PDA

Bekijk Volledige Versie : whahahahha heeft iemand Saddam gevolgd ?



amOer
30-05-06, 23:35
woooot ! het is kei spannend ana het worden hahaha

er kwamen 7 mensen die voor Saddam getuigden .. en echt toen ze kwamen: "i7tirami sayyidi al ra2ies!" ( mijn respect voor u, mijn heer de president) .. zo leuk hahaha

en toen begonnen ze te getuigen..
en zeiden dat ze kennissen en zelfs familie leden hebben die zogenaamd in dat lijstje staan van de 148 geexcuteerden, maar die mensen leven gewoon!! ( met namen erbij nauurlijk .. en ze zeiden ook waar die mensen zijn .. en fotos en films van hun!! ) whahahhaha

en daarna ... kwam eentje van hun, en zei dat hij een film heeft van een van de getuigen die juist TEGEN saddam zijn ..

die tegen-getuige zei dat hij helemaal niets af wist van het incident van 1982 ... en dat hij niet met hen mee deed .. ( en natuurlijk had hij gezworen!)

en guess what ? de voor-getuige heeft een film van hem van 2004 .. met zelfs Amerikaanse commandanten .. waarin dezelfde gast een preek zat te houden over het 1982 incident en hoe hij en zijn vrienden Saddam probeerden te vermoorden enzo ! whahahhahaha

en nog veel meer surprises ! sjezus hoe voorschut kan je staan !! hahahaha

als ik de rechter was zou ik Saddam nu echt gelijk vrij laten :D

haninogwat
30-05-06, 23:43
Tariq Aziz heeft ook een verklaring in het voordeel van Saddam gegeven vorige week....

amOer
31-05-06, 00:33
Geplaatst door haninogwat
Tariq Aziz heeft ook een verklaring in het voordeel van Saddam gegeven vorige week....

juist! :) maar dat was zegmaar een normale verklaring! alleen die nieuwe getuigen hahaha omg .. ik had echt hard gelachen .. je had ze daar in het tegen-saddam kamp moeten zien :D ... 7 keer per minuut een slokje water nemen hahahaha

naam
31-05-06, 07:32
Geplaatst door amOer
juist! :) maar dat was zegmaar een normale verklaring! alleen die nieuwe getuigen hahaha omg .. ik had echt hard gelachen .. je had ze daar in het tegen-saddam kamp moeten zien :D ... 7 keer per minuut een slokje water nemen hahahaha

Sadam dan maar weer aan de macht. Wordt het weer rustig in Irak. Zoiets dan. Ik neem aan dat jullie het een erg sympathieke man vinden die natuurlijk niets heeft gedaan. :engel:

waterfiets
31-05-06, 08:16
Geplaatst door amOer
juist! :) maar dat was zegmaar een normale verklaring! alleen die nieuwe getuigen hahaha omg .. ik had echt hard gelachen .. je had ze daar in het tegen-saddam kamp moeten zien :D ... 7 keer per minuut een slokje water nemen hahahaha

Nou ik zie niet zo wat er te lachen valt. Alleen al afgelopen etmaal zijn er 42 lijken in Bagdad op straat gedumpt met tekenen van marteling, vastgebonden etc. Ik kan mij voorstellen dat getuigen dan oppassen wat ze zeggen. Dat is het probleem met dit soort processen.

amOer
31-05-06, 16:35
Geplaatst door waterfiets
Nou ik zie niet zo wat er te lachen valt. Alleen al afgelopen etmaal zijn er 42 lijken in Bagdad op straat gedumpt met tekenen van marteling, vastgebonden etc. Ik kan mij voorstellen dat getuigen dan oppassen wat ze zeggen. Dat is het probleem met dit soort processen.

getuigen komen vrijwillig schat.
en geven een verklaring achter een gordijn .. en hun stem wordt door de microfoon omvormd.

ik vind het niet lachen dat er lijken werden gevonden enzo .. het ging over het proces van pr. Saddam en niet over e situatie van Irak.

Turkish_mister
31-05-06, 16:59
http://toccionline.kizash.com/movies/the_real_hussein/

Dwaalspoor
01-06-06, 01:31
Getuigen in Saddam Hussein-zaak aangehouden


BAGDAD (ANP) - De speciale Iraakse rechtbank die ex-president Saddam Hussein berecht, heeft woensdag verscheidene getuigen van de verdediging aangehouden voor verhoor. Volgens de Arabische nieuwszender Al Arabiya gaat het om zeker vier personen.

Zij hebben de afgelopen dagen getuigd en daarbij de onpartijdigheid van hoofdaanklager Jaafar Al Mussawi in twijfel getrokken. Saddam is met enkele anderen aangeklaagd wegens een bloedbad in de sjiitische stad Dujail in 1982. Daar kwamen destijds 148 inwoners om het leven in een vergeldingscampagne die volgde op een mislukte moordaanslag op de president.

De getuigen hebben nu verklaard dat Al Mussawi in 2004 in Dujail was bij een herdenking van het bloedbad. Daar zou hij potentiële getuigen tegen Saddam Hussein geld hebben geboden om verklaringen te komen afleggen in de rechtszaal. De aanklager ontkent ooit in Dujail te zijn geweest. Hij heeft ook gezegd nooit geld geboden te hebben aan getuigen.


http://www.nrc.nl/anp/buitenland/article336662.ece

waterfiets
01-06-06, 08:03
Geplaatst door amOer
getuigen komen vrijwillig schat.
en geven een verklaring achter een gordijn .. en hun stem wordt door de microfoon omvormd.

ik vind het niet lachen dat er lijken werden gevonden enzo .. het ging over het proces van pr. Saddam en niet over e situatie van Irak.

Tja maar als het recht daar enigszins is als hier dan heeft de verdediging recht op de namen van die getuigen. Dus zo anoniem zijn die niet. Sowieso zijn die ergens geregistreerd dus vroeg of laat worden die namen bekend. Dat betekent dat ze hun leven niet zeker zijn. Zelfs in ons gecivilseerde landje zie je dat om die reden rechtzaken mislopen of problematisch zijn voor het OM (denk bijvoorbeeld aan het proces tegen Holleeder waarbij al enkele getuigen zijn omgelegd).

Overigens is het proces tegen Saddam niet los te zien van de situatie in Irak dus ik begrijp niks van je 'humor'.

amOer
01-06-06, 13:00
Geplaatst door waterfiets
Tja maar als het recht daar enigszins is als hier dan heeft de verdediging recht op de namen van die getuigen. Dus zo anoniem zijn die niet. Sowieso zijn die ergens geregistreerd dus vroeg of laat worden die namen bekend. Dat betekent dat ze hun leven niet zeker zijn. Zelfs in ons gecivilseerde landje zie je dat om die reden rechtzaken mislopen of problematisch zijn voor het OM (denk bijvoorbeeld aan het proces tegen Holleeder waarbij al enkele getuigen zijn omgelegd).

Overigens is het proces tegen Saddam niet los te zien van de situatie in Irak dus ik begrijp niks van je 'humor'.

sjah opzich heb je gelijk .. maar dit is de democratie he ..! ( :cheefbek: )