PDA

Bekijk Volledige Versie : Universiteit nijmegen verwijdert pedofiel



Marsipulami
15-06-06, 22:44
Universiteit nijmegen verwijdert pedofiel

De universiteit in Nijmegen heeft een pedofiele student orthopedagogiek van de opleiding verwijderd. De betrokken student, een 28-jarige Arnhemmer, is secretaris van de nieuwe 'pedofielenpartij' PNVD.
De man vertelde afgelopen week in een interview met dagblad De Gelderlander dat hij, onder toezicht, orthopedagogiek studeert aan de universiteit in Nijmegen. Orthopedagogen werken veel met kinderen. In goed overleg is afgesproken dat als ik voor mijn opleiding contact met kinderen heb, er altijd een medestudent of iemand van de universiteit bij is", aldus de man in het interview. De universiteit, gisteren om een toelichting gevraagd, besloot de man alsnog met onmiddellijke ingang van de opleiding te verwijderen. De student werd hiervan per koerier schriftelijk op de hoogte gesteld.

De Arnhemmer heeft zich meerdere keren via de media als pedofiel bekendgemaakt. Maar voor het College van Bestuur van de universiteit was het nieuw, aldus een woordvoerder. Wel was het bekend op de faculteit. De student kondigt juridische stappen aan. We hadden een regeling en nu de pers erachter komt, moet de universiteit opeens haar imago beschermen. Hypocriet." De Arnhemmer valt op meisjes. Hij zou nooit seksueel contact met kinderen hebben gehad. Hij zegt niet aan deze behoefte toe te geven zolang dit strafbaar is. De 'pedofielenpartij' waarvan hij bestuurslid is, wil legalisering van seks met kinderen vanaf twaalf jaar.

Volgens seksuoloog prof. dr. J. Frenken is voor een pedofiel de drang tot seksueel en sociaal contact met kinderen moeilijk te beheersen, mits hij therapie volgt en onder supervisie staat. Begeleiding door medestudenten noemt Frenken 'magertjes'. Maar zolang een pedofiel niks strafbaars doet, kan de universiteit niet veel." De universiteit stelt dat contacten met kinderen in een 'open en vertrouwde sfeer' moeten kunnen verlopen. Een student die zich in de openbaarheid als pedofiel kenbaar maakt, doet inbreuk op dit vertrouwensklimaat."

MaRiaH
15-06-06, 23:44
terechte beslissing van de KUN
Ik noem dat de kat op het spek binden..
Al zal die Arnhemmer dat zelf anders zien..

tukkersterror
16-06-06, 00:24
En terecht!!!:duim:

Marsipulami
16-06-06, 00:30
Geplaatst door MaRiaH
terechte beslissing van de KUN
Ik noem dat de kat op het spek binden..
Al zal die Arnhemmer dat zelf anders zien..

"Je moet de kat niet bij de melk zetten", dat is ook zo'n spreekwoord dat wel eens gebezigd wordt. Maar ik zie toch wel enig juridisch probleem. Een student uitsluiten van school die geen strafbare feiten pleegde en enkel gebruik maakt van zijn recht op vrije meningsuiting, kan zoiets in Nederland ?

~Panthera~
16-06-06, 00:32
Geplaatst door Marsipulami
"Je moet de kat niet bij de melk zetten", dat is ook zo'n spreekwoord dat wel eens gebezigd wordt. Maar ik zie toch wel enig juridisch probleem. Een student uitsluiten van school die geen strafbare feiten pleegde en enkel gebruik maakt van zijn recht op vrije meningsuiting, kan zoiets in Nederland ?


Dat denk ik dus niet.

tukkersterror
16-06-06, 00:40
Geplaatst door Marsipulami
"Je moet de kat niet bij de melk zetten", dat is ook zo'n spreekwoord dat wel eens gebezigd wordt. Maar ik zie toch wel enig juridisch probleem. Een student uitsluiten van school die geen strafbare feiten pleegde en enkel gebruik maakt van zijn recht op vrije meningsuiting, kan zoiets in Nederland ?

Ja, ter bescherming van de persoon zelf!

Marsipulami
16-06-06, 00:44
Geplaatst door ~Panthera~
Dat denk ik dus niet.

Dan bevindt de secretaris van deze Nederlandse pedofielenpartij zich in gezelschap van imam El Moumni, Theo van Gogh, Pim Fortuyn, Ayaan Hirsi Ali, Filip Dewinter, Salman Rushdie en zovele anderen.

Marsipulami
16-06-06, 00:54
Geplaatst door tukkersterror
Ja, ter bescherming van de persoon zelf!

Jij bent dus een voorstander van het beschermen van pedofielen ? Waarom moeten pedofielen beschermd worden ? In andere topics pleitte je ervoor om hen -bij manier van spreken- vanaf het hoogste gebouw en met het hoofd naar benden te werpen en nu spring je alweer in de bres voor mensen met deze of gene sexuele afwijking ?

prikkerd
17-06-06, 09:37
Geplaatst door Marsipulami
Jij bent dus een voorstander van het beschermen van pedofielen ? Waarom moeten pedofielen beschermd worden ? In andere topics pleitte je ervoor om hen -bij manier van spreken- vanaf het hoogste gebouw en met het hoofd naar benden te werpen en nu spring je alweer in de bres voor mensen met deze of gene sexuele afwijking ?

Hij moet maar een eigen universiteit beginnen ( De Marc Dutroux universiteit)

moet kunnen!

~Panthera~
17-06-06, 10:36
Geplaatst door Marsipulami
Dan bevindt de secretaris van deze Nederlandse pedofielenpartij zich in gezelschap van imam El Moumni, Theo van Gogh, Pim Fortuyn, Ayaan Hirsi Ali, Filip Dewinter, Salman Rushdie en zovele anderen.


Gelul.
Denk alleen niet, dat je iemand, wie of wat dan ook, een studie kunt ontzeggen.
Hij heeft nl geen strafbare feiten begaan.
Thats it.

Juliette
17-06-06, 11:27
Geplaatst door ~Panthera~
Gelul.
Denk alleen niet, dat je iemand, wie of wat dan ook, een studie kunt ontzeggen.
Hij heeft nl geen strafbare feiten begaan.
Thats it.

Ik vind zelfs dat hij het verstandig aanpakte. Anderen op de hoogte stellen. En er zelf voor zorgen dat hij niet alleen bij kinderen was door er steeds een mede student bij te vragen.

~Panthera~
17-06-06, 11:59
Geplaatst door Juliette
Ik vind zelfs dat hij het verstandig aanpakte. Anderen op de hoogte stellen. En er zelf voor zorgen dat hij niet alleen bij kinderen was door er steeds een mede student bij te vragen.

Yep, en als je ouder bent van kinderen, zou ik zowiezo NOOIT mijn kind met wie dan ook alleen laten.
Hoeveel pedofielen zullen er nu een baan hebben, waar geen hond van weet ?
Zelf heb je daarin ook een verantwoordelijkheid.
De eerste nl.

MaRiaH
17-06-06, 13:02
Geplaatst door ~Panthera~
Yep, en als je ouder bent van kinderen, zou ik zowiezo NOOIT mijn kind met wie dan ook alleen laten.
Hoeveel pedofielen zullen er nu een baan hebben, waar geen hond van weet ?
Zelf heb je daarin ook een verantwoordelijkheid.
De eerste nl.

Maar dat kan niet altijd, zeker niet wanneer zij een jaar of 11 -12 zijn en in behandeling zijn bij een psycholoog of ortho-pedagoog..

en wat te denken als zo n pedo in een tehuis voor verstandelijk gehandicapten gaan werken?
Dan werkt hij individueel met ze.. IK vind dat zo iemand terecht uit de opleiding wordt gezet..
Contact met kinderen in zijn beroep moet hij JUIST vermijden..

maar wat te doen met degene die er NIET open over zijn..
Als moeder hou ik mijn hart vast voor de gevaren in de maatschappij en snap nu wat mijn moeder doormaakte als ik niet voor het eten thuis kwam.. :cheefbek:

MaRiaH
17-06-06, 13:03
Geplaatst door Juliette
Ik vind zelfs dat hij het verstandig aanpakte. Anderen op de hoogte stellen. En er zelf voor zorgen dat hij niet alleen bij kinderen was door er steeds een mede student bij te vragen.

dubieus.. hij kon beter een ander beroep/studie kiezen als hij echt oprecht was.

~Panthera~
17-06-06, 13:07
Geplaatst door MaRiaH

Contact met kinderen in zijn beroep moet hij JUIST vermijden..



Hier ben ik het wel mee eens, hij zou beter moeten weten. :moe:
Misschien moeten ze hem een andere studie aanbieden.
Origami vouwen, of zo.