PDA

Bekijk Volledige Versie : Een op de tien Nederlanders racistisch



Joesoef
03-06-06, 09:49
Een op de tien Nederlanders racistisch

http://proto.thinkquest.nl/~jrc055/discriminatie.jpg

DEN HAAG - Een op de tien Nederlanders is racistisch. Zij voelen zich superieur aan allochtonen en vinden dat Nederlanders zich niet moeten mengen met andere nationaliteiten. Ruim een kwart van de bevolking is zeer negatief over allochtonen. Dat blijkt uit onderzoek van onderzoeksbureau Motivaction onder 1020 Nederlanders.

De groep van 10 procent komt openlijk uit voor zijn racistische denkbeelden. Ze menen dat Nederlanders intelligenter zijn dan allochtonen.

Uit het onderzoek blijkt tevens dat de helft van de Nederlanders een afkeer heeft van moslims. Ze zijn bang voor de invloed van deze groep op de Nederlandse samenleving. Volgens 43 procent staat de islam niet voor vrede. Bijna twee derde van de ondervraagden vindt de religie onverenigbaar met het moderne leven in Europa.

Ongeveer driekwart (73 procent) van de Nederlanders is niet racistisch en veruit de meeste zijn voor een multiculturele samenleving. Bijna 80 procent van de ondervraagden noemt de situatie tussen de verschillende culturen 'gespannen'. Ze erkennen dat racisme in ons land voorkomt, volgens twee derde zelfs op grote schaal. Tachtig procent van de ondervraagden concludeert dat racisme de afgelopen jaren is toegenomen.

Directeur Ilhan Akel van het Nederlands Centrum Buitenlanders (NCB) noemt de uitkomst van het onderzoek „zeer schokkend”. „Dit zorgt voor grote sociale spanningen.” Toch is Akel niet echt verbaasd over de uitslag van het onderzoek. „De verharding in de maatschappij is al vijf jaar gaande. Het huidige kabinet, en met name het beleid van minister Verdonk (Vreemdelingenzaken en Integratie), is daar mede verantwoordelijk voor.” Het NCB is een landelijke organisatie die zich inzet voor de verbetering van de positie van minderheden in Nederland.

Seif
03-06-06, 11:02
Valt me nog mee. Helaas is de aandacht voor racisme altijd eenzijdig op autochtonen gericht. Ze moeten zo'n vergelijkbaar onderzoek eens onder allochtonen houden.

Good Kahuna
03-06-06, 11:11
Geplaatst door Seif
Valt me nog mee. Helaas is de aandacht voor racisme altijd eenzijdig op autochtonen gericht. Ze moeten zo'n vergelijkbaar onderzoek eens onder allochtonen houden.

Mij valt dat percentage niet mee. Maar met je suggestie ben ik het helemaal eens. Xenofobie works both ways.

Het_Is_Lent
03-06-06, 11:19
Damn it, wij krijgen alleen maar en enquetes en onderzoeken over terrorisme. Zo'n onderzoek zou nog wel eens vernieuwend kunnen werken :argwaan: .

L@vita

tukkersterror
03-06-06, 11:29
Hoorde vanmorgen op Rebeca-Fm, het hele verhaal en schrok er wel een beetje van.
Zo was 50% van de Nederlanders op een 1 of andere manier tegen de Islam en zagen zij de Islam als een gevaar voor de samenleving.
Enkele ondervraagden gaven aan dat het gevaar voorkomt uit;
1. terroristme, 2. Islam wetten, 3. Islam cultuur uit Islamitische landen, 4. Criminaliteit, 5. Opstelling moslims ten opzichte burgers algemeen.

En das nie gezond, ik dacht altijd dat er maar een klein aantal mensen waren die alles over 1 kam scheerden, maar het blijken er veel en veel meer te zijn.
Nu kunnen we over en weer elkaar verwijten gaan maken, maar het lijkt mij zinvoller om te kijken wat de oorzaak is, en hoe komen we tot een oplossing?

Ik denk dat invloedrijke jongeren zoals Ali B. de rapper en anderen een positieve wending kunnen geven en de allochtone jongeren op sleeptouw kunnen nemen tot een possitief iets.
Anderzijds kan de media een duit in het zakje doen, door nieuws anders te brengen.

Verder zou ik het zo 1,2,3, niet weten?

Pariah
03-06-06, 11:32
Geplaatst door Seif
Valt me nog mee. Helaas is de aandacht voor racisme altijd eenzijdig op autochtonen gericht. Ze moeten zo'n vergelijkbaar onderzoek eens onder allochtonen houden.

Dit resultaten van dit onderzoek zijn naar mijn mening slechts het topje van een grotere ijsberg. Mensen geven ten eerste natuurlijk niet zo snel toe dat ze zichzelf racistsch vinden, zijn tot sociaal wenselijke antwoorden geneigd en discrimineren meer onbewust dan bewust.

" Nederlanders " vormen dominante groeperingen t.o.v de groepen Nieuwe Nederlanders. Het is dan ook logisch dat onderzoeken naar discriminatie zich in eerste instantie en vooral op hen richten. Wanneer duideijk is hoe de ork hier in de steel zit is verder onderzoek pas mogelijk en wenselijk. Al was het alleen maar om zo een zo compleet mogelijk beeld te krijgen van discriminatie in NL.

Pariah
03-06-06, 11:43
Geplaatst door tukkersterror
Hoorde vanmorgen op Rebeca-Fm, het hele verhaal en schrok er wel een beetje van.
Zo was 50% van de Nederlanders op een 1 of andere manier tegen de Islam en zagen zij de Islam als een gevaar voor de samenleving.
Enkele ondervraagden gaven aan dat het gevaar voorkomt uit;
1. terroristme, 2. Islam wetten, 3. Islam cultuur uit Islamitische landen, 4. Criminaliteit, 5. Opstelling moslims ten opzichte burgers algemeen.

En das nie gezond, ik dacht altijd dat er maar een klein aantal mensen waren die alles over 1 kam scheerden, maar het blijken er veel en veel meer te zijn.
Nu kunnen we over en weer elkaar verwijten gaan maken, maar het lijkt mij zinvoller om te kijken wat de oorzaak is, en hoe komen we tot een oplossing?

Ik denk dat invloedrijke jongeren zoals Ali B. de rapper en anderen een positieve wending kunnen geven en de allochtone jongeren op sleeptouw kunnen nemen tot een possitief iets.
Anderzijds kan de media een duit in het zakje doen, door nieuws anders te brengen.

Verder zou ik het zo 1,2,3, niet weten?

Laten we als Nieuwe Nederlanders eerst de hand in eigen boezem steken:

-De criminaliteitscijfers onder allochtonen zijn onnacceptabel hoog.
-De scholingsgraad kan en moet veel hoger.
-De sociale en maatschappelijke betrokkenheid moet niet alleen naar de eigen groeperingen gericht zijn maar ook naar externe groeperingen en instanties toe.
-We moeten af van het minderwaardigheidsgevoel dat verdere ontplooiing belemmert. Dat nieuwe nederlanders niet voor autochtonen onderdoen wordt dagelijks en steeds in meerdere mate bewezen door talrijke voorbeelden.
-Een minderwaardigheidsgevoel hangt samen met de mate van afhankelijkheid dat ervaren wordt onder nieuwe nederlanders. Wanneer dit gevoel vermindert en verdwijnt zal ook de afhankelijkheid verminderen.

Kortom ik zie het zo pessimistisch niet in. We komen er zeker wel ! Mits we onze eigen tekortkomingen en zwakheden inzien en er bewust aan werken.

Joesoef
03-06-06, 12:07
Kleine nuance. Net op radio een.

De enquete bestond nagenoeg alleen uit vragen die negatief of heel negatief waren over buitenlanders. Bent u het daar mee oneens...... ja/ nee.

De meest juiste conclusie is dat de NL-ers een dom volgzaam antwoord volk zijn en niet kritisch jegens de enqueteur.

Benieuwd naar de groep, omvang en de vragen van deze 'enquete'.

tukkersterror
03-06-06, 12:23
Geplaatst door Pariah
Laten we als Nieuwe Nederlanders eerst de hand in eigen boezem steken:

-De criminaliteitscijfers onder allochtonen zijn onnacceptabel hoog.
-De scholingsgraad kan en moet veel hoger.
-De sociale en maatschappelijke betrokkenheid moet niet alleen naar de eigen groeperingen gericht zijn maar ook naar externe groeperingen en instanties toe.
-We moeten af van het minderwaardigheidsgevoel dat verdere ontplooiing belemmert. Dat nieuwe nederlanders niet voor autochtonen onderdoen wordt dagelijks en steeds in meerdere mate bewezen door talrijke voorbeelden.
-Een minderwaardigheidsgevoel hangt samen met de mate van afhankelijkheid dat ervaren wordt onder nieuwe nederlanders. Wanneer dit gevoel vermindert en verdwijnt zal ook de afhankelijkheid verminderen.

Kortom ik zie het zo pessimistisch niet in. We komen er zeker wel ! Mits we onze eigen tekortkomingen en zwakheden inzien en er bewust aan werken.

Dus het is weer eens de schuld van de Nederlanders!!! Rotop!!!

Dat bepaalde personen zich inlaten is hun fout!!!
Dat bepaalde personen de kantjes op school er aflopen is hun fout!!!
Dat bepaalde personen zich minderwaardig voelen is hun fout!!!

Dat zij te samen bepaalde groepen van onze samenleving naar beneden halen is hun fout!!!

Maar het is o zo makkelijk om de Nederlanders op de schuld te geven!
Het zijn juist deze domme antwoorden die er voor zorgen dat bij menig nederlander de haren recht overeind gaan staan en bij mij dus ook.

Het is Immers nog steeds geweest als wij als Nederlander maar iets ondernamen er direct word geroepen van discriminatie zus en discriminatie zo.

Een voorbeeldje uit de pratijk;

Als voorzitter van de werkgroep "Uitgaan en Veiligheid" hadden wij enkele weken geleden een vergadering met de horeca ondernemers, afgevaardigde jongeren en overheid.
Daar werd de vraag gesteld of wij een bepaalde groep (skinheads) mochten weigeren in een bar waar hoofdzakelijk allochtone jeugd komt.
Dit verzoek werd ingewilligd en per APV uitgevoerd.
Twee weken later toen de eigenaar vroeg of het mogelijk was voor de veiligheid om op bepaalde tijden allochtone jongeren te kunnen weigeren omdat in zijn bar veel skinhead en longsdael jongeren kwamen.
Kon dit niet omdat het discriminatie was, dus op onze vraagstelling als werkgroep, van we mogen wel de ene groep weigeren maar de andere niet, werden wij uitgemaakt voor rascisten en de vergadering volledig verstoort, met het gevolg dat deze jongeren op een volgende vergadering niet meer word uitgenodigd.
Ze hebben ons al laten weten ons dan aan te klagen voor discriminatie maar dat zal ons een rotzorg wezen.
Zolang zij denken met schelden en dreigen iets te kunnen winnen, verliesen zij dit juist.
En zo is het niet alleen in dit voorbeeld, die ik je hier gaf, maar zo gebeurd het regelmatig.
De uitgezette lijnen zijn strakker geworden alleen sommigen hebben dit nog niet in de gaten en dan is het niet de schuld van de overheid of de massa, maar gewoon de schuld van de personen die zich niet wensen aan te passen in deze maatschappij.
De tijd van pappen en nat houden is voorbij en de tijd van wie niet horen wil moet maar voelen is aangebroken.
Normen en waarden zijn al genoeg afgebroken de laatste jaren en nu word het weer eens tijd voor respect.
Respect voor mensen die boven, naast of onder je staat en daar is geen geloof of ras mee gemoeid.

Galactic Cowboy
03-06-06, 12:48
Elke dag hebben wel een paar Nederlanders negatieve ervaringen met allochtonen...Tel dat op en zo kom je dus aan je cijfers..Het groeit alleen maar..

Lampo
03-06-06, 12:52
Geplaatst door Galactic Cowboy
Elke dag hebben wel een paar Nederlanders negatieve ervaringen met allochtonen...Tel dat op en zo kom je dus aan je cijfers..Het groeit alleen maar..

Berichten als het volgende bijvoorbeeld:

Terreurverdachten Canada opgepakt

De Canadese politie heeft zeker tien mensen aangehouden bij een omvangrijke anti-terreuractie in Toronto. Aan de actie deden meer dan 400 agenten mee. Op twaalf locaties werden invallen gedaan.

De Canadese veiligheidsdiensten hielden de terreurverdachten al twee jaar in de gaten. De arrestanten hebben in Toronto beelden gemaakt van een metrostation en van de CN Tower, de hoogste vrijstaande toren (553 meter) ter wereld.

Canadese media zeggen dat de verdachten in Canada geboren en getogen moslims zijn die van plan waren een bomaanslag te plegen. De politie gaat ervan uit dat er nog meer mensen worden aangehouden.

Seif
03-06-06, 12:55
Geplaatst door Pariah
" Nederlanders " vormen dominante groeperingen t.o.v de groepen Nieuwe Nederlanders. Het is dan ook logisch dat onderzoeken naar discriminatie zich in eerste instantie en vooral op hen richten. Wanneer duideijk is hoe de ork hier in de steel zit is verder onderzoek pas mogelijk en wenselijk. Al was het alleen maar om zo een zo compleet mogelijk beeld te krijgen van discriminatie in NL.

Iedereen heeft altijd de plicht om aan de eigen tekortkomingen te werken. En ik vind de inspanningen van onze nieuwe Nederlanders toch wat mager vergeleken bij de oude Nederlanders.

Hoeveel zijn er niet de autochtonen van racisme beschuldigen, maar tegelijkertijd een Nederlander niet goed genoeg vinden om mee te trouwen?

Galactic Cowboy
03-06-06, 13:03
Dat bedoel ik maar..niet racisten worden zo gevormd door gedoe met allochtonen in hun omgeving..een vriend word beroofd..een nichtje verkracht..je vrouw bespuwd en voor hoer uitgemaakt..verder zijn de meeste marokkoslachtoffers nederlands..wie is nu racistisch...bijv..door de moord op een cafebaas vorig jaar in Leeuwarden door drie marokkanen zijn er weer veel anti -islam gevoelens gekweekt bij de mensen die hem kenden en aan wie ligt dat nou ??

Ik kan wel doorgaan maar het is voor mij ook weekend..iedereen weet wel wat ik bedoel..

Orakel
03-06-06, 13:13
Geplaatst door Seif
Iedereen heeft altijd de plicht om aan de eigen tekortkomingen te werken. <--------> En ik vind de inspanningen van onze nieuwe Nederlanders toch wat mager vergeleken bij de oude Nederlanders.

:hihi:


Hoeveel zijn er niet de autochtonen van racisme beschuldigen, maar tegelijkertijd een Nederlander niet goed genoeg vinden om mee te trouwen?

Euh.... 'er trouwen meer allochtonen met autochtonen dan andersom'.

@Joesoef: onderzoek ik uitgevoerd door Motivaction, maar kan nog niks vinden op hun wepsijt.

Orakel
03-06-06, 13:15
Geplaatst door Galactic Cowboy
Dat bedoel ik maar..
Ik kan wel doorgaan maar het is voor mij ook weekend..iedereen weet wel wat ik bedoel..

Nou nee, niet echt. Leg es uit, wil je?

Galactic Cowboy
03-06-06, 13:31
ER... 'er trouwen meer allochtonen met autochtonen dan andersom'.



Dat kan dus niet slimmerik..

David
03-06-06, 13:33
Geplaatst door Galactic Cowboy
ER... 'er trouwen meer allochtonen met autochtonen dan andersom'.



Dat kan dus niet slimmerik..


Natuurlijk kan dat.

Galactic Cowboy
03-06-06, 13:36
Nee dus,..als een allochtoon met een autochtoon trouwt ,,trouwt dus diezelfde autochtoon met de allochtoon..1 + 1 = 2..kan nooit meer zijn..

David
03-06-06, 13:38
Geplaatst door Galactic Cowboy
Nee dus,..als een allochtoon met een autochtoon trouwt ,,trouwt dus diezelfde autochtoon met de allochtoon..1 + 1 = 2..kan nooit meer zijn..


Jij moet eens leren rekenen, slimmerik.

Seif
03-06-06, 13:40
Geplaatst door Orakel
Euh.... 'er trouwen meer allochtonen met autochtonen dan andersom'.

Lees deze zin nog eens heel goed. ;)

David
03-06-06, 13:41
Geplaatst door Seif
Lees deze zin nog eens heel goed. ;)


Waar een wil is, is een weg. :duim:

Orakel
03-06-06, 13:50
Geplaatst door Seif
Lees deze zin nog eens heel goed. ;)

:hihi: I did, tjek de leestekens. En hij klopt, net zoals deze:
'De helft van de Nederland is gescheiden, de andere helft is gelukkig'.

Galactic Cowboy
03-06-06, 13:50
Dus volgens jouw briljante berekening trouwt een allochtoon met een autochtoon...alleen is de autochtoon niet getrouwd met de allochtoon...discriminatie...

David
03-06-06, 13:52
Geplaatst door Galactic Cowboy
Dus volgens jouw briljante berekening trouwt een allochtoon met een autochtoon...alleen is de autochtoon niet getrouwd met de allochtoon...discriminatie...


Welnee, homofobie is het. Van het vuigste soort. :zwaai:

Orakel
03-06-06, 13:52
Geplaatst door Galactic Cowboy
ER... 'er trouwen meer allochtonen met autochtonen dan andersom'.



Dat kan dus niet slimmerik..

Wromnie? Gemengde huwelijken zijn toch niet strafbaar?

~Panthera~
03-06-06, 13:55
Zo hee, ik hoor bij "die andere helft". :roker:

:lachu:

Galactic Cowboy
03-06-06, 13:55
Je bent wel snel ..maar dat blijkt ook wel uit je antwoorden...wie had het over homos ?

Galactic Cowboy
03-06-06, 13:59
Ok..ik leg het nog 1 x uit..
Als een allochtoon met een autochtoon trouwt is die autochtoon toch ook getrouwd met die allochtoon ??
Hoe kan een allochtoon dan vaker trouwen met een autochtoon. dan een autochtoon met een allochtoon...Volgens mij zijn ze dan beide getrouwd..Sue me if im wrong/ duh..

Orakel
03-06-06, 13:59
Geplaatst door Galactic Cowboy
Je bent wel snel ..maar dat blijkt ook wel uit je antwoorden...wie had het over homos ?

Waarom begin je nou weer over homo's? Wat hebben die met het onderwerp te maken? Kijk, als je nou begon over de Zionisten, ok.
Over de pax-Americana, ok. Over de NWO, ok.
Maar dit is wel zo kinderachtig. Laat me raden, gescheiden zeker?

Galactic Cowboy
03-06-06, 14:01
David sleepte homofobie erbij..not me

Joesoef
03-06-06, 14:06
Geplaatst door Galactic Cowboy
Nee dus,..als een allochtoon met een autochtoon trouwt ,,trouwt dus diezelfde autochtoon met de allochtoon..1 + 1 = 2..kan nooit meer zijn..


:rood:

Galactic Cowboy
03-06-06, 14:24
Nou ?

Tomas
03-06-06, 14:29
Geplaatst door Galactic Cowboy
Nou ?

Ze bedoelen percentueel. In die zin staat dat ook eigenlijk impliciet.

tukkersterror
03-06-06, 14:41
Geplaatst door Orakel
:hihi:



Euh.... 'er trouwen meer allochtonen met autochtonen dan andersom'.



Met grote verbazing lees ik dit van iemand die normaal geen fouten maakt.
Als een autochtoon met een allochtoon trouwt, trouwt er toch op het zelfde moment een allochtoon met een autochtoon of zie ik dit verkeerd?

Dus er trouwen altijd net zoveel allochtonen met autochtonen als andersom :haha:

HINDUSTAN
03-06-06, 14:48
Geplaatst door Seif
Valt me nog mee. Helaas is de aandacht voor racisme altijd eenzijdig op autochtonen gericht. Ze moeten zo'n vergelijkbaar onderzoek eens onder allochtonen houden.

Ik wilde het zeggen maar je hebt het al gezegd..
Maar vergeet niet, die 10% zijn de zogenaamde trotse rascisten die er openlijk voor uitkomen. In werkelijkheid ligt het cijfer minstens 3 x zo hoog.

Galactic Cowboy
03-06-06, 14:55
En onder allochtonen ? waar blijven die cijfers

Galactic Cowboy
03-06-06, 14:58
Geplaatst door tukkersterror
Met grote verbazing lees ik dit van iemand die normaal geen fouten maakt.
Als een autochtoon met een allochtoon trouwt, trouwt er toch op het zelfde moment een allochtoon met een autochtoon of zie ik dit verkeerd?

Dus er trouwen altijd net zoveel allochtonen met autochtonen als andersom :haha:


Thnx Tukker.
Dat is dus wat ik hier probeer uit te leggen maar sommige lui vinden zichzelf te slim..en nu zie ik ze niet meer.

Blijkt wel weer dat de meeste intelligentie niet in de randstad zit

Galactic Cowboy
03-06-06, 15:21
Geweigerd worden in de disco hebben ze voornamelijk aan hun eigen gedrag te danken..idem,..zwembad..bios etc...ik bedoel maar..je oogst wat je zaait..ga dan niet alles omdraaien.

Tomas
03-06-06, 15:21
Geplaatst door Galactic Cowboy

Blijkt wel weer dat de meeste intelligentie niet in de randstad zit

Waar het wel zit weet ik ook niet, maar als ik het je hebt uitgelegd en jhe begrijpt het dan nog niet...

Tomas
03-06-06, 15:23
Geplaatst door Galactic Cowboy
Geweigerd worden in de disco hebben ze voornamelijk aan hun eigen gedrag te danken..idem,..zwembad..bios etc...ik bedoel maar..je oogst wat je zaait..ga dan niet alles omdraaien.

Het probleem dus dan ook dat heel veel marokkaanse jongeren die niks verkeerds doen dagelijks gediscrimineerd worden. Dat jij dat logisch vindt vanwege een klein aantal ettertjes is dus hetzelfde als marokkanen die een hekel hebben aan alle hollanders omdat ze gediscrimineerd worden door een beperkt aantal.

Galactic Cowboy
03-06-06, 15:25
Geplaatst door Tomas
Waar het wel zit weet ik ook niet, maar als ik het je hebt uitgelegd en jhe begrijpt het dan nog niet...

Nee..ik heb t jou al 3 keer uitgelegd..trouwens .. zo te zien smaakt het bier goed..Typen en drinken .ts ts ts

Tomas
03-06-06, 15:44
Geplaatst door Galactic Cowboy
Nee..ik heb t jou al 3 keer uitgelegd..trouwens .. zo te zien smaakt het bier goed..Typen en drinken .ts ts ts

Ik lus graag bier. Maar waar dit op slaat begrijp ik niet. Wat is er zo moeilijk aan percentages?

Laat ik doen alsof je een kleuter bent: We hebben een groep van 100 personen die allemaal Marie heten en een groep (een minderheid) van 10 mensen die allemaal achmed heten. Nu trouwt er 1 achmed met 1 marie. 1 op 1, zoals je blijkbaar al heel snel doorhad. Hoeveel procent van de Marietjes trouwt dan met een achmed en hoeveel procent van de Achmed's trouwt er met een marietje? En welke is het grootst? Dat is namelijk de grap van Orakel. Dat is altijd zo bij minderheden.

Galactic Cowboy
03-06-06, 15:47
Waar staat dat hij het over percentages had ?

mark61
03-06-06, 15:47
Geplaatst door Pariah
Dit resultaten van dit onderzoek zijn naar mijn mening slechts het topje van een grotere ijsberg. Mensen geven ten eerste natuurlijk niet zo snel toe dat ze zichzelf racistsch vinden, zijn tot sociaal wenselijke antwoorden geneigd en discrimineren meer onbewust dan bewust.

Kweetniet of je het al door heb, het is tegenwoordig sociaal wenselijk om xenofoob te zijn.

Tomas
03-06-06, 15:51
Geplaatst door Galactic Cowboy
Waar staat dat hij het over percentages had ?

In mijn eerste uitleg aan je, zei ik dat al. Je begint vermoeiend dom te worden.

In de zin 'er trouwen meer allochtonen met autochtonen dan andersom' staat dat empliciet. De 'meer' is in deze zin relatief (of te wel percentueel) door de toevoegin 'dan andersom'.

mark61
03-06-06, 15:51
Geplaatst door Orakel
[B 'er trouwen meer allochtonen met autochtonen dan andersom'.[/B]

Dat kan niet. Tenzij autochtonen aan veelvent/wijverij doen. :hihi:

Galactic Cowboy
03-06-06, 15:54
Geplaatst door mark61
Dat kan niet. Tenzij autochtonen aan veelvent/wijverij doen. :hihi:

Dat bedoel ik dus..maar sommigen zijn nogal eigenwijs en komen met een percentage theorie ( achteraf )

mark61
03-06-06, 15:55
Geplaatst door Tomas
Ze bedoelen percentueel. In die zin staat dat ook eigenlijk impliciet.

jah eh das evident.

Tomas
03-06-06, 16:00
Geplaatst door Galactic Cowboy
Dat bedoel ik dus..maar sommigen zijn nogal eigenwijs en komen met een percentage theorie ( achteraf )

De zin is onveranderd.

Tomas
03-06-06, 16:01
Geplaatst door mark61
jah eh das evident.

En de grap. Haha. Alleen kost het sommige wel heel erg veel moeite om 'm door te krijgen. Ik leg geen grapjes meer uit. Maar dat heb ik me al wel vaker voorgenomen.

Orakel
03-06-06, 16:06
Geplaatst door Galactic Cowboy
Ok..ik leg het nog 1 x uit..
Als een allochtoon met een autochtoon trouwt is die autochtoon toch ook getrouwd met die allochtoon ??
Hoe kan een allochtoon dan vaker trouwen met een autochtoon. dan een autochtoon met een allochtoon...Volgens mij zijn ze dan beide getrouwd..Sue me if im wrong/ duh..

:zegniets:

Geen wiskunde in je pakket gehad sjekers?


Om een statistische berekening op huwelijken los te laten, dient men altijd toe te passen:
a. de wet van de communicerende vaten;
b. de Gulden Snee.

En daarbij mogen allochtonen met 4 vrouwen (of 5 breezah's) trouwen, na welk huwelijk laatstgenoemden niet meer als autochtoon beschouwd worden. Door ene of gene, maar da's minder relevant.

Tomas
03-06-06, 16:11
Ik pak maar weer 's een biertje en ga op straat wat buitenlanders uitschelden.

Orakel
03-06-06, 16:11
Geplaatst door Galactic Cowboy
David sleepte homofobie erbij..not me

Nee hoor, jij 'sleepte' de homo's erbij en daarmee impliciet ook de dragqueens.
Daaf had het over homofobie en dat zijn mensen die bang zijn voor homo's. En voor heaumeaux (categorie pinkje omhoog bij de koffie) zijn ze helemaal panisch.
Maar hij had het dus over heetroos die bang zijn voor hoomoos en dan begin jij ineens over homo's.
Echt geen flauw idee waarom, maar erg kinderachtig is het wel. Wat heb jij tegen homo's?

Orakel
03-06-06, 16:13
Geplaatst door Tomas
Ik pak maar weer 's een biertje en ga op straat wat buitenlanders uitschelden.

Wel de dingen in verhouding blijven zien he?

enwie heb die achterlijke 60 sec regel weer ingevoerd?

tr_imparator
03-06-06, 16:13
Geplaatst door Galactic Cowboy
Geweigerd worden in de disco hebben ze voornamelijk aan hun eigen gedrag te danken..idem,..zwembad..bios etc...ik bedoel maar..je oogst wat je zaait..ga dan niet alles omdraaien.


te wijten



Niet dat ik er mee eens ben hoor.

Orakel
03-06-06, 16:14
Geplaatst door mark61
Dat kan niet. Tenzij autochtonen aan veelvent/wijverij doen. :hihi:

Hoezo 'tenzij'?

Galactic Cowboy
03-06-06, 16:21
Geplaatst door Orakel
Nee hoor, jij 'sleepte' de homo's erbij en daarmee impliciet ook de dragqueens.
Daaf had het over homofobie en dat zijn mensen die bang zijn voor homo's. En voor heaumeaux (categorie pinkje omhoog bij de koffie) zijn ze helemaal panisch.
Maar hij had het dus over heetroos die bang zijn voor hoomoos en dan begin jij ineens over homo's.
Echt geen flauw idee waarom, maar erg kinderachtig is het wel. Wat heb jij tegen homo's?

Ik heb niks tegen homos..ben geen moslim..

Laat mij eens zien waar ik over homo s begin ????

Tomas
03-06-06, 16:25
Geplaatst door Orakel
Wel de dingen in verhouding blijven zien he?

enwie heb die achterlijke 60 sec regel weer ingevoerd?

Volgens mij een buitenlander.

En hoezo verhouding? Heb je die buitenlanders wel eens gezien? Met dat tintje lopen ze er wel heel erg hoerig bij.

Orakel
03-06-06, 16:30
Geplaatst door Galactic Cowboy
Ik heb niks tegen homos..

volgens mijn wel. Of wou je me gaan vertellen dat jij ook verdraagzaam bent t.o.v. homo's?


ben geen moslim..

Nee, en ik snap ook wel waarom. Non tali auxillio.


Laat mij eens zien waar ik over homo s begin ???? [/B]

hier (http://www.maroc.nl/nieuws/forums/showthread.php?s=&postid=2849406#post2849406)

Orakel
03-06-06, 16:33
Geplaatst door Tomas
Volgens mij een buitenlander.

Ooowww, dan ist goet. Ast maar geen Moslim is. Die schrijven van die rare progjes.


En hoezo verhouding? Heb je die buitenlanders wel eens gezien? Met dat tintje lopen ze er wel heel erg hoerig bij.

Nou, daar wil ik anders wel een verhouding mee. Jij niet?

Wide-O
03-06-06, 16:35
Geplaatst door Orakel
Nee, en ik snap ook wel waarom. Non tali auxillio.

Los van de non sequitur natuurlijk :roker:

Tomas
03-06-06, 16:35
Geplaatst door Orakel
Nou, daar wil ik anders wel een verhouding mee. Jij niet?

Verhoudingen is meer wat voor vrouwen. Ik hou daar niet zo van.

Mark
03-06-06, 16:44
Geplaatst door Joesoef
Een op de tien Nederlanders racistisch
DEN HAAG - Een op de tien Nederlanders is racistisch. Zij voelen zich superieur aan allochtonen en vinden dat Nederlanders zich niet moeten mengen met andere nationaliteiten. Ruim een kwart van de bevolking is zeer negatief over allochtonen. Dat blijkt uit onderzoek van onderzoeksbureau Motivaction onder 1020 Nederlanders.

De groep van 10 procent komt openlijk uit voor zijn racistische denkbeelden. Ze menen dat Nederlanders intelligenter zijn dan allochtonen.

Uit het onderzoek blijkt tevens dat de helft van de Nederlanders een afkeer heeft van moslims. Ze zijn bang voor de invloed van deze groep op de Nederlandse samenleving. Volgens 43 procent staat de islam niet voor vrede. Bijna twee derde van de ondervraagden vindt de religie onverenigbaar met het moderne leven in Europa.

Ongeveer driekwart (73 procent) van de Nederlanders is niet racistisch en veruit de meeste zijn voor een multiculturele samenleving. Bijna 80 procent van de ondervraagden noemt de situatie tussen de verschillende culturen 'gespannen'. Ze erkennen dat racisme in ons land voorkomt, volgens twee derde zelfs op grote schaal. Tachtig procent van de ondervraagden concludeert dat racisme de afgelopen jaren is toegenomen.

Directeur Ilhan Akel van het Nederlands Centrum Buitenlanders (NCB) noemt de uitkomst van het onderzoek „zeer schokkend”. „Dit zorgt voor grote sociale spanningen.” Toch is Akel niet echt verbaasd over de uitslag van het onderzoek. „De verharding in de maatschappij is al vijf jaar gaande. Het huidige kabinet, en met name het beleid van minister Verdonk (Vreemdelingenzaken en Integratie), is daar mede verantwoordelijk voor.” Het NCB is een landelijke organisatie die zich inzet voor de verbetering van de positie van minderheden in Nederland.


Dit valt dus erg mee, ik denk dat 10% van de mensheid sowieso wel racistisch is, dus eigenlijk doen we het best goed. Dat is als je er van uitgaat dat racisme iets slechts is.

Orakel
03-06-06, 16:54
Geplaatst door Wide-O
Los van de non sequitur natuurlijk :roker:

In zijn geval wel, tis er namelijk eentje van het slag 'ab uno disce omnes', leer uit één allen kennen.

En gaat jij es barbieknoeien, Flinstone.
Eet ze en vergeet de merquez nie.

Galactic Cowboy
03-06-06, 17:12
Geplaatst door Orakel
volgens mijn wel. Of wou je me gaan vertellen dat jij ook verdraagzaam bent t.o.v. homo's?



Nee, en ik snap ook wel waarom. Non tali auxillio.



hier (http://www.maroc.nl/nieuws/forums/showthread.php?s=&postid=2849406#post2849406)

Hier ?? waar?? ik zie nog steeds niet waar ik het over homo s had..ik heb trouwens transsexuele vriendinnen en bi- vrienden terwijl ik zelf hetero ben dus noem mij aub geen homofoob..en racist ben ik ook niet..heb zelf een buitenlandse (niet blanke ) vriendin..maar ok jij je zin

Pariah
03-06-06, 17:50
Geplaatst door Mark
Dit valt dus erg mee, ik denk dat 10% van de mensheid sowieso wel racistisch is, dus eigenlijk doen we het best goed. Dat is als je er van uitgaat dat racisme iets slechts is.

Nee, er staat dat 1 op de 10 ervoor openlijk voor uitkomt racisrisch te zijn. Dan heb je nog de groepen die het wel bewust zijn maar er niet voor uitkomen. Maar ik denk dat de grootste groep mensen niet eens weet dat ze bevooroordeeld en racistisch zijn.

Tomas
03-06-06, 17:56
Geplaatst door Galactic Cowboy
Hier ?? waar?? ik zie nog steeds niet waar ik het over homo s had..ik heb trouwens transsexuele vriendinnen en bi- vrienden terwijl ik zelf hetero ben dus noem mij aub geen homofoob..en racist ben ik ook niet..heb zelf een buitenlandse (niet blanke ) vriendin..maar ok jij je zin

Landveraaier.

gh.wille
03-06-06, 21:53
Geplaatst door Seif
Iedereen heeft altijd de plicht om aan de eigen tekortkomingen te werken. En ik vind de inspanningen van onze nieuwe Nederlanders toch wat mager vergeleken bij de oude Nederlanders.

Hoeveel zijn er niet de autochtonen van racisme beschuldigen, maar tegelijkertijd een Nederlander niet goed genoeg vinden om mee te trouwen?

Tja daar haal je wat aan , maar er is niks nieuws onder de zon.
Nog geen 40 jaar geleden was het GODS -ONMOGELIJK dat je als R.K iemand trouwde die niet R.K geworden was, omgekeerd gold hetzelfde denk maar niet dat een Calvijnist er aan dacht om te huwen met een RK of een ander geloof??? niks daarvan .
Ook de woon-plaats speelde een grote rol haal het in die tijd om b.v een meisje uit Volendam of Huizen te versieren , bont en blauw werd je geslagen en het meisje ?? die moest soms jaren wachten op een (weduwnaar ) of zo ze kwam niet meer aan de bak .
Nog korter in de tijd hebben we de Indonesische bevolking gehad , die ook een gesloten gemeenschap vormden in het begin en nu .... merk je er niks meer van .
MAAR zolang als een MOSLIM vader en een vader van een ANDER GELOOF nog steeds GRUWEN bij de gedachte dat hun zoon of dochter met iemand anders aan komt zetten,dan zul je deze situatie houden en wordt de''kloof"eerder groter .
De gemeenschappen zulle steeds meer uir dan naar elkaar toe groeien!
Ik heb eens iemand horen zeggen : Geloof maakt meer kapot dan je lief is !HET is niet te hopen dat deze man gelijk heeft !

tukkersterror
03-06-06, 22:18
Geplaatst door Tomas
Ik lus graag bier. Maar waar dit op slaat begrijp ik niet. Wat is er zo moeilijk aan percentages?

Laat ik doen alsof je een kleuter bent: We hebben een groep van 100 personen die allemaal Marie heten en een groep (een minderheid) van 10 mensen die allemaal achmed heten. Nu trouwt er 1 achmed met 1 marie. 1 op 1, zoals je blijkbaar al heel snel doorhad. Hoeveel procent van de Marietjes trouwt dan met een achmed en hoeveel procent van de Achmed's trouwt er met een marietje? En welke is het grootst? Dat is namelijk de grap van Orakel. Dat is altijd zo bij minderheden.

Dus Jan trouwt altijd met de minderheid, dus Jan is altijd de lul?

Maar dan is Ahmed ook altijd de lul omdat hij de meerderheid is bij de minderheid, net als Fatima!!!

Dus als Fatima trouwt met Jan hebben we een dilemma, de meerderheid trouwt met de meerderheid :loog:

Verdorie, stel dat X met Y trouwt dan hebben we een Y-X probleem?!!!

Shit de wereld is verloren!!!:hihi:

tukkersterror
03-06-06, 22:22
Geplaatst door Galactic Cowboy
Hier ?? waar?? ik zie nog steeds niet waar ik het over homo s had..ik heb trouwens transsexuele vriendinnen en bi- vrienden terwijl ik zelf hetero ben dus noem mij aub geen homofoob..en racist ben ik ook niet..heb zelf een buitenlandse (niet blanke ) vriendin..maar ok jij je zin

Ik zie dat jij net het record verbroken hebt om binnen de 10 dagen al te worden uitgemaakt als landverrader:hihi:

Welkom op maroc.nl

Galactic Cowboy
04-06-06, 04:53
Geplaatst door tukkersterror
Ik zie dat jij net het record verbroken hebt om binnen de 10 dagen al te worden uitgemaakt als landverrader:hihi:

Welkom op maroc.nl

Dat was dus al binnen 2 dagen na 3 posts ..

jochie
04-06-06, 12:46
dit las ik op een ander forum:

"Ik zelf heb geen hekel aan allochtonen. vind het juist prettig dat ze hier zijn. je kan er immers veel van leren.
Maar ik denk dat de haat voort komt door dat de laatste jaren steeds meer criminele allochtonen in het nieuws komen.

Bolletjesslikkers zijn toch bijna allemaal Antillianen is er weer een homo in elkaar gerost dan is het ook vaak een marokaan.
Maar er is zullen ook Nederlandse jongens /mannen zijn die dit doen alleen hoor je dat minder.

De nieuwe generatie allochtonen boezemd me ook best wel angst in.
Ze vinden dat Nederland Zedenloos is en te losbandig .ze vinden homosexualiteit niet kunnen kortom ze willen eigenlijk onze Nederlandse "cultuur" de nek omdraaien.

En dan kun je ook de andere kant begrijpen. aan de ene kant mogen de allochtonen blij zijn dat ze hier mogen wonen hun geloof mogen beleiden kunnen zeggen wat ze vinden. maar niet ons landje proberen over te nemen.

Gewoon elkaar respecteren en in hun waarde laten."

Rourchid
04-06-06, 12:54
Geplaatst door Orakel
In zijn geval wel, tis er namelijk eentje van het slag 'ab uno disce omnes', leer uit één allen kennen.

En gaat jij es barbieknoeien, Flinstone.
Eet ze en vergeet de merquez nie.
Crimine ab uno disce omnes - leer uit de beschuldiging tegen één (Griek) allen kennen (Vergilius, Aeneis II, 65)

Divine_70
04-06-06, 13:06
Geplaatst door Orakel
:hihi:



Euh.... 'er trouwen meer allochtonen met autochtonen dan andersom'.

:confused: Deze heb ik al 10x gelezen en zie het verband niet, als een allochtoon trouwt met een autochtoon, heb je evenveel gemengde huwelijken als wanneer die zelfde autochtoon trouwt met dezelfde allochtoon. :hihi:

Divine_70
04-06-06, 13:08
Geplaatst door Galactic Cowboy
Dat was dus al binnen 2 dagen na 3 posts ..

Welkom op Maroc.NL :fpetaf: :hihi:

Divine_70
04-06-06, 13:12
Geplaatst door Divine_70
:confused: Deze heb ik al 10x gelezen en zie het verband niet, als een allochtoon trouwt met een autochtoon, heb je evenveel gemengde huwelijken als wanneer die zelfde autochtoon trouwt met dezelfde allochtoon. :hihi:

*edit* Was al ruimschoots besproken zie ik, heb alleen het antwoord nog niet kunnen ontcijferen. :hihi:

tukkersterror
04-06-06, 16:41
Geplaatst door Divine_70
*edit* Was al ruimschoots besproken zie ik, heb alleen het antwoord nog niet kunnen ontcijferen. :hihi:

Had het antwoord al gegeven, maar speciaal voor jou nog eens:

Dus Jan trouwt altijd met de minderheid, dus Jan is altijd de lul?

Maar dan is Ahmed ook altijd de lul omdat hij de meerderheid is bij de minderheid, net als Fatima!!!

Dus als Fatima trouwt met Jan hebben we een dilemma, de meerderheid trouwt met de meerderheid

Verdorie, stel dat X met Y trouwt dan hebben we een Y-X probleem?!!!

Shit de wereld is verloren!!!

Al Sawt
04-06-06, 18:43
Geplaatst door Galactic Cowboy
Dat bedoel ik maar..niet racisten worden zo gevormd door gedoe met allochtonen in hun omgeving..een vriend word beroofd..een nichtje verkracht..je vrouw bespuwd en voor hoer uitgemaaktDus elke Nederlander is getrouwd met een door Marokkaan bespuugde vrouw en een nicht dat door zelfde etniciteit verkracht is?


..verder zijn de meeste marokkoslachtoffers nederlands
Heb je een wetenschappelijk onderbouwde studie, die jouw bewering staaft?

Maar waarschijnlijk haal je jouw beweringen uit je onderbuikgevoelens.

De meeste Marokkaanse criminelen bestelen voornamelijk leden uit hun eigen gemeenschap.


..wie is nu racistisch...bijv..door de moord op een cafebaas vorig jaar in Leeuwarden door drie marokkanen zijn er weer veel anti -islam gevoelens gekweekt bij de mensen die hem kenden en aan wie ligt dat nou ?? Het heeft niks te maken met racisme.
Het heeft te maken met vooroordelen.

Antillianen plegen verruit het meeste delicten. Desondanks wordt hun gedrag niet gelinkt met hun culturele en religieuze afkomst.

Ik kan wel doorgaan maar het is voor mij ook weekend..iedereen weet wel wat ik bedoel..

Divine_70
04-06-06, 20:13
Geplaatst door tukkersterror
Had het antwoord al gegeven, maar speciaal voor jou nog eens:

Antwoord klopt nog steeds voor geen meter, als Jan met Fatima trouwt trouwt Fatima met Jan, blijft 1 pot nat. :ego: :hihi:

~Panthera~
04-06-06, 21:11
1 op de 10 ?

Das dus 9 niet. :roker:

Divine_70
04-06-06, 21:18
Geplaatst door ~Panthera~
1 op de 10 ?

Das dus 9 niet. :roker:

http://www.cosgan.de/images/smilie/musik/e035.gif Always look on the bright side of live, pom pompom pompompompompom :duim:

~Panthera~
04-06-06, 21:25
Geplaatst door Divine_70
http://www.cosgan.de/images/smilie/musik/e035.gif Always look on the bright side of live, pom pompom pompompompompom :duim:


http://www.planet-smilies.de/tanzen/tanzen_013.gif :blowen:

Tomas
04-06-06, 21:29
Zo kan je het zien, maar volgens mij is 100% racistisch, alleen weet 90% dat redelijk te onderdrukken.

Orakel
05-06-06, 11:08
Geplaatst door Divine_70
:confused: Deze heb ik al 10x gelezen en zie het verband niet, als een allochtoon trouwt met een autochtoon, heb je evenveel gemengde huwelijken als wanneer die zelfde autochtoon trouwt met dezelfde allochtoon. :hihi:

:hihi: Voor jou en al die anderen die um niet begrijpen, nog eens:


er trouwen meer allochtonen met autochtonen dan andersom.


Geplaatst door Seif
Hoeveel zijn er niet de autochtonen van racisme beschuldigen, maar tegelijkertijd een Nederlander niet goed genoeg vinden om mee te trouwen

scramblemodus......


Geplaatst door ....
Hoeveel zijn er niet de allochtonen van racisme beschuldigen, maar tegelijkertijd een allochtoon niet goed genoeg vinden om mee te trouwen

Hoe het ook zij, 'een huwelijk is een processie waarbij het kruis altijd voorop gaat'.

Divine_70
05-06-06, 11:39
Geplaatst door Orakel
:hihi: Voor jou en al die anderen die um niet begrijpen, nog eens:

Hoe het ook zij, 'een huwelijk is een processie waarbij het kruis altijd voorop gaat'.

Sorry, http://www.cosgan.de/images/smilie/konfus/a050.gif Ik ben een beetje blond, het zal allemaal wel dan. :hihi:

Orakel
05-06-06, 11:50
Geplaatst door Divine_70
[B]Sorry, http://www.cosgan.de/images/smilie/konfus/a050.gif Ik ben een beetje blond,

Och, 'zalig zijn de onwetenden', dus blond zijn heb ook ze voordeel. :wink:




het zal allemaal wel dan. :hihi:

Tuurlijk was me stelling onzinnig, maar tis een reactie op het hullie-zullie-debat.
De opmerking "Hoeveel zijn er niet de autochtonen van racisme beschuldigen, maar tegelijkertijd een Nederlander niet goed genoeg vinden om mee te trouwen ", is namelijk vandezelfde orde.
Dat is een ricocherend argument.

Orakel
05-06-06, 11:51
Geplaatst door Rourchid
Crimine ab uno disce omnes - leer uit de beschuldiging tegen één (Griek) allen kennen (Vergilius, Aeneis II, 65)

:wink: boekentip noted!

Divine_70
05-06-06, 11:56
Geplaatst door Orakel
Och, 'zalig zijn de onwetenden', dus blond zijn heb ook ze voordeel. :wink:





Tuurlijk was me stelling onzinnig, maar tis een reactie op het hullie-zullie-debat.
De opmerking "Hoeveel zijn er niet de autochtonen van racisme beschuldigen, maar tegelijkertijd een Nederlander niet goed genoeg vinden om mee te trouwen ",

Kijk, die snap ik dan weer wel. http://www.cosgan.de/images/midi/froehlich/d060.gif :hihi:

H.P.Pas
05-06-06, 11:58
Geplaatst door Orakel
[BHoe het ook zij, 'een huwelijk is een processie waarbij het kruis altijd voorop gaat'. [/B]

Het huwelijk is een belegerde vesting.
Wie erin zit wil eruit, wie er buiten staat wil erin.

~Panthera~
05-06-06, 12:04
Geplaatst door H.P.Pas
Het huwelijk is een belegerde vesting.
Wie erin zit wil eruit, wie er buiten staat wil erin.



Dat laatste klopt niet. :ego:

Orakel
05-06-06, 12:23
Geplaatst door H.P.Pas
Het huwelijk is een belegerde vesting.
Wie erin zit wil eruit, wie er buiten staat wil erin.

:blij: Na een Oostenrijks en Arabisch gezegde nog ff een Nederlandse doen?

'Die de dant (zottin) trouwt om de want (handschoen, bruidsschat), verliest de want en houdt de dant'.

de wat minder beschaafde, ik-zeg-wat-ik-denk-versie luidt:

'Die een wijf trouwt om haar lijf, verliest het lijf en houdt het wijf'.

Ik ben uit.

Salaampjes.

H.P.Pas
05-06-06, 16:57
Geplaatst door Orakel
:blij: Na een Oostenrijks en Arabisch gezegde nog ff een Nederlandse doen?



Nog eentje dan..

Een dove man en een blinde vrouw, dat geeft een goed huwelijk. (Montaigne)

tukkersterror
05-06-06, 17:19
Geplaatst door Divine_70
http://www.cosgan.de/images/smilie/musik/e035.gif Always look on the bright side of live, pom pompom pompompompompom :duim:

http://www.cosgan.de/images/smilie/musik/c065.gif

Your are 6 month to late with your life of Brain:hihi:

This nou meer tiet vor Superstar

sater
05-06-06, 19:36
Geplaatst door Seif
Valt me nog mee. Helaas is de aandacht voor racisme altijd eenzijdig op autochtonen gericht. Ze moeten zo'n vergelijkbaar onderzoek eens onder allochtonen houden.

:aftel: met dank aan zowel het politiek correcte knuffelaallochtonendogma, als de hieruit voortvloeiende allochtonenslachtofferattitude. Gunstige uitzonderingen uiteraard daargelaten. Tja, men had een en ander op de vingers kunnen natellen.

chirpy
06-06-06, 12:49
Uit het onderzoek blijkt tevens dat de helft van de Nederlanders een afkeer heeft van moslims. Ze zijn bang voor de invloed van deze groep op de Nederlandse samenleving. Volgens 43 procent staat de islam niet voor vrede. Bijna twee derde van de ondervraagden vindt de religie onverenigbaar met het moderne leven in Europa.

Mijn vraag is aan de moslims hoe zij zelf hun godsdienst in samenhang met de westerse democratie zien. We mogen dan schrikken van de cijfers, maar wanneer we genuanceerd doorvragen, dan blijkt het dat slechts enkele aspecten niet stroken met "onze" manier van leven. Bv. stringente Islamieten wijzen de democratie af, positioneren de vrouw op een ander plan enz..Indien we deze verschillen bekritiseren, dan is dat nog niet een uiting van rascisme of xenofobie.

simouhand
06-06-06, 16:41
10%autochtonen racist en 90%allochtonen racist ,wat denk jij vriend dat is onverglijkbaar of niet??!!

Xaus
06-06-06, 21:11
Wat een bullshit is me dat
Racisme is door de blanke geïntroduceert ten eerste, niet door de donkerkleurige mensen.
De haat tegen de islam is gegroeid sinds 11 september waarom is me onbekend want er is geen enkele tastbare bewijs dat het moslims waren....
Jullie Belgen en Nl'ers geloven te veel in die liegende media alles wordt subjectief weergegeven en altijd in het nadeel van ons moslims
Trouwens de zwarten werden misbruikt en als slaven gebruikt nog geen eeuw geleden, de indianen zijn ook door de blanke (europeanen ) uitgeroeid en nu is het een strijd tegen ons moslims of zo iets
Wie denken jullie blanken wel dat jullie zijn GOD of wat .....

Divine_70
06-06-06, 21:20
Geplaatst door Xaus
Wat een bullshit is me dat
Racisme is door de blanke geïntroduceert ten eerste, niet door de donkerkleurige mensen.
De haat tegen de islam is gegroeid sinds 11 september waarom is me onbekend want er is geen enkele tastbare bewijs dat het moslims waren....
Jullie Belgen en Nl'ers geloven te veel in die liegende media alles wordt subjectief weergegeven en altijd in het nadeel van ons moslims
Trouwens de zwarten werden misbruikt en als slaven gebruikt nog geen eeuw geleden, de indianen zijn ook door de blanke (europeanen ) uitgeroeid en nu is het een strijd tegen ons moslims of zo iets
Wie denken jullie blanken wel dat jullie zijn GOD of wat .....

Mocht je geen MPSje zijn, neem dan eens de moeite wat meer van de afgelopen tijd te lezen hier op Maroc, kijk wie wie het meest discrimineert en je zal tot een opvallende conclusie komen. :moe:

Galactic Cowboy
06-06-06, 22:16
Geplaatst door Xaus
Wat een bullshit is me dat
Racisme is door de blanke geïntroduceert ten eerste, niet door de donkerkleurige mensen.
De haat tegen de islam is gegroeid sinds 11 september waarom is me onbekend want er is geen enkele tastbare bewijs dat het moslims waren....
Jullie Belgen en Nl'ers geloven te veel in die liegende media alles wordt subjectief weergegeven en altijd in het nadeel van ons moslims
Trouwens de zwarten werden misbruikt en als slaven gebruikt nog geen eeuw geleden, de indianen zijn ook door de blanke (europeanen ) uitgeroeid en nu is het een strijd tegen ons moslims of zo iets
Wie denken jullie blanken wel dat jullie zijn GOD of wat .....


Zoals in Sudan bedoel je ?

simouhand
07-06-06, 11:29
Racisme bestaat altijd in ieder samenleving(blank of zwart) maar ligt aan het slapen en wie slaapt wordt vroeg of later wakker.
Maar ik denk dat geloof speelt hier een grote role vooraal islamofobie want elk combinatie is mogelijk behalve met islam daarom zijn heel veel europeanen bang voor bijvoorbeeld:
-khatolik kan jij met elke geloof combineren
-een jood kan in 95%gevalen combineren met elke geloof
-een hindoestaan ook
-een bodhist ook
alle geloven kan jij met elkaar combineren behalve islam waarom
want een moslim kan nog niet eens combineren met een ander moslim
en een moslim denkt dat iedereen op het aard moet een moslim worder want de koran zegt :(wie andre geloof heeft anders dan islam wrdt van hem niet geaccepteerd) dat is echt redicule echt naif mensen zijn geen kleine kinderen toch.
Eerrlij is eerlijk als jij diep in islam kijkt jij zou geen tolerantie merken
ook in ander geloven gldt hetdezelfde maar de probleem is moslim willen altijd en proberen anders mensen te keren aan de islam.
Ik weet niet ik heb heel veel contradicties gemerkt in de koran en in hadith ,de bijbel en de tora zijn sowieso vervalst dus waar heen ik vind self gellof moet naar de kant moet schijven en anders levensvisie uitvinden dit zal gelden voor alle mensheid.

Joesoef
07-06-06, 14:41
F*cking mps-jes.


Pleur op naar je eigen prikbord www.schizofrenieprikbord.nl

duende
07-06-06, 19:27
Geplaatst door Xaus
Wat een bullshit is me dat
Racisme is door de blanke geïntroduceert ten eerste, niet door de donkerkleurige mensen.
De haat tegen de islam is gegroeid sinds 11 september waarom is me onbekend want er is geen enkele tastbare bewijs dat het moslims waren....
Jullie Belgen en Nl'ers geloven te veel in die liegende media alles wordt subjectief weergegeven en altijd in het nadeel van ons moslims
Trouwens de zwarten werden misbruikt en als slaven gebruikt nog geen eeuw geleden, de indianen zijn ook door de blanke (europeanen ) uitgeroeid en nu is het een strijd tegen ons moslims of zo iets
Wie denken jullie blanken wel dat jullie zijn GOD of wat .....
Rascisme is van alle tijden. Slavernij ook. Indianen in midden amerika hebben ook hele stammen uitgeroeid. Ook moslims hielden slaven.
Verdiep je eerst eens in de geschiedenis voordat je als ongeleid projectiel begint te kankeren.

naam
08-06-06, 09:59
Geplaatst door Xaus
Wat een bullshit is me dat
Racisme is door de blanke geïntroduceert ten eerste, niet door de donkerkleurige mensen.
De haat tegen de islam is gegroeid sinds 11 september waarom is me onbekend want er is geen enkele tastbare bewijs dat het moslims waren....
Jullie Belgen en Nl'ers geloven te veel in die liegende media alles wordt subjectief weergegeven en altijd in het nadeel van ons moslims
Trouwens de zwarten werden misbruikt en als slaven gebruikt nog geen eeuw geleden, de indianen zijn ook door de blanke (europeanen ) uitgeroeid en nu is het een strijd tegen ons moslims of zo iets
Wie denken jullie blanken wel dat jullie zijn GOD of wat .....

In Marokko heb je lichte en donkere moslims bv de Harratin. Wie denk jij dat wie discrimineert. :boer:

Olive Yao
08-06-06, 15:34
Geplaatst door simouhand
Racisme bestaat altijd in ieder samenleving(blank of zwart) maar ligt aan het slapen en wie slaapt wordt vroeg of later wakker.
Maar ik denk dat geloof speelt hier een grote role vooraal islamofobie want elk combinatie is mogelijk behalve met islam daarom zijn heel veel europeanen bang voor bijvoorbeeld:
-khatolik kan jij met elke geloof combineren
-een jood kan in 95%gevalen combineren met elke geloof
-een hindoestaan ook
-een bodhist ook
alle geloven kan jij met elkaar combineren behalve islam waarom
want een moslim kan nog niet eens combineren met een ander moslim
en een moslim denkt dat iedereen op het aard moet een moslim worder want de koran zegt :(wie andre geloof heeft anders dan islam wrdt van hem niet geaccepteerd) dat is echt redicule echt naif mensen zijn geen kleine kinderen toch.
Eerrlij is eerlijk als jij diep in islam kijkt jij zou geen tolerantie merken
ook in ander geloven gldt hetdezelfde maar de probleem is moslim willen altijd en proberen anders mensen te keren aan de islam.
Ik weet niet ik heb heel veel contradicties gemerkt in de koran en in hadith ,de bijbel en de tora zijn sowieso vervalst dus waar heen ik vind self gellof moet naar de kant moet schijven en anders levensvisie uitvinden dit zal gelden voor alle mensheid.
Hoi,

Deels mee eens, deels niet.
Op het dogmatische niveau wijst de islam alles buiten de islam af. Maar het leven is sterker dan die leer. Moslims zijn meestal niet zo, gelukkig.
Omgekeerd, de joodse en christelijke godsdiensten zijn op het dogmatische niveau net zo. Tot het tweede vaticaanse concilie (begin jaren ’60) beschouwde de roomskatholieke godsdienst zichzelf als “de uitsluitende waarheid”. Bij dat concilie is de rkk daarvan afgestapt – tot woede van fundamentalisten.

Hé, de reactie van de Bush junta en de nederlanders Bot en Kamp op democratisch gekozen zuidamerikaanse leiders – wat zegt dat over de ideologie van kapitalisme?

Ourzazate
09-06-06, 20:52
Geplaatst door 151 Nobelprizes
Gaaaaaaaaaan we weer. Het gaat niet om moslims. Want we hebben hier ook Surinaamse en Indonesische moslims. Het gaat gewoon om die tering-Noordafrikanen die zich niet weten te gedragen. Stom volk.

Het onderzoek spitst zich toch op moslims/islam en niet om die tering Noordafrikanen die zich niet weten te gedragen...?

ps:Het onderzoek onthult eigenlijk weinig nieuws. Wat wel opvallend is dat de Nederlandse bevolking blijk geeft van eerlijkheid. Iets wat je van de gemiddelde Nederlander (= hypocriet) niet hoeft te verwachten naar allochtonen toe...:).

Karin.N
09-06-06, 21:18
Geplaatst door Ourzazate
Iets wat je van de gemiddelde Nederlander (= hypocriet) niet hoeft te verwachten naar allochtonen toe...:).


En hoe is dat andersom ;)

Ourzazate
09-06-06, 23:45
Geplaatst door Karin.N
En hoe is dat andersom ;)

Niet zoals de situatie ik die aangaf...:).

Karin.N
10-06-06, 12:29
Geplaatst door Ourzazate
Niet zoals de situatie ik die aangaf...:).


en dus...... :)

Hawa
10-06-06, 14:17
Al die shit! Ik ben vrije mens,vrouw. Nooit zullen ze mij afpakken wat ik zelf bereikt hebt. Geen indoctrinatie,ik wil zijn wie ik ben, zovele met mij!
Ik ben blij dat ik vrij ben. Dat iedereen mij waardeert,zoals ik ben als vrouw,moeder van twee zonen.

Zeg niet dat ik maar kan doen wat ik wil.

Ik ben gewelddadig!

Ik gooi ook fotocamera van uit mijn luie stoel naar mijnzons hoofd(15 jaar) hij noemt mij HOER!
Het is als Allahs wil,ik beschadig niemand,het projectiel vliegt tussen pc scherm en boks en beschadigt dus niks.
Maar hij begint nog eens,ik ben moe,ik kan niet meer tegen en smijt nog een keer met glas. Deze projectiel gooi ik met kracht tegen zijn bureau stoel war alles in splinters drijft,allemal glas!
Ik ben blij dat ik goed gooi,dat niemand slachtoffer is geworden!!Maar die zoon kiest hazenpad en verdwijnt nar boven en gooit luik dicht...

Ik kan echt niet tegen autoriteiten,zet bij bij, kwaad bloed,en dan begin ik ook!!!!
Het is weer koek en ei,hij overlegt met mij, zoals het hoort,discussie altijd mogelijk!
Mar ik hou niet van deze vreselijke hype! Ik verafschuw ruzie!
Auoriteiten ik kan niet tegen,ik ga tekeer,als gestapo ook!
IK wil geen gestapo zijn,ik wil nooit onderdrukker zijn,nooit niet,zo ben ik niet!
Ik schaam mij altijd.vooral met ruzie,maar komt altijd weer goed,en dan ben ik blij, altijd!
Elk woord die ik zeg,weeg ik op weegschaaltje,el;k woord die ik bezig,ga ikzelf anyliseren,ik ben moeder,ik lig onder de voeten van Mohammed, vrede zij met hem, maardie macho gedrag van die mannetjes,ja ik koester ook,ik ben moeder,ik ben vergevingsgezind,mar ik span mijn boog als die daadkracht die ik inbreng,onder hoogspanning staat. Dan ben ik furieus ,dan verwens ik hun nar hel,naar ellende en wat nog meer.
Ik zeg altijd, wie goede doet, die goed ontmoet....(ben ik nu zo haatdragend?) :ninja2:

Orakel
10-06-06, 18:21
Geplaatst door chirpy

Mijn vraag is aan de moslims hoe zij zelf hun godsdienst in samenhang met de westerse democratie zien.

Moslims doen alsof ze inburgeren, maar intussen nemen ze stilletjes aan de boel over. De stichting van het khalifaat is al begonnen, middels een getrapte infiltratie. Eerst wordt de nationale cashflow in een ijzeren wurggreep genomen d.m.v. het innemen van het midden- en kleinbedrijf. Gelijktijdig vindt er ook een taalkundige infiltratie plaats en zonder dat de inboorlingen het in de gaten hebben, verworden 'de markt'en 'de braderie' tot 'de bazaar'.
En terwijl de natives oefenen op hun uitspraak van 'koesjkoesj', dringt de 2e colonne heel geniepig de politiek binnen.
Onderwijl, back home, worden de kromzwaarden geslepen en wordt hier onderwijl het onderwijs hand over hand ingenomen.
Inshallah.


We mogen dan schrikken van de cijfers,

Valt niks te schrikken. A: het is niks nieuws, b: 90% is niet rasisctisch en c: het is een flutonderzoek.
Ze hebben 1020 mensen met enorm suggestieve vragen ondervraagd en onder die 1020 blijken ook nog eens allochtonen te hebben gezeten.

~Panthera~
11-06-06, 09:12
Geplaatst door Orakel
Moslims doen alsof ze inburgeren, maar intussen nemen ze stilletjes aan de boel over. De stichting van het khalifaat is al begonnen, middels een getrapte infiltratie. Eerst wordt de nationale cashflow in een ijzeren wurggreep genomen d.m.v. het innemen van het midden- en kleinbedrijf. Gelijktijdig vindt er ook een taalkundige infiltratie plaats en zonder dat de inboorlingen het in de gaten hebben, verworden 'de markt'en 'de braderie' tot 'de bazaar'.
En terwijl de natives oefenen op hun uitspraak van 'koesjkoesj', dringt de 2e colonne heel geniepig de politiek binnen.
Onderwijl, back home, worden de kromzwaarden geslepen en wordt hier onderwijl het onderwijs hand over hand ingenomen.
Inshallah.

.

:lol: VLaKKKK !! :haha:

Weer schitterend verwoord, Or. :duim:

k haal vast coucous in huis, en gebedsmatjes. :droef: :hihi:

David
11-06-06, 15:23
Geplaatst door ~Panthera~
k haal vast coucous in huis, en gebedsmatjes.


Ik heb Couscousje al regelmatig in huis, dus ik zit goed. Nu nog een matje.

Rourchid
11-06-06, 15:33
Geplaatst door ~Panthera~

k haal vast coucous in huis, en gebedsmatjes. :droef: :hihi:
http://www.hiking-site.nl/materialen_kompas_recta.php

http://www.hiking-site.nl/materialen_kompas_silva.php

Ourzazate
12-06-06, 04:42
Geplaatst door Karin.N
en dus...... :)

Dat kan ik beter tegen jou zeggen...:).

binloser
12-06-06, 08:00
[QUOTE]Geplaatst door Orakel
[B]Moslims doen alsof ze inburgeren, maar intussen nemen ze stilletjes aan de boel over. De stichting van het khalifaat is al begonnen, middels een getrapte infiltratie. Eerst wordt de nationale cashflow in een ijzeren wurggreep genomen d.m.v. het innemen van het midden- en kleinbedrijf. Gelijktijdig vindt er ook een taalkundige infiltratie plaats en zonder dat de inboorlingen het in de gaten hebben, verworden 'de markt'en 'de braderie' tot 'de bazaar'.
En terwijl de natives oefenen op hun uitspraak van 'koesjkoesj', dringt de 2e colonne heel geniepig de politiek binnen.
Onderwijl, back home, worden de kromzwaarden geslepen en wordt hier onderwijl het onderwijs hand over hand ingenomen.
Inshallah.

Bovenstaand is een reeel gevaar; een deel der moslims is daar inderdaad mee bezig. Maar vreest niet want we zullen bevrijd worden door de Polen en de Russen. Wie zou dat hebben kunnen denken.

Rourchid
12-06-06, 11:11
Geplaatst door binloser

Maar vreest niet want we zullen bevrijd worden door de Polen en de Russen.


:duim:
Een bekend representant van we, Adolf Hitler is in 1945 bevrijd door de Russen.
Om zijn bevrijding te vieren schoot Adolf Hitler zichzelf dwars door het hoofd!

Divine_70
12-06-06, 13:23
Geplaatst door tukkersterror
http://www.cosgan.de/images/smilie/musik/c065.gif

Your are 6 month to late with your life of Brain:hihi:

This nou meer tiet vor Superstar

Ik zit hier niet bij Idols ? :verward:

tukkersterror
12-06-06, 13:58
Geplaatst door Orakel
Moslims doen alsof ze inburgeren, maar intussen nemen ze stilletjes aan de boel over. De stichting van het khalifaat is al begonnen, middels een getrapte infiltratie. Eerst wordt de nationale cashflow in een ijzeren wurggreep genomen d.m.v. het innemen van het midden- en kleinbedrijf. Gelijktijdig vindt er ook een taalkundige infiltratie plaats en zonder dat de inboorlingen het in de gaten hebben, verworden 'de markt'en 'de braderie' tot 'de bazaar'.
En terwijl de natives oefenen op hun uitspraak van 'koesjkoesj', dringt de 2e colonne heel geniepig de politiek binnen.
Onderwijl, back home, worden de kromzwaarden geslepen en wordt hier onderwijl het onderwijs hand over hand ingenomen.
Inshallah.


Kromzwaarden?

Is dat niet het zelfde als een konijntje met zijn vliegje op zijn neus sturen naar een inbreker met het beveel attack and kill :nerveus:

:nijn: :ego: