PDA

Bekijk Volledige Versie : Taakstraf Bouaouzan geschrapt



MO_NL
29-05-06, 15:28
Taakstraf Bouaouzan geschrapt

http://www.v-style.nl/nieuws/bouaouzan_rachid.jpg

DEN HAAG - Profvoetballer Rachid Bouaouzan van Sparta is maandag in hoger beroep veroordeeld tot een half jaar voorwaardelijke celstraf voor zijn brute overtreding op ex-profvoetballer Niels Kokmeijer. In de uitspraak van het gerechtshof in Den Haag is Bouaouzan geen taakstraf opgelegd. De rechtbank in Rotterdam legde die eerder wel op.

Kokmeijer had de Spartaan voor de rechter gesleept. Een gemene trap van Bouaouzan veroorzaakte op 17 december 2004 een gecompliceerde beenbreuk en maakte een einde aan de professionele voetballoopbaan van de toenmalige spits van Go Ahead Eagles.

Bron: ANP

barfly
29-05-06, 18:12
Geplaatst door 151 Nobelprizes
Er is niks :D aan dit topic.

Het was een afschuwelijk beeld van die trap. Er werd live iemands been gebroken.
Tsja, voetbal is een vieze sport. Maar als je been en bot hoort knappen onder je voet, en de tegenstander valt brullend neer. Bot hóór je knappen, voel je knappen. Geschreeuw van pijn hoor je ook. En dan tóch weglopen en een sjmoel opzetten van 'ik heb hier niks mee te maken'. Goed, momentopname.

Maar dan wel weken later lachend de rechtszaal binnenlopen, terwijl je ondertussen al weet dat degene die je hebt kapotgetrapt nooit meer zal kunnen spelen of zelfs normaal lopen, dan ben je toch wel een kutventje.

Weinig :D aan dit topic.

Ik denk dat we moeten constateren dat mensen als Bouaouzan MO_NL's lichtend voorbeeld annex held zijn.

knuppeltje
29-05-06, 19:43
Geplaatst door 151 Nobelprizes
Dat denk ik niet. Die VB-er heeft iemands carriere en gezondheid naar de gallemiesje getrapt, en hij stond erbij te lachen toen het voorkwam. Er zal vast wat meer achterzitten, net zoals Kluivert nu zijn boekje opendoet.
Maar of Kluivert zich net zo had opgesteld als hij net iemands been in vieren had getrapt, betwijfel ik. De laatste breukscene die ik me kan herinneren was van Overmars, en dat vonden we allen shocking. Laat staan als iemand anders zoiets veroorzaakt, en die lamlul erbij loopt te lachen. Bah.


Vrouwe justitia is soms wel heel erg blind.