43
Geplaatst door Seif
Het is zondag, dan zit ik altijd slap te lullen. :moeilijk:

:haha:

Crap.

Ik had wel zin in een felle discussie.

(Levert me altijd een fijnu kollum op.)

Cc

tukkersterror
28-05-06, 14:44
Geplaatst door Divine_70
En op een even belangrijk als praktisch vlak blijft de m/v-kloof nog altijd bestaan: kijk maar naar het loonbriefje.

28/05/06 13u07

Dit verhaal moet geschreven zijn door een homo man of een lesbo vrouw, want ik als hetero weet dat er nog een zeer grote verschillen zijn tussen man en vrouw, ten eerste het geslacht, of terwijl de Penis en de Vagina, ten tweede het gat in de hand bij de vrouwen :hihi:

tukkersterror
28-05-06, 14:49
Geplaatst door Divine_70
Dat weet iedereen, slechts nog een kwestie van tijd dat ook de mannen het toegeven. :ego: :stout:

Afgelopen nacht Hengelo, Chipendeals 150 gillende krijzende, totaal doorgedraaide vrouwen, uurtje later 30 vechtende vrouwen, wouw ze hebben zichzelf goed in de hand.

Seif
28-05-06, 14:51
Geplaatst door tukkersterror
...ten eerste het geslacht, of terwijl de Penis en de Vagina, ten tweede het gat in de hand bij de vrouwen :hihi:

En beiden moeten door een man worden gevuld. :D

Seif
28-05-06, 14:53
Geplaatst door Couscousje
:haha:

Crap.

Ik had wel zin in een felle discussie.

(Levert me altijd een fijnu kollum op.)

Cc

Hij was eigenlijk half serieus. Maar Maria is nog steeds boos op mij omdat ik vrouwen doorgaans dommig noemde. Dus het is even snel een opmerking plaatsen, en dan weer wegwezen. :)

Divine_70
28-05-06, 14:56
:student: Willen jullie het ff netjes houden en niet zo sexistisch reageren. :ego:

Rourchid
28-05-06, 15:01
Geplaatst door Seif
Dus het is even snel een opmerking plaatsen, en dan weer wegwezen. :)
Conform: dus het is even snel een kwakkie lozen, en dan weer wegwezen?

Seif
28-05-06, 15:04
Geplaatst door Rourchid
Conform: dus het is even snel een kwakkie lozen, en dan weer wegwezen?

Maak er maar grapjes over. Dalijk heb ik heel vrouwelijk maroc.nl op m'n dak.

Carin de Rooy
28-05-06, 15:08
Geplaatst door tukkersterror
Dit verhaal moet geschreven zijn door een homo man of een lesbo vrouw, want ik als hetero weet dat er nog een zeer grote verschillen zijn tussen man en vrouw, ten eerste het geslacht, of terwijl de Penis en de Vagina, ten tweede het gat in de hand bij de vrouwen :hihi:


Ik krijg medelijden met jouw vrouw.

Spoetnik
28-05-06, 15:44
Geplaatst door Dorinthe
Ik het niet eens zijn met de uitslag van het onderzoek.
Mannen lopen altijd hun lul achterna, dat zie ik vrouwen nog niet doen.

Dorinthe.

Hoeveel vrouwen ken jij met een lul :confused:

ps.

Weer typsche vrouwelijk generalisatie.. :hihi:

tukkersterror
28-05-06, 20:57
Geplaatst door Carin de Rooy
Ik krijg medelijden met jouw vrouw.

Dat had mijn vrouw zelf al :hihi:

MaRiaH
28-05-06, 21:08
Geplaatst door Seif
Hij was eigenlijk half serieus. Maar MariaH is nog steeds boos op mij omdat ik vrouwen doorgaans dommig noemde. Dus het is even snel een opmerking plaatsen, en dan weer wegwezen. :)


Watje.. :lekpuh:

De kunst is dat mannen hun mannelijk behouden zonder het idee te hebben macho te moeten zijn..

Een beetje "niet-dommige" vrouw houdt niet van macho's :hihi:
Tenzij for a one night stand.