PDA

Bekijk Volledige Versie : Columnist ondergedoken na bedreigingen van extremistische christenen



Pixelshade
28-05-06, 13:34
Een columnist van het plaatselijke huis-aan-huisblad Regiovenster van Goeree-Overflakkee is noodgedwongen ondergedoken, nadat hij meerdere malen is bedreigd. Aanleiding zou enkele columns zijn die zwaar zijn gevallen bij mensen uit de zwaardere christelijke hoek. "U en uw gezin zullen dezelfde pijn en onbegrip voelen als vele die u pijn hebt gedaan." Getekend: De waarheidzeggers was de laatste bedreiging.

Ook redacteur Evers is bedreigd, maar ziet nog geen aanleiding om onder te duiken. "Ik wacht wel af. Er zijn geen nieuwe brieven meer binnengekomen. We hebben wel bericht gehad van de officier van Justitie. Die ziet geen aanleiding om nader onderzoek te doen omdat er geen regelrechte bedreiging van lijf of leden is", aldus Evers. Hij heeft inmiddels wel wat tips binnen gekregen over de herkomst van de anonieme brieven.

Abel den Denker drijft in zijn columns de spot met conflicten die zich op Goeree Overflakkee voordoen sinds de kerkfusie die tot de Protestantse Kerk in Nederland (PKN) leidde. "Veel gelovigen op het eiland hebben zich van de PKN afgescheiden", legt Evers uit. "Die 'bezwaarden' liggen in scheuring met familieleden, en er zijn rechtszaken over de bezittingen van de verdeelde kerken."

De columnist nam een keer het ambtsgebed voor een raadsvergadering op de hak. Ook stak hij de draak met de biddag in Goes, bij de laatste verkiezingen.

http://regiovenstergoeree.uwnieuws.nl/default.aspx?NavID=291&NewsID=5633&RubriekID=125&Dialog=NewsContent

~Panthera~
28-05-06, 13:38
T wordt hier gvd steeds gekker. :lachu:

Pixelshade
28-05-06, 13:58
Geplaatst door ~Panthera~
T wordt hier gvd steeds gekker. :lachu:

Altijd die christenen weer met hun geweldadige geloof...

~Panthera~
28-05-06, 14:07
Geplaatst door Pixelshade
Altijd die christenen weer met hun geweldadige geloof...


Iedereen is aan het flippen, geloof ik. :moe:

Pixelshade
28-05-06, 14:33
Geplaatst door ~Panthera~
Iedereen is aan het flippen, geloof ik. :moe:

maar toch vooral die christenen hoor :hihi:

Rourchid
28-05-06, 14:50
Geplaatst door Pixelshade

Ook redacteur Evers is bedreigd, maar ziet nog geen aanleiding om onder te duiken. "Ik wacht wel af. Er zijn geen nieuwe brieven meer binnengekomen. We hebben wel bericht gehad van de officier van Justitie. Die ziet geen aanleiding om nader onderzoek te doen omdat er geen regelrechte bedreiging van lijf of leden is", aldus Evers. Hij heeft inmiddels wel wat tips binnen gekregen over de herkomst van de anonieme brieven.


Afzender vermoedelijk Kaïn den Doender.

mark61
28-05-06, 15:29
We hebben ze niet voor niks op dat eiland gepleurd.

~Panthera~
28-05-06, 15:31
Toch die ducktape vergeten. :moe:

mark61
28-05-06, 15:36
Geplaatst door ~Panthera~
Toch die ducktape vergeten. :moe:

Een of andere gek heeft een telefoonkabel naar die eilandinrichting gelegd.

tukkersterror
28-05-06, 15:39
Hooivorken oorlog met suikerbieten kannonen

Wortel
28-05-06, 16:24
Hooivorken oorlog met suikerbieten kannonen

Het is toch nog een lange weg van carbid naar semtex.

David
28-05-06, 16:25
Geplaatst door Wortel
Het is toch nog een lange weg van carbid naar semtex.


Yep. En ook een lange weg begint met de eerste stap.

Wortel
28-05-06, 16:29
Yep. En ook een lange weg begint met de eerste stap.

Hai Daaf, in een Boeddhistische bui vandaag?

David
28-05-06, 16:30
Geplaatst door Wortel
Hai Daaf, in een Boeddhistische bui vandaag?


Nee, maar ik ken die eilanders.

Wortel
29-05-06, 19:48
Nee, maar ik ken die eilanders.

Geloof me, ik ken ze ook.