PDA

Bekijk Volledige Versie : Nieuw soort kat voor mensen met allergieën (voor Panthera)



Marsipulami
04-06-06, 22:01
Nieuw soort kat voor mensen met allergieën


Lopende ogen, huiduitslag, astmatische aanvallen. Voor mensen die last hebben van allergieën zijn dat slechts enkele van de reacties die ze krijgen wanneer ze geconfronteerd worden met een kat. Maar dat is nu voorbij want de eerste niet-allergische kat is op de markt.

Heel wat mensen krijgen allergische klachten wanneer ze ergens zijn waar een kat is. Heel wat potentiële kattenliefhebbes zijn allergisch voor het dier. Of beter gezegd, voor een proteïne die zit in de huidschilfers en het speeksel van katten en die bij een astmapatiënt bijvoorbeeld binnen enkele minuten tot een hevige allergische reactie leidt.

Die oorzaak was al lang bekend, maar een remedie bleef tot dusver uit, alle lapmiddelen ten spijt. Nu hebben onderzoekers van de firma Allerca, in het Amerikaanse San Diego, eindelijk de eerste katten gekweekt die dit schadelijke proteïne niet hebben. Oorspronkelijk wilden ze daar in Californië genetisch gemanipuleerde katten kweken die allergievrij zouden zijn, maar daarvan werd afgezien uit vrees dat de dieren die ter wereld zouden komen neveneffecten zouden vertonen.

Uiteindelijk is, na vele jaren van proefnemingen, vastgesteld welke kortharige katten die geduchte proteïne niet hebben, en met hen wordt nu gekweekt. Met succes.

Vooraleer mensen met kattenallergie nu een fles champagne opentrekken toch nog een waarschuwing: de prijs voor zo'n kat bedraagt momenteel 10.000 euro.

~Panthera~
04-06-06, 22:30
:rolleyes:

Marsipulami
04-06-06, 22:35
Geplaatst door ~Panthera~
:rolleyes:

Ik heb er eentje te koop (eerlijk gevonden op straat). Speciaal voor jou doe ik 50 euro van de prijs af.

~Panthera~
04-06-06, 23:02
Geplaatst door Marsipulami
Ik heb er eentje te koop (eerlijk gevonden op straat). Speciaal voor jou doe ik 50 euro van de prijs af.


Dank je, ik eet al konijn. :roker:

Marsipulami
04-06-06, 23:21
Geplaatst door ~Panthera~
Dank je, ik eet al konijn. :roker:


Hier is ze --> (video - klik) (http://video.google.com/videoplay?docid=-5948019043747642238&q=fattest+cat)

Smakelijk eten !

~Panthera~
04-06-06, 23:26
Geplaatst door Marsipulami
Hier is ze --> (video - klik) (http://video.google.com/videoplay?docid=-5948019043747642238&q=fattest+cat)

Smakelijk eten !



Yammie. :moe:

Eigenaar afschieten.