PDA

Bekijk Volledige Versie : Wie heeft ervaring met GPS systemen ?



Marsipulami
06-06-06, 08:51
Wie heeft ervaring met GPS systemen ? Geef eens wat advies !

Mark
06-06-06, 09:09
bedoel je auto navigatie? of gps handheld of professioneel plaatsbepaling

Marsipulami
06-06-06, 09:47
Geplaatst door Mark
bedoel je auto navigatie? of gps handheld of professioneel plaatsbepaling

Leg eens uit wat het verschil is tussen drie dingen die je noemt.

Tomas
06-06-06, 09:47
Ik heb recentelijk Alturion, Navigon, Destinator en Tomtom uitgetest. Wil je daar dan mijn bevindingen van hebben?

Marsipulami
06-06-06, 09:48
Geplaatst door Tomas
Ik heb recentelijk Alturion, Navigon, Destinator en Tomtom uitgetest. Wil je daar dan mijn bevindingen van hebben?

Ja en ook de prijs

Wide-O
06-06-06, 09:55
http://www.testaankoop.be/map/src/390931.htm

Tomas
06-06-06, 09:57
Geplaatst door Marsipulami
Ja en ook de prijs

Ik heb ze allemaal illegaal tot mij genomen, dus de prijs moet je zelf ff uitzoeken.

Alturion is belgisch, dus zou jou het meest aan moeten spreken. Zelf was ik dolblij dat ik dat illegaal gedownload had. Je zou zo'n buttproduct met je zuurverdiende centjes gekocht hebben.

Navigon is duits en werkt goed en biedt alle functionaliteit die ik wil, is alleen zo vreselijk irritant traag en loopt vast op de crusiale momenten. Net wanneer je een alternatieve rout ivm files nodig hebt of je in een stad terecht komt waar je heg nog steg kent begint ie de route te herberekenen en neemt daar niet zelden een kwartier tot een half uur de tijd voor.

Destinator is amerikaans en voldoet aardig. Het werkt alleen niet op mijn nieuwe pda.

Tomtom is nederlands en is verreweg superieur. Het biedt alleen niet de mogelijkheid om de gratis tmc (file informatie) toe te passen in je route. Dat is heel heel erg jammer.

Ik heb nu zo nu en dan Navigon er op zitten en als die mijn irritatie grens overtreed flikker ik het eraf en installeer tomtom. Tot ik weer smacht naar fileinfo en dan installeer ik weer navigon.

Zo.

Marsipulami
06-06-06, 09:59
Geplaatst door Wide-O
http://www.testaankoop.be/map/src/390931.htm

http://www.maroc.nl/nieuws/forums/images/smilies/smile2.gif

"Sorry, maar u hebt geen toegangsrechten tot dit gedeelte van de website.

Bent u geabonneerd op Test-Aankoop, Budget&Recht en/of Test Gezondheid, gelieve dan hierboven in te loggen met uw login en paswoord. Abonnees die voor het eerst onze site bezoeken, worden verzocht eerst een aantal gegevens in te vullen op de pagina "eerste bezoek". Hierna krijgt u toegang tot de inhoud van de website die overeenstemt met uw abonnement.

Hebt u geen abonnement op één van de genoemde tijdschriften en wenst u toch toegang tot de website, dan hebben wij een interessant voorstel voor u."

Marsipulami
06-06-06, 10:02
Geplaatst door Tomas
Ik heb ze allemaal illegaal tot mij genomen, dus de prijs moet je zelf ff uitzoeken.

Alturion is belgisch, dus zou jou het meest aan moeten spreken. Zelf was ik dolblij dat ik dat illegaal gedownload had. Je zou zo'n buttproduct met je zuurverdiende centjes gekocht hebben.

Navigon is duits en werkt goed en biedt alle functionaliteit die ik wil, is alleen zo vreselijk irritant traag en loopt vast op de crusiale momenten. Net wanneer je een alternatieve rout ivm files nodig hebt of je in een stad terecht komt waar je heg nog steg kent begint ie de route te herberekenen en neemt daar niet zelden een kwartier tot een half uur de tijd voor.

Destinator is amerikaans en voldoet aardig. Het werkt alleen niet op mijn nieuwe pda.

Tomtom is nederlands en is verreweg superieur. Het biedt alleen niet de mogelijkheid om de gratis tmc (file informatie) toe te passen in je route. Dat is heel heel erg jammer.

Ik heb nu zo nu en dan Navigon er op zitten en als die mijn irritatie grens overtreed flikker ik het eraf en installeer tomtom. Tot ik weer smacht naar fileinfo en dan installeer ik weer navigon.

Zo.

Ok dat was de software en nu nog de apparatuur

Tomas
06-06-06, 10:07
Geplaatst door Marsipulami
Ok dat was de software en nu nog de apparatuur
Je hebt kant en klaarsystemen die je zo uit de doos in je auto op de ruit plakt. Daar is tomtom groot mee geworden, maar navigon heeft dat ook onder diverse merknamen.

Je hebt inbouwinstallaties, die ook op de plek van je radio passen. Die zijn peperduur.

En je hebt het pda alternatief. Dat zijn dus zakcomputers waar je vanalles meekan. En dus ook navigatiesoftware op installeren en een gps ontvanger op aansluiten. Deze oplossing is in wezen het goedkoopst omdat je dan illegale software kunt gebruiken en al helemaal als je meer wil dan alleen een navigator. Magoed, da's erg persoonlijk.

Marsipulami
06-06-06, 10:17
Geplaatst door Tomas
Je hebt kant en klaarsystemen die je zo uit de doos in je auto op de ruit plakt. Daar is tomtom groot mee geworden, maar navigon heeft dat ook onder diverse merknamen.

Je hebt inbouwinstallaties, die ook op de plek van je radio passen. Die zijn peperduur.

En je hebt het pda alternatief. Dat zijn dus zakcomputers waar je vanalles meekan. En dus ook navigatiesoftware op installeren en een gps ontvanger op aansluiten. Deze oplossing is in wezen het goedkoopst omdat je dan illegale software kunt gebruiken en al helemaal als je meer wil dan alleen een navigator. Magoed, da's erg persoonlijk.

Ingewikkeld allemaal. En wat gebruik jij ?

Tomas
06-06-06, 10:18
Geplaatst door Marsipulami
Ingewikkeld allemaal. En wat gebruik jij ? Die kant en klaar dingen zijn juist niet ingewikkeld.

Ik heb natuurlijk wel het ingewikkeldste systeem: de pda.

Wide-O
06-06-06, 10:23
Het korte antwoord is TomTom Go 300.

Marsipulami
06-06-06, 10:24
Geplaatst door Tomas
Ik heb natuurlijk wel het ingewikkeldste systeem: de pda.

:D


En als je het helemaal zonder gps doet, ben je dan sneller ter bestemming ?

Tomas
06-06-06, 10:25
Geplaatst door Wide-O
Het korte antwoord is TomTom Go 300.

Laat mij godomme nou een keer. Ik heb dit afgelopen winter net allemaal uit zitten zoeken en proberen. Dus fok op.

Marsipulami
06-06-06, 10:27
Geplaatst door Wide-O
Het korte antwoord is TomTom Go 300.


aha effe surfen

Tomas
06-06-06, 10:27
Geplaatst door Marsipulami
:D


En als je het helemaal zonder gps doet, ben je dan sneller ter bestemming ?

Ja, want het is en blijft slechts speelgoed.

Marsipulami
06-06-06, 10:29
Geplaatst door Tomas
Ja, want het is en blijft slechts speelgoed.

Leg eens uit wat de nadelen zijn van gps tijdens rijden. Hoe weet zo'n ding nu bijvoorbeeld of er geen bord staat dat je die straat niet mag inrijden ?

Marsipulami
06-06-06, 10:33
Geplaatst door Wide-O
Het korte antwoord is TomTom Go 300.

"TomTom GO 300:
Actuele status van dit product:
Nooit meer leverbaar "


http://www.pdashop.be/product/15934

Tomas
06-06-06, 10:35
Geplaatst door Marsipulami
Leg eens uit wat de nadelen zijn van gps tijdens rijden. Hoe weet zo'n ding nu bijvoorbeeld of er geen bord staat dat je die straat niet mag inrijden ?

Die info hoort in z'n kaartmateriaal te zitten. Met een perfecte navigator wordt je dus op de snelste wettelijke toegestane wijze exact naar je plek van bestemming begeleid met ondubbelzinnige instructies. Waarbij je continu op de maximaal toegestane snelheid wordt gewezen, indien gewenst. En ook op flitspalen, mcdonalds en je favoriete tankstation etc.

In de echte wereld werkt het echter net even ietsje anders. Net dat ene crusiale stukje in je route zit fout in het kaartmateriaal van de navigator. Of je wordt 100 meter van je bestemming afgezet zonder datje weet waar je nu echt heen moet omdat je geen echte kaarten meer bij je hebt. Of leidt ie je op een verre wintersport bestemming over een pas die 's winters hartstikke dicht is. En moet je opeens 200 km om rijden. Zonder navigatie, want die blijft dan een paar uur lang roepen: Keer om! Alleen is het wel leuk dat je daar dan vast stond met alleen maar nederlanders en een tomtom.

Marsipulami
06-06-06, 10:38
Geplaatst door Tomas
Die info hoort in z'n kaartmateriaal te zitten. Met een perfecte navigator wordt je dus op de snelste wettelijke toegestane wijze exact naar je plek van bestemming begeleid met ondubbelzinnige instructies. Waarbij je continu op de maximaal toegestane snelheid wordt gewezen, indien gewenst. En ook op flitspalen, mcdonalds en je favoriete tankstation etc.

In de echte wereld werkt het echter net even ietsje anders. Net dat ene crusiale stukje in je route zit fout in het kaartmateriaal van de navigator. Of je wordt 100 meter van je bestemming afgezet zonder datje weet waar je nu echt heen moet omdat je geen echte kaarten meer bij je hebt. Of leidt ie je op een verre wintersport bestemming over een pas die 's winters hartstikke dicht is. En moet je opeens 200 km om rijden. Zonder navigatie, want die blijft dan een paar uur lang roepen: Keer om! Alleen is het wel leuk dat je daar dan vast stond met alleen maar nederlanders en een tomtom.

:D

Bofko
06-06-06, 10:39
Geplaatst door Tomas
. Zonder navigatie, want die blijft dan een paar uur lang roepen: Keer om!

Schijnt dat je al je eigen dialect kunt kiezen waarin je toegesproken wilt worden.

Wide-O
06-06-06, 10:41
Geplaatst door Tomas
Laat mij godomme nou een keer. Ik heb dit afgelopen winter net allemaal uit zitten zoeken en proberen. Dus fok op.

:hihi:

Wide-O
06-06-06, 10:43
Geplaatst door Bofko
Schijnt dat je al je eigen dialect kunt kiezen waarin je toegesproken wilt worden.

Yup. Of stemmen van bekende mensen. Ik heb John Cleese er wel 's opgehad.

Tomas
06-06-06, 10:45
Geplaatst door Bofko
Schijnt dat je al je eigen dialect kunt kiezen waarin je toegesproken wilt worden.
Je kunt tegen betaling cruijf, chriet titulaer (ofzo) en zelfs beatrix downloaden. Maar zelf heb ik op de tomtom een sappige vlaamse. Gratis natuurlijk. De Navigon is engels. Bekakt engels. De stem die lang riep "Keer om! " komt er natuurlijk nooit meer op. Die heeft voorgoed afgedaan.

Tomas
06-06-06, 10:46
Geplaatst door Wide-O
Yup. Of stemmen van bekende mensen. Ik heb John Cleese er wel 's opgehad.

Die haalt zijn moeder erbij om te bewijzen dat hij het echt is op de tomtom.

Wide-O
06-06-06, 10:49
Ik vind wel dat zo'n ding zou moeten leren "sorry!" zeggen.

"DA'S HIER WEL AFGESLOTEN HE MAKKER !"

"Keer om"

"SHUT THE FUCK UP !"

"Sorry"

En dan gaat zitten mokken.

Tomas
06-06-06, 10:53
Geplaatst door Wide-O
Ik vind wel dat zo'n ding zou moeten leren "sorry!" zeggen.

"DA'S HIER WEL AFGESLOTEN HE MAKKER !"

"Keer om"

"SHUT THE FUCK UP !"

"Sorry"

En dan gaat zitten mokken.

Ik had even het idee dat ik die bekakte engelse van navigon redelijk door had. Zodra ik van de route afweek en ze zei: "Take a U-turn, now!" En ik dan reageerde met "No, i'd rather not.", dan kwam ze vrij snel met een alternatief zonder keren. Als ik zei "Shutup, bitch.", dan bleef ze doorzeiken.

mark61
06-06-06, 10:56
Wat was er nou eigenlijk mis met Michelinkaarten?

Wide-O
06-06-06, 11:00
Geplaatst door mark61
Wat was er nou eigenlijk mis met Michelinkaarten?

Laat ik even gaan voor Tomas, die is expert.

Tomas
06-06-06, 11:03
Geplaatst door mark61
Wat was er nou eigenlijk mis met Michelinkaarten?

Ik ben er va'n 't winter dus ook aanbegonnen vanwege een ervaring eerder die winter. Met een maat op en neer naar oostenrijk die zo'n dure ingebouwde had. En in duitsland is die fileinfo gewoon ideaal. De files zijn daar beestachtig lang en als je ze al ver van te voren op de kaart ziet verschijnen dan heb je nog aardig wat keuzes. Zo kan je dan of via Stuttgart of via Neurnberg etc.

Maar het overtuigends was wel dat we op een gegeven momen binnendoor bij munchen een gigantische file vermeden. We reden toen met aardig wat verschillende nationaliteiten over een provinciale weg, waarbij je goed kon zien dat ze dus goede navigatie software aan borod hadden. Net als ons.

Maar op een gegeven moment toch weer file. Alleen de files op de grote wegen worden aangegeven, en niet op de secundaire wegen. Magoed, de file was niet lang. Weldra konden wij ook om de langs de weg geparkeerde auto rijden die de boel ophield. Dat was dus een duitser die op zijn vrouw aan het inhakken was. De vrouw probeerde zonder succes met de michelinkaart zijn verbale geweld af te weren.

Tomas
06-06-06, 11:04
Geplaatst door Wide-O
Laat ik even gaan voor Tomas, die is expert.

Goedzo.

Bofko
06-06-06, 11:06
Geplaatst door mark61
Wat was er nou eigenlijk mis met Michelinkaarten?

Niks, maar:
1. je moet kunnen kaartlezen
2. er staan geen adressen op
3. je hoeft niet te stoppen om je route te zoeken
4. tomtom is goedkoper dan heel Europa op Michelinkaarten
5. sommigen vinden het gezellig.

Desondanks komt-ie er bij mij voorlopig ook niet in. :roken:

Bofko
06-06-06, 11:11
Geplaatst door Tomas
De vrouw probeerde zonder succes met de michelinkaart zijn verbale geweld af te weren.

:lachu: Auto- en fileleed worden idd. -in the end- niet opgelost door een tomtom

Joesoef
06-06-06, 11:52
Heb er eentje op mn pda, mdavario (qtec9100) van t-mobile. "Gratis" verkregen bij het verlengen van mn abbo.

De illegale tomtom er opgezet, houdertje van 45 euries en een gps ontvanger van rond de 75,-.

Koste mij dus iets meer als 100 Euro en navigeer nu door heel west europa op straatnivo. Tomtom is echt perfect, afentoe een hersenkronkel maar lang niet zo erg als een geoeffende kaartlezer.

Zo een ding herberekend in notime een alternatieve route als je een afslag gemist hebt op de peripherique. Zitten nog tal van andere handigheden op zoals flitspalen zodat je van te voren een waarschuwing krijgt.

Geen ruzie meer tijdens de reis over kaartleeskwaliteiten.

Tomas
06-06-06, 12:12
Geplaatst door Joesoef
Heb er eentje op mn pda, mdavario (qtec9100) van t-mobile. "Gratis" verkregen bij het verlengen van mn abbo.

De illegale tomtom er opgezet, houdertje van 45 euries en een gps ontvanger van rond de 75,-.

Koste mij dus iets meer als 100 Euro en navigeer nu door heel west europa op straatnivo. Tomtom is echt perfect, afentoe een hersenkronkel maar lang niet zo erg als een geoeffende kaartlezer.

Zo een ding herberekend in notime een alternatieve route als je een afslag gemist hebt op de peripherique. Zitten nog tal van andere handigheden op zoals flitspalen zodat je van te voren een waarschuwing krijgt.

Geen ruzie meer tijdens de reis over kaartleeskwaliteiten.

Maak jij gebruik van tomtom's eigen verkeersinfo via gprs?

Joesoef
06-06-06, 12:19
Geplaatst door Tomas
Maak jij gebruik van tomtom's eigen verkeersinfo via gprs?


Nee, moet je weer een abbo voor hebben en met een illegale versie iets legaals bekomen is vragen om problemen.

Weet wel dat je de lijstjes met flitspalen (poi) er gewoon bij kan plakken en ik heb er ook wel eens een update van zien passeren in de nieuwsgroepen.


Het geluid van zo een pda is overigens zwaar kl**te.

Joesoef
06-06-06, 12:22
Geplaatst door Wide-O
Ik vind wel dat zo'n ding zou moeten leren "sorry!" zeggen.

"DA'S HIER WEL AFGESLOTEN HE MAKKER !"

"Keer om"

"SHUT THE FUCK UP !"

"Sorry"

En dan gaat zitten mokken.



Zelf rij ik met het geluid uit. Voorkomt ruzies met de imaginaire dame.

Tomas
06-06-06, 12:25
Geplaatst door Joesoef
Nee, moet je weer een abbo voor hebben en met een illegale versie iets legaals bekomen is vragen om problemen.


Da's natuurlijk ook waar, ja.



Weet wel dat je de lijstjes met flitspalen (poi) er gewoon bij kan plakken en ik heb er ook wel eens een update van zien passeren in de nieuwsgroepen.


Ja, ik maak daar ook gebruik van. Je kunt zelfs elke dag het weer synchroniseren door 'm even in de cradle te zetten. Maar da's alleen maar leuk om een keer te proberen.


Het geluid van zo een pda is overigens zwaar kl**te.

Da's mij niet opgevallen. Misschien als ik eens een betere hoor ofzo, dat ik dan verschil hoor.

Eigenlijk wacht ik op resultaat van deze luie duitsers:

http://www.pocketnavigation.net/board/thread.php?threadid=76950&threadview=0&hilight=&hilightuser=0&page=52

Dat begon veelbelovend, maar nu beweren ze al maanden geen tijd meer te hebben. Ik heb toevallig een gpsmuis met een tmc ontvanger. En met tomtom ansich is dat dus voltrekt zinloos.

mark61
06-06-06, 13:30
Geplaatst door Tomas
Dat was dus een duitser die op zijn vrouw aan het inhakken was. De vrouw probeerde zonder succes met de michelinkaart zijn verbale geweld af te weren.

Ik begrijp het. Echtelijke vrede. Overigens levert Michelin tegenwoordig ook geplastificeerde atlassen. Die houden een beetje man wel tegen.

mark61
06-06-06, 13:34
Geplaatst door Bofko
Niks, maar:

4. tomtom is goedkoper dan heel Europa op Michelinkaarten

Desondanks komt-ie er bij mij voorlopig ook niet in. :roken:

Nog niet, daggik.

Maar tis de romantiek zeker. Sorry, ik word oud.

Alim
06-06-06, 18:19
MIO 69+ de beste onder autonaviaties.
aangeraden door consumentenbond.

Marsipulami
06-06-06, 23:04
Ik heb de tom tom one uitgetest. Indrukwekkend !

Joesoef
06-06-06, 23:19
Geplaatst door Marsipulami
Ik heb de tom tom one uitgetest. Indrukwekkend !


:p

sadeeQ
06-06-06, 23:29
Geplaatst door Marsipulami
Ik heb de tom tom one uitgetest. Indrukwekkend !

:gek: beste wat er is

http://www.mobitoo.com/prod/GPS/imagesG/g524tomtomgo700.jpg


:gek: Gevonden op straat :duivels:

tukkersterror
06-06-06, 23:36
Geplaatst door mark61
Wat was er nou eigenlijk mis met Michelinkaarten?

De vrouw die hem vast houd!