PDA

Bekijk Volledige Versie : Drie islamleerkrachten in de cel wegens slaan van kinderen in de moskee



Marsipulami
12-06-06, 19:39
Klacht tegen Antwerpse Islamleraars die leerlingen sloegen

Drie leerkrachten die lesgeven in een moskee aan de Van Montfortstraat in Antwerpen zitten in de cel.
Ze worden ervan verdacht hun leerlingen tot bloedens toe te hebben geslagen, dat meldt VTM in Het Nieuws van maandagavond. Vorige week werden enkele leerlingen hardhandig aangepakt tijdens de Islamles. Er werd door de ouders klacht ingediend bij het parket. Het gerecht bevestigt dat drie leerkrachten in de gevangenis zitten, maar wil geen verdere commentaar kwijt. Ook de verantwoordelijken van de moskee willen geen toelichting geven.


http://www.hbvl.be/nieuws/Binnenland/default.asp?art={B9B27718-96E4-40B8-BEB9-F078AA3411DA}

~Panthera~
12-06-06, 20:31
Goed te weten, dat als je zo iets wil leren, je het er alleen maar UIT ramt, en er niet in.
Kutviolen. :moe:

Marsipulami
12-06-06, 20:54
Lijkt me wel een beetje een overtrokken reactie om die leerkrachten meteen in de cel te stoppen. Zal ook wel met de tijdsgeest te maken hebben.

Kinderen die zich niet gedragen een pak slaag geven hoort op de meeste plekken op de wereld tot de normale pedagogische geplogendheden.

Good Kahuna
12-06-06, 20:57
Geplaatst door Marsipulami
Kinderen die zich niet gedragen een pak slaag geven hoort op de meeste plekken op de wereld tot de normale pedagogische geplogendheden.

Tot bloedens toe? :confused:

~Panthera~
12-06-06, 21:20
Geplaatst door Good Kahuna
Tot bloedens toe? :confused:


Is blijkbaar bij hem thuis ook normaal. :moe:

Aicha1976
12-06-06, 21:51
Geplaatst door Good Kahuna
Tot bloedens toe? :confused:



Tja wat de een een corrigerende tik noemt noem ik vaak mishandeling en machtsmisbruik :moe:

tukkersterror
12-06-06, 22:03
Geplaatst door ~Panthera~
Goed te weten, dat als je zo iets wil leren, je het er alleen maar UIT ramt, en er niet in.
Kutviolen. :moe: Kut Het gingen over mannen en niet over bloemen!!!

Maar het is inderdaad belachelijk, goddienstles ff rammen en het zit erin gebakken!

Orakel
12-06-06, 22:09
Geplaatst door Marsipulami
Klacht tegen Antwerpse Islamleraars die leerlingen sloegen

Er werd door de ouders klacht ingediend bij het parket.

Vroggah, stuurde pa gewoon de oudste zonen langs, die namen wat vrinden mee en frommelden zo'n importleraar weer in ze Ford Transit.
Verrekte integrasie.
'Allen die hier binnentreden, laten alle hoop varen'.

Good Kahuna
12-06-06, 22:17
Geplaatst door Orakel
'Allen die hier binnentreden, laten alle hoop varen'.

Staat zoiets ook niet op het Vrijheidsbeeld?

H.P.Pas
12-06-06, 22:20
Geplaatst door Orakel
'Allen die hier binnentreden, laten alle hoop varen'.

Lasciate ogni speranza voi ch’entrate.
Niets te reclameren:
Giustizia mosse il mio alto fattore;
fecemi la divina potestate,
la somma sapienza e’l primo amore:

Orakel
12-06-06, 22:31
Geplaatst door 151 Nobelprizes
Zolang ze Samir A niet ook terugschoppen, is de integraasie bepaald geen feit. Geen zorg dus.

Hmmz, SamirA gun ik dan wel weer zo'n leraar of 3. Het liefst een paar van die bonkige tiepes die wat scheikundeproefjes met um doen.
"Wat sjegt ie dan? Nou? Nee, au meneer voor jou".

H.P.Pas
12-06-06, 22:34
Geplaatst door 151 Nobelprizes
E pericoloso sporgersi.

La somma sapienza tua ?

Orakel
12-06-06, 22:38
Geplaatst door Good Kahuna
Staat zoiets ook niet op het Vrijheidsbeeld?

:D

@H.P.:

Dees vink wel toepasselijk voor het integrasiedebat:

"O frati", dissi "che per cento milia
perigli siete giunti a l'occidente,
a questo tanto picciola vigilia
d'i nostri sensi ch'è del rimanente,
non vogliate negar l'esperienza,
di retro al sol, del mondo sanza gente.
Considerate la vostra semenza:
fatti non foste a viver come bruti,
ma per seguir virtute e canoscenza".
Li miei compagni fec'io sí aguti,
con questa orazion picciola, al cammino,
che a pena poscia li avrei ritenuti;
e volta nostra poppa nel mattino,
de' remi facemmo ali al folle volo,
sempre acquistando dal lato mancino.

K: "O broeders", zeide ik hun, "door honderdduizend
gevaren naar het Westen voortgedrongen,
misgunt niet aan de korte tijd van waken
die nog maar overblijft voor de aardse zinnen,
de wetenschap dier onbewoonde wereld,
die ge eenmaal vinden zult op 't spoor der zonne.
Bedenkt, wiens kroost ge zijt! Werdt gij geschapen
om hier te leven als de stomme dieren,
of om u deugd en wetenschap te zaamlen?"
'k Ontstak de makkers door mijn korte rede
in zulk een gloed en vlam om voort te varen,
dat ik hun drift met moeite had beteugeld.
Toen 't achterdek gekeerd lag naar de morgen,
werd iedre logge riem een lichte vleugel,
en steeds naar links vloog 't schip der dwazen verder.

Wide-O
12-06-06, 22:42
Geplaatst door Orakel
Vroggah, stuurde pa gewoon de oudste zonen langs, die namen wat vrinden mee en frommelden zo'n importleraar weer in ze Ford Transit.
Verrekte integrasie.
'Allen die hier binnentreden, laten alle hoop varen'.

Sic Transit gloria mundi :D

~Panthera~
12-06-06, 22:43
Geplaatst door Orakel
Vroggah, stuurde pa gewoon de oudste zonen langs, die namen wat vrinden mee en frommelden zo'n importleraar weer in ze Ford Transit.
Verrekte integrasie.


Gewoon herintroduceren, ik rijdt de Transit wel. :roker:

Wide-O
12-06-06, 22:44
Geplaatst door 151 Nobelprizes
E pericoloso sporgersi.

Ne pas se pencher au d'hors.

Un train peut en cacher un autre !

Orakel
12-06-06, 22:46
Geplaatst door 151 Nobelprizes
Daar zeg je wat. Veel kids radicaliseren door al die klappen die ze krijgen.

Naahh, hou op, schei uit. Die Ikea-generatie radicaliseert al als ze het second level van SuperMario niet halen. Tis qua weerbaarheid en ruggengraat een volledig gedesinfecteerde generatie, vatbaar voor allerhande nieuwerwetse kwaaltjes. Gaan de deur niet meer uit als ze een puist op de kont hebben, vrotten publiekelijk in hun neus zonder zich af te vragen waar ze die klei gaan laten en vergeten om aandelen te vragen bij die spiekerbox van 160 euri.

Orakel
12-06-06, 22:48
Geplaatst door ~Panthera~
Gewoon herintroduceren, ik rijdt de Transit wel. :roker:

ooh boy, Midnight express.

En zeg ff tegen dat volk dat ze Neerlands praten, wil je?

~Panthera~
12-06-06, 22:52
Geplaatst door Orakel
ooh boy, Midnight express.

En zeg ff tegen dat volk dat ze Neerlands praten, wil je?

Dat ram ik er wel in. :roker:

H.P.Pas
12-06-06, 23:22
Geplaatst door Orakel
:D

@H.P.:


:duim:

mark61
12-06-06, 23:47
Geplaatst door Wide-O
Ne pas se pencher au d'hors.

Un train peut en cacher un autre !

Dat 'en' intrigeert me al jaren mateloos.

Wortel
13-06-06, 09:29
Die Ikea-generatie radicaliseert al als ze het second level van SuperMario niet halen.

:haha:

Kan ik deze in eigen bandbeheer gebruiken, of moet ik dan eerst naar de Buma/Stemra?

H.P.Pas
13-06-06, 09:49
Geplaatst door Wortel
:haha:

Kan ik deze in eigen bandbeheer gebruiken, of moet ik dan eerst naar de Buma/Stemra?
:duivels: Als je maar van de vertaalrechten afblijft.

duende
13-06-06, 11:21
Geplaatst door Marsipulami
Lijkt me wel een beetje een overtrokken reactie om die leerkrachten meteen in de cel te stoppen. Zal ook wel met de tijdsgeest te maken hebben.

Kinderen die zich niet gedragen een pak slaag geven hoort op de meeste plekken op de wereld tot de normale pedagogische geplogendheden.
Zoals op roomsche kostscholen?????

Marsipulami
13-06-06, 12:08
3 leerkrachten blijven aangehouden

"Slagen bleven altijd binnen de perken"

di 13/06/06 - Drie islamleerkrachten die lesgeven aan de grootste moskee van Antwerpen, in Borgerhout, blijven in de cel. De raadkamer heeft de aanhouding van de drie verlengd. Ze zitten vast op verdenking van kindermishandeling.
De advocaten van de verdachten geven toe dat de leerlingen van de koranschool geslagen werden, maar zeggen dat dat altijd binnen de perken bleef.

Ze geven ook toe dat ze met een rubberen slang op de vingers sloegen van leerlingen, maar ontkennen dat dat verwondingen zou hebben veroorzaakt.

Een aantal leerlingen was vorige week thuisgekomen met verwondingen. Daarop hadden enkele ouders een klacht ingediend.

In totaal zouden er achttien kinderen slachtoffer zijn.

De drie gaan wel in beroep tegen hun aanhouding.

Marsipulami
13-06-06, 15:46
starttijd=00:00:00&speelduur=00:00:00



starttijd=00:00:00&speelduur=00:00:00

Marsipulami
27-06-06, 18:54
Islamleraars zijn vrij onder voorwaarden


di 27/06/06 - Drie islamleraars van een moskee in Antwerpen hoeven niet langer in de cel te blijven. Dat heeft de Antwerpse kamer van inbeschuldiging beslist. Ze kunnen vrijkomen onder voorwaarden.
Tegen hen loopt een onderzoek wegens kindermishandeling. Ze zouden leerlingen van de koranschool hebben geslagen.

Ze mogen de gevangenis verlaten, maar moeten uit de buurt van de koranschool blijven en het contact met andere betrokkenen in de zaak vermijden.

De islamleraars uit Antwerpen zitten al bijna drie weken in voorhechtenis.

mark61
28-06-06, 01:23
Geplaatst door Marsipulami
Kinderen die zich niet gedragen een pak slaag geven hoort op de meeste plekken op de wereld tot de normale pedagogische geplogendheden.

In NL, en ongetwijfeld ook in B, is dat op scholen verboden. Dat jij zulke reactionaire en middeleeuwse pedagogiek voorstaat wil ik wel geloven.

ronald
28-06-06, 04:57
"Drie leerkrachten die lesgeven in een moskee aan de Van Montfortstraat in Antwerpen zitten in de cel.
Ze worden ervan verdacht hun leerlingen tot bloedens toe te hebben geslagen".



...hele normale pedagogische redmiddel.... Die moeten ze verplicht slager laten worden.

Aicha1976
28-06-06, 06:06
Geplaatst door ronald
"Drie leerkrachten die lesgeven in een moskee aan de Van Montfortstraat in Antwerpen zitten in de cel.
Ze worden ervan verdacht hun leerlingen tot bloedens toe te hebben geslagen".



...hele normale pedagogische redmiddel.... Die moeten ze verplicht slager laten worden.

Als het om mijn kind ging, zou ik prompt alle respect voor zo'n man verliezen, in zijn baard klimmen en er een week niet uitkomen :ego:

Amenzu
28-06-06, 06:12
Geplaatst door Marsipulami
Klacht tegen Antwerpse Islamleraars die leerlingen sloegen

Drie leerkrachten die lesgeven in een moskee aan de Van Montfortstraat in Antwerpen zitten in de cel.
Ze worden ervan verdacht hun leerlingen tot bloedens toe te hebben geslagen, dat meldt VTM in Het Nieuws van maandagavond. Vorige week werden enkele leerlingen hardhandig aangepakt tijdens de Islamles. Er werd door de ouders klacht ingediend bij het parket. Het gerecht bevestigt dat drie leerkrachten in de gevangenis zitten, maar wil geen verdere commentaar kwijt. Ook de verantwoordelijken van de moskee willen geen toelichting geven.


http://www.hbvl.be/nieuws/Binnenland/default.asp?art={B9B27718-96E4-40B8-BEB9-F078AA3411DA}

Ik heb het zelf ook ondervonden. Ik ben al te vaak in elkaar geslagen. Er zijn verschillende methodes die gehanteerd worden bij dee martelingen. Soms is het verkeerd uitspreken van een woord in een taal ie jeniet kent l aanleiing genoe om de voeten omhoog te houden zodat je een pakslag kunt kijgen. IK ben zelf tientallen keren ontsnapt uit de moskee, meesal via het raam om deze martelingn te ontkmen.

Ik denk dat deze kinderen dezelfde problemen hebben als ik ze had. Ze spreken namelijk van huis uit Berbers. Ze Komen in de moskee waar Ddarija gesproken moet wordt (want het berbers is haram). De taal van Mohammed en zijn allah moeten gesproken daar worden. Al is het ddarija een heel andere taal dan de taal van Mohammed. Wetenchappes bchouwen zelfs al twee verschillende talen.

Bovendien moeten de kinderen de koran uit hun hoofd leren die in het dialect van Mohammed geschreven is. Een taal dat door niemand op straat gesproken wordt. Een woord verkeerd uitspreken is al genoeg om in aanmerking te komen voor lichaamelijk en geestelijk geweld.


De inhoud van de lessen is heel simpel. DE kinderen worden van jongsaf geindroctineerd dat alle mensen slecht zijn en dat enkel de moslims goed zijn en naar de hemel gaan. Dat er geen andere taal is dan het dialect van Quraich. De taal die allah spreekt en de officiele taal van het paradijs. I.p.v. dat ze dan de islam leren kennen,worden ze getraumatiseerd door afschuwelijk verhalen over het vuur van de hel en de straffen van god. En als je een keertje kind wilt zijn dan worden je lichaamlijk en geestelijk verkracht.

Toen ik naar Nederland kwan 12 jaar geleden, zag ik tot mijn verdriet dat het niet anders was. Nadat een neefje een keer thuis kwam met blaue plekken, heb ik hem daar weggehald. MIjn familie vond het een schande toen ik zei dat ik aangifte wild doen n darom heb ik het laten gan.

Deze achterlijke (zogenamde lerarn) zijn vaak anlfabeet. Zij hebben vaak hetzelfde lot ondergaan en nu reagren het af op de kleintjes. Zij zijn niet bevoegd om les te geven en hebben nooit een opleiding gevolgd. HEt enige wat ze kunnen is de koran uit hun hoofd geleerd, ook al weten ze vaak niets eens wat erin staat.


De enige die deze kwesie in MArokko aan het licht bengen zijn de Amazigh organisaties. Soms gaan ze zover dat ze graag dit soort onderwijs (liever gezegd verkrachtingen) afschaffen. De grootse Amazigh porganisatie heeft vorig jaar een verklaring uitgeven waarin ze ook eisn da op de basis scholen de kinderen niet meer geleerd worden dat iedereen o0p aarde slecht is behalve de moslims. Dat niemand gelijk heeft behalve de moslims, haat prediken tegen joden en christenen...


Er zijn mensen op dit forum die me weer eens voor anti islam enzovoort gaan beschuldigen (de retoriek is mij wel bekend). Maar dit is de REALITEIT.

Eeen onderzoek dat gepubliceerd is oor het ministerie van onderwijs vn Marokko (een paar weken geleden) zegt dat meer dan 80% van de kinderen die de basisschool afmaken zwaar geestelijk en lichamlijk mishandeld zijn.

Wat is achterlijkheid???

Aicha1976
28-06-06, 06:23
Geplaatst door Amenzu


Het is helaas niet de eerste keer dat ik dit soort dingen hoor en/of lees. Je zou toch denken dat 1 van de belangrijkste taken van een ouder is, zijn of haar kinderen te beschermen tegen mensen die de kinderen op wat voor manier dan ook willen kwetsen :cheefbek:

super ick
28-06-06, 07:53
Geplaatst door Aicha1976
Tja wat de een een corrigerende tik noemt noem ik vaak mishandeling en machtsmisbruik :moe:

Als je je vrouw mag slaan waarom dan je kinderen niet he?

Aicha1976
28-06-06, 18:11
Geplaatst door super ick
Als je je vrouw mag slaan waarom dan je kinderen niet he?


Waar is je D gebleven :roker:

super ick
29-06-06, 07:20
Geplaatst door Aicha1976
Waar is je D gebleven :roker:

Ik heb 3 strafpunten gekregen van de afdeling censuur en die hebben toen in mijn profiel zitten rotzooien en mijn naam veranderd.

Ik neem ze niets kwalijk hoor. Het duurt natuurlijk een paar generaties voordat je gewend bent aan vrije meningsuiting.

Rourchid
29-06-06, 14:27
Geplaatst door super ick
Ik heb 3 strafpunten gekregen van de afdeling censuur en die hebben toen in mijn profiel zitten rotzooien en mijn naam veranderd.

Ik neem ze niets kwalijk hoor. Het duurt natuurlijk een paar generaties voordat je gewend bent aan vrije meningsuiting.
:huil2:

super ick
29-06-06, 15:38
Geplaatst door Rourchid
:huil2:

:kotsen2:

Rourchid
29-06-06, 16:46
Geplaatst door super ick
:kotsen2:
:zwaai:

Aicha1976
29-06-06, 17:16
Geplaatst door super ick
Ik heb 3 strafpunten gekregen van de afdeling censuur en die hebben toen in mijn profiel zitten rotzooien en mijn naam veranderd.

Ik neem ze niets kwalijk hoor. Het duurt natuurlijk een paar generaties voordat je gewend bent aan vrije meningsuiting.

Op die fiets, nou je hebt er nog eentje zie ik :roker:


Nou welkom terug en gedraag je he :duim:

super ick
30-06-06, 09:28
Geplaatst door Aicha1976
Op die fiets, nou je hebt er nog eentje zie ik :roker:


Nou welkom terug en gedraag je he :duim:

:haha:

IbnRushd
30-06-06, 10:56
Geplaatst door Amenzu
Ik heb het zelf ook ondervonden. Ik ben al te vaak in elkaar geslagen. Er zijn verschillende methodes die gehanteerd worden bij dee martelingen. Soms is het verkeerd uitspreken van een woord in een taal ie jeniet kent l aanleiing genoe om de voeten omhoog te houden zodat je een pakslag kunt kijgen. IK ben zelf tientallen keren ontsnapt uit de moskee, meesal via het raam om deze martelingn te ontkmen.

Ik denk dat deze kinderen dezelfde problemen hebben als ik ze had. Ze spreken namelijk van huis uit Berbers. Ze Komen in de moskee waar Ddarija gesproken moet wordt (want het berbers is haram). De taal van Mohammed en zijn allah moeten gesproken daar worden. Al is het ddarija een heel andere taal dan de taal van Mohammed. Wetenchappes bchouwen zelfs al twee verschillende talen.

Bovendien moeten de kinderen de koran uit hun hoofd leren die in het dialect van Mohammed geschreven is. Een taal dat door niemand op straat gesproken wordt. Een woord verkeerd uitspreken is al genoeg om in aanmerking te komen voor lichaamelijk en geestelijk geweld.


De inhoud van de lessen is heel simpel. DE kinderen worden van jongsaf geindroctineerd dat alle mensen slecht zijn en dat enkel de moslims goed zijn en naar de hemel gaan. Dat er geen andere taal is dan het dialect van Quraich. De taal die allah spreekt en de officiele taal van het paradijs. I.p.v. dat ze dan de islam leren kennen,worden ze getraumatiseerd door afschuwelijk verhalen over het vuur van de hel en de straffen van god. En als je een keertje kind wilt zijn dan worden je lichaamlijk en geestelijk verkracht.

Toen ik naar Nederland kwan 12 jaar geleden, zag ik tot mijn verdriet dat het niet anders was. Nadat een neefje een keer thuis kwam met blaue plekken, heb ik hem daar weggehald. MIjn familie vond het een schande toen ik zei dat ik aangifte wild doen n darom heb ik het laten gan.

Deze achterlijke (zogenamde lerarn) zijn vaak anlfabeet. Zij hebben vaak hetzelfde lot ondergaan en nu reagren het af op de kleintjes. Zij zijn niet bevoegd om les te geven en hebben nooit een opleiding gevolgd. HEt enige wat ze kunnen is de koran uit hun hoofd geleerd, ook al weten ze vaak niets eens wat erin staat.


De enige die deze kwesie in MArokko aan het licht bengen zijn de Amazigh organisaties. Soms gaan ze zover dat ze graag dit soort onderwijs (liever gezegd verkrachtingen) afschaffen. De grootse Amazigh porganisatie heeft vorig jaar een verklaring uitgeven waarin ze ook eisn da op de basis scholen de kinderen niet meer geleerd worden dat iedereen o0p aarde slecht is behalve de moslims. Dat niemand gelijk heeft behalve de moslims, haat prediken tegen joden en christenen...


Er zijn mensen op dit forum die me weer eens voor anti islam enzovoort gaan beschuldigen (de retoriek is mij wel bekend). Maar dit is de REALITEIT.

Eeen onderzoek dat gepubliceerd is oor het ministerie van onderwijs vn Marokko (een paar weken geleden) zegt dat meer dan 80% van de kinderen die de basisschool afmaken zwaar geestelijk en lichamlijk mishandeld zijn.

Wat is achterlijkheid???

Allah is de Schepper van alle talen. Door te zeggen dat Mohammed en zijn Allah Arabische taal is impliceer je alsof Hij andere talen een hekel aan heeft of minder acht.

Er zijn geen harde bewijzen die aangeven dat de taal in het paradijs Arabisch is.

Als de leraren analfabeten zijn, hoe leren zij die kinderen lezen en 'schrijven'?

Amenzu
30-06-06, 13:19
Geplaatst door IbnRushd
Allah is de Schepper van alle talen. Door te zeggen dat Mohammed en zijn Allah Arabische taal is impliceer je alsof Hij andere talen een hekel aan heeft of minder acht.

Er zijn geen harde bewijzen die aangeven dat de taal in het paradijs Arabisch is.

Als de leraren analfabeten zijn, hoe leren zij die kinderen lezen en 'schrijven'?


Geplaatst door IbnRushd
Allah is de Schepper van alle talen. Door te zeggen dat Mohammed en zijn Allah Arabische taal is impliceer je alsof Hij andere talen een hekel aan heeft of minder acht.

Er zijn geen harde bewijzen die aangeven dat de taal in het paradijs Arabisch is.

Als de leraren analfabeten zijn, hoe leren zij die kinderen lezen en 'schrijven'?

inderdaad, streker nog door dit soort retoriek de wereld in te zaaien minacht ze dezelfde allah waarvan ze zeggen dat hij tot alles in staat is.

Lees de visies van de islamitische organisaties in marokko (zoals aladl walihsan).

eergisteren zei imam khalil in Ad ook het volgende:

De imams die in nl opgeleid worden zijn niet capabel om hun ambt uit te voeren. Volegns hem moet je klassiek arabisch kennen en de koran uit je hoofd omdat te kunnen doen. Dat is een belediging voor de meeste turkse imams die deze taal niet beheersen en al die imams in de wereld die geen arabieren zijn. Zelfs de arabische imams beheersen soms deze taal niet.


Waarom weigeet het minsiterie van religieuze zaken dan om tamazight in de moskee toe te laten?

Waarom doe de unie van Marokkaanse moskeeën hetzelfde. Vorig jaar zij die aghyur van haar vorozitter, Tamazight is uitgesloten in de moskee. Ook al zij 90% van de bezoekers van de moskee Imazighen waravan 95% het arabisch niet begrijpt.

Deze achterlijken moet eens begrijpen dat het gaat om de boodschap.

IbnRushd
30-06-06, 14:45
Geplaatst door Amenzu
inderdaad, streker nog door dit soort retoriek de wereld in te zaaien minacht ze dezelfde allah waarvan ze zeggen dat hij tot alles in staat is.

Lees de visies van de islamitische organisaties in marokko (zoals aladl walihsan).

eergisteren zei imam khalil in Ad ook het volgende:

De imams die in nl opgeleid worden zijn niet capabel om hun ambt uit te voeren. Volegns hem moet je klassiek arabisch kennen en de koran uit je hoofd omdat te kunnen doen. Dat is een belediging voor de meeste turkse imams die deze taal niet beheersen en al die imams in de wereld die geen arabieren zijn. Zelfs de arabische imams beheersen soms deze taal niet.


Waarom weigeet het minsiterie van religieuze zaken dan om tamazight in de moskee toe te laten?

Waarom doe de unie van Marokkaanse moskeeën hetzelfde. Vorig jaar zij die aghyur van haar vorozitter, Tamazight is uitgesloten in de moskee. Ook al zij 90% van de bezoekers van de moskee Imazighen waravan 95% het arabisch niet begrijpt.

Deze achterlijken moet eens begrijpen dat het gaat om de boodschap.

Dat is vreemd. In sommige streken, vooral Tanger, preken de imams ook geen fusha (klassiek) Arabisch, maar eerder darija (dialect). In onze moskee wordt zoveel tamazight als Arabisch gepreekt. Geen haan kraait er naar.

Nelis70
30-06-06, 15:44
Geplaatst door IbnRushd

Er zijn geen harde bewijzen die aangeven dat de taal in het paradijs Arabisch is.

behalve dan dat je een eeuwigheid nodig hebt om het te leren