PDA

Bekijk Volledige Versie : Guantanamo Bay ingezetenen vermoord en zelfmoord in scene gezet....



Wizdom
11-06-06, 02:01
Buitenland

za 10 jun 2006, 21:43
"Zelfmoord drie gedetineerden Guantánamo"
MIAMI - Drie gevangenen die werden vastgehouden op de Amerikaanse basis in Guantánamo Bay zijn zaterdag door vermoedelijke zelfmoord om het leven gekomen. Volgens een verklaring van het Amerikaanse leger gaat het om twee Saudiërs en een man uit Jemen.



Gevangenen in Guantanamo Bay.
Foto: AP
In Guantánamo Bay zitten vijfhonderd gevangenen die voornamelijk in Afghanistan zijn vastgenomen. Zij krijgen niet de rechten die krijgsgevangenen of verdachten van misdrijven normaal gesproken krijgen. Tientallen gevangenen zijn al in hongerstaking gegaan en enkelen hebben een zelfmoordpoging ondernomen. Sinds het kamp in 2002 in gebruik werd genomen als gevangenenkamp was echter geen enkele gedetineerde overleden.

Zelfmoord is belachelijk... Afgezien dat Moslims geen zelfmoord mogen plegen... Worden deze mensen 24 uur per dag bewaakt...

Qaiys
11-06-06, 02:44
Geplaatst door klaaskop
Beter hadden ze ze standrechtelijk geëxecuteerd :D

Na je uitspraak om een atoombom op somalie te gooien is dit nogmaals een bewijs hoe monsterlijk en laaghartig je bent, dat je voorstander bent om verdachten zonder een behoorlijke rechtspraak te executeren. Dat deed de klu kux klan ook met negers.

gh.wille
11-06-06, 04:13
Geplaatst door Wizdom
Buitenland

za 10 jun 2006, 21:43
"Zelfmoord drie gedetineerden Guantánamo"
MIAMI - Drie gevangenen die werden vastgehouden op de Amerikaanse basis in Guantánamo Bay zijn zaterdag door vermoedelijke zelfmoord om het leven gekomen. Volgens een verklaring van het Amerikaanse leger gaat het om twee Saudiërs en een man uit Jemen.



Gevangenen in Guantanamo Bay.
Foto: AP
In Guantánamo Bay zitten vijfhonderd gevangenen die voornamelijk in Afghanistan zijn vastgenomen. Zij krijgen niet de rechten die krijgsgevangenen of verdachten van misdrijven normaal gesproken krijgen. Tientallen gevangenen zijn al in hongerstaking gegaan en enkelen hebben een zelfmoordpoging ondernomen. Sinds het kamp in 2002 in gebruik werd genomen als gevangenenkamp was echter geen enkele gedetineerde overleden.

Zelfmoord is belachelijk... Afgezien dat Moslims geen zelfmoord mogen plegen... Worden deze mensen 24 uur per dag bewaakt...

Vraag me af waarom de AMERIKANEN gevangen zouden vermoordden .
Gezien het feit dat ze toch al niet in zo, best blaadje staan ,dit zou hun zaak slechts schaden als er doden vallen (op welke manier dan ook ) dus toch zelfmoord ? in dat geval is het bewijs geleverd hoe slecht de gevangen het daar hebben dat ZELFS een MOSLIM zelfmoord verkiest !

MOORD ? zou hun zaak slechts schaden ,dus ik denk dat je het mis hebt !

Ikke4real
11-06-06, 07:39
Geplaatst door gh.wille
Vraag me af waarom de AMERIKANEN gevangen zouden vermoordden .
Gezien het feit dat ze toch al niet in zo, best blaadje staan ,dit zou hun zaak slechts schaden als er doden vallen (op welke manier dan ook ) dus toch zelfmoord ? in dat geval is het bewijs geleverd hoe slecht de gevangen het daar hebben dat ZELFS een MOSLIM zelfmoord verkiest !

MOORD ? zou hun zaak slechts schaden ,dus ik denk dat je het mis hebt !

Sinds 2002 zitten er ongeveer 500 vast en tegen geen enekel een proces begonnen. We hebben al eerder gezien dat Amerikanen zich kunnen misdragen in gevangenissen, sluit dus niet uit dat dit in scene is gezet. De mensen die daar vastzitten zijn, naar mijn weten, (zeer) overtuigende moslims en zouden eerder kiezen om te deal met de situatie dan voor de makkelijke uitweg....zelfmoord.

Joesoef
11-06-06, 08:28
Geplaatst door Ikke4real
Sinds 2002 zitten er ongeveer 500 vast en tegen geen enekel een proces begonnen. We hebben al eerder gezien dat Amerikanen zich kunnen misdragen in gevangenissen, sluit dus niet uit dat dit in scene is gezet. De mensen die daar vastzitten zijn, naar mijn weten, (zeer) overtuigende moslims en zouden eerder kiezen om te deal met de situatie dan voor de makkelijke uitweg....zelfmoord.


Ik zou zeggen bekijk de film the road to guantanamo bay, over een groepje jongeren die verdwaalt raak in Afghanistan wordt opgepakt en gevangen gezet.

Zeer overtuigend moslim hoef je niet te zijn om daar te komen. Daarnaast zijn de verhoormethoden dusdanig dat mensen die deze behandeling ondergaan na een tijdje volledig gebroken zijn.

Die zelfmoord geloof ik best. Wat ik niet geloof is dat men het pas zag toen het te laat was. Men zag het en men vond het wel best/ goed/ grappig.

mulan
11-06-06, 09:11
Geplaatst door klaaskop
Beter hadden ze ze standrechtelijk geëxecuteerd :D

Als je niets te melden heb moet je gewoon die (klaas)kop van je houden.

Dat de Amerikanen niet tot moorden in staat zouden zijn wegens PR is bull dat hebben ze in de rest van de wereld al bewezen. Of het nu (zelf)moord is of niet...het is hoe dan ook afschuwelijk dat er daar mensen zonder proces vastzitten en daar geen verandering in lijkt te komen.

"I believe this was not an act of desperation, but an act of warfare waged against us"

Rear Adm Harry Harris
Camp commander

:cheefbek: ...zijn die Amerikanen nu gek of lijkt dat maar zo.

tukkersterror
11-06-06, 17:41
Geplaatst door Wizdom
Buitenland

za 10 jun 2006, 21:43
"Zelfmoord drie gedetineerden Guantánamo"

Zelfmoord is belachelijk... Afgezien dat Moslims geen zelfmoord mogen plegen... Worden deze mensen 24 uur per dag bewaakt...

Vertel dit ook even tegen die achtelijke figuren die zichzelf opblazen :moe:

gh.wille
11-06-06, 18:56
Geplaatst door tukkersterror
Vertel dit ook even tegen die achtelijke figuren die zichzelf opblazen :moe:

Zit wat in , maar neemt niet weg dat er ook wel onschuldigen zullen zitten , en die hebben recht op z,n minst een onderzoek naar de Aanleiding waarom ze daar zitten !

Rourchid
11-06-06, 19:08
Geplaatst door Ikke4real
De mensen die daar vastzitten zijn, naar mijn weten, (zeer) overtuigende moslims en zouden eerder kiezen om te deal met de situatie dan voor de makkelijke uitweg....zelfmoord.
Met deze constructie kunnen ook verwondingen van mishandelde politieke gevangen afgeboekt worden als 'acts of asymmetric warfare waged against us'.
Zo wordt getracht de politieke gevangen een werkelijkheid voor te wenden waarin zij onbestraft gemarteld en zelfs vermoord zouden kunnen worden.