PDA

Bekijk Volledige Versie : Terugkeerregeling Antilliaanse jeugd is ‘apartheid’



Qaiys
12-06-06, 16:29
Terugkeerregeling Antilliaanse jeugd is ‘apartheid’

ANP


DEN HAAG - De Nederlandse regering maakt zich schuldig aan ‘apartheidspolitiek’ als ze de omstreden toelatings- en verwijderingsregeling voor kansarme en criminele Antilliaanse en Arubaanse jongeren invoert. Dat staat in een gezamenlijke verklaring van de parlementaire delegaties van de Nederlandse Antillen en Aruba, die de voorzitters van beide Staten maandag in Den Haag presenteerden.

Ze verwerpen de plannen van minister Rita Verdonk (Vreemdelingenzaken en Integratie) als invoering van ‘bestuurlijke en strafrechtelijke verbanning’ en benadrukken dat de Antillen en Aruba geen ‘thuislanden’ binnen het Koninkrijk der Nederlanden zijn. De voorgenomen maatregel is ‘hoogst discriminatoir’ en in strijd met diverse van nationale en internationale wetten en verdragen, aldus de verklaring.

De Raad van State buigt zich momenteel over de plannen nadat het kabinet er in april mee had ingestemd. Een en ander houdt in dat Nederland Antilliaanse en Arubaanse jongeren (16 tot en met 24 jaar) wil weren als ze hierheen afreizen zonder dat ze zicht hebben op werk of studie. Jongeren die hier korter dan twee jaar wonen en veroordeeld worden voor ernstige feiten als diefstal en geweldpleging, moeten kunnen worden teruggestuurd.

Het kan volgens de delegaties niet zo zijn dat jongeren met een Nederlands paspoort Nederland niet in mogen of uit een deel van hun eigen koninkrijk worden uitgezet. ‘Als Nederlandse staatsburgers mogen wij niet tolereren dat onze jongeren als tweederangsburgers in Nederland worden behandeld’, schrijven voorzitter Mervin Ras van de Staten van Aruba en voorzitter Dwigno Puriel van de Staten van de Nederlandse Antillen.

Als de regeling er toch komt, zit er volgens het Antilliaanse Statenlid Pedro Atacho niets anders op dan een klacht tegen de Nederlandse Staat in te dienen en de zaak aan het Europese Hof van Justitie en andere internationale fora voor te leggen. Volgens Atacho, oud-minister van Justitie, zal Nederland dan internationaal gezichtsverlies lijden. ‘De zaak-Hirsi Ali zal daarbij peanuts zijn’, zei Atacho in een toelichting.

De parlementaire delegaties voeren deze week in Den Haag over diverse onderwerpen besprekingen met leden van de Tweede Kamer. De toelatingsregeling staat niet op de agenda, maar zal volgens hen zeker in de wandelgangen ter sprake komen. De Antilliaanse premier Emily de Jongh-Elhage had tijdens haar recente bezoek aan Nederland ook duidelijk gemaakt dat de maatregel er vanwege juridische bezwaren niet kan komen. Ook de Raad voor de Rechtspraak en de Vereniging van Nederlandse Gemeenten hebben zich er kritisch over uitgelaten.

http://www.volkskrant.nl/binnenland/article319156.ece/Terugkeerregeling_Antilliaanse_jeugd_is_apartheid

Bofko
12-06-06, 16:38
Aruba heeft zélf een ´status aparte´ vanaf 1986.

tukkersterror
12-06-06, 16:40
Ik zie hier weinig apartheid in.

Want het zijn niet alleen Antilliaanse jeugd die worden geweerd in bepaalde delen van ons koningrijk.

We kennen ook voetbal vandalen die worden geweerd uit stadions.

Personen die anderen lastig vallen kunnen een straat, plaats of zelf provincie verbod krijgen.

En daarin tegen gebeurde dit honderden jaren geleden ook al dat criminelen werden uitgewezen of verbannen naar andere werelddelen zoals Amerika of Australie!!!

mark61
12-06-06, 17:19
De Antillen zijn zelfstandige rijksdelen en er geldt visumplicht voor Hollanders. Dusse, zoek het ff uit. Een uitkering daar is goedkoper dan eentje hier, schat ik zo.

H.P.Pas
12-06-06, 17:55
Geplaatst door mark61
Dusse, zoek het ff uit. Een uitkering daar is goedkoper dan eentje hier, schat ik zo.

Maar we beroven zo natuurlijk wel jonge mensen van de mogelijkheid zich de godganse dag op het perron in den Haag HS de pleuris te vervelen.

Olive Yao
12-06-06, 18:41
Het relevante onderscheid, criminaliteit, roept die jeugd zelf in het leven, dat doet Nederland niet.

mark61
12-06-06, 22:37
Geplaatst door H.P.Pas
Maar we beroven zo natuurlijk wel jonge mensen van de mogelijkheid zich de godganse dag op het perron in den Haag HS de pleuris te vervelen.

Daar krijg je maar griep van. Weet je wel hoe hard het daar waait?

Aicha1976
12-06-06, 22:46
Punt is dat als Nederland van de Antillen (incl de Antilliaanse probleemjongeren) af willen, ze wel met iets beters moeten komen :rolleyes:

Verdonk zat waarschijnlijk tussendoor naar Sex and the City te kijken toen ze een en ander op papier zette. Het is bijvoorbeeld stupide te eisen dat men al een baan heeft of ingeschreven staat voor een opleiding voordat men in Nederland is. En zo gaat het nog wel even door :rood:

tukkersterror
12-06-06, 22:54
Geplaatst door Aicha1976
Punt is dat als Nederland van de Antillen (incl de Antilliaanse probleemjongeren) af willen, ze wel met iets beters moeten komen :rolleyes:

Verdonk zat waarschijnlijk tussendoor naar Sex and the City te kijken toen ze een en ander op papier zette. Het is bijvoorbeeld stupide te eisen dat men al een baan heeft of ingeschreven staat voor een opleiding voordat men in Nederland is. En zo gaat het nog wel even door :rood:

Lieverd dit geld andersom ook, als ik wil wonen op een van de eilanden moet ik ook kunnen aantonen dat ik geld heb om daar te leven en verzekerd ben van een inkomen.
Deze regels zijn zelfs nog strenger voor nederlanders die naar de eilanden willen dan anders om.

Bron: Nederlands consulaat Willemstad :)

mark61
12-06-06, 22:58
Geplaatst door Aicha1976
Punt is dat als Nederland van de Antillen (incl de Antilliaanse probleemjongeren) af willen, ze wel met iets beters moeten komen :rolleyes:

Er is gewoon geen oplossing. Maar dat kan je als politicus niet zeggen natuurlijk. Gewoon geld overmaken tot in lengte van dagen en dat was het dan.

Aicha1976
12-06-06, 23:07
Geplaatst door tukkersterror
Lieverd dit geld andersom ook, als ik wil wonen op een van de eilanden moet ik ook kunnen aantonen dat ik geld heb om daar te leven en verzekerd ben van een inkomen.
Deze regels zijn zelfs nog strenger voor nederlanders die naar de eilanden willen dan anders om.

Bron: Nederlands consulaat Willemstad :)


Don't you 'lieverd' me old geezer :stout:

Ja, Willem, wat ik net heb gepost is, is natuurlijk niet alles wat ik erover te zeggen heb. Dat je moet intonen dat je in je eigen onderhoud kan voorzien en niet zal graaien uit de staatskas klopt in principe. Ze vragen echter bijna nooit om dit aan te tonen. En de Nederlanders die hier niet eens ingeschreven staan omdat ze toch vooral AOW in NL willen blijven opbouwen zijn ook niet op een hand te tellen. Ook dit keer snijdt het mes aan twee kanten :fpiraat:

barfly
12-06-06, 23:07
Maak de antillen onafhankelijk en schop alle antillianen Nederland uit.

Of maak van de antillen een provincie en geef iedereen gelijke kansen.

Maar niets van dit al, dit is typisch Nederlands "gedoogbeleid" pappen en nathouden etc...

Aicha1976
12-06-06, 23:10
Geplaatst door barfly
Maak de antillen onafhankelijk en schop alle antillianen Nederland uit.

Of maak van de antillen een provincie en geef iedereen gelijke kansen.

Maar niets van dit al, dit is typisch Nederlands "gedoogbeleid" pappen en nathouden etc...



100% met je eens :duim:

H.P.Pas
12-06-06, 23:13
Geplaatst door Aicha1976
Punt is dat als Nederland van de () Antilliaanse probleemjongeren af willen, ze wel met iets beters moeten komen

Hetzelfde geldt voor Emily de Jongh-Elhage.

Aicha1976
12-06-06, 23:13
Geplaatst door mark61
Er is gewoon geen oplossing . Maar dat kan je als politicus niet zeggen natuurlijk. Gewoon geld overmaken tot in lengte van dagen en dat was het dan.


Pessimist :hihi:

mark61
12-06-06, 23:15
Geplaatst door Aicha1976
Pessimist :hihi:

Nou tis net als met de sharia. Ze hebben nu toch ruim tijd gehad er wat van te bakken, maar nee. De Antillen willen geen provincie zijn en zeker niet onafhankelijk. Na het fiasco Suriname durfde NL het geen tweede keer, gedwongen dekoloniseren. :hihi:

Aicha1976
12-06-06, 23:22
Geplaatst door mark61
Nou tis net als met de sharia. Ze hebben nu toch ruim tijd gehad er wat van te bakken, maar nee. De Antillen willen geen provincie zijn en zeker niet onafhankelijk. Na het fiasco Suriname durfde NL het geen tweede keer, gedwongen dekoloniseren. :hihi:

Schijterds dan toch :nerveus:

barfly
12-06-06, 23:24
Geplaatst door mark61
Nou tis net als met de sharia. Ze hebben nu toch ruim tijd gehad er wat van te bakken, maar nee. De Antillen willen geen provincie zijn en zeker niet onafhankelijk. Na het fiasco Suriname durfde NL het geen tweede keer, gedwongen dekoloniseren. :hihi:

Dat is nou precies die softe mentaliteit die in Nederland meer schade aanricht dan goed doet. Zachte heelmeesters en stinkende wonden. Er moet gewoon een beslissing worden genomen. Al leg je de situatie voor aan Brussels. Laat de EU het beslissen. alhoewel die net zulke ontstoken en stinkende wonden maken maargoed.

mark61
12-06-06, 23:24
Geplaatst door Aicha1976
Schijterds dan toch :nerveus:

OK dan. NL, het enige land met koloniën die maar niet willen opzouten.

barfly
12-06-06, 23:27
Geplaatst door klaaskop
Gewoon verkopen aan de VS :D

Chavez doet d'r een moord voor... :p

Aicha1976
12-06-06, 23:28
Geplaatst door H.P.Pas
Hetzelfde geldt voor Emily de Jongh-Elhage.

Eens. Maar toch blijf ik vinden dat het nu wel constant de Antillianen zijn die de pispaal zijn. De Surinamers zijn aan de beurt geweest, de Turken, de Marokkanen, laten we de Molukkers niet vergeten en nu de Anti's. Ondertussen struikel ik hier over de Nederlanders en vd Valk Plaza zit altijd vol :D

Wellicht is het een goed plan nog eens te kijken naar het percentage criminelen van Antilliaanse afkomst. Nog altijd lager dan dat van de Joego's :auw2:

mark61
12-06-06, 23:30
Geplaatst door klaaskop
Gewoon verkopen aan de VS :D

Die willen ze zelfs niet met geld toe.

Aicha1976
12-06-06, 23:31
Geplaatst door barfly
Dat is nou precies die softe mentaliteit die in Nederland meer schade aanricht dan goed doet. Zachte heelmeesters en stinkende wonden. Er moet gewoon een beslissing worden genomen. Al leg je de situatie voor aan Brussels. Laat de EU het beslissen. alhoewel die net zulke ontstoken en stinkende wonden maken maargoed.



Right on :roker:


Ik ga dan lekker naar Costa Rica :Iluvu:

mark61
12-06-06, 23:31
Geplaatst door Aicha1976
Eens. Maar toch blijf ik vinden dat het nu wel constant de Antillianen zijn die de pispaal zijn. De Surinamers zijn aan de beurt geweest, de Turken, de Marokkanen, laten we de Molukkers niet vergeten en nu de Anti's. Ondertussen struikel ik hier over de Nederlanders en vd Valk Plaza zit altijd vol :D

Wellicht is het een goed plan nog eens te kijken naar het percentage criminelen van Antilliaanse afkomst. Nog altijd lager dan dat van de Joego's :auw2:

Dan moeten ze die Hollanders deruit gooien. Joegoslavië valt niet te dekoloniseren.

mark61
12-06-06, 23:32
Geplaatst door barfly
Dat is nou precies die softe mentaliteit die in Nederland meer schade aanricht dan goed doet. Zachte heelmeesters en stinkende wonden. Er moet gewoon een beslissing worden genomen. Al leg je de situatie voor aan Brussels. Laat de EU het beslissen. alhoewel die net zulke ontstoken en stinkende wonden maken maargoed.

Als je de Antillen privatiseert wordt het een soort Haďti. Wil je dat op je geweten hebben?

Aicha1976
12-06-06, 23:33
Geplaatst door klaaskop
Gewoon verkopen aan de VS :D



Ze kunnen er ook een bom op gooien nietwaar :haha:

barfly
12-06-06, 23:35
Geplaatst door Aicha1976
Right on :roker:


Ik ga dan lekker naar Costa Rica :Iluvu:

Daar schijnt het best goed toeven te zijn. Misschien kom ik je wel gezelschap houden :)

barfly
12-06-06, 23:36
Geplaatst door klaaskop
Daar zeg je wat .. Continentaal plat .. Hoeveel Venezolaanse olie is Curacao's ?
Of, hoeveel olie zit er in de bodem voor Curacao ?

Als er flink schuin geboort wordt dan denk ik dat er wel wat te verdienen is ja :wijs:

barfly
12-06-06, 23:38
Geplaatst door mark61
Als je de Antillen privatiseert wordt het een soort Haďti. Wil je dat op je geweten hebben?

Je kunt je ieders lot wel willen aantrekken. Maar om gewetensvol ervan af te komen bieden we de antillen eerst de status van volwaardige provincie aan.

Oja en misschien olie boren... Kunnen de antillen zichzelf bedruipen met een beetje hulp van Shell.

H.P.Pas
12-06-06, 23:41
Geplaatst door mark61
OK dan. NL, het enige land met koloniën die maar niet willen opzouten.

Dat dacht je maar:


We've taken up the white man's burden
Of ebony and brown;
Now will you tell us, Rudyard
How we may put it down?

Deze is van 1899.

mark61
12-06-06, 23:41
Geplaatst door barfly
Je kunt je ieders lot wel willen aantrekken. Maar om gewetensvol ervan af te komen bieden we de antillen eerst de status van volwaardige provincie aan.

Oja en misschien olie boren... Kunnen de antillen zichzelf bedruipen met een beetje hulp van Shell.

OK, bied jij ff die provincie aan. Ik zou de boel overdoen aan Frankrijk ofzo, magoed.

Die olie, dat hadden ze dacht ik al s geprobeerd.'

Tis onze verantwoordelijkheid, dus niet ieders lot. Zonder NL waren het gewoon een paar onbewoonde kale rotsen. Dat was niet voor niks.

mark61
12-06-06, 23:53
Geplaatst door H.P.Pas
Dat dacht je maar:



Deze is van 1899.

Gewoon geduldig wachten. India wilde op een gegeven moment echt weg.

Zwitserland heeft makkelijk lullen.

barfly
12-06-06, 23:54
Geplaatst door mark61
OK, bied jij ff die provincie aan. Ik zou de boel overdoen aan Frankrijk ofzo, magoed.

Die olie, dat hadden ze dacht ik al s geprobeerd.'

Tis onze verantwoordelijkheid, dus niet ieders lot. Zonder NL waren het gewoon een paar onbewoonde kale rotsen. Dat was niet voor niks.

Met deze insteek zou Suriname onmiddelijk weer moeten worden geannexeerd als rijksdeel om de narigheid aldaar het hoofd te bieden.

Zonder NL was Indonesië een allegaartje van sultanaatjes. Moeten we daar met terugwerkende kracht ook nog iets mee eigenlijk?

Nederland moet ophouden met de historie als last mee te dragen. Antillen onafhankelijk en een ieder die dat niet ziet zitten kan net als toen met Suriname naar Nederland eenmalig.

mark61
12-06-06, 23:58
Geplaatst door barfly
Met deze insteek zou Suriname onmiddelijk weer moeten worden geannexeerd als rijksdeel om de narigheid aldaar het hoofd te bieden.

Tsja, die stemmen gaan wel op.


Zonder NL was Indonesië een allegaartje van sultanaatjes. Moeten we daar met terugwerkende kracht ook nog iets mee eigenlijk?

Nee, want dat wazzal.


Nederland moet ophouden met de historie als last mee te dragen. Antillen onafhankelijk en een ieder die dat niet ziet zitten kan net als toen met Suriname naar Nederland eenmalig.

Ehh...het idee was volgens mij nou net dat al die losers daar bleven. Rita hep een mooie aan jou. :hihi:

barfly
13-06-06, 00:02
Geplaatst door mark61
Tsja, die stemmen gaan wel op.
Prima maar dan wel volledig onderdeel van Nederland.




Nee, want dat wazzal.


Zonder Nederland was Indonesië nooit een geheel geworden. Nederland heeft daar een hoop overhoop gehaald.



Ehh...het idee was volgens mij nou net dat al die losers daar bleven. Rita hep een mooie aan jou. :hihi:
Je moet die mensen natuurlijk wel een kans geven en als dan de boel afgehandeld is dan kan je verder. Mocht nou iedere antilliaan naar Nederland komen dan koloniseren we die eilandjes met pensionados en andere `welgestelde` Nederlanders :p

tukkersterror
13-06-06, 00:06
Geplaatst door Aicha1976
Don't you 'lieverd' me old geezer :stout:

Ja, Willem, wat ik net heb gepost is, is natuurlijk niet alles wat ik erover te zeggen heb. Dat je moet intonen dat je in je eigen onderhoud kan voorzien en niet zal graaien uit de staatskas klopt in principe. Ze vragen echter bijna nooit om dit aan te tonen. En de Nederlanders die hier niet eens ingeschreven staan omdat ze toch vooral AOW in NL willen blijven opbouwen zijn ook niet op een hand te tellen. Ook dit keer snijdt het mes aan twee kanten :fpiraat:

Dat is ook het enigste grote voordeel van de antillen, dat je de rechten niet verspilt en toch makelijk zaken kunt doen met Amerika en de subsidie's die je kunt krijgen op de antill's

Maar ik ga slapen moet over 6 uur er weer uit!

Nederland groet u :zwaai:

mark61
13-06-06, 00:16
Geplaatst door barfly
Prima maar dan wel volledig onderdeel van Nederland.

Nouwwe na 30 jaar zoeken ze het nu maar zelf uit hoor.


Zonder Nederland was Indonesië nooit een geheel geworden. Nederland heeft daar een hoop overhoop gehaald.

OK. Als ze het terug willen draaien deel ik wel de kleenexjes uit tijdens de strijd. De NL-garantie is verstreken.


Je moet die mensen natuurlijk wel een kans geven en als dan de boel afgehandeld is dan kan je verder. Mocht nou iedere antilliaan naar Nederland komen dan koloniseren we die eilandjes met pensionados en andere `welgestelde` Nederlanders :p

Wordt het nou management buyout of consolidatie?

Ik eis dat iig eerst de vd Valkbezittingen worden opgeblazen.

Aicha1976
13-06-06, 00:30
Geplaatst door mark61
Dan moeten ze die Hollanders deruit gooien. Joegoslavië valt niet te dekoloniseren.


Nou ja, ze willen die probleemjongeren kwijt omdat ze met hun criminele gedrag de boel onveilig maken. Dat hun land van herkomst een kolonie is, staat daar dan even los van :tik:

mark61
13-06-06, 00:32
Geplaatst door Aicha1976
Nou ja, ze willen die probleemjongeren kwijt omdat ze met hun criminele gedrag de boel onveilig maken. Dat hun land van herkomst een kolonie is, staat daar dan even los van :tik:

Nou nee, tis nou net de enige mogelijkheid om dat te doen. Daar betalen we ze toch voor?

Aicha1976
13-06-06, 00:39
Geplaatst door tukkersterror
Dat is ook het enigste grote voordeel van de antillen, dat je de rechten niet verspilt en toch makelijk zaken kunt doen met Amerika en de subsidie's die je kunt krijgen op de antill's

Maar ik ga slapen moet over 6 uur er weer uit!

Nederland groet u :zwaai:


Nou, toch nog wat positiefs Tukker, geld witwassen gaat hier trouwens ook nog prima :hihi:

Slaap lekker :zwaai:

Aicha1976
13-06-06, 19:14
Geplaatst door mark61
Ik eis dat iig eerst de vd Valkbezittingen worden opgeblazen.


Griezel dat je bent, ik zat vandaag in Punda aan een eKSpresso toen ik allemaal sirenes hoorde. vd Valk stond in de hens :eek:

mark61
13-06-06, 22:57
Geplaatst door Aicha1976
Griezel dat je bent, ik zat vandaag in Punda aan een eKSpresso toen ik allemaal sirenes hoorde. vd Valk stond in de hens :eek:

Daar moet je mij niet op aankijken, vd Valk is zelf nogal accident prone.

HINDUSTAN
13-06-06, 23:09
Waar ik niemand over hoor is dat die probleemjongeren en criminelen dat al waren op de Antillen, en dan voornamelijk Curacou.

Het is jaren geleden al uitgekomen dat tijdens het toen nog softe immigratiebeleid van NL, al die jeugd die een schande vormden voor hun familie, door diezelfde familie naar NL is gestuurd. En dan praat ik over heel veel vliegtuigladingen.

Aan de ene kant werden ze gestuurd in de hoop dat ze hier wel werk konden vinden, maar aan de andere kant ook om maar van ze af te zijn op de eilanden, waar iedereen elkaar kent.

Dus nu moet NL wel dit soort draconische maatregelen gaan instellen, door hun eigen overtolerante beleid in het verleden.
Dat is geen apartheid...maar echt vriendelijk ook weer niet.

Aicha1976
13-06-06, 23:17
Geplaatst door mark61
Daar moet je mij niet op aankijken, vd Valk is zelf nogal accident prone.

Ik blijf het toevallig vinden :ego:

mark61
13-06-06, 23:18
Geplaatst door Aicha1976
Ik blijf het toevallig vinden :ego:

Ik ook :lachu: