PDA

Bekijk Volledige Versie : Finaliste Miss Marokko Nederland gediskwalificeerd



Joepie
09-06-06, 13:28
AMSTERDAM - Yasmine, een van de finalistes van de Miss Marokko Nederland- verkiezing, is donderdag, een dag voor de finale, per direct gediskwalificeerd. De deelneemster heeft meegewerkt aan een "bijna bloot-reportage" en schond daarmee de regels van de Miss-verkiezing.

Bekijk video: Modem/ Breedband


In de reglementen staat dat er geen bikinironde wordt gehouden uit respect voor de achterban en uit respect voor de cultuur. De deelneemster heeft toch meegedaan aan een reportage van het blad Panorama waarbij ze zich in bikini liet filmen en fotograferen. De organisatie liet donderdag weten zich te distantiëren van de reportage en van de kandidate.

Verleid

André Sjouerman, een van de juryleden, stelt dat de betrokkene "erin is geluisd door Panorama en de fotograaf Ronnie Hertz". De 21-jarige studente is door de fotograaf 'verleid' mee te doen aan een bikinishoot. "Ze kreeg daar ook toestemming voor van de Miss Marokko Nederland-organisatie, mits het niet in verband zou worden gebracht met het evenement."

Dat is echter wel gebeurd, want Panorama-redactrice Mylène de la Haye filmde de sessie, vroeg een en ander over haar deelname aan de verkiezing en zette het filmpje op internet. "Ja, het was natuurlijk heel naïef van Yassmine, maar ze vertrouwde de fotograaf omdat ze voor hem al werkte als modelletje. Ze is voor een klein bedrag van 60 euro naar de studio gelokt."

Tranen

Sjouerman geeft toe dat ze had moeten weglopen toen de video ging draaien. "Maar ja, dat heeft ze niet gedaan." Volgens het jurylid is het meisje er kapot van. "Ze is volledig in tranen. Ze was zich al maanden aan het voorbereiden op deze verkiezing. Ze wilde niets liever dan meedoen. Haar treft eigenlijk ook geen blaam omdat ze te goeder trouw heeft gehandeld." Toch strijkt de organisatie geen hand over het hart, uit respect voor de Marokkaanse cultuur.

Panorama kondigt het evenement aan als een patatje zonder mayonaise en een biertje zonder schuim, omdat er geen bikinironde wordt gehouden. In een reactie zegt verslaggeefster De la Haye de commotie te betreuren voor Yassmine. "Aan de telefoon vanochtend zei ze zich genaaid te voelen, maar liet in het midden door wie. Wij gaan haar helpen, misschien met foto's voor haar portfolio want ik vind het echt erg sneu", aldus De la Haye donderdag.

Spannend

Volgens haar is alles erg duidelijk geweest. "Ik weet alleen niet wat de fotograaf tijdens het maken van de afspraak heeft gezegd. Ze stond er in de studio bij toen ik een journalist van AT5 vertelde wat wij met het materiaal gingen doen. Misschien vond ze het toch allemaal wat te spannend om nee te zeggen."


www.nu.nl

Aicha1976
10-06-06, 04:53
Strakke publiciteitstunt van dat modelletje, die zien we vast nog wel terug in een of andere bel en win show vroeg in de middag op RTL 4 http://www.smileyarena.com/emoticons/Emotions/Smoking/smoke06.gif



Edit: Nou, ik heb het filmpje gezien en ik denk dat een bel en win show toch wat te hoog gegrepen is voor deze dame(s) :o