PDA

Bekijk Volledige Versie : Debat over islamonderwijs in Canada



Marsipulami
16-06-06, 11:12
Debat over islamonderwijs in Canada


Geplaatst op 16/6 '06 om 10:13u
Door Theo Borgermans


TORONTO (RKnieuws.net) - Door de arrestatie van een groep jonge moslims die ervan verdacht worden terroristische aanslagen voor te bereiden is in Canada een debat op gang gekomen over het islamonderwijs en de plaats van radicale ideologieën in de moskeeën in de streek van Toronto, waar de moslimgemeenschap in tien jaar verdubbeld is.

Canadese moslimorganisaties hebben de autoriteiten opgeroepen om hen te helpen de radicalisering bij de jeugd te voorkomen door een symposium te organiseren om te strijden tegen het extremisme en de verdraagzaamheid onder jonge moslims te bevorderen.

Van 1991 tot 2001 is de moslimgemeenschap in Toronto gegroeid met 140 procent. Er zijn nu 260.000 aanhangers. De gemiddelde leeftijd schommelt rond de 28 jaar. (tb)

Pratana
16-06-06, 17:58
Bij ons in Belgie moet er ook meer toezicht komen op de Imans die amper frans of nederlands praten, stond er vandaag in de krant, waar ik mij het meest verbaasd is: er zijn maar 300 imans???

Olive Yao
16-06-06, 21:00
Geplaatst door Pratana
Bij ons in Belgie moet er ook meer toezicht komen op de Imans die amper frans of nederlands praten, stond er vandaag in de krant, waar ik mij het meest verbaasd is: er zijn maar 300 imans???
Is dat zo weinig?