PDA

Bekijk Volledige Versie : ’s Werelds beste mop!



IbnRushd
09-06-06, 11:34
’s Werelds beste mop!

LONDEN - ’s Werelds beste mop blijkt te zijn verzonnen door Spike Milligan, en wel in het begin van de jaren ’50.

Milligan wordt alom beschouwd als de vader van de moderne Britse humor. Een Engelse hoogleraar ontdekte de bron van de mop, over twee jagers, bij toeval. Dat meldde The Daily Mail vrijdag.

De jagersmop werd vier jaar geleden uit 40.000 grappen wereldwijd gekozen door 300.000 mensen over de hele wereld, onder leiding van professor Richard Wiseman van de universiteit van Hertfordshire.

Twee mannen uit New Jersey gaan jagen in het bos. Eentje valt neer, de ander belt geschrokken de hulpdiensten, om te zeggen dat hij vreest dat zijn vriend dood is. De telefoniste vraagt: ,,Bent u daar zeker van?.’’ Waarop er een geweerschot klinkt, de man weer aan de lijn komt en zegt: ,,Okee, en nu?’’

Niemand wist van wie de mop afkomstig was. Dezelfde hoogleraar heeft nu op unieke beelden van het eerste tv-optreden van Milligan, uit 1951, ontdekt hoe Milligan en zijn vrienden (in het befaamde humoristische The Goon Show) destijds al een soortgelijke grap maakten, met precies dezelfde clou. Milligan (1918-2002) was de belangrijkste inspiratiebron voor tal van Britse humoristen, zoals het team van Monty Python.

ad.nl

Divine_70
09-06-06, 11:36
Geplaatst door IbnRushd
[B]
Twee mannen uit New Jersey gaan jagen in het bos. Eentje valt neer, de ander belt geschrokken de hulpdiensten, om te zeggen dat hij vreest dat zijn vriend dood is. De telefoniste vraagt: ,,Bent u daar zeker van?.’’ Waarop er een geweerschot klinkt, de man weer aan de lijn komt en zegt: ,,Okee, en nu?’’



Hij is gooeeed. http://www.cosgan.de/images/midi/froehlich/a080.gif

tr_imparator
09-06-06, 11:56
Ik heb toch het hardst gelachen over een mop die ik nog vaag herinner over de spaanse vlieg. :D

Juliette
09-06-06, 11:57
Geplaatst door IbnRushd
’s Werelds beste mop!

LONDEN - ’s Werelds beste mop blijkt te zijn verzonnen door Spike Milligan, en wel in het begin van de jaren ’50.

Milligan wordt alom beschouwd als de vader van de moderne Britse humor. Een Engelse hoogleraar ontdekte de bron van de mop, over twee jagers, bij toeval. Dat meldde The Daily Mail vrijdag.

De jagersmop werd vier jaar geleden uit 40.000 grappen wereldwijd gekozen door 300.000 mensen over de hele wereld, onder leiding van professor Richard Wiseman van de universiteit van Hertfordshire.

Twee mannen uit New Jersey gaan jagen in het bos. Eentje valt neer, de ander belt geschrokken de hulpdiensten, om te zeggen dat hij vreest dat zijn vriend dood is. De telefoniste vraagt: ,,Bent u daar zeker van?.’’ Waarop er een geweerschot klinkt, de man weer aan de lijn komt en zegt: ,,Okee, en nu?’’

Niemand wist van wie de mop afkomstig was. Dezelfde hoogleraar heeft nu op unieke beelden van het eerste tv-optreden van Milligan, uit 1951, ontdekt hoe Milligan en zijn vrienden (in het befaamde humoristische The Goon Show) destijds al een soortgelijke grap maakten, met precies dezelfde clou. Milligan (1918-2002) was de belangrijkste inspiratiebron voor tal van Britse humoristen, zoals het team van Monty Python.

ad.nl

Bestonden er toen al gsm's? :argwaan:

Wortel
09-06-06, 13:26
Die mop van die indiaan die bij de medicijnman komt vind ik nog steeds een van de toppers.

Tomas
09-06-06, 13:29
Geplaatst door Juliette
Bestonden er toen al gsm's? :argwaan:

Erg scherp.

http://www.bushplane.com/forestfire/Photos/2%20Methods/Rangers/photo_tapping.jpg

Bofko
09-06-06, 13:30
"Does your dog bite ?" was rofl toen ik hem voor de eerste keer zag.

_h4T3D_sE7eN
09-06-06, 13:31
Ik vind 'm niet grappig.

Tomas
09-06-06, 13:37
Geplaatst door Wortel
Die mop van die indiaan die bij de medicijnman komt vind ik nog steeds een van de toppers.

Nou?

Wide-O
09-06-06, 15:36
Geplaatst door Bofko
"Does your dog bite ?" was rofl toen ik hem voor de eerste keer zag.

Maar bijna onmogelijk zonder het uitgestreken gezicht van Peter Sellers.

~Panthera~
09-06-06, 18:42
Engelse humor is gewoon het beste. :D
Ongelofelijk droog.

tukkersterror
09-06-06, 20:38
Hoe was die ook alweer, Always look on the bright side of life!

Wortel
09-06-06, 21:43
Nou?

Er komt een indiaan bij de medicijnman en zegt:
"Medicijnman, is het waar dat u namen geeft aan de pasgeboren kinderen?"
"Ja, dat klopt", zegt de medicijnman.
"En hoe doet u dat dan?", vraagt de indiaan.
"Nou", zegt de medicijnman, "Als ik een springende antilope zie dan noem ik het kind, Springende Antilope. Als ik een jagend luipaard zie, dan noem ik het kind, Jagend Luipaard. Als ik een zwevende arend zie, dan noem ik het kind Zwevende Arend.
Maar vertel eens, Twee N**kende Honden, waarom vraag je me dat?"

~Panthera~
09-06-06, 21:49
:haha:




TEN COMMANDMENTS
The real reason that we can't have the Ten Commandments in a courthouse........You cannot post "Thou Shalt Not Steal," "Thou Shalt Not Commit Adultery" and "Thou Shall Not Lie" in a building full of lawyers, judges and politicians -- it creates a hostile work environment.

Divine_70
09-06-06, 21:53
Hoe noemen ze dan de vrouw van een bosjesman ?.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.

Een Takkewijf. :melig:

Juliette
09-06-06, 21:55
Geplaatst door ~Panthera~
:haha:




TEN COMMANDMENTS
The real reason that we can't have the Ten Commandments in a courthouse........You cannot post "Thou Shalt Not Steal," "Thou Shalt Not Commit Adultery" and "Thou Shall Not Lie" in a building full of lawyers, judges and politicians -- it creates a hostile work environment.

:roker: