PDA

Bekijk Volledige Versie : „Ik wil niet in een flat wonen met zuipende jongeren”



MO_NL
09-06-06, 13:37
B]„Ik wil niet in een flat wonen met zuipende jongeren”[/B]

AMSTERDAM - „Ik zou wel op kamers willen gaan wonen, maar niet in een studentenflat met alleen maar zuipende jongeren.” In Felix Meritis in Amsterdam discussieerden moslimjongeren woensdagavond met organisaties uit hun stad, over de specifieke wensen van jonge moslims over hun leef-, werk- en leeromgeving.

Tijdens de voorjaarsbijeenkomst van de Moslimjongeren Amsterdam (MJA) probeerden de jongeren plannen te maken voor de stad Amsterdam en tot concrete afspraken over de uitvoering daarvan te komen met de verantwoordelijke organisaties. Uit verschillende workshops over thema's als wonen, werk, veiligheid en onderwijs vloeiden aan het einde van de avond concrete afspraken voort over de aanpak van specifieke problemen. De gesprekspartners waren woningcorporatie Ymere, de Vacatureservice Amsterdam, het ROC en de politie Amsterdam-Amstelland.

De meeste belangstelling ging uit naar de workshop over wonen. Met woningcorporatie Ymere bespraken de jongeren hun wensen op dat gebied. Een aantal praktische problemen kwamen aan het licht. Zoals het feit dat veel jonge moslims met een heleboel familieleden in vaak kleine huizen wonen. „Ik zou graag twee douches willen in mijn huis, dan hoef ik 's ochtends niet zo lang te wachten”, aldus een deelneemster. „Het is bij mij thuis vaak zo druk met familie en vrienden, dat ik weinig rust heb om te kunnen studeren”, bracht een ander aan.

Op de vraag of op kamers gaan wonen een oplossing voor dat probleem zou zijn, reageerden de meeste afwijzend. „Ik wil wel op kamers, maar niet in een studentenflat met alleen maar zuipende jongeren”, zo zei een jonge moslim. Een vrouwelijke deelneemster gaf aan dat ze graag alleen met vrouwen zou samen wonen, en dan het liefst met alleen islamitische dames. „Uit huis gaan voor je bent getrouwd hoort gewoon niet bij onze cultuur”, vatte een deelnemer het onderwerp samen.

De vertegenwoordigers van de woningcorporatie reageerden enthousiast over de bijeenkomst. „Wij zijn heel nieuwsgierig naar wat onze bewoners willen, ook de allochtone. En juist die spreken we niet zo vaak. Ik heb hele interessante, nieuwe dingen gehoord vanavond”, aldus een medewerkster.

Aan het einde van de avond ondertekende de beide partijen een contract met daar in de afspraak dat Ymere zal zorgen voor goede studieruimte in de buurt, omdat veel jongeren thuis niet aan studeren toekomen maar ook liever niet in een studentenkamer wonen. Ook zal de corporatie zich inzetten voor het vestigen van studenten in tijdelijke woningen die op de lijst voor de sloop staan, en wordt er bij toekomstige ontwerpen voor openbare ruimte overlegd met de bewoners van een wijk over hun wensen.

Het eerste idee daarvoor werd woensdagavond al aangedragen. Er komt een Arabische fontein in een nieuwe wijk in Osdorp, om de bewoners trots te laten zijn op hun buurt.


Bron: Telegraaf

Bofko
09-06-06, 14:04
Geplaatst door MO_NL

Op de vraag of op kamers gaan wonen een oplossing voor dat probleem zou zijn, reageerden de meeste afwijzend. „Ik wil wel op kamers, maar niet in een studentenflat met alleen maar zuipende jongeren”, zo zei een jonge moslim.

Lijkt me een prima wens.


Geplaatst door MO_NL

"Uit huis gaan voor je bent getrouwd hoort gewoon niet bij onze cultuur”, vatte een deelnemer het onderwerp samen.


Ja en ? Dat hoorde vroeger voor meisjes ook niet bij onze cultuur. Nu is iedereen blij dat het wél kan.

Julien
09-06-06, 15:25
Ja dat geldt dan voor déze jonge moslim. Ik hoop niet dat ze weer de fout gaan maken om nu alle Marokkaanse/ Turkse/ islamitische allochtone jongeren op 1 hoop te gooien alsof niemand gediend is van studentenhuizen en drank. Dat is natuurlijk aantoonbaar pure onzin.

David
09-06-06, 15:27
Ik hoop ook niet dat nu alle 'Hollandse' studentenhuizen worden gezien als drank doordrenkte panden, want dat is natuurlijk ook onzin.

Max Stirner
09-06-06, 15:36
Geplaatst door MO_NL
B]„Ik wil niet in een flat wonen met zuipende jongeren”

AMSTERDAM - „Ik zou wel op kamers willen gaan wonen, maar niet in een studentenflat met alleen maar zuipende jongeren.” In Felix Meritis in Amsterdam discussieerden moslimjongeren woensdagavond met organisaties uit hun stad, over de specifieke wensen van jonge moslims over hun leef-, werk- en leeromgeving.

Tijdens de voorjaarsbijeenkomst van de Moslimjongeren Amsterdam (MJA) probeerden de jongeren plannen te maken voor de stad Amsterdam en tot concrete afspraken over de uitvoering daarvan te komen met de verantwoordelijke organisaties. Uit verschillende workshops over thema's als wonen, werk, veiligheid en onderwijs vloeiden aan het einde van de avond concrete afspraken voort over de aanpak van specifieke problemen. De gesprekspartners waren woningcorporatie Ymere, de Vacatureservice Amsterdam, het ROC en de politie Amsterdam-Amstelland.

De meeste belangstelling ging uit naar de workshop over wonen. Met woningcorporatie Ymere bespraken de jongeren hun wensen op dat gebied. Een aantal praktische problemen kwamen aan het licht. Zoals het feit dat veel jonge moslims met een heleboel familieleden in vaak kleine huizen wonen. „Ik zou graag twee douches willen in mijn huis, dan hoef ik 's ochtends niet zo lang te wachten”, aldus een deelneemster. „Het is bij mij thuis vaak zo druk met familie en vrienden, dat ik weinig rust heb om te kunnen studeren”, bracht een ander aan.

Op de vraag of op kamers gaan wonen een oplossing voor dat probleem zou zijn, reageerden de meeste afwijzend. „Ik wil wel op kamers, maar niet in een studentenflat met alleen maar zuipende jongeren”, zo zei een jonge moslim. Een vrouwelijke deelneemster gaf aan dat ze graag alleen met vrouwen zou samen wonen, en dan het liefst met alleen islamitische dames. „Uit huis gaan voor je bent getrouwd hoort gewoon niet bij onze cultuur”, vatte een deelnemer het onderwerp samen.

De vertegenwoordigers van de woningcorporatie reageerden enthousiast over de bijeenkomst. „Wij zijn heel nieuwsgierig naar wat onze bewoners willen, ook de allochtone. En juist die spreken we niet zo vaak. Ik heb hele interessante, nieuwe dingen gehoord vanavond”, aldus een medewerkster.

Aan het einde van de avond ondertekende de beide partijen een contract met daar in de afspraak dat Ymere zal zorgen voor goede studieruimte in de buurt, omdat veel jongeren thuis niet aan studeren toekomen maar ook liever niet in een studentenkamer wonen. Ook zal de corporatie zich inzetten voor het vestigen van studenten in tijdelijke woningen die op de lijst voor de sloop staan, en wordt er bij toekomstige ontwerpen voor openbare ruimte overlegd met de bewoners van een wijk over hun wensen.

Het eerste idee daarvoor werd woensdagavond al aangedragen. Er komt een Arabische fontein in een nieuwe wijk in Osdorp, om de bewoners trots te laten zijn op hun buurt.


Bron: Telegraaf [/B]



Pfff....dat gezemel over 'onze cultuur', alleen met islamitische meisjes in een huis willen wonen, insinueren dat alle autochtone studenten brallende zuipende lullo`s zijn..... gut-a-gut.

Heel graag `anders` willen zijn, in de hoop dat je vervolgens kan gaan janken dat andere mensen je `anders` behandelen.

Julien
09-06-06, 15:40
Geplaatst door Max Stirner
Pfff....dat gezemel over 'onze cultuur', alleen met islamitische meisjes in een huis willen wonen, denken dat alle autochtone studenten brallende zuipende lullo`s zijn..... gut-a-gut.

Heel graag `anders` willen zijn, in de hoop dat je vervolgens kan gaan janken dat andere mensen je `anders` behandelen.

Ik ben het wel een beetje met je eens. Moslimjongeren willen, TERECHT, af van dat wij-zij denken. Deze discussiegroep is nou juist een voorbeeld van dat wij-zij denken.

Qaiys
09-06-06, 15:45
Geplaatst door Max Stirner
Pfff....dat gezemel over 'onze cultuur', alleen met islamitische meisjes in een huis willen wonen, insinueren dat alle autochtone studenten brallende zuipende lullo`s zijn..... gut-a-gut.

Heel graag `anders` willen zijn, in de hoop dat je vervolgens kan gaan janken dat andere mensen je `anders` behandelen.

Zoals jij graag jezelf wilt zijn willen anderen ook graag zichzelf zijn. Het is niet erg om anders behandelt te worden als je maar niet discrimineert. Moslims en moslima's willen anders behandelt worden. Je hoeft ze dus geen biertje aan te bieden of met ze geile gesprekken voeren.

Ik zal jou ook anders behandelen dan een Marokkaan. Ik hou rekening met jouw achtergrond daar is niets mis mee.

Als mensen naar hun eigen normen en waarden willen leven wie ben jij dan om ze tegen te houden? Jij wilt toch ook jezelf kunnen zijn met dito normen en waarden?

Vanwaar die vijandigheid?

David
09-06-06, 15:47
Maak er niet zo'n drama van: er zijn altijd meisjeshuizen, corpshuizen, nichtenhuizen etc. etc. geweest. Persoonlijk leek het me altijd vreselijk om met één soort mensen in een huis te wonen, maar smaken verschillen. Als die moslima's nou leuk met z'n allen bij elkaar willen wonen, dan doen ze dat toch lekker? Wat maakt dat nou uit.

Max Stirner
09-06-06, 15:49
Geplaatst door Julien
Ik ben het wel een beetje met je eens. Moslimjongeren willen, TERECHT, af van dat wij-zij denken. Deze discussiegroep is nou juist een voorbeeld van dat wij-zij denken.


Ze willen een beetje aandacht. En respect voor het feit dat ze zo heel erg `anders` zijn natuurlijk. Thats all.

Gelukkig krijgen ze nu een fonteintje. :)

Couscousje
09-06-06, 15:54
Geplaatst door 151 Nobelprizes
En als die moslims nou ook gewoon uit de kroeg en discotheken wegblijven, kan iedereen zijn eigen normen- en waardenstelsel aanhouden.

Dikke woord.

Cc

Julien
09-06-06, 16:17
Geplaatst door Qaiys
Moslims en moslima's willen anders behandelt worden. Je hoeft ze dus geen biertje aan te bieden of met ze geile gesprekken voeren.


is dat zo?

Max Stirner
09-06-06, 16:21
Geplaatst door Julien
is dat zo?


Ongetwijfeld. Moslims zijn héél anders dan gewone mensen. En anders zijn het geen echte.