PDA

Bekijk Volledige Versie : 60% Marokkaanse jeugd democratisch!



BlackWidow
14-06-06, 11:06
Negatieve berichtgeving


Geplaats door de Media

Marokkaanse jeugd anti-westers

40% van de Marokkaanse jongeren staat negatief tegenover westerse waarden en de democratie. Zij vinden het moeilijk de islamitische leefwijze te combineren met de westerse.
Dat blijkt uit het rapport Radicalen en democraten, dat de Volkskrant woensdag aanhaalt. Het onderzoek is uitgevoerd in opdracht van minister Rita Verdonk.
Zes procent is bereid hun geloof met geweld te verdedigen. Een meerderheid is tegen het recht op vrije meningsuiting als het gaat om kwetsende uitspraken, zeker over de islam. Politici zijn volgens hen bang voor de religie en proberen die de kop in te drukken.

Positieve berichtgeving

60% van de Marokkaanse jongeren staat positief tegenover westerse waarden en de democratie. Zij vinden het wel makkelijk de islamitische leefwijze te combineren met de westerse.
Dat blijkt uit het rapport Radicalen en democraten, dat de Volkskrant woensdag aanhaalt. Het onderzoek is uitgevoerd in opdracht van minister Rita Verdonk.
94% is bereid hun geloof zonder geweld te verdedigen. Een meerderheid is niet tegen het recht op vrije meningsuiting als het gaat om kwetsende uitspraken, ook als dit over de islam gaat. Alleen vinden velen dat de politici volgens hen bang voor de religie is en die vaak de kop probeert in te drukken.


Zo kan het ook! :lole:

Peace.

Max Stirner
14-06-06, 11:15
Ach so, in de zin van:

' Gisteren 50.000 kinderen in Purmerend niet vermoord.`

40% is gewoon heel erg veel, face it.

BlackWidow
14-06-06, 11:19
Geplaatst door Max Stirner
Ach so, in de zin van:

' Gisteren twee kinderen vermoord in Purmerend, maar 50.000 kinderen niet'.

40% is heel erg veel.

Wat een extreem voorbeeld zeg! Moord is iets heel anders dan waar bovenstaande berichtgeving over gaat.

Keep in mind dat (ongeveer) 40% nog steeds de minderheid van de bevolking betekent. Wat wil zeggen dat de meerderheid positief staat tegenover de democratie hier in NL.

Seif
14-06-06, 11:21
Geplaatst door Max Stirner
40% is gewoon heel erg veel, face it.

Ach, ik hecht niet zoveel waarde aan die 40%. Je weet pas wat je hebt zodra je het kwijt bent. Al die Marokkanen die ageren tegen Nederland, zouden wel anders piepen in het gemiddelde Arabische land.

MocroStyle
14-06-06, 11:24
Flutonderzoek, de harde realiteit is dat de Marokkaanse jeugd meer moeite heeft zich te conformeren naar de Islamitische regels en wetten dan vrolijk mee te doen in deze maatschappij

Maar goed, altijd leuk die nietszeggende, totaal zinloze onderzoekjes:rolleyes:

Eni
14-06-06, 11:25
Geplaatst door BlackWidow
Wat een extreem voorbeeld zeg! Moord is iets heel anders dan waar bovenstaande berichtgeving over gaat.

Keep in mind dat (ongeveer) 40% nog steeds de minderheid van de bevolking betekent. Wat wil zeggen dat de meerderheid positief staat tegenover de democratie hier in NL.

En nou dit dan; 40% van de Nederlanders stemt op een nieuw gevormde nazi partij.

Geeft niet hé..want 60% stemt er niet op.

Max heeft gelijk, 40% is gruwelijk veel.
Slaap verder.

BlackWidow
14-06-06, 11:38
Geplaatst door Eni
En nou dit dan; 40% van de Nederlanders stemt op een nieuw gevormde nazi partij.

Geeft niet hé..want 60% stemt er niet op.

Max heeft gelijk, 40% is gruwelijk veel.
Slaap verder.

Leg me aub geen woorden in de mond. Ik heb niet gezegd dat het niks geeft. Natuurlijk zou ik er verandering in willen zien, maar men moet hoe dan ook positief blijven. Negativiteit zal niet voor verandering zorgen, maar alleen maar meer problemen veroorzaken.
Zie alleen de stijging van haat jegens moslims sinds 9/11 en de moord op van Gogh. Wat schiet je met negativiteit op als een kleine minderheid representatief moet staan voor een hele grote (diverse) groep? Leg mij dat eens uit.

Bofko
14-06-06, 11:46
Flut-onderzoek.
Anti-westers zijn goes-with-the-age.
In de jaren 70 was het percentage antiwesterse autochtone jongeren veel hoger dan 40, schat ik.

En..It´s only words. Gebaseerd op democratie als feel-begrip, en niet als wel-doordacht begrip.

Tomas
14-06-06, 11:52
Hoorde op de radio een wetenschapper achter dit onderzoek die zeer gepikeerd was omdat de volkskrant enerzijds zijn onderzoel als basis gebruikte maar de cijfers (40-60) uit een -al enkele jaren oud- ander onderzoek.

Rourchid
14-06-06, 12:07
Geplaatst door Bofko
Flut-onderzoek.
Anti-westers zijn goes-with-the-age.
In de jaren 70 was het percentage antiwesterse autochtone jongeren veel hoger dan 40, schat ik.

En..It´s only words. Gebaseerd op democratie als feel-begrip, en niet als wel-doordacht begrip.
Inderdaad.
Niet geloven in de democratie betekent ook niet geloven in hetgene waarmee de democratie wordt beheerd: politiek.
De enige uitkomst die het door mw Verdonk geïnitieerde 'onderzoek' oplevert is dat 40% van de Marokkaanse jeugd geen enkel vertrouwen heeft in de politiek.
Bij een dergelijk onderzoek dienen ter vergelijking wel de resultaten geleverd te worden van onderzoek onder jongeren bij het beantwoorden van de normale (c.q. niet-manipulerende) vraag of jongeren in maatschappelijke relevantie van politiek geloven.
Voornoemde vergelijking wordt niet gemaakt en de hele gang van zaken zal er wel weer toe leiden dat de 'resultaten' van dit 'onderzoek' alleen maar aangewend (gaan) worden voor het verder stigmatiseren en criminalisren van de Marokkaanse jeugd.