PDA

Bekijk Volledige Versie : Vandaag na 24 uur gaan jullie kennismaken met de echte ME.



Dwaalspoor
05-06-06, 20:06
Vandaag na 24:00 uur gaan jullie kennismaken met de echte Zwarte Schaap c.q Dwaalspoor.

Ik heb me al nieuwe gedragsregels aangemeten met dito normen en waarden.

Kortom ZS/DS gaat evolueren naar een nieuwe persoonlijkheid.

Raqueem
05-06-06, 20:14
Puur technisch gezien is dat dan morgen, en niet vandaag.

Dwaalspoor
05-06-06, 20:17
Geplaatst door Raqueem
Puur technisch gezien is dat dan morgen, en niet vandaag.

Thnx voor de precieze definitie, dat mag ik wel. Maar mijn biologische dag eindigt namelijk pas wanneer ik ga slapen.

Dwaalspoor
05-06-06, 20:19
Geplaatst door klaaskop
De 24 uur van Het Beest ?
Wreed man !

Ik wacht er al heel lang op. Geen beest, ik ga mens worden.

sjaakie
05-06-06, 20:51
06-06-06
The Omen 666

MaRiaH
05-06-06, 20:54
oh je bedoelt "the real me.."

dacht even dat je de ME bedoelde en dat dit een heel spannend topic was.. :hihi:

HINDUSTAN
05-06-06, 21:02
Geplaatst door Dwaalspoor
Vandaag na 24:00 uur gaan jullie kennismaken met de echte Zwarte Schaap c.q Dwaalspoor.

Ik heb me al nieuwe gedragsregels aangemeten met dito normen en waarden.

Kortom ZS/DS gaat evolueren naar een nieuwe persoonlijkheid.

Welke springstof ga je gebruiken?

tukkersterror
05-06-06, 21:08
Geplaatst door Dwaalspoor
Ik wacht er al heel lang op. Geen beest, ik ga mens worden.

Laat me raden er is je werk aangeboden en je gaat wachten in een hoekje tot je drang tot werken over is?

Divine_70
05-06-06, 21:09
:lole: Ik blijf er voor op.
Wil die hernieuwde kennismaking niet mis lopen, gooi het eruit. :D

Divine_70
05-06-06, 21:17
Geplaatst door Divine_70
:lole: Ik blijf er voor op.
Wil die hernieuwde kennismaking niet mis lopen, gooi het eruit. :D

*edit* Zolang het maar een kant is die er altijd al was, anders ga je je zelf verloochenen.
Je bent wie je bent.
Of we het nou eens met jou opvattingen of niet.

mark61
05-06-06, 23:10
En? Nog iemand wakker?

Divine_70
05-06-06, 23:14
Geplaatst door mark61
En? Nog iemand wakker?

Yep :D

Seif
05-06-06, 23:19
Net op tijd thuis. :D

Is ie al uit de kast?

mark61
05-06-06, 23:20
Kweenie, heb popcorn, dampende thee, rookwaar. Val om van de slaap, maar dit wil ik niet missen. Hoop dat CNN er ook bij is. En al Jazeera natuurlijk.

~Panthera~
05-06-06, 23:25
http://www.hazelnet.org/icon/emote/time.gif :roker:

Divine_70
05-06-06, 23:30
DS heeft ons allemaal tuk, hij is off-line :lol:

Rourchid
05-06-06, 23:32
Geplaatst door Divine_70
DS heeft ons allemaal tuk, hij is off-line :lol:
http://www.maroc.nl/forums/showthread.php?s=&postid=2853289#post2853289

MaRiaH
05-06-06, 23:35
ik haat mannen die me laten wachten... :wtf:







:hihi:

mark61
05-06-06, 23:44
Nouwwe ben het zat.

Qaiys
05-06-06, 23:45
Hallo vriendjes en vriendinnetjes, mag ik mij voorstellen?

Qaiys is de naam.

Divine_70
05-06-06, 23:45
Geplaatst door Rourchid
http://www.maroc.nl/forums/showthread.php?s=&postid=2853289#post2853289

:wtf: Is dat.... ?

Seif
05-06-06, 23:45
Qaiys is binnen. :hihi:

Divine_70
05-06-06, 23:47
:regie: Dwaalspoor Get youre ass over here en stel je eens fatsoenlijk voor. :ego:

Divine_70
05-06-06, 23:49
Geplaatst door Divine_70
:regie: Dwaalspoor Get youre ass over here en stel je eens fatsoenlijk voor. :ego:

*edit* Oeps :zegniets:

MaRiaH
05-06-06, 23:50
Geplaatst door Qaiys
Hallo vriendjes en vriendinnetjes, mag ik mij voorstellen?

Qaiys is de naam.

Ben jij dat schaap? :wtf:

zwanen in de vorm van een hart...

Ben je verliefd of zo? :haha:

Divine_70
05-06-06, 23:51
Geplaatst door Qaiys
Hallo vriendjes en vriendinnetjes, mag ik mij voorstellen?

Qaiys is de naam.

:fpetaf: Welkom in het warme en liefdevolle nest dat Maroc.Nl heet. :hihi:

Qaiys
05-06-06, 23:52
Geplaatst door klaaskop
De zwarte zwaan ...

"The good of heavens"... 72 maagden ? ;)

Ik wilde mijn echte naam als inlognaam gebruiken maar helaas het was bezet. Toen moest ik maar een nieuwe naam bedenken. Qaiys past het beste bij me.

The good of heavens is de letterlijke vertaling van mijn naam in het engels.

~Panthera~
05-06-06, 23:52
Geplaatst door Divine_70
:fpetaf: Welkom in het warme en liefdevolle nest dat Maroc.Nl heet. :hihi:


:haha:

Divine_70
05-06-06, 23:56
Geplaatst door ~Panthera~
:haha:

:hihi:

Qaiys
05-06-06, 23:58
Geplaatst door MaRiaH
Ben jij dat schaap? :wtf:

zwanen in de vorm van een hart...

Ben je verliefd of zo? :haha:

Ik ben altijd verliefd

Elke dag kijk ik verlangend uit naar jouw liefde.
Elke dag maakt jouw liefde me dronken en rusteloos.
Bij dronkaards duurt de zucht naar wijn slechts één dag.
Mijn vervoering is een zucht die nooit ophoudt

(Roemi)

MaRiaH
05-06-06, 23:58
Geplaatst door Qaiys
Ik wilde mijn echte naam als inlognaam gebruiken maar helaas het was bezet. Toen moest ik maar een nieuwe naam bedenken. Qaiys past het beste bij me.

The good of heavens is de letterlijke vertaling van mijn naam in het engels.

http://www.hazelnet.org/icon/emote/thud.gif

Qaiys
05-06-06, 23:59
Geplaatst door klaaskop
Is prima, een beetje anonimiteit.
En over dat "good of Heavens" gesproken: Dat je wilt geven is wel duidelijk .. maar het is vaak te veel, en in een dwingende toonzetting (of komt althans bij mij zo over) ...
"Alles met mate "...
(en ja .. vergeet ik ook wel 's ;) )

Wat wil ik geven? Dwingende toonzetting? Het is gewoon mijn echte naam in het arabisch.

Divine_70
05-06-06, 23:59
Geplaatst door Qaiys
Ik ben altijd verliefd

Elke dag kijk ik verlangend uit naar jouw liefde.
Elke dag maakt jouw liefde me dronken en rusteloos.
Bij dronkaards duurt de zucht naar wijn slechts één dag.
Mijn vervoering is een zucht die nooit ophoudt

(Roemi)


:verward: Ds ?? Is that you ?? http://www.cosgan.de/images/smilie/konfus/g040.gif

MaRiaH
06-06-06, 00:00
Geplaatst door Qaiys
Ik ben altijd verliefd

Elke dag kijk ik verlangend uit naar jouw liefde.
Elke dag maakt jouw liefde me dronken en rusteloos.
Bij dronkaards duurt de zucht naar wijn slechts één dag.
Mijn vervoering is een zucht die nooit ophoudt

(Roemi)

Ja ja, dat je van gedichten houdt wisten de meesten van ons al..

Na je vraag maar raak topic, wil ik nu wel eens iets nieuws horen.. ;)

Qaiys
06-06-06, 00:02
Geplaatst door Divine_70
:verward: Ds ?? Is that you ?? http://www.cosgan.de/images/smilie/konfus/g040.gif

Yes it is me.

Je bent de kopie van de goddelijke brief,
Je bent de weerspiegeling van koninklijke schoonheid,
Buiten jou is er niets in dit heelal,
Zoek alles in jezelf, je kunt zijn wat je wilt.

(Roemi)

Divine_70
06-06-06, 00:06
:schrik: Bedtijd voor mij geloof ik. :hihi:
Hold that tought. :strik:

Trusten allemaal :zwaai:

Qaiys
06-06-06, 00:06
Geplaatst door HINDUSTAN
Welke springstof ga je gebruiken?

Liefde

~Panthera~
06-06-06, 00:07
Geplaatst door Divine_70
:schrik: Bedtijd voor mij geloof ik. :hihi:
Hold that tought. :strik:

Trusten allemaal :zwaai:


:zwaai: Truste !

Seif
06-06-06, 00:08
Ben benieuwd hoe lang ie dit toneelstukje weet vol te houden.

MaRiaH
06-06-06, 00:08
Krijgt iedereen nu een persoonlijk gedicht? :lekpuh:

@Divine: slaap lekker :zwaai:

HINDUSTAN
06-06-06, 00:13
Goodnight granpa...goodnight granma....goodnight John-Boy... :zwaai:

MaRiaH
06-06-06, 00:20
Geplaatst door Qaiys
Liefde

Houdt je daar voortaan ook rekening mee in de titel van je topics? :duim:

Rourchid
06-06-06, 00:27
Geplaatst door MaRiaH
Houdt je daar voortaan ook rekening mee in de titel van je topics? :duim:

Dit is de legende van Laila en Madjnoen.

Lang geleden, in een ver land, kreeg een edele sjeik een beeldschone zoon. Hij werd Kais genoemd, en toen hij opgroeide was het iedereen duidelijk dat hij de trots van zijn familie en zijn stam zou worden. Als heel jonge jongen al overtrof hij in kennis, ijver, leergierigheid en taalgebruik zijn leeftijdgenoten. Wanneer hij sprak, rolden de parels van zijn tong, en als hij lachte waren zijn wangen als paarse tulpen die zich door het zonlicht openden.
Op een dag leerde Kais een meisje kennen dat zo mooi was dat hij onmiddellijk een voor hem onbegrijpelijk verlangen voelde. Ze heette Laila, wat nacht betekent, en evenals de nacht was ze duister en lichtend tegelijk. Ze had de ogen van een gazelle en lippen als vochtige rozenblaadjes.
Laila had voor Kais ook gevoelens die ze met begreep. De beide kinderen werden door liefde overspoeld, maar jong als ze waren begrepen ze nog niet wat liefde was. De liefde was als een wijnschenker die de bekers van hun harten tot de rand toe vulde; ze dronken alles wat voor hen werd ingeschonken en werden dronken zonder dat ze begrepen waarom.
In de steegjes en winkelstraatjes van hun stad hielden Kais en Laila hun gevoelens voor zich. Soms wierpen ze elkaar een steelse blik of een lachje toe, maar ze hielden voldoende afstand tot elkaar om te voorkomen dat er praatjes over hen de ronde gingen doen. Maar zulke geheimen laten zich met bewaren, en een koninkrijk kan vallen door een gefluisterd gerucht. 'Kais en Laila zijn verliefd,' zei iemand.

In Laila's stam was men razend. Haar vader haalde haar van school, en ze mocht haar tent met meer uit. Haar broers zwoeren dat ze Kais te pakken zouden nemen zo gauw hij zich in haar buurt zou wagen. Maar een hond laat zich met nieuwe maan niet tot zwijgen brengen. Van zijn geliefde gescheiden dwaalde Kais als in trance langs de winkeltjes en de tenten. Overal bezong hij Laila's schoonheid, en tegen iedereen die zijn pad kruiste gaf hij hoog over haar op. Hoe langer hij haar niet zag, des te meer verviel hij in zijn liefde tot waanzin, zodat de mensen hem op straat nawezen met de woorden: 'Daar heb je de waanzinnige! Daar heb je de madjnoen!'
Inderdaad, Kais was waanzinnig. Maar wat is waanzin? Werd hij door het vuur van de liefde verteerd? Is de nachtvlinder met waanzin geslagen als hij zich in het vuur van zijn begeerte stort? Als dat zo is, was Kais waanzinnig. Kais was Madjnoen.

In lompen gehuld en van zijn verstand beroofd ging Madjnoen de stad uit. Hij zwierf doelloos door de bergen en woestijnen van de Hijaz en schreef trieste lofdichten voor zijn verre geliefde. Hij was dakloos en stamloos, hij was verbannen uit het land van het geluk. Goed en kwaad, recht en krom betekenden niets meer voor hem. Hij was een minnaar; de liefde was het enige wat hij kende. Zijn verstand had hem verlaten, en hij leefde als een zwerver in de woestijn. Zijn haren waren aaneengeklit en vervilt, zijn kleren waren aan flarden.
In zijn waanzin kwam Madjnoen bij de Ka'ba. Hij baande zich een weg door de menigte pelgrims, rende naar het heiligdom toe en sloeg op de deuren. 'O Heer, zorg dat mijn liefde groeit!' riep hij. 'Zorg dat ze bloeit in volmaaktheid en standhoudt! Laat mij uit de bron der liefde drinken totdat mijn dorst is gelest. De liefde is alles wat ik heb, alles wat ik ben en alles wat ik ooit wens te zijn!'
De pelgrims waren ontsteld. Ze zagen hoe Madjnoen op de grond viel, zijn hoofd in her stof wentelde en zichzelf vervloekte omdat hij voor zijn hartstocht was bezweken.

Madjnoen maakte met zijn gedrag zijn familie en zijn stam te schande, maar zelf kende hij geen schaamte. Toen hij hoorde dat er een huwelijk tussen Laila en de onuitsprekelijk rijke Ibn Salaam was gearrangeerd, verloor hij zijn laatste restje verstand. Hij scheurde zich de kleren van het lijf en kroop naakt als een dier door de wildernis. Hij sliep te midden van de woestijndieren in ravijnen, at wilde planten en dronk regenwater. Zijn liefde maakte hem beroemd. Van overal kwamen mensen naar hem toe, die hem soms urenlang aanhoorden terwijl hij over zijn geliefde Laila sprak.
Op een dag, toen hij voor een gefascineerd publiek verzen voordroeg, kwam een stukje papier, dat door de wind was meegenomen, op zijn schoot terecht. Er stonden twee woorden op geschreven: 'Laila' en,'Madjnoen'. Door de menigte gadegeslagen scheurde Madjnoen her stukje papier doormidden. De helft waarop 'Laila' stond verfrommelde hij tot een propje, dat hij over zijn schouder wegwierp. De helft met zijn naam erop bewaarde hij.
'Waarom doe je dat nu?' vroeg iemand.

'Besef je dan niet dat een naam beter is dan twee namen?' antwoordde Madjnoen. 'Als je wist wat de liefde werkelijk inhoudt zou je weten dat je, wanneer je een minnaar een schram bezorgt, zijn geliefde vindt.'
'Maar waarom gooide je dan Laila's naam en niet je eigen naam weg?' vroeg iemand anders.
Madjnoen wierp de man een woedende blik toe. 'De naam is niet meer dan een schelp. Het komt aan op dat wat door de schelp verborgen wordt. Ik ben de schelp, en Laila is de parel. Ik ben de sluier, en zij is het gezicht onder de sluier.'
Hoewel de toehoorders zijn woorden niet begrepen, waren ze verbluft over de schoonheid van zijn taal.
Intussen was Laila, die door haar stam aan huis gebonden was en zich gedwongen zag tot een huwelijk met een man van wie ze niet hield, in duistere eenzaamheid ondergedompeld. Ze leed even hevig als Madjnoen, maar was niet zo vrij als hij. Ze wilde ook te midden van de dieren in de woestijn verkeren en vanaf bergtoppen haar liefde voor Madjnoen betuigen. Maar ze zat gevangen in haar tent en haar hart. Toen een oude koopman op een ochtend haar stam bezocht en nieuws over Madjnoen bracht, voelde Laila zich hol en gewichtloos als een rietstengel in de wind.
'Zonder jouw schoonheid, die straalt als de maan, is Madjnoens ziet als de zee in een winternacht, opgezweept door duizend stormen,' vertelde de oude man haar. 'Hij dwaalt door de bergen en gaat als een bezetene tekeer. Hij heeft slechts een woord op zijn lippen: 'Laila.'
'Het is allemaal mijn schuld,' huilde Laila, en ze vervloekte zichzelf. 'Ik heb het hart van mijn geliefde in vuur en vlam gezet, zodat hij tot as is vergaan.' In haar wanhoop haalde ze edelstenen uit haar oorbellen en gaf ze aan de oude koopman. 'Ze zijn voor u. Gaat u nu naar Madjnoen en brengt u hem hierheen. Ik wil hem alleen maar zien en even naar zijn gezicht kijken, om me een ogenblik in het licht van zijn goedkeuring te kunnen baden.'
De oude man willigde haar verzoek in. Dagenlang was hij in de woestijn naar Madjnoen op zoek. Toen hij hem uiteindelijk vond, bracht hij Laila's boodschap aan hem over. 'Zou je je gelofte om de wereld te verzaken niet heel even kunnen verbreken om een blik op haar betraande gezicht te werpen?' vroeg hij.

Wat begrijpt iedereen me toch slecht, zei Madjnoen bij zichzelf. Beseffen ze dan met dat ik een heel andere voorstelling van geluk heb dan zij? Zien ze met dat hun wensen in dit leven kunnen worden vervuld, maar dat mijn verlangens van een heel andere aard zijn en niet kunnen worden vervuld zolang ik op deze vergankelijke wereld verblijf?
Madjnoen kon de kans om her gezicht van zijn geliefde te aanschouwen echter niet weerstaan. Hij hulde zich in een mantel en volgde de oude man naar een palmbos. Daar verborg hij zich terwijl de grijsaard Laila ging halen.
Terwijl ze aan de hand van de koopman naar her palmbos, naar Madjnoen, toe liep, beefde Laila over haar hele lichaam. Toen ze nog maar twintig passen van haar geliefde verwijderd was, verstijfde ze. De oude man trok aan haar arm, maar Laila kon zich niet meer verroeren.
'Edele heer,' zei ze, 'tot hier en met verder. Ik ben nu al net een brandende kaars. Als ik nog een stap dichter bij het vuur kom, zal ik er volledig door worden verteerd.'
De oude man liet haar daar achter en ging naar Madjnoen. Hij haalde de jongen uit het palmbos tevoorschijn, zodat hij door het maanlicht werd beschenen, en stuurde hem in Laila's richting. Madjnoens gezicht was doodsbleek, zijn bilk was glazig. Strompelend kwam hij vooruit. Het licht van de sterren priemde door de toppen van de palmen heen. Er bewoog iets in het donker, en plotseling stonden Laila en Madjnoen onder de blote hemel tegenover elkaar.
Het duurde maar een ogenblik, waarin het bloed naar hun wangen gestuwd werd. De twee geliefden staarden elkaar aan, dronken van de wijn der liefde. Hoewel ze elkaar nu gemakkelijk konden aanraken, wisten ze dat ze alleen in het paradijs van die wijn zouden mogen proeven. Een zucht, een verstikte kreet, en Madjnoen draaide zich om en rende weer de woestijn in, waar hij als een schim in de nacht oploste.
De jaren verstreken. De bladeren van de palmen verschoten van kleur. De bloemen verloren van treurnis hun blad. Het landschap werd vaal, de tuinen verdorden, en ook Laila verlepte. Het licht in haar ogen verzwakte. Toen ze haar laatste adem uitblies, lag de naam van haar geliefde haar op de lippen.

Toen Madjnoen hoorde dat zijn geliefde was overleden, spoedde hij zich huiswaarts en wentelde zich in het zand op haar graf. Hij drukte zich tegen de grond als was hij in gebed verzonken, rnaar van zijn gebarsten lippen kwam slechts een woord: 'Laila.' Ten slotte werd hij van zijn pijn en verlangen verlost. Zijn ziel bevrijdde zich, en Madjnoen was niet meer.
Volgens sornmigen bleef Madjnoens lichaam maandenlang op Laila's graf liggen; anderen houden vol dat het er jaren lag. Niemand durfde er in de buurt te komen, want de wilde dieren hielden er dag en nacht de wacht. Zelfs de gieren die boven het graf cirkelden, lieten Madjnoen onaangeroerd. Ten slotte restten er van hem alleen nog stof en gebeente. Pas toen verlieten de de dieren hun meester en keerden terug naar de wildernis.
Nadat de dieren waren vertrokken en het stof van Madjnoen door de wind was meegevoerd, maakte men een nieuwe grafsteen voor Laila's graf. Het grafschrift luidde als volgt:

Ze slapen samen in dit ene graf,

In rust verenigd, die de dood hun gaf,

De twee gelieven, zelfs in scheiding trouw,

Hun zielen zijn nu een als man en vrouw.

(Reza Aslan, Geen god behalve God)

gh.wille
06-06-06, 01:54
Een mooie love story !

Aicha1976
06-06-06, 03:46
Geplaatst door gh.wille
Een mooie love story !


Zeker weten, zo gaat dat allang niet meer, nu is het relatieplanet.nl http://www.smileyarena.com/emoticons/Main/Love_Couples/werinlove.gif



Ik meende het wel hoor, dat het een mooi liefdesverhaal is http://www.smileyarena.com/emoticons/Main/Angel/angel05.gif

Mark
06-06-06, 08:14
Geplaatst door Qaiys
Liefde

Wat is dit voor homofiel gedoe?

Geen wonder dat je verpletterd wordt door de superieure europese imperialisten met zo'n gandhi houding :student:

ps. dus Achmed was al bezet als nick? :hihi:

tukkersterror
06-06-06, 08:56
Hij is gewoon verliefd!!!

Gaat wel weer over:hihi:

Hoop ik:lol:

Bofko
06-06-06, 08:57
Schaap is in de Heer. :wow:

Tomas
06-06-06, 09:00
Geplaatst door Bofko
Schaap is in de Heer. :wow:

Wat? Kan je weer een korte samenvatting geven, want dit is echt veel te veel text. En ik heb altijd hele slecthe ervaringen met de ME.

Nelis70
06-06-06, 09:01
Geplaatst door Bofko
Schaap is in de Heer. :wow:

:lol:

Bofko
06-06-06, 09:08
Geplaatst door Tomas
Wat? Kan je weer een korte samenvatting geven, want dit is echt veel te veel text. En ik heb altijd hele slecthe ervaringen met de ME.

Dit topic lees heel snel weg anders hoor.
Maar Schaap drijfveer is liefde, ik zie wat wazige gedichten en hij heeft zijn naam veranderd in Qaiys (= 'the good of heavens' )

Tomas
06-06-06, 09:11
Geplaatst door Bofko
Dit topic lees heel snel weg anders hoor.
Maar Schaap drijfveer is liefde, ik zie wat wazige gedichten en hij heeft zijn naam veranderd in Qaiys (= 'the good of heavens' )

Mmm.. Kan me niet boeien.

Bofko
06-06-06, 09:25
Geplaatst door Tomas
Mmm.. Kan me niet boeien.

:rolleyes:

Tomas
06-06-06, 09:38
Geplaatst door Bofko
:rolleyes:

Sorry.

Bofko
06-06-06, 09:41
Geplaatst door Tomas
Sorry.

Als het écht niet boeit reageer je gewoon niet, natuurlijk.

Tomas
06-06-06, 09:48
Geplaatst door Bofko
Als het écht niet boeit reageer je gewoon niet, natuurlijk.

Dat "in de heer" boeide even.

H.P.Pas
06-06-06, 10:01
Geplaatst door Bofko
Schaap is in de Heer. :wow:

Het moet allemaal zijn loop hebben.


Zooals ik eenmaal beminde,
Zoo minde er op aarde nooit een,
Maar 'k vond, tot wien ik mij wendde,
Slechts harten van ijs en van steen.

Toen stierf mijn geloof aan de vriendschap,
Mijn hoop en mijn liefde verdween,
En zooals mijn hart toen haatte,
Zoo haatte er op aarde nooit een.

En sombere, bittere liedren
Zijn aan mijn lippen ontgeleen;
Zoo somber en bitter als ik zong,
Zoo zong er op aarde nooit een.

Verveeld heeft mij eindlijk dat haten,
Dat eeuwig gezang en geween.
Ik zweeg, en zooals ik nu zwijg,
Zoo zweeg er op aarde nooit een.

Joesoef
06-06-06, 11:16
Geplaatst door Qaiys
Ik ben altijd verliefd

Elke dag kijk ik verlangend uit naar jouw liefde.
Elke dag maakt jouw liefde me dronken en rusteloos.
Bij dronkaards duurt de zucht naar wijn slechts één dag.
Mijn vervoering is een zucht die nooit ophoudt

(Roemi)



Je bent toch niet een sji-iet geworden?

mark61
06-06-06, 11:20
Geplaatst door Joesoef
Je bent toch niet een sji-iet geworden?

Geen paniek, onder soennieten is Rumi ook razend populair.

gh.wille
06-06-06, 13:49
Geplaatst door Rourchid
Dit is de legende van Laila en Madjnoen.

Lang geleden, in een ver land, kreeg een edele sjeik een beeldschone zoon. Hij werd Kais genoemd, en toen hij opgroeide was het iedereen duidelijk dat hij de trots van zijn familie en zijn stam zou worden. Als heel jonge jongen al overtrof hij in kennis, ijver, leergierigheid en taalgebruik zijn leeftijdgenoten. Wanneer hij sprak, rolden de parels van zijn tong, en als hij lachte waren zijn wangen als paarse tulpen die zich door het zonlicht openden.
Op een dag leerde Kais een meisje kennen dat zo mooi was dat hij onmiddellijk een voor hem onbegrijpelijk verlangen voelde. Ze heette Laila, wat nacht betekent, en evenals de nacht was ze duister en lichtend tegelijk. Ze had de ogen van een gazelle en lippen als vochtige rozenblaadjes.
Laila had voor Kais ook gevoelens die ze met begreep. De beide kinderen werden door liefde overspoeld, maar jong als ze waren begrepen ze nog niet wat liefde was. De liefde was als een wijnschenker die de bekers van hun harten tot de rand toe vulde; ze dronken alles wat voor hen werd ingeschonken en werden dronken zonder dat ze begrepen waarom.
In de steegjes en winkelstraatjes van hun stad hielden Kais en Laila hun gevoelens voor zich. Soms wierpen ze elkaar een steelse blik of een lachje toe, maar ze hielden voldoende afstand tot elkaar om te voorkomen dat er praatjes over hen de ronde gingen doen. Maar zulke geheimen laten zich met bewaren, en een koninkrijk kan vallen door een gefluisterd gerucht. 'Kais en Laila zijn verliefd,' zei iemand.

In Laila's stam was men razend. Haar vader haalde haar van school, en ze mocht haar tent met meer uit. Haar broers zwoeren dat ze Kais te pakken zouden nemen zo gauw hij zich in haar buurt zou wagen. Maar een hond laat zich met nieuwe maan niet tot zwijgen brengen. Van zijn geliefde gescheiden dwaalde Kais als in trance langs de winkeltjes en de tenten. Overal bezong hij Laila's schoonheid, en tegen iedereen die zijn pad kruiste gaf hij hoog over haar op. Hoe langer hij haar niet zag, des te meer verviel hij in zijn liefde tot waanzin, zodat de mensen hem op straat nawezen met de woorden: 'Daar heb je de waanzinnige! Daar heb je de madjnoen!'
Inderdaad, Kais was waanzinnig. Maar wat is waanzin? Werd hij door het vuur van de liefde verteerd? Is de nachtvlinder met waanzin geslagen als hij zich in het vuur van zijn begeerte stort? Als dat zo is, was Kais waanzinnig. Kais was Madjnoen.

In lompen gehuld en van zijn verstand beroofd ging Madjnoen de stad uit. Hij zwierf doelloos door de bergen en woestijnen van de Hijaz en schreef trieste lofdichten voor zijn verre geliefde. Hij was dakloos en stamloos, hij was verbannen uit het land van het geluk. Goed en kwaad, recht en krom betekenden niets meer voor hem. Hij was een minnaar; de liefde was het enige wat hij kende. Zijn verstand had hem verlaten, en hij leefde als een zwerver in de woestijn. Zijn haren waren aaneengeklit en vervilt, zijn kleren waren aan flarden.
In zijn waanzin kwam Madjnoen bij de Ka'ba. Hij baande zich een weg door de menigte pelgrims, rende naar het heiligdom toe en sloeg op de deuren. 'O Heer, zorg dat mijn liefde groeit!' riep hij. 'Zorg dat ze bloeit in volmaaktheid en standhoudt! Laat mij uit de bron der liefde drinken totdat mijn dorst is gelest. De liefde is alles wat ik heb, alles wat ik ben en alles wat ik ooit wens te zijn!'
De pelgrims waren ontsteld. Ze zagen hoe Madjnoen op de grond viel, zijn hoofd in her stof wentelde en zichzelf vervloekte omdat hij voor zijn hartstocht was bezweken.

Madjnoen maakte met zijn gedrag zijn familie en zijn stam te schande, maar zelf kende hij geen schaamte. Toen hij hoorde dat er een huwelijk tussen Laila en de onuitsprekelijk rijke Ibn Salaam was gearrangeerd, verloor hij zijn laatste restje verstand. Hij scheurde zich de kleren van het lijf en kroop naakt als een dier door de wildernis. Hij sliep te midden van de woestijndieren in ravijnen, at wilde planten en dronk regenwater. Zijn liefde maakte hem beroemd. Van overal kwamen mensen naar hem toe, die hem soms urenlang aanhoorden terwijl hij over zijn geliefde Laila sprak.
Op een dag, toen hij voor een gefascineerd publiek verzen voordroeg, kwam een stukje papier, dat door de wind was meegenomen, op zijn schoot terecht. Er stonden twee woorden op geschreven: 'Laila' en,'Madjnoen'. Door de menigte gadegeslagen scheurde Madjnoen her stukje papier doormidden. De helft waarop 'Laila' stond verfrommelde hij tot een propje, dat hij over zijn schouder wegwierp. De helft met zijn naam erop bewaarde hij.
'Waarom doe je dat nu?' vroeg iemand.

'Besef je dan niet dat een naam beter is dan twee namen?' antwoordde Madjnoen. 'Als je wist wat de liefde werkelijk inhoudt zou je weten dat je, wanneer je een minnaar een schram bezorgt, zijn geliefde vindt.'
'Maar waarom gooide je dan Laila's naam en niet je eigen naam weg?' vroeg iemand anders.
Madjnoen wierp de man een woedende blik toe. 'De naam is niet meer dan een schelp. Het komt aan op dat wat door de schelp verborgen wordt. Ik ben de schelp, en Laila is de parel. Ik ben de sluier, en zij is het gezicht onder de sluier.'
Hoewel de toehoorders zijn woorden niet begrepen, waren ze verbluft over de schoonheid van zijn taal.
Intussen was Laila, die door haar stam aan huis gebonden was en zich gedwongen zag tot een huwelijk met een man van wie ze niet hield, in duistere eenzaamheid ondergedompeld. Ze leed even hevig als Madjnoen, maar was niet zo vrij als hij. Ze wilde ook te midden van de dieren in de woestijn verkeren en vanaf bergtoppen haar liefde voor Madjnoen betuigen. Maar ze zat gevangen in haar tent en haar hart. Toen een oude koopman op een ochtend haar stam bezocht en nieuws over Madjnoen bracht, voelde Laila zich hol en gewichtloos als een rietstengel in de wind.
'Zonder jouw schoonheid, die straalt als de maan, is Madjnoens ziet als de zee in een winternacht, opgezweept door duizend stormen,' vertelde de oude man haar. 'Hij dwaalt door de bergen en gaat als een bezetene tekeer. Hij heeft slechts een woord op zijn lippen: 'Laila.'
'Het is allemaal mijn schuld,' huilde Laila, en ze vervloekte zichzelf. 'Ik heb het hart van mijn geliefde in vuur en vlam gezet, zodat hij tot as is vergaan.' In haar wanhoop haalde ze edelstenen uit haar oorbellen en gaf ze aan de oude koopman. 'Ze zijn voor u. Gaat u nu naar Madjnoen en brengt u hem hierheen. Ik wil hem alleen maar zien en even naar zijn gezicht kijken, om me een ogenblik in het licht van zijn goedkeuring te kunnen baden.'
De oude man willigde haar verzoek in. Dagenlang was hij in de woestijn naar Madjnoen op zoek. Toen hij hem uiteindelijk vond, bracht hij Laila's boodschap aan hem over. 'Zou je je gelofte om de wereld te verzaken niet heel even kunnen verbreken om een blik op haar betraande gezicht te werpen?' vroeg hij.

Wat begrijpt iedereen me toch slecht, zei Madjnoen bij zichzelf. Beseffen ze dan met dat ik een heel andere voorstelling van geluk heb dan zij? Zien ze met dat hun wensen in dit leven kunnen worden vervuld, maar dat mijn verlangens van een heel andere aard zijn en niet kunnen worden vervuld zolang ik op deze vergankelijke wereld verblijf?
Madjnoen kon de kans om her gezicht van zijn geliefde te aanschouwen echter niet weerstaan. Hij hulde zich in een mantel en volgde de oude man naar een palmbos. Daar verborg hij zich terwijl de grijsaard Laila ging halen.
Terwijl ze aan de hand van de koopman naar her palmbos, naar Madjnoen, toe liep, beefde Laila over haar hele lichaam. Toen ze nog maar twintig passen van haar geliefde verwijderd was, verstijfde ze. De oude man trok aan haar arm, maar Laila kon zich niet meer verroeren.
'Edele heer,' zei ze, 'tot hier en met verder. Ik ben nu al net een brandende kaars. Als ik nog een stap dichter bij het vuur kom, zal ik er volledig door worden verteerd.'
De oude man liet haar daar achter en ging naar Madjnoen. Hij haalde de jongen uit het palmbos tevoorschijn, zodat hij door het maanlicht werd beschenen, en stuurde hem in Laila's richting. Madjnoens gezicht was doodsbleek, zijn bilk was glazig. Strompelend kwam hij vooruit. Het licht van de sterren priemde door de toppen van de palmen heen. Er bewoog iets in het donker, en plotseling stonden Laila en Madjnoen onder de blote hemel tegenover elkaar.
Het duurde maar een ogenblik, waarin het bloed naar hun wangen gestuwd werd. De twee geliefden staarden elkaar aan, dronken van de wijn der liefde. Hoewel ze elkaar nu gemakkelijk konden aanraken, wisten ze dat ze alleen in het paradijs van die wijn zouden mogen proeven. Een zucht, een verstikte kreet, en Madjnoen draaide zich om en rende weer de woestijn in, waar hij als een schim in de nacht oploste.
De jaren verstreken. De bladeren van de palmen verschoten van kleur. De bloemen verloren van treurnis hun blad. Het landschap werd vaal, de tuinen verdorden, en ook Laila verlepte. Het licht in haar ogen verzwakte. Toen ze haar laatste adem uitblies, lag de naam van haar geliefde haar op de lippen.

Toen Madjnoen hoorde dat zijn geliefde was overleden, spoedde hij zich huiswaarts en wentelde zich in het zand op haar graf. Hij drukte zich tegen de grond als was hij in gebed verzonken, rnaar van zijn gebarsten lippen kwam slechts een woord: 'Laila.' Ten slotte werd hij van zijn pijn en verlangen verlost. Zijn ziel bevrijdde zich, en Madjnoen was niet meer.
Volgens sornmigen bleef Madjnoens lichaam maandenlang op Laila's graf liggen; anderen houden vol dat het er jaren lag. Niemand durfde er in de buurt te komen, want de wilde dieren hielden er dag en nacht de wacht. Zelfs de gieren die boven het graf cirkelden, lieten Madjnoen onaangeroerd. Ten slotte restten er van hem alleen nog stof en gebeente. Pas toen verlieten de de dieren hun meester en keerden terug naar de wildernis.
Nadat de dieren waren vertrokken en het stof van Madjnoen door de wind was meegevoerd, maakte men een nieuwe grafsteen voor Laila's graf. Het grafschrift luidde als volgt:

Ze slapen samen in dit ene graf,

In rust verenigd, die de dood hun gaf,

De twee gelieven, zelfs in scheiding trouw,

Hun zielen zijn nu een als man en vrouw.

(Reza Aslan, Geen god behalve God)


Dit bedoelde ik ook eigenlijk met ; de Mooie love story !
Had het verhaal nog nooit gehoord !

gh.wille
06-06-06, 13:57
Geplaatst door Aicha1976
Zeker weten, zo gaat dat allang niet meer, nu is het relatieplanet.nl http://us4all.50webs.com/smilies/liefde/bloem.gif


Ik meende het http://us4all.50webs.com/smilies/mei/engel4.gif

Tjeetje ! hoe kom je er aan/op ?
:zegniets:

Aicha1976
06-06-06, 14:05
Geplaatst door gh.wille
Tjeetje ! hoe kom je er aan/op ?
:zegniets:


Sex and the City :rood:

tr_imparator
06-06-06, 16:29
Geplaatst door mark61
Geen paniek, onder soennieten is Rumi ook razend populair.



Vind het meer humanistisch. Yunus Emre, Erasmus..enzoachtig.

:zegniets:

Rourchid
06-06-06, 17:09
Geplaatst door mark61

Geen paniek, onder soennieten is Rumi ook razend populair.


Geplaatst door tr_imparator
Vind het meer humanistisch. Yunus Emre, Erasmus..enzoachtig.

:zegniets:
Inderdaad.
Het is eerder een intraculturele uitwisseling dan een intrareligieuze - .
In Nederland wonende mensen van (sjiïtische) Irakese/Iraanse afkomst kunnen ook ten zeerste geboeid raken door de Marokkaanse mythes en mythologieën

Good Kahuna
06-06-06, 17:32
Geplaatst door Dwaalspoor
Vandaag na 24:00 uur gaan jullie kennismaken met de echte Zwarte Schaap c.q Dwaalspoor.

Ik heb me al nieuwe gedragsregels aangemeten met dito normen en waarden.

Kortom ZS/DS gaat evolueren naar een nieuwe persoonlijkheid.

En, hoe voelt het nou? Herboren?

Dutchguy
06-06-06, 17:44
Heeft Zwarte Schaap een Zwarte Ooitje gescoord, oftewel verliefd?
Ik hoop het jongen, is een mooi gevoel. 'k Weet er alles van.

Wide-O
06-06-06, 17:47
Geplaatst door Rourchid
Inderdaad.
Het is eerder een intraculturele uitwisseling dan een intrareligieuze - .
In Nederland wonende mensen van (sjiïtische) Irakese/Iraanse afkomst kunnen ook ten zeerste geboeid raken door de Marokkaanse mythes en mythologieën

Ik las eergisteren (Karen Armstrong) dat Marokko ook een korte tijd een "sji-itische" staat is geweest ? Klopt dat of heb ik dat gedroomd ?

Verder heb ik ook soms het idee dat het hele soefisme hier soms wat onderbelicht wordt, maar dat kan aan NVDD liggen.

Divine_70
06-06-06, 17:56
Geplaatst door tukkersterror
Hij is gewoon verliefd!!!

Gaat wel weer over:hihi:

Hoop ik:lol:

Het zou juist eeuwig moeten duren. http://www.cosgan.de/images/midi/engel/g020.gif

Aicha1976
06-06-06, 18:10
Geplaatst door Divine_70
Het zou juist eeuwig moeten duren. http://www.cosgan.de/images/midi/engel/g020.gif



Nu maar hopen dat het geen 'bad wijf' is http://www.smileyarena.com/emoticons/Main/Love_Couples/argue.gif

Divine_70
06-06-06, 18:24
Geplaatst door Aicha1976
Nu maar hopen dat het geen 'bad wijf' is http://www.smileyarena.com/emoticons/Main/Love_Couples/argue.gif

Laten we maar hopen dat ze op ons lijkt dan. http://www.cosgan.de/images/more/bigs/c016.gif

Aicha1976
06-06-06, 18:35
Geplaatst door Divine_70
Laten we maar hopen dat ze op ons lijkt dan. http://www.cosgan.de/images/more/bigs/c016.gif



Inderdaad, komt het toch nog allemaal goed met Schapie http://www.limbochat.nl/images/smilies/cheers.gif

Qaiys
06-06-06, 20:27
Geplaatst door Bofko
Schaap is in de Heer. :wow:

De heer is in ons allen.

Qaiys
06-06-06, 20:29
Geplaatst door Bofko
Dit topic lees heel snel weg anders hoor.
Maar Schaap drijfveer is liefde, ik zie wat wazige gedichten en hij heeft zijn naam veranderd in Qaiys (= 'the good of heavens' )

Qaiys = Standvastig, vastberaden

The good of heavens = mijn echte naam.

Qaiys
06-06-06, 20:37
Geplaatst door Joesoef
Je bent toch niet een sji-iet geworden?

Ik ben noch shji-iet noch soefist. Ik ben gewoon een moslim. Volgens mij was Roemi geen sji-iet.

sjaen
06-06-06, 21:21
Laten we eens aannemen, dat je het geheim
van de schepping hebt opgelost; wat is je lot?
Laten we aannemen, dat je onder de diepste lagen de Waarheid
hebt gevonden; wat is je lot? Laten we aannemen, dat je
honderd jaar gelukkig geleefd hebt en dat daar nog
honderd jaar bij zullen komen; wat is je lot?


Laat het tot je doordringen:
op een dag zal je ziel je lichaam verlaten
en wordt je achter het gordijn geduwd, dat tussen het
universum en het onbekende zweeft. Terwijl je daar op wacht:
wees gelukkig. Je weet immers niet waar je vandaan komt
en ook niet waar je heen gaat!

Hier op Aarde strijden
het goede en het slechte met elkaar
om de voorrang. De Hemel is niet verantwoordelijk
voor het geluk of de tegenspoed die het lot ons brengt.
Dank de Hemel niet en beschuldig hem ook niet.. Hij staat
even onverschillig tegenover je vreugde
als tegenover je verdriet.

Joesoef
06-06-06, 21:26
Geplaatst door Qaiys
Ik ben noch shji-iet noch soefist. Ik ben gewoon een moslim. Volgens mij was Roemi geen sji-iet.


Roemi is zo een beetje de volksdichter van Iran. Vandaar.

Qaiys
06-06-06, 21:49
Geplaatst door Joesoef
Roemi is zo een beetje de volksdichter van Iran. Vandaar.

Roemi is een Afghaan die na de vlucht voor de mongolen uitgenodigd is door de turkse sultan om in Konya een madrassa te stichten. Dar is hij nog steeds zeer geliefd en bekend. Dat hij geliefd is bij de perzen zegt niet dat hij een shia is. Naar mijn weten is hij geen shia.

De groeten
06-06-06, 22:34
Geplaatst door Qaiys
De heer is in ons allen.

Wat mij weer doet denken aan en oud nummer, een plechtig koraal, uit ons studentencabaret.

"Ik masturbeer niet meer --- dankzij de Heer,
Ik masturbeer niet meer --- dankzij de Heer.
Die slechte tijd --- die is nu voorbij,
Want de Heer --- bevredigt mij".

tr_imparator
06-06-06, 23:19
Geplaatst door Qaiys
Roemi is een Afghaan die na de vlucht voor de mongolen uitgenodigd is door de turkse sultan om in Konya een madrassa te stichten. Dar is hij nog steeds zeer geliefd en bekend. Dat hij geliefd is bij de perzen zegt niet dat hij een shia is. Naar mijn weten is hij geen shia.


Heb je welles stukken van Yunus Emre gelezen? :D

Rourchid
06-06-06, 23:22
Geplaatst door Wide-O
Ik las eergisteren (Karen Armstrong) dat Marokko ook een korte tijd een "sji-itische" staat is geweest ? Klopt dat of heb ik dat gedroomd ?

De dynastie (969-1171) van de Fatimieden stamt af van Fatima (ra) de dochter van de Profeet (saws) en regeerde Noord-Afrika, Egypte en Syrië.

Geplaatst door Wide-O

Verder heb ik ook soms het idee dat het hele soefisme hier soms wat onderbelicht wordt, maar dat kan aan NVDD liggen.
Wat je soefisme noemt is afhankelijk van je eigen invalshoek.
Door bepaalde denkstromingen wordt Tariq Ramadan als een soefist beschouwd.
Eveneens kan het sjiïtisme als soefisme gezien worden.

Joesoef
06-06-06, 23:26
Geplaatst door Qaiys
Roemi is een Afghaan die na de vlucht voor de mongolen uitgenodigd is door de turkse sultan om in Konya een madrassa te stichten. Dar is hij nog steeds zeer geliefd en bekend. Dat hij geliefd is bij de perzen zegt niet dat hij een shia is. Naar mijn weten is hij geen shia.



:zucht:


Probeer je wat te bewijzen, googelend mps-je?

Qaiys
07-06-06, 00:25
Geplaatst door tr_imparator
Heb je welles stukken van Yunus Emre gelezen? :D

Nee ik heb er nog nooit eerder van gehoord.

Qaiys
07-06-06, 00:28
Geplaatst door Joesoef
:zucht:


Probeer je wat te bewijzen, googelend mps-je?

Huh?? Watskeburtmetjou?

Wat heeft google ermee te maken? Wat suggereer je nou? Dat ik mijn info van google heb? Nou nee, ik heb een boek over Roemi. Daar wordt trouwens geen woord gerept over shia of sunnis. Overigens moet ik wat betreft mijn geloof niets van het soefisme hebben.

Joesoef
07-06-06, 06:14
Geplaatst door Qaiys
Huh?? Watskeburtmetjou?

Wat heeft google ermee te maken? Wat suggereer je nou? Dat ik mijn info van google heb? Nou nee, ik heb een boek over Roemi. Daar wordt trouwens geen woord gerept over shia of sunnis. Overigens moet ik wat betreft mijn geloof niets van het soefisme hebben.



Sorry :verlegen: moest ff tjekken aan de hand van je reactie of jij het was. Its joe :tik:

tukkersterror
07-06-06, 07:42
Geplaatst door Joesoef
Sorry :verlegen: moest ff tjekken aan de hand van je reactie of jij het was. Its joe :tik:


Eerste scheurtje:hihi:

Qaiys
07-06-06, 11:35
Geplaatst door Joesoef
Sorry :verlegen: moest ff tjekken aan de hand van je reactie of jij het was. Its joe :tik:

Ge zijt een slimme iranier maar feitelijk was dat niet nodig. Je hebt geen ''sneeky'' streken nodig om te weten wie ik ben.

Joesoef
07-06-06, 11:38
Geplaatst door Qaiys
Ge zijt een slimme iranier maar feitelijk was dat niet nodig. Je hebt geen ''sneeky'' streken nodig om te weten wie ik ben.


Nou, het aantal mps-jes is op geen 10 handen meer te tellen en sommigen zijn heel goed in het stelen van een andere identiteit.

Qaiys
07-06-06, 11:55
Geplaatst door Joesoef
Nou, het aantal mps-jes is op geen 10 handen meer te tellen en sommigen zijn heel goed in het stelen van een andere identiteit.

Ik geloof niet dat iemand mij na kan doen en tevens had ik het aangekondigd.

H.P.Pas
07-06-06, 12:21
Geplaatst door Qaiys
Ik geloof niet dat iemand mij na kan doen ..

Wat bewijst dat ook al weer..?

Goodnight
07-06-06, 12:33
Geplaatst door Qaiys
Hallo vriendjes en vriendinnetjes, mag ik mij voorstellen?

Qaiys is de naam.

van Laila en Majnoun?

sienia
07-06-06, 12:36
Er was eens een Qays op maroc.nl. :argwaan:

Qaiys
07-06-06, 13:04
Geplaatst door Goodnight
van Laila en Majnoun?

Het is dezelfde naam.

Qaiys
07-06-06, 13:57
Geplaatst door sienia
Er was eens een Qays op maroc.nl. :argwaan:

Ik ben de Qaiys met de puntje op de i.

Tomas
07-06-06, 14:01
Geplaatst door Qaiys
Ik ben de Qaiys met de puntje op de i.

Hoe spreek je dat eigenlijk uit. De Q als een K, de i om de a te verlengen en de y alleen in gedachten uitspreken?

sienia
07-06-06, 14:07
Geplaatst door Qaiys
de puntje.

Bofko
07-06-06, 14:14
Geplaatst door Tomas
Hoe spreek je dat eigenlijk uit. De Q als een K, de i om de a te verlengen en de y alleen in gedachten uitspreken?

K-AA-S. Kaas. :hihi:

sienia
07-06-06, 14:23
Geplaatst door Bofko
K-AA-S. Kaas. :hihi:

:D

Tomas
07-06-06, 14:23
Geplaatst door Bofko
K-AA-S. Kaas. :hihi:

Je vergeet de y in gedachten uit te spreken.

Bofko
07-06-06, 14:47
Geplaatst door Tomas
Je vergeet de y in gedachten uit te spreken.

Ik zeg niet altijd wat ik denk.

Qaiys
07-06-06, 15:20
Geplaatst door Tomas
Hoe spreek je dat eigenlijk uit. De Q als een K, de i om de a te verlengen en de y alleen in gedachten uitspreken?

Nee het is een andere soort K, meer een soort kåei-js. De Q, de a en de i tezamen maken de speciale kåei klank en de y en s maken de js klank.

De Q spreek je zoiets uit als de K van Kardash of van Qalam, Qardawi en Iqra.

Qaiys
07-06-06, 15:23
Geplaatst door sienia
citaat van sienia

Ik vind het fijn dat ik aandacht van je krijg en je me wijst op mijn taalfoutjes. :duim:

sienia
07-06-06, 19:40
Geplaatst door Qaiys
Ik vind het fijn dat ik aandacht van je krijg en je me wijst op mijn taalfoutjes. :duim:

Heerlijk dat sarcasme, zo nietschaapachtig, je probeert me toch niet te versieren he?

Good Kahuna
07-06-06, 19:48
Ik merk nog maar weinig verschil met je vorige incarnaties. Waarom toch deze make-over?

Nu we toch nog in je introductie-topic zitten...

Qaiys
07-06-06, 20:55
Geplaatst door sienia
Heerlijk dat sarcasme, zo nietschaapachtig, je probeert me toch niet te versieren he?

Wees gerust, ik kan niet tippen aan de schone mannen die je zou kunnen krijgen. Ik ben maar een lelijke oude kneus die jou toch niet kan versieren.