PDA

Bekijk Volledige Versie : Teken voor een betere inburgering!



MO_NL
15-06-06, 12:38
Teken voor een betere inburgering!

http://www.smnnet.nl/images/Logo_Links_Groot.jpg

Het Samenwerkingsverband van Marokkanen in Nederland (http://www.smnnet.nl) voert samen met de andere LOM-samenwerkingsverbanden en met steun van de FNV een handtekeningenactie voor een betere inburgering. Het voorliggende wetsvoorstel van het kabinet betekent volgens ons een ramp voor de inburgering van nieuw- en oudkomers in Nederland. Dit wetsvoorstel leidt o.a. tot.: - onoverkomelijke financiële drempels; - verzwakking van de rechtspositie van migranten; - een ongewisse kwaliteit zonder de mogelijkheid tot maatwerk.

Daarom voeren wij actie voor een betere inburgeringswet!

Wij roepen u op onze actie te steunen door uw handtekening te zetten op de handtekeningenlijst.

U kunt uw handtekening ook digitaal zetten via de website van de FNV: www.fnv.nl/inburgering (http://www.fnv.nl/inburgering)

Kom naar Den Haag op 20 juni!
De handtekeningen zullen op dinsdag 20 juni worden aangeboden aan de leden van de Tweede Kamer. Dit zal plaatsvinden tijdens een demonstratieve bijeenkomst van 13.00-14.00 uur voor het Tweede Kamergebouw, Plein 2 te Den Haag.

Wij willen deze handtekeningen graag in het bijzijn van zoveel mogelijk mensen aanbieden. Daarom roepen wij u op om dinsdagmiddag 20 juni ook aanwezig te zijn.

Qaiys
15-06-06, 13:03
Inburgering is een politieke knuppel om allochtonen mee te slaan. Zonder behoorlijke naleving en uitvoering van de anti-discriminatiebeleid is inburgering een lachertje

mark61
15-06-06, 17:51
Verdonk's wetvoorstel is net voor de tigste keer in 3 (drie!) jaar afgeschoten, das niet voor niks. Op dit moment hoeft er nergens tegen gedemonstreerd te worden, ze is net dr zoveelste wond aan het likken.

Dat ding komt met geen mogelijkheid af voor de verkiezingen.

Qaiys
15-06-06, 21:18
Geplaatst door 151 Nobelprizes
Het is ook niet de intentie dat die malle inburgeringsmeuk werkt. Het is gewoon een actie van de overheid die wil laten zien dat ze 'iets' doen. 't Verandert niks aan de situatie dat we met een ongehoord aantal mensen zitten die de overheid heeft binnengelaten, maar voor wie geen werk is of ooit zal zijn. Dat geeft problemen en kost miljarden, en dat wringt bij belastingbetalend Nederland. Onzin als inburgeringscursussen zijn hooguit een stoplap tegen die onvrede.

Teveel Nederlanders gaan voor de hedonistische eigen ego en lustbevrediging waardoor ze het nalaten om zich te vermenigvuldigen c.q kinderen te baren en op te voeden zodat het Nederlandse systeem in stand wordt gehouden.

Wie zal later je WAO betalen, je luier verschonen en je achterste schoonmaken als je in het bejaardenhuis ligt te vegeteren? Nederland is veelste sluw om gratis de heiligman te spelen.

Qaiys
15-06-06, 22:16
Geplaatst door 151 Nobelprizes
Ik dacht je niet meer op mijn berichten zou reageren, zoals je laatst stelde. Maar laten we wel wezen, zoiets zeg je altijd in situaties waarin je klem bent geluld.

Begrijpend lezen is nooit je sterkste punt geweest. Bewijs dat eens met een citaat waar ik dat gezegd zou hebben.


Goed, dan nog maar 's op je verbijsterend domme repliek ingegaan: met het toelaten van honderdduizenden analfabeten en ongeschoolden uit de conservatiefste gebieden op deze planeet, schiet je niets op. Dat kost alleen maar geld, zoals allang is becijferd, want dat zijn alleen kwantiteiten. Daarom is de situatie inmiddels zo krom dat de mensen die wél willen werken en die wél wat kunnen, buitengewoon kansloos zijn geworden op een plekkie. Als Nederland een immigratiepolitiek met meer hersens en minder ideologie had gevoerd, hadden we inderdaad mensen gehad voor WAO, geriatrische billen-splash en verversing van de tena-ladies. Nu hebben we karrenvrachten immigranten die alleen aan zichzelf en hun hedonistische 365 vakantiedagen per jaar denken, met rumoerige nazaten die puur zijn gefocust op lustbevrediging en na een easy tasjesroof de bink uithangen.

Die analfabeten hebben wel ervoor gezorgd dat Nederland op dit niveau zit omdat jullie te lui waren om zwaar werk te verrichten. Nederland is niet zo dom als dat je denkt te weten. Zeg gewoon dat je een hekel hebt aan moslims en dat ze niets goeds kunnen doen in jouw ogen.

Over werkloosheid:

werkloosheid
In alle macro economische handboeken van de laatste 50 jaar staat vermeld dat werkloosheid economisch gezond en nodig is. In de 60er jaren dacht men aan 6%. In de 80er jaren aan 10% en meer. Werkloosheid is nodig om vooral De Markt zijn werking te laten doen. Want stel je voor: bij volledige werkgelegenheid zouden de werkenden de prijs van de arbeid bepalen en dat is niet de bedoeling. Dat voorrecht hoort bij de ondernemers te liggen.
Daarom wordt steeds met behulp van de overheid de arbeidsmarkt gemanipuleerd. Om de zo gevreesde loondruk te voorkomen. Allereerst mag er dus helemaal geen volledige werkgelegenheid komen. En dreigen de lonen toch te stijgen? Dan worden selectief migranten toegelaten onder discriminerende voorwaarden. Of worden de bestaande arbeidsvoorwaarden verziekt om de loonkosten omlaag te krijgen. Meestal beide tegelijk.

http://www.1meikomitee.net/2002/42.html

sienia
16-06-06, 10:48
Inburgering voor oudkomers is de moeite niet meer. Die mensen hebben zich als analfabeet in een land als Nederland al 30 of 40 jaar kunnen redden. Ga ik nog niet eens in op waarom het analfabetisme niet eerder is aangepakt of waarom die mensen zelf geen moeite hebben gedaan om te leren lezen en schrijven.

Nee, investeer in jonge nieuwkomers, in de jongere generaties. Echter niet door ze een liberaal soort islam aan te bieden. Maar eens gewoon iets simpels als onderwijs en werk.

mark61
16-06-06, 10:56
Geplaatst door sienia
Inburgering voor oudkomers is de moeite niet meer. Die mensen hebben zich als analfabeet in een land als Nederland al 30 of 40 jaar kunnen redden. Ga ik nog niet eens in op waarom het analfabetisme niet eerder is aangepakt of waarom die mensen zelf geen moeite hebben gedaan om te leren lezen en schrijven.

Nee, investeer in jonge nieuwkomers, in de jongere generaties. Echter niet door ze een liberaal soort islam aan te bieden. Maar eens gewoon iets simpels als onderwijs en werk.

ja mama

sienia
16-06-06, 11:03
Geplaatst door mark61
ja mama

Aai over je bol, mien jong.

mark61
16-06-06, 11:15
Geplaatst door sienia
Aai over je bol, mien jong.

:maf2: Drentsen maken me geeek

sienia
16-06-06, 11:21
Geplaatst door mark61
:maf2: Drentsen maken me geeek

Dialect sprak ik nog eerder dan het Nederlands, moet wel als je ook maar enig contact wilt hebben met je medekleuters op de kleuterschool.

Seif
16-06-06, 11:28
Geplaatst door sienia
Inburgering voor oudkomers is de moeite niet meer. Die mensen hebben zich als analfabeet in een land als Nederland al 30 of 40 jaar kunnen redden. Ga ik nog niet eens in op waarom het analfabetisme niet eerder is aangepakt of waarom die mensen zelf geen moeite hebben gedaan om te leren lezen en schrijven.

Nee, investeer in jonge nieuwkomers, in de jongere generaties. Echter niet door ze een liberaal soort islam aan te bieden. Maar eens gewoon iets simpels als onderwijs en werk.

Dit dacht ik min of meer tot voor kort ook. Tot ik las over een oudere Marokkaanse vrouw die zeer blij was dat ze vanwege een taalcursus uit haar isolement heeft kunnen breken. Ze was dolgelukkig dat ze haar laatste jaren in ieder geval niet in een totaal isolement hoefde door te brengen.

sienia
16-06-06, 11:33
Geplaatst door Seif
Dit dacht ik min of meer tot voor kort ook. Tot ik las over een oudere Marokkaanse vrouw die zeer blij was dat ze vanwege een taalcursus uit haar isolement heeft kunnen breken. Ze was dolgelukkig dat ze haar laatste jaren in ieder geval niet in een totaal isolement hoefde door te brengen.

Klopt! Mooi voorbeeld. Maar dan niet onder dwang.
We zijn hier zelf ook bezig met een groep 55+ vrouwen, nu ruim een jaar, de vrouwen zijn erg enthousiast. Ook met het idee dat hun kinderen het huis uit gaan en de kans bestaat dat ze zich meer en meer alleen in de Nederlandse samenleving zullen moeten redden.

mark61
16-06-06, 12:05
Geplaatst door sienia
Dialect sprak ik nog eerder dan het Nederlands, moet wel als je ook maar enig contact wilt hebben met je medekleuters op de kleuterschool.

Ik was niet verstandig als jij. :hihi:

sienia
16-06-06, 12:07
Geplaatst door mark61
Ik was niet verstandig als jij. :hihi:

Ja maar door dat dialect had ik wel mooi meteen een taalachterstand!

mark61
16-06-06, 13:17
Geplaatst door sienia
Ja maar door dat dialect had ik wel mooi meteen een taalachterstand!

En ik geen vriendjes :(

Couleur
16-06-06, 14:00
:loog:

mark61
16-06-06, 14:06
Geplaatst door Couleur
:loog:

Jaha, inburgeren is geen pretje.

knuppeltje
16-06-06, 18:34
Geplaatst door mark61
Jaha, inburgeren is geen pretje.


Volgens mij is het wel een pretje.

Bokitoo
17-06-06, 12:36
inburger mijn tagna!!!!

Rourchid
17-06-06, 13:10
Geplaatst door MarocTelegraaf
inburger mijn tagna!!!!
:wtf:

http://users.belgacom.net/pachthof.be/tagna.jpg
Tagna

Klik hier voor stamboom (http://users.belgacom.net/pachthof.be/tagna.htm)

mark61
17-06-06, 14:27
Geplaatst door knuppeltje
Volgens mij is het wel een pretje.

Zou het?

sjo
17-06-06, 18:17
Geplaatst door sienia
Klopt! Mooi voorbeeld. Maar dan niet onder dwang.
We zijn hier zelf ook bezig met een groep 55+ vrouwen, nu ruim een jaar, de vrouwen zijn erg enthousiast. Ook met het idee dat hun kinderen het huis uit gaan en de kans bestaat dat ze zich meer en meer alleen in de Nederlandse samenleving zullen moeten redden.

Die vrouwen hebben de mzzl dat ze langer leven dan hun echtgenoten.......

gr.
sjo

knuppeltje
17-06-06, 18:19
Geplaatst door mark61
Zou het?


Vraag het eens aan die echt zijn ingeburgerd-niet die schreeuwerds hier-die door hun gkrijs zich zelf willen aanpraten dat ze het zijn.

Trouwens, ik ken er heel veel van-ook in mijn werk.

sienia
19-06-06, 11:30
Geplaatst door sjo
Die vrouwen hebben de mzzl dat ze langer leven dan hun echtgenoten.......

gr.
sjo

Wat is daar zo mzzlig aan?

Seif
19-06-06, 11:57
Geplaatst door sienia
Klopt! Mooi voorbeeld. Maar dan niet onder dwang.

Ach, ik vind dwang tot op zekere hoogte best te rechtvaardigen. Kinderen 'dwingen' we ook middels de leerplicht om naar school te gaan.