PDA

Bekijk Volledige Versie : Nieuw hotel in Breda heeft geen riolering



Wide-O
31-05-06, 13:34
Nieuw hotel in Breda heeft geen riolering
Open je een nieuw hotel met 88 kamers, blijkt het niet op de riolering aangesloten.


Het lijkt een scenario voor een zich te snel ontwikkelende toeristische bestemming in een ver tropenland, maar niets is minder waar. Het overkwam directeur Ben Wohrman van het nieuwe Princeville Van der Valk Hotel in het Nederlandse Breda. Vorige week woensdag, vlak voor de eerste gasten hun intrek in het nieuwe hotel zouden nemen, liep tijdens schoonmaakwerkzaamheden het water niet weg. Al gauw bleek dat de afvoer van het hotel niet was aangesloten op de gemeentelijke riolering.


''De twee leidingen liggen vlak tegen elkaar maar een aansluiting was er niet gemaakt'', zegt directeur Wohrman. ''Daar had natuurlijk nooit zand overheen gestort mogen worden''. Een gierwagen bood uitkomst. Twee keer per dag wordt de greppel waarop het hotel voorlopig loost, leeggepompt.

Volgens Wohrman is er geen stankoverlast geweest. De gemeente probeert het euvel zo snel mogelijk te verhelpen. Wohrman verwacht dat de riolering vanaf donderdag in gebruik zal zijn. Waar het precies fout is gegaan, is nog niet helemaal duidelijk.

gier-igheid

mark61
31-05-06, 13:44
Geplaatst door Wide-O
Waar het precies fout is gegaan, is nog niet helemaal duidelijk.

gier-igheid

Als je die vd Valk-cowboys kent is het snel duidelijk. Tijdje geleden stortte het halve Motel Vianen in.

Wide-O
31-05-06, 13:48
Geplaatst door mark61
Als je die vd Valk-cowboys kent is het snel duidelijk. Tijdje geleden stortte het halve Motel Vianen in.

Ik ken het ding toevallig omdat ik er vaak afsprak "halverwege" met mensen uit Almere.

Heel erg rare toko :hihi: Maar je kon er wel lekker driften achter op die parkeerplaats :rood:

Aicha1976
31-05-06, 13:53
Geplaatst door mark61
Als je die vd Valk-cowboys kent is het snel duidelijk. Tijdje geleden stortte het halve Motel Vianen in.



Het is zelfs nog erger dan dat. Er was niets mis met het Plaza Hotel hier. Toen vd Valk het kocht stortte het meteen in elkaar :eek:

Joesoef
31-05-06, 13:54
Van de valk heeft wel vaker hele apparte bouwtekeningen en ideen over bouwen.

Bofko
31-05-06, 13:56
Geplaatst door mark61
Als je die vd Valk-cowboys kent is het snel duidelijk. Tijdje geleden stortte het halve Motel Vianen in.

Yep. Ik heb als scholier daar nog in de keuken gewerkt 30 jaar geleden.Daarna er 20 jaar niet meer gegeten.
Een zoontje, Otje van der Valk, was toen directeur op 23-jarige leeftijd. In de kelders woonden illegale turken.
Binnen een paar jaar had van der Valk toen daar ook al zijn leveranciers opgekocht.

De groeten
31-05-06, 14:13
Bij Van der Valk denken ze bij de bouw van een nieuw hotel altijd: "Ik denk dat ik met minder geld ......






toekan"

duende
31-05-06, 17:57
Als ze nou het interrieur middeleeuws decoreren. Misschien een nieuwe trend.
En over middeleeuws gesproken..we laten onze honden toch ook op straat scheiten. Dus waarom niet langs de gevel een klein uit bouwtje, gaatje in de bodem...tataaaaaaa. back to the middelages.