PDA

Bekijk Volledige Versie : Hamas verwerpt referendum over Palestijnse staat



Seif
04-06-06, 17:39
Hamas verwerpt referendum over Palestijnse staat

De radicaal-islamitische beweging Hamas heeft zondag het voorstel van de Palestijnse president Mahmoed Abbas verworpen om een referendum te organiseren over de aanvaarding van een Palestijnse staat op de Westelijke Jordaanoever naast Israël, indien de Palestijnse partijen het onderling niet eens raken over een politiek programma. "Het referendum zal de toestand bemoeilijken. Ik denk niet dat we meer crisissen nodig hebben sinds we met politieke, financiële en veiligheidscrisissen kampen", zei regeringswoordvoerder Ghasi Hamad zondag op de Palestijnse radio.

Kloof vergroot

Hij gaf toe dat de kloof tussen Hamas, dat de Palestijnse regering leidt, en president Abbas is vergroot. De deadline die Abbas had ingesteld voor het aanvaarden van zijn ultimatum verstrijkt maandag. De president had het referendum naar voren geschoven in een poging Hamas te dwingen een plan te aanvaarden dat werd opgesteld door een aantal prominente Palestijnse gevangenen, onder wie leden van Hamas, die in Israël opgesloten zitten.

Internationale druk

Hamas mocht in maart een regering samenstellen nadat het de parlementsverkiezingen had gewonnen. De beweging kwam onder internationale druk te staan om te ontwapenen, de vroegere Israëlisch-Palestijnse akkoorden te respecteren en het bestaan van Israël te erkennen.

Impasse

Leden van Hamas en Fatah hadden zondag telefonisch contact met de Palestijnse premier Ismail Haniyeh om uit de impasse te raken. Het ging om een vertegenwoordiger van president Abbas, zakenman Mounir al-Masri en parlementsvoorzitter Aziz Doweik. Het was de bedoeling om een definitief standpunt van Hamas te krijgen over het voorstel van de gevangenen. Dat moet een oplossing bieden voor de politiek-financi‘le crisis in de Palestijnse gebieden.

Deadline

"Aboe Mazen (Abbas) heeft verklaard dat er geen reden is om de dialoog te verlengen daar er geen enkele positieve verklaring is van Hamas. De dialoog loopt morgen af", weet een volksvertegenwoordiger van de Fatah-beweging. "Het referendum is illegaal. Het heeft tot doel de dialoog te doen falen en het democratisch verkozen Hamas omver te werpen. We zullen het niet toestaan", zei de woordvoerder van de beweging.

04/06/06 13u05


Bron: HLN.be (http://www.hln.be/hlns/cache/homehome.html)

tukkersterror
04-06-06, 18:22
Hoeveel palastijnen zullen nu al spijt hebben van hun stem op Hamas?

tukkersterror
04-06-06, 19:06
Geplaatst door Dorinthe
Ik denk van niet. Dat Hamas de verkiezingen gewonnen heeft, is een logisch gevolg op het traineren van Israel van het vredesproces. Israel wil helemaal geen vrede en ze wil helemaal geen Palestijnse staat. Het is ook het gevolg van de laffe en hypocriete houding van het Westen. Israel heeft een Card Blanche gekregen van de VS en de EU. Hoe radicaliseer je mensen, door ze te onderdrukken, ze van huis en haard beroven, ze als tweedrangs mensen te behandelen. Dat wordt hier door de meeste Nederlanders alleen maar gewoon gevonden. De Palestijnen mogen daar niks tegen terug doen natuurkijk, die moeten zich alles maar laten welgevallen. Dat is de hypocriete KUTHOUDING van de meeste Nederlanders en dan vooral het "Christelijke" deel van de natie.

Ik vraag me af waarom van Hamas gevraagd wordt om de staat Israel te erkennen en de internationale afspraken te respecteren, terwijl Israel elke internationale afspraak aan zijn laars lapt en geen levensvatbare Palestijnse staat naast zich wil.

De Palestijnse aanslagen zijn niet anders dan een legitieme vorm van verzet. Staatsterrorisme is alleen maar te bevechten met induvidueel verzet.

Ðorinte.

Meisje ga eerst eens een stukje geschiedenis leren.

Waarom zou Hamas anders het reverendum tegen houden?

En met dat eeuwige woord hypocriete en gehak op ons Nederlanders kan ik slechts 1 ding zeggen TIEF OP!!!

knuppeltje
04-06-06, 19:50
Geplaatst door tukkersterror
Hoeveel palastijnen zullen nu al spijt hebben van hun stem op Hamas?

Die hebben toch al niets meer te verliezen, dus wat denk je?

tukkersterror
04-06-06, 20:27
Geplaatst door Dorinthe
IDD, Zou jij ook eens moeten doen, haal die Zionistische oogkleppen toch eens weg, zouden meer Nederlanders moeten doen. Ja de Israelisch hebben de Palestijnen correct behandeld in jouw ogen, ze hebben de Palestijnen helemaal niks aangedaan, dat is allemaal flauwe kul natuurlijk.
Ik heb niet gezegd dat ik het niet eens was met iemand, maar ik haal geen natie die niets met het probleem te maken heeft naar beneden.
Wat jij stelt zou het zelfde wezen als ik zou zeggen dat alle moslims die palestijnen eens wat moeten leren.
Het was jou opstelling naar het Nederlandse volk die ik aan de kaak stel, niet jou gevoelens naar omtrend de problemen in het midden oosten.


Het zijn allemaal leugens natuurlijk:
Ze hebben geen land geroofd
Ze vernietigen geen huizen
Ze schieten niet op Palestijnen
Ze behandelen Palestijnen ook niet als tweederangs burgers
Natuurlijk wil Israel vrede
Natuurlijk willen ze geen ommuurd Ghetto van Warschau, de Berlijnse Muur is er niks bij.

Nogmaals lees eens door in de geschiedenis hoe alles is ontstaan.


Ik zou zeggen Tief zelf maar op met je achterlijke ideeën over die geweldige staat Israel. Het is de enige staat ter wereld, die als gevolg van terrorisme is ontstaan, ondanks de VN.
Ðorinte.

Waarom zou ik moeten optieven, ik heb geen haat verhouding met nederland of met de burgers die hier wonen, ik geef niet hun overal van op de schuld.

En de staat Israel is een stuk grond (waar niets wilde groeien) die is geschonken aan de Joden door Engeland, tevens historisch gezien hadden zij daar bepaalde rechten op.
Dus Israel is zeker niet door terroristme ontstaan :D

tukkersterror
04-06-06, 20:32
Geplaatst door knuppeltje
Die hebben toch al niets meer te verliezen, dus wat denk je?

Moet ik eerlijk zijn............

Ik weet het niet meer???

2 of 3 juli ga ik er heen voor 50 dagen dus ik zie het wel

tukkersterror
05-06-06, 01:09
Geplaatst door Dorinthe
Daar woonden natuurlijk geen Palestijnen toen Engeland dat weg gaf, het is wel erg makkelijk om andermans land weg te geven. Dit is echt de meest achterlijke beredenering over het ontstaan van Israel. Leer jij maar eens de geschiedenis over het ontstaan van de Joodse staat. Je doet verdomme net of die Palestijnen vrijwillig huis een haard verlaten hebben.
Ik doe helemaal niets, zeg jou alleen dat de situatie in 1946 daar is ontstaan.
Ik zeg je dat dit niet de schuld is van Nederland en dan kan jij blijven schelden op mij en op de rest van de Nederlandse bevolking.


Zeg me eens waarom de Joden daar recht op hadden, vanuit de bijbel, bedoel je? Wat een flauwe kul!! Zo lust ik er ook nog wel een paar.
Kan me herinderen dat de Joden ooit eens door Mozes zijn geleid naar het beloofde land, Joden kennen diverse koningen die het land hebben geregeerd (gevens daarvan komen niet alleen uit boeken maar ook uit oude perkament rollen), dat omstreeks 1300 de Islam zich verbreide in deze gebieden geeft dit nog niet het recht om anders denkende daar weg te houden of land te ontzeggen.


Dat bedoel ik nou met die kutmentaliteit van veel Nederlanders, waaronder jij, die geen enkel idee hebben hoe de Palestijnen behandeld worden door de Israelisch en hen een normaal leven onmogelijk wordt gemaakt. Dat kan jou als "Christen" niks schelen zo te horen, want je bent verblind door haat tegen de Palestijnen.
Wat mijn mening is heeft niets te maken met mijn geloof of overtuiging, mijn mening is voor grote gedeelte gebasseerd op feiten en waarnemingen.
En haat..... hoe kan ik iemand haten die mij niets heeft aangedaan, ik denk dat jij je mening laat vormen geleid door onvermogen om door facades heen te prikken.


By the way, ik ben gewoon Nederlandse hoor, geboren en getogen.
Ja en? dat je wieg toevallig op nederlands grondgebied stond, geeft dit jou het recht om personen, geloof of een mening te hebben die niet gegrond is?



Waar ik de schurft aan heb, is die "Christelijke" kutmentaliteit van Nederlanders die onvoorwaardelijk achter Israel blijven staan, wat die ook doet, als zouden ze alle Palestijnen over de kling jagen, dan nog zou jij het goedkeuren. Hoezo Christelijk?
Ðorinte.

Wederom gooi jij het weer op het Christelijk geloof en waarom is het een kut mentaliteit?
Ik denk dat de nuchterheid van een Nederlander en de objectiviteit zorgt voor een keuze, gedeeltelijk zullen daar de WO2 en de Terroristische aanslagen een rol in spelen.
Aan de andere kant spelen ook ongenuanceerde uitspraken van personen zoals jij en Greta Duisenberg voor een anti stemming.
Tevens heeft het weigeren van waarnemers tijdens de verkiezingen bij diverse organisatie's vraagtekens opgeroepen.
Van mij mag je ook gewoon doorgaan, maar bedenk dat je ook veel schade kunt aanrichten voor een bevolkingen die het niet verdienen.

ronald
05-06-06, 17:54
Geplaatst door Dorinthe
"Kan me herinderen dat de Joden ooit eens door Mozes zijn geleid naar het beloofde land, Joden kennen diverse koningen die het land hebben geregeerd (gevens daarvan komen niet alleen uit boeken maar ook uit oude perkament rollen), dat omstreeks 1300 de Islam zich verbreide in deze gebieden geeft dit nog niet het recht om anders denkende daar weg te houden of land te ontzeggen."

Wat heeft Mozes met het Palestijns-Joodse conflict te maken? Gaf en Geeft dat de Joden het recht om de Palestijnen te verdrijven, ze te onderdrukken en hun land te roven, iets wat ze nog steeds doen?

Dat bedoel ik nou met die christelijke kutmentaliteit van jou. Je hebt het alleen maar over de situatie van 1946 en je doet net of de Joden de Palestijnen niks aangedaan hebben. Over ongenuanceerdheid gesproken. Jij bent zo ongenuanceerd als de pest.

Wat Gretta Duisenberg aangaat, daar zou jij als christen nog een goed voorbeeld aan kunnen nemen, dan zou je veel geloofwaardiger worden als "Christen". Wat ik tot nu toe gelezen heb van jou hierover, kom ik tot de conclusie dat jou Christelijkheid maar een wassen neus is en van nul en generlei waarde is. Het is alleen maar een laagje vernis, een façade. Zo lopen hier wel meer van die zgn. christenen rond.

Daarom haat ik religies ook, ze brengen alleen maar ellende op deze wereld, oorlogen, moordpartijen, onderdrukking, discriminatie, vrouwenonderdrukking, uithuwelijking, uitbuiting enz, enz. De rij van misdaden is te lang om op het internet te zetten. Er is nog nooit iets goeds van gekomen.

Die Feiten en waarnemingen van jou over het conflict heb je zeker door een blind paard laten doen, Je weet gewoon geen flikker van de hele situatie. Doe die Zionistische oogkleppen toch eens af man, en zie hoe de werkelijkheid er van de Palestijnen er uit ziet. Dat interesseert je niet zo te horen. Je hebt het alleen maar te doen met de Joden.

Ðorinte.


...wat zielig allemaal.

ronald
05-06-06, 18:22
Geplaatst door Dorinthe
IDD, wat een zielig antwoord heb je geproduceerd. OOk al last van het oogkleppensydroom. Zou je toch iets aan moeten laten doen.

Ðorinte.


Nee. Met mijn ogen is niets aan de hand.

Joepie
05-06-06, 19:04
Geplaatst door Dorinthe
IDD, wat een zielig antwoord heb je geproduceerd. OOk al last van het oogkleppensydroom. Zou je toch iets aan moeten laten doen.

Ðorinte.

en ik raad ou eens aan te gaan kijken in israel dan vallen jouwn oogkleppen misschien ook eens af

Spoetnik
05-06-06, 19:14
Geplaatst door Joepie
en ik raad ou eens aan te gaan kijken in israel dan vallen jouwn oogkleppen misschien ook eens af

Wat moet daar dan te zien zijn?

Het is trouwens ongelovig warm en luchtvochtig nu aan de kust, niet fijn om in rond te lopen :jammer:

Joepie
05-06-06, 19:35
Geplaatst door Spoetnik
Wat moet daar dan te zien zijn?

Het is trouwens ongelovig warm en luchtvochtig nu aan de kust, niet fijn om in rond te lopen :jammer:
dat valt wel mee, een briesje vergezelt je.

wat daar te zien valt? dat het eens israelisch -palestijns conflict is. Niet joods - palestijns, gezien de vele andere geloven en 1.5 miljoen moslims die gewoon in vrede naast de joden wonen.

hoe wil je dansen met iemand die bewust op je voeten blijft trappen hoe je het ook probeert?

Dwaalspoor
05-06-06, 19:58
Geplaatst door Joepie
dat valt wel mee, een briesje vergezelt je.

wat daar te zien valt? dat het eens israelisch -palestijns conflict is. Niet joods - palestijns, gezien de vele andere geloven en 1.5 miljoen moslims die gewoon in vrede naast de joden wonen.

hoe wil je dansen met iemand die bewust op je voeten blijft trappen hoe je het ook probeert?

Een verschil tussen de joden en palestijnse arabieren in Israel is bijvoorbeeld dat een jood die nog nooit in Israel is geweest zo de israelische staatsburgerschap kan krijgen en kan trouwen met elke joodse uit de rest van de wereld, maar een Palestijn die daar geboren is en met een palestijnse buiten israel wil trouwen kan dat vergeten.

Dat noem ik een nazi wet.

ronald
05-06-06, 19:59
Geplaatst door Dorinthe
De Palestijnen zijn in Israelische ogen tweederangs Moslims. 58 jaar staatsterrorisme werpt wel z'n vruchten af natuurlijk.

Dat zal wel dat ze daar in vrede leven, maar de staat Israel gunt de Palestijnen nog geen vierkante meter grond, daar zit het probleem. Ze hebben de Gazastrook opgegeven, maar daarvoor in de plaats pikken ze het meest vruchtbare deel van de Westbank in, de Jordaanvallei. De eerste nederzetting zijn ze alweer mee bezig. Ze gaan gewoon door met het roven van land, zoals ze al die jaren al gedaan hebben. Geweldig toch, hoe kweek je haat? Heb je je dat wel eens afgevraagd?

Die aanslagen in Israel zijn gewoon een boomerang, voor alle Israelische misdaden en onderdrukking.

"Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen... Dan dooft het licht. .."

Deze spreuk geldt ook voor Palestijnen, dus vandaar het verzet tegen allen onrecht.

Ðorinte.


Verhip....m'n oogkleppen zijn weg......Ik zie het nu....die van jouw zitten van voor en naast.

Dwaalspoor
05-06-06, 20:05
Geplaatst door Dorinthe
Ook zo'n "Christelijke" hufter.

Ðorinte.

Fout, hij is een ultra-orthodoxe joodse zionist.

Joepie
05-06-06, 20:18
Geplaatst door Dorinthe
De Palestijnen zijn in Israelische ogen tweederangs Moslims. 58 jaar staatsterrorisme werpt wel z'n vruchten af natuurlijk.

Dat zal wel dat ze daar in vrede leven, maar de staat Israel gunt de Palestijnen nog geen vierkante meter grond, daar zit het probleem. Ze hebben de Gazastrook opgegeven, maar daarvoor in de plaats pikken ze het meest vruchtbare deel van de Westbank in, de Jordaanvallei. De eerste nederzetting zijn ze alweer mee bezig. Ze gaan gewoon door met het roven van land, zoals ze al die jaren al gedaan hebben. Geweldig toch, hoe kweek je haat? Heb je je dat wel eens afgevraagd?

Die aanslagen in Israel zijn gewoon een boomerang, voor alle Israelische misdaden en onderdrukking.

"Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen... Dan dooft het licht. .."

Deze spreuk geldt ook voor Palestijnen, dus vandaar het verzet tegen allen onrecht.

"hoe wil je dansen met iemand die bewust op je voeten blijft trappen hoe je het ook probeert?"

De Palestijnen trappen misschien op een voet, de Palestijnen worden herhaaldelijk op het hoofd geslagen door de Israelisch, dat is veel erger.

Ik stop deze discussie, want in Nederland is daar geen discussie over te voeren, omdat heel veel Nederlanders het heel gewoon vinden, dat Israel huizen vernietigd, duizenden Palestijnse gezinnen zijn dakloos geworden, nu weer de Jordaanvallei inpikken enz .enz. Ze gaan op de oude voet door. Het zijn gewoon arrogante klootzakken die het in Israel het voor het zeggen hebben. Dat zijn nu echte KUTJODEN.
Die mogen ze om mij afschieten.

Ðorinte.


Ðorinte.

Hoe zit het eigenlijk met de palestijnen in Libanon? Daar worden ze wel goed behandeld denk je?

voorbeeld:
http://www.nieuws.nl/archief/2005-10-18/17398/Na_terugtrekking_Syri&235%3Brs_wil_Libanon_Palestijnen_aanpakken

Eni
05-06-06, 20:38
Geplaatst door Dorinthe
Dat is het ook.

Heb ik al eerder gezegd, de Nazies zijn goeie leermeesters geweest voor de Joden. Ze brengen het al 58 jaar in praktijk.

Ðorinte.

Jij bent echt ziek in je hoofd domme zeug.

Dwaalspoor
05-06-06, 20:48
Geplaatst door Eni
Jij bent echt ziek in je hoofd domme zeug.

Jij hebt oogkleppen op, er zijn historische documenten/bewijzen die de stelling van Dorinthe ondersteunen.

ronald
05-06-06, 23:31
Geplaatst door Dorinthe
Ook zo'n "Christelijke" hufter.

Ðorinte.

Dat jij je zogenaamde linkse hufterigheid hier laat zien door op deze manier op jezelf te reageren slaat al helemaal op de schellen van ieders ogen. Wanneer kom je met je luie reet uit die stoel en ga voor een jaar of wat die zielige Palestijnse vrouwen bij staan. Dan doe je tenminste wat nuttigs salonjanker.

ronald
05-06-06, 23:32
Geplaatst door Dwaalspoor
Fout, hij is een ultra-orthodoxe joodse zionist.

In jouw belevingswereld is ieder jood een zionist. Ik heb het je eerder gezegd: anti-zionisme = anti-semitisme.

ronald
05-06-06, 23:33
Geplaatst door Dorinthe
Dat is het ook.

Heb ik al eerder gezegd, de Nazies zijn goeie leermeesters geweest voor de Joden. Ze brengen het al 58 jaar in praktijk.

Ðorinte.


Dom wicht.

ronald
05-06-06, 23:35
Geplaatst door Dwaalspoor
Jij hebt oogkleppen op, er zijn historische documenten/bewijzen die de stelling van Dorinthe ondersteunen.

Yeah right......geloof je het zelf? Ze is te dom om uit haar ogen te kijken. Laat staan alsof dat gewauwel wat inhoudelijks is .

Rourchid
05-06-06, 23:45
Geplaatst door ronald
In jouw belevingswereld is ieder jood een zionist. Ik heb het je eerder gezegd: anti-zionisme = anti-semitisme.
zionisme = anti-semitisme

ronald
05-06-06, 23:48
Geplaatst door Rourchid
zionisme = anti-semitisme


Kan het soms zijn. Maar anti-zionisme is in ieder geval altijd anti-semitisme.

tukkersterror
06-06-06, 00:11
Dorinthe als je eerst nu eens leerde om andere mensen en andere geloven in hun waarde te laten, dus niet schelden op culturen en geloven. Als je daarna nu eens antwoord geeft op mijn reactie, in normale woorden zonder achterdocht maar onderbouwd met feiten en data's.
Het enigste wat jij nu doet is schelden op mensen die hoogstwaarschijdelijk een geloof hebben waar jij niets van afweet, maar toch steeds weer blijft naar uithalen, dit getuigd van dom haatdragend rascistisch gedrag, waar ik ook de volgende keer de beheerder van deze site van op de hoogte zal brengen.
Misschien is het voor jou moeilijk om je te beheersen maar ik raad je aan om het toch te doen of anders een weerbaarheids programma te volgen.

Hoe jij ook draait, scheld, schreeuwd of te keer gaat, Israel is een erkende staat, heeft recht op het land en daar kan niemand iets meer aan veranderen.
Aan de andere kant moeten wij zorgen dat Israel zijn grenzen erkent en daar niet van afwijkt, tevens moeten de palestijnen stopen met de zelfmoord aanslagen en de staat Israel erkennen.

Daarin tegen lijkt jij met het geschel precies op de palestina's, want ook die kunnen geen normaal gesprek aangaan en dan heb ik het niet over de burgers van Palestina van dat zijn vaak normale beschaafde mensen die vrede willen.
Alleen de herrieschoppers, daar valt niet mee te praten.

Qaiys
06-06-06, 02:18
Geplaatst door ronald
Kan het soms zijn. Maar anti-zionisme is in ieder geval altijd anti-semitisme.

Dat is niet waar. Het zionisme is te vergelijken met het Blüt und bodem theorie van de nazi's maar dan op andermans gestolen grond. Zionisme is per definitie racistisch. Anti-zionisme = anti-racisme.

gh.wille
06-06-06, 02:19
Geplaatst door tukkersterror
Dorinthe als je eerst nu eens leerde om andere mensen en andere geloven in hun waarde te laten, dus niet schelden op culturen en geloven. Als je daarna nu eens antwoord geeft op mijn reactie, in normale woorden zonder achterdocht maar onderbouwd met feiten en data's.
Het enigste wat jij nu doet is schelden op mensen die hoogstwaarschijdelijk een geloof hebben waar jij niets van afweet, maar toch steeds weer blijft naar uithalen, dit getuigd van dom haatdragend rascistisch gedrag, waar ik ook de volgende keer de beheerder van deze site van op de hoogte zal brengen.
Misschien is het voor jou moeilijk om je te beheersen maar ik raad je aan om het toch te doen of anders een weerbaarheids programma te volgen.

Hoe jij ook draait, scheld, schreeuwd of te keer gaat, Israel is een erkende staat, heeft recht op het land en daar kan niemand iets meer aan veranderen.
Aan de andere kant moeten wij zorgen dat Israel zijn grenzen erkent en daar niet van afwijkt, tevens moeten de palestijnen stopen met de zelfmoord aanslagen en de staat Israel erkennen.

Daarin tegen lijkt jij met het geschel precies op de palestina's, want ook die kunnen geen normaal gesprek aangaan en dan heb ik het niet over de burgers van Palestina van dat zijn vaak normale beschaafde mensen die vrede willen.
Alleen de herrieschoppers, daar valt niet mee te praten.


Een hele goede zin :Alleen de herrieschoppers, daar valt niet mee te praten. [/B][/QUOTE]

Dat geld voor al die secreten waar niet mee te praten valt !
En die zijn er zat overal ter Wereld !

Qaiys
06-06-06, 02:24
Geplaatst door tukkersterror
Dorinthe als je eerst nu eens leerde om andere mensen en andere geloven in hun waarde te laten, dus niet schelden op culturen en geloven. Als je daarna nu eens antwoord geeft op mijn reactie, in normale woorden zonder achterdocht maar onderbouwd met feiten en data's.
Het enigste wat jij nu doet is schelden op mensen die hoogstwaarschijdelijk een geloof hebben waar jij niets van afweet, maar toch steeds weer blijft naar uithalen, dit getuigd van dom haatdragend rascistisch gedrag, waar ik ook de volgende keer de beheerder van deze site van op de hoogte zal brengen.
Misschien is het voor jou moeilijk om je te beheersen maar ik raad je aan om het toch te doen of anders een weerbaarheids programma te volgen.

Hoe jij ook draait, scheld, schreeuwd of te keer gaat, Israel is een erkende staat, heeft recht op het land en daar kan niemand iets meer aan veranderen.
Aan de andere kant moeten wij zorgen dat Israel zijn grenzen erkent en daar niet van afwijkt, tevens moeten de palestijnen stopen met de zelfmoord aanslagen en de staat Israel erkennen.

Daarin tegen lijkt jij met het geschel precies op de palestina's, want ook die kunnen geen normaal gesprek aangaan en dan heb ik het niet over de burgers van Palestina van dat zijn vaak normale beschaafde mensen die vrede willen.
Alleen de herrieschoppers, daar valt niet mee te praten.

Jij bent als eerste begonnen met schelden steek dus die hand eerst in eigen boezem.

Ik garandeer je dat Israel ook zal verdwijnen. De stomste fout die de zionisten hadden kunnen maken is israel creeren door landje pik en mensen te onderdrukken. Hoe lang het ook zal duren israel gaat verdwijnen. Het is allemaal verloren moeite.

gh.wille
06-06-06, 02:34
Geplaatst door Qaiys
Jij bent als eerste begonnen met schelden steek dus die hand eerst in eigen boezem.

Ik garandeer je dat Israel ook zal verdwijnen. De stomste fout die de zionisten hadden kunnen maken is israel creeren door landje pik en mensen te onderdrukken. Hoe lang het ook zal duren israel gaat verdwijnen. Het is allemaal verloren moeite. "

Klopt als een bus ,ze waren al eerder "verdwenen '"( verdreven ).en terug gekomen .
:hihi:

Qaiys
06-06-06, 02:39
Geplaatst door gh.wille
"

Klopt als een bus ,ze waren al eerder "verdwenen '"( verdreven ).en terug gekomen .
:hihi:

Zionisten behoren niet tot het historische volk dat daar ooit heeft gewoond, de palestijnen wel. Zionisten behoren tot een turkachtige volk, de khazaren dat zich rond 1000 n.c. tot het jodendom heeft bekeerd.

Overigens is dat geen argument om mensen te onderdrukken, uit te moorden te verjagen en van hun land te beroven.

ronald
06-06-06, 04:41
Geplaatst door Qaiys
Zionisten behoren niet tot het historische volk dat daar ooit heeft gewoond, de palestijnen wel. Zionisten behoren tot een turkachtige volk, de khazaren dat zich rond 1000 n.c. tot het jodendom heeft bekeerd.

Overigens is dat geen argument om mensen te onderdrukken, uit te moorden te verjagen en van hun land te beroven.


Dom gans.....en dit is een compliment hoor.

tukkersterror
06-06-06, 08:03
Geplaatst door Qaiys
Jij bent als eerste begonnen met schelden steek dus die hand eerst in eigen boezem.
Waar Fikkie?




Ik garandeer je dat Israel ook zal verdwijnen. De stomste fout die de zionisten hadden kunnen maken is israel creeren door landje pik en mensen te onderdrukken. Hoe lang het ook zal duren israel gaat verdwijnen. Het is allemaal verloren moeite.

Als Israel zal verdwijnen, zal de wereld totaal in brand zijn, want geen van de normaal denkende mens zou toestaan dat Israel verdwijnt onder druk van een paar moslim staten die eisen dat deze verdwijnt omdat het in de koran staat.
Het is nog steeds zo dat deze landen er om heen nog steeds de hulp nodig hebben van het grote westen voor voedsel en techniek en zolang dit zo is Israel niet bang hoef te zijn. :lole:

blauwwit
06-06-06, 10:26
wow, even dorinthe samenvatten : iedereen die israël niet haat is een geindoctrineerde zionist.
Israël is net zo erg als de nazi's.
Aanslagen op kutjoden zijn gerechtvaardigd.

En dan nog beweren dat anti-israëlisme en anti-semitisme niets met elkaar te maken hebben.....

(is dorinthe trouwens het bastaard kind van dries van agt en gretta duisenberg?)

Oooh ja en trouwens dit soort antisemitische scheldkannonades horen niet thuis op maroc.nl, ga je anti-israëlisch gewauwel maar lekker bij de sp of groenlinks spuien, daar ben je meer op je plaats.

mulan
06-06-06, 10:58
Geplaatst door tukkersterror
Als Israel zal verdwijnen, zal de wereld totaal in brand zijn, want geen van de normaal denkende mens zou toestaan dat Israel verdwijnt onder druk van een paar moslim staten die eisen dat deze verdwijnt omdat het in de koran staat.


Normaal denkende mensen hebben ook toegestaan dat het gesticht kon worden dus op zich zegt die redenatie niet zoveel. Waar staat dat in de Koran overigens? Volgens mij was het juist zo dat Israel gesticht is op een religieuze overtuiging.

Spoetnik
06-06-06, 11:20
Geplaatst door Joepie
dat valt wel mee, een briesje vergezelt je.

wat daar te zien valt? dat het eens israelisch -palestijns conflict is. Niet joods - palestijns, gezien de vele andere geloven en 1.5 miljoen moslims die gewoon in vrede naast de joden wonen.

hoe wil je dansen met iemand die bewust op je voeten blijft trappen hoe je het ook probeert?

Voor mij is het toch iets te warm, gelukkig is het vandaag iets beter uit te houden.
Maar van dat briesje merk je weinig midden in Tel Aviv.

Maar wat betreft het conflict, het zijn toch echt alleen de zionisten die een conflict hebben met de Palestijnen. De vele geloven zijn goed instaat om met elkaar samen te leven. Het is het felle ultra nationalisme van sommige joden en arabieren dat de vrede hier de das om doet helaas.

Ook het rascisme dat leeft binnen de joodse staat zorgt ervoor dat je van een harmonieuze samenleving niet kan spreken.

iloveisrael
06-06-06, 12:53
Maar laat ik jullie er even op wijzen dat de Gaza-Strook en de Westbank aan de Palestijnen zijn toegewezen, door de Internationale Gemeenschap, dus wat lullen jullie eigenlijk.

Mag ik jou er dan even op wijzen dat de palestijnen deze gebieden hebben geweigerd. (Zal zo even de gegevens hiervan opzoeken en ze daarna plaatsen. Dus niet gillen voordat je dat hebt gelezen.)

Misschien bedoelen anderen daar wel mee dat je je eerst even in de geschiedenis zou moeten verdiepen voordat je hysterisch gaat lopen krijsen.

Spoetnik
06-06-06, 12:57
Geplaatst door iloveisrael
Mag ik jou er dan even op wijzen dat de palestijnen deze gebieden hebben geweigerd. (Zal zo even de gegevens hiervan opzoeken en ze daarna plaatsen. Dus niet gillen voordat je dat hebt gelezen.)

Als je nu wijst op het door de VN opgestelde partitie plan van 1947 dan passen daar nog wel wat nuances.

Overigens waren het niet alleen de arabieren maar ook de zionisten die dit partitie plan afwezen omdat Jerusalem in het arabische gedeelte viel.

iloveisrael
06-06-06, 13:03
Geplaatst door Spoetnik
Als je nu wijst op het door de VN opgestelde partitie plan van 1947 dan passen daar nog wel wat nuances.

Overigens waren het niet alleen de arabieren maar ook de zionisten die dit partitie plan afwezen omdat Jerusalem in het arabische gedeelte viel.

Dat klopt maar laat onverlet dat de palestijnen cq de arabieren het plan afwezen. Het is dus onzinnig te stellen dat de Israeliers er niets te zoeken hebben omdat het aan hun toegewezen zou zijn.

En dan hebben we het nog niet over het feit dat de Jordanie het gebied niet terug wil hebben omdat ook zij geen zin hebben in de palestijnen. Hoe komt het toch dat iedereen in de regio moeite heeft met hun? Ik bedoel het is toch hun eigen volk.

Eigenlijk is het heel simpel. De palestijnen cq de arabieren hebben in 1948 hun hand overspeeld en verloren. Ook met de hulp van de omringende landen hebben ze verloren. Dat daar nu de nabestaanden de warnge vruchten van plukken is triest maar een gevolg van de daden van hun ouders en grootouders.

iloveisrael
06-06-06, 13:08
Hier nog even hetgeen ik beloofde:

1947 De VN neemt 29 november Resolutie 181 aan waarin wordt aanbevolen het mandaatgebied Palestina te verdelen in een Joodse en een Arabische staat. ‘Groot’ Jeruzalem, inclusief het nabijgelegen Betlehem, moet onder internationaal bestuur komen. De Palestijnen zijn tegen deze resolutie, er breken onlusten uit en meer dan 400.000 Palestijnen vluchten het land uit.

1948 Op 14 mei wordt de staat Israël uitgeroepen. De Arabieren erkennen Israël niet en dit leidt tot de Onafhankelijkheidsoorlog. Aan deze oorlog houdt Israël veel meer land over dan volgens het VN-plan de bedoeling is. Weer vluchten zo’n 400.000 Palestijnen het land uit.

bron: http://www.bibliotheek.nl/default.aspx?partid=25&cid=87

Nog 1:

1947: Het voorstel van de Verenigde Naties
In 1947 stellen de Verenigde Naties voor om Palestina te verdelen in twee staten: een joodse en een Palestijnse staat. Jeruzalem wordt een gedeelde stad, de heilige plekken komen in het voorstel onder internationaal beheer. De joden steunen het voorstel (al hebben ze hun twijfels over de weerbaarheid van de grenzen). De Palestijnen en de Arabische buurstaten verwerpen het voorstel, ze vinden dat ze te weinig land krijgen toegewezen en de joden teveel. Bovendien willen de Arabieren geen joodse buur.

1948: Ben Goerion roept Staat Israël uit
Als het plan van de VN wordt afgewezen, roept David Ben Goerion op 15 mei 1948 de staat Israël uit. De volgende dag doen Egypte, Syrië, Libanon, Jordanië en Irak een poging Israël te vernietigen. Dit mislukt, na een korte oorlog verovert Israël uiteindelijk meer land (77% van Palestina) dan haar volgens het VN-voorstel toekomt. De rest van Palestina wordt door Egypte bezet (Gazastrook) en door Jordanië (Westelijke Jordaanoever). Meer dan 700.000 Palestijnen vluchten voor het geweld. Israël noemt deze oorlog een onafhankelijkheidsoorlog.

bron: http://www.cmo.nl/cc/cc-4/cc-42.html

Joepie
06-06-06, 13:31
waar blijkt dan eigenlijk uit dat de palestijnen WEL vrede willen met israel?

Joepie
06-06-06, 13:39
Geplaatst door Dorinthe
Ik heb het over de accoorden van Oslo.
Ondanks alle accoorden is Israel gewoon doorgegaan met het bouwen van nederzettingen. Moshe Dayan is zelfs afgetreden destijds omdat hij de nederzettingenpolitiek niet meer verkopen kon in het buitenland. Die nederzettingen kwamen te staan op onteigend Palestijnse grond. Israel heeft nog nooit echte vrede gewild en zeker niet met de Palestijnen.

Ðorinthe.

Nou ik zou graag eens willen weten waar uit blijkt dat de palestijnen wel vrede willen, uit de ondertoon blijkt dat toch? Ben benieuwd, leer ik nog es wat.

Spoetnik
06-06-06, 13:39
Geplaatst door iloveisrael
Dat klopt maar laat onverlet dat de palestijnen cq de arabieren het plan afwezen. Het is dus onzinnig te stellen dat de Israeliers er niets te zoeken hebben omdat het aan hun toegewezen zou zijn.

En dan hebben we het nog niet over het feit dat de Jordanie het gebied niet terug wil hebben omdat ook zij geen zin hebben in de palestijnen. Hoe komt het toch dat iedereen in de regio moeite heeft met hun? Ik bedoel het is toch hun eigen volk.

Eigenlijk is het heel simpel. De palestijnen cq de arabieren hebben in 1948 hun hand overspeeld en verloren. Ook met de hulp van de omringende landen hebben ze verloren. Dat daar nu de nabestaanden de warnge vruchten van plukken is triest maar een gevolg van de daden van hun ouders en grootouders.

Een beetje eenzijdig en stigmatiserend verhaal.

Je moet niet vergeten in welk tijdperk het afspeelde. Eind jaren 40 waren de Arabische landen bezig het Europees koloniale juk van zich aan het afwerpen. Dat de zionisten juist in dit tijdperk gingen kolonialiseren op basis van een koloniaal document was de belangrijkste en terechte reden voor het afwijzen van het VN partitie plan.

Ze hadden destijds gewoon moeten kiezen voor een land in Palestina, maarja daar waren de ultra nationalistische zionisten het natuurlijk niet mee eens.

iloveisrael
06-06-06, 13:46
Geplaatst door Dorinthe
Als ze krijgen waar ze recht op hebben, dan willen ze wel vrede. Israel is degene die elk vredesinitiatief om zeep helpt, zoals nu, door nieuwe nederzettingen te gaan bouwen in de Jordaanvallei. Dat snap je niet met je bolle hoofd. Palestijnen moeten zich in jou ogen zich alles maar laten welgevallen.

Fuck op joh, wat een bekrompen geest heb je toch, yakkie.
Gereformeerd zeker???

Ðorinthe.

En waar hebben ze dan volgens jou recht op? En alsjeblieft blijf een beetje reeel oke?

Joepie
06-06-06, 13:53
Geplaatst door Dorinthe
Als ze krijgen waar ze recht op hebben, dan willen ze wel vrede. Israel is degene die elk vredesinitiatief om zeep helpt, zoals nu, door nieuwe nederzettingen te gaan bouwen in de Jordaanvallei. Dat snap je niet met je bolle hoofd. Palestijnen moeten zich in jou ogen zich alles maar laten welgevallen.

Fuck op joh, wat een bekrompen geest heb je toch, yakkie.
Gereformeerd zeker???

Ðorinthe.

Gaan we katten? Wat heeft mijn overtuiging hiermee te maken, doos?

Nou de palestijnen willen dus geen vrede maar een overwinning, dat is iets heel anders.

Joepie
06-06-06, 13:59
Geplaatst door Dorinthe
Ik geef daar geen antwoord op, want als je zelf te stom bent omdat te bedenken. Aan dat soort discussies heb ik geen zin.
Praat me niet over realisme, je bent alleen maar door haat tegen de Palestijnen vergeven. Fuck op man!!!

Ðorinthe.
en jij hebt blinde haat tegen israel, dus zoals je zelf zegt: " fuck toch op man" !

blauwwit
06-06-06, 14:10
blinde haat?
Ik heb totaal niets tegen de palestijnen en gun ze een fantastisch leven. Ik ben ook voor een palestijnse staat.
Maar ook voor een joodse!
Dat is denk ik het verschil met anderen hier.
En met hysterisch wordt bedoeld om iedereen voor zionistische fascist uit te maken die het niet met je eens is.
Iedereen hier snapt dat israël veel fout heeft gedaan, en ik denk dat de meesten tegen nederzettingen e.d. zijn.
Maar het is wel een grote brug verder om voor aanslagen op burgers te zijn (daar ben ik heel duidelijk tegen).
Verder dit is een site voor marrokaanse nederlanders en alles wat daarmee te maken heeft. Hysterisch anti-israël geschreeuw hoort thuis bij de sp of bij groenlinks, niet hier ( maar ja dat heb ik dus al gezegd).

iloveisrael
06-06-06, 14:40
Geplaatst door Dorinthe
Ik geef daar geen antwoord op, want als je zelf te stom bent omdat te bedenken. Aan dat soort discussies heb ik geen zin.
Praat me niet over realisme, je bent alleen maar door haat tegen de Palestijnen vergeven. Fuck op man!!!

Ðorinthe.

Als je nu eens even gewoon diep gaat ademhalen en een beetje rustig word dan is een normaal gesprek misschien mogelijk. Heb je uberhaupt al de moeite genomen om te vragen hoe ik er eigenlijk tegenover sta? Door je getier en gebrul ben je niet meer in staat te lezen wat andere mensen schrijven.


Ik haat de palestijnen niet. Ik haat alleen die palestijnen die zich opblazen om zoveel mogelijk doden te maken. Mag ik?

Vind ik dat de palestijnen recht hebben op een eigen staat? Jazeker! Maar niet ten koste van Israel.

gh.wille
06-06-06, 16:56
Geplaatst door Dorinthe
Het Roode Klif


"Monument van de Slag bij Warns

Langs de oever van het IJsselmeer staat bij het Roode Klif (prov. Friesland) het monument voor de middeleeuwse Slag bij Warns. De zwerfkei waaruit het monument werd hier in 1952 geplaatst nadat een groep zelfbewuste Friezen hier in 1945 was begonnen om te herdenken dat de Friezen in 1345 hun landsheer, graaf Willem IV van Holland, bij Warns versloegen. Archeologisch is er echter niets bekend van deze veldslag; op de plaats zelf zijn geen naspeuringen gedaan naar restanten van wapentuig of lichamen. Onze enige informatie komt uit schriftelijke bronnendie van veel later dateren. Daaruit wordt duidelijk dat Willem IV, graaf van Holland en Zeeland, in 1345 met een grote legermacht tegen de Friezen optrok om Friesland in te lijven. In de buurt van Warns stuitten de Hollanders op de Friezen. De graaf moest het treffen met de dood bekopen en de lijken van de Hollandse soldaten lagen na afloop hoog opgestapeld. Waar de slag precies heeft plaatsgevonden weten we niet, en dat is misschien ook niet eens zo belangrijk. De Roode Klif is eigenlijk vooral een modern symbool van de Friese identiteit in de moderne tijd. In de negentiende eeuw was bij bepaalde groepen Friezen namelijk een geïdealiseerd beeld van het Friese leven in de Middeleeuwen. Het Friese volk zou toen nog vrij en onafhankelijk zijn geweest – zo was het idee. Men duidde (en duidt) deze periode graag aan als de Friese vrijheid. De Slag bij Warns werd het nieuwe symbool van deze Friese onafhankelijkheid. Het is opvallend dat men kort na de Tweede Wereldoorlog behoefte had om dit Friese gevoel in een monument zichtbaar te maken. Met archeologie heeft het echter (nog?) niets van doen."

http://www.archeologienet.nl/tijds_periode/projectinfo.cfm?projectnummer=51

Nu in Nederland, Duitsland en Denemarken de Friezen nog die hun land weer komen opeisen. Zuid-Jutland, Schleswig-Holstein, Niedersachsen, Groningen, Noord- en Zuid-Holland en Zeeland, tot aan het Zwin. Ze kunnen met documenten aantonen dat ze daar gewoond hebben als volk. De Friezen zijn wel het dapperste volk van Nederland en dat ze Bonifatius en zijn hordes hebben vermoord, siert hun alleen maar.

Nu zal iedereen hier denken, wat hebben de Friezen met het Joods-Palestijnse conflict te maken. Ik wil alleen maar tegen degenen hier zeggen, Wille, Ronald, Tukkerterror, wat een onzin het is om de bijbel te gebruiken als een rechtvaardiging voor de Landroof van de Palestijnen.

Ik vraag me altijd af waar die onvoorwaardelijke voorstanders van Israel in de Tweede Wereldoorlog zouden hebben gestaan, waarschijnlijk achter de Nazi's. Ik bedoel als je onderdrukking, landroof, moord, racisme, discriminatie, "Blut und Boden Theorie", normaal vind dan vind je de bezetting door Duitsland van Nederland ook normaal. De Nazi's hadden geen Bijbel om de bezetting te rechtvaardigen. Das wel een minpuntje.. :hihi:

Al degene hier die mij beschuldigen dat ik niet inhoudelijk reageer, Ik



doe niet anders. Ik heb nog niemand van de zgn. christenen inhoudelijk zien reageren, het komt niet verder dan christelijk-fascistische prietpraat. Er wordt alleen maar gezegd dat Israel recht heeft op dat land, over Palestijnen hoor ik dit soort mensen niet, over Palestijnen wordt gezegd dat ze dit moeten doen en dat. Maar laat ik jullie er even op wijzen dat de Gaza-Strook en de Westbank aan de Palestijnen zijn toegewezen, door de Internationale Gemeenschap volgens de grenzen van 1967, dus wat lullen jullie eigenlijk. Laat Israel eerst maar eens de VN-Resoluties nakomen. Laat Israel A.U.B. oprotten uit deze gebieden, het is alleen maar een ordinaire bezettingsmacht, net als de Duitsers destijds in Nederland. Ze passen ook nog vele taktieken van de Nazi's toe.

Blauwit, Zionisme (Racisme) hoort hier ook niet thuis. Mijn kritiek op Israel is niet ingegeven door anti-semitisme, maar door de houding en de misdaden van Israel t.o.v. de Palestijnen.

Wille, "Klopt als een bus ,ze waren al eerder "verdwenen '"( verdreven ).en terug gekomen."
Wat een geweldige inhoudelijke bijdragen lever je toch. Ik sta er versteld van.

Ik heb ook nog geen Westers Land gezien, ook Nederland niet, dat heeft geprotesteerd tegen het voornemen van Israel om nederzettingen te gaan bouwen in de Jordaanvallei. Tukkerterror, dat bedoel ik nou met die Westerse, hypocriete Kutmentaliteit.

Verder trek ik me terug uit deze discussie, voor zover het met "Christenen" betreft. Want die kunnen allen maar in dogma's en christen-fascistische prietpraat reageren. Over dom racistisch gesproken.



Ðorinte. Nu zal iedereen hier denken, wat hebben de Friezen met het Joods-Palestijnse conflict te maken. Ik wil alleen maar tegen degenen hier zeggen, Wille, Ronald, Tukkerterror, wat een onzin het is om de bijbel te gebruiken als een rechtvaardiging voor de Landroof van de Palestijnen.

In je door blinde haat en woede verziekte brein haal je dingen aan die je zonder meer LIEGT !!!!
Ik heb nog niet een keer de Bijbel er bij gehaalt !
Wel je buitenzinnige vergelijkingen met De Nazie,s ,die je ook nu weer probeert te rechtvaardigen voor hun MISDADEN tegen de MENSHEID !
En niet alleen tegen de JODEN !
Als je de tijd genoeg terug draaid komen we van zelf bij het NULPUNT dat er nog geen landen bestonden! die zijn door de mensen zelf verzonnen het afbakenen en toeeigenen van een bepaald stukje grond !
Ga maar eens kijken op een mooie dag aan het strand ,het eerste wat de mensen doen is een zo groot mogelijke HANDOEK ergens neerleggen ,met de bedoeling DIT IS VAN MIJ !En hier komt niemand vandaag meer op,en als het ffkan morgen ook niet !
Rot toch op .ga eerst maar eens een paar jaar varen ,de zee is op een (klein stukje na *) van ons ALLEMAAL ,neem dat maar eens als voorbeeld **
En je gewouwel slaat nergens op het draaid daar niet eens meer om land maar om MACHT kijk maar naar de PALESTIJNEN en de andere IRAK o.a ondanks hun zelfde geloof moorden en slachten ze elkaar onderling af als VARKENS !
Begin je eindelijk te begrijpen ,dat ze het eerst onderling eens moeten worden ! en dat bereik je niet met Bloedige aanslagen op: kan me niet verdomme wat !
Nu snap je meteen waarom de JODEN die oorlogen destijds tegen een grote overmacht wonnen,EENDRACHT MAAKT MACHT!
En niet allen omdat ze wapens kregen want met alleen wapens kom je er niet ,maar zonder bijn kom je er ook niet ,hoe was het in GODS naam mogelijk dat de NAZIES een heel getto moesten platbranden om een handje vol JODEN klein te krijgen ? het antwoord staat hiet boven reeds beschreven !
En je gezeik van dat ik pro JOODS ben ,klopt niet maar ik hou het wel graag bij de feiten en de waarheid , ben lang niet eens met ALLES wat ze doen en /of gedaan hebben ,maar een ding deden ze wel KEIHARD WERKEN !
* Ook dit is weer zoiets het zelf vast leggen van zgn Nationale wateren.
wie bepaald dat ??
GOD niet in ieder geval ,zover ik weet !

* *Zeelui kennen geen enkel onderscheid , des aanziens van een persoon , zwart of blank , Moslim of Christen maakt geen reet uit elk schip word geholpen in nood !
Ook a/b is er nouwlijks onderscheid , afgezien dan in Rang ! wat nu gelukkig ook steeds meer voorkomt zijn de donker getinte Officieren .

tukkersterror
06-06-06, 17:07
Geplaatst door Dorinthe
Het Roode Klif
"Monument van de Slag bij Warns
Langs de oever van het IJsselmeer staat bij het Roode Klif (prov. Friesland) het monument voor de middeleeuwse Slag bij Warns. De zwerfkei waaruit het monument werd hier in 1952 geplaatst nadat een groep zelfbewuste Friezen hier in 1945 was begonnen om te herdenken dat de Friezen in 1345 hun landsheer, graaf Willem IV van Holland, bij Warns versloegen. Archeologisch is er echter niets bekend van deze veldslag;

Ten eerste, dank ik je voor je nette taal gebruik dit keer en voor een stukje vergeten geschiedenis.
Deze slag is er inderdaad geweest en in 1345 is hij vermoord bij het voormalig eiland schokland.



De Friezen zijn wel het dapperste volk van Nederland en dat ze Bonifatius en zijn hordes hebben vermoord, siert hun alleen maar.
Ik zie dat zo gauw er een volk moord dat jij hun dapper vindt, maar weet jij dan ook waarom Bonifatius bij dokum vermoord is???


Nu zal iedereen hier denken, wat hebben de Friezen met het Joods-Palestijnse conflict te maken. Ik wil alleen maar tegen degenen hier zeggen, Wille, Ronald, Tukkerterror, wat een onzin het is om de bijbel te gebruiken als een rechtvaardiging voor de Landroof van de Palestijnen.
Ik vraag me altijd af waar die onvoorwaardelijke voorstanders van Israel in de Tweede Wereldoorlog zouden hebben gestaan, waarschijnlijk achter de Nazi's. Ik bedoel als je onderdrukking, landroof, moord, racisme, discriminatie, "Blut und Boden Theorie", normaal vind dan vind je de bezetting door Duitsland van Nederland ook normaal. De Nazi's hadden geen Bijbel om de bezetting te rechtvaardigen. Das wel een minpuntje.. :hihi:
Als je cultuur histories terug gaat, bestond er tot 750 jaar na het begin van de jaartelling geen Islam in het middenoosten en is pas later ontstaan, door oorlogen en onderdrukking van de bevolking werd hun de Islam opgelegt.
En zijn de geloven die daarvoor heersten verdreven.
Deze gegevens zijn makkelijk na te zoeken bij google onder het ontstaan van de Islam.


Er wordt alleen maar gezegd dat Israel recht heeft op dat land, over Palestijnen hoor ik dit soort mensen niet, over Palestijnen wordt gezegd dat ze dit moeten doen en dat. Maar laat ik jullie er even op wijzen dat de Gaza-Strook en de Westbank aan de Palestijnen zijn toegewezen, door de Internationale Gemeenschap volgens de grenzen van 1967, dus wat lullen jullie eigenlijk. Laat Israel eerst maar eens de VN-Resoluties nakomen. Laat Israel A.U.B. oprotten uit deze gebieden, het is alleen maar een ordinaire bezettingsmacht, net als de Duitsers destijds in Nederland. Ze passen ook nog vele taktieken van de Nazi's toe.
Ik denk dat niemand van ons ooit heeft gezegt dat de Palestijnen geen recht hebben op hun eigen land of staat.


Ik heb ook nog geen Westers Land gezien, ook Nederland niet, dat heeft geprotesteerd tegen het voornemen van Israel om nederzettingen te gaan bouwen in de Jordaanvallei. Tukkerterror, dat bedoel ik nou met die Westerse, hypocriete Kutmentaliteit.
Weer geen besef van kennis, Nederland (Benelux) heeft als voorzitter van de Benelux samen met Duitsland (1973) keihard gereageerd op de Joodse bezettingen, Joop den Uyl was dat jaar voor het eerst min.president van Nederland en heeft voor veel verontwaardiging gezorgd onder de Joodse mensen hier in Nederland.



Verder trek ik me terug uit deze discussie, voor zover het met "Christenen" betreft. Want die kunnen allen maar in dogma's en christen-fascistische prietpraat reageren. Over dom racistisch gesproken.

Misschien zijn wij Christenen dom en hebben we prietpraat, maar wij zijn alwel zo ver dat wij geen mensen meer ophangen of stenigen omdat zij anders zijn dan ons.

gh.wille
06-06-06, 17:37
Geplaatst door tukkersterror
Ten eerste, dank ik je voor je nette taal gebruik dit keer en voor een stukje vergeten geschiedenis.
Deze slag is er inderdaad geweest en in 1345 is hij vermoord bij het voormalig eiland schokland.



Ik zie dat zo gauw er een volk moord dat jij hun dapper vindt, maar weet jij dan ook waarom Bonifatius bij dokum vermoord is???


Als je cultuur histories terug gaat, bestond er tot 750 jaar na het begin van de jaartelling geen Islam in het middenoosten en is pas later ontstaan, door oorlogen en onderdrukking van de bevolking werd hun de Islam opgelegt.
En zijn de geloven die daarvoor heersten verdreven.
Deze gegevens zijn makkelijk na te zoeken bij google onder het ontstaan van de Islam.


Ik denk dat niemand van ons ooit heeft gezegt dat de Palestijnen geen recht hebben op hun eigen land of staat.


Weer geen besef van kennis, Nederland (Benelux) heeft als voorzitter van de Benelux samen met Duitsland (1973) keihard gereageerd op de Joodse bezettingen, Joop den Uyl was dat jaar voor het eerst min.president van Nederland en heeft voor veel verontwaardiging gezorgd onder de Joodse mensen hier in Nederland.




Misschien zijn wij Christenen dom en hebben we prietpraat, maar wij zijn alwel zo ver dat wij geen mensen meer ophangen of stenigen omdat zij anders zijn dan ons.

Blij dat jij het ff hebt opgezocht ! :duim:

tukkersterror
06-06-06, 20:37
Geplaatst door Dorinthe
Jij en tukkersterror hebben mijn bijdrage verkeerd gelezen. Ik had het over de nieuwe nederzettingen die Israel wil bouwen in de ingepikte Jordaanvallei. Daar hoor ik jullie niet over. Alweer zo'n "inhoudelijke" bijdrage van jouw. Ik heb het niet over 1973, ik heb het over 2006.

Ðorinte.

Als je als regering een standpunt inneem maakt het niet uit in welk jaar als onze regering in 1973 een standpunt inneemt geld deze in 2006 ook nog of ze moeten als regerings hoofden bij elkaar komen en samen een nieuw standpunt innemen.
Dit is onderanderen vorig jaar gebeurd toen Poetin Nederland bezocht, de eerste handtekening die werd gezet was onder een vertrouwens verdracht (in 1946 hebben alle navo lidstaten het vertrouwen in Rusland opgezegt) deze verklaarde voor Nederland het verdracht van 1946 ongeldig.
Over de nieuw te bouwen nederzetting kan ik nog weinig zeggen, omdat ten eerste geen land nog een klacht heeft ingedient bij de VN en ten tweede ik niet precies weet waar deze gebouwd gaat worden.
Zou het zijn dat zij wederom gaan bouwen buiten de door de VN vast gestelde grenzen van Israel, ben ik er net zo op tegen als iedere gemiddelde persoon op deze aardkloof.

Spoetnik
06-06-06, 20:57
Geplaatst door Joepie
waar blijkt dan eigenlijk uit dat de palestijnen WEL vrede willen met israel?

Sukkeltje:
Poll: 77 percent of Palestinians support the prisoners` document (Haaretz)

tukkersterror
06-06-06, 21:51
Geplaatst door Dorinthe
Putin, ook zo'n KGB- agent, die zgn. een Russisische democratie voorstaat. Wat een lul zeg.

Over de nieuwe nederzettingen kun je je NATUURLIJK nog geen idee over hebben. Over de Palestijnen heb je wel vastomleinde ideeën, frapant eigenlijk. Die laatste zin van jou klinkt echt ongeloofwaardig.

Ðorinte.

Spoor jij eigelijk wel?

Heb momenteel het gevoel dat ik mijn tijd zit te voldoen aan een ontsnapte patient uit een 1 of andere inrichting, of een kind van 6 jaar.
Aan de andere kant denk ik dat je Dwaalspoor bent omdat jou antwoorden kopies zijn van zijn antwoorden en ook stelselmatig vragen onduikt of niet beantwoord.

Hoogstwaarschijnlijk hebben jullie samen de zelfde scholen doorlopen wat natuurlijk ook de mogelijkheid is.

Een ander mogelijkheid is dat jij een bekeerde moslim bent en zo jou frustratie's probeerd bot te vieren met de mislijk makende antwoorden die het bewijs zijn van jou onkunde en onmacht.

Je leest onze stellingen niet of verdraaid ze naar jou mening.

Kan alleen maar zeggen succes met je strijdt tegen jezelf, maar val ons daar niet mee lastig. :p

Qaiys
06-06-06, 21:52
Geplaatst door tukkersterror
Waar Fikkie?

Om precies te zijn hier:


Geplaatst door tukkersterror
Meisje ga eerst eens een stukje geschiedenis leren.

Waarom zou Hamas anders het reverendum tegen houden?

En met dat eeuwige woord hypocriete en gehak op ons Nederlanders kan ik slechts 1 ding zeggen TIEF OP!!!

http://www.maroc.nl/nieuws/forums/showthread.php?s=&postid=2851021#post2851021



Als Israel zal verdwijnen, zal de wereld totaal in brand zijn, want geen van de normaal denkende mens zou toestaan dat Israel verdwijnt onder druk van een paar moslim staten die eisen dat deze verdwijnt omdat het in de koran staat.
Het is nog steeds zo dat deze landen er om heen nog steeds de hulp nodig hebben van het grote westen voor voedsel en techniek en zolang dit zo is Israel niet bang hoef te zijn. :lole:

De hele wereld is tegen de staat israel alleen de westerse landen met de USA voorop houden israel het handje boven het hoofd. Israel is nog veel meer afhankelijk van het westen. Elke land gaat uiteindelijk ten onder zook israel. Het is een kwestie van tijd. 5 miljoen mensen kunnen nooit een heel regio chanteren. Ik geef israel nog maximaal 150 jaar.

Qaiys
06-06-06, 21:54
Geplaatst door ronald
Dom gans.....en dit is een compliment hoor.

Hou je het wel netjes jongeman. Ik heb niets aan scheldwoorden die door moeten gaan voor complimenten. Geef mij maar inhoudelijke argumenten, gestaafd met bewijzen.

Lampo
06-06-06, 22:09
Geplaatst door Dorinthe
Olmert is gewoon de Hitler van het Midden-Oosten.

Ðorinte.

Typische linkse dramneus.

Lampo
06-06-06, 22:31
[i]Als alle christenen zo zijn dan kun je ze beter vergassen. Daar zou de wereld veel beter mee af zijn.

Ðorinte.

Hoe voelt dat nou eigenlijk, de hele dag haat en venijn om mee rond te draven?

tukkersterror
06-06-06, 22:48
Geplaatst door Dorinthe
Als alle christenen zo zijn dan kun je ze beter vergassen. Daar zou de wereld veel beter mee af zijn.

Ðorinte.

Mail mij maar eens op mijn mail adres [email protected]

ronald
07-06-06, 00:00
Geplaatst door Qaiys
Hou je het wel netjes jongeman. Ik heb niets aan scheldwoorden die door moeten gaan voor complimenten. Geef mij maar inhoudelijke argumenten, gestaafd met bewijzen.


Bla Bla....Als je hebt gelezen waaronder ik dat domme gans compliment voor je heb geschreven... dan kan je toch niet anders concluderen dat dat inhoudelijk kul is? Ik discusieer liever met iemand die met een open hart spreekt dan met iemand die quasie netjes is.

gh.wille
07-06-06, 00:53
Geplaatst door Dorinthe
Jij en tukkersterror hebben mijn bijdrage verkeerd gelezen. Ik had het over de nieuwe nederzettingen die Israel wil bouwen in de ingepikte Jordaanvallei. Daar hoor ik jullie niet over. Alweer zo'n "inhoudelijke" bijdrage van jouw. Ik heb het niet over 1973, ik heb het over 2006.

Ðorinte.

Je gebruikt te pas en te onpas jaartallen en gegevens ,om je eigen woorden kracht bij te zetten ,maar och wee als een ander daar mee komt dan zijn het opeens mensen die niet deugen !
Je lijkt wel op een piepende deur : de scharnier loopt van zelf eens vast! Maar voorlopig piep je nog ,laat je eens ff doorsmeren "beetje olie erop" (helpt op zee ook tegen evt gevaarlijke golven ).

Dag zielig kind :zwaai:

Qaiys
07-06-06, 02:37
Geplaatst door ronald
Bla Bla....Als je hebt gelezen waaronder ik dat domme gans compliment voor je heb geschreven... dan kan je toch niet anders concluderen dat dat inhoudelijk kul is? Ik discusieer liever met iemand die met een open hart spreekt dan met iemand die quasie netjes is.

Zeg gewoon dat je geen inhoudelijke argumenten met dito bewijzen hebt en draai er niet omheen.

Qaiys
07-06-06, 03:52
Geplaatst door tukkersterror
Als je cultuur histories terug gaat, bestond er tot 750 jaar na het begin van de jaartelling geen Islam in het middenoosten en is pas later ontstaan, door oorlogen en onderdrukking van de bevolking werd hun de Islam opgelegt.
En zijn de geloven die daarvoor heersten verdreven.
Deze gegevens zijn makkelijk na te zoeken bij google onder het ontstaan van de Islam.

1) zionistische propaganda wat historisch onjuist is.
2) Is geen argument om palestijnen van hun land te beroven, weg te jagen, te bezetten en te vermoorden.

ronald
07-06-06, 05:15
Geplaatst door Qaiys
Zeg gewoon dat je geen inhoudelijke argumenten met dito bewijzen hebt en draai er niet omheen.


Ook boven jouw quasi intelligentie sta ik. Dus die show hebben we ook al gehad.

ronald
07-06-06, 05:20
Geplaatst door Qaiys
1) zionistische propaganda wat historisch onjuist is.
2) Is geen argument om palestijnen van hun land te beroven, weg te jagen, te bezetten en te vermoorden.


Je lijkt wel een getraumatiseerde fruitautomaat....je gooit er een dubbeltje in en krijgt steevast hetzelfde bananenantwoord. Zo krom als een deur die niet meer dicht gaat. Alleen mis je nu een derde antwoord. Je wordt oud.

tukkersterror
07-06-06, 08:26
Geplaatst door Qaiys
1) zionistische propaganda wat historisch onjuist is.
2) Is geen argument om palestijnen van hun land te beroven, weg te jagen, te bezetten en te vermoorden.

Dit is absolute geen zionistische propaganda en het is historisch zeer juist, ik durf zelfs te verkondigen dat wat 1200 jaar geleden in werking is gezet daar in het midden oosten nog steeds aan de gang is, nog steeds worden daar mensen die anders denken vermoord of vals berecht.
Het is gewoon een corrupt Islamitische zooitje daar die niet wensen of willen samen wonen in een multicuturele maatschappij.

En het valt me zelfs op dat het zelfde zooitje, hier het hards roep van discriminatie, zionistme, nazies, homo's enz. enz.

De Palestijnen zijn niet van hun land beroofd, als je kijkt wat Israel per jaar betaald aan de Palestijnen en als je kijkt wat de rest van de wereld per jaar geeft aan geld aan de palestijnen is dat stukje grond al duizenden keren betaald.
Als je ziet hoe dit volk leeft en omgaat met gelden hebben ze niet eens recht op een eigen staat.
Vraag aan een gemiddeld palestijn wat hun land grenzen zijn en zij weten het niet eens, vraag waarom zij aanslagen plegen op Israel en je krijgt het antwoord dat het Joden zijn, kom in palestina en je ziet een zooitje, de overheid is corrupt en werkt niet, de mannen op straat zitten in tearooms enz. enz.
En kom nou niet dat er geen werk is want er is werk zat, genoeg te veel om op te noemen, maar het probleem is dat zij een paar dagen werken in Israel en daar genoeg geld verdienen om een maand te kunnen leven in Palestina.

Wide-O
07-06-06, 08:31
Geplaatst door tukkersterror
Dit is absolute geen zionistische propaganda en het is historisch zeer juist

<snip>

maar het probleem is dat zij een paar dagen werken in Israel en daar genoeg geld verdienen om een maand te kunnen leven in Palestina.

Prachtig stukje satire :duim:

mark61
07-06-06, 08:48
Geplaatst door Wide-O
Prachtig stukje satire :duim:

Kunstig inderdaad. Hoe komt een mens erop.

Witte78
07-06-06, 15:40
Jaaaah het is allemaal de schuld van die hypocriete Nederlanders!!

Net als alle andere ellende in deze wereld trouwens.


@Dorinthe, waarom zou ik me als Nederlander druk gaan maken om deze hele kwestie? Er zijn in deze wereld veel ergere situaties, waar bijvoorbeeld dagelijks mensen omkomen door honger.

Ik vind het pas hypocriet om deze kwestie zo belangrijk te vinden, en andere totaal te negeren, terwijl deze veel meer aandacht verdienen.

Het heeft ook allemaal niks met wel of niet westers zijn te maken. Mensen maken zich nu eenmaal alleen druk over dingen waar ze direct belang bij (denken te) hebben. Ik gok zo maar dat meer dan 90% van de Nederlandse bevolking het nagenoeg niets interesseert. Veel belangrijker is bij welke supermarkt het bier vandaag het goedkoopst is ;). Om dit als een typisch westers fenomeen te bestempelen getuigt van discriminatie, gezien het overal ter wereld zo werkt. Het hoort gewoon bij het mens zijn.

Dit alles neemt natuurlijk niet weg dat het allemaal heel triest is wat daar gebeurt, en ik hoop ook dat er ooit een oplossing komt

Witte78
07-06-06, 17:57
Geplaatst door Dorinthe
Laat me nou eens zien waar ik gezegd zou hebben dat ik de Nederlanders de schuld geef van het Midden-Oostenconflict, of praat je gewoon sommige anderen hier klakkeloos na?

Ik hoop ook dat er ooit een oplossing komt, een tweestatenoplossing.

Ja, ik heb er economische belangen, Palestijnse aandelen en aandelen van een bedrijf van Osama Bin Laden. :wohaa: :wohaa:

Ðorinthe.

Ik heb een aantal van jouw posts gelezen, en het kwam bij mij over dat het allemaal de schuld is van het westen (waaronder dus de Nederlanders). Als dit niet zo is moet je misschien iets doen aan je manier van uitdrukken. Tevens beschuldig je Nederlanders ervan hypocriet te zijn, waarna ik je er op wijs dat de meeste mensen zich totaal niet in deze zaak verdiepen, en klakkeloos wat er in de media verteld wordt overnemen.

Dus als je zo graag iets hypocriet wil noemen, is het een stuk gerechtvaardiger om naar de media te gaan wijzen. Voor een groot deel ben ik het dan met je eens, maar dan nog, ik denk dat we in Nederland zo ongeveer de meest objectieve media hebben ter wereld. Ik zie op het NOS journaal regelmatig items waarin Israëlische soldaten Palestijnse burgers hebben beschoten, en dat is dan ook exact zoals het wordt weergegeven op de TV.

Het liefst zie ik dat onze regering en de EU elke politieke bemoeienis in dat gebied per direct staakt, en alleen nog maar humanitaire hulp biedt. Maar waarschijnlijk zal deze humanitaire hulp elders veel harder nodig zijn. Een oplossing van buitenaf forceren, daar zie ik geen heil in. Zie bijvoorbeeld Irak.

Joepie
07-06-06, 18:13
Nu zal iedereen hier denken, wat hebben de Friezen met het Joods-Palestijnse conflict te maken. Ik wil alleen maar tegen degenen hier zeggen, Wille, Ronald, Tukkerterror, wat een onzin het is om de bijbel te gebruiken als een rechtvaardiging voor de Landroof van de Palestijnen.

Als je joods palestijns gaat gebruiken maak het dan af: joods - moslim conflict, of hou je bij de feiten nl. israelisch palestijns conflict.

Dit irriteert mij (gezien de vele geloven die daar samen wonen) en is dus onjuist dus vandaar deze opmerking van mij.

Spoetnik
07-06-06, 18:34
Geplaatst door Joepie
Nu zal iedereen hier denken, wat hebben de Friezen met het Joods-Palestijnse conflict te maken. Ik wil alleen maar tegen degenen hier zeggen, Wille, Ronald, Tukkerterror, wat een onzin het is om de bijbel te gebruiken als een rechtvaardiging voor de Landroof van de Palestijnen.

Als je joods palestijns gaat gebruiken maak het dan af: joods - moslim conflict, of hou je bij de feiten nl. israelisch palestijns conflict.

Dit irriteert mij (gezien de vele geloven die daar samen wonen) en is dus onjuist dus vandaar deze opmerking van mij.

Correctie: het is een conflict tussen
nationalistische joden en nationalistische arabieren.

Qaiys
07-06-06, 18:45
Geplaatst door ronald
Ook boven jouw quasi intelligentie sta ik. Dus die show hebben we ook al gehad.

Superioriteitsgevoelens zijn jou niet vreemd. Hitlers argument was ook dat het Arische ras superieur was maar inhoudelijk had hij geen poot om op te staan.

Ik heb nog steeds geen inhoudelijke argumenten op mijn stelling gekregen. Jammer.

tukkersterror
07-06-06, 18:54
Geplaatst door Dorinthe
quote: Ðorinthe.
"Ik heb ook nog geen Westers Land gezien, ook Nederland niet, dat heeft geprotesteerd tegen het voornemen van Israel om nederzettingen te gaan bouwen in de Jordaanvallei. Tukkerterror, dat bedoel ik nou met die Westerse, hypocriete Kutmentaliteit."
Ðorinthe.

Ik heb momenteel geen zin om het op google woord voor woord op te zoeken, maar ik kan me herinderen dat in de begin jaren 70 veel ontwikkelings geld van Nederland naar Palestina ging, voor de wederopbouw van Palestina, ik weet niet of ook andere scholen daar toen aan mee hebben gedaan, maar wij moesten iedere maandag een dubbeltje meenemen naar school voor Palestina.
En weet nog dat wij als klas met onze schoolhoofd een brief schreven naar de regering met de klacht over Israel waar wij een school steunde en dat deze was gelijk gemaakt met de grond om een nederzetting daar te gaan bouwen.
Daarom weet ik ook nog zo goed dat Joop den Uyl in 1973 officieel een klacht heeft ingedient tegen het bouwen op Palestijnse grond.

En dan kan jij je wel afgeven op de westerse mentaliteit, maar onze mentaliteit zit geborgen in bepaalde normen en waarden.
Deze gaan meestal over van ouders naar kind en de waarden en normen die ik heb mee gekregen van mijn ouders, verzetten zich tegen de zinloze aanslagen die de palestijnen steeds weer plegen tegen de onschuldige burgers, het zelfde gebeurd momenteel ook in Irak.
Zinloze aanslagen tegen meestal vrouwen en kinderen, mensen die zichzelf een bom ombinden met de wetenschap dat zij sterven en met hun dood zoveel mogelijk mensen willen meenemen.
Dit is geen strijd, dit is terroristme, als zij hun aanslagen zouden richten tegen militaire doelen zouden ze mijn respect kunnen verdienen.
Maar zo als zij het nu doen nooit.

Qaiys
07-06-06, 22:01
Geplaatst door tukkersterror
Dit is absolute geen zionistische propaganda en het is historisch zeer juist, ik durf zelfs te verkondigen dat wat 1200 jaar geleden in werking is gezet daar in het midden oosten nog steeds aan de gang is, nog steeds worden daar mensen die anders denken vermoord of vals berecht.
Het is gewoon een corrupt Islamitische zooitje daar die niet wensen of willen samen wonen in een multicuturele maatschappij.

En het valt me zelfs op dat het zelfde zooitje, hier het hards roep van discriminatie, zionistme, nazies, homo's enz. enz.

De Palestijnen zijn niet van hun land beroofd, als je kijkt wat Israel per jaar betaald aan de Palestijnen en als je kijkt wat de rest van de wereld per jaar geeft aan geld aan de palestijnen is dat stukje grond al duizenden keren betaald.
Als je ziet hoe dit volk leeft en omgaat met gelden hebben ze niet eens recht op een eigen staat.
Vraag aan een gemiddeld palestijn wat hun land grenzen zijn en zij weten het niet eens, vraag waarom zij aanslagen plegen op Israel en je krijgt het antwoord dat het Joden zijn, kom in palestina en je ziet een zooitje, de overheid is corrupt en werkt niet, de mannen op straat zitten in tearooms enz. enz.
En kom nou niet dat er geen werk is want er is werk zat, genoeg te veel om op te noemen, maar het probleem is dat zij een paar dagen werken in Israel en daar genoeg geld verdienen om een maand te kunnen leven in Palestina.

Wat zijn je bronnen?