PDA

Bekijk Volledige Versie : PvdA wil discriminatie bij inburgering voorkomen



MO_NL
12-06-06, 17:15
PvdA wil discriminatie bij inburgering voorkomen

http://moerdijk.sp.nl/plaatjes/pvda.gif

DEN HAAG - Niet alleen migranten moeten de Nederlandse taal kunnen beheersen maar ook geboren Nederlanders. Als die verplichting geldt voor alle ingezetenen die een uitkering ontvangen en arbeidsplichtig zijn, zou er geen sprake zijn van discriminatie bij de nieuwe inburgeringswet.

Tweede Kamerlid Jeroen Dijsselbloem van de PvdA stelde dit maandag voor tijdens het wetgevingsoverleg over de nieuwe inburgeringswet. Dijsselbloem wees op de waarschuwingen van de Raad van State, de Adviescommissie voor Vreemdelingenzaken en de Commissie Gelijke Behandeling.


Discriminatie
Zij hebben erop gewezen dat het wetsvoorstel van minister Rita Verdonk (Integratie) zou kunnen leiden tot ongelijke behandeling tussen verschillende categorieën Nederlanders. Dat kan langdurige rechtszaken tot gevolg hebben over discriminatie. Dit probleem kan volgens Dijsselbloem vermeden worden als geen onderscheid wordt gemaakt naar geboren Nederlander, genaturaliseerde Nederlander, Nederlanderschap door optie, EU-burger of vreemdeling.

Het is niet duidelijk of de PvdA hiermee een Kamermeerderheid verwerft. Het CDA is er juist altijd fel op tegen dat ook autochtone Nederlanders onder de nieuwe wet zouden kunnen vallen. Verdonk paste daarop de formulering eerder al aan. Maar ook het CDA en de VVD zijn niet gerust op dit risico dat Verdonk neemt met haar oplossing. D66 is niet negatief, als dit de oplossing is om discriminatie te voorkomen, zal de kleinste regeringspartij de PvdA steunen, aldus Ursie Lambrechts (D66). Het is nog niet duidelijk of de LPF zich aansluit bij het voorstel.

Minister Verdonk blijft erbij dat de nieuwe inburgeringswet die zij wil invoeren, juridisch houdbaar is. De bewindsvrouw zei maandag tijdens het overleg met de Tweede Kamer dat het wetsvoorstel niet in strijd te zijn met het gelijkheidsbeginsel als ongelijke gevallen ongelijk behandeld worden. Volgens haar mag vanwege een groot maatschappelijk belang onderscheid gemaakt worden tussen genaturaliseerde Nederlanders en Nederlanders. Inburgering is zo'n urgentie.

Verdonk is al drie jaar bezig met de inburgeringswet. Kern is dat zowel nieuwkomers als oudkomers verplicht een inburgeringsexamen halen. Doen zij dat niet, dan riskeren zij een boete of krijgen zij geen definitieve verblijfsvergunning.

Bron: NU.nl

Hawa
13-06-06, 14:28
Taal is zeker belangrijk. Omdat je iedereen kan verstaan en terug kan communiceren. Lousewise van der Laan van D66 leert haar kind al Engels,dat is toch grappig. Jonge kinderen zijn niet taalgebonden,aan een taal, ze nemen alle talen op.
Als Nederlands staatsburger als je de Nederlandse taal beheerst,doe dan kreatief met taal. Ik heb ook taal achterstand, maat heb mij gelukkig,door kreatieve grammatica,vooral Belgen,weer die taal machtig gemaakt,taal is leven,anders ga je dood,inwendig en lichamelijk.
Verdonk heeft ook mensen uit isolement gehaald,maar met haar beleid stort je ook weer vrouwen in rioolputje,wanwege die macho gedrag van mannen die vrouwen niet in klas willen hebben zitten, en vooral niet men mannen erbij.
Laat dan die poorten open alleen toegankelijk voor vrouwen, dan komen ze dadwerkelijk uit hun isolement en kunnen die mannen niet meer gaan zeuren......
Nederland moet echt meer investeren in school,er moet gewoon meer geld bij,en daar moeten ze keer over ophouden om zo moeilijk te gaan doen,al dat vergaderen,na school tijd,dat werkt demotiverend.....
Het schoolgebeuren dient een groot instituut te gaan worden,waar ieder leerling zijn gewenste les te kunnen gaan volgen,zowel ook in andere talen,waarom niet focussen op traditionele talen, zoals het Fries,Tamazigh,Arabisch,Engels,Spaans en noem maar op, zelf het Chinees dient geleerd te worden en het Rusisch.....
Nederland is Nerland, en die taal is mooi,en je kan er veel mee doen, kijk maar hoe al die kinderen van alerlei culturen op internet hun leven bezingen,echt hartverscheurend...Die kinderen doen dat. Kinderen,pubers,die hun levenslied al zingen,zo jong ze al zijn.
Ja datis echt wel crea,vet creatief, en nu nog de regering,en het onderwijsbeleid,die moeten met debillen bloot, en spijkers met koppen slaan.........Dan komt het goed met Nederland,vrijheid,vooruitkijken,en vooral broederschap, en dat berijk je met taal,maar niet met dwang en geldmiddelen, dat is onze Rita strak regiem die alles naar beneden helt nar afgang,waar deze dwaasheden aferechts gaat werken,inplaats van de bovensteplank les geven.......... :gefeli:

azizds
13-06-06, 17:17
http://img108.imageshack.us/img108/6509/sahbi8dx.gifhttp://www.sahbi.nl

simouhand
15-06-06, 12:36
hoe kan jij een nederlander zijn zonder nederlandse te praten,hoe kun jij een spagnaard zijn zonder spans te praten etc,etc....
hoe dan ook ik vind geen sprake van discriminatie ,in tegen deel dat is een poging om mensen gelijk te behandelen . :confused:

Olive Yao
15-06-06, 22:25
PvdA wil discriminatie bij inburgering voorkomen

http://moerdijk.sp.nl/plaatjes/pvda.gif


DEN HAAG -
De PvdA:


Niet alleen migranten moeten de Nederlandse taal kunnen beheersen maar ook geboren Nederlanders. Als die verplichting geldt voor alle ingezetenen die een uitkering ontvangen en arbeidsplichtig zijn, zou er geen sprake zijn van discriminatie bij de nieuwe inburgeringswet.

capo Verdonk:


Minister Verdonk blijft erbij dat de nieuwe inburgeringswet die zij wil invoeren, juridisch houdbaar is. De bewindsvrouw zei maandag tijdens het overleg met de Tweede Kamer dat het wetsvoorstel niet in strijd te zijn met het gelijkheidsbeginsel als ongelijke gevallen ongelijk behandeld worden. Volgens haar mag vanwege een groot maatschappelijk belang onderscheid gemaakt worden tussen genaturaliseerde Nederlanders en Nederlanders. Inburgering is zo'n urgentie.
Zien jullie de schrijnende drogredenatie?

Alle inwoners moeten ingeburgerd zijn, oorspronkelijke nederlanders en erbijgekomen mensen.
Dus moeten we een maatstaf voor "ingeburgerd" hebben en een manier om het te testen.
Het staat niet bij voorbaat vast dat geboren nederlanders aan die maatstaf voldoen, dus hen moet je ook testen. En als ze niet ingeburgerd zijn, moeten ze dat alsnog worden.
Daartoe dient het inburgeringstraject.

Rubberen Rita zegt terecht: inburgering is een urgentie.
Maar ze stelt vervolgens ten onrechte dat dat onderscheid rechtvaardigt tussen "genaturaliseerde Nederlanders en Nederlanders". Want de "Nederlanders" moeten net zo goed ingeburgerd zijn.

Zoals Verdonk het hier brengt, laat zij niet-ingeburgerde "Nederlanders" toe. Da's discriminatie. De "Nederlanders" hebben een privilige (d. i. een ongemotiveerd voorrecht dat discirimineert tussen mensen), nl. straffeloos niet-ingeburgerd zijn. In die zin is hun verhouding tot "genaturaliseerde Nederlanders" analoog aan die van de adel tot burgers.


Verdonk is al drie jaar bezig met de inburgeringswet.
Zo lang mag inburgeren vast niet duren van haar.

Olive Yao
15-06-06, 22:48
Laten we onze maatstaf voor "ingeburgerd" formuleren. Dat kunnen we met elkaar, net zo goed als allerlei andere pratende hoofden.

"Ingeburgerd" omvat kwaliteiten die we voor ons samenleven op prijs stellen. Het is dus een kwaliteit om "ingeburgerd" te zijn volgens onze maatstaf.

Als we het zijn, hebben we aanspraak op het respect dat ons om deze kwaliteit toekomt, niet meer en niet minder.

En het geeft ons autonoom zelfrespect, onafhankelijk van de mening van mensen die een dominerende houding jegens ons aannemen.

Hawa
16-06-06, 17:01
Volgende week gaan ze debat aan met minister Verdonk....

Inburgeringswet....die niet deugd......

uitspraak van Verdonk over HAA

en dan nog als klap op de vuurpijl die vele asielzoekers,die 26.000, waarvan ijzeren Rita nog maar een kwart heeft behandeld.....

Ik ben benieuwd hoe de regeringspartijen hun standpunten gaan verdedigen......
En ik hoop echt, dat alles inherent, gelijkwaardig aan elkaar is.....

In dit land,wat ooit zo vrij is geweest,haar eigen meningsuiting zwaar in het vaandel heeft gedragen. Ik hoop dat iedereen er bij gaat horen,een generaal perdon, en gewoon een rechtvaardige koers om iedereen die van dit land houdt,welkom te gaan heten,
En dat Nederland,sommige mensen die zo discrimineren, eens weten, dat ze niet bang hoeven te zijn,
En ook dat die orthodoxe moslim moeten weten dat ze de handen uit de mouwen moeten gaan steken en niet alleen maar die extreme leer van hun willen botvieren,zoals Saudie-Arabie,voorbeeld functie blijft houden, wat nergens op slaat....
Van uit die Wabistische geloof is geen tegen stelling mogelijk,daar staat gelijk verbanning op....
En als je vrouw bent dan moet je wel eens beter weten......
Ga dan een keer dit land niet verheerlijken maar in strijd tegen die waanideeen,die die wahabisten bezig houden.....

En we moeten van die minister Verdonk af,die Canada,waar zij op bezoek is geweest,weer eens aanhaalt als voorbeeld, cq terrorisme!!
Maar Canada moet haar niet eens,ze vinden haar ook een ijzeren dame!!
De functie van de politiek van Nederland is,gewoon mensen uit isolement halen,iets bieden, streven naar onafhankelijkheid en zelfredsaamheid......De taal Nederlands leren,gratis voor iedereen.......
Hoe kunnen armlastigen,die zich overal al buitengesloten voelen,die 600 euries ophoesten?
En als zij/hij of zij die taal niet machtig is het land wordt uitgeflikkerd!
Rita maakt mensen onzeker en in de war. En vooral voert zij gestapo politiek,tov de asielzoekers kinderen......
Recht door zee gaat zij allang niet meer. Rita ik wens je veel succes volgende week. Alleen ik hoop dat je nu echt eens die recht geeft aan al die burgers in Nederland,en vrij brief geeft,en ophoudt met die stomme waardeloze,haatdragende shit .......
En dan.........Komt het goed! Inscha Allah....
En nu nog die punten voor Oranje!! :knipoog:

Hawa
16-06-06, 20:15
voor de inburgering...

A voor asociaal....recht alleen voor blanke

B voor Burgerking (lekker strak invel)

C voor corruptie

D voor dominantie

E voor egoos

F voor Fuck

G voor Gekke Henkie

H voor hamas

I voor invoerrrechten

J voor Jodendom

K voor Kolen en Staal

L voor Lullen op een bankje

M voor Moeder achter aanracht kastje

N voor nagerecht na de daad

O voor ontvoeringen

P voor poepen voor Hond met bordje

Q voor Qassam rakketten ipv .....

R voor racistische gebrabbel

S voor Sinterklaas(die wite man die alles klaren kan)

T voor de Tibet ipv chinese gebonden voetjes

U voor uitmarkt en uitzethaven

V voor Vrijheid

W voor Wetenschap zonder doel

X voor Xintisme

IJ voor Ijzelmeer ronde

Z voor Zon en kracht en vrijheid,voor iedereen!

Olive Yao
16-06-06, 22:25
Geplaatst door Hawa
Taal is zeker belangrijk. Omdat je iedereen kan verstaan en terug kan communiceren. Lousewise van der Laan van D66 leert haar kind al Engels,dat is toch grappig. Jonge kinderen zijn niet taalgebonden,aan een taal, ze nemen alle talen op.
Als Nederlands staatsburger als je de Nederlandse taal beheerst,doe dan kreatief met taal. Ik heb ook taal achterstand, maat heb mij gelukkig,door kreatieve grammatica,vooral Belgen,weer die taal machtig gemaakt,taal is leven,anders ga je dood,inwendig en lichamelijk.
Verdonk heeft ook mensen uit isolement gehaald,maar met haar beleid stort je ook weer vrouwen in rioolputje,wanwege die macho gedrag van mannen die vrouwen niet in klas willen hebben zitten, en vooral niet men mannen erbij.
Laat dan die poorten open alleen toegankelijk voor vrouwen, dan komen ze dadwerkelijk uit hun isolement en kunnen die mannen niet meer gaan zeuren......
Nederland moet echt meer investeren in school,er moet gewoon meer geld bij,en daar moeten ze keer over ophouden om zo moeilijk te gaan doen,al dat vergaderen,na school tijd,dat werkt demotiverend.....
Het schoolgebeuren dient een groot instituut te gaan worden,waar ieder leerling zijn gewenste les te kunnen gaan volgen,zowel ook in andere talen,waarom niet focussen op traditionele talen, zoals het Fries,Tamazigh,Arabisch,Engels,Spaans en noem maar op, zelf het Chinees dient geleerd te worden en het Rusisch.....
Nederland is Nerland, en die taal is mooi,en je kan er veel mee doen, kijk maar hoe al die kinderen van alerlei culturen op internet hun leven bezingen,echt hartverscheurend...Die kinderen doen dat. Kinderen,pubers,die hun levenslied al zingen,zo jong ze al zijn.
Ja datis echt wel crea,vet creatief, en nu nog de regering,en het onderwijsbeleid,die moeten met debillen bloot, en spijkers met koppen slaan.........Dan komt het goed met Nederland,vrijheid,vooruitkijken,en vooral broederschap, en dat berijk je met taal,maar niet met dwang en geldmiddelen, dat is onze Rita strak regiem die alles naar beneden helt nar afgang,waar deze dwaasheden aferechts gaat werken,inplaats van de bovensteplank les geven.......... :gefeli:
Hmmm, wat een heerlijke post weer ... genoegen om te lezen.

Hawa
17-06-06, 15:42
Dankje wel voor je compliment,alhoewel ik vannnacht nachtmerrie heb ervaren samen met die Rita Verdonk! Ik droomde dus over haar raar maar waar.
Kijk! Mevr. HAA(Magan dochter van....) is eventjes uit gezichtsveld verdwenen maar toch,ik ben hier behoorlijk ziek van geworden.....
Het is net als iemand niet meer bestaat. Is nog erger dan de dood.
Zelfs als je dood gaat dan besta je altijd nog in herinnering. Je hebt een eigen graf waar je dierbaren altijd welkom zijn en hun gedachten laten zegevieren in nalatensschap vvoor diegene die er niet meer is.
Het is wel een rare vergelijking,maar dood is dood. Ik heb de afgelopen jaren zoveel vrienden en vriendinnen moeten verliezen,mijn man b.v. vrede zij met hun allen. En ik weet,elke dag dat deze mensen voorbeeld waren in deze maatschappij. En nu! Alleen oplossen! Zonder enige ruggepraak.
B.v. mijn vader die er niet meer is. Hij, mijn vader die verhaaltjes vertelde zo uit zijn mouw geschut. Over rechtvaardigheid en liefde.
Mijn vader die altijd grappig,en in goed humeur ons verwelkomde! En ook de waarheid vertelde hoe hij wel nietdacht.
Mijn vader zonder enkel schooldiploma,die altijd hard werkte en nooit klaagde,en van voetbal hield en de misdeelden in zijn huis binnen liet.
En mijn moeder die koesterde en verzorgde en kreatief en nieuwsgierig bleef met al die vrouwen om haar heeen.
Ik ben ook weer de dochter van.....
En wie is wel niet die dochter van.......of zoon van.......
Ik smeek Rita, ik smeek je,laat aub die mensen,kinderen vrij in dit land,
Die zo goed meedoen in dit systeem,die verbroederlijk zijn,hun buren en school weten te vinden, en andersom!
Die tien procent van discriminerende Nederlanders,wat men zegt,uit welke hoek is dat dan,op nar het volgende rapport dan maar weer....
In mijn gevoel is het niet Allah/God of Jaweh die mij ziek maakt,ik doe het nog altijd zelf,ik moet kunnen scheiden en weten,maar die onrechtvaardigheid,waarop ik geen grip kan krijgen dat maakt mij ziek!

Olive Yao
18-06-06, 22:56
Geplaatst door Hawa
Attachment: ayaan_57332d.jpg

Zeg, wordt die Ayaan nog niet gesponsord door Adidas?

Hawa
19-06-06, 15:28
Zeg, wordt die Ayaan nog niet gesponsord door Adidas?

Hahaha,leuke gedachte! Adidas komt oorspronkelijk uit Duitsland.
Nouja,Ayaan land van binnenkomst was ook Duitsland,wie weet wat Adidas in petto heeft..Lang leve de sportschoen!! :lol:

Orakel
19-06-06, 23:20
Geplaatst door Olive Yao
Laten we onze maatstaf voor "ingeburgerd" formuleren. Dat kunnen we met elkaar, net zo goed als allerlei andere pratende hoofden.


:hihi:
Laten we dan ook een maatstaf voor 'onze' formuleren. Want ingeburgerd houdt niets mee of minder in dat anderen geen last van je hebben.
Als je in dit land niet je hand, maar je eigen broek ophoudt en met je vingers van en uit andere mensen blijft, dan zal het mensen een oerhollandse biet zijn of je Nederlands spreekt.
Sterker nog, dan heet het dat je een scheetig accentje hebt of 'best goed Nederlands spreekt'.

~Panthera~
19-06-06, 23:36
Geplaatst door Orakel
:hihi:
Laten we dan ook een maatstaf voor 'onze' formuleren. Want ingeburgerd houdt niets mee of minder in dat anderen geen last van je hebben.
Als je in dit land niet je hand, maar je eigen broek ophoudt en met je vingers van en uit andere mensen blijft, dan zal het mensen een oerhollandse biet zijn of je Nederlands spreekt.
Sterker nog, dan heet het dat je een scheetig accentje hebt of 'best goed Nederlands spreekt'.


:lachu: :duim:

Olive Yao
20-06-06, 00:22
Geplaatst door Orakel
:hihi:
Laten we dan ook een maatstaf voor 'onze' formuleren. Want ingeburgerd houdt niets mee of minder in dat anderen geen last van je hebben.
Als je in dit land niet je hand, maar je eigen broek ophoudt en met je vingers van en uit andere mensen blijft, dan zal het mensen een oerhollandse biet zijn of je Nederlands spreekt.
Sterker nog, dan heet het dat je een scheetig accentje hebt of 'best goed Nederlands spreekt'.
Je stelt hoge eisen. Dan zijn een hoop oerhollandse hollanders dus niet ingeburgerd.

Hawa
20-06-06, 15:29
Je stelt hoge eisen. Dan zijn een hoop oerhollandse hollanders dus niet ingeburgerd.

Klopt helemaal wat je zegt. Nederlanders denken,sommige dan,dat ze alle macht in petto hebben,en iedereen maar uit kunnen gaan drijven.
Voorbeelden genoeg:

Nederlanders uit het westen die huizen kopen b.v. in andere provincies,stellen hun eisen,willen niks weten van agrarische bevolking met hun werk ritme.....
Ze mekkeren steen en been.
Koopwijken waar gemeente b.v een Zigeuner familie laten wonen,dan heb je gelijk al dat die huizen in geldkracht doen dalen...
men klaagt steen en been....
Men klaagt over overlast,
Nederlanders zoeken rust en maken zich asociaal tov van eigen volk,die ploeterend en eigen indentiteit,sociale controle hebben....
Men klaagt steen en been......
Nederlanders nemen hun eigen nationale gevoelens mee, die zuinigheid in caravans verscholen b.v. en op naar Spanje met aardappelen in de bak, lekker goedkoop....
Maar gelukkig denken niet alle Nederlanders zo,
Als je in studentenbuurt woont hoor je zo nu en dan veel hilariteit,lawaai, plassen van balkons,over autoos lopen en maar stoer doen in groep....
Als ze je alleen tegen komt zijn net makke schapen, zelfs verlegen,in de war,
De eerste asielzoekerscentra die zich aandienden in die provinciale gebieden,men klaagde steen en been.
Kijk dan: men bouwt maar hele steden voor die onvolk,zelf winkels en scholen zitten erbij,niet in hun marskraam om te denken, dat dit allemaal politiek vluchtelingen zijn,
En later als die centra gesloten worden,klaagt men steen en been,
bron van inkomsten,toch wel een lekkere pot,men klaagt steen en been.
Eerlijk gezegd is Nederland een bekrompenland,iedereen zegt dat wel als ze terug komen in land van herkomst,Nederland dus!
Maar Nederland is mooie land, met al die dialecten en talen die mens spreekt,de muziekjes die men draait,de familie die op viste komt,en dan Ramadan vieren,met veel lawaai en kindergeschel,
De Kerst de Sinterklaas de pinksterdgen en de Paas,ja dan zie je in een keer een Haas,
En dan die politiek,die ohhh zo recht en ook weer krom is,
En die media, en die voetbalhyp,Ja Nedeland bruist,
En die moskeeeen, die woord van imam naar volk,die zogenaamde radicalisering,
Radicaal zijn ook de Nederlanders die provincialen niet zien,hun eigen wet verkondigen,en hun vierwielerige aandrijving maar laten ronken,in die straat waar zij niet eens wonen en luid claxonerend!
Ach wat!
Er maar zeiken wederzijds,vooral die mannen,maakt niet uit wat voor mannen, kankeren doen ze elke dag,
Ofwel om die meerdere vrouwen die ze wel mogen hebben,of die t.v. en seks industrie die menig zwaard doet gaat stijgen,in gedachten reeks van wel of niet gedogen,\
Jebent er altijd nog zelf bij,je mag zelf invullen,en meedoen,je hoeft niet af te doen in je eigen bekrompen ogen die anderen weer te niet doen,
Het blijft spannend! :sniper: