PDA

Bekijk Volledige Versie : Ouderschapsloon in Duitsland



Marsipulami
16-06-06, 10:47
Ouderschapsloon in Duitsland

15.06.2006 11.24u - Uit ons programma: “Het Vlaams Belang neemt de verdediging op van de gezinnen waar één van de ouders ervoor kiest voltijds beschikbaar te zijn voor de kinderen. Het is niet aan de staat om hierin zijn maatschappelijke visie op te dringen. Het gezin zélf heeft vrij het recht te beslissen of één van beide ouders thuis blijft en zorgt voor de opvoeding van de kinderen.

Wij juichen toe dat man en vrouw vandaag gelijkwaardig zijn. Dat is trouwens een belangrijke verworvenheid van onze westerse beschaving. We moeten echter vaststellen dat er een nieuwe onvrijheid is ontstaan. Terwijl in vele gevallen één van beide ouders graag thuis zou willen blijven om voor de kinderen te zorgen, is dat in onze huidige samenleving financieel vaak niet mogelijk. We mogen gerust aannemen dat ook een groot deel van de buitenshuis werkende vrouwen meer kinderen wenst, maar daar door tijdgebrek en/of financiële beslommeringen uiteindelijk van afziet. Het Vlaams Belang pleit onder meer daarom voor de invoering van een opvoedersloon. Die uitkering moet afhankelijk zijn van het aantal kinderen en kan oplopen tot 140% van de onderbrekingsuitkering uitbetaald in het kader van het ouderschapsverlof.”

De andere Vlaamse partijen vonden – én vinden – onze voorstellen ‘demagogisch’, ‘onrealistisch’, ‘populistisch’, ‘reactionair’, enz. Is het daarom dat het volgende bericht – voor zover wij konden nagaan – alleen in de Franstalige editie van Métro (15.06.2006) te vinden was? De Duitse regering van Angela Merkel zal een wetsvoorstel indienen om ouders die hun werk laten staan om zich volledig te wijden aan de opvoeding van het kind of de kinderen, een ouderschapsloon toe te kennen van maximaal tweederde van het loon op jaarbasis. Dit loon kan worden uitgebreid tot 14 maanden als het de vader is die zijn loopbaan onderbreekt of stopzet.

Voor de Duitse regering is dit duidelijk een maatregel die past in de aanpak van de problematiek van de vergrijzing van de bevolking. Met een vruchtbaarheidsgraad van amper 1,36 slaagt Duitsland er niet in de oudere generaties te vervangen door jongere. Een financiële steun kan wellicht helpen om jonge Duitsers ervan te overtuigen vooralsnog te kiezen voor het gezin en kinderen op de wereld te zetten. Daarmee staan de Belgische politici met de billen bloot, die het nodig vonden om de talrijke voorstellen van het Vlaams Belang om de vergrijzing tegen te gaan, samen te vatten én tezelfdertijd belachelijk te maken als “meer kinderen kopen”, door de Duitse regering niet zomaar van tafel wordt geveegd.

~Panthera~
16-06-06, 12:45
Fokpremie dus.

Ze kunnen die premie beter geven, voor het adopteren van een kind.

mark61
16-06-06, 13:40
Ze kunnen die premie beter geven aan mensen die beloven niet te oud te worden. Leve de onderbevolking.

~Panthera~
16-06-06, 13:41
Geplaatst door mark61
Ze kunnen die premie beter geven aan mensen die beloven niet te oud te worden. Leve de onderbevolking.


Rokers bv. :roker:

maar dan toch stiekum 80 worden. :lachu:

mark61
16-06-06, 13:42
Geplaatst door ~Panthera~
Rokers bv. :roker:

Wij verrichten een daad van edelmoedigheid en opoffering! Wij zijn rentmeesters van de aarde!

~Panthera~
16-06-06, 13:43
Geplaatst door mark61
Wij verrichten een daad van edelmoedigheid en opoffering! Wij zijn rentmeesters van de aarde!

:hihi: zie boven.

Alleen maar om te zieken hoor. :ego:

David
16-06-06, 13:43
Geplaatst door ~Panthera~
Rokers bv. :roker:

maar dan toch stiekum 80 worden. :lachu:



Sssst!

~Panthera~
16-06-06, 13:46
Geplaatst door David
Sssst!


:roker:

mark61
16-06-06, 14:02
Geplaatst door ~Panthera~
:hihi: zie boven.

Alleen maar om te zieken hoor. :ego:

Geef niks. Wij kosten niks, go out with a bang.

Couleur
16-06-06, 14:06
Geplaatst door mark61
Geef niks. Wij kosten niks, go out with a bang.


Je maakt me bang :maf:

~Panthera~
16-06-06, 14:08
Geplaatst door mark61
Geef niks. Wij kosten niks, go out with a bang.


:haha:

mark61
16-06-06, 14:17
Geplaatst door Couleur
Je maakt me bang :maf:

Je kan altijd nog ophouden. :lachu:

~Panthera~
16-06-06, 14:40
Geplaatst door mark61
Je kan altijd nog ophouden. :lachu:


Tuurlijk joh. http://www.cosgan.de/images/smilie/frech/a055.gif


Loopt ie wel s'avonds de peuken uit de stofzuiger te zoeken, maar ok, geprobeert heeft ie het. :lachu:

knuppeltje
16-06-06, 18:20
Geplaatst door mark61
Ze kunnen die premie beter geven aan mensen die beloven niet te oud te worden. Leve de onderbevolking.


Gewoon de pil van Drion in het ziekenfondspakket, scheelt zo een stuk grijs.

duende
16-06-06, 18:21
Als ze me nu 5 ton geven wil ik mij best op mijn 65ste opofferen.
Wil ik wel de samenstelling van het terminale tablet zelf bepalen.

Wide-O
16-06-06, 18:24
Geplaatst door mark61
Wij verrichten een daad van edelmoedigheid en opoffering! Wij zijn rentmeesters van de aarde!

Ik ben ook nog alcoholist. Krijg ik nu een dubbele premie ? :strik:

knuppeltje
16-06-06, 18:41
Geplaatst door Wide-O
Ik ben ook nog alcoholist. Krijg ik nu een dubbele premie ? :strik:


Als ze het te weten komen misschien van het ziekenfonds, maar dan wel om te betalen vrees ik.

Wide-O
16-06-06, 18:46
Geplaatst door knuppeltje
Als ze het te weten komen misschien van het ziekenfonds, maar dan wel om te betalen vrees ik.

Je kan niet meer dan het maximum (3.000 EUR) per kwartaal betalen voor een minimale sociale zekerheid :rood:

knuppeltje
16-06-06, 18:53
Geplaatst door Wide-O
Je kan niet meer dan het maximum (3.000 EUR) per kwartaal betalen voor een minimale sociale zekerheid :rood:

Bof jij even.

Wide-O
16-06-06, 19:02
Geplaatst door knuppeltje
Bof jij even.

Ik klaag niet :roken: En als ik 151NB zie seiken over haar bedrijfje, al helemaal niet.