PDA

Bekijk Volledige Versie : 'Palestijnse mijn veroorzaakte explosie Gaza'



Pariah
13-06-06, 10:22
'Palestijnse mijn veroorzaakte explosie Gaza'
Uitgegeven op dinsdag 13 juni 2006 om 10:25:15

(Novum/AP) - De explosie die vrijdag op een strand in de Gazastrook aan acht burgers het leven kostte is waarschijnlijk veroorzaakt door een door Palestijnse extremisten gelegde mijn. Dat hebben vertegenwoordigers van het Israëlische leger dinsdag gezegd, vooruitlopend op de bekendmaking, later op de dag, van de uitkomst van een onderzoek dat het leger naar de explosie heeft verricht.

Israël liet aanvankelijk de mogelijkheid open dat een door het leger afgeschoten granaat de oorzaak was van de explosie, zoals de Palestijnen zeiden, en betuigde ook zijn spijt over de dood van de burgers. De commissie die het onderzoek uitvoerde heeft volgens zegslieden van het leger echter geconcludeerd dat de ontploffing hoogstwaarschijnlijk werd veroorzaakt door explosieven die de radicale Hamas op het strand had geplaatst. Mijnscherven die werden aangetroffen bij twee in een Israëlisch ziekenhuis opgenomen gewonde Palestijnen zouden deze conclusie rechtvaardigen.

Het strand waar de explosie zich voordeed ligt niet ver van een terrein waar Palestijnse extremisten vaak raketten op Israël afschieten en waar het leger geregeld artilleriebeschietingen op uitvoert. Dat deed het ook vrijdag, maar volgens het leger werd de laatste granaat zeven minuten voor de fatale explosie afgeschoten. Ook zouden militairen hebben gezien dat Hamas-leden scherven van het strand raapten, kennelijk om te voorkomen dat de ware oorzaak van de explosie bekend zou worden. Het leger zegt voorts vijf van de zes granaten die het vrijdag afschoot te hebben gelokaliseerd. De enige granaat die niet is gelokaliseerd werd ruim tien minuten voor de explosie op het strand afgeschoten, aldus de zegslieden.

Voor de Hamas vormde de explosie aanleiding na zestien maanden haar informele bestand met Israël op te zeggen.

[Copyright 2006, Novum]

Pariah
13-06-06, 10:42
Vreemd verhaal.

Waarom zouden Palestijnen een mijn plaatsen op eigen grondgebied ?
Elke keer dat de soldaten van de IDF een misdaad plegen wordt dit later ontkracht of ontkend.

De IDF maakt nooit fouten, begaat nooit misdaden kent ook geen oorlogsmisdadigers.

Al Sawt
13-06-06, 12:08
Geplaatst door Pariah
Vreemd verhaal.

Waarom zouden Palestijnen een mijn plaatsen op eigen grondgebied ?
Elke keer dat de soldaten van de IDF een misdaad plegen wordt dit later ontkracht of ontkend.

De IDF maakt nooit fouten, begaat nooit misdaden kent ook geen oorlogsmisdadigers. Elk staat dat gesticht is op grond van een racistische ideologie, claimt bepaalde wijze van een schijn-ethiek.

H.P.Pas
13-06-06, 12:19
Geplaatst door Al Sawt Een echte Goy!

Elk staat dat gesticht is op grond van een racistische ideologie, claimt bepaalde wijze van een schijn-ethiek.

:confused:
Sjikker iz der goi.

Al Sawt
13-06-06, 12:21
Geplaatst door H.P.Pas
:confused:
Sjikker iz der goi. Mocht je niet met mij eens zijn. Dan daag ik je uit om met een inhoudelijke reactie te komen!

H.P.Pas
13-06-06, 12:23
Geplaatst door Al Sawt
Mocht je niet met mij eens zijn. Dan daag ik je uit om met een inhoudelijke reactie te komen!

Ik kan er geen touw een vastknopen.

Al Sawt
13-06-06, 13:42
Geplaatst door klaaskop
Graag nu even schreeuwerige krantekoppen, en nieuwsbulletins. Of is het nu géén nieuws ?

Wat ik al direct frappant vond: we kregen wel beelden van gewonden te zien, maar niet scherven of andere delen van de veronderstelde granaat.
Een geimproviseerde mijn laat meer scherven achter dan een granaat. Omdat het een buis heeft dat propvol zit met explosieven.

Lampo
13-06-06, 14:55
Stop de persen.
Scherven-Gate

Seif
13-06-06, 14:57
Doet me een beetje denken aan de beelden van een paar jaar terug, toen dat jongetje voor de camera stierf in de armen van zijn vader. Bleken achteraf ook Palestijnse kogels geweest te zijn.

ronald
13-06-06, 16:21
Geplaatst door Al Sawt
Elk staat dat gesticht is op grond van een racistische ideologie, claimt bepaalde wijze van een schijn-ethiek.


Jij bent natuurlijk hier het toonbeeld van een racist om dat nu te beweren. Of voel je je soms gesterkt dat er zogenaamd eenzijdig geweld wordt gebruikt? Moet je het onderbouwd zien of gaat er een lampje branden?

ronald
13-06-06, 16:23
Geplaatst door klaaskop
Graag nu even schreeuwerige krantekoppen, en nieuwsbulletins. Of is het nu géén nieuws ?

Wat ik al direct frappant vond: we kregen wel beelden van gewonden te zien, maar niet scherven of andere delen van de veronderstelde granaat.

En van de week moest ik onwillekeurig denken aan de bomaanslag op de markt in Serajevo destijds. ... Was dat voorgevoel blijkbaar toch juist.


Natuurlijk...de tragedie is dat ze zelfs slachtoffers die ze zelf maken, als vleespoppen in hun propagandafilms gebruiken.

ronald
13-06-06, 16:30
Geplaatst door Al Sawt
Een geimproviseerde mijn laat meer scherven achter dan een granaat. Omdat het een buis heeft dat propvol zit met explosieven.


Je excuus doet al vreemd vermoeden wat je goed wilt praten....wie zegt dat die mijn "geimproviseerd" is? Omdat ze van die gammele kassamraketten bouwen? Als het een granaat was...waar was dan die krater die het in het mulle zand veroorzaakt zou moeten hebben dan gebleven? Of waren ze niet op tijd om ff een diepe kuil te graven? Of zou alles gewoon zijn verplaats naar een ander plek. Vond het wel frappant dat er een cameraploeg was die nog eerder op de plaats was dan de ambulance.... Slecht scenario. Triest at "de leiding" weer het volk gebruikt.

ronald
13-06-06, 16:32
Geplaatst door Seif
Doet me een beetje denken aan de beelden van een paar jaar terug, toen dat jongetje voor de camera stierf in de armen van zijn vader. Bleken achteraf ook Palestijnse kogels geweest te zijn.


Klopt. En nog steeds komen dwazen met diezelfde filmpjes en aantijgingen. Het propagandaapparaat van het "Palestijnse leed blijft wel hangen strategie" vaart er nog steeds wel bij.

Spoetnik
13-06-06, 16:47
Dat hebben vertegenwoordigers van het Israëlische leger dinsdag gezegd, vooruitlopend op de bekendmaking, later op de dag, van de uitkomst van een onderzoek dat het leger naar de explosie heeft verricht.


Het zal niet vandaag worden blijkbaar.

ronald
13-06-06, 21:05
Geplaatst door Spoetnik
Het zal niet vandaag worden blijkbaar.


Hebben zij de plaats zelf nu kunnen onderzoeken?

mark61
13-06-06, 23:33
'Incoming fire'

An expert working for the Human Rights Watch said the Palestinians' injuries were not consistent with a blast taking place beneath them.

"It has been suggested by some that the family was killed by a land mine, and this is patently not the case," Mark Garlasco said.

"All of the evidence is pointing to a 155mm shell as having killed and injured the Palestinians here on the beach," he said.

"My assessment [is] that it's likely that this was incoming artillery fire that landed on the beach and was fired by the Israelis from the north of Gaza."

Reacting to earlier reports that the Israeli inquiry would blame the blast on a mine planted by Hamas, a Hamas spokesman accused Israel of "shying away from its responsibilities over this atrocious crime".

"These Israeli allegations are false and lack any credibility," Ghazi Hamad said.

http://news.bbc.co.uk/1/hi/world/middle_east/5074792.stm

amOer
13-06-06, 23:35
serieus wat is dit voor BS ?!

Hamas heeft mijnen geplant om Israeliers aan de kust tegen te houden en kan geen mijnen planten in de weg van Isralische voertuigen in Rafah bijvoorbeeld ?!

for fuck sake!! volgende keer als iemand wil liegen .. sommige mensen hebben toch wel hersens en KUNNEN nadenken!!!

kiss my hairy ass!!

Kal-El B.V
13-06-06, 23:49
Waarom moet er onderzoek gedaan worden naar eventuele scherven, of naar de omvang van de kraters, of nog meer van deze ongein, om er achter te komen of het Israelisch munitie was ??


Het lijkt mij toch echt dat er op een veel simpeler manier achter de waarheid gekomen kan worden, De Israeliers weten toch gewoon of er vanaf hun boot een raket is afgevuurd of niet, ze kunnen toch makkelijk achterhalen of er een raket mist of niet ?

mark61
13-06-06, 23:51
Geplaatst door Kal-El B.V
Waarom moet er onderzoek gedaan worden naar eventuele scherven, of naar de omvang van de kraters, of nog meer van deze ongein, om er achter te komen of het Israelisch munitie was ??


Het lijkt mij toch echt dat er op een veel simpeler manier achter de waarheid gekomen kan worden, De Israeliers weten toch gewoon of er vanaf hun boot een raket is afgevuurd of niet, ze kunnen toch makkelijk achterhalen of er een raket mist of niet ?

Het gaat over granaten afgevuurd vanaf land. Dus daarna mis je ze inderdaad, ze zijn toch afgeschoten? :confused:

Pariah
14-06-06, 00:10
Geplaatst door Seif
Doet me een beetje denken aan de beelden van een paar jaar terug, toen dat jongetje voor de camera stierf in de armen van zijn vader. Bleken achteraf ook Palestijnse kogels geweest te zijn.

Bleken achteraf Palestijnse kogels te zijn geweest is een beetje te sterk gesteld. Ik sluit niet uit dat dat mogelijk was. Maar het is ook nooit echt onomstotelijk bewezen. Het is een van de gebeurtenis dat altijd wel een mysterie zullen blijven.

Dat de IDF geen lieverdjes zijn en tot verschrikkelijke handelingen in staat zijn is door tal van insiders gemeld. Ik raad je aan eens op de site van " breaking the silence" te gaan kijken. Waarschijnlijk zal dat je verrote veronderstellingen teniet doen.

Het is nooit het een of het ander. De Arabieren in het Midden Oosten zouden hun opvattingen over gastvrijheid recht moeten aandoen en de Israeliers een veilig huis moeten gunnen en bieden. Het antisemitisme en het racisme dat zo diepgeworteld is in het westen zouden zij ver van zich moeten werpen. Als moslims zouden zij daar ten alle tijden boven moeten staan.

De joden aan de andere kant zouden hun macht moeten gebruiken om de Palestijnen hun goede wil te laten zien. Een muur van acht meter hoog is natuurlijk buiten proportioneel, een ongelijke behandeling van israelische arabieren kan natuurlijk niet. En de vernedering van het Palestijnse volk kent geen voordelen voor het Israelische volk. Integendeel.

Maar ja, dit soort genuanceerde discussie's zijn waarschijnlijk niet aan jou besteed.

amOer
14-06-06, 00:11
Geplaatst door Kal-El B.V
Waarom moet er onderzoek gedaan worden naar eventuele scherven, of naar de omvang van de kraters, of nog meer van deze ongein, om er achter te komen of het Israelisch munitie was ??


Het lijkt mij toch echt dat er op een veel simpeler manier achter de waarheid gekomen kan worden, De Israeliers weten toch gewoon of er vanaf hun boot een raket is afgevuurd of niet, ze kunnen toch makkelijk achterhalen of er een raket mist of niet ?

wat denk je van elke dag constant bombardementen op Gaza ? ik denk niet dat ze dan eentje van de 500 artillery garnaten gaan missen hoor! die monsters!

mulan
14-06-06, 10:00
Sommige kunnen niet blij genoeg zijn als de mogelijkheid bestaat dat Israel misschien niet verantwoordelijk is....maar Israel blijft maar door gaan met hun misdaden dus op zich is het een tijdelijke geruststelling voor de hypocrieten.

Nine killed in Israeli air strike.

Nine Palestinians, including two children, have been killed and at least 30 hurt in an Israeli air raid in Gaza.

Spoetnik
14-06-06, 13:57
Annan: Results of IDF probe into Gaza beach deaths are 'strange'
By Amos Harel, Haaretz Correspondent, and Haaretz Service

United Nations Secretary General Kofi Annan has expressed doubt over an Israel Defense Forces probe determining that the blast on a Gaza Strip beach last Friday that killed seven civilians was caused by a mine or explosive device placed by Palestinians to prevent the IDF troops from reaching the area.

In an interview published in Al-Hayat, Annan regarded the IDF's version of the events as "strange."

The IDF investigation team examining the incident concluded Tuesday "beyond all doubt" that the casualties were not hurt as a result of Israeli shelling.

But the British newspaper The Independent on Wednesday quoted a former Pentagon "battle damage expert," who visited the site of the incident, as saying that "all the evidence points" to a "155mm Israeli land-based artillery shell" as the cause of the blast.

According to the report, Marc Garlasco also called for an independent inquiry into the deaths, saying that physical evidence, including shell fragments, shrapnel and the type of injuries "made Israeli shelling easily the likeliest cause."

Annan also expressed sorrow and shock over the Israel Air Force strike in the Gaza Strip on Tuesday, in which seven Palestinian civilians were killed. He did not raise the possibility of a UN investigation of the incidents.

The UN chief called on Israel to abide by international law, saying that restraint should be practiced to prevent targeting civilians.

He also condemned the launching of rockets at Israel, and expressed concern over internal Palestinian disputes.

The head of the IDF investigation, Major Meir Klifi, said Tuesday night that it is likely the blast stemmed from a bomb placed by the Palestinians at the site or "some form of unexploded ordnance." He added that the probe on the latter point was continuing.

Speaking at a press conference in Tel Aviv on Tuesday, in the presence of Defense Minister Amir Peretz and Chief of Staff Dan Halutz, Klifi said the investigation was based on intelligence, on findings shared by the Palestinians, as well as IDF records of the site and other materials.
According to the findings, the lethal blast took place between 4:57 P.M. and 5:10 P.M., nearly five minutes after the last of six artillery shells landed in an area north of the site of the explosion.

Five of the six shells had predetermined coordinates, while the sixth, and the first of the series, was found to have landed several hundred meters north of the site after the firing data was examined.

Klifi says that "the likelihood [that the shell caused the killing] is absolutely zero. There is no chance of this."

Also rejected is the possibility that the Palestinians were hit by shells fired from a navy ship, since shelling in the area only took place earlier in the day.

"We cannot determine what hit them," Klifi admitted. "We continue to work on this and we hope we will be able to reach a conclusion soon. It is possible that it occured as a result of something [a bomb] that someone placed, in order to prevent operations by our forces."

Klifi was hinting at the possibility that the IDF held intelligence information on the fact that Hamas had placed mines and other booby-traps on the beach in order to prevent raids by naval commandos.

"There are still things that must be clarified. We do not know with certainty," he said.

Among the most important findings of the IDF is the shrapnel removed from the body of one of the victims being treated at Ichilov Hospital in Tel Aviv. The metal was examined at a lab in the Technion University in Haifa and was confirmed not to originate from a 155 millimeter shell, the type fired by the artillery unit involved in shelling earlier.

The material was identified as not being in standard IDF usage.

"The Israeli army is compelled to fight terror and prevent attacks on its citizens on a daily basis. In carrying this out, the IDF takes the necessary safeguards to prevent civilian casualties in accordance with the high moral standards that the army demands. This report serves as a means for conducting the necessary introspection in order to ensure that we are indeed taking these necessary measures and upholding these moral standards," David Baker, an official in the Prime Minister's Office, said in response to the investigation.
http://www.haaretz.com/hasen/spages/726830.html

~Panthera~
14-06-06, 15:08
Geplaatst door Pariah

De joden aan de andere kant zouden hun macht moeten gebruiken om de Palestijnen hun goede wil te laten zien. Een muur van acht meter hoog is natuurlijk buiten proportioneel, een ongelijke behandeling van israelische arabieren kan natuurlijk niet. En de vernedering van het Palestijnse volk kent geen voordelen voor het Israelische volk. Integendeel.



Tja.............. wanneer ? :rolleyes:

ronald
14-06-06, 17:17
http://www.honestreporting.com/articles/45884734/critiques/Gaza_Beach_Libel.asp

(klik voor beelden bovenstaand)


COMMUNIQUE: 13 June 2006

Gaza Beach Libel
Following Palestinian claims and the media reports of Israeli culpability in deaths on a Gaza beach, the real story emerges...




It is now becoming clear that, despite the claims of the Palestinians and the international media's rush to blame Israel, the deaths of seven Palestinian civilians on a beach in Gaza on 9 June were not caused by the IDF. Investigations by the IDF and others over the past few days have revealed new evidence that a Hamas mine was most likely the cause of the beach blast:

1) Shrapnel removed from two of the wounded Palestinians evacuated to Israeli hospitals was not from Israeli-made ordnance.

2) No large crater was evident on the beach as would be expected from the impact of an artillery shell landing from above. The blast site would suggest the likelihood of a mine exploding from below the sand rather than above.

3) The IDF fired six shells towards the Gaza area, one of which remained unaccounted for. All of the shells were fired, however, more than 10 minutes before the blast that killed the Palestinians.

It is now increasingly likely, that in true "Pallywood" fashion, as seen in the Mohammed Al-Dura case and the Jenin "massacre" libel, the Palestinians have attempted another cover-up in order to smear Israel:

1) Palestinian Television broadcast doctored scenes showing file footage of Israeli naval vessels shelling Gaza, interspersed with video of the beach victims, despite the fact that the Israeli Navy was not responsible for any shelling at the time. Click here to see the footage courtesy of Palestinian Media Watch.



2) Suspicions were initially raised by the Palestinian refusal to cooperate with Israeli investigators and the remarkably swift cleansing of evidence from the blast scene by Hamas gunmen who arrived shortly after the incident. Palestinian spokespeople usually display parts of Israeli shells to the international media - but not this time.

3) Israeli intelligence suggests that Hamas had mined the beach area in order to prevent Israeli naval commandos from landing there as part of anti-terror operations to prevent Qassam missile launches.

THE MEDIA'S PREMATURE RESPONSE

Even though there was no evidence as to who was responsible, other than Palestinian claims of Israeli culpability for a "massacre," the international media immediately bought into the Palestinian storyline. This, despite the continuing barrage of Qassam missiles, some of which had fallen on Gaza, and the "work accidents" caused by Palestinian explosives detonating prematurely, which should have made journalists think twice. Here are some examples of those who did not:

The Washington Post's headline: Israeli Fire Kills 7 Beachgoers in Gaza

Excerpt: Israeli artillery fire targeting the northern Gaza Strip on Friday killed at least seven Palestinian civilians and wounded 30 others, Palestinian hospital officials and witnesses said.

Contact: [email protected] and [email protected]

The New York Times' headline: Errant Shell Turns Girl Into Palestinian Icon


Excerpt: Eleven-year-old Huda unwittingly became a symbol of Palestinian pain and loss during an afternoon picnic with her family on a hot day when a cameraman captured her shrieking "Father, Father, Father!" as she hovered over the bloody bodies of 13 dead or wounded members of her family, hit by what was apparently an errant Israeli artillery shell.

Contact: [email protected] and [email protected]

Australia Broadcasting Corporation's headline: Israel faces criticism over Gaza beach shelling

Excerpt: Seven Palestinians died on Friday, when the Israeli military shelled the beach where they were enjoying the Muslim day of rest, an eighth victim died in hospital on Saturday.

Contact: http://www.abc.net.au/contact/contactnews.htm


CNN's headline: Beach strike shakes Hamas cease-fire

Excerpt: An Israeli navy gunboat fired shells onto a northern Gaza beach Friday, killing at least seven people and prompting the military wing of Hamas to call off a 16-month-old cease-fire with Israel.

Contact: http://www.cnn.com/feedback/


The Guardian's headline: Death on the beach: seven Palestinians killed as Israeli shells hit family picnic

Excerpt: A barrage of Israeli artillery shells rained down on a busy Gaza beach yesterday, killing seven Palestinians, three of them children.

Contact: [email protected]

The Independent's headline: Palestinians killed on Gaza beach by Israeli gunboats

Excerpt: Israeli naval gunboats killed at least seven Palestinian civilians and wounded about 40 others as they relaxed in the summer heat on a beach in northern Gaza yesterday.

Contact: [email protected]

The Times of London's headline: Girl who saw family die on beach becomes icon and media celebrity

Excerpt: In the days since a wild-haired Huda Ghalia was filmed howling with anguish amid a family picnic blown apart by shellfire, she has become an instant symbol of suffering across the Arab world.

Contact: [email protected]




....er hangt er een aardig luchtje....
Dat Annan zijn twijfels uitspreekt is alleen maar om de boel te rekken. Waarom eist hij geen VN onderzoek op alle niveaus en op alle plaatsen?

Wide-O
14-06-06, 17:29
Geplaatst door ronald
Dat Annan zijn twijfels uitspreekt is alleen maar om de boel te rekken. Waarom eist hij geen VN onderzoek op alle niveaus en op alle plaatsen?

Vind het stukje niet meteen terug, maar dat heeft ie maandag toch al gedaan ?

Spoetnik
14-06-06, 17:35
Geplaatst door ronald
Dat Annan zijn twijfels uitspreekt is alleen maar om de boel te rekken. Waarom eist hij geen VN onderzoek op alle niveaus en op alle plaatsen?

Laat me raden... hij is een crypto anti-semiet?

ronald
14-06-06, 17:45
Geplaatst door Spoetnik
Laat me raden... hij is een crypto anti-semiet?


Nee hoor...een met iedereen meeprater...anders krijg je toch niet die baan?

Spoetnik
14-06-06, 19:12
Geplaatst door ronald
Nee hoor...een met iedereen meeprater...anders krijg je toch niet die baan?

(...)
The army also says that aerial pictures of the blast crater show it is more likely to have been made by a mine under the sand than a explosion from above. But after investigating the scene, Mr Garlasco concluded that the army's explanation was deeply flawed. Among the new shrapnel he collected at the scene was a piece stamped with the figures: 155MM.

"The 155mm shell is what Israel uses in the howitzers that regularly shell northern Gaza," he said. "The Israelis have been postulating that it's a land mine. I've been to hospital and seen the injuries. The doctors say they are primarily to the head and torso. That is consistent with a shell exploding above the ground not a mine under it. If it were a mine or kids playing with an old shell you would expect severe leg injuries as well, even legs blown off."
(...)
http://www.guardian.co.uk/israel/Story/0,,1796861,00.html

Ok ronald, het is dus duidelijk een Palestijnse bom geweest.. Maar die duivelse arabieren hebben stiekem op het metaal 155MM gedrukt..

ronald
14-06-06, 19:55
Geplaatst door Spoetnik
(...)


Ok ronald, het is dus duidelijk een Palestijnse bom geweest.. Maar die duivelse arabieren hebben stiekem op het metaal 155MM gedrukt..

Ik neem aan dat je geen expert bent, dat je niet op de plek(ken) bent geweest en we dus EEN ONDERZOEK VAN BEIDE KANTEN waarnemen....als men dat daar toelaat.


Ps.wil je wat preciezer zijn met je aanduidingen? Beter is te spreken over "die duivelse terroristen/strijders" Het is de vraag of ze arabisch zijn en/of duivels. Als jij ook daarin een expert ben...ok....het zijn jouw woorden motek.

Spoetnik
14-06-06, 20:03
Geplaatst door ronald
Ik neem aan dat je geen expert bent, dat je niet op de plek(ken) bent geweest en we dus EEN ONDERZOEK VAN BEIDE KANTEN waarnemen....als men dat daar toelaat.

Wie is men? Ik kan je al vast vertellen dat er nooit een onderzoek komt dat jij zal beweren.



Ps.wil je wat preciezer zijn met je aanduidingen? Beter is te spreken over "die duivelse terroristen/strijders" Het is de vraag of ze arabisch zijn en/of duivels. Als jij ook daarin een expert ben...ok....het zijn jouw woorden motek.

In de hoogste rangen van het IDF denkt men inderdaad minachtend over de alle arabieren, en die indruk krijg ik van jou ook. Vandaar mijn satirische persiflage van een typische zionistische reactie.

ronald
14-06-06, 20:10
Geplaatst door Spoetnik
Wie is men? Ik kan je al vast vertellen dat er nooit een onderzoek komt dat jij zal beweren.



In de hoogste rangen van het IDF denkt men inderdaad minachtend over de alle arabieren, en die indruk krijg ik van jou ook. Vandaar mijn satirische persiflage van een typische zionistische reactie.


Men is natuurlijk de mensen in Gaza.

Kan me niet schelen wat hoogste rang soldaten zeggen of denken over "alle" arabieren. Maar als jij in die kringen verkeert en dat zo weet te zeggen dan zal dat wel zo zijn. Ook dat je natuurlijk "alle" zionisten en hun reacties kent.

Typisch zionistisch is om in Israel te wonen. Jij woont in Tel Aviv en ik in Amsterdam. Wie is hier nou zionistisch? Is het warm daar? Hier regende het vandaag....doei.

Spoetnik
14-06-06, 20:17
Geplaatst door ronald
Kan me niet schelen wat hoogste rang soldaten zeggen of denken over "alle" arabieren. Maar als jij in die kringen verkeert en dat zo weet te zeggen dan zal dat wel zo zijn. Ook dat je natuurlijk "alle" zionisten en hun reacties kent.

Een typische zionistische reactie != alle zionisten.
Je kan immers ook zeggen: dat is niet een typisch zionistische reactie..

Dit soort taalgrapjes is wel weer een heel erg een typische zionistische opmerking...


Typisch zionistisch is om in Israel te wonen. Jij woont in Tel Aviv en ik in Amsterdam. Wie is hier nou zionistisch? Is het warm daar? Hier regende het vandaag....doei.

Nee hoor, er wonen genoeg zionisten in het buitenland. Tegenwoordig betekent zionisme onvoorwaardelijke steun aan de staat Israel, no matter what.

En inderdaad het is warm. Tegen de dertig aan, al de hele maand trouwens..

ronald
14-06-06, 20:32
Geplaatst door Spoetnik
Een typische zionistische reactie != alle zionisten.
Je kan immers ook zeggen: dat is niet een typisch zionistische reactie..

Dit soort taalgrapjes is wel weer een heel erg een typische zionistische opmerking...



Nee hoor, er wonen genoeg zionisten in het buitenland. Tegenwoordig betekent zionisme onvoorwaardelijke steun aan de staat Israel, no matter what.

En inderdaad het is warm. Tegen de dertig aan, al de hele maand trouwens..


Ben ik even blij dat ik geen zionist ben...alle inwoners van Israel wel...jij dus ook begrijp ik. Het zionisme zit je wel hoog he? Frustrerend als je daar woont. Ook leuk dat je zo'n grote zelfkennis hebt, maar jij bent toch echt niet degene die bepaalt wie zionist is hoor.

Spoetnik
15-06-06, 19:26
Geplaatst door ronald
Ben ik even blij dat ik geen zionist ben...alle inwoners van Israel wel...jij dus ook begrijp ik. Het zionisme zit je wel hoog he? Frustrerend als je daar woont. Ook leuk dat je zo'n grote zelfkennis hebt, maar jij bent toch echt niet degene die bepaalt wie zionist is hoor.

Ik mag best een eigen interpetratie van zionist hebben, jij hebt immers ook een interpretatie van zionism die niet klopt.
Ik ben niet joods, en zionisme is joods nationalisme.

ronald
16-06-06, 16:38
Geplaatst door Spoetnik
Ik mag best een eigen interpetratie van zionist hebben, jij hebt immers ook een interpretatie van zionism die niet klopt.
Ik ben niet joods, en zionisme is joods nationalisme.

Mijn opvattingen over het zionisme is de religieuze. Alle anderen zijn surrogaat.

Voor jou maakt jouw geval het alleen maar nog erger.

Coolassprov MC
17-06-06, 11:42
Geplaatst door Pariah
'Palestijnse mijn veroorzaakte explosie Gaza'
Uitgegeven op dinsdag 13 juni 2006 om 10:25:15

(Novum/AP) - De explosie die vrijdag op een strand in de Gazastrook aan acht burgers het leven kostte is waarschijnlijk veroorzaakt door een door Palestijnse extremisten gelegde mijn. Dat hebben vertegenwoordigers van het Israëlische leger dinsdag gezegd, vooruitlopend op de bekendmaking, later op de dag, van de uitkomst van een onderzoek dat het leger naar de explosie heeft verricht.

Israël liet aanvankelijk de mogelijkheid open dat een door het leger afgeschoten granaat de oorzaak was van de explosie, zoals de Palestijnen zeiden, en betuigde ook zijn spijt over de dood van de burgers. De commissie die het onderzoek uitvoerde heeft volgens zegslieden van het leger echter geconcludeerd dat de ontploffing hoogstwaarschijnlijk werd veroorzaakt door explosieven die de radicale Hamas op het strand had geplaatst. Mijnscherven die werden aangetroffen bij twee in een Israëlisch ziekenhuis opgenomen gewonde Palestijnen zouden deze conclusie rechtvaardigen.

Het strand waar de explosie zich voordeed ligt niet ver van een terrein waar Palestijnse extremisten vaak raketten op Israël afschieten en waar het leger geregeld artilleriebeschietingen op uitvoert. Dat deed het ook vrijdag, maar volgens het leger werd de laatste granaat zeven minuten voor de fatale explosie afgeschoten. Ook zouden militairen hebben gezien dat Hamas-leden scherven van het strand raapten, kennelijk om te voorkomen dat de ware oorzaak van de explosie bekend zou worden. Het leger zegt voorts vijf van de zes granaten die het vrijdag afschoot te hebben gelokaliseerd. De enige granaat die niet is gelokaliseerd werd ruim tien minuten voor de explosie op het strand afgeschoten, aldus de zegslieden.

Voor de Hamas vormde de explosie aanleiding na zestien maanden haar informele bestand met Israël op te zeggen.

[Copyright 2006, Novum]

http://www.cnn.com/2006/WORLD/meast/06/11/olmert.gaza/


http://i.a.cnn.net/cnn/2006/WORLD/meast/06/11/olmert.gaza/story.beach.strike.aptn.jpg
A girl weeps after members of her family were killed in an explosion on a Gaza beach.


Israeli PM's 'regret' over beach deaths

Tuesday, June 13, 2006; Posted: 11:50 a.m. EDT (15:50 GMT)



Deadly attack at Gaza beach (1:08)

Israeli army lauches airstrike (1:00)

(CNN) -- Israel's prime minister on Sunday expressed regret over the deaths of seven members of a family at a Gaza beach on Friday that Palestinians say was caused by Israeli shelling.

Ehud Olmert, speaking at the start of Israel's weekly Cabinet meeting, said "it has never been Israel's policy to attack innocent civilians," and said an inquiry was under way.

He said the incident had to be seen in context of the Palestinian-Israeli conflict. He said Israel had endured weeks of Qassam rocket fire, and he called the persistent militant actions "an unending series of terrorist attacks designed to strike at civilians."

Palestinian Authority President Mahmoud Abbas Saturday condemned the beach incident as a "despicable massacre ... the Israeli artillery was aimed at children, women -- innocent children and women who were sitting on the seashore, on the sea beach having fun on a normal weekend.

"A whole family was murdered, all its members, by the Israeli Defense Forces," Abbas said.

News footage of disconsolate 7-year-old Huda Ghalya, who survived the killing of her family, reverberated across the globe. She, her mother, father and three siblings were having a beach picnic at the time.

After the beach incident, Israel on Friday ordered a halt in artillery fire "until the incident is clarified." Israel said "it is clear that Israeli naval fire did not cause this incident" and it is examining "the possibility of land-based artillery fire" in the incident.

"Over the weekend, serious events occurred in the Gaza Strip area. As a result of an incident which has yet to be fully inquired into, seven members of one family were killed on the Gaza beach.

"We have expressed our deep regret over the death of seven innocent civilians, we truly regret this. Defense Minister Amir Peretz has instructed that an inquiry be held into the exact circumstances of the event. Of course, the exact details and the conclusions of the inquiry will be made public."

At the same time, Olmert said, Israeli civilians are facing Qassam rocket attacks "designed to maim and kill."

Such attacking "strikes at the fabric of life in communities in southern Israel and threatens peoples' lives."

After the killings on the Gaza beach, the Izzedine al-Qassam Brigades, the military wing of Hamas, said it resumed rocket strikes against Israel after a hiatus of more than a year.

The Israel Defense Forces says 48 Qassam rockets had been fired into Israel over the weekend, wounding one Israeli seriously.

The Israeli military on Sunday said it launched an airstrike at "a terror cell" in northern Gaza attempting to launch a rocket attack. Three people were killed and one was wounded in the strike, Palestinian security sources said, part of an escalation of hostilities between Israel and the Palestinians. (Full story)

Olmert defended the IDF, under severe criticism for the beach incident.

"I reject outright any and all attempts to impinge on the morality of the IDF. The IDF is the most moral military in the world; there has never been -- and there isn't now -- a policy of attacking civilians. I support the IDF commanders and soldiers who are working to halt the attacks on Israeli citizens in the southern part of the country."

Olmert argued that "Hamas did not start operating this past weekend."

"For some time we have seen the involvement of Hamas in terrorist activities and in assisting terrorist activities. We note this and the statements that Hamas commanders have made recently and we will know when and how to deal with it."