PDA

Bekijk Volledige Versie : Hiv-behandeling gewonden steekpartij



Divine_70
28-05-06, 21:43
Ongeveer 30 mensen die vrijdagavond gewond raakten bij een grote steekpartij in de Duitse hoofdstad Berlijn, worden preventief behandeld tegen een mogelijke hiv-besmetting.

Besmetting
Dat hebben de autoriteiten bekendgemaakt. Een van de eerste slachtoffers is besmet met het aidsvirus. De politie wil nu alle gewonden laten controleren. De kans op besmetting via een bebloed mes is 3 op 1000.


16-jarige jongen
De steekpartij gebeurde bij de opening van het nieuwe centraal station. Een dronken 16-jarige jongen stak wild om zich heen. Hij is opgepakt. Zijn motief is nog onduidelijk. Een half miljoen mensen woonden de opening van het nieuwe centraal station bij.

mark61
28-05-06, 22:12
Meisje steekt bejaarde vrouw op straat neer

Uitgegeven: 28 mei 2006 17:44

BREDA - De politie in Breda is met man en macht op zoek naar een meisje dat zaterdagmiddag op straat een 71-jarige vrouw met een mes in haar rug heeft gestoken. De vrouw is niet levensgevaarlijk gewond, maar ze is wel opgenomen in het ziekenhuis. Zij kan in verband met haar toestand nog niet gehoord worden. Dat heeft de politie zondagmiddag gemeld.

De politie neemt de zaak hoog op. Zij heeft in de omgeving van de steekpartij een buurtonderzoek ingesteld en het signalement van het meisje verspreid. Ook heeft zij voor het eerst in het district Breda gebruik gemaakt van het middel SMS-Alert. Dat is een alarmeringssysteem waarmee de politie door middel van een sms'je de hulp van burgers inroept.


Tis een trend meteen, geloof ik. Ook iets van 16 dacht ik.

MaRiaH
28-05-06, 23:11
Alsof het al niet erg genoeg is dat je een messteek krijgt.. krijg je er mogelijk gratis en voor niks HIV bij..

das lekker.. :aanwal:

MaRiaH
28-05-06, 23:12
Geplaatst door mark61

Tis een trend meteen, geloof ik. Ook iets van 16 dacht ik.

Die jeugd van tegenwoordig.. :jammer:

ff serieus, waar zou zo n trend vandaan komen? onvrede?

is er een socio-psycholoog in de zaal? :rolleyes:

mark61
28-05-06, 23:15
Geplaatst door MaRiaH
Die jeugd van tegenwoordig.. :jammer:

ff serieus, waar zou zo n trend vandaan komen? onvrede?

is er een socio-psycholoog in de zaal? :rolleyes:

Ik ben simpel en van de oude stempel. Geen grenzen bijgebracht. Anything goes. Geen absolute no-no's.

De meeste mensen worden geloof ik opgevoed met het idee dat hun behoeften onmiddellijk bevredigd kunnen, mogen en moeten worden. Of dat nou consumptieve behoeften of emotionele uitbarstingen zijn.

Magoed, dan is het een tbsje straks. Zijn er daar tegenwoordig meer van dan vroeger of denk ik dat maar? Of zijn ze jonger? I dunno.

MaRiaH
28-05-06, 23:18
Geplaatst door mark61
Ik ben simpel en van de oude stempel. Geen grenzen bijgebracht. Anything goes. Geen absolute no-no's.

De meeste mensen worden geloof ik opgevoed met het idee dat hun behoeften onmiddellijk bevredigd kunnen, mogen en moeten worden. Of dat nou consumptieve behoeften of emotionele uitbarstingen zijn.

Magoed, dan is het een tbsje straks. Zijn er daar tegenwoordig meer van dan vroeger of denk ik dat maar? Of zijn ze jonger? I dunno.

Ik vraag me dat ook wel eens af.

waarschijnlijk zijn de ouders al zo opgevoed.
Misschien ook wel het gevolg van de welvaart.. na de jaren 50 is toch duidelijk erger geworden.

mark61
28-05-06, 23:41
Geplaatst door MaRiaH
Ik vraag me dat ook wel eens af.

waarschijnlijk zijn de ouders al zo opgevoed.
Misschien ook wel het gevolg van de welvaart.. na de jaren 50 is toch duidelijk erger geworden.

Mmm denk jij. Ook. Maar weten we dat? Waar is StatistiekSchaap als je hem nodig hebt?

MaRiaH
28-05-06, 23:46
Geplaatst door mark61
Mmm denk jij. Ook. Maar weten we dat? Waar is StatistiekSchaap als je hem nodig hebt?

:hihi:

die volgt het dwaalspoor.

maar inderdaad.. we need evidence..
morgen ff zoeken. ;)