PDA

Bekijk Volledige Versie : School dumpt leerling op A1.



~Panthera~
31-05-06, 11:36
School dumpt leerling op A1

http://krux.nl/uploadedImgs/NEWS/Jeaneau_Luckert.jpg
Jeaneau_Luckert

AMSTERDAM - De 15-jarige Jeaneau Luckert dacht begin deze week leuk op schoolreis naar het Duitse Weimar te gaan. Hij kwam echter niet verder dan Hengelo.

Aanleiding voor het fiasco was de betaling van het schoolreisje. Vanwege miscommunicatie over de kosten van de 140 euro, besloten meereizende en verantwoordelijke docenten de jongen na ruim 140 kilometer zonder pardon langs de snelweg A1 de bus uit te zetten. De achtergelaten Jeaneau moest maar zien hoe hij thuiskwam.

De leerling van het Geert Groote College uit Amsterdam belde vervolgens overstuur zijn moeder. „Hij was echt in de middle-of-nowhere uit de bus gezet. Niet bij een benzinestation, niet bij een parkeerplaats. Gewoon op de vluchtstrook”, zegt moeder Monica Kuwas woedend.

Mieke van Leusden, lid van de dagelijkse leiding op de school, erkent de grove fout. „Dit had nooit mogen gebeuren, wat de aanleiding ook geweest moge zijn. We hebben inmiddels contact gehad met de ouders en de verantwoordelijke docenten zullen bij terugkomst uit Duitsland tekst en uitleg moeten geven.”

Bron: Nu.nl

Te gekke school. :moe:

Wide-O
31-05-06, 13:15
Geplaatst door ~Panthera~
de verantwoordelijke docenten zullen bij terugkomst uit Duitsland tekst en uitleg moeten geven.”


Huh ? Dit lijkt me een prima reden om op staande voet ontslagen te worden, en nooit meer les te mogen geven. Om vervolgens aangeklaagd te worden wegens poging tot lichamelijk letsel.

On-waar-schijn-lijk.

Tomas
31-05-06, 13:22
We zullen misschien wel horen wat de docenten te melden hebben, tzt. Dat altijd per definitie de objectieve waarheid door de eerste de beste scholier en z'n -slecht betalende- ouders verteld wordt, gaat er bij mij niet zo heel gemakkelijk in eigenlijk.

barfly
31-05-06, 13:23
[upd]Leerling door school op snelweg gedumpt
Gepost door Gertjan (Kozzmic) - Bron: De Telegraaf
Gepubliceerd: woensdag 31 mei 2006 @ 10:51 Laatst bijgewerkt: woensdag 31 mei 2006 @ 12:28
Jeaneau LuckertEen 15-jarige jongen die met zijn klas op schoolreisje dacht te gaan naar het Duitse Weimar is op de A1 richting Hengelo door zijn docenten uit de bus gezet. Aanleiding was de betaling van het schoolreisje. Vanwege een miscommunicatie over de kosten werd Jeaneau Luckert (foto) onderweg zonder pardon gedwongen uit te stappen.

"Hij werd echt in de middle-of-nowhere uit de bus gezet. Niet bij een benzinestation, niet bij een parkeerplaats. Gewoon op de vluchtstrook", vertelt zijn woedende moeder vandaag aan De Telegraaf. De leerling van het Geert Groote College uit Amsterdam moest maar zien hoe hij thuis zou komen. Een woordvoerster van het schoolbestuur heeft inmiddels erkend dat er een grove fout is gemaakt. "Dit had nooit mogen gebeuren, wat de aanleiding ook geweest moge zijn. We hebben inmiddels contact gehad met de ouders en de verantwoordelijke docenten zullen bij terugkomst uit Duitsland tekst en uitleg moeten geven", aldus Mieke van Leusden namens het Geert Groote College.

Update 12.28 uur
Volgens de school was vooraf gemeld aan de ouders van Luckert dat hun zoon niet welkom was bij het uitstapje. Hij mocht niet mee omdat er nog een rekening van 40 euro van de schoolreis van vorig jaar openstond. Ook de 140 euro van dit jaar was niet betaald. "We hebben een hele serie brieven gestuurd met het verzoek het geld alsnog over te maken, maar daar hebben we geen reactie op gehad", meldt de schoolleiding.

Bij het vertrek uit Amsterdam wist de jongen echter ongezien de bus in te komen. Toen dat ontdekt is, werd Luckert op een kleine parkeerplaats uit de bus gehaald. Hij is vervolgens via de berm van de snelweg naar het plaatsje Holten gelopen, waar hij de trein terug naar huis heeft genomen.

Bron: fok! (http://frontpage.fok.nl/nieuws/65183)

Enige nuance lijkt toch wel op zń plaats te zijn. Al had ik de bus omgekeerd.

Tomas
31-05-06, 13:26
Geplaatst door barfly
Al had ik de bus omgekeerd.

Bij de duitse grens maar weer even helemaal terug naar a'dam met een bus vol kinderen? Mij lijkt niet al te ver van een bus/treinstation af geen slechte keuze.

Wide-O
31-05-06, 13:27
Geplaatst door Tomas
We zullen misschien wel horen wat de docenten te melden hebben, tzt. Dat altijd per definitie de objectieve waarheid door de eerste de beste scholier en z'n -slecht betalende- ouders verteld wordt, gaat er bij mij niet zo heel gemakkelijk in eigenlijk.



Mieke van Leusden, lid van de dagelijkse leiding op de school, erkent de grove fout.


:vreemd:

Juliette
31-05-06, 13:30
Geplaatst door Tomas
Bij de duitse grens maar weer even helemaal terug naar a'dam met een bus vol kinderen? Mij lijkt niet al te ver van een bus/treinstation af geen slechte keuze.

Alleen afzetten en op eigen houtje laten teruggaan?

Hoeveel brieven die school ook schreef en hoe onterecht die jongen ook op de bus zat. Ik weet niet of dat kan als leerkracht / school.

Joesoef
31-05-06, 13:35
Een jochie van 15, alleen van een verwegistan parkeerplaats naar een treinstation?

Tomas
31-05-06, 13:43
Geplaatst door Wide-O
:vreemd:

Maar die moet blijkbaar nog wel de leerkrachten spreken.

Tomas
31-05-06, 13:45
Geplaatst door Juliette
Alleen afzetten en op eigen houtje laten teruggaan?

Hoeveel brieven die school ook schreef en hoe onterecht die jongen ook op de bus zat. Ik weet niet of dat kan als leerkracht / school.

Ik weet niet of je het kunt maken als school om een jochie van 15 op de trein te zetten. Mijn kinderen kunnen wel op hun 15e alleen met de trein. elf kon ik dat met die leeftijd ook vrij goed. Heel erg moeilijk is het niet. Maar ik kan me wel voorstellen als school dat je soms goed ziek wordt van asociale ouders en de daarbij behorende kinderen.

Bofko
31-05-06, 13:46
Misschien Verdonks uitzettingsbeleid als voorbeeld genomen ?

Goodnight
31-05-06, 13:46
Wat de reden ook mag zijn, dit doe je als school niet.



PUNT.




Ik had ze keihard aangeklaagd.....

Tomas
31-05-06, 13:47
Geplaatst door Joesoef
Een jochie van 15, alleen van een verwegistan parkeerplaats naar een treinstation?

Middel of nowhere is het verhaal van de ouders. Mij lijkt het aannemelijk dat de leerkracht(en) eerst uitgezocht hebben of er een station in de buurt was.

Tomas
31-05-06, 13:48
Geplaatst door Goodnight

Ik had ze keihard aangeklaagd.....

Dat zullen deze ouders denk ik ook nog wel gaan doen. Het type is me bekent.

Goodnight
31-05-06, 13:51
En gelijk hebben ze, de ouders dus.

Hoe dan ook, als school heb je een verantwoordelijkheid.
En als docent moet je afstand kunnen nemen van bepaalde standpunten.

Achteraf kun je dan erover gaan kissebissen.

Maar een kind van 15 zet je niet op die manier af.

Of je het type kent of niet, ik zou het behoorlijk stom vinden als welke ouder dan ook het hier bij laat zitten.

Dan ben je als ouder geen knip voor je neus waard dat je zo laat sollen met je kind door een overspannen gefrustreerde docent.

Bah, zulke mensen moeten ze verbieden voor de klas te gaan staan.

Tomas
31-05-06, 13:53
Geplaatst door Goodnight
En gelijk hebben ze, de ouders dus.

Hoe dan ook, als school heb je een verantwoordelijkheid.
En als docent moet je afstand kunnen nemen van bepaalde standpunten.

Achteraf kun je dan erover gaan kissebissen.

Maar een kind van 15 zet je niet op die manier af.

Of je het type kent of niet, ik zou het behoorlijk stom vinden als welke ouder dan ook het hier bij laat zitten.

Dan ben je als ouder geen knip voor je neus waard dat je zo laat sollen met je kind door een overspannen gefrustreerde docent.

Bah, zulke mensen moeten ze verbieden voor de klas te gaan staan.

Ach, je kunt beter sommige mensen verbieden ouder te worden. Dat werkt veel efficienter.

Joesoef
31-05-06, 13:54
Geplaatst door Tomas
Middel of nowhere is het verhaal van de ouders. Mij lijkt het aannemelijk dat de leerkracht(en) eerst uitgezocht hebben of er een station in de buurt was.


Jaja. :argwaan: ze hebben eerst ff gegoogled, toen geld gepind, 2 kussen gegeven en een pakje brood meegegeven.

Goodnight
31-05-06, 13:58
Geplaatst door Tomas
Ach, je kunt beter sommige mensen verbieden ouder te worden. Dat werkt veel efficienter.

Of bepaalde mensen verbieden docent te worden.

Dat is denk ik een betere oplossing.

Tomas
31-05-06, 13:59
Geplaatst door Joesoef
Jaja. :argwaan: ze hebben eerst ff gegoogled, toen geld gepind, 2 kussen gegeven en een pakje brood meegegeven.

Geloof jij nou maar de telegraaf en iedere willekeurige 15 jarige.

Tomas
31-05-06, 14:00
Geplaatst door Goodnight
Of bepaalde mensen verbieden docent te worden.

Dat is denk ik een betere oplossing.

Dan kunnen asociale ouders tenminste hun asociale kroost grootbrengen, bedoel je?

Wide-O
31-05-06, 14:02
Geplaatst door Tomas
Geloof jij nou maar de telegraaf en iedere willekeurige 15 jarige.

Ik heb wel vertrouwen in Mieke hoor :ego:

David
31-05-06, 14:04
Geplaatst door Wide-O
Ik heb wel vertrouwen in Mieke hoor :ego:


Hmmm. Mieke.

Tomas
31-05-06, 14:04
Geplaatst door Wide-O
Ik heb wel vertrouwen in Mieke hoor :ego:

Ik vind haar reactie wel begrijpelijk en verstandig. Maar de toevoeging wat vreemd.

Joesoef
31-05-06, 14:07
Geplaatst door Tomas
Geloof jij nou maar de telegraaf en iedere willekeurige 15 jarige.


Of afgaan op Tomas van het plaatselijke suffertje.


Kijk, leerlingen van 15 kunnen een painintheass zijn, sommige zou je het liefst tegen het SOAB willen doodslaan en aan je trekhaak willen hangen. Klopt. Maar, een school en een docent behouden nog altijd hun verantwoordelijkheid over een 15 jarige. Een 15 jarige die is uitgezet omdat er niet was voldaan aan financiele verplichtingen, niet omdat hij de paardenstaartjes van de juf in de fik had gestoken, onder haar zomerjurkje had gegrepen of omdat hij in de melkbus met macrobiotische melk had gepist.

Joesoef
31-05-06, 14:08
Geplaatst door Tomas
Dan kunnen asociale ouders tenminste hun asociale kroost grootbrengen, bedoel je?


Wat is asociaal. Toegeven, op de Geertgrote school zitten geen Tokkies maar wel kleine potentiele racistjes.

Goodnight
31-05-06, 14:18
Geplaatst door Tomas
Dan kunnen asociale ouders tenminste hun asociale kroost grootbrengen, bedoel je?

Nee, dat bedoel ik niet.

Dan hebben de docenten die wel professioneel zijn niet lijden onder de genen die dat dus niet zijn.

Maar dat is moeilijk te volgen voor jou zie ik.

Cherry Bo
31-05-06, 14:24
Geplaatst door Joesoef
Wat is asociaal. Toegeven, op de Geertgrote school zitten geen Tokkies maar wel kleine potentiele racistjes.

Maarreh....zó (http://www.telegraaf.nl/binnenland/43823451/School_dumpt_leerling_op_A1.html?pageOffset=1#reac ties) zie die jongen eruit (effe naar boven scrollen).

Joesoef
31-05-06, 14:26
Geplaatst door Cherry Bo
Maarreh....zó (http://www.telegraaf.nl/binnenland/43823451/School_dumpt_leerling_op_A1.html?pageOffset=1#reac ties) zie die jongen eruit (effe naar boven scrollen).


Rudolf Steinner :tik: zou trots zijn op die docenten......

Cherry Bo
31-05-06, 14:27
Geplaatst door Tomas
Ik weet niet of je het kunt maken als school om een jochie van 15 op de trein te zetten. Mijn kinderen kunnen wel op hun 15e alleen met de trein. elf kon ik dat met die leeftijd ook vrij goed. Heel erg moeilijk is het niet. Maar ik kan me wel voorstellen als school dat je soms goed ziek wordt van asociale ouders en de daarbij behorende kinderen.

Jij hebt er al een heel verhaal van gemaakt zie ik?

Cherry Bo
31-05-06, 14:29
Geplaatst door Tomas
Geplaatst door Goodnight
Ik had ze keihard aangeklaagd.....
Dat zullen deze ouders denk ik ook nog wel gaan doen. Het type is me bekent.

Proef ik hier een kleine frustratie?

Tomas
31-05-06, 14:36
Geplaatst door Cherry Bo
Jij hebt er al een heel verhaal van gemaakt zie ik?

Hoe je het ook wend of keert, net zoals Joesoef maak jij voor jezelf het verhaal van de onschuldige zielige jongen en asociale leerkrachten. Ik ben de enige in deze thread die nog wacht op het verhaal van de leerkrachten in kwestie. De rest -inclusief jij- hebben het verhaal reeds af.

Tomas
31-05-06, 14:38
Geplaatst door Cherry Bo
Dat zullen deze ouders denk ik ook nog wel gaan doen. Het type is me bekent.

Proef ik hier een kleine frustratie? [/QUOTE]

Nou nee, maar uit ervaring ken ik het type. Ouders die heel goed weten wat hun rechten zijn. Maar iedere plicht volledig verzaken. Je komt ze overal tegen. Niet alleen als ouder of op school.

Tomas
31-05-06, 14:39
Geplaatst door Joesoef
Rudolf Steinner :tik: zou trots zijn op die docenten......

Ach ja, ik verzin allerlei verhalen terwijl Joesoef feilloos aantoont dat de leerkrachten gewoon racisten zijn. Stom van me.

Mark
31-05-06, 14:39
dit klinkt als een broodje aap verhaal a la Iran

Wide-O
31-05-06, 14:40
Geplaatst door Tomas
Nou nee, maar uit ervaring ken ik het type. Ouders die heel goed weten wat hun rechten zijn. Maar iedere plicht volledig verzaken. Je komt ze overal tegen. Niet alleen als ouder of op school.

Of dat hier ook het geval is is dan weer speculatie van jouw kant toch ?

Joesoef
31-05-06, 14:41
Geplaatst door Tomas
Hoe je het ook wend of keert, net zoals Joesoef maak jij voor jezelf het verhaal van de onschuldige zielige jongen en asociale leerkrachten. Ik ben de enige in deze thread die nog wacht op het verhaal van de leerkrachten in kwestie. De rest -inclusief jij- hebben het verhaal reeds af.


Aahhh. Ik wist niet dat jij zo een type was. Ja nu begrijp ik je reactie.

Wide-O
31-05-06, 14:41
Spannende draad verder overigens :hihi:

mark61
31-05-06, 14:42
Ik vind dat ie eerst wel s zijn naam mag leren spellen.

Tomas
31-05-06, 14:42
Geplaatst door Wide-O
Ik heb wel vertrouwen in Mieke hoor :ego:

Het schiet me net nog te binnen dat de directie van onze school overweegt om het plaatselijke suffertje (AD) aan te klagen omdat deze citaten heeft geschreven van de directrice, terwijl ze nog nooit met deze krant heeft gesproken.

Cherry Bo
31-05-06, 14:44
Geplaatst door Tomas
Hoe je het ook wend of keert, net zoals Joesoef maak jij voor jezelf het verhaal van de onschuldige zielige jongen en asociale leerkrachten. Ik ben de enige in deze thread die nog wacht op het verhaal van de leerkrachten in kwestie. De rest -inclusief jij- hebben het verhaal reeds af.


Sterker nog.
Mijn zoon is ook mee op dit schoolreisje.

Joesoef
31-05-06, 14:44
Geplaatst door Tomas
Hoe je het ook wend of keert, net zoals Joesoef maak jij voor jezelf het verhaal van de onschuldige zielige jongen en asociale leerkrachten. Ik ben de enige in deze thread die nog wacht op het verhaal van de leerkrachten in kwestie. De rest -inclusief jij- hebben het verhaal reeds af.


Ik zeg niets over de docenten maar over Steiner die in zijn graf een erectie krijgt als hij het zou kunnen zien.

Omdat de ouders van dat joch die 140 eurotjes niet hebben gedokt moet ie maar langs de kant van de weg worden gezet.

Hij heeft toch niet gepoogt om de juf zwanger te maken oid.

Tomas
31-05-06, 14:44
Geplaatst door Cherry Bo
Sterker nog.
Mijn zoon is ook mee op dit schoolreisje.

En dus?

Cherry Bo
31-05-06, 14:46
Geplaatst door Tomas
En dus?

Ik ken alle betrokkenen.
Joesoef's versie komt erg dichtbij.

Wide-O
31-05-06, 14:47
Geplaatst door Tomas
En dus?

Embedded journalism.

mark61
31-05-06, 14:47
Geplaatst door Joesoef
Rudolf Steinner :tik: zou trots zijn op die docenten......

Rudolf Steiner was een racist van het zuiverste water, en dat deel van zijn 'ideologie' is nog niet geheel weggewassen overal.

Als het inderdaad een RS-school is verklaart dat wel wat. Die hebben zo hun eigen ideeën over zelfredzaamheid van kinderen. :hihi:

Tomas
31-05-06, 14:47
Geplaatst door Joesoef
Ik zeg niets over de docenten maar over Steiner die in zijn graf een erectie krijgt als hij het zou kunnen zien.

Omdat de ouders van dat joch die 140 eurotjes niet hebben gedokt moet ie maar langs de kant van de weg worden gezet.

Hij heeft toch niet gepoogt om de juf zwanger te maken oid.

Ik heb geen idee wat ie nog meer allemaal geprobeerd heeft. In ieder geval stiekem meegaan tegen het uitdrukkelijke verzoek van de school in. En mogelijk, gezien de openstaande schuld, niet eens voor de eerste keer. Wie die allemaal verkracht zou kunenn hebben is denk ik niet relevant. Net zo min dat jij weet dat de leerkrachten racisten zijn.

Goodnight
31-05-06, 14:48
Geplaatst door Cherry Bo
Sterker nog.
Mijn zoon is ook mee op dit schoolreisje.

:haha:


Het zou toch niet he? :zozo:


Monica is it you??

mark61
31-05-06, 14:48
Geplaatst door Wide-O
Embedded journalism.

:hihi: right on!

Tomas
31-05-06, 14:48
Geplaatst door Cherry Bo
Ik ken alle betrokkenen.
Joesoef's versie komt erg dichtbij.

Dat jij je kind op een racistische school zet. Bizar.

Joesoef
31-05-06, 14:49
Geplaatst door Tomas
Ik heb geen idee wat ie nog meer allemaal geprobeerd heeft. In ieder geval stiekem meegaan tegen het uitdrukkelijke verzoek van de school in. En mogelijk, gezien de openstaande schuld, niet eens voor de eerste keer. Wie die allemaal verkracht zou kunenn hebben is denk ik niet relevant. Net zo min dat jij weet dat de leerkrachten racisten zijn.


Volgens Steiner zit crimineel gedrag in de genen :tik:

Goodnight
31-05-06, 14:51
Geplaatst door Tomas
Ik heb geen idee wat ie nog meer allemaal geprobeerd heeft. In ieder geval stiekem meegaan tegen het uitdrukkelijke verzoek van de school in. En mogelijk, gezien de openstaande schuld, niet eens voor de eerste keer. Wie die allemaal verkracht zou kunenn hebben is denk ik niet relevant. Net zo min dat jij weet dat de leerkrachten racisten zijn.

Dus denkt de school, ach weet je wat...laten we hem en zijn ouders met gelijke munt betalen.We zetten hem gewoon af ver van huis...dat zal hem leren het asociaal loeder.


Vraag me serieus af of je eigenlijk wel door hebt voor wie het etiket asociaal in deze bedoeld.


Doet me denken aan iemand die werkte op een kinderdagverblijf.Een kindje was aan het spelen met zijn toetje.Wat doet zij?
Ze smeert het hele toetje in zijn haar en op zijn gezicht.

Moest ie maar niet zo asociaal spelen met zijn eten.

Of een andere, een kind onder de koude kraan zetten als het hysterisch wordt.Ook een goeie en altijd succes verzekerd.

Hebben ze geleerd tijdens de opleiding Pedagogie.

Cherry Bo
31-05-06, 14:52
Geplaatst door Tomas
Dat jij je kind op een racistische school zet. Bizar.

Sja.
Hij heeft het voordeel dat-ie een halfbloed is.
Heeft-ie maar half zoveel last, plús dat hij zelf ook mag discrimineren.
Best of both worlds, zeg maar.

Cherry Bo
31-05-06, 14:53
Geplaatst door Goodnight
:haha:


Het zou toch niet he? :zozo:


Monica is it you??

:o Nee.

Goodnight
31-05-06, 14:53
Geplaatst door Cherry Bo
:o Nee.

Oh, ok.

Wide-O
31-05-06, 14:54
Geplaatst door Cherry Bo
Sja.
Hij heeft het voordeel dat-ie een halfbloed is.
Heeft-ie maar half zoveel last, plús dat hij zelf ook mag discrimineren.
Best of both worlds, zeg maar.

Maar nu is Jeaneau weer veilig thuis begrijp ik ? :engel:

Tomas
31-05-06, 14:55
Geplaatst door Goodnight
Dus denkt de school, ach weet je wat...laten we hem en zijn ouders met gelijke munt betalen.We zetten hem gewoon af ver van huis...dat zal hem leren het asociaal loeder.


Vraag me serieus af of je eigenlijk wel door hebt voor wie het etiket asociaal in deze bedoeld.


Doet me denken aan iemand die werkte op een kinderdagverblijf.Een kindje was aan het spelen met zijn toetje.Wat doet zij?
Ze smeert het hele toetje in zijn haar en op zijn gezicht.

Moest ie maar niet zo asociaal spelen met zijn eten.

Of een andere, een kind onder de koude kraan zetten als het hysterisch wordt.Ook een goeie en altijd succes verzekerd.

Hebben ze geleerd tijdens de opleiding Pedagogie.

Erg boeiend.

Goodnight
31-05-06, 14:55
Geplaatst door Tomas
Erg boeiend.

past het niet in je straatje?

Wide-O
31-05-06, 14:55
Geplaatst door Goodnight
Oh, ok.

Zou wel grappig geweest zijn :hihi:

Goodnight
31-05-06, 14:57
Geplaatst door Wide-O
Zou wel grappig geweest zijn :hihi:

ja toch?

Tomas
31-05-06, 14:57
Geplaatst door Cherry Bo
Sja.
Hij heeft het voordeel dat-ie een halfbloed is.
Heeft-ie maar half zoveel last, plús dat hij zelf ook mag discrimineren.
Best of both worlds, zeg maar.

Tja. Ook een erg boeiende reactie.

Tomas
31-05-06, 14:58
Geplaatst door Goodnight
past het niet in je straatje?

Het past prima.

Wide-O
31-05-06, 14:59
We hebben een toppert ondertussen ! :hihi:

Cherry Bo
31-05-06, 15:00
Geplaatst door Wide-O
Zou wel grappig geweest zijn :hihi:

:hihi:

Geert Grooters zitten niet op Maroc, die zitten op cursus wolvilten, macrobiotisch koken of bakfietsversieren.

Goodnight
31-05-06, 15:01
Geplaatst door Tomas
Het past prima.

blijkbaar niet gezien je reactie.

Tomas
31-05-06, 15:01
Geplaatst door Goodnight
blijkbaar niet gezien je reactie.

Oh ja?

David
31-05-06, 15:05
Het hoort natuurlijk niet, zo'n jong op de snelweg dumpen. Aan de andere kant geloof ik ook niet dat die leraren dat zomaar gedaan hebben. Daarom ben ik ook benieuwd naar hun kant van 't verhaal.

Tomas
31-05-06, 15:06
Geplaatst door David
Het hoort natuurlijk niet, zo'n jong op de snelweg dumpen. Aan de andere kant geloof ik ook niet dat die leraren dat zomaar gedaan hebben. Daarom ben ik ook benieuwd naar hun kant van 't verhaal.

aso.

Joesoef
31-05-06, 15:06
Een school volgens de leer van Steiner onderweg naar Duitsland een gekleurde medeleerling buitenzetten :argwaan:

David
31-05-06, 15:07
Geplaatst door Tomas
aso.


Altijd geweest.

Cherry Bo
31-05-06, 15:12
Geplaatst door Joesoef
Een school volgens de leer van Steiner onderweg naar Duitsland een gekleurde medeleerling buitenzetten :argwaan:

Dagje Buchenwald staat ook op het program.
Ze leven zich wel errug in.

David
31-05-06, 15:14
Wij gingen vroeger naar de Beekse Bergen. Verwende klotekids.

mark61
31-05-06, 15:15
Geplaatst door Cherry Bo
Dagje Buchenwald staat ook op het program.
Ze leven zich wel errug in.

:hihi:

Beetje sullig. Realiseerden zich ws. pas op het laatste moment dat bij de SchwesterSteiners Kanaken nicht erwünscht zijn.

Cherry Bo
31-05-06, 15:24
Geplaatst door mark61
:hihi:

Beetje sullig. Realiseerden zich ws. pas op het laatste moment dat bij de SchwesterSteiners Kanaken nicht erwünscht zijn.

:hihi:

De SchwesterSteiners kunnen edoch trots zijn op hun Niederländische tak.
Ik hoop dat er foto's zijn van de uitzetting.

Lampo
31-05-06, 17:32
Geplaatst door Cherry Bo
:hihi:

De SchwesterSteiners kunnen edoch trots zijn op hun Niederländische tak.
Ik hoop dat er foto's zijn van de uitzetting.

Die verwende RS-kindjes hebben vast wel een fotomobiel bij zich.

Wel raar trouwens dat niemand opbelt om verslag te doen. Zou een hoop zinloos gespeculeer alhier schelen.

Cherry Bo
31-05-06, 17:51
Geplaatst door Lampo
Die verwende RS-kindjes hebben vast wel een fotomobiel bij zich.

Wel raar trouwens dat niemand opbelt om verslag te doen. Zou een hoop zinloos gespeculeer alhier schelen.

Weet je dan niet dat fotomobiels, (spel)computers, TV's en radio's haram zijn in de Steinerleer?

Op het schoolreisje zijn mobieltjes dan ook streng verboden.

Coolassprov MC
31-05-06, 17:56
Ik ben ook een keertje onderweg naar een werkweek bijna uit de bus getrapt door de Tsjechische douane; gelukkig deden centjes een hoop goed.

gh.wille
31-05-06, 18:04
BESPOTTELIJK!



:boos:

Lampo
31-05-06, 18:05
Geplaatst door Cherry Bo
Weet je dan niet dat fotomobiels, (spel)computers, TV's en radio's haram zijn in de Steinerleer?

Op het schoolreisje zijn mobieltjes dan ook streng verboden.

Ik wist wel dat die Steiner-volgelingen behoorlijk geschift waren, maar dit is weer nieuw voor me.

(laatst sprak ik met zo'n groepie, die om de haverklap de kreet 'DMHG' ventileerde. Dat bleek dan te betekenen: Der Meister Hat Gesagt :fucyc: )

delankmoedige
31-05-06, 18:56
Typisch weer zo'n geval van racisme
:sniper:
Wat een fijne tolerant leven we toch ?

EN WAAR BLIJFT JOB COHEN NU !!???
:auw:

S@deeQ
31-05-06, 19:39
:moeilijk:

Alleen dat !!???


Gelukkig ben ik geen leraar :moeilijk:

ik had hem gewoon uit de bus getrapt,op de grond leggen en met de bus eroverheen rijden !!! dat zal hem leren :argwaan:

tukkersterror
31-05-06, 21:08
Geplaatst door barfly
[upd]Leerling door school op snelweg gedumpt
Hij is vervolgens via de berm van de snelweg naar het plaatsje Holten gelopen, waar hij de trein terug naar huis heeft genomen.

Bron: fok! (http://frontpage.fok.nl/nieuws/65183)

Enige nuance lijkt toch wel op zń plaats te zijn. Al had ik de bus omgekeerd.

Kleine parkeerplaats bij Holten?

Ik ken alleen maar grote parkerplaatsen.

Maar indien dit verhaal waar is, wat ik niet hoop!!!

Snap ik niet dat de rest hun schoolreis hebben kunnen vervolgen, onder normale omstandigheden zou de politie een onderzoek instellen.

Cherry Bo
31-05-06, 22:15
Geplaatst door Lampo


Wel raar trouwens dat niemand opbelt om verslag te doen. Zou een hoop zinloos gespeculeer alhier schelen.

Verslag:
De jongen is door een lerares de bus uitgezet sec omdat zijn ouders blijkbaar niet betaald hadden. Klaar.
Daarna is de schoolleiding gebeld.

Hij heeft zich niet misdragen of anderzijds.

Stopnaald
31-05-06, 23:09
Geplaatst door Dorinthe
Ja, vind ik ook. Het slaat echt nergens op wat ze gedaan hebben. Als ik ouder was, dan zou ik ze voor de rechter dagen.

Ðorinte.

Maar dan niet wegens het toebrengen van lichamelijk letsel, dat is absoluut geen haalbare kaart. Verstandiger is dat de ouders zich laten voorlichten bij een rechtswinkel of jurist wat de juiste aanklacht is.

Als je aan een rechtzaak begint is het wel zo handig als je vooraf inlichtingen inwint, anders ben je wel heel dom bezig (seponering en zo).

Cherry Bo
01-06-06, 10:51
Bekijk video. (http://www.nu.nl/news/743570/122/rss/School_dumpt_leerling_op_snelweg.html)

Juliette
01-06-06, 14:04
Geplaatst door Lampo
Ik wist wel dat die Steiner-volgelingen behoorlijk geschift waren, maar dit is weer nieuw voor me.

(laatst sprak ik met zo'n groepie, die om de haverklap de kreet 'DMHG' ventileerde. Dat bleek dan te betekenen: Der Meister Hat Gesagt :fucyc: )

En dan vergeet je de dagelijkse ochtendlijke Steinerkreet aan de vlag nog, geen kleertjes met Disneyfiguren (te Amerikaans commercieel) etc :o

Dat leerkrachten die niet recht genoeg in de leer zijn (subtiel) worden weggepest heb ik ook al gehoord.

Fayo
01-06-06, 15:34
tazz daze school is dom wallah :knife_hea

azizds
01-06-06, 17:27
Tazz... dat kan die toch betalen na het schoolreisje,

David
01-06-06, 18:06
Geplaatst door S@deeQ
:moeilijk:

Alleen dat !!???


Gelukkig ben ik geen leraar :moeilijk:

ik had hem gewoon uit de bus getrapt,op de grond leggen en met de bus eroverheen rijden !!! dat zal hem leren :argwaan:



:melig:

Cherry Bo
01-06-06, 22:29

mark61
02-06-06, 00:08
School heeft spijt van 'dumpen' leerling


Door een onzer redacteuren


Rotterdam, 1 juni. Het Geert Groote College, een vrije school in Amsterdam, heeft zich in een brief aan ouders verontschuldigd voor het feit dat deze week een leerling uit de bus is gezet tijdens een schoolreisje naar het Duitse Weimar.


Bij dit artikel
• NIEUWS - Scholier gedumpt langs de A1


Archief:
• Meer binnenlands nieuws


De moeder van de jongen had de kosten voor het reisje en dat van vorig jaar nog niet betaald. Toen halverwege de rit werd ontdekt dat de jongen toch was meegegaan, zetten leerkrachten hem uit de bus op een parkeerplaats langs de A1. Voor hem werd geen vervoer naar huis geregeld.

Volgens Mieke van Leusden van het schoolbestuur heeft de jongen tijdens de busrit geen geweld gebruikt of zich anderszins excessief gedragen zodat zijn uitzetting noodzakelijk en te billijken was. „Het ging puur om de financiële kwestie, dat is echt alles.” De school noemt de uitzetting nu „buitenproportioneel”.

De moeder van de jongen is er volgens Van Leusden herhaaldelijk op gewezen dat zij moest betalen. Zelfs als zij het niet had kunnen betalen had de jongen meegekund. „Daar is een potje voor, op school.” Maar de moeder reageerde niet op de brieven. De school zegt het geld overigens nog steeds niet te hebben ontvangen. Van Leusden vindt het „zeer spijtig” dat deze jongen het slachtoffer is geworden van ouders die dingen „niet geregeld hebben”, maar „daar kunnen wij verder niets aan doen”. Het schoolreisje duurt tot en met morgen. Dinsdag praat de school met de verantwoordelijke leerkrachten. De moeder was niet bereikbaar.

http://www.nrc.nl/binnenland/article337455.ece

Al Sawt
02-06-06, 00:52
En de buschauffeur? Heeft hij zomaar de bus op vluchtstrook stopgezet?

gh.wille
02-06-06, 06:48
Geplaatst door Tomas
Geloof jij nou maar de telegraaf en iedere willekeurige 15 jarige.

Dat is toch die krant die altijd niet deugd ?
En die jochies van 15 jaar die opgeknoopt werden om dat ze homo waren ,die werden toen opeens wel als volwassenen gezien ?
:vreemd:

Natuurlijk klopt er geen meter van als je zo,n jonge jongen er uit zet begrijp overigens zij vrienden niet , want dan sta je toch als een man open lap desnoods met z,n allen de poen bijelkaar ,want zo onvolwassen zijn ze nu ook weer niet op die leeftijd al met al blijft het een vreemde zaak.

mark61
02-06-06, 10:43
Geplaatst door Al Sawt
En de buschauffeur? Heeft hij zomaar de bus op vluchtstrook stopgezet?

een parkeerplaats langs de A1


ff lezen Sawti :)

~Panthera~
02-06-06, 13:03
Geplaatst door mark61
School heeft spijt van 'dumpen' leerling


Door een onzer redacteuren


Rotterdam, 1 juni. Het Geert Groote College, een vrije school in Amsterdam, heeft zich in een brief aan ouders verontschuldigd voor het feit dat deze week een leerling uit de bus is gezet tijdens een schoolreisje naar het Duitse Weimar.


Bij dit artikel
• NIEUWS - Scholier gedumpt langs de A1


Archief:
• Meer binnenlands nieuws


De moeder van de jongen had de kosten voor het reisje en dat van vorig jaar nog niet betaald. Toen halverwege de rit werd ontdekt dat de jongen toch was meegegaan, zetten leerkrachten hem uit de bus op een parkeerplaats langs de A1. Voor hem werd geen vervoer naar huis geregeld.

Volgens Mieke van Leusden van het schoolbestuur heeft de jongen tijdens de busrit geen geweld gebruikt of zich anderszins excessief gedragen zodat zijn uitzetting noodzakelijk en te billijken was. „Het ging puur om de financiële kwestie, dat is echt alles.” De school noemt de uitzetting nu „buitenproportioneel”.

De moeder van de jongen is er volgens Van Leusden herhaaldelijk op gewezen dat zij moest betalen. Zelfs als zij het niet had kunnen betalen had de jongen meegekund. „Daar is een potje voor, op school.” Maar de moeder reageerde niet op de brieven. De school zegt het geld overigens nog steeds niet te hebben ontvangen. Van Leusden vindt het „zeer spijtig” dat deze jongen het slachtoffer is geworden van ouders die dingen „niet geregeld hebben”, maar „daar kunnen wij verder niets aan doen”. Het schoolreisje duurt tot en met morgen. Dinsdag praat de school met de verantwoordelijke leerkrachten. De moeder was niet bereikbaar.

http://www.nrc.nl/binnenland/article337455.ece


Dan nog zet je een knul van 15 niet de bus uit.

Buiten dat nog: wat had die buschauffeur met het niet betalen te maken ? :moe: Die rijd toch alleen voor de school in kwestie ?
Die heeft zijn geld toch al vooruitbetaald gekregen, neem ik aan ?

mark61
02-06-06, 13:19
Geplaatst door ~Panthera~
Dan nog zet je een knul van 15 niet de bus uit.

Buiten dat nog: wat had die buschauffeur met het niet betalen te maken ? :moe: Die rijd toch alleen voor de school in kwestie ?
Die heeft zijn geld toch al vooruitbetaald gekregen, neem ik aan ?

Waar lees jij het woord buschauffeur? Net zo min als een treinbestuurder is ie verantwoordelijk voor 'uitzettingen'. :hihi:

Ik denk dat alleen in de luchtvaart de captain het opperhoofd aan boord is, gezien de bijzondere omstandigheden en het 'gevaarlijke' van de vorm van vervoer.

De huurder huurt een bus en bepaalt de mores aan boord. De chauffeur rijdt en houdt zijn klep, tenzij de verkeersveiligheid of het welbevinden van het rijdende interieur in het geding is.

Cherry Bo
02-06-06, 13:20
De vrouw die hem eruit heeft gezet is een bitch.

Een takkewijf.
Een trol. En dikke rooie dwergtrol, een beroepswolvilter zou zijn vingers aflikken bij deze oppertrol. :fuckit2:


Sjo! :ego:

sjaen
02-06-06, 13:43
Geplaatst door mark61
School heeft spijt van 'dumpen' leerling


Door een onzer redacteuren


Rotterdam, 1 juni. Het Geert Groote College, een vrije school in Amsterdam, heeft zich in een brief aan ouders verontschuldigd voor het feit dat deze week een leerling uit de bus is gezet tijdens een schoolreisje naar het Duitse Weimar.


Bij dit artikel
• NIEUWS - Scholier gedumpt langs de A1


Archief:
• Meer binnenlands nieuws


De moeder van de jongen had de kosten voor het reisje en dat van vorig jaar nog niet betaald. Toen halverwege de rit werd ontdekt dat de jongen toch was meegegaan, zetten leerkrachten hem uit de bus op een parkeerplaats langs de A1. Voor hem werd geen vervoer naar huis geregeld.

Volgens Mieke van Leusden van het schoolbestuur heeft de jongen tijdens de busrit geen geweld gebruikt of zich anderszins excessief gedragen zodat zijn uitzetting noodzakelijk en te billijken was. „Het ging puur om de financiële kwestie, dat is echt alles.” De school noemt de uitzetting nu „buitenproportioneel”.

De moeder van de jongen is er volgens Van Leusden herhaaldelijk op gewezen dat zij moest betalen. Zelfs als zij het niet had kunnen betalen had de jongen meegekund. „Daar is een potje voor, op school.” Maar de moeder reageerde niet op de brieven. De school zegt het geld overigens nog steeds niet te hebben ontvangen. Van Leusden vindt het „zeer spijtig” dat deze jongen het slachtoffer is geworden van ouders die dingen „niet geregeld hebben”, maar „daar kunnen wij verder niets aan doen”. Het schoolreisje duurt tot en met morgen. Dinsdag praat de school met de verantwoordelijke leerkrachten. De moeder was niet bereikbaar.

http://www.nrc.nl/binnenland/article337455.ece


Dat die jongen moet boeten voor zijn moeders laksheid is niet goed te praten, triest. Verder heb ik hier zo'n onzin over de Vrije School gelezen dat ik aan diegene die zich aangesproken voelen wil zeggen; vraag jullie schoolgeld terug wegens belabberde algemene ontwikkeling!

mark61
02-06-06, 13:44
Geplaatst door sjaen
Dat die jongen moet boeten voor zijn moeders laksheid is niet goed te praten, triest. Verder heb ik hier zo'n onzin over de Vrije School gelezen dat ik aan diegene die zich aangesproken voelen wil zeggen; vraag jullie schoolgeld terug wegens belabberde algemene ontwikkeling!

Are you tokking to me? :hihi:

~Panthera~
02-06-06, 13:47
Geplaatst door mark61
Waar lees jij het woord buschauffeur? Net zo min als een treinbestuurder is ie verantwoordelijk voor 'uitzettingen'. :hihi:

Ik denk dat alleen in de luchtvaart de captain het opperhoofd aan boord is, gezien de bijzondere omstandigheden en het 'gevaarlijke' van de vorm van vervoer.

De huurder huurt een bus en bepaalt de mores aan boord. De chauffeur rijdt en houdt zijn klep, tenzij de verkeersveiligheid of het welbevinden van het rijdende interieur in het geding is.


Sorry, de leerkrachten.

Hadden ook niets met het wel of niet betalen te maken toch ?

Rare zooi.

sjaen
02-06-06, 13:57
Geplaatst door mark61
Are you tokking to me? :hihi:

wie de schoen past...........:hihi:
maar om eerlijk te zijn..........nee

Cherry Bo
02-06-06, 15:00
Geplaatst door mark61
School heeft spijt van 'dumpen' leerling

Het Geert Groote College, een vrije school in Amsterdam, heeft zich in een brief aan ouders verontschuldigd voor het feit dat deze week een leerling uit de bus is gezet tijdens een schoolreisje naar het Duitse Weimar.


Overigens heeft de school zich in deze brief niet verontschuldigd aan ouders.

Met de brief wil de school 'de kwestie nader voor u toelichten'.
En ook is medegedeeld dat Mieke namens de school excuses heeft aangeboden aan Jeaneau en zijn ouders.

Kwam nogal plichtsmatig op me over, die brief.
Was het gebeuren niet in het nieuws gekomen, was er ook nooit een brief uitgegaan en was de school waarschijnlijk bij zijn 'gelijk' gebleven.

sjaen
02-06-06, 15:13
Geplaatst door Cherry Bo
Overigens heeft de school zich in deze brief niet verontschuldigd aan ouders.

Met de brief wil de school 'de kwestie nader voor u toelichten'.
En ook is medegedeeld dat Mieke namens de school excuses heeft aangeboden aan Jeaneau en zijn ouders.

Kwam nogal plichtsmatig op me over, die brief.
Was het gebeuren niet in het nieuws gekomen, was er ook nooit een brief uitgegaan en was de school waarschijnlijk bij zijn 'gelijk' gebleven.

Wasdag?!

Cherry Bo
02-06-06, 15:37
Geplaatst door sjaen
Wasdag?!

:p

Jae tante Sjaen.

knuppeltje
03-06-06, 10:53
Geplaatst door Cherry Bo
De vrouw die hem eruit heeft gezet is een bitch.

Een takkewijf.
Een trol. En dikke rooie dwergtrol, een beroepswolvilter zou zijn vingers aflikken bij deze oppertrol. :fuckit2:


Sjo! :ego:

Het gaat wel goed met je?

Crespo
03-06-06, 13:11
Geplaatst door Cherry Bo
De vrouw die hem eruit heeft gezet is een bitch.

Een takkewijf.
Een trol. En dikke rooie dwergtrol, een beroepswolvilter zou zijn vingers aflikken bij deze oppertrol. :fuckit2:


Sjo! :ego:

zat sonja toevallig in die bus ?

Cherry Bo
03-06-06, 13:36
Geplaatst door knuppeltje
Het gaat wel goed met je?

Ja dank je. 'T gaat wel weer. :D

Cherry Bo
03-06-06, 14:49
De oppertrol had de kinderen bij terugkomst verboden met de pers te praten. "Als iemand jullie wat vraagt zeg je 'geen commentaar', begrepen?"
Zouden ze zich wél laten intervieuwen dan 'was de toekomst van de school in gevaar' en 'het gaat wél om jullie eigen school'. Dus wie praatte, was fout bezig.
Tjongejonge.
Er was geen pers trouwens.

Lampo
03-06-06, 18:44
Geplaatst door Cherry Bo
De oppertrol had de kinderen bij terugkomst verboden met de pers te praten. "Als iemand jullie wat vraagt zeg je 'geen commentaar', begrepen?"
Zouden ze zich wél laten intervieuwen dan 'was de toekomst van de school in gevaar' en 'het gaat wél om jullie eigen school'. Dus wie praatte, was fout bezig.
Tjongejonge.
Er was geen pers trouwens.

Grappig.
'Vrije' school.

Adonis
04-06-06, 13:26
Dit is toch belachelijk. Volgens mij kunnen de ouders de school wel aanklagen wegens laksheid.

Als ik die jongen was dan had ik mezelf in de trein wat ferme klappen gegeven en helemaal bont en blauw een medisch certificaat laten opmaken.

Natuurlijk zeggen dat je getraumatiseerd bent. Zal je wel 2 weken betaalde vakantie opleveren plus een laisser-passer voor je jaartje.

ronald
04-06-06, 14:31
Geplaatst door gh.wille
Dat is toch die krant die altijd niet deugd ?
En die jochies van 15 jaar die opgeknoopt werden om dat ze homo waren ,die werden toen opeens wel als volwassenen gezien ?
:vreemd:

Natuurlijk klopt er geen meter van als je zo,n jonge jongen er uit zet begrijp overigens zij vrienden niet , want dan sta je toch als een man open lap desnoods met z,n allen de poen bijelkaar ,want zo onvolwassen zijn ze nu ook weer niet op die leeftijd al met al blijft het een vreemde zaak.


Ik snap het ook niet. Je laat een medescholier toch niet om de centen uit de bus zetten? Dan lap je inderdaad wat geld van je zuur verdiende krantenwijk bij elkaar. Desnoods stap je mee de bus uit.

Die leerkracht snap ik helemaal niet. Moet zij zo nodig de deurwaarder van de school spelen? Om niet de verantwoordelijkheid in het buitenland over hem te moeten dragen gaat het ook niet. Langs de A 1 droppen is net zo onverantwoordelijk als bv in de binnenstad van Berlijn lopen.
De school lijkt zij een typisch dominee-gedrag te vertonen. Op haar blote knieen had die moeder om het potje moeten vragen. Ja doei. Snappen ze niet dat dat voor velen de eer onwaardig is? Ze zou misschien liever droog brood gaan eten. Als de school al toch over de financiele situatie van die vrouw wist waarom niet het schoolreisje (het is tenslotte een schoolreisje waarvoor de ouders maar ff moet dokken) aangeboden?

Marsipulami
04-06-06, 16:43
Geplaatst door Wide-O
On-waar-schijn-lijk.

Pedagogisch heel verantwoord. Ik herinner me een schoolreis uit het verleden waar een tiental tieners werden achtergelaten op een vergelijkbare afstand van huis omdat ze te laat op de afspraak waren om met de bus terug te keren. Ze zijn al liftend, te voet, ouders bellende, enz teruggekeerd en bij aankomst kregen ze ook nog een extra straf van de school er boven op. Het is goed om jongeren voor hun eigen verantwoordelijkheid te plaatsen.

Tomas
04-06-06, 21:25
Geplaatst door Marsipulami
Pedagogisch heel verantwoord. Ik herinner me een schoolreis uit het verleden waar een tiental tieners werden achtergelaten op een vergelijkbare afstand van huis omdat ze te laat op de afspraak waren om met de bus terug te keren. Ze zijn al liftend, te voet, ouders bellende, enz teruggekeerd en bij aankomst kregen ze ook nog een extra straf van de school er boven op. Het is goed om jongeren voor hun eigen verantwoordelijkheid te plaatsen.

Het had nooit gemogen natuurlijk, maar dat zielige gezeik over het vreselijke drama en dat kweken van de claimcultuur en ontkennen van enige vorm van een eigenverantwoordelijkheid stoort mij ook veel meer.

Marsipulami
04-06-06, 22:43
Geplaatst door Tomas
Het had nooit gemogen natuurlijk, maar dat zielige gezeik over het vreselijke drama en dat kweken van de claimcultuur en ontkennen van enige vorm van een eigenverantwoordelijkheid stoort mij ook veel meer.


Wat te denken van deze groep jongeren ter vergelijking:


"Op enkele jaren tijd is de problematiek van buitenlandse minderjarigen die in België aankomen, en niet begeleid zijn door een wettelijke vertegenwoordiger (ouder of andere voogd) een zorgwekkend fenomeen geworden. Dit is zeker geen geïsoleerd fenomeen want de meeste andere Europese landen hebben ook met dit probleem te maken.

Men heeft berekend dat er alleen al in België jaarlijks tussen de 1000 en 2000 niet-begeleide kinderen binnenkomen. Een aantal onder hen dienen een aanvraag in om als vluchteling erkend te worden; anderen vragen om regularisatie om “ humanitaire redenen ”. Nog anderen bevinden zich in transit naar een ander land (Verenigd Koninkrijk, Frankrijk, Duitsland, …) in de hoop dat ze daar binnen geraken, soms om bij hun familie ter plaatse terecht te komen.

Zoals trouwens ook bij alle vluchtelingen is de vlucht een ontworteling en verscheuring en veroorzaakt ze diepe wonden. Indien deze jongeren een normaal bestaan kunnen leiden in de schoot van hun familie, zouden zij er ongetwijfeld nooit aan gedacht hebben om alles achter te laten. Ondertussen bevinden deze jongeren zich bij ons."

bron: http://www.nbm.be/

Tomas
04-06-06, 23:06
Geplaatst door Marsipulami
Wat te denken van deze groep jongeren ter vergelijking:


Met de trein van enschede naar a'dam is erger. Jij kent onze ns niet.

Marsipulami
04-06-06, 23:23
Geplaatst door Tomas
Met de trein van enschede naar a'dam is erger. Jij kent onze ns niet.

Ja die gast op de foto bij het artikel ziet er ook helemaal uit als iemand die niet in staat is om zonder begeleiding op een trein te stappen.


http://krux.nl/uploadedImgs/NEWS/Jeaneau_Luckert.jpg

David
05-06-06, 01:09
Geplaatst door Tomas
Het had nooit gemogen natuurlijk, maar dat zielige gezeik over het vreselijke drama en dat kweken van de claimcultuur en ontkennen van enige vorm van een eigenverantwoordelijkheid stoort mij ook veel meer.


Yep.

prikkerd
05-06-06, 01:11
Geplaatst door Coolassprov MC
Ik ben ook een keertje onderweg naar een werkweek bijna uit de bus getrapt door de Tsjechische douane; gelukkig deden centjes een hoop goed.


Hahahahah die avatar... E-40 ...das langgeleden ik herinner me zijn eerste cd nog in 94/95 .... onnavolgbare teksten



ff ontopic
@tomas uit onderzoek is gebleken dat 1 op de 10 mensen in NL racist is

ronald
05-06-06, 15:41
Geplaatst door Tomas
Het had nooit gemogen natuurlijk, maar dat zielige gezeik over het vreselijke drama en dat kweken van de claimcultuur en ontkennen van enige vorm van een eigenverantwoordelijkheid stoort mij ook veel meer.


Daarover ben ik het in grote lijnen met je eens, maar de school en die leerkracht dienen hum verantwoordelijkheden te nemen. Men had een jaar lang de gelegenheid gehad om het geld te innen. Die ouder is in gebreke gebleven en speel het niet op het kind. Nu komen ze zelf met een "potje" verhaal, vermoeden dat het in die hoek ligt,..... had dat dan eerder gebruikt. Ongeacht hoe mondig een kind is, het is de verantwoording van de school het kind te beschermen. Zowel in als buiten de school wanneer er b.v. een uitstapje is. Ik zou geen inspectie van onderwijs weten die met deze manier van handelen vrede zou hebben. Zelfs al zou dat kind de hele bus hebben afgebroken of iedereen knock-out hebben geslagen. De consequenties zijn natuurlijk voor hem, maar de leiding kan niet in gebreke blijven. Dan maar de politie erbij of mee de bus uit.

Stopnaald
05-06-06, 16:27
Wat ik het meeste vind stinken in dit verhaal is dat er blijkbaar geen controle is geweest voor vertrek.

Mijn schoolreisjestijd ligt weliswaar al geruime tijd achter me, maar ik kan me nog goed herinneren dat vóór vertrek alle koppen werden geteld. Ook op de school van mijn dochtertje is dat een vaste gewoonte. Waarom is die jongen er toen niet uitgehaald?

Tomas
05-06-06, 16:57
Geplaatst door ronald
Daarover ben ik het in grote lijnen met je eens,

Mooi.


...maar de school en die leerkracht dienen hum verantwoordelijkheden te nemen.

Ja, ja. Wij ook.


Men had een jaar lang de gelegenheid gehad om het geld te innen.

Een school heeft geloof ik niet zoveel mogelijkheden om geld te innen. Ik weet niet precies hoe het zit, maar de ouderbijdrage is over 't algemeen vrijwillig, en adhoc bijdrages voor dit soort reisjes ook. Een school heeft dan alleen maar de mogelijkheid om een kind te weigeren als ouders "dankbaar" gebruik maken van dit fenomeen.


Die ouder is in gebreke gebleven en speel het niet op het kind.

Scholen hebben het niet makkelijk met hun superstatus. In de hele wereld bij iedere activiteit is het volstrekt normaal dat als de ouders niet betalen het kind pech heeft. Niemand zou het in z'n bolle kop halen om de efteling te verwijten dat ze het smerig op het kind spelen als de ouders het entreekaartje weigeren te betalen. Magoed. Scholen zijn dat wel gewend. En wat men van leerkrachten verlangt is vaak nog veel absurder.


Nu komen ze zelf met een "potje" verhaal, vermoeden dat het in die hoek ligt,..... had dat dan eerder gebruikt.

Ik geloof dat verhaal van dat potje direct, dat heeft onze school ook. En daar krijg je niet zomaar centjes van. Dan moet je echt kunnen aangeven dat een schoolreisje niet in het gezinsbudget past. En het reisje moet wel enige waarde hebben. magoed, we verwachten wel van scholen dat ze zo charitatief zijn als de neten. Maar het mag niks kosten, want we betalen ons al blauw aan schoolgeld en belasting.



Ongeacht hoe mondig een kind is, het is de verantwoording van de school het kind te beschermen. Zowel in als buiten de school wanneer er b.v. een uitstapje is. Ik zou geen inspectie van onderwijs weten die met deze manier van handelen vrede zou hebben.

Dat vind en denk ik ook, ja.


Zelfs al zou dat kind de hele bus hebben afgebroken of iedereen knock-out hebben geslagen. De consequenties zijn natuurlijk voor hem, maar de leiding kan niet in gebreke blijven. Dan maar de politie erbij of mee de bus uit.

Ja, we verwachten nogal wat van leerkrachten. Ze moeten als vanzelfsprekend altijd foutloos en prefect ieder situatie het hoofd bieden. Zelf mogen we bij een fractie wat een leerkracht tegenwoordig meemaakt al een vette claim indienen, de meest uitgebreide psychische bijstand verwachten en minimaal een docudrama op rtl5. En hebben vanzelfspreken het recht om te meten met net zoveel maten als we willen. Maar leerkrachten zijn van een andere planeet. Net zoals hun salaris. Dat wordt jammergenoeg op die planeet voor ze gestort. Maar dat zal ons worst wezen. Je moet leerkracht uit overtuiging zijn, dus geld is toch al volstrekt onbelangrijk.

Marsipulami
05-06-06, 18:59
Geplaatst door Tomas
Mooi.



Ja, ja. Wij ook.



Een school heeft geloof ik niet zoveel mogelijkheden om geld te innen. Ik weet niet precies hoe het zit, maar de ouderbijdrage is over 't algemeen vrijwillig, en adhoc bijdrages voor dit soort reisjes ook. Een school heeft dan alleen maar de mogelijkheid om een kind te weigeren als ouders "dankbaar" gebruik maken van dit fenomeen.



Scholen hebben het niet makkelijk met hun superstatus. In de hele wereld bij iedere activiteit is het volstrekt normaal dat als de ouders niet betalen het kind pech heeft. Niemand zou het in z'n bolle kop halen om de efteling te verwijten dat ze het smerig op het kind spelen als de ouders het entreekaartje weigeren te betalen. Magoed. Scholen zijn dat wel gewend. En wat men van leerkrachten verlangt is vaak nog veel absurder.



Ik geloof dat verhaal van dat potje direct, dat heeft onze school ook. En daar krijg je niet zomaar centjes van. Dan moet je echt kunnen aangeven dat een schoolreisje niet in het gezinsbudget past. En het reisje moet wel enige waarde hebben. magoed, we verwachten wel van scholen dat ze zo charitatief zijn als de neten. Maar het mag niks kosten, want we betalen ons al blauw aan schoolgeld en belasting.



Dat vind en denk ik ook, ja.



Ja, we verwachten nogal wat van leerkrachten. Ze moeten als vanzelfsprekend altijd foutloos en prefect ieder situatie het hoofd bieden. Zelf mogen we bij een fractie wat een leerkracht tegenwoordig meemaakt al een vette claim indienen, de meest uitgebreide psychische bijstand verwachten en minimaal een docudrama op rtl5. En hebben vanzelfspreken het recht om te meten met net zoveel maten als we willen. Maar leerkrachten zijn van een andere planeet. Net zoals hun salaris. Dat wordt jammergenoeg op die planeet voor ze gestort. Maar dat zal ons worst wezen. Je moet leerkracht uit overtuiging zijn, dus geld is toch al volstrekt onbelangrijk.







:D


De geknipte leerkracht

Een leerkracht moet meer kunnen en doen dan alleen maar lesgeven en vriendelijk zijn. Maar wat dan? Om dat te weten heeft een gespecialiseerd bureau in opdracht van het departement Onderwijs met meer dan duizend leerkrachten uit heel het land gesproken. Zo is men tot een functiebeschrijving van de leerkracht gekomen. De lijst van wat hij moet doen en kunnen is erg lang. Op zoek naar de ideale leerkracht? We knippen en plakken met u.


ZIJN RESULTATEN

Van een leerkracht worden binnen zijn functie bepaalde resultaten verwacht. Voor elke leerkracht is dat anders. Dat hangt samen met het onderwijsniveau (kleuter, lager, secundair), zijn opdracht (directeur, leerkracht, taakleraar, opvoeder), onderwijssoort (algemeen secundair, beroeps, buitengewoon) of zijn vak (lichamelijke opvoeding, wiskunde, praktijkleraar). Toch zijn er resultaatgebieden die voor zowat elke leerkracht gelden. De praktische toepassingen kunnen wel verschillen. Dit is de lijst.


De geknipte leraar

1. plant en bereidt de lessen goed voor om goed te kunnen lesgeven

b.v. zoekt op, maakt en verzamelt materialen, maakt een jaarplan op met de doelstelling die hij wil bereiken, werkt samen met collega's, werkt toetsen en werkbladen uit

2. creëert een geschikte leeromgeving en zorgt voor een gesmeerde klasorganisatie

b.v. zorgt voor onthaal, maakt afspraken, leidt de praatronde, richt de klas gezellig in, treedt op tegen plagerijen, zorgt voor afwisseling, geeft opdrachten die kinderen aankunnen, moedigt aan en waardeert, zorgt voor orde en tucht, geeft zinvol straf


3. geeft goed les

De kleuterleider houdt rekening met zijn lesvoorbereiding, maar speelt soepel in op de reacties van de kleuters. (b.v. inspelen op gebeurtenissen, ontwikkelingspelletjes spelen, kleuters observeren)

De onderwijzer streeft zijn lesdoelen na met een maximale kans op slagen. (b.v. leert de kinderen leren, verbanden zien, samenvattingen maken, probeert uit ieder kind het beste te halen)

De leerkracht secundair probeert zijn leerlingen zelfstandig te leren leren. (b.v. maakt goede afspraken, zorgt voor een aangename sfeer, herhaalt leerstof, probeert verschillende werkvormen uit, leert leerlingen informatie opzoeken, kristisch denken, zelfstandig werken)


4. brengt noodzakelijke leefregels, sociale vaardigheden, waarden en normen bij

kleuterleider b.v. leert met mes en vork eten, gezond eten, beleefd praten, opletten in het verkeer, eerlijk zijn, respect opbrengen voor het milieu, niet liegen, jas aantrekken; de onderwijzer b.v. leert de elementaire regels van de beleefdheid, hygiëne, gezondheid, veiligheid, leert kinderen omgaan met moderne media; de leerkracht secundair b.v. brengt burgerzin en beleefdheid bij, leert samenwerken, een eigen mening formuleren, geeft inspraak, houdt klasgesprekken over hedendaagse problemen


5. begeleidt de kinderen

De kleuterleider verzorgt de kleuters: b.v. reservekledij, broeken, pampers vervangen, kleuters wassen, opsporen, signaleren en bestrijden van luizen, troosten

De onderwijzer heeft aandacht voor de persoonlijke behoeften en problemen van elk kind: b.v. bouwt aan een vertrouwensrelatie, luistert, gaat in op emotionele problemen, werkt kinderen bij na afwezigheid wegens ziekte

De leerkracht secundair begeleidt de leerlingen individueel en in groep: b.v. neemt deel aan klassenraden, maakt tijd om naar leerlingen en ouders te luisteren, zorgt voor inhaallessen, begeleidt leerlingen die moeilijk leren


6. beoordeelt de leerlingen en zichzelf (om zijn eigen werkwijze bij te sturen, de leerlingen te motiveren en bij te sturen waar het fout loopt)

b.v. vult observatiefiche in, houdt heen-en-weer-schriftje bij, stuurt zijn eigen lesmethode bij, test en informeert de leerlingen over hun resultaten, motiveert en waardeert


7. zet zich in voor de school als organisatie (draagt bij tot de goede werking en uitstraling van de school en biedt de kinderen maximale ontplooiingskansen)

b.v. denkt mee over de visie van de school, draagt bij tot de goede werking van de school, werkt mee aan het schoolwerkplan, betrekt ouders, organiseert het schoolfeest, vervangt collega's


8. communiceert vlot en overlegt met het schoolteam

b.v. woont personeelsvergaderingen bij, overlegt met collega's, bespreekt probleemleerlingen met collega's, vakoverleg


9. onderhoudt contacten met ouders

b.v. oudercontacten, open klasdagen, afspraken met leesmoeders, ouders ondersteunen


10. onderhoudt goede contacten met externe instanties

b.v. contact met buurtwerking, PMS-centrum en Medisch Schooltoezicht, logopedist, bedrijven


11. doet administratieve taken

b.v. maakt jaar- en dagplannen, lesvoorbereidingen, bereidt activiteiten voor, houdt gegevens over de kleuters of leerlingen bij en past ze aan (leerlingendossier, kindvolgsysteem)


12. zorgt voor eigen bijscholing (om bij te blijven met de actualiteit en het eigen vakgebied)

b.v. wisselt ervaringen uit met collega's, volgt cursussen, leert omgaan met nieuwe media, volgt pedagogische studiedagen


13. begeleidt stagiairs en beginnende collega's

b.v. geeft voorbeeldlessen, speelt informatie door, staat hen met raad en daad bij


ZIJN KWALITEITEN

In de eerste plaats is de leerkracht een goed vakman. Hij beheerst zijn vak als kleuterleider, onderwijzer, leerkracht wiskunde, praktijkleraar. Hij schrijft bijvoorbeeld correct Nederlands, bezit een brede kennis, kan met moderne technologieën om, weet welke les hij moet geven, wat hij met de kinderen moet bereiken Maar om te kunnen bereiken wat van hem wordt verwacht, moet een leerkracht over een aantal vaardigheden, persoonlijke eigenschappen beschikken. Dat noemt men binnen de functiebeschrijvingen de competenties van de leerkracht.


De kleuterleider, onderwijzer of leerkracht secundair
1. is leerling- of kindgericht. Hij kan zich inleven in hun leef- en denkwereld en speelt daarop in. (b.v. maakt tijd om te luisteren, kent de voornamen, aanvaardt het kind zoals hij is en geeft schouderklopjes)

2. is geduldig. Hij gaat rustig en beheerst om met kinderen en hun ouders, ook in moeilijke omstandigheden. (b.v. legt het goed uit, zoekt verschillende manieren om iets duidelijk te maken, houdt rekening met het tempo van de kinderen)

3. is relatiebekwaam (b.v. voelt aan als er problemen zijn, laat kinderen uitspreken, gaat makkelijk een gesprek aan)

4. is teamgericht. Hij kan met anderen samenwerken aan eenzelfde doel. (b.v. weet wat andere leerkrachten geven, is bereid conflicten uit te praten, overlegt met collega's)

5. is flexibel. Hij staat open voor andere meningen, past zijn gedrag aan nieuwe omstandigheden aan. (b.v. laat leerlingen even uitrazen, durft afwijken van het leerprogramma, kan een geplande les vervangen door een andere, speelt in op de reacties van de leerlingen)

6. heeft organisatietalent (b.v. stelt een duidelijk doel voorop, plant, geeft de leerlingen verantwoordelijkheid, houdt rekening met onvoorziene omstandigheden)


De kleuterleider
7. is vernieuwingsgericht (ontwikkelt steeds nieuwe werkvormen en didactisch materiaal)

8. is sociaal ingesteld (heeft oog voor wat gebeurt in de wereld veraf en dichtbij)

9. heeft observatievermogen (ziet als er wat scheelt met een kind)

10. geeft geborgenheid (geeft de kleuter een gevoel van veiligheid)

11. is creatief (kan telkens opnieuw de aandacht van de kleuter prikkelen)

12. heeft gevoel voor verantwoordelijkheid (waakt over de veiligheid en gezondheid van de kinderen)

13. is enthousiast


De onderwijzer
7. is vernieuwingsgericht (ontwikkelt steeds nieuwe werkvormen en didactisch materiaal)

8. is kritisch tegenover zichzelf (wil zijn eigen aanpak in vraag stellen)

9. heeft observatievermogen (ziet als er wat scheelt met een kind)

10. gelooft in eigen kunnen (straalt zekerheid en autoriteit uit)

11. is betrokken (zet zich volledig in)


De leerkracht secundair onderwijs

7. is pedagogisch gedreven (geeft gevarieerd, boeiend en vernieuwend les: b.v. zorgt voor verschillende werkvormen, humor, legt verband tussen theorie en praktijk)

8. is kritisch tegenover zichzelf (wil zijn eigen aanpak in vraag stellen: b.v. durft toegeven dat anderen het soms beter weten, stelt hoge eisen voor zichzelf, kent eigen sterktes en zwaktes)

9. is sociaal voelend (is echt geïnteresseerd in het kind: b.v. laat ook de zwakkeren aan het woord, maakt ook buiten de lesuren tijd voor zijn leerlingen, heeft begrip en staat open voor andere ideeën)

10. is positief ingesteld (zet zich enthousiast en op een positieve manier in: b.v. gelooft in de zin van onderwijs, geeft graag les, laat zich positief uit)

11. is authentiek (is steeds zichzelf in denken en doen: b.v. maakt klare afspraken, is eerlijk en rechtvaardig, is echt en niet vals, roddelt niet, geeft toe iets niet te weten)


http://www.klasse.be/archieven/archieven.taf?actie=detail&nr=3218

Bart.NL
05-06-06, 20:28
Ik snap niet waarom dit een topper is geworden.

Kan iemand mij dat uitleggen?

Volgens mij is dit een onderwerp voor de kantlijn.

ronald
05-06-06, 23:46
Geplaatst door Bart.NL
Ik snap niet waarom dit een topper is geworden.

Kan iemand mij dat uitleggen?

Volgens mij is dit een onderwerp voor de kantlijn.


Duidelijk komkommertijd....

Xaus
05-06-06, 23:53
Die stomme leraars zouden ze beter in een concentratie kamp zetten met zulke attitude
Tegenwoordig allemaal racisten in nl nog erger dan in belgie
Waren er maar meerdere van Mohammed B.

David
06-06-06, 17:39
Geplaatst door Xaus
Die stomme leraars zouden ze beter in een concentratie kamp zetten met zulke attitude
Tegenwoordig allemaal racisten in nl nog erger dan in belgie
Waren er maar meerdere van Mohammed B.

Inderdaad. De eerste de beste willekeurige neger wordt eruit gepikt, zodat alleen de blanke kindjes op reis kunnen. Mohammed B: voor al uw schoolreisjes!


:moe:

Adonis
07-06-06, 13:09
Geplaatst door Marsipulami
Ja die gast op de foto bij het artikel ziet er ook helemaal uit als iemand die niet in staat is om zonder begeleiding op een trein te stappen.


http://krux.nl/uploadedImgs/NEWS/Jeaneau_Luckert.jpg



Dat heeft er natuurlijk niks mee te maken, die jongen was 15 jaar. Als hij iets had gedaan in de bus dan had ik 't misschien begrepen maar hier gaat 't alleen maar om een betaling en waarom moet hij voor 't feit gestraft worden dat zijn moeder tekort is gekomen bij haar betaling.

En dan vind je dit pedagogisch verantwoord?

Ik begrijp je redenering geeneens en laat staan 't verantwoordelijkheidsgevoel-gedeelte voor wat moet hij persoonlijk zijn verantwoording opnemen.