PDA

Bekijk Volledige Versie : Tien abortussen omdat man een zoon wilde



Marsipulami
12-06-06, 12:22
Tien abortussen omdat man een zoon wilde


Een vrouw in de Indiase stad Bombay beweert dat zij in de afgelopen 23 jaar van haar echtgenoot tien zwangerschappen heeft moeten laten afbreken omdat zij geen jongen, maar een meisje verwachtte.

Dat heeft de krant Hindustan Times afgelopen zaterdag gemeld. De vrouw, Dhanvanti More, heeft vier dochters. Bij elke zwangerschap ging haar echtgenoot met haar naar de dokter om door middel van een echografie het geslacht van de baby te laten vaststellen en de vrucht te laten afdrijven als het een meisje was.

Zij zei een klacht bij de politie te hebben ingediend nadat zij erachter was gekomen dat haar man was getrouwd met een ander, met wie hij nu wel de gewenste zoon heeft. "Ik heb nooit geweigerd, omdat ik uit een erg arme familie kom. Maar hij heeft mij laten zitten om te trouwen voor een zoon", haalde de krant de vrouw aan.

Een rechtbank in Bombay heeft de man inmiddels laten arresteren. De politie doet een onderzoek bij de artsen die de echo's hebben gemaakt en de abortussen hebben uitgevoerd. Het is artsen in India wettelijk verboden om na een echo te onthullen welk geslacht de vrucht heeft en vanwege het geslacht een abortus op te wekken.

Veel Indiërs hebben liever zonen dan dochters. Veel arme gezinnen gaan failliet door de enorme bruidsschatten die volgens traditie aan dochters moeten worden meegegeven.

Divine_70
12-06-06, 12:43
Moeder was deze kinderen ook niet waard.
Ze had kunnen weigeren.

Bofko
12-06-06, 13:48
Geplaatst door Marsipulami

Veel Indiërs hebben liever zonen dan dochters. Veel arme gezinnen gaan failliet door de enorme bruidsschatten die volgens traditie aan dochters moeten worden meegegeven.

Was pas geleden een CANVAS-documentaire over.
Schijnt met name op het Indiase platteland een levensgroot probleem te worden. Hele dorpen waar bijna geen jonge vrouwen meer voorkomen. Arme jongemannen die weten dat ze nooit een vrouw zullen hebben en vervallen in depressiviteit/agressiviteit /criminaliteit etc.

Aicha1976
12-06-06, 14:03
Geplaatst door Divine_70
Moeder was deze kinderen ook niet waard.
Ze had kunnen weigeren.


Ik denk dat dat niet zo makkelijk gaat als je denkt. Hoe dan ook, walgelijk en ondoordacht van deze man :kotsen:

sienia
12-06-06, 14:06
Geplaatst door Bofko
Was pas geleden een CANVAS-documentaire over.
Schijnt met name op het Indiase platteland een levensgroot probleem te worden. Hele dorpen waar bijna geen jonge vrouwen meer voorkomen. Arme jongemannen die weten dat ze nooit een vrouw zullen hebben en vervallen in depressiviteit/agressiviteit /criminaliteit etc.

Doorredenerend, het menselijk ras zal daar uiteindelijk uitsterven als gevolg van mannelijke stupiditeit.

IbnRushd
12-06-06, 14:18
Geplaatst door sienia
Doorredenerend, het menselijk ras zal daar uiteindelijk uitsterven als gevolg van mannelijke stupiditeit.

Momentaan zijn er gelukkig meer vrouwen dan mannen op deze aardbol. Paniek is voorlopig dus niet nodig :D

Bofko
12-06-06, 14:22
Geplaatst door sienia
Doorredenerend, het menselijk ras zal daar uiteindelijk uitsterven als gevolg van mannelijke stupiditeit.

Het zal niet zover komen denk ik. Want het geldt alleen voor de arme onderklasse.

Heel cru zou je kunnen zeggen dat het ook de snelle bevolkingsgroei van het reeds overbevolkte India doet afremmen.

sienia
12-06-06, 14:23
Geplaatst door IbnRushd
Momentaan zijn er gelukkig meer vrouwen dan mannen op deze aardbol. Paniek is voorlopig dus niet nodig :D

Indiase dorpen. :hihi:

En het werkt homofilie in de hand.

Bofko
12-06-06, 14:25
Geplaatst door IbnRushd
Momentaan zijn er gelukkig meer vrouwen dan mannen op deze aardbol. Paniek is voorlopig dus niet nodig :D

Klopt, maar dat merendeel zit in de leeftijd van 60+ . Er worden nog altijd meer jongens dan meisjes geboren (1,05 : 1 ).
Als je leeftijdsklassen vergelijkt zijn er tot de 40 jaar meer mannen dan vrouwen. Boven die leeftijd neemt het vrouwenoverschot snel toe.

IbnRushd
12-06-06, 14:28
Geplaatst door Bofko
Klopt, maar dat merendeel zit in de leeftijd van 60+ . Er worden nog altijd meer jongens dan meisjes geboren (1,05 : 1 ).
Als je leeftijdsklassen vergelijkt zijn er tot de 40 jaar meer mannen dan vrouwen. Boven die leeftijd neemt het vrouwenoverschot snel toe.

Hmm, nu zeg je me wat. En geldt dit voor elk werelddeel?

Bofko
12-06-06, 14:30
Geplaatst door IbnRushd
Hmm, nu zeg je me wat. En geldt dit voor elk werelddeel?

Niet voor Antarctica. :stout:

IbnRushd
12-06-06, 14:32
Geplaatst door Bofko
Niet voor Antarctica. :stout:

Hoogtijd voor de derde wereldoorlog, vind je niet? :cheefbek:

Bofko
12-06-06, 14:33
Geplaatst door IbnRushd
Hoogtijd voor de derde wereldoorlog, vind je niet? :cheefbek:

Heuh.... Die volg ik niet.

Divine_70
12-06-06, 14:33
Geplaatst door Bofko
Klopt, maar dat merendeel zit in de leeftijd van 60+ . Er worden nog altijd meer jongens dan meisjes geboren (1,05 : 1 ).
Als je leeftijdsklassen vergelijkt zijn er tot de 40 jaar meer mannen dan vrouwen. Boven die leeftijd neemt het vrouwenoverschot snel toe.

:student: Dat komt dan weer doordat het sterke geslacht, wij vrouwen dus, langer overleven. :ego:

Bofko
12-06-06, 14:35
Geplaatst door Divine_70
:student: Dat komt dan weer doordat het sterke geslacht, wij vrouwen dus, langer overleven. :ego:

Yep. Maar sinds de vrouwen massaal aan het werken, roken en drinken geslagen zijn schijnt het verschil in gemiddelde leeftijden kleiner te worden.

Aicha1976
12-06-06, 14:37
Geplaatst door sienia
Indiase dorpen. :hihi:

En het werkt homofilie in de hand.


Tijd om een COCtje op te richten dus http://www.smileyarena.com/emoticons/Main/Love_Couples/hug2.gif

David
12-06-06, 14:38
Geplaatst door Aicha1976
Tijd om een COCtje op te richten dus http://www.smileyarena.com/emoticons/Main/Love_Couples/hug2.gif


Een gezellig gaypride'je.

Divine_70
12-06-06, 14:41
Geplaatst door Bofko
Yep. Maar sinds de vrouwen massaal aan het werken, roken en drinken geslagen zijn schijnt het verschil in gemiddelde leeftijden kleiner te worden.

Dat werken komt doordat de man tegenwoordig wil dat vrouwen geemancipeerd zijn. :jammer:

Aicha1976
12-06-06, 14:41
Geplaatst door David
Een gezellig gaypride'je.


En we gaan het Rotterdamse Glijpaleis franchizen :rambo:

Bofko
12-06-06, 14:50
Geplaatst door Divine_70
Dat werken komt doordat de man tegenwoordig wil dat vrouwen geemancipeerd zijn. :jammer:

En dat komt weer omdat vrouwen een moderne man willen.

David
12-06-06, 14:53
Geplaatst door Aicha1976
En we gaan het Rotterdamse Glijpaleis franchizen :rambo:


Money, money, money!

Divine_70
12-06-06, 14:57
Geplaatst door Bofko
En dat komt weer omdat vrouwen een moderne man willen.

Dat komt omdat er amper nog keus is, de enige andere optie is tegenwoordig je hoofd en lijf in doeken hullen. :ego:

mark61
12-06-06, 15:00
Geplaatst door sienia
Doorredenerend, het menselijk ras zal daar uiteindelijk uitsterven als gevolg van mannelijke stupiditeit.

Opgeruimd staat netjes. Ik adviseer vrouwen zich voort te planten met alleen de hoognodige tussenkomst van een man.

Bofko
12-06-06, 15:02
Geplaatst door Divine_70
Dat komt omdat er amper nog keus is, de enige andere optie is tegenwoordig je hoofd en lijf in doeken hullen. :ego:

Ahah. Er bestaan bijna geen ouderwetse mannen meer wil je zeggen ? Behoudens enkelen dan.
Maar dat komt omdat niemand voor ´fossiel´uitgemaakt wil worden. :stomp:

Divine_70
12-06-06, 17:09
Geplaatst door Bofko
Ahah. Er bestaan bijna geen ouderwetse mannen meer wil je zeggen ? Behoudens enkelen dan.
Maar dat komt omdat niemand voor ´fossiel´uitgemaakt wil worden. :stomp:

Mwah, zolang het een fossiel is die er lekker uit ziet en mij in de watten legt offer ik me er graag voor op. :zozo:

Bofko
12-06-06, 17:16
Geplaatst door Divine_70
Mwah, zolang het een fossiel is die er lekker uit ziet en mij in de watten legt offer ik me er graag voor op. :zozo:

:rolleyes: Het begon met een kleiner wordend verschil in gemiddelde leeftijd tussen mannen en vrouwen....

Divine_70
12-06-06, 19:46
Geplaatst door Bofko
:rolleyes: Het begon met een kleiner wordend verschil in gemiddelde leeftijd tussen mannen en vrouwen....

Met als gevolg de oorzaak en de oplossingen. :rambo: