PDA

Bekijk Volledige Versie : Maaseik mag boerka verbieden van rechter



Divine_70
13-06-06, 12:17
De stad Maaseik mag van de politierechter het beruchte boerka-verbod handhaven. De Maaseikse rechtbank heeft het beroep van de Marokkaanse Khadija El Ouazzani verworpen.

Precedent
El Ouazzani was een van de vijf Maaseikse vrouwen die regelmatig totaal gesluierd door Maaseik wandelden. In april 2005 kreeg El Ouazzani hiervoor een boete van 75 euro. Ze tekende bij de politierechtbank van Maaseik beroep aan. De uitspraak is belangrijk voor de rechtspraak in dit land. Het is namelijk de eerste keer dat een rechtbank in België een boerka of niqaab (gezichtssluier) verbiedt. "Heel wat collega's in België overwegen een verbod op boerka's of gezichtssluiers", zegt burgemeester Jan Creemers van Maaseik. "Ze hebben deze uitspraak afgewacht omdat ze zich bij een verbod door een rechtbank gesterkt voelen".

13/06/06 07u13

http://www.hln.be/hlns/FOTO/artikels/large_157924.jpg
De rechter heeft de klacht verworpen, Maaseik mag boerka verbieden.

Galactic Cowboy
13-06-06, 13:24
Ik mag ook niet gemaskerd over straat..geldt voor iedereen..geloof of niet...

Trouwens veel te warm zo.n hobbezak..

Aicha1976
13-06-06, 13:24
Geplaatst door klaaskop
Nee ? Maakt een allochtone rechter dan zijn eigen wetten ? ;)


Ja dat is nieuw :rolleyes:


Volgens mij is dat Delankmoedige, ik miste hem al :hihi:

Divine_70
13-06-06, 13:28
Geplaatst door Galactic Cowboy
Ik mag ook niet gemaskerd over straat..geldt voor iedereen..geloof of niet...



Nylonkous is terecht verboden. :ego:

:hihi:

sjaen
14-06-06, 12:59
Geplaatst door Divine_70
De stad Maaseik mag van de politierechter het beruchte boerka-verbod handhaven. De Maaseikse rechtbank heeft het beroep van de Marokkaanse Khadija El Ouazzani verworpen.

Precedent
El Ouazzani was een van de vijf Maaseikse vrouwen die regelmatig totaal gesluierd door Maaseik wandelden. In april 2005 kreeg El Ouazzani hiervoor een boete van 75 euro. Ze tekende bij de politierechtbank van Maaseik beroep aan. De uitspraak is belangrijk voor de rechtspraak in dit land. Het is namelijk de eerste keer dat een rechtbank in België een boerka of niqaab (gezichtssluier) verbiedt. "Heel wat collega's in België overwegen een verbod op boerka's of gezichtssluiers", zegt burgemeester Jan Creemers van Maaseik. "Ze hebben deze uitspraak afgewacht omdat ze zich bij een verbod door een rechtbank gesterkt voelen".

13/06/06 07u13

http://www.hln.be/hlns/FOTO/artikels/large_157924.jpg
De rechter heeft de klacht verworpen, Maaseik mag boerka verbieden.


Laat Rita dit maar niet lezen......

sater
14-06-06, 13:03
Geplaatst door Divine_70
Nylonkous is terecht verboden. :ego:

:hihi:

:lole: evenals de bivakmuts.

Divine_70
14-06-06, 13:10
Geplaatst door sater
:lole: evenals de bivakmuts.

:ninja: