PDA

Bekijk Volledige Versie : Mohammed Benzakour voetbalt: Zijn Oranje Evangelie



Ron Haleber
11-06-06, 08:51
Het Oranje Evangelie

Nederland is allang wereldkampioen. Het Oranje Evangelie met bijbehorende profetieën preekt uit alle hoeken en gaten.

Geen ontkomen aan. Tv, radio, krant, internet; het oranjewijwater vloeit rijkelijk. Dominees, paters, predikanten en andere royaal betaalde voetbalgeestelijken tetteren alsof hun leven ervan afhangt.

WK-gidsen, WK-brochures, WK-speelschema’s, WK-bijlagen, WK-specials; de oranje bijbellectuur stroomt onophoudelijk door mijn brievenbus (alleen al deze krant fabriceerde een stuk of 8 Oranjespecials).

Inmiddels is alles bekend over onze heilige selectie der Oranje Apostelen, inclusief de fratsen van hun onmaagdelijke bedgenoten (mis alleen nog de onderbroekenmerkjes).


25 godenzonen die de verlossing gaan brengen.

Geloof in Ruud van Nistelrooy en U bent behouden.


Geen misverstand: ik ben een groot voetballiefhebber (én kenner: heb het ooit geschopt tot de toen nog befaamde Dordse Selectie).

Mijn probleem alleen met dit Oranje Evangelie is dat het een discriminerende godsdienst is: vrouwen hebben in deze kerk geen plek. Hun wensen en behoeften tellen niet mee.

Deze kerk is ván mannen en vóór mannen. Het competitieve, de agressie, de oorlog, het commerciële, het kinderachtige (als dolle hondjes 90 minuten achter een idiote bal aanhollen) - het zijn allemaal typische aspecten die contrasteren met het wezen van de vrouw.

En toch moeten vrouwen met deze gekte maar meedoen, of ze het leuk vinden of niet. Daarom leef ik mee met al onze moeders en dochters. Ze hebben al een akelige maand achter de rug, maar een nóg akeligere wacht hen op.

Ps. De oprichter van de pedofiele partij, Ad van den Berg, moest onderduiken. En niemand zegt wat. Dat is zielig. Als de Tweede Kamer voor zichzelf 8 ton vrijmaakt voor een crèche voor 22 eigen kinderen (bijna 40 duizend per kind!), dan kan Ad de kindervriend daar best ook bij.

Mohammed Benzakour


bron: AD 7 juni 2006

Wortel
11-06-06, 11:56
Geen misverstand: ik ben een groot voetballiefhebber.

Nou, ik niet. En het voelt als uit de kast komen om dat te zeggen op de dag van de eerste wedstrijd van het WK.


Dominees, paters, predikanten en andere royaal betaalde voetbalgeestelijken tetteren alsof hun leven ervan afhangt.

Waar komt deze vergelijking vandaan? Alsof de loonstrook van paters en predikanten te vergelijken zou zijn met de exhorbitante bedragen die in het voetbal rondgaan.


Oranje Apostelen,

Zou de term "Oranjekring der Rechtgeleide Kaliefen" voor onze Mohammed Benzakour ook een optie kunnen zijn? Hij doet zeer goed ingeburgerd mee met het taalveld van Telegraaf lezende kazen.


Mijn probleem alleen met dit Oranje Evangelie is dat het een discriminerende godsdienst is: vrouwen hebben in deze kerk geen plek. Hun wensen en behoeften tellen niet mee.

Gelukkig is dat in de kerk die die naam wél verdient wel anders.

Kortom: inhoudelijk ben ik het met uw argumenten en waarnemingen eens, maar zou u voortaan een ander taalvoertuig kunnen hanteren dat niet op voorhand hele bevolkingsgroepen in een licht zet waarin die bevolkingsgroepen nooit en te nimmer willen staan?
Alvast bedankt...

Joepie
11-06-06, 12:09
Geplaatst door Ron Haleber
Het Oranje Evangelie

Nederland is allang wereldkampioen. Het Oranje Evangelie met bijbehorende profetieën preekt uit alle hoeken en gaten.

Geen ontkomen aan. Tv, radio, krant, internet; het oranjewijwater vloeit rijkelijk. Dominees, paters, predikanten en andere royaal betaalde voetbalgeestelijken tetteren alsof hun leven ervan afhangt.

WK-gidsen, WK-brochures, WK-speelschema’s, WK-bijlagen, WK-specials; de oranje bijbellectuur stroomt onophoudelijk door mijn brievenbus (alleen al deze krant fabriceerde een stuk of 8 Oranjespecials).

Inmiddels is alles bekend over onze heilige selectie der Oranje Apostelen, inclusief de fratsen van hun onmaagdelijke bedgenoten (mis alleen nog de onderbroekenmerkjes).


25 godenzonen die de verlossing gaan brengen.

Geloof in Ruud van Nistelrooy en U bent behouden.


Geen misverstand: ik ben een groot voetballiefhebber (én kenner: heb het ooit geschopt tot de toen nog befaamde Dordse Selectie).

Mijn probleem alleen met dit Oranje Evangelie is dat het een discriminerende godsdienst is: vrouwen hebben in deze kerk geen plek. Hun wensen en behoeften tellen niet mee.

Deze kerk is ván mannen en vóór mannen. Het competitieve, de agressie, de oorlog, het commerciële, het kinderachtige (als dolle hondjes 90 minuten achter een idiote bal aanhollen) - het zijn allemaal typische aspecten die contrasteren met het wezen van de vrouw.

En toch moeten vrouwen met deze gekte maar meedoen, of ze het leuk vinden of niet. Daarom leef ik mee met al onze moeders en dochters. Ze hebben al een akelige maand achter de rug, maar een nóg akeligere wacht hen op.

Ps. De oprichter van de pedofiele partij, Ad van den Berg, moest onderduiken. En niemand zegt wat. Dat is zielig. Als de Tweede Kamer voor zichzelf 8 ton vrijmaakt voor een crèche voor 22 eigen kinderen (bijna 40 duizend per kind!), dan kan Ad de kindervriend daar best ook bij.

Mohammed Benzakour


bron: AD 7 juni 2006

Ja idd, maar al die arme moslimas dan?

Seif
11-06-06, 12:29
Geplaatst door Ron Haleber
Mijn probleem alleen met dit Oranje Evangelie is dat het een discriminerende godsdienst is: vrouwen hebben in deze kerk geen plek. Hun wensen en behoeften tellen niet mee.

Wat een onzin. Ik ken vele vrouwen die oprecht van voetbal houden. Mijn moeder is bijvoorbeeld al sinds haar tienjaren hartstochtelijk Ajax-fan. En haar zus heeft zelfs een seizoenskaart van Feyenoord, en gaat naar alle thuiswedstrijden.

Tomas
11-06-06, 12:41
Mijn vrouw kijkt meer naar voetbal dan mij. En ze weet minstens zo goed wat buitenspel is en weet altijd te vertellen -ook al kijkt ze meer dan mij, het blijft niet veel- op welke plek rkc staat. In het begin van het seizoen hoog, aan het eind laag. ieder jaar weer. Makkelijk te onthouden trouwens.

Bofko
11-06-06, 12:52
Geplaatst door Tomas
Mijn vrouw kijkt meer naar voetbal dan mij. En ze weet minstens zo goed wat buitenspel is en weet altijd te vertellen -ook al kijkt ze meer dan mij, het blijft niet veel- op welke plek rkc staat. In het begin van het seizoen hoog, aan het eind laag. ieder jaar weer. Makkelijk te onthouden trouwens.

Dè hee ze dan toch goed gezien, war ?

Tomas
11-06-06, 12:56
Geplaatst door Bofko
Dè hee ze dan toch goed gezien, war ?

Drie kraaien waar ze geeindigd zijn. Witte geit?

Bofko
11-06-06, 12:58
Geplaatst door Tomas
Drie kraaien waar ze geeindigd zijn. Witte geit?

:haha: